- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- Androidos tablet topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen TV-t vegyek?
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sidocious
csendes tag
Sziasztok,
Tanácsotokat kérném, bevallom férfiasan nem olvastam végig a hozzászólásokat...
Szóval, adott egy Varta Blue Dynamic 12V 45Ah 330A Jobb+ ázsiai autó akkumulátor, illetve ma vettem a Varta mintaboltban egy CTEK MSX 5.0-át. Az akksit leszívattam, mert elfordítva hagytam a slusszkulcsot... De teljesen.
Az egyik kérdésem, hogy okos dolog volt-e a részemről a RECOND mód használata (előzmény: másik akkutöltőmmel nem voltam képes feltölteni az akkumulátort). A másik kérdésem, hogy átlagosan mennyi idő egy ilyen recond mód, illetve egy sima töltés?
Délelőtt 10 óta 3-as lednél vagyunk megakadva...Válaszokat, még ha kritikusak is, előre is köszönöm
Üdv: SiD
:: sidocious :: | :: www.xboxklub.hu ::
-
Tesztelo.hu
senior tag
Van egy kb. 3 éves AGM aksim a kocsiban. A töltő AGM módban van, feltöltés végén fenntartó töltésre kapcsol. Ilyenkor a feszültség 14,7 V-on áll, majd kb. 2 mp-enként 0,1 V-onként lecsökken 12,7 V-ra. Ekkor a 4 (teljes) töltöttséget jelző vonalból 3 lesz, emiatt villog a töltőn a kijelzés, hogy (normál módon) tölteni kell az aksit, és megint kezdődik elölről a folyamat, azaz megint felmegy a feszültség 14,7 V-ra, majd megint leesik. Magyarul az aksi nem tartja ezt a 14,7 V-ot, hanem visszaesik 12,7 V-ra. Ha leveszem a töltőt 14,7 V-nál, akkor multiméterrel is ezt mérem. Természetesen le vannak húzva a sarukról az autó kapcsai, tehát nem az elektronika meríti. Másnapra "fixen" feltöltötte a töltő az aksit 12,78 V-ra (tehát nem mozdult az érték). Ahogy lehúztam a töltőt, kb. 2 mp-enként 0,01 V-ot esett a feszültség, majd 12,73 V-nál megállt. 8 óra elteltével 12,53 V-ot mértem (továbbra sem volt terhelés az aksin).
Ideje új aksit venni? Banner akku, 3 év után kipurcanhat? (Start-Stopot nem használom a kocsiban.) Milyen márkájú AGM aksit ajánlanátok? -
addikt
válasz Tesztelo.hu #7004 üzenetére
most cseréltem start stop Skoda Rapidban 1,5 év után akkumulátort... mivel volt utólagos beépített dolog az autóban (GPS nyomkövető) a márkaszerviz azt mondta, hogy nem garanciális az akku, mert nem tudom bizonyítani, hogy nem az merítette le...
mindegy, Vartát vettem helyette, egyelőre kiválóan működik“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
csiga8
senior tag
válasz Tesztelo.hu #7004 üzenetére
AGM-ből Vartát.
-
runner 125
nagyúr
Sziasztok,
Van már évek óta egy MXS 5.0 CTEK töltőm, eddig leginkább motor akksikat töltöttem vele, ma viszont autó akksit, méghozzá Recond funkcióval, mert le volt csutkára merülve egy viszonylag friss akku.
Lényeg a lényeg, ma már 2. napja volt rajta a töltő, már az utolsó fázisában világított a LED, de gondoltam mivel nincs használva, rajta hagyom, hadd gondozza. Kíváncsiságból megfogtam és rohadt melegnek éreztem a töltő alját. Rámértem lézeres mérővel, 47-49 fok végig.
Ez normális? Vagy mitől melegedett ez fel ennyire? Most kikapcsoltam a Recond funkciót és autó piktogramos módon hagytam. KÍváncsi leszek, holnap ráfogok megint.Köszi!
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
pjen
félisten
válasz runner 125 #7012 üzenetére
Az átfolyó áram melegít(is).Inkább az a fontos,hogy az aksi ne melegedjen.Nem tudom abban az állásban mekkora áram a normális.
-
runner 125
nagyúr
Köszi, annyit hozzátennék még, h amikor észrevettem h rettenet meleg, volt bsztatva az autó infotainment rendszere kb 2 órán át úgy h közben rajta volt végig a CTEK. Valószínű ez okozhatta? Nyilván ilyenkor az akksiról dolgozik, mert a motor nem járt. Tehát azt az energiát próbálta pótolti a CTEK?
Csak azért kérdezem, mert reggelre (rajta van még mindig, de már átraktam normál autó töltés módba) szerencsére visszahült, és most kb levegőhőmérsékletű."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Inhouse
őstag
válasz runner 125 #7014 üzenetére
Megnövekedett fogyasztás->nagyobb áram (ill. teljesítmény)->nagyobb veszteség->nagyobb melegedés.
Üdv Inhouse
-
runner 125
nagyúr
válasz Inhouse #7015 üzenetére
Ok, utólag már szerencsére összeraktam a képet én is, köszi.
Legközelebb igyekszem nem bsztatni ilyenkor, nehogy megöljem szegényt."Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
SZIGMA
aktív tag
válasz runner 125 #7016 üzenetére
Szia!
Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor a plusz fogyasztás miatt a töltő hamis adatokat kap, amit az akku állapotának gondol és a recond funkció nem éri el a célját.
Ez egy fórum.Segítség,kritika,trollok, minden előfordulhat.Fogadd el, ez ilyen!
-
troll81
addikt
Aku mágusok [link] ebből valaki építette már valamit vagy hasonlót? 12 V akut helyettesíteni kellene. 1 aku 6 db balanszerel 14.4v agm akut valtanek súly csökkentes miatt.
-
válasz troll81 #7018 üzenetére
Itt nem fogsz választ kapni ami értékelhető lenne. Az egy fajta supercapacitor. A hangnyomás versenyeken érdeklődj. Eleve elfogult vagyok ezekkel szemben, mert ez pont olyan mikor a csíkszemű a táskarádióra ráírja 2x100W. A zseb bikázó is ilyen. A drága jó, de magyar ember nem veszi meg csak az "oco kici kinait".
Ettől még működhet, de drága. Csak te magad fogsz rájönni, hogy ér-e valamit.
Vedd meg, és írd le mit tapasztaltál. -
csiga8
senior tag
Electric power gold, [link]
illetve Electric power start-stop [link]
akkuk közül használ (forgalmaz) valaki ilyeneket?
Kíváncsi lennék, érdemes-e kipróbálni. Egy sima electric powert [link] már vettem, az csak télen van használva ( 2 tél a II Golfba, nyáron csepptöltőn a pincébe) és egészen meglepően jól muzsikál. Minap néztem a 66Ah/680A még benne van.
A gold csak parasztvakítás, vagy tényleg jobb a simától?
Az EFB-jükről mit lehet tudni? Tartóssága, töltési feszültsége? AGM helyett lenne ( start-stop kikapcsolva), de ha tényleg tartós, akár normál akku helyett is. ( Exide-okat használok)
-
molnarpeter
nagyúr
A Gold széria értelmezésem szerint a rekombinációs(?) fedelet jelenti, hogy ne jusson ki a folyadék párolgás útján, de tévedés joga fenntartva Sima EP bírja itt is, de még fiatal (1.9 SDI Golf, hosszabb állás/rövid utak/1-2 óra rajtafelejtett helyzetjelző miatt néha töltöttem azért).
EFB/AGM/spirál az én ízlésemnek drága a napi nyúzásra
[ Szerkesztve ]
-
csiga8
senior tag
válasz molnarpeter #7021 üzenetére
Az EFB-t egy Passatba tennénk, A Start-Stop induláskor mindig kikapcsolva, illetve átállítva Exide akkura, ( Exide gyártői pdf szerint az AGM is csak 14,4V-ig tölthető) és tán normál savas akkura is, de már nem emlékszem pontosan.
Most 14,5V-nál feljebb nem tölt a Passat, ( általában 14,3V, szivargyujtóba dugható feszültség mérővel szoktam nézni) előtte Varta AGM-en volt, ott akár 14,9V-ig nyomta.
Gondolkodtam a normál akkun is, így akár jó lehet az is, de ez az EP EFB jó árnak tűnik
Itt ír a Gold-ról néhány szót: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Inhouse
őstag
A simát és a gold-ot forgalmazzuk, a start-stop-osról nem is tudtam, a gyártóval való legutóbbi ilyen kérdésünkre az volt a válasz, hogy nincs...és azóta nem jött email sem ilyesmiről...
A sima az árkategóriájában jó, a valós hibaarány 1% alatti. A goldból jóval kevesebbet adunk el, de annak sem rossz, bár volt egy gyengébb időszak; az 56Ah-sokból több jött vissza a kelleténél.Üdv Inhouse
-
Inhouse
őstag
Nem is igazán néztem a szerkezetét, eléggé gyér a gyári JÁSZ oldal információ téren. Erősebbek adott méretben, nem start-stop, ennyit tudunk, elég.
Minden JP akkura jellemző (kivéve az ázsiai keskeny sarusok), hogy újkorában 10-20-30%-al nagyobb indítóáramot tudnak.
Mit kell ezen még tölteni? 3 hetes ifjonc...[ Szerkesztve ]
Üdv Inhouse
-
-
-
csiga8
senior tag
Reszursz-1 töltőm nem akar 4,5A-nél többet nyomni. ( műszere szerint)
Kipróbáltam ugyanazt az akkut Global töltőn 10A-el, jóval nagyobb feszültségre ugrott, tehát a Reszursz mérőműszere jónak tűnik.
Eleinte is csak 8,5A körül töltött, azt még "elfogadtam". Egyszer volt javításon, tán diódát cseréltek benne.
Valakinek tipp esetleg?
-
Inhouse
őstag
A töltőáram a feszültség és az akku belső ellenállásának függvénye. Nagyobb feszültség, nagyobb áram. A Global valószínűleg nagyobb feszültséggel dolgozik, azért tudja ugyanazt az akkut nagyobb árammal tölteni. Én ebben nem látok hibát.
Köss a Resurs-ra autós izzókat, annyit, hogy lásd, le tudja-e adni a közel 10A-t... Lehet, hogy ki kell hozzá kapcsolni az automatikát.Üdv Inhouse
-
csiga8
senior tag
-
ddsteel
aktív tag
Sziasztok, van egy 5 éves Auris hibridem, ugyanaz a rendszer, mint a Prius 3. Ilyen kis akku van benne: https://www.tayna.co.uk/car-batteries/yuasa/hj-s34b20r/ Ebben a kis akku csak arra szolgál, hogy felálljon a rendszer, tehát nem kell autót indítania vele, ezért is nem ritka, hogy ezekben a kocsikban 6-8 évet is elmegy az akksi. Használtan vettem a kocsit Hollandiából, az előéletéről semmit nem tudok. Viszont: bármennyi ideig van csepptöltésen, a CTEK töltőm max 12,8V-ra húzza fel és egy hét után 12,4V lesz csak az akkun a feszkó (szerintem nincs energiavámpír a rendszerben, minden gyári benne, meg hát nem tudja felnyomni 13,0-ra a töltő, akármennyit is csüng rajta). Ez a rendszer simán beindul akár 11,8V-tal is (fórumos mendemondák szerint), de mégis, olyan, mint egy 5 éves akku Lassan lehet, hogy cserélem, már csak megelőzésképp is. Ilyenre gondoltam: https://www.arukereso.hu/akkumulator-c3660/varta/b33-blue-dynamic-45ah-330a-bal-azsia-545-158-033-p53666863/# márcsak azért is, mert ez 45Ah-s, több benne a tartalék. Igen, tisztában vagyok azzal, hogy nem AGM, de sok csoporttárs szerint 3-4 éveket ezzel is elmegy a hibrid, akkor meg már jól lennék vele. Tudom, hogy 15V-tal tölt, ami nem túl jó egy CA akkunak, de nem mindenkinél nyíródik ki 1-2 év alatt. Mivel a gyári YUASA 50E Ft, ez meg 18, szóval na..... A kérdésem: tudtok-e ilyen méretben (plusz kis sarus japán verzió, bal+ os) más AGM akkut, esetleg EFB-t, vagy teljesen reménytelen, csak a gyári van? Valamint, félve, de megpróbáljak rá nyomni egy recond-ot? (CTEK MS5-ösöm van)Érdemes? Lehet, hogy csak akkor mernék recondot nyomni, ha már vettem új akkut, mikor kicsit mindegy már...
-
molnarpeter
nagyúr
válasz ddsteel #7037 üzenetére
Egyrészt amíg megy, használnám, hacsak nem külföldre jársz nap mint nap Másrészt pedig EFB alá nem adnám, de meg kéne mérni a helyét, mekkora fér oda. Bár franc tudja, szerintem úgysem merül le, igazából amíg nem nyúzod, elég a kisebb is, legalább olcsóbb, nem a merülés teszi tönkre
-
ddsteel
aktív tag
válasz molnarpeter #7038 üzenetére
Ugyanakkora a mérete a 45Ah-s nak, igazából ezt a Vartát ajánlják a gyári kiváltására (Prius wiki fórumon). Se EFB-s, se AGM nem létezik, nem találtam, fórumosok sem. Igazából csak azért kérdeztem itt, mert tudom, hogy vannak járatos szakik is itt Nem a merülés teszi tönkre, de mivel nincs önindító, nem derül ki, igazából milyen állapotban van az akku, mivel nincs nyekeregve tekerés, egyszer csak nem áll fel a rendszer. Bár van a kocsiban egy 7Ah-s riasztó akku zsebbikának, meg van Toyota assistance is, dehát ha meghal az akku, cserélni kell úgyis. Ezt annyira nem várnám meg, bár lehet, hogy kicsit túlaggódom... A recondra mit mondasz? Küldjem rá, vagy azzal csak hazavágom esetleg?
-
válasz ddsteel #7039 üzenetére
Egyre figyelj, hogy zárt legyen. Úgy emlékszem az utastérben van. Semmi szuszogó meg ilyesmi. Nagyon nem egészséges. Ezért AGM az eredeti.
A csepptöltés az szinten tartásra való. Ha pedig nem ülsz mellette multiméterrel végig akkor csak a végeredményt látod. Abból nem biztos, hogy helyes következtetést tudsz levonni.
Az eltelt idővel még a CTEK sem tud csodát tenni. Jól érzed közel lehet a vég, de az előttem szólóval értek egyet. Megvárnám az első nem indulást. Arról a 7Ah-ról beindulhat. Ha indul akkor padlót kell nyomni, és tölteni fogja a beindult benzines. Az első nem indulás után vennék csak új akksit. Így kitolod az idejét. Soha nem tudhatod meddig fog menni. A kocsi használattól sok függ. Ha minden nap használod még sokáig jó lehet.
Ha a Prius, vagy a Toyota tulajok azt javasolták akkor fogadd meg.
Természetesen jó lenne egy AGM helyettestő, de a magyar piacon nincs, vagy nehezen található. Nem kell Yuasa. A márka választása az már nehéz. Kinek mi tetszik. Az a 45Ah a régi Suzuki Swift mérete. Így szinte bármit választhatsz.
- Varta
- Banner
-Electric Power
-Rocket
-ABS
A sok "ha" azért van benne, mert mi csak találgatunk messziről, mert pont valami lényegeset nem írtál le.
Bocsi, egy kicsit hosszú lett. -
válasz DigitXT #7041 üzenetére
Nem, a tirisztor gyújtása úgy van megszerkesztve. Az izzó nem ad semmi feszültséget. Ez a legegyszerűbb rövidzár védelem. Tipikus alkalmazás abban a korban.
@ddsteel
CH611 simán beindította a kis Yaris-t. Persze, ahogy írtam illik padló gázt nyomni, hogy a benyás rész beröffenjen. -
ddsteel
aktív tag
Köszi a tanácsokat, nem baj, ha hosszú. Igen, asszem az lesz, hogy kivárok, ezeknél a hibrideknél a kisakku halála lassabb folyamat valóban, ahogy hallom, egyszer aztán nem indul. Lehet, hogy akár még 1 év is van benne. Szoktam töltögetni is, nem hagyom nagyon lemerülni. Igen, tudom, hogy az utastér miatt is AGM-es. Ha a szuszogóra arra gondolsz, hogy kis cső, ami kijön az akkuból és kivezeti a gázokat, az van benne most is és a következő akkunál is belerakom, emiatt nem is tartok a sima akkutól (inkább attól, hogy a 15V-os töltési karakterisztika hamar kinyírja, bár sok ellenpéldát olvasok). Egyébként ha már akkora az ütközés, hogy a sav fröccsen, akkor már lehet, hogy az a legkisebb baj. Nem tudom. Sajnos ilyen méretben nincs AGM, vagy én nem találtam, és nem értem, miért, hiszen iszonyat sok hibrid Auris és Prius szaladgál már, szerintem lenne piaca egy 25 ezres AGM akkunak, ami félár a gyárihoz képest. A recondot nem ajánlod a jelenlegi infók alapján? Én még egyik akkumnál sem mertem recondot nyomni...
-
ddsteel
aktív tag
Priusnál és Aurisnál még a beröffenéssel sem kell vacakolni, amint feláll a rendszer és READY van, a nagyakku elkezdi tölteni a kisakkut és amint a nagyaku töltöttsége megkívánja, azonnal indul a benzinmotor. Amúgy ez minden hidegindítás után kb 20 mp alatt bekövetkezik.
-
csiga8
senior tag
He esetleg tud valaki eladó Reszursz-1, vagy hasonló töltőt, érdekel.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Három oldalról üveggel határolt minitorony huppant le az Antec tervezőasztaláról
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- Milyen monitort vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Okos Otthon / Smart Home
- BestBuy topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Hardcore pizza és kenyér topik
- Ventilátorok - Ház, CPU (borda, radiátor), VGA
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest