-
PROHARDVER!
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Anaconda
tag
Sziasztok!
Az 1.6-os BSE motorkódú kocsink jelenleg 5W30 olajból használattól függően (városban kevés, autópáján sok) kb 0.5L/1000km olajat eszik, nagyobb fordulaton eszi az olajat, gyertyacserekor a szívótorok is kicsit olajos volt. Amivel tulajdonképpen nem lenne túl sok bajom. De az egyik nap beköpte a gyertyát, tulajdonképpen az 1-es henger gyertyája mindig is nagyon csúnya volt, a 4-es henger gyertyája kicsit volt csúnya, a 3-as 4-es gyertyakép hibátlan. Az zavar, hogy így nem szívesen megyek vele hosszabb utakra, hogy majd megint beköpi a gyertyát, a kipufogó szagán is érzem, hogy nem túl egészséges (füstölni sosem láttam), illetve kormos de nem olajos. A csomagtartóban ott a gyertyakulcs meg a tartalék gyertya, út szélén kb 5 perc a 2 gyertyát kicserélni, de akkor sem normális így.
A szerelőm akihez évek óta járok kb 500 ezres tételt említett, de ő cserélné a dugattyúkat gyűrűstől, hengerfej felújítás (síkolás, szelepvezető, szelepszárszimmering, szelep becsiszolás), illetve a hajtókar csapágyakat is cserélné ha kopottnak tűnik, illetve jövőre kell vezérlést cserélni, tehát azt is.
Kicsit sokallom érte. Bontott motorokat 150-250-ért már lehet kapni, ha nagyon akarom itthon is ki tudom cserélni. A kérdés, hogy megéri szerintetek, van aki már cserélt inkább motort?
Ha jól tudom ez az olajlehúzó gyűrű kopás ugye típushiba, mindnél jelentkezik? Mert a bontott motor is rossz lesz...bár a gyertyakép meg max egy henger endoszkóp kamerázás megmondja, illetve sok bontott motort meg sem lehet hallgatni...km bizonytalan.
Esetleg javaslat, tapasztalat, ötletek?[ Szerkesztve ]
-
Asbee
veterán
válasz Anaconda #215753 üzenetére
Szétszedés után mindent megkell mérni és az alapján tovább menni, mit érdemes cserélni. Természetesen hengert is, mert aztán hiába cserél dugattyúkat. Sajnos gyakori igen ennél a motornál ez a probléma. Manapság egyáltalán nem sok az 500k dugó cserékkel, teljes hengerfej felújítással. Én is átestem annó ezen, keresőben találsz róla infókat. Bontott motor szerintem felejtős.
[ Szerkesztve ]
-
Anaconda
tag
válasz Asbee #215754 üzenetére
Igen, emlékszem is a nevedre, keresgéltem a hozzászólásom előtt, ha jól rémlik neked volt haver a szerelő és fotókat ia raktál fel.
Jah, nekem is hasonló érzésem van, hogy a bontott motor is kapufa.
Úgy emlékszem talán neked több olajat evett, gyertyát sosem köpte be?
Nagyon sokat foglalkoztam a kocsival 2019 óta, új klímahűtő, új vízhűtő, flap motorokat cseréltem, rcd330, sofőrajtó plusz csomitartó összes kábelcsere (megtört szigetelés), ajtó elektromos zár csere, gyújtáskapcsoló csere, kormányzárcsere, apró futóműalkatrészek, stabpálcák, egykét szilent csere, motorkitámasztóbak csere, váltóolajcsere, szívósorban kartergáz szelep csere, az alja csupa rosda volt, 2-3 napig rozsdátlanítottam drótkoronggal meg akivel értem és korrektül lealvázvédőztem, kerékív alvázvédőzés, háasó kerékívnél rozsdáltanítás, javítás, két új első sárvédőcsere, ezt mind saját magam, sokat kért, kényelmes is, maga módján megyeget is, ha már ennyit foglalkoztam vele és tudom hogy csak ez a baja, nem szivesen adnám el áron alul motorhibásan... -
grizlisandor
veterán
Golf 7 1.4 TSI CHPA
Tavaly vettük havernak, vásárlás után pár héttel dobott neki egy check enginet, lambdaszondahibára.
Elvileg kicserélte neki a szerelője, de ugyanúgy visszajött; majd gondolt egyet haver és az OMV helyett Orlenen tankolt és másnap nem dobta fel neki a hibát, sima 95-öt tankolt.Kicsit hihetetlen nekem a story, haver nem egy műszaki ember, a szerelő se egy szent. Forgalmas mindkét kút.
-
MunezXBK
nagyúr
válasz grizlisandor #215756 üzenetére
Nem lehetetlen. Nekem a G5 a Totalos nyáltól dadogott.
-
Bandit21
addikt
válasz grizlisandor #215756 üzenetére
Nekem az 1.5 TSI mindig OMV max motiont kapott. Amikor 2 éves korában volt a benzin kutas sorba álló móka és elfogyott a max m néha máshol mást tettem bele.
Aztán egyszer csak elkezdett kettesben vagy hármasban országúton kikanyarodas utáni gyorsítás közbe kihagyni. Check engine nem volt.
Ez egyszer fordult elő és attol hogy nem a szokásos OMV cuccot kapta.Ez alapján fordítva is igaz lehet (rángat majd OMV után nem rangat).
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
grizlisandor
veterán
A hibajelzésen kívül más problémáról nem számolt be.
Suzuki SX4 1.6(új szondával) és Renault Thalia 1.4 esetén láttam, hogy ki kellett járni a puruttya E10 nyálat a tankból és százas nyálat tankolni, mentünk vele pár kilométert, leállítottad és a következő indításnál eltűnt a lámpás.
-
chopin42
addikt
Üdv! Skoda Fabia 6y2, 2006, 1.4 bky. 130k km-t futott, gyári szíj van benne, ami mindenféle vw/skoda márkajelzés nélküli SKF.
Ezek közül mi a leginklább ajánlott vezérműszíj készlet?
CONTINENTAL CTAM CT957K1
INA 530 0089 10
GATES K025565XS
DAYCO KTB347
SKF VKMA 01121
Nekem SKF van az oktávban, de ennél a conti a legolcsóbb. Amikor a sajátomhoz néztem, ott az volt a legdrágább. Mindenesetre nincs nagy különbség köztük árban. Daycorol hallottam olyat, hogy moroghat beépítés után bizonyos autókban.
Illetve gyertyából milyet vegyek?
Köszönöm[ Szerkesztve ]
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
-
grizlisandor
veterán
válasz chopin42 #215760 üzenetére
Gyárinak elvileg nincs párja, szerelője válogatja melyiket favorizálja. Aki az én autómat szereli Conti párti, mivel szerinte az a leghalkabb és azzal nem volt még problémája, más meg ódzkodik a román gyártástól.
HEPU P999-G12 fagyállót bele.
NGK ZFR5P-G vagy Beru UPT3 ajánl az alkatrészkereső.
-
chopin42
addikt
válasz grizlisandor #215762 üzenetére
Köszönöm, én is ezeket néztem ki
Szakmai kérdések csak a fórumban...
-
-
veterán
válasz grizlisandor #215756 üzenetére
Saját G6 1.4 TSI: székesfehérvári Agip kúton történt tankolás után vészüzemmód, itteni segítséggel hibakód olvasás, majd MOL100 rátankolás, hiba megszűnt.
-
őstag
válasz Corsa02 #215737 üzenetére
Pont ilyet akartam pont tőled kérdezni, pont itt Gondoltam benézek és keresek egy megfelelőt amire lehet válaszolni...
Szóval a kérdés az lenne hogy az új generációra is igaz (előzőre ezt mondták) hogy skoda kodiaq-ban az 1.5 tsi mellé is olajos a dsg (és nem DQ200) jár a nagyobb tömeg miatt?
Nem hiszem hogy fenyegetne, de olyan szimpatikus dolgokat lehet bele konfigurálni (hangszigetelés meg ülések részen főleg). De ha 2.0tdi most (szoftver és megbomlott egyensúly) az 1.5 tsi meg a DSG miatt nem kóser akkor üres halmaz a mit érdemes venni belőle téma.
Köszi szépen!
-
imyourfriend
őstag
válasz grizlisandor #215762 üzenetére
Garrett vagy épp BMTS turbóból akkor mit szerelnének az emberek az autóba? Garrett gyárt Szlovákiában Romániában meg Indiában, BMTS meg Szerbiában.. ezekből kerül a győri gyárba is turbófeltöltő.
-
grizlisandor
veterán
válasz imyourfriend #215773 üzenetére
Párszor előkerült már gyártói beszállító nem egyenlő a gyári alkatrésszel...
[ Szerkesztve ]
-
zsoltip
őstag
válasz daniel2121 #215661 üzenetére
Arról hallottatok, hogy a biztosító azért szőrözött és/vagy akár nem is fizetett, mert nem fix, hanem levehető, vagy behajtható vonóhorog, épp funkció nélkül volt kint, baleset történt, és azt mondta, a kedves biztosító, hogy márpedig ez egy sérülést súlyosbító körülmény volt a mögötted érkezőnél, ezért bajság van...?
-
J&P
aktív tag
Sziasztok,
nagy a baj, b5.5 passat manuális váltó. Járó motornál nem lehet sebességbe rakni, álló motornál igen. Itt vagyunk a családdal az otthonunktól 200 km-re, a szállást tízig el kell hagyni. Tiszta ideg vagyok.
-
Bandit21
addikt
válasz molnarpeter #215787 üzenetére
Úgy legyen.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
pepucs
tag
Urak, hátha ti okosabbak vagytok. A helyzetemen már nem változtat, viszont a "Miért?" "Hogyan?" "Hogy kerülhetném el legközelebb?" kérdésekre keresem a választ. Elszakadt/lefogazott a vezérlés.
Tegnap laza 120-as cammogás után autópálya lehajtón, motorfék üzemben meghalt a motor (1.6 16v bcb). Mindkét szíj felszíne tökéletes állapotú, a feliratok kivehetőek, anyaga tapintásra hibátlan, nincs túlfeszítve, ~60-70k km van benne. Elvileg 90-120 a csereintervalluma. Pár hónapja a szerelő mondta, hogy akkori szemrevételezés alapján is tökéletes, ne foglalkozzak vele.
A fogasszíj anyaghibáján(?) kívűl mi okozhat még ilyen fog ledarálást?
"azt mondta reggel a rendszer, hogy adjak meg új jelszót. Beírtam, hogy faszom, erre kiírta, hogy túl rövid ..."
-
gippazoid
senior tag
OFF: ordítsd le anyós fejét! Most! Helyre kell tenni, különben előfordulhat, hogy hosszútávon addig sustorog a lánya fülébe, hogy szétcseszi a házasságod. Most van rá magyarázatod (ideges vagy, bla-bla) hogy leordítottad a fejét! Aztán a jövőben meg majd rendszeresen, de finoman kell helyre tenni. És fokozatosan leépíteni, hogy ne szóljon mindenbe bele. Azt is használd ki, amíg a feleséged még legalább valamennyire melletted áll, mert ha egyszer átállítja a maga oldalára, akkor abból válás lesz és ha van gyerek, lelkileg belepusztulsz amikor elszakítanak tőle és a gyerek is megsínyli, de a behergelt anyukákat ez a legkevésbé szokta érdekelni.
Jó szándékkal írom ezt, nálad talán még nem késő, hogy ne ilyen irányba menjenek a dolgok. A házasságok fele válással végződik, a válások 75%-át a nők kezdeményezik. Ez a helyzet ma ebben az országban.Elnézést mindenkitől de ez most kijött belőlem. Tudom, hogy OFF-OFF a dolog, de ha csak pár férfinak/apukának és nem utolsó sorban gyereknek nem megy tönkre az élete, már megérte ide OFF-olni, még akkor is ha elküldtök a 'csába emiatt.
Gippazoid Novelties Inc.
-
Reggie0
félisten
válasz pepucs #215789 üzenetére
Nem biztos, hogy a szij hibaja, hogy le lett fogazva, lehet megszorult valami, amit hajt.
En majdnem jartam hasonloan, de komoly kar nelkul: A frissen cserelt hosszbordas szij(klima-t, pumpat, szervot viszi csak), a motorgeneral utan parezer km-el elszakadt, de ugy, hogy az acelhuzalok felcsavarodtak es a fotengely szimeringhez beturemkedett es szetragta azt is. Kiderult az egyetlen nem cserelt elem a szervo szijtarcsaja volt, ami a kopas soran elesre kopott es hossziranyban felszecskazta a vadonatuj szijat.
[ Szerkesztve ]
-
Corsa02
őstag
válasz pepucs #215789 üzenetére
Egyetértek Reggie0-val, ez inkább egy görgő megszorulás lesz, vagy kettétörés.
Szíjról egyébként megállapítani felszerelt állapotban semmit nem lehet, ha meg még is akkor már az utolsó pillanatban van. A feliratok is gyártófüggő meddig vannak rajta, van ahol már pár ezer km alatt eltűnik róla... de minden esetre, nagyobb az esély, hogy valami megszorult és az fogazta le, német fórumokon sok ilyet lehet olvasni sajnos ezt a motort illetőleg,.
The Truth Is Out There --->
-
szabzoltan1
tag
Sziasztok.
Beszereztem egy elm327 es kütyüt a vag dpf programmal.
Honnan tudhatom mikor fog ujra regenerálni és ezek azvértékek jónak mondhatók?[ Szerkesztve ]
-
Immy
őstag
Sziasztok,
Golf8 ea211evo-nak mennyi az olaj csereperiódusa? 24ezernél volt másodszor októberben cserélve. Most 40ezer km van benne. Úgy emlékszek, hogy a szervizben kérdezték hogy mire állítsák be 10 vagy 15ezerre a csere periódust.
Mégsem dobott fel eddig semmilyen csavarkulcsot vagy hasonlót hogy vinnem kellene olaj cserére...
Neten eltérő információkat látok 15ezer, 20 és 30 ezer között.
Szerintetek?Apró: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/immy/index.html
-
imyourfriend
őstag
válasz szabzoltan1 #215796 üzenetére
Oil ash residue az olajhamu, ez miatt idővel takaríttatni kell a dpf-et, mivel nagyobb lélegzetvételű a szerelés ezért érdemes az egr-t és a fojtószelepet is egyúttal. A regenerációt a Soot mass calc 23-24g környéki értéke indítja el ez euro 6-nál 350-400km euro 5-nél lehet 6-7-800km is a dpf telítettségétől függően. cffb motorkód az euro 5-re hajaz így nézve a dpf telítettségét 4-500km környékét el kellene futnia két regenerálás között, ha jobban meghajtod akkor regenerál passzívan is akár nyári napokon.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest