- Vezetékes FEJhallgatók
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házimozi belépő szinten
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Notebook hibák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- 3D nyomtatás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
KrAt
veterán
Jó, te BMW-s vagy, mi Opelesek, mi így, ti úgy látjátok Semmi baj nincs ezzel.. Ennyi
Kérésre: egyelőre félkészen van a GSi LCD műszeregység, mert csak 1 pilács világít, 1 nem, ráadásul vmi 2000 ft egy ilyen speckó izzó.. Összeraktam PC-s táppal, 1-2 kép a félig világító műszeregységről
-
Egyáltalán nem evidens. Vannak előtte, gondolom még egy bmw-s se annyira hülye, hogy belecsattanjon az előtte menőbe. És ebben a helyzetben teljesen mindegy, hogy 316-os motornál nyomják a féket a gáz helyett, vagy m5-ben.
Egyébként meg a gyári bmw-kben benne van a 250-es tiltás, a gyári vectrákban meg nincs. Nem is kellene olyan lomha autó
Na mindegy, térjünk vissza az opel szakmai témákhoz.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
SpeedR
őstag
-
KrAt
veterán
Akkor megkérünk mindenkit, hogy szépen fáradjon vissza a saját topicjába, semmi értelme fikázni egymást, nem azonos osztályban van a 2 autómárka. Ennyi...
dokar: jaja, vadállatul néz ki, kuuurvára betenném a kocsiba, csak holnap megyünk családostul, és nincs nálam a sebesség jeladó, meg be se tudnám tenni, szal nem mutatna semmit a km/h..
-
#TOTTI
őstag
Sztem meg egyszerően semmibe vehető a különbség.. nem egy kategória tény.. sőt én is a BMWt választanám de nekem ne mond már hogy egy 520i vagy 525i meg annyit mint a 240 lovas könnyű OPC ez simán lehet 300 ló körüli gép.. és nem 0-ról indulnak.. Végülis mindegy.. Az meg hogy a BMW 320i 8.2 megy százon az egy dolog jo ha kettesbe fel kell rakni 100hoz.. Na meg az azért nem az az autó aminél a padlózásról szól az élet.. 6.ban szépen elhúzok 220ig egy dizel 1310 kilos astraval.. Persze ez bátorság mert nem reptéren volt hanem autópályán.. meg hülyeség is.. Természetesen a 320i sokkal jobb mint a dizel astra.. de valamiért mégse akartam BMW-t... inkább egy zafira OPC.. bár embere válogatja..
tibi666 : Neked ilyen az önizgató videó..?
[ Szerkesztve ]
-
glutamin
őstag
Annyira tetszik, hogy még az F Astrámba is elfogadnék egy ilyet. Nem utolsó sorban jól jönne a fordulatszámmérő. Mondjuk az olajhőfokot, akku töltöttséget nem tudom honnan olvasná ki, meg gy egyáltalán mennyire lenne könnyen összehozható a mostani csatikkal.
„When you have money in hand, only you forget who are you. But when you do not have any money in your hand, the whole world forget who you are. It's life.“
-
TasiA
senior tag
-
Daywalker
addikt
Én csak azt nem értem, miért kell a másik topikjába beleszarni? Meg az ilyen szánalmas kis "hülyegyerekes" dumákkal is csak a BMW-s suhacok jönnek, hogy "nekünk nem kell önigazolás, csak az opeleseknek". Előbb vennék egy bármilyen OPC-t, minthogy valamilyen szakadt BMW-vel egy ilyen nagyképű (tisztelet a kivételnek) társaságba tartozzak. Én a Suzukisokat sem nézem le. Ők azt szeretik, hát szeressék, nekem ez nem fáj. Bezzeg egy szent BMW-t még semmi sem gyorsulhat le, mert az BMW. Jézusom, fel kéne már nőni végre.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
TasiA
senior tag
válasz Daywalker #8115 üzenetére
Ott a pont!
Nem akartam hozzászólni a gyerekes témához, de csak nem bírtam ki!
Miért ne lehetne legyorsulni 1 BMW-t, főleg amiben 2,0-2,5-ös motor van. Az 5-ös kasztniban az minden, csak nem virgonc. Engem hányszor legyorsulnak, kis (számomra) jellemtelen vackokkal, oszt még sem megyek a falnak, meg nem sérül az önérzetem. Mindíg van akinek jobban megy az utója, el kell fogadni, tök mind1 miben ülsz![ Szerkesztve ]
-
SpeedR
őstag
válasz Daywalker #8115 üzenetére
A videót egy opeles topiktag linkelte be, én csak erre reagáltam. Tehát az offot nem én kezdtem, és nem beleszartam, hanem objektíven, számokkal támasztottam alá mondandómat. A videón vagy nem 45i volt, vagy nem nyomta a gázt. Ezt szerintem mindenki el is fogadta, mert nem láttam ellenkező véleményt.
Én úgy látom, hogy senki sem szarozta az opelt, senki sem nagyképűsködött, senki sem jött hülyegyerekes szöveggel rajtad kívül.
Üdv:
SpeedR egy "szakadt BMW-s"[ Szerkesztve ]
-
#TOTTI
őstag
Én meg azt mondom hogy az OPC astra felveszi a versenyt a 333lovas 545ös teknyővel..
Azt se mondod komolyan hogy egy 2.0-2.5ös feltöltés nélküli benzines felveszi a versenyt..
Igen a BMWs nem nyomta.. valószinű ez lehetett.. vagy rossz sebességi fokozatban indult.. 7.ben mondjuk..Meg én azt se látom hogy az OPC lehagyja.. max tartja a lépést.. Vagy már 250nél járnak és limit van.. azért marad el..
Örülj neki hogy nem vagy szakadt BMW-s így áll a felvágás a végére..
-
SpeedR
őstag
A 2.5-öst lehagyja, a 3.0-val megy kb együtt. 45i-nek a közelébe nem ér, vagy csak tényleg akkor ha nagyon elváltja magát.
(#8120) Daywalker
tibi666-nak nem BMW-je van, így kizárásos alapon gondoltam hogy nekem szólta dörgedelem. Nekem nincs különösebb bajom az Opelekkel - nekem is volt 2 is és szerettem is őket- , de az olyan értelmetlen összehasonlításokat nem szeretem, ahol a minden szempontból gyengébb autó jön ki győztesként. Az OPC Astra egy dologban jobb, mégpedig az ár/teljesítmény arányban. -
Daywalker
addikt
Azt nem tudhattam, hogy neki nincs, mert neked írta teljesen az jött le, hogy neki az van. De mint mondtam, tisztelet a kivételnek. Így neked is...
Azért az az OPC Astra egyáltalán nem gyenge, egy sima 520-ast simán lenyom (az ha jól tudom, az 170ló), de még egy 187 lovas 525i-t is (a 217 lovasban nem lennék biztos, de elképzelhető). Ráadásul az Opel nyomatéka 320 Nm az 525i meg 246, plusz az Opel könnyebb is picivel...hát nem tudom. Szerintem ne vitázzunk róla, mert nem tudni milyen bimmer van a videón, ezért nem biztos, hogy az Opel gyengébb.
"A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."
-
SpeedR
őstag
válasz Daywalker #8122 üzenetére
Egyáltalán nem gyenge az OPC Astra, ezt nem is mondta senki. 20i-t, 25i-t nagyon otthagyja ez nem is vitás, az 530i foghatja be először.
Egyébként 2007 óta a 30i motorja van a 25i-ben is, csak visszafojtott teljesítménnyel. (218le és 270Nm a 272le ill. a 320Nm helyett))
187 lovas 25i nincs, nem is volt. -
tibi666
senior tag
válasz Daywalker #8122 üzenetére
ok, én se lenézem az opeleket, csak linkeltek egy videót, amitől azért nem kell elájulni, mert nem egy kategória a két autó.
nem bmw-s vagyok. vannak bmw-k a baráti körömben, vezettem őket eleget, de én maradok a mercedesnél. amúgy az enyémet is lenyomná egy opc astra szerintem. 200 lovas dízel, de megtankolva, velem együtt már 1900 kiló körül van.
és elnézést, ha valakit esetleg megsértettem, nem állt szándékomban.
[ Szerkesztve ]
-
whisky75
tag
valakit érdekel egy blaupunkt london mp48-as 2 hónapos rádió 28 ezer forintért? Hibátlan minden tartozékával.
-
dokar
addikt
Kisebb érték a jobb:
Opel Astra OPC lóerő/tömeg arány: 0.1846
BMW 545i lóerő/tömeg arány: 0.1911Nagyobb érték a jobb:
Opel Astra OPC tömeg/lóerő arány: 5.41
BMW 545i tömeg/lóerő arány: 5.23Tehát egy picivel erősebb az OPC, továbbá a turbó miatt is még jobban megy, mert már viszonylag lentről el kezd húzni. Ergó teljesen hihető, hogy egy OPC legyorsul egy 545i-t.
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
fero02
veterán
Ejj na, ha már mindenki hozzászólt az Opel vs. BMW témához, akkor meglépem én is.
Bár én nem a teljesítmény, gyorsulás és társai szempontjából hozom ki győztesnek az Opelt. Sztem bőven elég, ha megnézzük, h mennyibe kerül egy BMW és egy Opel szervizelése, fenntartása. És tökmind1, h egy 14 éves F Astrát és egy régi 3-ast nézünk, vagy akár egy újabb modellt.
Na béke.
-
TasiA
senior tag
-
fero02
veterán
-
mackosajt
addikt
válasz bambano #8095 üzenetére
Ha még nem túl késő, akkor Köntösgátsoron, az autókereskedés melletti udvarban, rögtön az elején, baloldalt. Klímában profi szaki. Posta János, ha jól emlékszem. Ha még megvan, lehet a telefonszámát is tudom, ha még kell.
http://www.opelforum.hu http://hkv.hu "Zuzuval társalogni olyan volt, mint sajtreszelővel rejszolni. Enyhén szórakoztató, de leginkább fájdalmas." by Ford Fairlane
-
SpeedR
őstag
Nem stimmelnek a számok, a levezetés és a végkövetkeztetés sem
A BMW 545i 333 lóerős 1630kg, tehát :
545i - lóerő/kg : 0,2042
545i - kg/lóerő : 4,8948Az OPC Astra pedig 240le és 1393 kg, tehát:
OPC Astra - lóerő/kg : 0,1722
OPC Astra - kg/lóerő : 5,8041Ha belegondolsz, akkor a következő megállapításokat teheted:
1. Minél több lóerő jut egységnyi kg-ra annál jobban megy az autó.
2. Minél kevesebb kg jut egységnyi lóerőre annál jobban megy az autó.Tehát az első számításnál a nagyobb érték a jobb. (minél több lóerő/kg)
A második számításnál pedig a kisebb érték lesz a jobb. (minél kevesebb kg/le)Ergo teljesen egyértelmű, hogy a BMW nyer.
A nyomatékot kár volt felhoznod, mert abból az OPC Astrának 320Nm van, az 545i-nek pedig 450Nm és a teljes fordulatszám tartományban magasabb, mint az Astráé.Leírom mégegyszer: Semmi bajom az Astrával, szép és jó autó, ami jól is megy, de azért ne az 545i-hez hasonlítgassuk már.
[ Szerkesztve ]
-
dokar
addikt
BMW 545i: 325-333 lóerő, de a tömeg nem 1630, hanem 1735 kg.
OPC: 1393 kg, de ez sofőrrel együtt van ám. Én 90-95 kg között mozgok.
Továbbra is él, hogy az OPC megverheti a bömös, de fordítva is igaz. Lazán lehet az OPC-t az 5-ös bimmerhez hasonlítani, mivel ez a gyártó versenykiadása. Ha az M szériát említetted volna, akkor már mindjárt nem lenne kérdéses. De ha úgy kérdezném, hogy verseny szempontból melyik a legjobb, akkor mit választanál? Corsa OPC 192/1100, Astra OPC 240/1320 vagy Insignia OPC 325/1430-1540 (ez ugye már egyértelműen kenterbe veri gyorsulásban az 545i-t)?Nem értem mit akarsz itt elérni a leírt megállapításaiddal. Én jeleztem feléd és akkor te most nekem akarod elmagyarázni, hogy mit jelent?
[ Szerkesztve ]
extra - SEXRay
-
SpeedR
őstag
A megállapításaimmal arra szerettem volna rávilágítani, hogy te pont az ellenkezőjét írtad, de látom még most se tűnik fel.
Minden autót 2 emberrel, és csurig töltött benzintankkal mérnek le. (ami a BMW-nél 70L) Ez az 1735kg nem tudom, hogy honnan jött, esetleg a kombi lehetett ennyi?. (az 550i limo 1735kg)
Versenyre én elsőkerekes autót eleve nem választanék (gyorsulásra pláne), úgyhogy a kérdésedre inkább nem válaszolnék. Astra OPC vs 545i esetén pedig elég egyértelmű a dolog...[ Szerkesztve ]
-
dokar
addikt
Na fasza, felcseréltem.
Minden autót 2 emberrel, és csurig töltött benzintankkal mérnek le.
Hogy? Menetkész tömeg a max tank + 1 ember, a saját tömeg pedig az üres tank ember nélkül. Hol olvastad?
Az 550i limónál szerinted könnyebb 105kg-al az 545i?
Astra OPC vs 545i esetén pedig elég egyértelmű a dolog...
Hiába van nagyobb motor a lomha nehéz bömösben, az nem pályára való. Sehogy sem mérhető az OPC-hez. Van a BMW-nek M szériája, az kell a versenyzésre.
extra - SEXRay
-
SpeedR
őstag
Valahol olvastam, hogy van erre egy európai szabvány, hogy úgy kell mérni, hogy 2 ember ül benne és az autóban minden csurig van töltve. (ablakmosó, stb...) Lehet hogy már nem így van, vagy rosszul emlékeszem. Most nem találom a forrást, de majd ha lesz időm utánanézek. A téma szempontjából viszont mellékes, mert a BMW-t is pont ugyanúgy mérik le, mint az Opelt.
Az 550i és az 545i között kicsit tényleg oknak tűnik az a 105kg, még akkor is, ha az 550i-ben több az extra felszerelés, ami + súly. A végeredmény szempontjából azonban itt is mellékes hogy 1630-cal, 1700-zal vagy 1735-tel számolunk."Hiába van nagyobb motor a lomha nehéz bömösben, az nem pályára való. Sehogy sem mérhető az OPC-hez. Van a BMW-nek M szériája, az kell a versenyzésre."
Gokartpályán lehet hogy tényleg az Astra győzne, de egy komolyabb versenypályán simán kijönne a BMW erőfölénye.
-
-
És nyugodtan beleülhetsz az én vectrámba is, vagy egy új insigniába. Persze, jobb a bmw, elhiszem én is, de nagyon sokkal többe kerül, mint ez a két opel és az már mindenki saját szubjektív döntése, hogy jobb-e annyival, amennyivel drágább. Szerintem nem jobb.
Nyilván, ha jönne a jó tündérke, hogy melyiket akarod ingyen, bmw-t akarnál. Ha meg jön az apeh, akkor megfelel az opel is...
#8130: azért ez a made in germany elég tág fogalom, van ott olyan gyár, aminek a kocsija ingyen se kéne.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Calogero
addikt
Nekem volt mindkét márkából.
Jogsi megszerzése után BMW 315 E21-al kezdtem.
kb fél év használat után eljött a csere ideje egy hófehér E30 323i személyében.
Utána átmenetileg volt egy Calibrám 4X4 nem szerettem, gyorsan el is cseréltem egy 316I E36-ra, de nem élveztem sokáig a társaságát, szakítás után az Ex nőm tulajdonába került.
Most egy Pajero L200 és egy H Astra áll az udvarban.A E30 323i nagy szerelem volt, életem legjobb autója volt, azóta sem volt jobb.....
-
KrAt
veterán
Nah megvolt az első ottmaradás.. Kadét 2x megállt alattam, megcsináltam mindkétszer, majd szerelő lett. Karbipucolás szerelőnél, majd jó lett.
Betettük a digitet, 250-el jöttem a lágymányosin, mert 3x annyit mutat az óra, mint amennyivel megyek, mert 16 impulzusos jeladó van benne, és 6 kéne Amúgy hibátlan, csak még a fele nem világít
-