Hirdetés
-
Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
it A titkosított levelezést kínáló Tuta Mail arra panaszkodik, hogy a DMA bevezetése óta szinte eltűntek a Google keresőjéből.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
ph 2027-re érkezhet meg a vállalat 1,6 nm-es eljárása, de a sztárok inkább az olcsóbb node-ok lesznek.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
#TOTTI
őstag
1.9 CDTI motorral 6.4 litert fogyasztottam első 1000km-emen.. az nagyon jo pedig probálgattam rendesen...
-
Mr X
veterán
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.
Egy jóbarátom '92-es 1.4 F Astrájában letört a hűtő felső csonkja, amire a cső csatlakozik. Műanyag-hegesztő drágán javítaná. Az illető kispénzű ember, viszont fontos neki az autó, mert hetente több alkalommal kórházi kezelésekre jár vele.
A kérdésem az, hogy nincs valakinek otthon elfekvőben egy megfelelő hűtője, amitől megválna valami jelképesnek szánt összegért?
A szállítást meg tudom oldani én.
Előre is köszönet.
-
KrAt
veterán
Nekem pont egy 1.3S benyás, sedanom van, de a világért se adnám el
Gyere fel a Kadettklubbra, ott megmondják neked a frankót, ha találtál, tuti segítenek megnézni, ha más nem is, pesten én is tudok segíteni
-
-
tomcsi23
veterán
válasz Winner_hun #7455 üzenetére
Mé, a 60/40 az mennyi?
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
_seth_
veterán
válasz Winner_hun #7455 üzenetére
Hát nah... nem láttál még fűkaszát???
Ui.: nekem is van még egy kadettem Meg is találod a kadettklub.hu oldalon bár már csak a tagok voltak részben ugyanis TKO-os lett sajnos na de a lényeg, hogy a kaszni egyben legyen! Minden más másodlagos, motor, felfüggesztés, elektronika, egyéb cuccok... mind olcsóbb mint egy full lakatolás mert az ha jól csinálod százezrek azaz az autó ára is lehet csak a kasznizás! Egy C20NE motor pl már 20-tól kapható! Olcsóbb kicserélni mint megjavítani vagy szinte olajat cserélni
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
Calogero
addikt
Én is kaptam egy P betűt a motorháztetőmre.
Teljesen ideg vagyok.... .
Tettem feljelentést rendőrségen, de csak időtöltés volt, mert hogy elkapni nem fogják az is biztos
Jövőhéten meg megyünk a doktorbácsihoz új motorháztetőért -
KrAt
veterán
válasz Winner_hun #7455 üzenetére
Jogos, javítva, meg értelmesen megfogalmazva
-
wwhy
veterán
Nyházán kb. 2-3 hete 1 éjszaka 162 autót tettek tönkre
ELADÓ <<narancs Honor Magic5 Ultimate>> <<Újszerű, doboz, minden kellék>>
-
fero02
veterán
Nincs vkinek véletlen egy utastér világítás kapcsolója (F Astra). A rövid változat kellene.
-
fero02
veterán
-
dokar
addikt
lenne egy kérdésem:
jobban megy az autóm, mint kéne, de sok az elégetlen üzemanyag is. ha kicserélem a lambda szondát, akkor csökkeni fog a teljesítmény is?
extra - SEXRay
-
dokar
addikt
akkor hidegindításnál miért dúsabb a keverék?
a gagyi tuningboxok amelyek meghamisítják a hőmérséklet jeleit, hogy több benyát toljon be az ECU, dúsabb keveréket csinálnak, mi értelme?a kipufogóban látszik, hogy sok az elégetlen üzemanyag. a kocsi teljesítménye a maga kategóriájában példás. ami zavar: igaz jó a fogyasztás, de talán még jobb is lehetne. továbbá amióta tettem bele katalizátort az átmenő cső helyére, ugyanúgy tud durrogni az autó visszaváltáskor, ha gázfröccsel kísérem. a folyamat: 1000-1500-as fordulatra kell kerülni visszaváltáskor, közben egy kicsi gázfröccs és kuplungot felendegni. ekkor dirr-durr, de sokszor csak rotyogás. ha magasabb fordulatra érkezik, vagy nincs gázfröccs, vagy kuplung kiengedésekor még mindig nyomom a gázt, akkor nem történik semmi. mi erre a magyarázat? én erre tippelek: kuplung benyomva = alapjárat, gázfröccs = benya kerül a rendszerbe, kuplung felenged (gáz nélkül) = lejtemenet program. a benya pedig vhol a rendszerben utólag begyullad. amióta van gázgyorsítóm azóta tudok durrogtatni katalizátorral és nélküle is.
szondát hogy lehet letesztelni? ellenállására mérjek rá?
extra - SEXRay
-
félisten
Sziasztok, örülök, hogy van Opel topik is!
A helyzet, hogy van egy 1.7DTI motoros Corsa-m. 4 éve van nálam, amúgy 6 éves lesz a kocsi és nagyon elégedett vagyok vele. Azon gondolkodom, hogy meg kéne chipelni, egyik ismerős foglalkozik vele. Ne sufnintungra gondoljatok, igényes munkát végez, persze nem hivatalos a dolog. Kb. 100 lóra fel lehet spékelni és a zöldkártyán se lesz gond vele. Ha esetleg van valakinek ilyen motorja ami cpipelve van, leírhatná a tapasztalatait, mennyit változott a moci tőle.
-
TasiA
senior tag
TECH műszerrel, de enyémet volt, hogy laptopon nézték. Ilyen sinus jelet rajzol egy grafikonon, úgy mint pl az oscilloskóp, csak ugye itt azt nézik milyen gyorsan reagál. Ha már haldoklik, akkor belassul, szarabbul megy meg elkezd zabálni. A többire nem tudom a magyarázatot, lehet romló hőfokjeladó, nem tökéletesen záró szelepek.
-
#TOTTI
őstag
Turbos motort érdemes chippelni, de tény hogy tönkre vágja én nem tenném.. hacsak nem szarnék az autóra.. és szarrá akarnám gyepálni.. Opel dizel főleg bajos.. adagoló adja meg magát elsőként lehet hogy mindjárt az elején.. igy is bajosak.. Turbot cseréld inkább valami nagyobb megoldásra..
-
#TOTTI
őstag
Jaja.. értem.. Példa hogy hiába van egy 110LE passat felhuzva 140re.. magasabb fordulat kell neki és csak kormol.. nem lenne ez másképp a DTIvel sem.. Mindennapi használatra a chip dizelnél is csak pénzkidobás.. nem csak a chip ára.. hanem az egyéb járlékos költségek.. Aki el akarja adni ugyis azt mondja hogy nemhogy árt jót tesz neki kevesebbet eszik stb.. Ha optimális lenne.. akkor a gyártó megoldotta volna úgy... én az astrámat még nem forgattam 4000 fölé..
-
félisten
Huh, látom nagyon nem vagytok otthon a témában, hagyjuk is, majd megkérdem máshol.
-
#TOTTI
őstag
Igaz nem vagyok otthon bevallom, de chipeld meg tényleg az kell annak a motornak.. általánosságban beszéltem erről a dologról.. Ha már profikról van szó azok szoktak chipet de nem elsőnek, majd akkor ha kellően meg van erősitve az alap.. nem a gyári szétjáratottra rábaszni egyet.. Az ilyen tuningnak is megvan a piaca mint láthatod de az értelme kevesebb... Minden rosszindulattól mentes hsz.t igyekeztem alkotni..
-
Azért "érdemes" turbódízelt tuningolni, mert bizonyos határok között azzal lehet legkisebb befektetéssel célt érni. Benne van a turbó, kicsit lehet játszani a bevitt levegő meg a befecskendezett gázolaj mennyiségével, valamennyi gyári tartalék van, azt átprogramozással ki lehet használni.
Egy szabadszívású benzinest elkezdeni tuningolni sokkal nagyobb meló.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
-
fero02
veterán
Vhogy én is így gondolom.
bambano: Az még akkor is cicatuning kategória. Annak idején egész mérnök csoportok dolgoztak az adott konstrukción. Nem hiszem, h 1-2 chipes bohóckodás annyit javítani a helyzeten, mint sokan azt gondolják (turbócsere és társai is ide tartozik). Persze alap, több kaja, több levegő és jobban megy. A motor is kicsit túl van tervezve, ez csak természetes. De hosszabb távon akkor sem egészséges.
Az egész chieps dolog csak a sokszor fölöslegesen túlbonyolított elektronikai buziság eredménye. Nagyon sok előnye van, de majdnem annyi hátránya is. Régebben "elég volt" a karburátoron csavargatni, de most már...sok faxom kütyü. Na végülis mind1, kicsit elkanyarodtam a témától.
Egy a lényeg, aki valódi tuningot akar, annál alap dolog, h a motort ripityára szedi és elemenként megy végig minden szirszaron és úgy épít egy valóban tuningolt motort. Ehhez évek kellenek, nem egy chip csere.
[ Szerkesztve ]
-
TasiA
senior tag
Azért a chip az összetettebb dolog, mint, hogy rárakjuk azt jó vagy rossz! Kismillió paraméter határozza meg azt a chippet. Haverom 110-es Passatja van 150-re húzva. Nos az a motor, elmegy gyári állapotában 6-700 ezreket úgy, hogy igazából hozzá sem nyúlsz.
Na most övében 250-300 körül volt, mikor belekerült az első verzió. Eredménye váltó állandó szétszakadása, kéttömegű lendkerék halála, kuplungal együtt, tartóbakok szintén zenész. Hamar jött a nyomaték, meg nagyon sok. Aztán addig fejlesztgette a dolgot, hogy most már jóval egyenletesebb a nyomaték görbe és kicsit kevesebb is mint először, lóerő maradt. Bár most a 3. váltó van benne, új a turbó, kapott már gyűrűket is, és főtengely csapágyakat is, de attól még a dugók lötyögnek és melegen csattog.Most van 400 körül a motorban és egyszer már szét kellett húzni. Ez van, ő tudja mit csinál, tisztában van a következményekkel, de neki az a 2. autója. A hétköznapokban egy Francia kisteherel jár.
Szokott jókat mosolyogni mikor jönnek a tuNNerek, hogy ez-meg az szar a gépen. Bárkinek bármikor megchippeli a vasát, elmondja mi lesz a következménye, de általában az a reakció, hogy a szomszéd, sógor, koma, jóbarátnak is már mióta semmi baja.Minden motorban van egy kis tartalék, de ha azt kihozod(vagy mégtöbbet), akkor csökken az élettartma. Kérdeés mikor és kinél jön majd elő.
-
Akik sportlégszűrőt, ufóneont meg gyorstankoló matricát raknak a kocsira, azoknak ez a pár lóerő pont elég ahhoz, hogy pár fotont földművelő szemébe juttassanak.
Akinek meg rendes autó kell, az tisztában van vele, hogy a köbcentit csak még több köbcenti pótolhatja. A többi az kamu
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
_seth_
veterán
válasz bambano #7488 üzenetére
Szerintem meg a kezdő benzines tuning valami ilyesmi:
Sportlégszűrő + jobb leömlő (4-2-1) csak, hogy minden simábban járjon + chip persze itt most nem kell 100 LE pluszra gondolni mint azt sokan gondolnák hanem ez így kb 20-30LE Én pl ha lesz felesleges pénzem tuti ezt csináltatom még meg a vectrán, alapból 136 paci, chippel ez 152 (188@208NM) (12% többlet csupán) + még valamennyit dob rajta a leömlő főleg + talán van 1 LE a sportlégszűrő így talán lenne vagy 160LE összesen, 136-ból azaz 24 ló pluszba na ezt talán az említett módon el is viselné az X20XEV motor persze nem állanódan padlózva hanem ahogy mostanában megyek, egy két előzés majd 90-nél tempomat bekapcs Hozzá megvan a toronymerevítés a gyári sport futómű, a tuningolt de szép külső + szép belső + jó hifi azaz egy kompletten egyénre szabott szép autó
Legalábbis nekem ez az elképzelésem a jövőre nézve és már csak ez a motortuning hiányzik bár mostanában a meglévő 136 lóból is kb a felét használom ki a többi csak poroszkál
Ufóneon, angel eyes (ha nem bmw-re kerül), audis ledsor a fényszóróba + ma már minden részére az autónak, szabvány sportmotorok kipuffjához hasonló hátsó dob, kék helyzetjelző led, bőr mocitető védő izé, állítható DTM-es alu tepsi, iszonyat peres gumi és batár nagy felni + feltűnő sok ezer wattos de 0 hangminőségű hifi és társaik nekem már nem jönnek be Legyen tuningolt ha hozzányúlok de azért főként eredeti és szép legyen, ránézek minden részlet legyen a helyén
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
félisten
Pont ezt mondom én is. Az élettartam csökkenés akkor állhatna fenn, ha állandóan maxon terhelnéd a motort, de erről szó sincs, csak ha az ember akar egy jót előzni vagy élvezni a powert, akkor lehessen tolni neki. Egyébként ennél a DTI-nél kb -1 litert jelent a chiptuning ha nem tolod neki, ennyivel kedvezőbb a befecskendezési program. Bár én lexarom a fogyasztást, ugyis ingyé' van az üzemanyag , de azért sokat elmond a cuccról.
-
_seth_
veterán
Igen csak nézd azt, hogy te 1.7-es 75 lóhoz akarsz egyszerű chippel + 25-öt én meg 2.0 136-hoz chip+leömlő+sportlégszűrő megoldással kb 24-et
Röviden: te több mint 30%-ot akarsz tuningolni rajta én pedig csak a chippel 12%-ot Minél többet akarsz "nyerni" annál hamarabb pusztul el a motorod sajnos ez egy ilyen játék Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy sokan képesek mindenféle tuningtól mentes motort is kinyírni míg mások agyontuningolttal is évekig szaladgálni... az a jobb láb nagyon sokat számít
(és ha jól látom még 66 lovas is van 1.7 dti corsa comboból pl, na ha abból akarsz 100 lovat az még durvább )
Egyébként a chippelt dízelek undorító jószágok sokszor... olyat kormolnak, hogy azért maradok le mert egyrészt nem látok másrészt megfulladok a koromtól... a legjobb mégis az, hogy úgy is lomhák általában Kivétel a felénk gyakori II-es golfok, kamion befecsik, teherautó porlasztó csúcsok... kormol mint a fene de úgy megy mint a rakéta a legtöbb
[ Szerkesztve ]
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
félisten
Ez igaz, de azt is tudom, hogy a 101 lovas CDTI is ugyanez az ISUZU blokk, csak kapott egy közös nyomócsöves rendszert, tehát a blokk fizikailag lazán tudja hosszútávon is a 100 lovat. Nem a levegőbe beszélek, van elég hivatalos forrásom a motorokról.
A srác aki chipeli a gépeket, közel 10 éve csinálja, de nem volt motorhalál visszajelzése eddig. Egyik helyi taxis srác 250 ezret ment a chippelt 100 lovas DTI-vel és nem volt motorgondja, egy kombi 2000-es TDCI Mondeo lett helyette, de szerintem már az is chippel megy, csak én nem ismerem személyesen a srácot, ezért nehéz infókat kérnem tőle.
A kormoló chipes dízelek egytől-egyik kontár munkák eredménye, ilyet a srác ki se ad a kezéből, csak ha konkrétan kéred, hogy max power más nem számít. Akkor persze kormol mint állat, de ha a megszokott programot tölti fel, akkor semmi gond vele, még zöldkártyán is probléma nélkül megfelel.
-
fero02
veterán
Ugyan már, minden dízel kormol. A sima szívótól a legújabb CR dízelig, mindegyik. Ez az üzemanyag "sajátossága".
Továbbá, lehet, h maga blokk ugyan az, de attól függetlenül még van 1001 dolog, amin változtathattak.
Ez, amiről most beszélünk nem más (mint ahogy többen is megfogalmazták már) csak a motor végső határainak a feszegetése.
Aki valódi tuningot csinál, az az ilyen dolgokat körberöhögi csak.
-
AMD Power
titán
Elajándékozná tulajdonosa az Opelt
Ez azért nagyon durva.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
félisten
Én a 101 lovas CDTI-ről beszélek (ugye ezt írtam a hsz-be is ), ott a furatxlöket 79x86 mm és a lökettérfogat 1686 köbcenti, ez teljesen ugyan az a DTI-nél is.
fero02: Nagy tévedésekbe vagy az elejétől fogva, én nem fogok kiselőadásokat tartani. Meg csak találgatsz, konkrét info nulla.
Az volt az eredeti kérdésem, hogy van-e itt valakinek chipes 1.7DTI és milyenek a tapasztalatok vele, hogy érdemes-e nem-e azt mindenki döntse el maga.
Új hozzászólás Aktív témák
- Acer notebook topic
- Négymagos Xeon(!) CPU LGA775-ös deszkában
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Megjelent a Moondrop audio-fókuszú telefonja Kínában, lesz globális verzió is
- Socket AM5
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- AMD APU (AM4 és AM5) topik
- Linux kezdőknek
- Milyen TV-t vegyek?
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- További aktív témák...