- Autós kamerák
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Bluetooth hangszórók
- Monitor hiba topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Előbb csúcstábla aztán topmobil jöhet a OnePlustól
ma Középpontban a Snapdragon elit teljesítménye.
-
Kanada feltalálta a Netflix-adót
it Az online streamingszolgáltatások a belföldi árbevételük 5 százalékát ezentúl kötelesek átadni.
-
PROHARDVER!
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
sziku69
senior tag
Az olajnyomásgomba cseréjének mi a menete? Házilag megoldható? Ha nem muszáj, nem mennék vele szerelőhöz, ha csak kitekerni, betekerni kell.
-
Declare
őstag
-
Petyyyyy
addikt
Csak én sokallom kicsit az árát? [link]
Egyébként még ki is békülnék vele.haddent - Ha még szerkesztheted, szerkeszd ki hamarjában. Nem ér hirdetni a topikban.
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
haddent
addikt
Valakit érdekelne hibátlan, szememfényeként karbantartott (kívül-belül-motorikusan) H Astra?
-
Petyyyyy
addikt
Na igen, az óraállást ovlasva majdnem bezártam az ablakot. Én is inkább 1-1,1 körül mondanék rá maximum.
Ezt most találtam, hátha jól jön még valakinek: Autókatalógus
[ Szerkesztve ]
Szemed az úton, pedál a padlón || Whatever, Im the star
-
F_Gergely
őstag
válasz Petyyyyy #58662 üzenetére
ilyen van benne, és ilyen megy a tompítottba is
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Petyyyyy #58612 üzenetére
"A többi részéhez meg nem értek -> dízel rulez."
Kár, pedig pont azt akarom eldönteni, hogy melyik benzines motorokat nézegessem. Elsősorban a láncosok vonzanak a tartósságuk miatt, de ha jól értem pont ezek hajlamosabbak jobban fogyasztani az olajat.
"Astra mellett szól az olcsó szerelhetőség, viszont ez lassan igaz lehet a BMW-re is, tekintve a tempót amibel tördelik őket"
Persze, van amit meg lehet oldani bontottból, de még a bontott alkatrészek is drágábbak a BMW E46-hoz, mint a G Astrához. De nagyon sok alkatrészből nem tennéd bele a bontottat jó szívvel egy E46-ba, főleg a típus problémásabb darabjait (pl: futómű bizonyos elemei), mert azokkal is csak a szívás lesz. A 320i motor simán letorkol 7 liter motorolajat és igényli is a drágábbat, nem beszélve egy rendes gumiszettről, fékekről, erre nem érdemes a szart feltenni.
De nem is az volt a lényeg, hogy melyik lenne olcsóbb, tiszta sor, hogy az Astra G sokkal olcsóbb fenntartásban, de késői példányok még mindig kerülhetnek közel annyiba, mint egy szép állapotú E46-os. De ez inkább csak a BMW katasztrofális értéktartásának a hibája. A boyracerek kezdenek átülni az E36-ból, de nekem nem ilyen célokra kell autó.
-
w333
félisten
válasz Stauffenberg #58664 üzenetére
Csúnyán bele lehet ám nyúlni egy széthasznált E46 -ba aztán még a gatyádat is ráköltöd (nem olcsó), kérdés hogy milyen árban gondolkodsz ?
G Astrához meg tényleg ne hasonlítsuk, mert míg egy E46 futómű felújítás legalább 200 ezer Ft, addig a G Astrának 20 ezer !
Megbízható benzinesek között az 1.4 szíjas vagy láncos, az 1.6 már csipegeti az olajat kivéve a 84LE -s 8 szelepes, illetve az 1.8 vagy 2.0 amik tartósak !
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
haddent
addikt
válasz Stauffenberg #58664 üzenetére
Ne ragaszkodj a lánchoz szerintem, nem akkora költség gyári előírás szerint 150 ezrenként, gyakorlatban 100 ezrenként. Én a szokásos Z16XER ajánlanám. Ha találsz akkor Z18XER stb.. Ha A -val v B -vel kezdődik is jó, de R -re végződjön, azok VVT -sek, twinportosak. A P -re végződő NEM! Lomhább..
w333 kicsit elcsépeltnek érzem.. 1 hete még én is ezt mondtam, aztán haverom 2 nap alatt talált E46 coupét, sorhatos, 2.5 -ös, 170 lovas. Kasztni tök okés, néhány kis horzsolás, lófasz.. Motor eddig hibátlan 270ezerrel. Igen, nem hibátlan, a váltó lötyög mint a francia genny, de vált. Nagy kerékkel, Igaz, az anyós ajtót alig lehet becsukni meg kinyitni, de ugyancsak lófasz, hétvégi projekt lenne kb nekem már annyit bíbelődtem ilyesmivel szerintem. Full bőr.. Mindezt 1.4M -ért, és a lengőkarok vannak tropán csak elvileg. De mondom, megy, hazahozta világvégéről Szeged környékéről, kimentünk állatkodni, megy.. egyben van. Nem hibátlan, nem beleül és elfelejti, de E46 kupé bazzeg
[ Szerkesztve ]
-
F_Gergely
őstag
-
w333
félisten
válasz haddent #58666 üzenetére
LOL ... ennyi pénzért már autót is vehetett volna !
Az a baj hogy nagyon sokan úgy vásárolnak autót hogy a szomszédnak vagy a csajoknak vagy az ismerősöknek (vagizásból) na de majd amikor széthullik a váltó + lengőkarokat kell cserélni + egyék hibák is előjönnek és lightosan rálocsol 600-800 ezret majd akkor fog ő is azon gondolkodni mikor a buszon fog integetni az autónak az udvaron hogy vehettem volna egy olyan autót is ami használható !
Nekem E34 volt imádtam, csak a nyers erő (kevés elektronika) megbízható kiforrott konstrukció tényleg egyben volt, nem lógott a váltó nem lógott a futómű, 3 év alatt 1 akkut cseréltem benne + olajat ezen kívül semmi baja nem volt soha, olcsón fenntartható autó ... na de ezek az újabb generációs E46 és társai már messze nem ilyen jók, ismeretségi körömben nagyon sok ilyen autó van és volt és mindenki csak szívott vele
Persze legyen vele szerencséje, és hátha nem lesz semmi komolyabb baja ...
Én a helyében biztosan egy megbízható E36 -t vettem volna ... Link !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
w333
félisten
Itt egy érdekes cikk ... érdemes végigolvasni különösen ezt a részt !
Az E46-os BMW-nél bizony fokozottan igaz azon autóvásárlási alapszabály, hogy tartalékolni kell pénzt a szervizelésre, a megkérdezett szerelő szerint alsó hangon 500 ezer forintot.
Ez bizony tragikusnak tűnhet az akár 1 millió forintos vételár alapján, de sajnos ez van, a BMW prémiumautó, az átlagosnál magasabb alkatrészárakkal, a gagyi alkatrészeket pedig nem szereti.
Mindene összetett, bonyolult. Ilyen az elektronikája, ilyen a futóműve is, az elöl MacPherson rugóstagos, hátul mulitlink rendszerben a szilentek és a gömbfejek rendszerint csak lengőkarokkal együtt cserélhetők, mondanunk sem kell, hogy drágán.
Szóval aki olcsón fenntartható BMW -t keres az maradjon a 90" -s évek elejénél ... akkoriban még autókat gyártottak és nem ilyen elektromos sz*pó rollereket !
[ Szerkesztve ]
iPhone 13 Pro Max & iPhone SE
-
Declare
őstag
"Az E46-os BMW-nél bizony fokozottan igaz azon autóvásárlási alapszabály, hogy tartalékolni kell pénzt a szervizelésre, a megkérdezett szerelő szerint alsó hangon 500 ezer forintot."
igazabol innentöl kezdve nevetseges az iras E46 lehet 316i töl a 330xd n keresztül az M3 ig....aki ezeket egy kalap ala veszi, hogy E46, az onnantol kezdve a vicc kategoria
Az en astramban 200 ezer volt csak a valto felujitas (es ugy hogy az anyagköltseg -ami ugyan a kisebb resze ennek a müveletnek- kb csak fele volt, mert a masik felet az elözö tulaj kicsereltette...akkor miröl is beszelünk? premium astrarol
Akarmelyik autora, ami nem egy fapad szivobenzin el lehet locsolni 500 ezret egy szempillantas alatt....de a szivobenzinesre is...vannak remtörtenetek böven
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz haddent #58666 üzenetére
Nem feltétlenül ragaszkodom a láncoshoz, csak azt preferálnám. De inkább egy jobb állapotú szíjast vennék, mint egy lerúgottabb láncost.
Egyébként találok valahol jó leírást az Astra G-nél elérhető motorokról (előnyök-hátrányok)? Nekem a lényeg az lenne, hogy bírja a nem túl hosszú városi utakat (ez lenne elsősorban a feladata), csak másodsorban fontos, hogy mit gurít autópályán, de persze ez is lehet szempont valamennyire.
(#58670) w333: Egy pillanatig sem volt szó olcsón fenntartható BMW-ről. A kalapban több autó is szerepel. Az E46 javára írnám a vezetési élményt, aminek persze magasabb fenntartási költségekben mutatkozik meg az ára. A G Astra meg csak egy jóval hétköznapibb autó, jóval hétköznapibb fenntartási költségekkel. Első saját autónak lesz, simán lehet, hogy elém kerül egy jó Astra, elhajtom 1-2-3 évig, aztán majd visszatérek a BMW vonalra. De történhet ez akár fordítva is. Még meglátom, most egyelőre mérlegelek, hogy eldöntsem legalább azt, hogy mit akarjak akarni.
-
Declare
őstag
Mert az astraval nem? Az 1.7 dizel egy viszonylag problemamentes motor....de itt nem szallhat el akarmi? Pont ezert irtam a valtos peldamat....
De azert kell azt csinalni, ha valaki kinez egy tipust, összegyüjti mi a problemas pont (minden autonal es minden tipusnal van) es azokat meg kell nezni. Ha az e46 nal akkora para ez a futomü, akkor vasarlas elött megnezetem es ha rossz allapotban van, akkor lebeszelem a tulajjal, hogy is alakitsuk at az arat....ennyi ez a story. Me mindig ezerszer inkabb egy problemas futomü, ami könnyen ellenörizhatö, mint egy problemas motor.
En anno amikor vettem az astrat, tudtam erröl a valto gondrol es meg is kaptam a szamlat, hogy rendbe lett rakatva es franko is volt....huszon x ezer kilometerig....mert csak felig lett rendbe rakva....na most akkor mi van? ettöl meg nem sz@rozom az astrat, benne van a pakliban...csak veszhelyzetben szabad ugy venni autot, hogy az embernek nem nagyon marad penze. A potencialis hibakra fel kell keszülni anyagilag is. Most nem azt mondom, hogy az összes meghibasodasra hajlamos alkatresz ara legyen a zsebben, de legalabb a legdragabb 1-2 alkatresze igen. Innentöl kezdve max bosszusag, ha elöjön, de nem csöd. En legalabbis igy gondolom
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Declare #58674 üzenetére
Éppen csak megemlítettem az E46-ot, nem akartam így felborítani a topikot vele. Szerintem lépjünk túl rajta, mindenkinek mást jelent az elfogadható fenntartási költség.
Inkább térjünk vissza oda, hogy mit érdemes megnézni és fülelni egy szíjas vagy láncos 1.4-es, 1.6-os G Astrán mikor megnézi az ember fia.
[ Szerkesztve ]
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #58676 üzenetére
Köszönöm Mohabá! Egyengeted az utam, mint apa a gyagya fiát.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz mohabá 007 #58646 üzenetére
Na volt időm megnézni. Ezek nem Z16XE motorhoz való érzékelők, nekem pedig az van, ezek a twinporthoz valók, nekem a régi 16 szelepes 100 lovas ecotec van, ehhez nem láttam külön olajszint érzékelőt egyik magyar alkatrész kereskedőnél sem. Konkrétan ugyanaz a motorom, aminek a képét itt betetted.
[ Szerkesztve ]
-
w333
félisten
-
mohabá 007
aktív tag
válasz diegho #58678 üzenetére
Akkor fussunk neki mégegyszer. Amit belinkeltem,az X16XEL motor.Ebben csak olajnyomás jelző gomba van.Ez indítás után ha megvan a min 0.3bar olajnyomás,nem világít.Ez olajszintet nem ellenőriz,nem tudja mérni,nem is oda van beépítve.Ha ez villog annak ellenére,hogy az olajszint megfelelő,az azt jelzi,hogy kicsi az olajnyomás.
Ha még van egy másik visszajelződ is,ami az olajszintet ellenőrzi,az az olajteknő aljába van beépítve.
Ha ilyen nincs,akkor nincs ami olajszintet mérjen.(csak a pálca,)[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Directors
senior tag
válasz F_Gergely #58621 üzenetére
Nahh, haladtam a dolgokkal. Két körbe átmosattam a rendszert. Sok dzsuva kijött belőle, a végén pedig kétszer sima vízzel kiöblítettük az anyagot belőle. Sajna nem szűnt meg a hiba.
Megrendeltem az új hűtőt mert nézegettük a hűtőt és az alja hideg neki. A vicc hogy pont ott a leghidegebb ahol a ventilátor kapcsolója van. Ezért nem indult el a hűtőventilátor.
Ha megcsináltuk a cserét akkor jövök az infóval.A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
diegho
nagyúr
válasz mohabá 007 #58680 üzenetére
Külföldi fórumokon megtaláltam a megoldást.
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Directors #58681 üzenetére
..."A vicc hogy pont ott a leghidegebb ahol a ventilátor kapcsolója van..."
Ez nem vicc,simán fizikai törvényszerűség.A hideg víz van alul a rendszer alján,ezért van ott az érzékelő.Majd ha ott eléri a vízhőfok min 100C fokot,akkor fog a hőkapcsoló kapcsolni(a kapcsolót kell leellenőrizni,hogy jó e )
A vízhőfoktól nem kell annyira görcsölni,hiszen a termosztát is 92 foknál kezd nyitni,és 107 foknál nyit ki teljesen.A hűtővíz kb:125 fokon forr fel.Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
diegho
nagyúr
válasz mohabá 007 #58684 üzenetére
Arra, hogy miért nincs itthon ilyen szenzor. Mivel csak gyári létezik belőle.
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #58676 üzenetére
Olajnyomás mérő kipipálva.
Nem álltam vele aknára. Levettem a jobb első kereket. Onnan pont hozzá lehet férni. Szerencsére a gombával volt baj, és nem a vezetékkel. Most már világít a lámpa.
Köszi! -
Directors
senior tag
válasz mohabá 007 #58683 üzenetére
Igen, ezt a fizikát én is tudom, csak itt a gond ugye az volt hogy már a pirosba szeretett volna tovább kúszni óra szerint a hőmérséklet és még akkor is hideg volt a szenzor körül.
A hőkapcsoló jó. Most vettem, új. Meg le is lett tesztelve,[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
MODERÁTOR
Egy hónap múlva lejár a műszaki az Opel Astra G-n (2002). Gondolkodom egy vonóhorog felszereltetésén, melyet a szerelőm a vizsga előtt meg is csinálna (majd le is vizsgáztatja az autót)
Szóval honnan érdemes jó áron vonóhorgot szerezni/venni?20 éve a Prohardveren
-
-
mohabá 007
aktív tag
válasz Directors #58687 üzenetére
Szerintem feleslegesen,elhamarkodva vetted meg az új hűtőt.Téged az zavar,hogy:...." itt a gond ugye az volt hogy már a pirosba szeretett volna tovább kúszni óra szerint a hőmérséklet és még akkor is hideg volt a szenzor körül..."
Azt tudni kell,hogy van egy vízhőfok jeladó vízhőmérő órához.Ez működteti a műszerfalon a vízhőfokot mérő órát.Ez lehet valahol a hengerfejen,akár a termosztátházon is.Motorja válogatja.Ez is csalhat.Ami közös bennük,hogy semmi köze a hűtőbe szerelt hűtőventi kapcsolónak,ami neked 100C fokon kapcsol be,95-ön pedig ki.(már ha pontos. )Nekem meg az a bajom,hogy már 90C foknál bekapcsolja a ventit.
Ha a szenzor körül hideg,akkor nem is kapcsol be,majd ha eléri a 100-at bekapcsol,nem kell foglalkozni a mutatóval,nyugodtan engedheted a pirosig (nem fog felmenni,mert letesztelted,és a hőkapcsoló jó)
Ha így tesztelted honnan tudtad biztosan,hogy a víz már 100C fokos?Ez is egy módszer,amivel meg tudod nézni,hogy működik e a kapcsoló.
[ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
Directors
senior tag
válasz mohabá 007 #58692 üzenetére
Köszönöm a leírást. Teszteltem a szenzort és jó, pont a mai napon.
Nálam ugye az a probléma hogy minden tűz forró már de a szenzor környékén még mindég hideg. A másik pedig hogy ha járok az autóval a városba (Nem Pest.) akkor is iszonyatosan hamar felmegy a hőmérséklet 3-4km.Menne már a pirosba de ugye ezt nem hagytam. A piros előtt egy hajszálnyival lőttem ki a gépet. A venti ugye ekkora sem indult el mert teljesen hideg volt a szenzor környéke. Gondolom ha nem is 100 foknak, de azért annál melegebbnek kellene lennie a ventilátor kapcsoló környékén mint hogy én azt kézzel megtudjam fogni.
Ennyire pedig mióta megvan az autó egyszer sem ment fel.Szerdára okosabbak leszünk hogy ez volt e a gond. Írok minden képen.
[ Szerkesztve ]
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
F_Gergely
őstag
válasz mohabá 007 #58692 üzenetére
Nem ket hogomba van plusz egy a km ora egyseghez?
-
Directors
senior tag
válasz F_Gergely #58694 üzenetére
Van egy motor hőmérséklet érzékelő szenzor ami az ECU-nak küldi a jelet, van egy ami a km órának, plusz egy ami a ventilátort kapcsolja. Legalábbis nálam.
A hamis barátok olyanok, mint az árnyékunk: miközben sétálunk a napsütésben, szorosan velünk tartanak, de azonnal elhagynak, amikor árnyékba érünk.
-
honda 1993
senior tag
Sziasztok.
Opel tulaj vagyok, ez az első autóm 1998-as astra f sedan 1,6 16v 101 le. (szép állapotban van, foglalkoztam vele)
De úgy érzem hogy kéne egy vectra c mostmar ehelyett, több mint 1 éve használom az f astrát és semmi probléma nincs vele, csak vágyok egy jobb kocsira.
Úgy informálódtam hogy a c vectra is egy nagyon megbízható és olcsón fenntarthato autó, ami nekem fontos.
Kérdés : mennyivel lenne drágább az f astra költségeinél?
800-900 ezer forintos ársávban reális egy korrekt állapotú c vectra?
Mennyivel Mennyivel nyűgosebb ez mint az f astra? (gondolom valamivel jobban, mert modernebb)
[ Szerkesztve ]
XD alias IKSZDé
-
sziku69
senior tag
válasz mohabá 007 #58692 üzenetére
Mohabá! A klímához nincs véletlenül rajzod? Főleg az a rész érdekelne, ahol van az utántöltő szelep.
-
diablo1984
veterán
válasz honda 1993 #58696 üzenetére
c vectra ára motorizáltság és felszereltség függő, jellemzően annyinál kezdődik a kínálat alja amit írtál.....
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Politika
- Mobil flották
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Tőzsde és gazdaság
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen