- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
senior tag
A második esetnél nem írtam konkrétan de az a korábban is említett 1,33 és 1,6 Dual-VVT-i motoroknál jött elő, mintha szárazon futottak volna, pedig nem.
A 4ZZ nekem Total Quartz 9000 5w40-el futott (E11 facelift corolla sedan), faternak az Aurisba is az kerül egy ideje (Mk1 2007-ből, a motorkód is azonos), mindkettő nagyon szereti. Nem egy hú de drága olaj és működik, az egyetlen titka hogy 8ezrenként le kell engedni, nem szabad vele elmenni 12 ezret vagy még többet mint a sok okostojás.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
válasz BlacKSouL #8553 üzenetére
Az egy jó példa, a verda sem rossz, egy picike baj van a dologgal: Milyen olaj is az? Ki gyártja? Tudom, gyári Honda olaj, de a Honda autót gyárt, nem olajat. Lehet egy konkurens gyártó 5w30-as olaja is ugyanazokat a paramétereket tudja... (valószínűtlennek tartom, de nincsen kizárva)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Jaj, ne is idegesíts ezzel, én is utálom amikor azért nem cserélnek ki valamit, mert az autó nem írta ki.... Éppen az ilyen hozzáállás miatt hajtom most a "rollert"... még mindig nincsen új cégesem, szóval hámúszdé van.
Szóval a hétvégi projekt bimmer henkölés lesz, 12L olaj már van otthon meg 5L fagyálló, csak még keresek hozzá egy szélvédőmosó fedelet, valamelyik izommanner letörte és most folyton a kezemben marad. Xenon fényszóró 4ever...Nem tudom mikor cseréltek szegényben olajat, de kritikán aluli ami benne van, úgyhogy azt találtam ki, hogy most lecserélem, megyek vele 3-4k km-t (egy BP-Nürnberg lesz benne az már biztos) és újra lecserélem. Ez mennyire gáz ötlet?
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bul07
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8558 üzenetére
Nem akarok bele ugatni, de Ridex olajszűrő
Itt rákeresve egy találat sincs és a netten se sok a névreÉn ebből legalább közepes minőségűt vennék Bosh, Febi, Hengst és van még pár elfogadható gyártó ami nem örök áron adja
Talán még a levegőszűrő abból is jobbat
Ha nincs lehetőséged válogatni akkor viszont annyi
Meg esetleg tanulj az én hibából
Ablaktörlőlapát
Először próbáltam a SCT Germany (Aerotech Multi-Flat ) lapátokat, kezdetben nagyon jók voltak de háromnegyed év után csíkoztak
Ha mondom akkor trükközünk rendeletem felesben egyik oldal DENCKERMANN másik MAXGEAR felraktam őket és már pár hét után csíkozni kezdtek
Most még megpróbálom az él vágót, öcsémnek van van sok lapátom is[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz molnarpeter #8560 üzenetére
Akkor kb mint az Unix saját márkája
Szerintem 3 dolog van amin nem szabad spórolni, Mágus ajánlása is (remélem egyetért)
Olajszűrő, levegőszűrő, üzemanyagszűrőÉn szeretek spórolni ahogy a fenti hozzászólásomba is látható(ablaktörlő) megveszem én a olcsóbb márkákat is de nem olyanba ami másba is kárt tehet inkább nem kockáztatok, nincs annyi pénzem hogy egy motorfelújítást megkockáztatnék
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
senior tag
Céges, csak nem bírom nézni szerencsétlent mert megsajnáltam, hogy pool autó volt, amolyan mindenki k***ája, senki sem vigyázott rá, csak rugva volt szegény. Nem tudom mikor tört le a szélvédőmosó tartály sapkája, de folyton a kezemben marad. Majd hazafelé beugrok az autósboltba, hátha. Az olajszűrőházat meg összekaristolták fogóval, undorító és a tetején is meg van roppantva az a hatlapfej, szóval kuka. A váltóval szemezgetek, bepöccenek abban is cserélek olajat (bár tudnám milyen kell bele), ha már eldöntöttem hogy élhetővé varázsolom... Klíma bombát adjak neki szerintetek?
Fagyállót és motorolajat (3 kannát rögtön) a tesco-ban vettem kb a legolcsóbbat ami volt, bőven jó lesz neki, nem óhajtok rá sokat költeni, de már megcsapta az ingerküszöbömet...
Ragadt a bőrkormány a kosztól amikor megkaptam, de legalább már tiszta kívül-belül, már nem darabos a fékfolyadék és van benne szélvédőmosó... Jah meg ráborítottam 2L motorolajat hogy a nívó közepén megjelenjen a szint.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bul07
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8563 üzenetére
Nem saját, akkor jó bele bármi
Volt hogy a főnök nem intézte az olajcserét nincs pénz címszóval, közel vagy kicsit több mint 40e Km mentem egy olajjal, én mondtam neki hogy én nem vállalok semmi felelősséget ha károsodik a motor
Klíma bomba
Ott is figyelj mert sok csak illatosít semmi mást nem csinál, egy két hét és nincs hatása, drágábbak amibe már vegyszer is van azok érnek valamit
Ezek kb már jók
Loctite 40387 kílmatisztító
SONAX 323400 Klima Power CleanerKlíma tisztító habokkal meg nem érdemes próbálkozni ki tudja nem e mar meg bent valamit, esetleg megesz valami szivacsot
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
senior tag
válasz molnarpeter #8565 üzenetére
320d F31 B47D20 2016 Most hogy megtaláltam az intercooler bilincsének hibáját, vagyis hogy nem létezik maga a bilincs, a pótlása után a csikók is visszatértek bele. Nem Xdrive (legalábbis ilyen felirat nincsen sehol sem rajta) de automata, talán ZF váltó.
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8567 üzenetére
ZF8HP automata volt ezekben, rendes cseréhez szűrő le, ami a komplett váltó alsó deknivel egy alkatrész, nyilván cserés plusz ugye olaj, lehet volna értelme a szükségesnél többet venni, aztán pici járatás után újra öblíteni mégegyet, aztán a végén feltenni csak a szűrőt újra egy kis olajjal megtámogatva...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz 2ozzmexy #8563 üzenetére
Oblito olajcsere nem art de en nem koltenek ra ha ceges. Sosem csereltettem elobb olajat mint az eloiras vt a cegesekben (sajatnal a gyari intervallum 2/3-nal cserelem).
Bomba meg uj pollen viszont menjen, tudod/egeszseged csak 1 van…
Bekapsz vmi legionella-t az nem vidam.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
senior tag
válasz molnarpeter #8568 üzenetére
Köszi, igen, a szűrőt gondoltam hogy illene. A difin agyalok még. 9L olaj kell a váltóba... De szerencsére "ZF lifeguard fluid" kell bele, úgyhogy megnyugodtam...
@Qru: A pollenszűrő tuti megy, mert 2 éve nem látott autószerelőt a kocsi... A kopásjelzőnek elszakadt a vezetéke, nem tudom mióta volt úgy. Egy fertőtlenítős bombát mostmár fog kapni, mert szerintem marad még egy darabig...
Muszáj költenem rá egy keveset, mert egy elhanyagolt lerugott disznóól 4 keréken... nem vagyok hajlandó vele közlekedni, de nem kapok másikat, úgyhogy rendbe vágom, ahogyan írtad egészségem 1 van csak, az élet pedig rövid ahhoz hogy xar körülmények között töltsem el...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
molnarpeter
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8570 üzenetére
Jellemzően amúgy a nagytarcsai ZF szokott átmosásos olajcserét csinálni géppel, akkor elég egy alkalom. Olaj fajtája és mennyisége ügyében igazából puskáznék BMW topikban, Ezredes biztos rakott már fel váltó olajcsere fotókat, azon látszik milyen olajat kap és hány flakon, rendeléshez az is elég, aztán majd kiderül pontosabban amíg ideér. Lehet érdemes egy adaptációt is futtatni rajta, ha van hozzá kütyü.
Kauffer témában csatlakozom, én is szívesebben rendelek itthoni boltból (olcsóbb és gyorsabb posta, gördülékenyebb panaszkezelés, árban is olcsóbb amiket én néztem). ZS+U is hasonlóan ajánlott szerintem.
Flottás énem miatt muszáj megkérdeznem Cég fizeti az alkatrész költséget, ha már szabadidőben foglalkozol vele? Vagy ez munkaidő alatt megy? Netalántán "kocsi nélküli" fizut kapsz, cserébe tiéd az üzemeltetés? (Ha dolgozóval meg tudnék egyezni, hogy én csak az anyagot fizetem, tökre örülnék neki - cégnek is kevesebb költség, munkavállaló is kevesebbért kaphat járművet, stb).[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
senior tag
válasz molnarpeter #8572 üzenetére
Hát jó, akkor megpróbálom dióhéjban, de nem lesz egyszerű...
Szóval volt nekem egy cégesem amit lízingeltünk (i30 1,6 crdi), használtam szépen békességben (na jó, ez barokkos túlzás, coptam vele mint az a bizonyos borz) majd úgy másfél hónapja egy instahuszár fékezés nélkül telibevert miközben álltunk a lámpánál. Szomorú sztori, RIP i30, és jön a csavartlabda, nem fizet a KGFB, mert arra nem nyújt fedezetet a biztosítás ha vezetés közben mobilozol. (részletesebb leírás az offolós topikban ) Valamivel viszont járnom kell, így megkaptam a pool autót amit a főnök valami szesztestvérétől csencselt el, de le van rugva. Évekig nem használta senki, csak a géplakatosok, villanyszerelők, beüzemelők, telepítők rohangáltak ki vele külföldre ha éppen fuvar nélkül maradtak. A kollégáim is használták néha, de senki sem vigyázott rá és ez nagyon látszott szegényen. Most nem kapok újat, amíg le nem zárul az i30 ügye, ami a jelenlegi jogi huzavonát elnézve nem most lesz. Én is beleülök, néha a két nagyobb gyereket ezzel viszem haza az oviból/isiből stb. szóval megkaptam egy "ex-kőművescsapatszállítót", csak nem transhit vagy transporter hanem bömös... Nem mondom hogy az i30-ból enni tudtál volna, de ez... a hányinger megkerülgetett. Szóval a jelen helyzetben ez van, úgyhogy inkább költök rá egy kicsit és rendbevágom úgy ahogy meg már ahogy, persze a költségek alacsonyan tartásával, mert ha megcsapja az orrát a bajor tartományban a stabil € szaga és lerohad nekem dájcslándban, akkor belerugdosom az árokba, vagy eltolom a gyárig hogy ott gyújtsam fel és hazajövök vonattal... olcsóbb mint kint trélert hívni. Az a pár óra szerelés és néhány 10ezer nekem megér annyit, hogy biztosan tudjam ha elindulok vele akkor haza is hoz. Mert ez egy BMW, bocsánatot kérek a tulajoktól, nem tudtam kihagyni.
Szóval voltam tegnap az autósboltban, megnéztük a fedelet OEM szám alapján sikerült rendelni, péntekre itt lesz... A ZF olaj is jön a váltóba (7 flakon) meg a hátsó difibe (1L), azt mondta a bontatlanokat visszaveszi. Összedobok egy rendelést és akkor hozzá írom még a klímabombát meg egy új tömítést a váltóhoz, mert mintha olajpára lenne ott... vidám lesz mindezt a parkolóban megoldani. Elvinni nem szeretném sehova, még a főnök sem tudja hogy az összes folyadék fel lesz frissítve benne és kicserélődik az összes szűrő...
Azért csinálom meg mert megsajnáltam szegény autót és én utálok pöcegödörrel közelekedni, amikor utazom gyakorlatilag abban az autóban élek amivel kimentem. A lakásban sem szeretem ha ropog a szemét a talpam alatt, az autóban sem tűröm decemberben az őszi szárazfalevelet...
Az ablaktörlők oda vannak, az utastérből egy zsák szemetet szedtem ki, a felnikre elment egy flakon RedLine, de mostmár kék-fehér a középkupak, a beltér... na az nagyon gatya volt, minden gomb és tekerő "cuppant" ha hozzáértél és a kormányhoz hozzá ragadt a kezed... A kesztyűtartóból söpörtem a koszt. A külsejét lemostam és most autónak tűnik, az üvegekre belülről rákötött a nikotin... De dombonülő fűcsomó legyek ha ezt tűröm, azért az emberben szoruljon már némi igényesség, nem?[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bul07
nagyúr
válasz 2ozzmexy #8574 üzenetére
Volt munkatárssal egyszere kaptunk egy Expertet, 3évesen az enyém még újnak nézett ki az övé meg mint egy 15éves
Ülés kiégetve(cigi), leöntve, műszerfalon vastag por, kosszos kívül belül, a doboz belülről kifelé tele dudorral
Volt hogy sikerült neki az sofőr alatt lévő gázolj visszahütő hűtőtt leütni, úgy vette észre hogy megált a műhely előtt és mire kijött 40liter gázolaj volt a földönVannak enberek akik igénytelenek a munkaeszközükre
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
2ozzmexy
senior tag
Nem akarom eloltani, majd nézem ahogyan porrá ég...
Lefutott már majdnem 200k-t, de ezidő alatt senkit nem zavart a világító ABS lámpa, senki nem vette a fáradtságot hogy visszategye a bilincset az intercooler-re hogy ne szívjon falsot... Mióta visszakerült a helyére a cső és a bilincs elmentem vele 600km-t és nem jött vissza több hibajelzés, az ABS-ben pedig csak a szenzor hiba van (gondolom az elnyírt jeladó).
A kormány még fura, olyan bizonytalan, lehet gömbfej lesz? Azt már nem vagyok hajlandó saját zsebből...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
senior tag
Nem volt gazdája szegény autónak, megérdemli... vagyis khm, én érdemlem meg hogy normális környezetben utazhassak...
Igen, van aki nem vigyáz rá, mert "nem az enyém" felkiáltással el volt intézve. Félek mik fognak még előbukkani belőle, de akkor is nagyjából rendbe vágom.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zolnagy
őstag
4 éves Corsába cserélném az olajat. 1,4 Turbo motor (101 Le)
5W30 az előírás, a szervíz dexos2 gyárit tett bele.
Van valami bevált márka, típus, amivel nem fürdök be?
Köszi! -
zolnagy
őstag
válasz K Norbi #8580 üzenetére
Örök hálám!
Megyek bevásárolni.
(nem értem amúgy, a márkaszervíz miért dexos2-t tett bele)A motorkód az érdekes, mert a forgalmiba B14NEL van, de a kézikönyv alapján D14NEJ-nek kéne lenni (74 kW, 1,4 turbo, 1364 ccm, 200 Nm)
A Mobil1 esp 5W30 hogy viszonyul az ajánlott kettőhöz?
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz zolnagy #8579 üzenetére
API SN+ 5W30 (mindenképp kell a + jel, a jelölésen),
vagy Opel/GM Dexos1 gen2 olaj
Motul
Mobil 1
Liqui Moly
EneosDexos2 olaj is jó bele, de követelményei jelentősen elmaradnak a mai követelményektől (ezért már nagyon olcsó) és inkább dízelre optimalizált típus. Régen ez volt a fejeltebb olaj, de ma már benzinesbe vannak jobbak.
[ Szerkesztve ]
"Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
K Norbi
addikt
válasz zolnagy #8581 üzenetére
Jót néztem bele mindenből, ilyenkor nem hasra ütés szerűen keresek természetesen.
Opel topic rákeresek a nevedre, és ha hagytál morzsákat akkor betudom határolni mi kell.Opelnél van ismerősöm, és ő mondta nagyon szigorúan tartsuk be a Dexos 1 Gen 2 előírást, ezeknek az új benzines Turbós motoroknak csak ilyet.
És volt gond már belőle, hogy nem ilyen minősítési olajat kapott ügyfél Opelja.Nekünk a J Astra 1.4T A14NET ezeket kapta.
[ Szerkesztve ]
-
zolnagy
őstag
válasz K Norbi #8586 üzenetére
Opel topikban is kérdeztem, de ott nem volt válasz. Sztem nem túl gyakori motortípus ez (bár sztem jól sikerült).
A Dexos1 Gen2-t jegyzem. Ezek szerint a márkaszervízek sem egyformák...
Nekem mondjuk szerencsére nem volt gondom a dexos2-vel, amit a szervíz beletöltött, de betartom az alap dolgokat (hidegen nem alacsony fordulaton megyek, hogy legyen olajnyomás, autópálya után nem állítom le egyből, hogy visszahűljön a turbo ...stb) -
K Norbi
addikt
Jobb mindig mehet bele.
De nekünk az előző végig gyári GM olajat kapott az 1.6 szíjas.
Teljesen rendben volt. Nem ette, nem volt berakódás.Pedig sokan szidják ilyen olyan rossz.
Opel topicba beszéltem 3 emberrel privátba, akik már hosszú évek óta használják megelégedéssel.
De a mostani Opel is gyári persze Gen2 GM olajat kapott.
Csak mondom kipróbálom már milyen egy puccos olaj.Ha tiédbe dexos 2 kell. Akkor maradj annál.
Szerintem gyári GM olaj nem olyan rossz mint mondják.
J csoportba is sokan gyárit öntenek bele.[ Szerkesztve ]
-
bozont
veterán
válasz K Norbi #8592 üzenetére
Én is csak a kíváncsiság miatt gondolkozom a próbán, már többfelől hallottam hogy csakis ezt tegyek bele mert benzinesbe ez kell. Persze tudom hogy nekem nem kell félni az LSPI-től. Tavasszal Shell Helix Ultra ECT-t kapott, maradok szerintem ennél.
Amúgy itt van már a gen3 is.[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
A Dexos1 Gen3-ban vannak már kicsi kéményseprők, akik a turbófeltöltőt időnként megtisztítják.
Jövő ősszel kipróbálom majd az s-Coss-ba, ha tudok beszerezni (addig a Motul Eco-Lite a befutó, bár várom még a tapasztalatokat azoktól, akik esetleg már használták).
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
Attila2019
tag
Üdv
Melyik lenne jó választás ?MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30
Liqui Molly top tec 4200 5w30Valóban csendesebb a motor motullal?
Vw cc 358 2.0crtdi cfgb 170 ló
-
K Norbi
addikt
válasz Attila2019 #8596 üzenetére
Ezek
MOTUL SPECIFIC 504 00 507 00 5W-30
[link]
Mobil 1 ESP 5W-30
Castrol Edge Titanium LL 5W-30- Kapacitás 4,3 liter (Szerviztöltő)
[ Szerkesztve ]
-
K Norbi
addikt
válasz Attila2019 #8596 üzenetére
[ Szerkesztve ]
-
Rocky975
senior tag
válasz Attila2019 #8596 üzenetére
Total ineo longlife 5w30.
A legjobb amit belerakhatsz.Iphone 6s , Samsung Galaxy S8+
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest