- Itt vannak az Apacer Intel és AMD profilokkal konfigurált DDR5 tuningmemóriái
- 14 az 1-ben USB4 dokkoló jött a Razer fémjelzésével
- Asztali használathoz tervezett, masszív kapacitású külső SSD a Team Grouptól
- Egyelőre nem tervez Lunar Lake-hez hasonló dizájnt az AMD
- Két MSI alaplapban is leégett az AMD új Ryzenje
-
PROHARDVER!
Motorolaj és szűrő topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Nagyon ajánlott, mert az éves csere nem felezés, hanem a lehetséges maximum periódus.
A felezést a fél éves csere jelenti a te esetedben."Mindig is első szerettem volna lenni!" - II. János Pál pápa
-
polonic
félisten
Nekem meg elegem lett szerintem a Mann FP szűrőből. Nincs keret rajta, így nem szorosan illeszkedik a helyére és mellette be tud jönni a dzsuva.
Visszatérek a gyári szűrőhöz, azon van keret, aktív szenes is. -
Asbee
veterán
válasz polonic #8103 üzenetére
Vicces amúgy, nekem most aktív szenes würtemberg van bent. Szerelő barátom csak úgy a kezembe nyomta rakjam be ha akarom. Masszív, van körbe szivacs , paszentos mint állat. Gondoltam egy próbát megér ingyen. Nincs neki 2000 ft…. Most azt nem tudom pollent, ilyesmit mennyire szűr meg a nagyokhoz képest, de nem érzek semmi különbséget.
[ Szerkesztve ]
-
grizlisandor
veterán
FILTRON PROTECT+ pollenszűrők youtubevideó
(#8101) Dluinet:
Köszi, akkor kezdeményezem az olajcserét az autószerelőmnél. -
titán
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem teljesen felesleges, maradhat a gyárilag előírt periódus.
-
K Norbi
addikt
elképzelni, hogy kiszűri a dízel füst vagy akármi szagát .
Pedig de, a Mann FP tényleg durva cucc.
Én se hittem el, amíg ki nem próbáltam.(#8103) polonic Nagyon buzik lettek, spórolnak!
Opel J nek is elhagyták, de a VW nál is a körbe keretet.
Itt írtam róla [link]
Elégedetlen vagyok..Ugye az emberek leszarják, nem is érdekli őket, és nem is értenek hozzá.
Kihúzza, betolja kész.
És hót por a tiszta oldal.. Mint nekünk volt
Hengst be bízok..[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
Sziasztok!
Nemrég vásároltam egy 2011-es évjáratú Ford Fiestát 1.25 16V 60kW, 82 lóerős SNJB benzinmotorral.
Az autóban 58.000 km volt vásárláskor, végig magyar, vezetett szervizkönyvvel, az olajat évente cserélték 5w30 Castrolra gondolom/remélem, hogy a gépkönyveben szereplő WSS-M2C913-C specifikáció figyelembevételével. Vásárlást követően márkaszervizbe vittem az autót, ahol elvégezték az ilyenkor szokásos karbantartásokat. Az autó átvételekor ért a meglepetés ugyanis a szokásos 5w30 olaj helyett 5w20-as viszkozitású, WSS-M2C948-B szabványú került feltöltésre. Nem akartam kapásból, tájékozatlanul reklamálni -annak ellenére, hogy az én gépkönyvem ilyen olajról még említést sem tett (korábbi nyomtatás)- gondoltam megkeresem online az ide vonatkozó tudnivalókat + használom az autót és idővel meglátom, hogy mit tapasztalok. Nos a keresésem azzal az eredménnyel járt, hogy a Ford valóban bevezette a legtöbb új turbós motorjához ezt a ,,vékonyabb" olajat, sőt mi több, visszafelé is ez lett az elsődlegesen ajánlott. A faceliftes, szintén SNJB motorral szerelt ,,nagypofájú" Fiesta gépkönyvében például már szerepel a WSS-M2C948-B szabvány is. Az autóval eddig ~4.500km-t tettem meg, rendkívül változatos felhasználói profillal, szerencsére eddig pálcával mérhető olajfogyasztást nem tapasztaltam. Az autó hangja talán egy kicsit nyersebb, mint vásárláskor (bár alig 100km-t mentem vele szervizelés előtt, szóval az emlék nem égett eléggé az agyamba), de úgy tudom, hogy ezekben nem hidrós szelepemelő van?!?!?! ami alapvetően hangosabb/szokatlanabb lehet a fülemnek?!?!? :)Abban szeretném a tanácsotokat kérni, hogy a következő olajcserekor melyik viszkozitást/specifikációt válasszam? Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe? Vajon az új, vékonyabb olaj is megfelelően el fogja látni a feladatát amikor nyáron 35 fokban egymást követően több alkalommal tiltás közelébe forgatom a motort? Vagy ezt az egész leszivárogtatást a régebbi motorokba ,,csak" a környezetvédelem/fogyasztás és mondjuk a szervizek dolgának megkönnyítése (nem kell 5 különböző olajat tartaniuk) inspirálhatta?
[ Szerkesztve ]
-
kipser
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.
Ma egy hosszabb útnál a kocsi jelezte, hogy töltsek utána az olajnak mert a minimumon van. Még mentünk pár kilométert és hála Istennek volt ott egy OMW benzínkút.
A szerelőm azt az infót adta, hogy 5w30 c3 olaj kell a kocsiba. Sajnos csak OMW-s olaj volt ezért vettem egy ilyet: SAE 5W-30Ez a leírás van hozzá:
A megbízható teljesítmény
Az új OMV C2 / C3 SAE 5W-30 kiváló minőségű alacsony szulfáthamu, foszfor és kéntartalmú, úgynevezett „low SAPS” termékként lett fejlesztve. Szintetikus alapkomponensei a fejlett technológiájú adalékokkal kombinálva biztosítják a kenőanyag magas tartósságát, kopásvédelmét és kiváló teljesítményét alacsony hőmérsékleten. Az újdonság kiváló teljesítményt nyújt mind a dízel-, mind a benzinmotorok tulajdonosai számára.
Szeretnék kérni megerősítést, hogy jót vásároltam vagy szétcsesztem a motort?Audi A3 (8V)1.4 Tfsi motor 2014-es évjárat. 1 litert öntöttem rá.
Nagyon köszönöm!
-
molnarpeter
nagyúr
válasz grizlisandor #8099 üzenetére
Szerintem küldj egy 12 hónapos olaj mintát laborba, nem olyan drága az, dupla olajcsere nélkül hamar meg is térülhet
-
BlacKSouL
addikt
válasz dssport #8110 üzenetére
"Hogy lehetséges az, hogy a gyártó olyan olajat ajánl az autóba, amit a motor tervezésekor még nem vehetett figyelembe?"
Mert ha előre látnának a jövőbe, nem motorgyártásból, hanem lottószámok jóslásából próbálnának megélni Japánok mondjuk előre szaladtak, mikor a 2000-es években már 0w20-0w30 olajokkal/-ra terveztek, miközben az eu gyártók még azon filóztak, hogy merjenek-e 10w40-ről 5w40-re váltani, sok mai szerelő, meg az átlagember szerint pedig még mindig a 10w40 a legjobb. Mindenbe.
Egyébként nekem úgy tűnik, mintha az emberek szerint csak az autógyártás fejlődött volna, de a kenőanyagoké nem. Pedig a kettő együtt jár. Az hogy a 80-as években egy autóhoz az API SE 10w40 volt az elérhető legjobb olaj, nem jelenti azt, hogy egy mai API SN+RC 5w40 vagy 10w30 ne lehetne bele jobb, mivel időközben az olaj és adalékgyártás és a szabványok is fejlődtek, szigorodtak. Utóbbiak hatványozottan jobban teljesítenek minden területen, mint a 40 éves szabványok. És régebben a viszkozitási indexek sem nagyon voltak 180-190, inkább csak 120-130 körül. Nyilván több lépcsőnyi eltérés nem fér bele, pl 10w40 ajánlásúba 0w30 nem igazán lesz jó, de 5w30-ról 5w20-ra váltani nem jelent olyan különbséget. Pláne ha a gyár is visszamenőlegesen is ajánlja.Még mindig az a hit tartja magát, hogy a motornak a 35 fokban pörgetés okozza a legtöbb bajt. De nem. A télen 5 km-re bevinni a gyereket oviba, meg a kocsival megyek be 10 km-re melózni meg haza, az többet árt, mint meleg motort nyáron pörgetni. Vagy a hidegen alacsony fordulatok padlógázzal. Vagy a 30 ezres olajcserék.
[ Szerkesztve ]
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
titán
Erre így nem lehet válaszolni. Ehhez ismerni kellene a megtett kilómétert és az elfogyasztott olaj mennyiségét.
Állj meg vízszintes talajon és hidegen megnézed, vagy a meleg motor leállítása után várj pár percet és a nívón látod. Ha csak annyival van felette, nem gond, majd úgy is megeszi. Egyszer mikor véletlen túltöltöttem a corsa-t, ledugtam egy műanyag csövet a nívón és fecskendővel szívtam ki belőle. Viszont az én motorom észrevehető mennyiséget nem eszik meg, emiatt nem szerettem volna úgy hagyni.
[ Szerkesztve ]
-
sepsi0
őstag
1,4 benzin Seat Ibiza volt nekem. 10 ezrenként cseréltem olajat, 5 litert kellett vennem, 3,6 ment bele, a maradék pont elég volt köv olajcseréig.
A szervíz könyvében az volt írva 1l olajfogyasztás 1000km-enkén üzemszerű...
Azóta 1,5 benzin SX4-em van, ott annyi lesz az olaj, amennyit beletőltöttem. Nem csipegeti.
Ez ilyen, üzemszerű
Az lemaradt, hogy 24ekm-el vettem, 50el adtam el,4 évesen.[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
Köszönöm szépen a választ! Annyi változás lesz, hogy valószínűleg legközelebb én viszek olajat (ha engedik) mert szeretnék mindig 1 adott típust ((pl ezt.:MOTUL SPECIFIC 948B 5W-20)) használni az autóban. Ők bevallottan nem mindig Castrolt töltenek, ha jól értettem még Cyclont mondott a csaj. Bár nagyon nem állt rá a fülem, mert eddig soha nem hallottam róla.
-
BlacKSouL
addikt
válasz dssport #8131 üzenetére
Akármennyire is próbálnak azért az átlagos vegyes autós használatra is fejleszteni, azért még mindig az üzemmeleg motorral autózás a legnagyobb feltételezett hányad, vagyis ki lehet jelenteni, hogy a motort üzemmelegen üzemeltetésre fejlesztik. +- azaz túlmelegedésre és hideg üzemre is ráhagyással (hiszen ez nem F1, hogy csak üzemmelegen lehet beindítani, habár az lenne az örökélet) de szerencsére az olaj viszkozitási tulajdonságai ebben meleg irányba segítenek, hiszen az üzemi hőmérsékletektől felfelé eltérve sokkal kevésbé csökken a viszkozitásuk, mint amennyire lefelé eltérve nő. Idealizált példával, 100° C-on 10 cSt viszkozitású olaj 150°C-on 3,5 cSt lesz, 50°C-n 60 cSt.
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
dssport
tag
Nyugodtan túl lehet tölteni 1-2 decivel. Erre azért számolnak a gyártók. Vannak típusok ahol márkaszervizben is túltöltik mert tapasztalták, hogy kb. úgy bírja ki/ér le minimumig a periódus végére mert a féleszű user úgysem nézi. Az más kérdés, hogy minimum környékén szerintem már rég meg lehet b@szni az egészet. A legnagyobb kárt nem ezzel a túltöltéssel hanem azzal tetted, hogy csak akkor öntöttél bele mikor világítani kezdett. Ez azért a minimum lenne hogy az ember minden tankoláskor benéz a motortérbe. És ezt most ne vedd leb@szásnak meg nem is tanmese stílusban írom, csak úgy szólok. Ettől függetlenül én a reggeli/első indításkor hidegen mért maximum szint híve vagyok. Amikor bemelegszik így fölé is megy kicsit. Régebbi vw pálcák voltak marha jól megcsinálva 2 maximum volt. Ha az ,,alsó" maximum alá esett a szint akkor lehetett bele önteni, ha a 2 maximum között volt akkor nem szabadott bele tölteni (melegen oda állt be), minimum körül pedig értelemszerűen kötelező volt feltölteni.
Amúgy jól értettem? Ez egy TFSI? Szerencsére még nem láttam ilyen autóból kihúzott pálcát/leengedett olajat /remélem, hogy soha nem is fogok/ de b@sszus véleményem szerint ez a mocskos fekete olaj egy dieseltől is sok lenne. Értem, hogy már ez is kormol de könyörgöm tippre ez nem volt az év vétele. A típusban jártas fórumtársak persze nyugodtan cáfoljanak meg de viszonyításként szerintem Faterom 1.4T Suzukijában az olaj a periódus végén is max őzbarna.
[ Szerkesztve ]
-
dssport
tag
Jogos + tudom, hogy ez egy olajos fórum, de nem csak az olajszintre gondoltam. Menyét megevett-e valamit, olajfolyás/szivárgás, fagyálló mennyiség/szín rendben van-e (bár sok japánban ezt sem látod kapásból) Szíjak/feszítők/görgők állapota, falevelek kiszedése meg ilyen apró hülyeségek hogy egyáltalán merre hány méter.
-
Motion_Blur
félisten
válasz dssport #8138 üzenetére
"Amúgy jól értettem? Ez egy TFSI? Szerencsére még nem láttam ilyen autóból kihúzott pálcát/leengedett olajat /remélem, hogy soha nem is fogok/"
Be lehet ám szarul is fotózni a nívót, lásd:
A (régebbi) TSI/TFSI valóban nem a legjobb konstrukció, de ha gazdája van nincs probléma. Nekem pl. 0W30-ból se zabál semmit.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
tboldi
nagyúr
válasz dssport #8141 üzenetére
Félévente cserélek olajat a Hondában, ez az előírás a felhasználási módomhoz, olyankor körbenézem az egész autót az aknából is.
Levélre + menyétre nem sok esély van, a nap nagy részét zárt téglagarázsban tölti, amikor meg nem, akkor sem sok ideig van kint, és a fákat kerülöm.
-
MC Pite
veterán
válasz dssport #8138 üzenetére
Átlagnál messze többet foglalkozok az autókkal, de nem nézegetem 2 hetente a motorteret.
Nem mémet autóink vannak . Anyámé az egyetlen német, azt mondjuk kell is tankolásonként csekkolni.Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
dssport
tag
válasz Motion_Blur #8142 üzenetére
Gondoltam rá, de a pálca felsőbb része ahol nincs direktben olaj, is elég maszatos/sötét.
Szóval törlést kérek egy fehér papírral Kipser érdekében remélem, hogy én tévedek.Szép képek, a Te pálcád (ami az autódban van) sokkal tisztább!!!
A (régebbi) TSI/TFSI valóban nem a legjobb konstrukció, de ha gazdája van nincs probléma. Nekem pl. 0W30-ból se zabál semmit.
Kb. mikortól lettek jobbak, azt meg lehet így határozni?Octavia cégautóról tudok 1.5 benzin kb 1 éves de zabálja, mondjuk a srác is elég szégyenletesen üti. Az ilyet soha nem értettem, hogy miért gondolják, hogy a cég tulajdonára nem kell vigyázni... Plusz ha a multit utálja is az az autó valószínűleg egyszer leszivárog magán használatba lehet, hogy egy család veszi meg a spórolt pénzén és munkába, iskolába vagy a nagyihoz vidékre szeretnének vele járni évekig... Nem tudom, hogy miért kell mással kib@szni vagy az értékeket lényegében direkt rongálni.
-
Motion_Blur
félisten
válasz dssport #8146 üzenetére
"Kb. mikortól lettek jobbak, azt meg lehet így határozni?"
Egyre inkább kiforrott, úgy 2014-től már ok. Az enyém 2011-es, még a hírhedt rigaláncos. Hidegen nem rúgom, olajcsere 8e km-ként, garázsos. Kb. ennyit kér és akkor nem kopik szarrá a motor.
[ Szerkesztve ]
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- E-book olvasók
- Asszociációs játék. :)
- Milyen videókártyát?
- Apple notebookok
- Okos Otthon / Smart Home
- Világ Ninjái és Kódfejtői, egyesüljetek!
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Projektor topic
- Realme 8 - az igazi nyolcas
- Digitális Állampolgárság Program DÁP
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest