Hirdetés
-
Tényleg jön a The Thing: Remastered
gp Egyelőre nem kaptunk megjelenési dátumot, de elvileg még idén megkapjuk az új változatot.
-
10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
it A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
ph Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jack@l
veterán
válasz Raymond #24145 üzenetére
Felesleges kínlódni, ilyet benézni aktív informatikai újságíróként csak egyet jelent számomra: tudatosan dezinformálni a népet, nehogy véletlenül azt higyjék hogy a közeljövőben lesz bármilyen dxr támogatás. (tudjukmimiatt)
Volt már rá sok példa(BFV 16GB vram a véglegesben és társai), lesz is még.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24145 üzenetére
Kurva jó tényleg a hab, de mikor lesz hozzá torta? Marhára nem vagy kisegítve azzal, hogy például van egy kvázi működő DX12/Vulkan leképező, de minden csak a DX11 alatt érhető el, és még a régi RHI működik, ami nem az explicit API-kra szabott. Értem, hogy a hit erős, de túl régóta dolgozok az UE4-gyel, hogy ezeket komolyan vegyem. Ha mindent elhittem volna eddig, akkor már a Vulkan lenne a default leképező Windowson is, és működne minden dolog, ami DX11-ben működik. De kurvára nem ez van, hanem van Vulkan és DX12 leképező, korlátozásokkal, és a default még ma is a DX11. Ami egyébként megjegyzem még a 4.22-ben sem fog megváltozni, mert nem tartanak még ott, hogy a Vulkan legyen a default Windowson. A DX12 pedig ugye sose lesz default, az EPIC mondta a múlt évi GDC-n, hogy a Vulkan a fókusz.
Nem akarok most a Unity-vel példálózni, de őszintén szólva ők sokkal jobban csinálják. Megígérték a Vulkant, beépítették teljesen, és ugyanolyan értékű leképező, mint a DX11-es mód. Mondjuk a DX12 náluk is egy mostohagyerek, de ez az EPIC-nél is az. Egy multiplatform motornál nem különösebben hasznos a DX12-t teljes erővel támogatni a Vulkan mellett, mert csak az erőforrást viszi, de nem ad lényegi extrát.
Akkor várható itt előrelépés, ha nem a DX11 lesz a default, mert ez szükséges ahhoz, hogy tényleg érdemben elgondolkodjon a lehetőségeken egy indie, a nagyobb stúdiók nem számítanak igazán, ők tőkeerősek annyira, hogy maguknak megoldják. Talán az UE 4.23-ban már a Vulkan lesz a default renderer Windowson. De ez nagyon-nagyon talán!
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Raymond #24155 üzenetére
Az úgy világos, csak nem értem miért pont nvidia ünnepli őt, aki alapvetően egy konzolos történelemhez hozzátevő fickó volt..
Akkor már inkább Marc Hannah[link] vagy Mark Dean [link]
Vagy lehet egy sorozat lesz náluk, hogy az elején kiírja hogy first?
Arra gondoltam az első kommentemmel hogy általában ez mögött szokott lenni valami hátsó gondoltat, utalás, mint[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Raymond #24171 üzenetére
jaja én is erre utaltam. érdekes mindenesetre. Mondjuk anno a Gamesconon is úgy reklámozták, hogy kiegészíti a textúrákat az AI és szebb DLSS mint az élsimítás eljárás nélküli render, lehetséges, hogy ennyit javít, hozzátesz a mesterséges intelligencia. Vagy valami valóban nem kerek.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
weborgon
csendes tag
válasz Raymond #24291 üzenetére
Szerintem a cikk alatti egyik komment is érdekes meglátás:
"The main problem with DLSS is that it will always give superior results in synthetic benchmarks - and this is a problem (described below). nVidia says that the technology is new, but the fact is that this particular problem is not new at all - it's called over-fitting in statistics. For a synthetic benchmark You can train a perfect neural network for such benchmarks - the network is trained and then tested on the same sample (there are no images that the network hasn't seen during training). In games its different: You can train a neural network only on a sample of images, but later while in the game You can see truly new/different images that won't be as perfectly handled."
-
nagyúr
válasz Raymond #24291 üzenetére
Jó cikk - és még jobb lett volna, ha 3-4 hónappal korábban publikálják.
Sajnos egyértelműen kiderül belőle, amire az eddigi nagyon vegyes tapasztalatok utalnak - a rekonstrukció minősége masszívan függ attól, hogy az adott jeleneten vagy ahhoz hasonlón mennyit járatták a "szuperkompjutert". Így nem meglepő, hogy a 3DMarkban baromi jól néz ki, ugyanakkor a Metro játékosok meg a homályra panaszkodnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
félisten
válasz Raymond #24291 üzenetére
na igen ezt mondtam Én is Abunak a múltkor a cikknél,de azt mondta egy egyszerűen átparaméterezhető háló.
megint oltás ezerrel háttérinfó nélkül, aztán persze a csordaszellem ilyenkor beindul."A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
nagyúr
válasz Raymond #24294 üzenetére
Én abban bíztam, hogy objektumokkal dolgozik, de úgy tűnik, ennél egyszerűbb és "bruteforce-abb" a dolog. Ebben a formában ez így kirakati feature, őszintén szólva elképzelni sem tudom, hogyan tudnak végigprofilozni akár egyetlen játékot is.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
Televan74
nagyúr
válasz Raymond #24415 üzenetére
AMD -ből most a használt a nyerő!
AMD nem fejlődik,közben az Nvidia meg prosperál.Még egy két ilyen év és az AMD megint csak CPU -t fog gyártani a PC piacra. Lesz egy éppen induló Intel és egy az árakat szabadon megszabó Nvidia.
Nem mintha az AMD termékei nem lennének használhatóak,de mégis a picivel olcsóbb,de hasonlóan gyors termékek miatt az Nvidiát választják sokan.Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!
-
Raymond
félisten
válasz Raymond #24235 üzenetére
Ray tracing and photorealism in Unreal Engine
Available now in preview with the full release coming within two weeks, Unreal Engine 4.22 is the fastest version of UE4 ever, with drastically reduced compile times and many optimizations and performance upgrades. UE 4.22 ships with highly anticipated features including ray tracing, new Live++ hot reload for live coding, multi-user collaboration in Unreal Editor, Niagara VFX enhancements, Microsoft HoloLens streaming support (with full HoloLens 2 support coming in May), and support for Google’s new Stadia game streaming platform.Szalad az ido, mar 2021 lenne?
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24443 üzenetére
"We have prepared a document to provide additional information for the 'early access' ray tracing feature..."
"Rendering Updates: Real-Time Ray Tracing and Path Tracing (Early Access)"
Early Access!!! De megpróbálom elmagyarázni megint, hogy az Unreal Engine esetében hogyan működik ez. Amikor egy main branchbe érkezik egy fejlesztés, akkor az early access formában jön, és nagyjából egy-két évig úgy is marad, a fejlesztés nagyságától függően. Lásd a Vulkan API, ami szintén early accessként került kb. két éve be, és most lesz véglegesítve, mert a 4.22-es verziótól kezdve kínálja ugyanazt a tudást, amit a DirectX 11-es leképező, vagyis nincsenek olyan limitációi, hogy xy effekt nem működik rajta. Természetesen, ha megfelelnek a limitációk, akkor használhatod. A Vulkan is működött a korábbi verziókkal, az Epic ezt nem korlátozza, de ettől még early access, ha valami bajod van, akkor az azért van, mert nincs kész.
Egyébként a Vulkan véglegesítése ellenére a default API-k nem változtak. Windowson még mindig a DirectX 11 az, míg Linuxon a Vulkan. Az aktuális terv szerint a következő verzióban lesz a Vulkan a default minden egyes platformon.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24447 üzenetére
Ettől még nem változik meg a default API path. Az Unreal Engine mindig így fejlődött. Azok a fejlesztések, amelyek nem a default API-hoz kötődtek early access szinten maradtak, addig amíg default szinten nem támogatta a szükséges alapokat a motor. Nincs ezzel semmi gond. Aki akart használhatott Vulkan API-t régebben is, és aki akar most is használhat DXR-t, de a default API path, vagyis a DX11 még ma se támogatja Windowson. Eljön az ideje, csak nem ma, nem holnap, nem is március végén. Aki viszont képes elrugaszkodni a default leképezőtől, ugyanúgy mehet DXR-re, ahogy mehetett Vulkanra is a 4.20 óta. De ettől egyik se default Windowson.
Az fontos egyébként, hogy az early access alapvetően arra utal, hogy nem minden default képesség működik rajta. Tehát a Vulkan API is tökéletesen ment, csak nem volt aktiválható a tesszelláció például. Nem probléma, ha valakinek ez nem kell, menjen arra az API-ra, és kapcsolja ki a tesszellációt. A DXR ugye a DX12-höz kötődik, ami a legkevésbé fejlesztett leképező az UE4-ben, ezért sem engedélyezik a játékok ezt, annak ellenére sem, hogy évek óta benne van a motorban ez a path. Persze aki akarja mehet rá, az Epicnek nem probléma, csak figyeljenek a limitekre, mert nem tud ugyanannyit, mint a default DX11 path, de még annyit se, amennyit a Vulkan. Ezt vagy elfogadják, vagy átírják, ez már licencelői döntés. Stabilnak egyébként stabil a DX12 path, ez saját tapasztalat, csak lényegesen lassabb, mint a DX11-es.
Mire egyébként a Vulkan default lesz Windowson, addigra valószínűleg a Khronos is hozza majd a DXR-hez hasonló kiterjesztéseit, és akkor sokat fog ám érni a mostani tapasztalat, hiszen könnyen át lehet portolni a nextgen default pathra a mostani fejlesztéseket. Okosan csinálják ebből a szempontból.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24449 üzenetére
Hivatalosan a Vulkan is be van építve a 4.20 óta, csak nem minden effekt működött rajta. Most már a 4.22-vel ezt a szintet is eléri, vagyis tudásban hozza a DX11 path szintjén. A DX12-t felülmúlja. Ennek ellenére Windowson még mindig nem a Vulkan a default, hanem a DX11. Ennek valószínűleg köze van ahhoz, hogy sebességben azért a Vulkan sem annyira áttörő a DX11-hez képest, hiába az új RHI. Persze a DX12 path tempóját veri, de az valószínűleg javul, ha az új RHI rétegre ezt is ráoptimalizálják, csak gondolom nem volt erre már elég idő, mert a Vulkan lesz a default, és az a fókusz. Egyelőre még mindig a DX11-en a legjobb a sebesség, de a Vulkan van annyira közel, hogy egy verzió múlva beelőzze. A DX12 nagyon messze van, csodák persze lehetnek.
A default path annyiban számít, hogy azon működik minden a legjobban, stabilitásban, sebességben, stb. Ha eltérsz tőle, akkor különböző problémákba futsz. De ettől eltérhetsz, tényleg, az Epicet nem zavarja csak ne számíts teljesen problémamentes működésre. Annak nagyon fognak örülni, ha a fejlesztők elkezdik ezeket használni. Az számukra csak több adat, így ha egyszer ezek a képességek defaultak lesznek, akkor jobban fognak működni. Nyilván ez az értelme annak, hogy nagyon hamar hoznak támogatást erre-arra. Egy-két évig lehet kísérletezni, és amikor már megért egy-két verziót, akkor kvázi egy production ready, vagy ehhez közeli feature lesz belőle. Ha nem így csinálnák, akkor tovább tartana a production ready szintű támogatás elérhetővé tétele.
A személyeskedő hangnemet pedig próbáld visszavenni, mert ez egy kulturált fórum. Ne zülleszd le kocsmai szintre, csak azért mert az a hazai pályád! Előre is köszönöm!
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Raymond #24652 üzenetére
jah új infó nincs semmi. Talán az1180 vagy mi lesz ha jön a felsőházban júniusban, de ez valóban csak pletyka vagy az 2070TI.
Szó volt arról is , hogy ősszel bemutatnak valamit a Samsung 7 nm gyártásán, valószínűleg professzionális piacra. DE amúgy teljes hírzár,sehol semmi.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #24757 üzenetére
Jelenleg 60-80-an játsszák az AOTS-t, ahogy a Supreme Commandert is. Mivel ebben a műfajban gyakorlatilag ez a két játék létezik csak, így valószínűleg ugyanazok is játsszák őket.
(#24758) b. : Nem. Az RT még ezen a generáción is lehetne nagyon-nagyon jó, csak orbitális faszságokra használják az egészet. Tekintsd a visszaverődést. SSR-rel alig rosszabb az eredmény, miközben ez 1 fps-t sem vesz le, de még a reflection probe is sokkal kellemesebb teljesítményű, és az eredmény gyakorlatilag megegyezik. Az AO-ból is vannak olyan SSAO-k, amik ugyan screen space megoldások, de eredményben baromi jók. Például a Microsoft MiniEngine-jében a Volumetric Obscurance és Multi-Scale Ambient Occlusion párosítás. Ezek teljesítményigénye pedig sokkal kellemesebb. Globális illumináció dettó, egy voxeles vagy egy RT-s megoldás alig jelent előnyt képminőségben a light propagation volumes opcióhoz képest, miközben teljesítményben a sokszorosát igénylik. Nem véletlenül néz ki a CryEngine olyan jól, mert nem ész nélkül rakják bele a faszságokat, hanem kiértékelik, hogy minek mekkora előnye van, és ha az az előny marginális, de eközben túl sok teljesítménybe kerül, akkor nem építik be, mert azt a időbüdzsét el tudod költeni jobban, és ugyan per effekt szinten lehet, hogy rosszabbak, de összhatásban szétvernek majd mindenkit, mert más egy effektre fogja költeni az erőforrást, és ez árt majd a többi effekt időbüdzséjének.
Az RT pedig jelen hardverekkel is használható, például az árnyékokra elég jól, de alig értékeli valaki ezt a lehetőséget. Pedig a mai hardverek problémája pont a shading költség, viszont árnyékoknál ezzel nem kell számolni, mert nem létező tényező az effekt jellege miatt. Ugyanígy lehetne használni az RT-t a hangokra, mert orbitális előrelépést lehetne elérni ezzel a mai igen limitált hangzásvilágban, de mégse használja senki. És ezekhez nem kellenek ám nagyon combos hardverek, hiszen shadinget egyik megoldás se használ, vagyis a legnagyobb fps-gyilkos feladatrészt nem kell futtatni. Ezek helyett matyiznak visszaverődéssel, AO-val, GI-jal, amelyek marginális képminőségelőnyt adnak, iszonyatosan drágán, aztán meg néznek ki a fejükből, hogy miért nem tetszik az embereknek az RT. Ami pedig a legnagyobb baj, hogy az NV se veszi ezt észre, hanem olyan dolgokba fekteti az erőforrást, mint például az RTAA. Egy analitikai élsimításhoz képest ez majdnem százszor drágább, miközben a különbséget maximum akkor veszed észre, ha nagyítóval nézed.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
KillerKollar
senior tag
válasz Raymond #24857 üzenetére
Én nem mondtam soha, hogy ez "státusz szimbólum", nem szoktam random embereknek dicsekedni, hogy "figyuzzá má 2080 Tiáj van a gépembe, menő vagyok?". Státusz szimbólum a luxusautó, a Rolex karóra, a jacht,stb... És ez nem random balszerencse, hogy lekésem a buszt, beleléptem egy pocsolyába és tiszta vizes lett az új cipőm,stb... Ez egy cég tudatos döntése, szándékosan afelé tolják el a dolgot, hogy eddig ha vettél egy videókártyát akkor tudtad, hogy 1-1,5 év múlva a felét se fogja érni és ezt el kell fogadnod, ez egy gyorsan fejlődő ipar. Most ezt a számot úgy tűnik le fogják csökkenteni fél évre... És szerintem ez nagy kicseszés a vásárlóval, de ez van, ezek szerint egyedül vagyok a véleményemmel. De lassan kezd átmenni offba, úgyhogy hagyom a témát.
[ Szerkesztve ]
-
KillerKollar
senior tag
válasz Raymond #24874 üzenetére
Nézd meg melyik hozzászólásra válaszoltam... Azt írta a kolléga, hogy én a fejlődés ellen vagyok és arra vágyok, hogy minden olyan legyen mint a szocializmusban, 20 évig semmi fejlődés... Erre írtam, hogy nem csak ez a két véglet van, hogy fél évente új kártyát venni, vagy teljesen megáll a fejlődés...
(#24873) b.
Igazad van, részemről elengedtem. Erre a kommentre még válaszoltam, aztán remélem én se kapok többet ezzel kapcsolatosan. Már az első kommentemben is írtam, hogy tudom, hogy csak pletyka, lehet, hogy nem igaz, ha igaz nem tudjuk még a pontos részleteket, majd ha kiderül minden akkor majd meglátom, hogy változott-e a véleményem a dologgal kapcsolatosan. Nem gondoltam volna, hogy ekkora kommentháborút indít majd a véleményem, nem ezzel a céllal írtam le, azt hittem, hogy a legtöbben egyet fognak velem érteni. Nem így lett, akinek elfogadható ez a stratégia annak lelke rajta, vegyen olyan kártyát olyan időközönként amilyet szeretne, nekem meg ugyanúgy jogom van úgy dönteni, hogy ezentúl több kártyát nem veszek a zöldektől. Én úgy érzem, hogy ha ez igaz akkor kib*sztak velem és nekem ez elég indok a felháborodásra, de ezek szerint nem mindenki látja így, ez van. -
lenox
veterán
-
félisten
válasz Raymond #24938 üzenetére
remélem , hogy fals infók ezek, ugye WCC egy atom gáz oldal tud lenni.De azért nem túl biztató hogy egyre több oldal simán a mostani RTX kártyák fölé teszi az árat .
FragMaster : reméljük így van,de ezzel a - 100 $ CS verzióval akkor sem lesz RTX árcsökkenés.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Raymond #24946 üzenetére
jah valóban, júliusi talán? Még van egy kis ideje . . De amúgy 2016 Június 10 től van GTx 1070.
bettem a Radeonosba, de azért itt jobb helyen van:[link] érdekes Nvidia árazása a Superrel,már ha igaz a hír.. mintha Direkt mentenék AMD-t...Ez mögött azért erősen ott a kartel gyanú, ha igazak az árazások...[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
TTomax
nagyúr
válasz Raymond #25148 üzenetére
Én azt nem értem,hogy ha a 2070EOL akkor hova a francba fog eltűnni a TU106 krémje ami fullos,mert a kihozatal csak javul,és azt nem hinném hogy abból a Quadróból majd annyi elmegy mint a 2070böl.Nem gondolnám hogy nincs annyi hibátlan TU106 amire nem lehetne építeni egy terméket,ha megéri a 2060ra vágni merthogy az nem kapott EOL-t akkor miért tűnik el a 2070?Vagy nem veszik meg az egész waffert csak a gyengébbeket?Nekem az nagyon furcsa,hogy így most már a TU106ra nincs teljes értékű desktop megoldás.
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
TTomax
nagyúr
-
-
Dyingsoul
veterán
válasz Raymond #26052 üzenetére
Pont ma reggel olvastam! Szarkasztikus komment alatta facebookon:
"Human eye can only see 24 fps..."- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
nagyúr
válasz Raymond #26054 üzenetére
Ennyi FPS fontos lehet a világszimulációban, de a megjelenítésben biztosan nem. Ellenben feleslegesnek tartom szidni az eladót, mert ilyen hülyeséggel akarja javítani az eladásokat - neki az a dolga, viszont megvenni nem kötelező.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
paprobert
senior tag
válasz Raymond #26052 üzenetére
Engem az érdekelne, hogy ez tényleg tud 2.7 ms alatt képpontot váltani? Néhány jónak számító monitor márka simán kiadott a múltban olyan 240Hz-es paneleket, amik a valóságban 160-180 váltást tudtak csak ghosting és undershoot nélkül.
Szóval ha valami áttörést értek el a TN-t tekintve, akkor jó cucc lehet, egyébként szemfényvesztés.
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az NVIDIA éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen