- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Free Play Days 2024 - 18. hét: Headbangers: Rythm Royale
gp Extraként a Star Wars Jedi: Survort is kipróbálhatjuk 5 óra erejéig.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
bigrob
őstag
Sziasztok!
Piaggio Liberty 150 1. gen
- Reggel indításkor alapjáraton leállogat
- Hidegen 80+-5km/h-val megyek és elveszi a gázt, visszalassulok kb 60-ig, később bemelegszik és jó...Korábban tanácsoltátok, hogy vigyem szerelőhöz, 2 hétig volt a Red Szervizben, ahol megállapították, hogy semmi baja, csak egy akksit kell cserélni (jó azt sejtettem). 1 hétig jó volt, a héten ismét elkezdte.
Még annyit vettem észre, hogy mire hazaérek melóból kb 8-9 km, addigra felgyullad az olaj led a műszerfalon, viszont van elég olaj a tartályban, az lehet, hogy az olaj nyomásommal van valami probléma?
Köszi!
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
#50433536
törölt tag
válasz bigrob #24801 üzenetére
Ha a Red-ben jónak ítélték két ilyen hiba ellenére is, akkor ne vidd oda többet.
Ha nagyon erős szerelői vénád van és nem riadsz vissza a motor szétszedésétől (és szerszámaid is vannak hozzá, egy-két mérőműszer, stb...), akkor bele lehet vágni a hiba keresésbe, de ha nem, akkor kell valaki, aki élőben segít neked. Úgy mellesleg gyorsabb is a hibakeresés.
Konkrétan segíteni nehéz ilyen esetben, maximum nagy vonalakban tudunk irányt mutatni, de élőben teljesen más... akinek van rutinja a szerelésben, olyasmit is észre vehet, amin más átsiklik.
1. Alapjáraton leállogat és néha vissza lassul menet közben: első körben az üzemanyag ellátást nézném meg, benzinpumpa, benzinszűrő. Aztán lehet dugulás vagy egyéb hiba a karburátorban. Szívató hibája is lehet, zár rendesen a szívató? Vagy automata? Első generációs az karbis ugye? Fals levegő?
2. Az olajnyomás... mindenképpen kell egy olajnyomást mérni alapjáraton és fordulaton is. És amikor hazaérsz vele és kijelzi az olajnyomás hibát. Az olajszűrő volt időben cserélve? Van benne egy második durva szűrő, a papírszűrő előtt? Azt sokan elfelejtik kitakarítani éveken keresztül, de nem minden motorban van. Sokkal érdekesebb, hogy az első 8-9 kilométeren nincs olajnyomás hiba.. esetleg a nyomásjelző gomba csatlakozója rendben van, nem lesz kontaktos a melegedés hatására? Olajnyomás szabályozó is lehet hiba, meg az olajpumpa is... át kell nézni rendesen.
Ezzel a két hibával jól elmehet az idő, napok-hetek akár, de van hogy egyből rányúl az ember és hamar megoldódik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24803 üzenetére
amikor hazaérsz vele
Melegen az olaj folyósabb, így csökken az olajnyomás:
ha már a gyári gomba jelez, ott cudar dolgok vannak.Ui: Madison esetében hidegen kb. a nyomáshatárolója
szabályoz még alapjáraton is... aztán ahogy melegszik,
már csak fordulaton. Alapjáraton min. 1.5 bar melegen.
Egy gyári gomba, ami 0.5 bar környékén pislákol, bőven
későn szól. Ha meg fordulaton csinálja, az külön baj. -
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24804 üzenetére
Most belém hoztad az ideget, hogy tavaly vajon milyen értékű olajgombát raktam a gépbe?
Most nem keresgélek a manual-ban, csak simán megkérdezem: a minimum nyomás (1.5bar), amit írtál a madison könyvében van, vagy ez egy általános érték 4t robogókra?
A fórumon csak az első gomba van meg, ami fordítva kapcsolt, aztán kaptam egy másikat a boltban, de annak az értékére nem emlékszem, mert jól kapcsolt és az érték is jónak tűnt.. de valahonnan 0.6-ra emlékszem, ami meg kevés az 1.5-höz képest.... holnap kiszedem az ülésdobozt és megnézem.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #24805 üzenetére
Általános érték. Az álmoskönyv szerint 1000 fordulat/percenként
illik 1 bar-nak meglennie. (Mivel nekünk 1500 az alapjárat, ki is jön.)De amúgy veszettül függ az olaj hőmérsékletétől: praktikusan innen
is lehet látni, hogy még hideg a motor, hogy magas az olajnyomás...
(Feltéve, hogy érdekel, és nem csak egy nyomáskapcsolód van.)Szerk: tavaly beszéltünk is róla, mert volt valami hiba a jeladóddal...
[ Szerkesztve ]
-
Micsurin
nagyúr
[link] ilyenkor szerintetek mi a korrekt? Mert marhára nincs kedvem az ő hülyeségük miatt 20k-t kidobni meg nem rendelt alkatrészekre.
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
hegyvarig
csendes újonc
Gyapotot már próbáltam cserélni benne, az nem segített, és nincs elrohadva semmi, ránézésre semmi baja a hangtompítónak belülről. Most eljátszottam a vizes rongyos kipufogó befogós játékot, hogy hátha kifújja valahol a füstöt, de simán lefulladt, és egy lehelletnyi füst se jött ki sehol. Lehet maga a kipufogó van elrohadva belül?
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #24806 üzenetére
Igen, tavaly cseréltem az olajgombát is, akkor derült ki, hogy miért kopott el annyira a főtengely csapja.
Az előző tulajnak olyan gomba volt berakva, ami fordítva jelzett, akkor adott jó jelet, ha nem volt olajnyomas. Miután kitakarítottam a durván eltomodott járatokat és össze raktam a blokkot, mindjárt lett olajnyomas és a gomba dobta a hibát (mert ugye az fordítva működött, mint kellett volna, van ilyen gomba, de a madisonba pont nem olyan kell). Az előző tulaj végig azt hitte hogy rendben a nyomás, mert nem oda illő gomba volt benne. Durva történet.
-
-
bigrob
őstag
válasz #50433536 #24803 üzenetére
Tavaly ősszel még az előző tulajnál ők csináltak egy motor felújítást mert pár évet egy garázsban állt. Akkor volt állítólag minden szűrő is cserélve benne.
Fater autószerelő, úgyhogy szerintem minden szerszámom van kéznél
Lesz egy kis időm hétvégén ránézek ezekre, karbis és fals levegőre tippelek én is, de csak hidegen?
Köszönöm szépen mindenkinek!
Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
Micsurin
nagyúr
válasz gonger #24809 üzenetére
Köszi jeleztem nekik SMS ha olvassak olvassak ha nem nem, mivel mobil gondolom fogják.
Semmi nem lett aláírva eleve nem is ebben maradtunk...The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
#50433536
törölt tag
válasz bigrob #24813 üzenetére
Ha apukád autószerelő, akkor minek vitted szervizbe? Ez költői kérdés volt.
Az olajnyomás engem jobban aggasztana, mint a másik hiba, inkább arra gyúrjál rá először. Nagy kárt okozhat, ha nincs kielégítő kenés.
Ami a másikat illeti, így látatlanban én inkább benzin ellátásra gyanakodnék, vagy a nem záró szívatóra és csak utána a fals levegőre, de ezeket úgyis egyszerre kell megnézni, amikor leszeded a burkolatot a gépről.
Lehet elektromos kontakt is, pl a gyertyapipanal, vagy akárhol.Sok sikert hozzá!
-
bigrob
őstag
válasz #50433536 #24816 üzenetére
Azért vittem el, mert neki is van elég melója, házfelújítás van nálam úgyhogy ott is van elég meló... Illetve naívan gondoltam, hogy ha már ők csinálták tavaly akkor talán hozzájuk kéne visszavinni.
Például az olaj lámpa ma ki se gyulladt... Cserébe az árpád híd előtti felüljárón 85-ről 60-ra lassultam vissza nyélgázon.
Remélem hétvégén vagy jövőhét elején lesz rá egy kis időm, jelentkezni fogok!
Köszi szépen!Nincs életlen fúrószár csak gyenge előtolás!
-
-
nyogo83
senior tag
válasz csongi #24821 üzenetére
Neha tobbet kibir mint az ember gondolna
Egyszer volt egy olajnyomas gondokkal kuszkodo autom. Tudtam hogy hol megy el az olajnyomas(HF-ben a veztengelyeknel), ha tartosan 20 fok felett volt az idojaras, akkor jopar km utan alapjaraton pislakolt az olajnyomas visszajelzo, gyengebb volt a motor, volt hogy lefulladt.
Mivel full blokkfelujitast akartam csinalni, nem foglalkoztam vele, muszaly volt maszkalnom amig nem jut ra ido
. Majdnem 5000km-t beleraktam, mire eljutottam odaig hogy szetszedjem.
Hajtorud+fotengely csapagysort csereltem(minimalis kopas latszodott), de hengerfal, dugattyugyuruknek semmi baja nem volt(persze kapott uj gyuruszettet).
Nem gondoltam en se, hogy gond nelkul kibirja, raadasul nem is finomkodtam vele.(ugy voltam vele, hogy r*hadjal meg )Az mar mast teszta, hogy fullos felujitas utan 2 honappal egy kamion kiutotte a hatso hidat a helyerol es GTK lett
Nyilvan egy kis robogo/motor blokkban maskepp mukodik a keneshiany, eleve kisebb mennyisegu olaj, mas erokre tervezett alkatreszek, stb, csak azert irtam, hogy vannak “csodak”.
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
Srácok hát ha tudtok segíteni
Nem nagy csak kicsi motorhoz kellene segítség
Motowel Magnet Sport moci a szóban forgó alany.
egyik pillanatról a másikra (főleg álló helyben mert már majd egy éve nem volt használva) elmentek a csikók belőle, szinte saját magát(nem ráülve) nem bírja megmozdítani.
Vettem másik 70-s komplett szettet , mert a régivel volt egy kis affér.
Most beszereltem , de a jelenség nem szűnt meg, Most se bírja szinte a saját súlyát megmozdítani, szerintetek mit nézzek meg, mi lehet ilyenkor a probléma.
a főtengelynél egyik oldalt sincs olaj folyás vagy olajos sár.Köszönöm előre is a segítséget
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24825 üzenetére
Mit jelent, hogy nem birja megmozditani? Kiforog rendesen sztenderen? Elindulasnal mielott megprobalna elindulni, akkor is?
A szivotorolban a membrant nezted, rendesen zar?
A karbival minden rendben?(teljesen tiszta, illetve 70-es szetthez valoszinuleg picit nagyobb fuvoka is kellene). -
rstwingo
tag
válasz nyogo83 #24826 üzenetére
Azt jelenti fogod a kormányt mellette állva és húzod neki a gázt és megfullad
A karbi rendben, azt kitakarítottam, fúvóka is már rég ki van cserélve 70-re , mivel a motor szinte új kora óta 70-s szettel megy.. A membrán is nem rég lett cserélve. Vario + kuplung kitakarítva nem rég. Varioba új görgők malossi 4.7gde most jöttem a boltból és vettem egy 17.5-s karbit hozzá, másik membránt , főtengely szimeringet (sosem tudni alapon) és meglátom
A motor egyébként 12 éves és 10 ezer km van benne.
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #24827 üzenetére
Ajjajjajj... na áljunk meg egy szóra...nekem a motowellesek azt mondták, hogy minden gépük 18-as karbival van szállítva, ami alapból 70-hez van fúvókázva, csak előtte be van rakva a szívócsonk és a henger közé egy fekete hőszigetelő bakelit, amiben a furat 16-os, az ötvenes henger miatt. Hetvenes hengerszett felrakásakor csak azt a bakelitet kell 18-ra felfúrni és kész.
Nekem mondjuk nem 2T, hanem négyütemű motowell van, de 70-es hengerrel. A bakelitet felfúrtam 18-ra. A karbit próbáltam fúvókázni, vettem hozzá egy sorozat fúvókát, de sík terepen és meredek emelkedőn is az eredetivel ment a legjobban, szóval mondtak valamit a motowellnél. Nem értem, hogy miért vetettek veled egy másik karbit.Ha a főtengely szimeringnél falsot kap, akkor az alapjárat ingadozni szokott, vagy megszűnik, vagy nem lehet beállítani, stb... ha szépen indul és van alapjárat, és csak gázadásra fullad (nem pörög ki), az inkább karbi beállításra utal, vagy valami másra.
Esetleg előfordult olyan, hogy váratlanul alacsony lett az alapjárat és ti reflexből magasabbra állítottátok és ezért van alapjárat? Ebben az esetben előfordulhat szimering hiba, igen.Legalábbis szerintem, de majd hozzászólnak a tapasztaltabbak.
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24827 üzenetére
Szimmering illetve fals levego hibat konnyen kitudod szurni. Barmilyen magasra is allitod az alapjaratot, a keverekcsavart teljesen betekerve le kell hogy alljon a motor. Ha fotengely szimmeringnel falsol, akkor nem nagyon fog leallni.(illetve lehet meg keresgetni a klasszik fektisztitoval fujkalas a karbi kornyeken modszerrel)
Lekotott legszurohazzal probaltad esetleg?
Gondolom az uszoszint is rendben van a karbiban, esetleg meg a benzincsapot nezd meg, hogy rendesen jon-e belole uzemanyag. -
rstwingo
tag
válasz #50433536 #24828 üzenetére
Mikor megvettem 1 hónapig jártam vele , 1 hónapos korában a szakszervize tette bele a Malossi (Minarelli )70-s szettet és hozzá Minarelli sport kipufogót meg ami kellet még hozzá, nyitott rendszer 200 ezer volt a motor , utána még vagy 150-180 ezer a tuningolás. Ment is mint veszedelem 110 km/h volt a vége (kocsival mérve), aztán baja lett , elkezdte törni a tűgörgőket vagy 3 x cseréltem , de utána beadtam szervizbe, ahol azt mondták nem volt derékszögelve a főtengely, megcsinálták, nem is törte még el egyszer se de azóta nem tudtam ugyan arra a szintre vinni, de ment igy is 80-90-l, míg a mostani hiba be nem jött.
Szóval reggel óta feltettem az új 70-s henger szettet, kicseréltem a membránt és a szívótorkot is. a főtengely szimeringeket is kicseréltem (pici olaj volt mindkettőnél), de ép csak a szimeringen folyás sehol, a karbit is kicseréltem beállítottam (ahova lehetett pici fátyol vastagságú pasztát is tettem a biztos tömítettségért)
A helyzet sokat javult de nem az igazi még mindig, fullad , nem akar rendesen (ütemesen)felpörögni, ha játszok a gázzal (huzogatom )megfullad ás le áll. Próba úton alig bír vinni 30 Km/h-l vinni.A gyári karbi vissza ,pöcre indul alapjárat is tökéletes (70-hez volt állítva ), picit még javult a helyzet, most már a próba úton pár száz méteren belül eléri az 50-55 Km/h sebességet de ennyi de ezzel halad szépen
Olyan lehet, hogy a Vario szórakozik esetleg, hamar kimegy a görgő és emiatt nem tudd felgyorsulni, felpörögni megfelelően
nyogo83 lekötött légszűrővel is próbáltam és ugy még hamarabb lefulladt, ami érdekes számomra. Az úszószint meg egyebek jók mert használva volt és akkor ment, ezért nem nagyon piszkálnám azt a karbit (az eredetit)
-
#50433536
törölt tag
válasz rstwingo #24830 üzenetére
70-es hengerből kihozni a 110-et már erősen az élettartam rovására megy. Ilyen hengerhez, kétütemű esetében, olyan tuning dukál, ami 80-90km/h sebességet hoz ki a gépből, és akkor nagyon sokáig megbízható lesz. 110 az túl sok, biztosan károsodott a blokk és a váltó sok alkatrésze, de ez így normális ilyen mértékű tuning esetén. Csak most szívhatsz vele és költhetsz rá jó sokat.
Én jobban favorizálom a kisebb tuningot és a megbízhatóságot, nagyobb igény esetén pedig a kategória váltást.
Szerintem nézd meg a variováltót is, ott is lehetnek meglepetések ilyen tuning esetén. A variováltó egyébként is karbantartás igényesebb, mint a manuális váltók, hát még így....
[ Szerkesztve ]
-
rstwingo
tag
válasz #50433536 #24831 üzenetére
Én is igy vagyok vele, nem nagy sebességű kell , csak gyors , pörgős a városi forgalomhoz
Főleg meg hogy most már a nejem fogja használni, neki főleg nem kell a nagy sebességPolini vagy malossi multivart nézegetek varionak holnapig még nézelődök és estére megrendelem, ennyit még rászánok
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24830 üzenetére
Ha elvileg a karbival es az uzemanyagellatassal minden rendben van, akkor nagyjabol csak tippelni lehet igy tavolbol.
Gyertyakeped milyen?
Az uj hengert milyen hengertalp tomitessel es hengerfej tomitessel raktad ossze?
Prestavot nem mertel mikor osszeraktad? (0,8-1mm korul okes, az ala es nagyon foles se kellene menni).Ha a hajtasnal lenne gubanc, akkor nem fulladna, max erolkodne indulna. Ezt inkabb a kuplung kisrugok hibaja okozza, hogy mar alacsony fordulaton nyitva van, es nem engedi a variatort/fotengelyt normalisan kiforogni indulaskor.
-
rstwingo
tag
válasz nyogo83 #24833 üzenetére
A henger szetthez adtak gyárilag alumínium tömítéseket, azt tettem hozzá (de van külön is 70-s tömítés készletem, több féle is, már mint anyagában )
Pres távot nem mértem, (bevallom azt se tudom mi az, csak gondolom)Vadi új gyertyát is kapot ,, Irídiumosat
Az elő fordulhat, mert a kuplunghoz még nem volt nyúlva soha , akkor azt is cserélem, vagy teszek bele rugót másikat.
-
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24834 üzenetére
Hengerszett melle adott tomitessel nem kellene gond legyen, de volt mar ra pelda, hogy nem volt okes.
Egy vastagabb 1-1,5mm atmeroju forrasztoont a gyertyanyilason keresztul beledugsz a hengerbe, majd a dugattyut felsoholtpontra tekered, hogy osszenyomja.
Kiveszed es tolomerovel megmered mennyire lapitottad, igy megkapod a dugattyu-hengerfej kozotti hezag(prestav) vastagsagat. -
rstwingo
tag
A rést még nem tudtam megmérni, de rajta vagyok.
viszont beraktam az új Naruka Performance High Speed Racing V.2 variátorszettet 5,5 g-al és hozzá Top Racing Pro 107 mm-es könnyített sportkuplung és hozzá Naraku Performance R-VENT kuplungharangot
a motor picit jobb lett de még mindig betegnyúlként, nem igazán kipörögve , erőtlenül gyorsul
most már tényleg kicserélve minden és még mindig nincs benne a régi erő, én ezt nem értem hova tűnik el. -
nyogo83
senior tag
válasz rstwingo #24840 üzenetére
Tudom, hogy irtad hogy a karbival minden rendben.
De egy hosszabb teligazas menet utan azonnal allitsd el es nezd meg a gyertyakepet.
Esetleg megprobalhatsz a subertun emelni 1-et, mielott a fuvokahoz nyulnal, az nem kerul semmibe.
Tippre azt mondanam, hogy keves neki a fofuvokad(70-es es 70-es hengerszett kozott is lehet kulonbseg ilyen szempontbol) -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #23957 üzenetére
Megrendeltem, nagyon durrogott mostanában motorféken, és mintha
gyengébb is lett volna most. Igaz, ilyen benzint nem szoktam tankolni,
csak mivel sikerült múlt héten megint kifogyni (199 km, 6L/100 km)...
A szükség nagy úr. Alapjárati keverék is szegényebb, meg pöcc-röff
melegen is, szóval vagy hatalmas falsot szív, vagy lecsúszott vmi cső.
A karbin van egy vákuum cső, de nagyon rég néztem az ülés alá.
Vagy ennyire más a MOL E10. Mondjuk szereti: talán kevesebbet eszi. -
rstwingo
tag
válasz nyogo83 #24841 üzenetére
Köszi
Most rendeltem megint új membránt , de most azt is tuningos gumis bevonatoltat, mert az újat amit kivettem és cseréltem megint , megvizsgáltam és kiderült hogy
1; nem fekszik fel rendesen , nem zár
2; feszített a zárólemezek , ami az eredetinél nem volt azattól félek, hogy ami most is benne van új az is ugyan ilyen feszített és nem záródó
A feszítettet arra értem, hogy a lemezkét meghajtották a felfogatásnál kiflibe (nem sik) és ugy tették fel a házra és szerintem emiatt esetlegesen nehezebben tudja kinyitni illetve falsot kap innenMég bejáratós igy nagyon nem gyilkolnám még, nehogy szarul kopjon be vagy történjen valami, még egy tank benzin (olajosabb) se fogyott ki
Ja meg vadi új gyertya van benne, azt is vettem megint egyet[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Ma reggel érdekeset produkált a Puli... Kicsit idegesen közlekedtem,
120 körül már 8000-re felment, gondoltam faxom bele forogjon tiltásig
nem érdekel, de nem tette, hanem talált egy extra fokozatot. Furcsa!
Nem vettem el a gázt, mégis leejtette 7000-re (tartott 122 km/h-nál)...
A grafikonon bekarikáztam a jelenséget: szerintetek mitől lehet ilyen?
Szerk: mondjuk az is érdekes kérdés lehet, hogy ennek ellenére vagy
épp ezért, miért van látszólag vége (valós, kalibrált) 122-nél. Kevéske!
Szerk: mondjuk lehet, hogy közben picit játszottam a gázzal, mert ez
a fordulatszám-dolog feltűnt, azt néztem mit csinál. Legalábbis van ott
egy kisebb csúcs is 124 km/h-nál, nem is teljesen egyenletes...[ Szerkesztve ]
-
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #24846 üzenetére
Érdekes lehetőség, csak azért nem hiszem, mert amúgy együtt mozog
a sebességel a fordulat, szóval pont nincs benne semmi hirtelen... már
egyet kivéve, ami az ejtés... Emlékeim szerint ilyet csinált már a régi is,
olyan 100 km/h-nál ejtette le 7000-ről 6000-re, de nem a Polini rugóval.Szóval megcsúszhat? Hm. Viszonylag új a szíj 500 km van csak benne.
Szerk: most hogy mondod, mintha néha éreztem volna egyenetlen erőt.
(Lehet van benne valami csúszás, csak nem értem hogy lehet, amikor a
kontraszt olyan bazi erős: lehet kitakarítom, hátha van benne vmi.)[ Szerkesztve ]
-
FAQtyA
tag
Sziasztok!
Új vagyok ebben a fórumban. Tanácsot/javaslatot kérnék az alábbiakban bízva a tapasztalatotokban.
Anno munkába járás céljából birtokomban volt egy Honda Spacy 125, majd egy újonnan vásárolt Kymco People 250. Aztán négykerekűbe ültem, eladtam a robogót. Most ismét úgy hozta az élet, hogy kétkerekűznöm kell. Napi ingázáshoz, 2x35 km a Pilisből Dél-Budára. Az elképzelésem szerint 300 ccm-es elegendő lenne a fenntarthatóságot figyelembe véve (takarékos fogyasztás). Új japánt szeretnék venni. Amik szimpatikusak: Honda Forza 300 ABS, Honda SH 300i ABS, Yamaha X-MAX 300 ABS. Sajnos a közútjaink nagy kereket követelnek ami az SH lenne, de vonzanak a Forza hatalmas "rakterei", a motorosan állítható szélvédő, a behajtható tükör, a talán egy kicsit nagyobb szél és eső védelem. A Yamaha meg kicsit erősebb, kicsit nagyobb a tankja. Esetleg abból van 400-as, csak az már csöppet többet fogyaszt. És az alap probléma a dugóban "lopakodás". Az ha jól tudom megint csak az SH. Ki tudtok segíteni a döntésképtelenségből némi pro/contra, avagy ész érvekkel? Vagy van más javasolt gép.
Nagyon köszönöm!
FAQtyA
-
yodamastah
őstag
válasz FAQtyA #24848 üzenetére
Ha nagyon sok a szűk dugó akkor SH. Ha nagy csomagtér kell akkor Xmax300/Forza300. Ez a két motor kb u.a. tudja, amelyik jobban tetszik azt vedd. A 400as xmax felejtős, az öreg 400as blokk nehéz, sok a rugózatlan tömeg, sokat eszik, és 20%al drágább.
Ha mégsem kell akkora nagy csomagtartó, akkor a napi 70km-hez: Honda NC750. Ez egy született commuter bike, szuper fogyasztással, viszonylag olcsón fenntartható.
Ami fontos Tmax-ot NE PRÓBÁLD KI
[ Szerkesztve ]
-
Csabulator
tag
válasz FAQtyA #24848 üzenetére
Szia,
Én a Forza 300 és X-Max 300 között vaciláltam egy ideig. Sajnos én voltam olyan balga, hogy csak az X-Max-ot próbáltam ki (munkatársét), a Forzáról csak olvastam. Végül az X-Max lett, de leírnám én milyen szempontok alapján döntöttem így, hátha ad egy kis ötletet neked is. Természetesen nagyon szubjektív vélemény.
Forza 300:
+ Kinézet
++ Motorikusan állítható szélvédő
++ Behajtható tükrök
++ Városon kívül is elegendő teljesítmény a rövid (~ 350 km max) túráimhoz
+++ Pakolási lehetőség doboz nélkül (utálom a dobozokat, elcsúfítják a motort)
+++ Lábaknak sok hely van a trepnin
- "Csak" 11.5 literes tank
- - - Robogó első futómű (nem dupla villanyakas)
- - - Tesztek alapján a típusra jellemző az első kerék bizonytalansága / remegéseX-Max 300:
+ Kinézet
+ 13 literes tank
+ Állítható szélvédő (imbusz kulccsal, de megoldható)
++ Kulcs nélküli indítás
++ Könnyebb néhány kg-al a Forza-nál és a teljesítménye is picivel több (Forza 182 kg / 18.5 Kw, X-Max 179 kg / 20.6 kW)
+++ Pakolási lehetőség (szintén doboz nélkül)
+++ Rendes motorkerékpár első teleszkóp
+++ Lábaknak sok hely a trepnin
- Csak szerszámmal állítható a szélvédő, 2 állása van
- Tükrök nem behajthatóak
- Elég széles terpesz kell ahhoz, hogy leérjen a lábam (177 cm magas vagyok)
- - Nincs rögzítőfék (400-as X-Maxban van pl.)
- - - A hátsó rugóstagok szerintem elég borzalmasakNagyjából ezek voltak a szempontjaim, illetve a tapasztalataim. Mivel az X-Max mellett tettem le a voksomat, ezért erről tudok csak érdemben nyilatkozni. A hátsó rugóstagokat kifejezetten meg szeretném említeni, bár gondolom a hasonló kaliberű robogóknál (Kivéve az új Burgman 400-as, mert ott központi van) is probléma a rövid rugóút és nekem pl nagyon csúnyán ütötte a derekamat/gerincemet az úthiba. Nem az apróbbak, de egy Hungárián való átmasírozás elég rendesen felforgatta a gyomromat. Most a legkeményebbre véve némileg javult ez a dolog. Érdekes módon egy rövidebb túra (145 km) alkalmával, amikor Pesten csak áthaladtam nem volt ilyen probléma, az egész utat nagyon élveztem.
[ Szerkesztve ]
"Time You Enjoy Wasting is Not Wasted Time"
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- Fujifilm X
- Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- iPhone topik
- További aktív témák...
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest