- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Fujifilm X
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
yodamastah
őstag
-
Badboys
őstag
Sziasztok! Nem tud valaki Kymco bontót? Elszált a baloldali tükröm. Állítólag csak gyári van horror áron, de az sem sok helyen. Pár bontót és egyénileg bontó embert kérdeztem, de eredménytelenül. Így haladunk marad a gyári horror áron. Vettem ugyan egy Downtown tükröt, de az kisebb és rövidebb mint az Xcitingé.
-
#50433536
törölt tag
Digit!
Ha jól emlékszem, Te beszereltél a madisonba egy lambda szondát. Amikor felraktad az új szívófalsnit a karbi elé, beállítottad a karbit a lambda szondával? Változott valamit a teljesítmény vagy a fogyasztás?A Malossi küldött egy levelet, hogy vegyek náluk lambda szondát a madison beállításához. Megéri egyáltalán? Mondjuk Malossit biztos nem, mert 45k.
-
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25704 üzenetére
Nem állítottam még be, sőt nem is igazán járok vele, viszont rögtön látszott,
hogy mennyivel dúsabb lett (attól, hogy nem szív falsot), így szegényítettem
az alapjáraton, de így meg menet közben van egy késedelme kövér gázra az
átmeneti rendszer rossz működése miatt. Ez meg a benzinszint miatt rossz.Ha sikerülne beállítani rendesen, visszaállna a fogyasztás a régire. De ennyi:
teljesítmény nem hiszem, hogy változna, a WOT keverék kellően dús volt.Hogy megéri-e? Egyáltalán nem... ha esetleg tudnál is nyerni egy pár decit a
jelenlegi beállításhoz képest 100 km-en, hány km-en térülne meg a műszer?
Nekem sem azért kellett, hanem mert érdekelt. Amúgy nem maga a szonda
drága, hanem a vezérlő elektronika. (Nekem együtt valami 68K-ban állt meg,
úgy, hogy nem vettem még kijelzőt is, hanem az UTCOMP-ba megy be a jel.)[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25705 üzenetére
Emgem is érdekelne a dolog és szívesen kísérleteznék vele, de nem ilyen drágán.
Jó lesz a hagyományos beállítás is, azzal se volt baj eddig. Ha jól megy a vas, jó a gazreakció és szép a gyertya is, akkor nekem megfelel.
Köszi az infót!Jah, idén en se sokat motorztam, vajon miért... Inkább veszek egy csónakot.
-
hdman
őstag
Sziasztok! Akit érdekelne egy rendszamos 2005 ös Runner 125 ccm VX, az írjon rám :)
Sopron city :)
-
Mi a Manó?!
tag
Sziasztok!
Nagytestű robogó vásárlásán töröm a fejem. Sajnos a robogókról szinte semmit swm tudok, eddig nagymotorjaim voltak. Mivel legfőképp hobbi célból használnám így a főbb szempontok között van a vezetési élmény is a kényelem, praktikum és megbízhatósággal vállvetve. Van pár kiszemelt tipus, de nem tudom melyiknek milyen előnyei és hátrányai vannak. Burgman 650 2013-...., Kymco AK 550, Kymco My road 700, Yamaha Tmax vagy Xmax, Gilera Gp 800, Aprilia Srv 850, BMW C 650 Sport/GT, Honda NC 700D.
...szóval van jó pár szimpatikus. A nagy burgman nagyon kényelmes volt a szalonban, de azt hallottam hogy vezethetőségre inkább robogós mint nagymotor feeling, a Honda NC 700/750-re szintén szalonban ráültem, de a térdem elérte a kormány alatti idomot. A többi vak folt...
Az építő jellegű válaszokat előre is köszönöm! -
DigitXT
félisten
válasz Mi a Manó?! #25710 üzenetére
Ha vezetési élmény, és robogó, ráadásul ekkora a választék, akkor T-max.
-
yodamastah
őstag
válasz Mi a Manó?! #25710 üzenetére
Jó lenne eldöntened mire kell nagyrobogó. Ha motorszerű élményt akarsz ahhoz talán az NC-k és a forza 750 lesz a legközelebb (nagyobb kerekek, DCT váltó). Tmax nagyon jó, de elég drága fenntartani. (most jön 20k szerviz: 180e) BMW hasonlóan nem olcsó.
Ha kevésbé motorszerű élményt akarsz és inkább a praktikusság fontos, pl jól pakolható legyen, akkor xmax 300 és forza 350 szerintem nagyon jó választás.
-
#50433536
törölt tag
Az előbb kijöttek elém munkába jövet.
Nekem lett volna elsőbbségem és csak sima ötvennel jöttem. Visított a Madison hátsó gumija, még most is cidrizik a térdem az ijedtségtől. Jah, ezen még nincs abs. Hirtelenjében csak a baloldali fékkart téptem be, ami mindkét féket húzza. pedig általában mindket fekkart egyszerre szoktam hasznalni.Ezzel kapcsolatban eszembe jutott egy kérdés.
A kozositett fékkar milyen arányban fékezi a kerekeket? -
DigitXT
félisten
válasz #50433536 #25713 üzenetére
Pont ilyen arányban... A hátsó tud csak blokkolni, elől csak egy dugattyút nyom.
Nagyon hatékony. De a csak hátsó fékre rájátszó technikákat ellehetetleníti...
Ha nagyon meg kell állni kell mellé az első. (De azt jó, hogy nem tépted be, mert
ha az eleje blokkol, akkor fetrengés van... Szépen, progresszíven kell használni.)Szerk: tudom, vészhelyzetben ez nehéz. Érdemes külön gyakorolni, hátha...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25714 üzenetére
Úgy látszik, sötétedés után még ötvennel se érdemes menni városban, nagyon későn vett észre az autós. Olyan gyorsan kijött elém, hogy csak lestem. Meg péntek este van ugye...
Pedig gyakoroltam már párszor a vészfékezést, de élőben teljesen más. Gyakorláskor húztam a féket, de úgy látszik nem olyan bátran, mint éles helyzetben.
Pont előtte elvettem a gázt és fel nyúltam kinyitni a sisakot jobb kézzel (máskor mindig a bal kezemmel nyúlok a sisakhoz) és ahogy vissza raktam a kezem a kormányra, már jött is ki elém. Lehet ez volt a szerencsém, különben mindkét fékkart húztam volna és akkor az első is blokkol.
Szóval sötétedés után még óvatosabban motorral!
[ Szerkesztve ]
-
Mi a Manó?!
tag
Aprilia Srv 850-el van valakinek közvetlen vagy közvetett tapasztalata? A sok felsorolt közül az a legszimpatikusabb, de nem tudom mennyir szervizígényes.
-
csongi
Topikgazda
válasz Mi a Manó?! #25710 üzenetére
Ha az NC-n elerte, akkor sztem a tobbin is elfogja.
Mayroad 700 ami nagyobb darab. Szij hajtasos semmi flikk- lakk.
Ak 550 es road 700 keves van itthon. Alkatresz kulfoldi beszerzes, ami nem jelent rosszabbat.A BMW kymco blokkos.
Hobbi faktort a 800 es 850 fog adnni. Penztarcanak is elvezet lesz, ha a garazsba all. :).
plusz az emlietett evvjarat sem lesz penztarca barat.
Nagymotorrol Hobbi celbol robogora ulni,,, nem sok koncepciot latok benne.
Esetleg NC700X?
Ha munkaba jaros horgaszos elkepzeles van akkor meg kisebb vasak is elegendoek.
-
Mi a Manó?!
tag
A nagymotoros üléspozició már nem kényelmes nekem, főleg hosszú távon, ez a koncepció a robogóban. Az NC750X-et próbáltam már, de a fent említett okból kizárt és az élmény sem az igazi. Úgy vagyok vele ha már áldozni kell az élményből akkor legalább legyen pöffeszkedősen kényelmes és nez az ördögtől való szentségtörés legyen ha esetleg rövidujjúban és rövidgatyában kívánkozok rá óvatosban mert már az állandó bőrruha rituálé is herótos... Tudom robival is ugyan akkorát lehet fikkantani meg nem lesz kevesebb a közúton a barom sem, de ott talán az elgurult a gyógyszerem rizikó kisebb a műszaki paraméterekből adódóan!
-
#50433536
törölt tag
válasz Mi a Manó?! #25718 üzenetére
A robogóra váltás engem is elkapott, teljesen megértelek. Kényelmes hosszú távon is, szélvédelem, alacsony súlypont, sok pakoló rekesz, nem kell hátizsák ha sok a cuccom. Mondjuk én csak egy etz-ről váltottam kis-, majd nagyrobogóra, de totál megérte. Talán csak egy dolgon változtatnék. Jobb lenne, ha 14-15 colos lenne a kerekem 13 helyett.
Gondolom nézted Odornak a teszt videóját az srv 850-ől, korrektul elmond mindent. Sajnos a váltót nem részletezi, pedig érdekelt volna.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
válasz Mi a Manó?! #25718 üzenetére
Egy 800-as vasnál az elgurul a gyógyszer pedig az elgurul.
Ha nem tudsz egyenes háttal ülni rajta akkor fárasztó lehet. A burgi nekem fárasztóbb volt mint a deauville. A kettő között volt az Atlantic.
Ezeknek a csillapítási útja rövidebb. A hátsó teleszkóp a blokk lengő súlyát is viseli.
Sokkal érzékenyebbek, és jobb állapotba kell lenniük mint egy nagymotornál.
Gyorsan megutálhatja az ember, ha fos futóműves vasat hajt egy nagymotor után-
Ha már pöffeszkedős, akkor a régebbi japán robeszok pöffesztősebbek. Az újak már sportos üléspozícióra vannak tervezve.
Túrázós krúzolós a 650Burgi, és a myroad 700
Az olaszokon egyenesebb háttal lehet ülni. Aprilia, maxipók, madison. -
Mi a Manó?!
tag
válasz csongi #25720 üzenetére
7-8 évig egy Suzuki Hayabusát és egy Aprilia RXV 550-es verseny endurót hajtottam párhuzamosan. A kicsi a bors de erős elvén az Rxv meg mutatta ki a főnök, a Busa hozzá képest egy szelíd bárány volt! Most keresem azt a pöffeszkedős robogót ami mosolyt csal az arcomra! Na ez a kemény dió...
-
Burt1793
veterán
válasz Mi a Manó?! #25721 üzenetére
BMW RT1200
Amúgy fura, hogy az integrán nem férsz el, az még nekem is jó méret (mondjuk csak ha a vizszintes részen van a talpam). -
Burt1793
veterán
válasz Mi a Manó?! #25723 üzenetére
A BMW túramotoroknál egyenesebb háttal nem ülsz máson sztem. 😃
Ezeket a legkönnyebb saját méretre szabni, 165-210cm-ig mindenkinek jó tud lenni. Kényelmes, terpesztős, van szélvédelem, mint egy nagyrobogón. -
csongi
Topikgazda
válasz Mi a Manó?! #25721 üzenetére
Akkor a két véglet volt. Egyiken a kormányon ültél a másikon a hátsó keréken :D
A kettő között bármelyik túra motor pöffeszkedős lesz.
Persze kérdés mit jelent neked a pöffeszkedős? -
csongi
Topikgazda
válasz Mi a Manó?! #25726 üzenetére
Azt kb a crousirek tudják vagy a régebbi nagy robik.
Egyenes hát nyújtott láb, nem sok vason lehetséges.
Ahol előre nyúlik a láb az egyenesen ülés is torzul.
Persze a pókos pozícióhoz elég fontos a jó teleszkóp, anélkül egy szenvedés lesz. -
yodamastah
őstag
-
Micsurin
nagyúr
Piaggio ET4 (régi léghűtéses a leader előtti blokk) ha alapjáraton világít az olajnyomás merre érdemes indulni? Ha csak annyira megemelem az alapjáratot, hogy a kerék enyhén forog középen akkor már elalszik.
Túl híg az olaj? Gomba? (Nem találok hozzá manualt csak a leader blokkoshoz )
Így 9 év állás után összeraktuk az öreg kis Italjet 125-öst a garázsban.edit.: igen tudom és igen unalmas volt, hogy a 2 honda és a szuszka is hibátlan kellett valami ami szerelgethető.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #25729 üzenetére
Ha a gyari belevalo olaj van benne, akkor a legbiztosabb egy nyomasmeres lenne, akar az olajnyomas gomba helyen. Legalabbis en addig nem lennek nyugodt, amig nem latok tenyleges olajnyomas erteket. Aztan ha megvan, akkor utana lehet fejettorni, hogy mi miatt nincs megfelelo nyomas
-
nyogo83
senior tag
válasz Micsurin #25729 üzenetére
Egyebkent az olajnyomas gomba altalaban 0.3-0.4Bar nyomasnal kapcsol. Alapjaraton 1200-1500 korul minimum 0.5-1.2Bar nyomasnak, emelt fordulaton 5-6000 korul 3-4Bar olajnyomasnak meg kellene lennie.
Ha jo az ertek, akkor nyilvan a gomba, ha nem, akkor van az olajpumpanal nyomasszabalyozo szelep, arrafele erdemes nezelodni, nem-e ott engedi el a nyomast. Ha pedig az sem, akkor mar olajpumpa kopast nezni, ha az sem, akkor gyanus hogy a hajtokarnal megy el a nyomas.
Nem irtad melyik Italjet modell, de ha regebbi piaggio blokk, akkor valami rokon jarmunek kellene levadaszni a manualjat(regebbi Vespat pl). -
tag
válasz Mi a Manó?! #25710 üzenetére
Ha az NC 700-ba beleér a térded, akkor bukta a T-MAX. Az NC 750-nek (RC 89) kicsit más a kialakítása a kormány alatti idomnak, oda befér (tapasztalat, 195 vagyok RC 89 vezetek). + lehet venni hozzá ilyen kiegészítőt, amivel élvezet a vezetés. Ezen kívül 4-4.5 literrel úgy megy, mint a t-max 8-al (tehát nem kímélve a lámpáknál). DTC isteni a variátoros hajtással szemben, elöl-hátul 17" kerék.... Ami off, az a kicsi (nagyon kicsi) csomagtér az ülés alatt. Magasabban van a kormány, mint a T-max-nál. A T-max-nak jobb az első telója még a SHOWA telós RC 89-nél is (az egyszerű NC 700 D meg katasztrófa), és sokkal jobb az első féke is (NC épp, hogy elég). NC nincs kipörgésgátlója (vagyis van, de csak a 2018 utáni gyártásnál, ha jól tudom - ritka mint a fehér holló).
#25716Mi a Manó?!ÚjVálasz2021-06-12 03:36:12
Aprilia Mana 850-volt, szinte ugyanaz a blok (csak a váltója más). NAGYON igényes jószág!.. De nagyon is megy. Fogyaszt is rendesen (olajat is).Honda X-ADV-n nem gondolkodtál?
[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
-
DigitXT
félisten
válasz yodamastah #25737 üzenetére
A régi karbis verzióval meg lehetett, aztán tartja magát a legenda.
-
tag
válasz yodamastah #25737 üzenetére
Jó barátom a 4 vagy 5 ik T-maxot koptatja. Ő mondta, mikor jött velünk Adriára. Lehet a pályatempóra gondolta Na meg van benne J costa meg mit tudom én mi nem
Sokszor hajtottam az övét, ezért is állítom, hogy sok mindenben jobb a T-max (amiket fel is soroltam) nekem sajnos kényelmetlen a magasságom - hosszú lábaim miatt."there are more jacks then one at the fair..."
-
Mi a Manó?!
tag
-
tag
válasz yodamastah #25741 üzenetére
Az övé 2020-as 560 - as.
Mind1 is, nem én tankolom sajnálom, hogy nem férek el rajta rendessen.#25742Mi a Manó?!
Hát igen... RC 89 2,5 misitől indul kb.[ Szerkesztve ]
"there are more jacks then one at the fair..."
-
Mi a Manó?!
tag
Azért viccesek ezek a robogó fogyasztások mert ha a Busával robogó dinamikával és tartományban közlekedtem akkor simán bement 5L alá a fogyasztás, pedig ott 1300 köbcentit és 175 lovat kellett etetni négy hengerben a maga 260kg körüli súlyával! Az 1.2-es Ignis-el meg országúton kicsivel 3L felett lehet csorogni és az meg 850kg! Ki érti ezt?!
-
DigitXT
félisten
válasz Mi a Manó?! #25744 üzenetére
"Eltekert" karbival nekem ~8.6L/100 km volt a Madison anno. Mit nyertem?
-
yodamastah
őstag
válasz Mi a Manó?! #25744 üzenetére
Azért azt ne feledd, ezek nagy arányban városi fogyasztások (nálam tmax 70/20/10 város/előváros/autópálya).
GSX-R 90-el nekem is 5 liter alatt eszik, de városban (BP) simán bevert 9-10et.
-
Mi a Manó?!
tag
válasz yodamastah #25746 üzenetére
Oké. Suzuki Ignis 1.2 Budapest hegyvidékes régiója 4,6L/100km. A köbcenti-lóerő arány nagyjából pariban van egy 500-as vagy nagyobb robiéval! Tehát akkor mi van???
-
csongi
Topikgazda
válasz Mi a Manó?! #25747 üzenetére
Nem fogsz a szuzival 5 ezres fordulaton haladni.
Paiggio blokkos 500 as nalam tartos uzembe szet kimelve evett 3.8. De atlag 4.2 korul kajal. -
yodamastah
őstag
válasz Mi a Manó?! #25747 üzenetére
Persze, igazad van, a motorok köbcenti/lóerő/súly arányt nézve nem fogyasztanak jól. Honda pcx125 átlag fogyi 2.4 liter. Még ez is gyenge ha mellérakod az ignist 4.6 literrel.
-
Mi a Manó?!
tag
válasz yodamastah #25749 üzenetére
Pedig az a 2,4 literes fogyasztás nagyon bárátinak mondható, főleg ha egy 50ccm-es robiéval összehasonlítod, pláne még ha 2 ütemű is, de az ötvenes négyütem sem eszik szerintem kevesebbet!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Politika
- Xbox Series X|S
- NVIDIA GeForce RTX 3060 Ti / 3070 / 3070 Ti (GA104)
- Parfüm topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Automata kávégépek
- Vicces képek
- Crypto Trade
- Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen