- Szabályosan kilőtt az AMD asztali piaci részesedése
- Gamepad
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Samsung LCD és LED TV-k
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 - az, ami
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
-
PROHARDVER!
Alapelv: "Ha rendszáma van, itt a helye!"
Nem a motor mérete a lényeg, hanem az EMBER !!!!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25548 üzenetére
Márkatárs! Ma mentem én is egy kört, tíz kilométer lehetett két fokos "melegben".
A víz hőfoka sohasem érte el az üzemit, kábé félúton volt a mutató az ideális alatt. Nem mentem gyorsan, maximum hetvennel, faluban ötven. Néztem az erdőt és a hegyeket.Ez normális ennél a gépnél, ennyire túl van hűtve a mediterrán tervezés miatt, vagy nem jó a termosztátom?
Egyébként tavasztól őszig úgy működik, ahogy kell. Legalábbis látszatra. Hamar megindul a mutató és a falu szélénél, ami két kilométer, már majdnem üzemi hőfokon van. Nálad is így működik melegebb időben?
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #25552 üzenetére
Mint mondtam volt, nekem a gyári hőfokmérő semmit nem mond.
Viszont anno -2-ben mentem, és 10 km-en valóban nem melegedett.
Valahol megvan a kép, amin látszik, hogy full hideg a blokk.Szerintem ilyen: fokra megvan, hogy mikor kell nyitni, így is csinálja,
szvsz nagy hidegben egyszerűen nem tud rendesen bemelegedni.Szerk: nyáron gyorsan melegszik, szívató is csak 40 fokos vízig kell.
Az nagyjából egy utcányi volt anno, és már mehetett is vissza...Szerk2: amikor üzemi hőfokot mutat 2 km után, az azért még kamu.
A jeladó közvetlenül a termosztátházon van, szóval a blokkból kijövő
meleg vizet kapja. Ehhez képest a radiátor után 20-25 fokkal is lehet
hidegebb a víz, mert amíg a termosztát zárt, alacsony az áramlás.Nem akarok hülyeséget mondani, de emlékeim szerint olyan 74 fokig
emelkedik meredeken a meleg oldal, ott nyit a termosztát, és megáll
a gyors növekedés, amíg a hideg oldal utol nem éri... Szóval ha ez az
"üzemi" hőfok lenne, ahhoz még alacsony. Igazából akkor melegedett
csak be rendesen, és elvileg akkor terhelhető biztonsággal maxra, ha
már teljes az áramlás, azaz nyitva van a termosztát és a hideg-meleg
oldal közt max.1-2 fok különbség mérhető... És az olaj is elég meleg:
az meg az alapjárati olajnyomás csökkenésén látszik (ha van mérőd).[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz csongi #25554 üzenetére
Beteges áron vannak ezek a kis vacak csavarok. Nekem 5*15-ös méretből kellene egy marékkal, erre meg 20db 4800 forint. [link]
Digit, kivágtam műanyagból egy takaró lemezt, amit a hűtő elé lehet rakni. Alul beakad, felül egy csavar fogja a burkolathoz. Holnap próbaút, ma már túl hideg van.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #25555 üzenetére
Pont, hogy hidegben kéne kipróbálni... (Amúgy emlékszem, hogy régen
szokás volt ilyenekkel játszani.... Sőt, a Dacia-ban még egy üzemmódváltó
is volt a légszűrő előtt, hogy télen ne közvetlenül a hideg menetszelet szívja,
hanem inkább a motor felől, valamivel melegebbet... Mondjuk az meg olyan
volt, hogy ha a nyári 50 fokban nem fűtötted az utasteret, forralta a vizet.
Komolyan durva, hogy az egyensúlyhoz kellett a fűtőradiátor is folyamat...)Szerk: aztán lehet, hogy csak vmi szar volt benne. Régen volt, igaz se volt.
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
válasz DigitXT #25556 üzenetére
Ismerős, nekem is volt Skoda 120 és Lada 1.3 is.
Bakker milyen jó volt... rendesen hiányoznak azok a verdák! megvolt a maga hangulata és jó volt!
A hidegben kipróbálásról meg annyit, hogy én nem bírom, nem a gép. ma már egyszer átfagytam a madisonnal, napi egy fagyás elég, már nem vagyok húsz éves. Mondjuk teljesen húsznak érzem magam, csak nem bírom már úgy a hideget és a fizikai munkát. De ettől még húsznak érzem magam!
[ Szerkesztve ]
-
-
#50433536
törölt tag
válasz bigrob #25558 üzenetére
Már voltam mindkét oldalon a csavaros boltban, de nem hogy lemezanyához csavart, de még műanyagba való csavart sem kaptam. Csak sima mángorolt metrikus, dubelek és gipszkarton csavarok vannak. Megrendeltem a netről a készletet 2200-ért. Ha már fizetek 1600-at a szállításért, hozzá csaptam két 3 tonnás emelő bakot is, már az is régóta kellett volna az autószereléshez.
Eddig 10*10-es fagerendából vágott emelvényen bakoltam a kocsikat, de hát haladni kell a korral. Igazából vettem már bakokat a Lidl-ben, ami elvileg 2 tonnát bír, de a csapos rögzítés a lábaknál nem győzött meg, nem merek alá menni. Persze biztos megfelelően van nyírásra méretezve, de a brutál vastag acéllemez és a brutál hegesztés látványa valahogy jobban megnyugtat.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
válasz #50433536 #25563 üzenetére
Ez engem is rohadtul idegesít: 1200 pénz a rendelés, ugyanennyi a szállítás...
Ilyenkor az ember elkezd kényszeresen keresgélni, hogy nem kellene-e más?!
(Elektronikai boltban jártam így, hogy gondosan elmentem az ingyen postázás
értékhatáráig, viszont türelmetlen voltam: másnap mentem érte a Madisonnal.) -
adam_454
tag
Sziasztok!
Miskolc környékén ismer valamilyen helyet ahol van ultrahangos alkatrész tisztító? Karburátort kéne tisztítani.A problémám az, hogy nehezen indul a robogó (Peugeot Elyseo 125 4T, 2001). Pár percnyi tekerés és gázkarral történő megszívatás után beindul, majd egy pár másodperc után van alapjárat, még meg is emeli és a fordulatot is veszi. Nem is kezd el füstölni.
Vákuumos benzincsap/benzinpumpa működik, ha vákuumot kap, tolja a benzint, nincs benne semmilyen szennyeződés. A karburátorra tippelek, hogy valami el van tömődve/be van szűkülve.
Az automata szívató az 2 éve volt cserélve, bár a motorral azóta nem nagyon mentem.
(ugyanitt belépő kapható egy látványos éjszakai programra, ahol felgyújtom ezt a hisztis franciát...)
-
DigitXT
nagyúr
válasz adam_454 #25565 üzenetére
A pár percnyi tekerés nagyon gyanús. Mintha üres lenne az úszóház, és addig
kell nyektetni, amíg a vákuumos (alias "klattyogós", membrános stb.) szivattyú
fel nem tölti azt. Esetleg rossz az automata szívató. (Karburátorban így hirtelen
nem jut eszembe olyan alkatrész, ami így késleltetné az indulást. Hacsak nem
az, hogy tényleg nincs benne benzin az elején. Ugyan kicsi térfogat, viszont ha
tök száraz, akkor jó pár másodperc feltölteni, az meg indítózgatva soknak tűnik,
és nem is túl egészséges az indítómotor/akkumulátor/henger/dugó/olaj vonalon.)Milyen gyakran csinálja ezt?* (Nekem van amúgy otthon ultrahangos tisztítóm...
csak nem vagyok Miskolc környékén, pedig a látványos program jól hangzik.)*: nekem fél év állás után volt ilyen: gondolom elpárolog a benzin ennyi idő alatt.
Naponta viszont nem kéne, még ha a blokk teljesen ki is hűl. Melegen jól indul?[ Szerkesztve ]
-
adam_454
tag
válasz DigitXT #25566 üzenetére
Az elején még úgy volt, hogy egy hét állás után indult ilyen szerencsétlenül. Rövidebb időtartamon belül viszont hidegen-melegen is pöccre indult. Aztán szét kellett borítani az egészet, mert fúrni kellett a hengert (hordósra kopott) illetve tolta ki a kartergáz-visszavezetőn keresztül az olajat, majd utána megint egy csomót állt, mert az egyik szelep szimeringét tartó kis csöcs túl mélyen lett a hengerfejbe tolva és ledobta, úgy meg füstölt mint állat. És még ekkor is tolta kifelé az olajat, bár jóval kevesebbet...Az is érdekes, hogy az olajbetöltő sapkát kifúrták, gondolom előző tulajnak is magas volt a kartergáz, csak ezt elfelejtette jelezni...
Egyébként látott már valaki olyan megoldást, hogy a szelepdekliből az olajbetöltő csőbe megy a kartergáz (és lehet itt az olaj is nagy fordulaton) ami jóval magasabb ponton van mint a motor/szívócső, majd onnét megy egy másik cső a szívócsőbe (amin max gáz mehetne)? Az egyforma méretű csöcsök erre engednek következtetni, de a motort úgy vettem, hogy dekli-szívócső volt összekötve, és nem tolta ki az olajat vagy 1500 km-ig.
Most beindulás és pár perc járás után sem volt hajlandó rögtön beindulni. Amúgy elő még nem vettem, állóhelyzetben meg vagy 20 perc amíg bemelegszik, addig garázsban nem akartam járatni.
Egyébként ha minden kötél szakad viszem én már mindenhová azt a karburátort, csak legyen jó ez a kis francia...
[ Szerkesztve ]
-
gps76
őstag
válasz adam_454 #25567 üzenetére
Kollégám járt ugyanígy, ha 1 hétnél többet állt a technika, b.szott beindulni, csak sokáig tekerés után. Kipárolgott az úszóházból a benzin. Annyit szórakozott vele, míg rájött annyit szedegette szét, az úszóháztömítésen igaz nem látszott egyértelműen, de itt párolgott el lassan. Kicserélte a tömítést, azóta nincs ilyen gond. (Mondjuk a szívatót is piszkálta, meg takarította századszor az egészet, lehet csak fura egybeesés, de most jó azt mondja).
Aki ért hozzá meg tudná mondani mitől van, hogy az enyém(Xciting R300i) amikor hidegebb van nem akar indulni? Már végigbogarásztam mindent, arra jöttem rá, hogy ilyenkor nincs megfelelő fordulata a főtengelynek és a jeladó nem indukál megfelelő feszültséget a számítógépnek, nem ad csak 1 szikrát. Ha nem kapja el, tekertethetem órákig is nem lesz szikra. Úgy tudtam a határt megnézni, ha indítózáskor 10 V fölött van az akkufesz. akkor megvan a fordulat a jelhez, ha alacsonyabb akkor, az indítózás kezdetén érdekes módon 1 szikrát ad, utána semmi. Tekertetem tovább és nincs szikra. Próbáltam tápegységgel a gyújtótrafót, 8 V-tól már csinál szikrát, az egész gyújtórendszert is kötöttem egy másik akkura amiben 13.5 V volt, hogy ne-e neki kevés az indítózáskori 10 V környéke, de nem. A jeladó is érdekes egy valami, mert oké hogy egy egyszerű 2 kivezetéses tekercs, de egy mágnes vasmagjára van tekerve, és azt irogatják hogy a generátor mágnes harangján kívűlről nem mágnesdarabkák vannak, hanem vas, és ha elhalad a jeladó előtt indukál pici feszültséget.( nem értem a lényegét, mindegy). Ezt is kimértem, könyv szerint 105 Ohm környékén kell lennie, nekem 99 Ohm. Nincs ötlete valakinek mitévő legyek. Vettem egy új akkut ami 200 A indítóáramot tud, de külföldi fórumokon is írnak ilyen problémát, az 500-asnál, meg a 250-esnél is, de egyértelmű válasz nincs.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
nagyúr
Hézagot nem lehet csökkenteni? (A VR szenzor kimenő
jele meglehetősen gusztustalan, nekem is okoz fejvakarást,
de nem a gyújtás tekintetében, hanem fordulatszámmérés.) -
nyogo83
senior tag
Induktiv jeladotol jovo jel triggereli a CDI-t, hogy adjon gyujtast. Ahogy a harangon levo fem elhalad elotte, feszultseg indukalodik a tekercsben, ez a "trigger" jel, amire a szikrat adja.
Ezt a feszultseg jelet nem ugy kell elkepzelni, hogy van 5V- nincs 5V, hanem egy teljes szinusz hullam jelformaban, fel es lefuto jelalakkal.
A CDI-nel van egy kuszob ertek amit a jeladotol jovo feszultseg ha meghalad, akkor ad szikrat.
Az ellenallas es a multimeterrel mert feszultseg csak egy nagyon durva es kozelito merest ad, tutira oszcilloszkoppal lehetne ellenorizni a megfelelo mukodeset, mert akkor lehet latni a kuszobertekeket es a jelalakot, lehet hogy az induktivitasa mar nem megfelelo a tekercsnek pl.
Az indukalt feszultseg merteke pedig nem csak a tekercs allapotatol, hanem a harangon velo fem trigger jel es a jelado kozotti megfelelo legrestol is fugg.
Szoval ha pl nagyobb a legres akkor alacsonyabb feszultseg fog indukalodni.DigitXt: lenyegeben rovidebben leirtad mi lehet meg a problema
[ Szerkesztve ]
-
adam_454
tag
Érdekes egy koncepció.
Ezen a karburátoron van egy leeresztő csavar meg egy hosszabb gumicső. Egy fecskendővel ezen keresztül simán fel lehetne tölteni az úszóházat. Ha akkor pöccre beindul, akkor errefelé lehet a probléma.
Egyébként benzinszag nincs a motor körül, de tegyük hozzá, ha egy hét alatt párolog el az a kb 1 deci benzin ami az úszóházban van, nem is nagyon lehet, hogy van szaga.
Mondjuk ehhez is le kell bontani az egészet, hogy hozzá lehessen férni... -
DigitXT
nagyúr
válasz adam_454 #25572 üzenetére
Én ugye lecseréltem a membrános szivattyúmat elektromosra, és
raktam egy nyomásmérőt a karbi elé... Ha a szivattyú jár, de nincs
nyomás, az azt jelenti, hogy a benzin épp áramlik az uszóházba.Hosszabb állás után másodpercekig nulla a nyomás... Addig meg
sem próbálom az indítást, mert úgysem fog sikerülni. (Szvsz nem
légmentesen zárt rendszerről beszélünk, óhatatlanul elpárolog.) -
gps76
őstag
válasz nyogo83 #25570 üzenetére
Köszi a válaszokat, a légrés elvileg nem állítható, fix helye van, a felfogató furatja is kerek nem ovális. Érdekesen műdödik, mert nem 1 db van ebből a kis fémből ami elhalad a tekecs előtt, mert innen ad jelet a befecskendezéshez is, meg a szikrához is,valahogy úgy működik hogy számolja fém darabkákat és ha pl. 3 db után van egy kihagyás akkor mondjuk szikra van, továbbhaladva 4-et számol akkor befecskendezés. Az viszont érdekelne, hogy honnan tudja mikor van munka ütem, mikor van kipufogás? Mert semmilyen jeladó a hengertől "felfelé" nincs ami a vezérműtől szedne valami infót, a főtengely viszont 2-szer fordul egy "ciklus" alatt.
Csongi: Tettem be fotót nemrégen az önindítóról, jó állapotú, igaz a mágnest nem tudom mérni, de szerintem nem itt kell keresgélni.[ Szerkesztve ]
-
csongi
Topikgazda
Az állapot és a kondíció nem teljesen azonos.
Most szívunk egy 500-al.
Egyszerűen nem képes indítási fordulatot prezentálni az indító.
Ennek okán nincsenek meg a jelek, hogy az elektronika foglalkozzon vele.
700rpm/percet kellene neki tekerni. Gyertya nélkül talán megvan. Gyertyával a
a második sűrítési plafon megfogja az indítást, és 290A felvesz az indító.
Megeszi a rendszer elől az áramot.
Teljesen jó a forgórész, a kefék a hézagolás és csapágyazás.
Folyamatosan csökkent az indítás ereje, fordulata, z elmúlt hónapok alatt.
Hamarosan kiderül egy másik indítóval mire jutunk.
Szerintem a mágnesek elgyengültek. Persze ezeknél csak egybe csere van. Állórész külön nem rendelhető.
A kérdés az, hogy tekeri meg az önindító?
Ha csak csattogtatja, az kevés lesz.
Ehhez hasonló szívatott meg Aprilianal.
Ott töltési gondom volt. Tekerte az önindító, de nem indult. nem volt elég fordulat, és nem is maradt elég áram a rendszernek. -
nyogo83
senior tag
"Az viszont érdekelne, hogy honnan tudja mikor van munka ütem, mikor van kipufogás?"
Tobb fajta megoldas letezik nagyon regrol a mostani technikaig a befecskendezos rendszereknel erre.
A regi faekegyszeru befecskendezos rendszereknel nem foglalkoztak a kulonbozo utemek azonositasaval.
Egyszeruen minden fordulatnal szikrat adott, illetve minden fordulaton fecskendezett. A befecskendezesi mennyiseg pedig fele annyi volt, mint amire szukseg volt, hiszen kipufogo utemnel a zart szivoszelep moge fele mennyiseget fecskendezte, amit aztan a kovetkezo szivo utemben a masik fel mennyiseggel egyutt a hengerbe jutott.Aztan ahogy jottek a kulonbozo szenzorok, illetve kicsit gyorsabbak lettek az ECU-k, bonyolultabb dolgokat is ra lehetet bizni. A megfelelo utemet a MAP szenzor altal mert szivocsonyomas valtozasbol (szivas utem-alacsony szivocsonyomas) illetve a fotengely gyorsulasbol (munkautem) tudja meghatarozni, sokszor alacsony es magas fordulatokon a kulonbozo erteket figyelve/kombinalva.
Itt mar azert meg lehet biztosra allapitani, mikor szukseges a gyujtas/befecskendezes. -
gps76
őstag
válasz csongi #25575 üzenetére
Most vettem egy Exide 11.2 Ah akkut 205 A indítóárammal, és a napokban reggelente indítgattam, simán indult, pedig volt 1-2 fok is.
Remélem ez volt a gond, mert JP akku volt benne, 90 A indító árammal, nem néztem 1.5 éve mennyit ad le, csak nem volt drága, de legalább szar.
Nem a rendszertől veszi el az áramot, mert próbáltam másik akkuról adni neki 13 V körüli feszültséget (a gyújtás biztositékját kivettem és az elmenő ágba kötöttem, mert ezen a hálózaton csak a szivattyú, gyújtótrafó, és a számítógép van) és akkor se akart indulni, ahogy írtad a lassú forgás miatt nem ad megfelelő jelet a jeladó, ennyi a titok nyitja.
Úgy méregettem ha nincs 10 V indítózáskor a hálózatban nincs megfelelő fordulatszám.
Ha kell van részletes service manualom hozzá -
nyogo83
senior tag
"Úgy méregettem ha nincs 10 V indítózáskor"
10V alatt eleg sok ECU reseteli magat. Szoval kb inditozakor amikor egy bizonyos feszultseg szint ala behullamzik a feszultseg, akkor szepen folyamatosan mintha megszakitanad a tapellatasat(ilyenkor nyilvan se gyujtas, se befecsi nincs).
-
gps76
őstag
válasz nyogo83 #25579 üzenetére
Na pont ez az érdekes, mert amikor b.szott beindulni kivettem az injektort, szikra nem volt, csak 1 db, de az injektor köpködte a benzint. Már gondoltam mindenre a borulásérzékelőtől, a többi bazárig. Az viszont még fura volt, hogy ha kb. negyednél nagyobb gázt húztam indítózáskor letiltja a szikrát, gondolom nehogy felpörögjön és meglóduljon a motor.
[ Szerkesztve ]
-
NYPD
aktív tag
Sziasztok. Ki szerint érne meg egy megnézést ez a gép? Képek alapján egész egyben van, és ha jól látom ez ABS-es kivitel.
-
NYPD
aktív tag
Mondasz valamit...
Terv szerint mostanában fejezném be az A2-t, de a covid miatt ugye nincs se rutin se forgalmi oktatás, így a motorvásárlás is kitolódik szerintem bőven nyárra. Hónap elején szokás szerint elkezdtek felfele kúszni a használtmotor árak ahogy indul a szezon, meddig várható emelkedés, általánosságban?
Most ahogy nézem ezek a K7 körüli krumplik 600-1M között mozognak, pl Burgmanbázisnál van egy szép K7 750-ért. Ez már nekem nagyon a maximum, amit ki tudnék csengetni motorra, plusz ugye az átírás ami kb. 30k, ha nem tőlük veszem akkor meg egy átnézés is szerintem meg van szintén 30. Jó lenne plafon 800-ból meglenni motorral, átírással + kötelező szervizzel együtt.
-
nyogo83
senior tag
-
csongi
Topikgazda
"használtmotor árak ahogy indul a szezon, meddig várható emelkedés, általánosságban?"
Amig kifizetik. Nincs altalanos. A jelenlegi helyzet sem az.
Lehet akkora arzuhanas lesz, amit meg nem lattunk.Burgonyan kivul is van elet.
Hol szeretned hasznalni?
Az aszfalt minosege erossen befolyasolja az elvezeti faktort. :). Ezek a kerek meretek a jelenlegi allpotokhoz egyre kisebbek lesznek sajnos.Tul lett hajpolva a Burgman ara. Nincs benne akkora druvaj.
De ha ez tetszik, akkor ezt kell venni. :). -
NYPD
aktív tag
válasz nyogo83 #25584 üzenetére
Basszus jó, elengedtem. Köszi! Nézelődök tovább... Úgy is bőven nyár lesz már mire realizálódhat a projekt.
Csongi: Bp-en belül, illetve kívül is tervezem túrázgatni majd. Tudom, hogy vannak más alternatívák a kategóriában, de bele.vagyok zúgva a burgiba, mind közül ez jön be összességében a legjobban. Forma, fogyasztás, pakolhatóság, alkatrész ellátottság stb.
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Amugy ilyenkor ha van lehetoseg, erdemes ranezni ugyfelkapun is.
Pl az altalad linkelt Burgi kulfoldrol jott 2013-ban, 29e km-el. 8 ev alatt ennyit futott es 7 tulajdonosa volt ezido alatt.2013.07.15. 29 216
2013.07.16. 29 216
2014.05.29. 31 053
2014.05.29. 31 053
2014.06.06. 31 053
2015.05.04. 31 839
2015.06.24. 33 218
2015.09.26. 35 216
2015.09.26. 35 216
2017.07.20. 37 848
2019.04.14. 38 650
2019.07.03. 38 959
2019.07.03. 38 959
2019.07.10. 39 083 -
Zodiacus
tag
12mm helyett csak 11.8mm a variátor görgő tényleges széllessége . Szerintetek ez gond lehet? Okozhat zörgést?
-
Zodiacus
tag
Mitől remeg az ékszíj? Valamint gyorsításnál mély morgó hangot adnak, valószínű a görgők.
Mithubohsi gyári méretű vadiúj szíj, Malossi új görgők. Nyomólap kicsit kopott. -
#50433536
törölt tag
válasz Zodiacus #25592 üzenetére
Mennyire remeg a szíj és milyen motorról van szó?
Alapból minden robogón remeg egy kicsit, bizonyos fordulat/áttétel-nél pedig jobban is beremeghet. Akkor lehet gond, ha már hallod is, vagy hozzáér valamihez.A nyomólapról annyit, hogy a görgők nyoma látszódhat rajta, ahol gördülnek, ott kifényesedik a fém, ez teljesen rendben van. Az lehet baj, ha már árkot koptat magának, a kifényesedett résznek érezhető pereme van. Szerintem a perem már megakadályozhatja a görgőt a gördülésben és sokszögűre koptatja a görgőt, vagy csak egy helyben csúszkál és egy helyen koptatja nagyon, de ezt már tudtommal észre lehet venni váltó működésén is.
Remélem hozzászól egy nálam jártasabb ember is...
[ Szerkesztve ]
-
#50433536
törölt tag
Megint beraktam a 16.5 grammos görgőket a gyári helyett, ami 17,75 grammos volt (142g / 8db) és sokkal jobb lett a motor. Lágyabban indul és dinamikusabb minden tartományban, főleg 0-40-ig és 60-120-ig. A 130-at már lassan éri el, a 140 pedig már felejtős ezzel a beállítással. Tavaly is beraktam már ezeket, de akkor még a régi kuplung, kontrasztrugó és harang volt a gépen, akkor nem éreztem különösebb változást, vissza is raktam a régi görgőket. Most, az új szettel + sárga kontraszt rugó és könnyebb görgők, nagyon jó lett.
Ma kétszer voltam motorozni, annyira más a gép és főleg kezesebb induláskor.[ Szerkesztve ]
-
Sutymorgo
csendes tag
Kedves fórumlakók!
Tanácsot szeretnék kérni ingázós (nagy)robogó témában. Napi 2x50 km-re keresek olyan robeszt, ami tud minimum 110 km/órás utazót menni (különben "eltaposnak" az M0-son). Ezen kívül a legfontosabb szempont, hogy olcsó legyen (fenntartani is). 3 kiló körül keresgélek, a Kymco People S 300 tetszett, de amit néztem ennyiért, az eléggé le volt lakva. Korai 400-as Burgmanok vannak még ennyiért, a 13-as kerékméretet viszont nem kívánom (az olajfogyasztás rizikófaktorát se).
Ha bárkinek lenne a vázolt felhasználásra tuti tippje, annak nagyon örülnék és előre is köszönöm!
-
tigipuf
senior tag
válasz Sutymorgo #25595 üzenetére
Ennyi pénzért ilyen nincs.300-as kevés szerintem pályázni,meg a pénzügyi kereted nagyon alacsony.Napi 2x50-re valami komolyabb vas kell nem lelakott kymco,mélyen a zsebbe kell nyúlni.Lehet egy megbízható váltós motorral jobban járnál,sőt biztos.Anyagilag is,megbízhatóság szempontjából is.
"Ha jól viselkedik akkor gyuszi,ha rosszalkodik akkor Gyula."
-
csongi
Topikgazda
válasz Sutymorgo #25595 üzenetére
A 300ezer nagyon kevés.
Ennyi pénzért találsz motort. XJ600 Diversion, vagy öregebb CB500-ak.Kymco 300ak tudják amit vársz, de nem lesz 300k ért. inkább 5-6 között.
Időjárás védelem és pakolhatóság a robogó felé billenti a mérleget. A teljesítmény a motor felé.
Kérdés mire van jogsid?Aprilia Atlantic 500 is játszhat. Megvannak a maga nyűgjei, de ha ki van gyomlálva ideális ingázó-
-
Micsurin
nagyúr
válasz tigipuf #25596 üzenetére
Wtf egy 250-essel már tartható az M0 tempó tapasztalat. Váltósból 300-ért még 125-öst sem kap nagyon felejtős.
Én néznék egy régi 250-es Majat vagy FES250-et ami talán aránylag még egyben lehet (nehéz lesz) és tojnék bele módon elkezdeném hajtani amíg megy addig megy, csak annyit költeni rá amennyit nagyon muszáj és közben pakolnék félre.
People 300 ugyan miért kevés az M0-ra mikor a gyengébb öregebb FES250 is vígan elvan 110-el ott?
csongi te ennyiért nem CB-t vagy Divit veszel hanem egy zombit amin komolyabb lesz az üzemelési költséged fixen mint egx szintén lelakott öreg robin, elég ha csak a láncszett és a gumi kuka, ami biztosra vehető. Sor4 levegős blokkot ingázni hááát ingáztam V2 levegő - olajjal is már én azóta nem merném ajánlani a légolajasokat ilyen célra.
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
Micsurin
nagyúr
válasz csongi #25599 üzenetére
A Hyo, kegyetlenül szenvedett a bemelegedéssel pedig csak 250-es volt szvsz kis hengerek voltak pedig.
Én levegős blokkot tuti nem erőltetnék ilyen céllal.
Tudom mi lesz robiból, de mennyi egy görgő szett és szíj? És mennyi egy VX525-ös lánc + 15 fogas JT előre és egy 40-es hátra?
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Szabályosan kilőtt az AMD asztali piaci részesedése
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Huawei Mate 40 Pro - a csúcson kell abbahagyni?
- Parfüm topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Külpolitika
- Gamepad
- Asszociációs játék. :)
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs