- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Milyen notebookot vegyek?
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- OLED TV topic
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen monitort vegyek?
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- TCL LCD és LED TV-k
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
Laguna 1 ph2
Egyszerre most 2 probléma is előjött, nem tudom, hogy van-e köze egymáshoz a kettőnek.
Az egyik, hogy egyszercsak bemondta a computer, hogy sofőr oldali ajtó nyitva van, és kicsivel rá, hogy kézifék be van húzva.
Kérdésem az lenne, hogy hol lehet az ajtó nyitás érzékelő A sofőr oldalon( nem rugós mikrokapcsolós), valamint a kéziféknél van-e vmi szenzor, érdemes-e emiatt kiszedni a kardánboxot.Sajnos Laguna1-ről alig van infó a neten, googleval semmit nem találok 🥺
Köszi előre is🙂🙂
-
glx
csendes tag
válasz Xantomas #82850 üzenetére
Most értünk a szállásra. A fotózási lehetőségeim a parkolási lehetőség miatt elég szerény, a parkoló tök sötét, bár ez most jó, mert napközben meg totál nap van. Más: nincs segítségem, a pedált ha nyomom, nem tudok értelmes képet lőni. De ezeket tudtam.
Az esetleges hibára rákérdezhetek? Tg.kapcsoló kopás >> csere? ha nem ez lesz a hiba, kérlek írd meg, gépész vagyok, szerelem a kocsit, de ezt a jelenség okot, ill. várható következményét nem ismerem.
-
harry
veterán
Igy utazas elott meg eszrevettem, hogy a bal hatso kerek nem tartja meg a nyomast De sikerult szervizben megoldani: rozsdasodik a felni pereme, nem fekudt fel jol (az amugy jo) gumi... remelem mas mar nem lesz / a segedszijjal sem lesz gond.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Nordik
őstag
Ma hoztam el az autót talpas gombfej csererol.
ABS jeladó nincs bedugva a helyére, hiányzik egy fém tartó fül a talpas feletti részről ami tartja a jeladó kábelt illetve az egyik féltengely gumiharang bilincs eltűnt.
A fék jóval lentebb fog csak.Ez őszintén milyen munka és mi történhetett? Rengeteg dolgot csinált már ez a szerelő nekem, eddig soha nem volt gond...
Holnap reggel viszem vissza, lesz hozzá egy két szavam...
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz Nordik #82860 üzenetére
nem nem az igen is egyszerű 20-30 perc alatt megvan.
Akkor szenvedős, ha nincs meg a megfelelő prés hozzá és ki kell szedni a lengőkart.
az abs jeladót tartó lemezt elfelejtette visszatenni, mert azt ugye át kell rakni a régiről, vagy eltört, rosszabb esetben elmállott.
az hogy a fék is lejjebb fog elég egyértelműen arra utal, hogy mindent is szétszedett azon az oldalon, csak tudnám minek.Renault power
-
glx
csendes tag
Köszönöm xantomas és rob210! Ma nem mozgott a kocsi, hétfőn lesz a vissza út. Bízom benne probléma mentesen.
-
kopogo
tag
helló!
renault clio campus (2008) az immobilizer elindulás után folyamatosan villog.
Mit lehet ez? Mi a megoldás rá?
Előre is köszönöm. -
tiop
tag
Üdv.
Volt az a bajom a kocsival(megane classis 2002.1,6 16v)"klottyanás" itt írtam róla [link] .
rob tanácsára kicseréltem a kutyacsontot,tettem is fel képeket a régiről,meg volt mahinálva kicsit.Szoval a lényeg hogy a hang nem szünt meg,felfelé váltogatásnál már nem hallani vagy ritkán,tolatásnál mindig,háromból kettőbe vissza mindig,és ha például kettesbe haladok 20km/h val és leveszem a lábam a gázról akkor is hallani.Hol keressem hogy mi adja ezt a hangot?A baloldali váltón lévő bak nem lehet ludas? mintha abból a irányból jönne a hang.Próbáltam lefotózni de semmi érdekeset nem látok rajta.
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #82866 üzenetére
Visszamentem, felsoroltam a hibákat és most jó az autó. Pénzt nyilván nem kért.
Van egy sejtesem, hogy egy alkalmazottja csinálta aki közbe besegít.
Érdekes mód meglett a fém tartó lemez is. A fék jobb lett, de szerintem így is egy kicsivel fentebb fogott régen, de így már egész jó. Ha nagyon zavar más nem vissza megyek aztán megkérem legtelenitse le.
Örülök, hogy végre jól sült el, de megcsinálhattak volna elsőre is normálisan...
-
harry
veterán
Sajnos nem sikerült az út, Bécs környékén eltört a vezető görgő, lóg a segédszíj : / Most trelerre várunk, mostmar hazavisszuk Budapestre.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz molnarpeter #82873 üzenetére
Rob azt mondta a vízpumpat a vezérlés hajtja, az elvileg jó. A görgő sem szakadt ki, csak letört a tengely, leugrott a szíj, ami amúgy még talán jó is. Csak hát töltés nincs... Meg klíma és szervó
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
#89309696
törölt tag
válasz molnarpeter #82873 üzenetére
A töltés miatt gáz, a fűnyírókban a gyertya sok áramot vesz el. Bár egy 50 Km-t tuti elmenne még, lehet 100-at is. Csak is régi dízel.
Nekem mondjuk az idegeimet lenullázná, ha egy ilyen pitiáner dolog miatt kell trélert hívni. Akkor legyen valami normális baja legalább, ne ilyen. Ki is vinném utána a rétre 6600-nál dadogni egyes, kettes, úgy felhúzna...
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz #89309696 #82876 üzenetére
Egyszer a Prelude -ömet kellett hazatrélerezni Németországból. Önindító forgatott, szuszogott, szikrázott, de nem indult be. Itthon egyből a Honda szervízhez vittük. Elrendeztem a trélerest, megyek a műhely felé, hallom, hogy jár az autó.
Vízszintesen van benne a rotor tengelye. Rosszul volt kihézagolva, nagyon ki tudott mozdulni a rotor, beleért a fedélbe és eltekeredett. Ettől rossz ütemben adta a szikrát. Pár perc alatt kihézagolták, rotort cseréltek és ennyi.Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
radocz98
újonc
Üdv mindenkinek!
Tudom, hogy a távolról nem érdemes diagnosztizálni, de hátha járt már valaki így.
Renault Thalia I 1.2 16V 2006
A jelenség futómű kopogás, rendszerint alacsony sebességnél döcögő úton, olykor elindulásnál, lassításnál (egyenesen is, kanyarban is: mindegy hogy áll a kormány).
Eleinte ritkán hallottam, de most már folyamatosan csinálja. Menet közben ablakon kihajolva nem hallatszik, csak belül, álló helyzetben oldalra rángatva az autót semmi sem kopog.
Azonban minap szerelőakna felett fel le mozgattam (függőlegesen, nem oldalirányban) és ilyenkor bal oldalon hallottam a kótogást (vezető oldal). Futómű jól be van állítva, mégis jobbra húz az autó nagyobb sebességnél. Felemelve nem lóg semmi, szélső rúdfej, kerékcsapágy, stabilizátor szilent cserélve, talpas hibátlan állapotban. Köszönöm előre is.Szerk: a jobbra húzás nem kerék probléma.
[ Szerkesztve ]
-
Nordik
őstag
válasz rob210 #82871 üzenetére
Olvastam, ha az ABSel van probléma, levegosodik vagy bármi akkor el kell vinni és párszor keményen beletaposni a fékbe, hogy működésbe lépjen.
Gondoltam kipróbálom és úgy tűnik bejött. Mintha most keményebb lenne a fék és fentebb is fog. Van ilyen, hogy a lehúzott jeladó miatt kicsit megbolondul és befolyásolja a fekhatast?
-
#89309696
törölt tag
válasz kisza25 #82880 üzenetére
Közel lakunk egymáshoz, úgyhogy nem meglepő. Ja meg 10 évig osztrákoknál voltál, nem újdonság hegyi utat látni.
Egyébként a nyaralósok ugyanezen az utakon mennek végig az új autókkal, szóval nem egy nagy dolog. Csak ők kicsit lassabban és ki szokták kerülni a dolgokat. Itt van mikor harmadikba hetvennel megyek WRC szerűen sodródva, az nagyon fasza érzés. De most pénteken már szállingóznak a nyaralókba, nem akartam gyorsan menni.
/70 gumi meg a rémegyszerű futómű előnyei. Persze aszfalton meg csak hátránya van.[ Szerkesztve ]
-
radocz98
újonc
válasz rob210 #82883 üzenetére
Elvileg nem. Gumiharang ép. Gyorsításnál nem hallatszik semmi. Elindulásnál ritkán csinálja, és csak akkor ha mondjuk valami hepehupás úton indulok el. Például a garázsajtóban alul van keresztbe egy vas, és ha azon átgurulok akkor is hallatszik.
Lengéscsillapító, toronycsapágy, toronyszilent, mind mind gyári
[ Szerkesztve ]
-
kisgyerek85
senior tag
válasz radocz98 #82885 üzenetére
Szia! Nekem a gumiharang el volt szakadva a jobb oldalon, ki is lett cserèlve a fèltengely csukló. Aztán hallottam a bal kerèktől is. Itt nem volt szakadás. Kicserèlte ezt is a szerelőm ès megszűnt a kopogás.
Rob: múltkor írtam, hogy hangos a futóművem. Azóta felgumiztam (vredestein quatrac 5), de nem szűnt meg a zaj. Jobb oldali kerèkagy csapágy volt a ludas. Pont amelyiket levideóztam. Van voltam futőműbeállításon, a kerèkösszetartáson kellett állítani. Következő tervezett csere a fèktárcsa+betèt lesz. Bordásra van kopva (ma hívták rá fel a figyelmemet) válla nincs (mèg a körmöd se akad bele), pofák vastagok. Mi okozza, hogy bordásra van kopva a fèktárcsa?
[ Szerkesztve ]
-
angyalpc2
aktív tag
Hello,
Tudom a kisturbós motoroktól óvjon az ég, de mi romolhat el benne, mire kell ügyelni? Esetleg altípusok módosítások.
M3, M4, Clio4/Capture
0.9 tce H4Bt) 90le
1.2 tce H5Ft 100-130Le állítólag lánc gondok, nyúlik, 100ekm és csere motor kivéttel.
1.6 K4M (megane3) 110Le [link]
1.6 SCe H4Mk 115Le lomha? sokat fogyaszt? [link]
2.0 M4R csak CVT-s van
Az 1.4 H4J 130 LE bár biztos jobban megy, látszólag sokat fogyaszt. (vissza lehet fojtani valahogy 6 liter köré? munkába járáshoz)
Nyilván az 1.3 TCe lenne az optimális, de az még drága nekem.LPG-zetve lenne, a kis turbósoknak még állítólag jó is.(koksz is kevesebb)
Legszívesebben EDC7-essel venném.(álmodok)Ha neadj isten DCI-re esne a választásom.(de a dízel para miatt nem fog, bár biztos csökken az ára dízel kocsinak és a dízelnek is)
Abból melyik típus? 1.5DCI van vagy 5-6 fajta azt tudom ott a hajtókar csapágy 100e kmerenként csere.
1.6DCI MR16DDT nem túl elterjedt
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane_III#Les_moteurs
https://fr.wikipedia.org/wiki/Renault_M%C3%A9gane_IV#MotorisationNemrég láttam egy 2.0-s 150-es MR20DE nissan motoros DCI M3-at, még jó árban is volt, de hallottam már arról is rosszat. Ott is olaj pumpa.
Szóval a típusbetegségek érdekelnének.
Kisebb lakókocsis vontatás is szóba kerülne...esetleg. (clionál nem igen opcio)
(felmerült még mazda 3 2.0 külső jó de a beltér annyira nem, Fiat bravo tipo 1.4T v. szív. Astra K 1.4T, 308 1.2 110-130Le aut., ha van más ötlet?) -
LamerGyuri
senior tag
válasz angyalpc2 #82888 üzenetére
De most komolyan; az új autók ilyen szarok? Mert a listában csak azt látom, hogy kis köbcenti jól felfújva, amiből az állítólagos lóerő háromnegyed része megvan valósan, keréken mérve, az már boldogság, cserébe szinte semmivel nem fogyasztanak kevesebbet, mint az "elavult" motorok. Ja, meg jó hamar tönkremennek
Dodge RAM 5.7 benzin-gáz, nem kérdez; az nem fogja észrevenni a lakókocsit családostól-csomagostól"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
mycso
Topikgazda
válasz angyalpc2 #82888 üzenetére
Szia, én egy ideje autó keresgélésben vagyok, 1.6tce/1.8tce volt az irány, de nagyon gyenge a felhozatal és horror áron adják.
Ezért elkezdtem én is ismét diesel irányba nézelődni. Mivel a nagyobb motorok ritkák/megszüntek, ezért az 1.6dci-ket kezdtem nézegetni, úgy általánosságban jó a híre. (csak is a 160lovas duplaturbós érdekel) Elvileg ez váltaná a 2.0dci-t.
Viszont beleásva magam, a fogyasztása nem jó, a teljesítménye papíron szép, de élőben messze nem hozza a 150lovas 2.0dci tudását és egyre több olaj/vízevős példánnyal találkoztam, így el is vetettem.A 2.0dci (M9R), láncos nissan-renault közös ló, egy kiváló motor, ajánlott kategória.
Illetve ha takarékos technikát szeretnék, akkor 110 lovas 1.5dci-t választanék.“The Night is Dark and Full of Terrors”
-
Somatom
veterán
válasz LamerGyuri #82890 üzenetére
Csak így tudják teljesíteni az emissziós normákat.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
rob210
Topikgazda
válasz kisgyerek85 #82887 üzenetére
kenés nélküli összeszerelés és szorul a betét a nyeregben.
Renault power
-
rob210
Topikgazda
Annyira nem egyszerű.
Ha az a verzió van akkor aksi ki, ha nem ott van akkor , váltó emelés, tehermentesíteni kell!
Ha kicsavarod azonnal le is esik a váltó és a féltengely fogja tartani, ami roadtul nem egészséges, plussz nem tudod a kicserélt bak után visszahuzatni a tetjére.
Én ugyee eezzel dolgozom, így nem nagy ördöngősség.
De alulról is megtámasztható, egy krokival, csak a váltóház ne sérüljön!!Renault power
-
angyalpc2
aktív tag
válasz LamerGyuri #82890 üzenetére
szerintem pont az hogy meg van a lóerő, a turbós motorok mérőpadokon hozzák a gyári adatokat.
Gond esetleg azzal lehet, 1300-1500-as tartományig kb semmi egy szívó 1.2-es, aztán indul meg a turbó. és már erősebb hirtelen mint az 1.6 szívó. De ha belegondolsz
Valószínűleg nem olyan rossz motorok ezek, Sprit monitoron is összehasonlítgattam. A TCE kevesebbet fogyaszt 1-2 literrel átlagban. pl 1.2tce vs 1.6 szívó
Csak a lánc...azt vagy hagyni kellett volna szíjason vagy erősebbre kellett volna csinálni.
Vw is visszaállt a hírhedt TSI-nél szíjasra már jó pár éve.
Sajnos a D4Ft kár hogy eltűnt. pedig az jó fogyasztás kevés hiba lehetőség.
Amiről nem nagyon írnak sehol, hogy a kisebb motor kisebb főtengely, kisebb csapágyak stb.
Erőltetett használat esetén pl vontatmány nem terheli túlzottan....hajókarcsapágyak.
Valamint a TCE kis turbója is tönkre tud úgy menni, mint a dízelek nagyobb turbója.Csak az elmúlt 10 évben kb1,5 milliót költöttem benzinre. 6literes átlag.
Mi a fenének a Ram 5.7? alapból vagy 12-15-öt megeszik benzinből. Gáz? 15+?
Bár tény ha úgy számoljuk akkor az csak olyan 9-10 literes benzin fogyasztás.
Azért ez messze van egy átlag kocsi 5-6-7 literjétől és ha azok is LPG-zetve vannak akkor már azok kb a 3-4 literes fogyasztás költéség. szerintme nem összemérhető.
Pár esetet leszámítva nincs szükség ekkora kocsira. (modern SUV-okra sem), pláne városban vagy munkába járás esetén.Az LPG CNG-t én se értem, annak kellett volna lenni a következő lépésnek..bele is kezdtek a gyártók 2010-15- között...aztán elsikkadt.
Ez az agyatlan villanyautósítás sehova nem fog vezetni. A jelenlegi töltés és akkuval nem lehet tömegeket kiszolgálni. 20 éves korukra kuka az összes
200ekm-nél már aksi csere.
A hybridnek van létjogosultsága de ennek nincs.(hiába jövőmutató és modern ahhoz kellene még pár dolog +20-25 év) -
forceberg
veterán
válasz angyalpc2 #82896 üzenetére
Sima Talismanok meg Espacek
A rossz konstrukciós motorokat ha lehet, kerülni kell
A kis köbcentit úgy tudod kímélni, hogy kicsit pörgeted, de nem szét!
Nekem 1461 dízel köbcenti van másfél tonnára. Próbálni kell elkerülni az alacsony fordulatszám és magas nyomaték használatát.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Somatom
veterán
válasz forceberg #82897 üzenetére
No, igen. A köbcentit semmi sem pótolja. A punciautóval még nem húztam trélert, vagy lakókocsit, de a 2 literes, 150 pacis dízellel meglepően virgonc az Espace. Sztem nem okozna neki gondot a vontatás. A 4Runnerem 3.0, V6, automata volt. Városban 20 liter gáz, országúton 17. Bár, az is igaz, hogy a két tonnás tréler rakottan sem okozott neki problémát. Egyébként nem olyan tuti a gáz. Eddig négy gázos autóm volt és mindegyikkel voltak problémák a gáz miatt.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
grizlisandor
veterán
válasz angyalpc2 #82888 üzenetére
Ha vontatni akarsz, akkor oda valami nagyobb köbcentiméteres motorral szerelt autót érdemes vásárolni.
(#82895) angyalpc2:
Még a Clio 3-ban/Twingo 2-ben a D4FT, 100/101 le az még szíjjas vezérlésű, stabil motor, semmi köze a későbbi TCE-khez.
VAG is rájött, hogy jobb a szíjjas vezérlés, MQB platformos autók mind azok (2012 után) már.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest