Hirdetés
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
shifty!
senior tag
A "mókás szervizek Megivel" sorozat sokadik (már én sem tudom, hanyadik) fejezete, a hajtókar csapágy csere...
Abban állapodtunk meg Jankó bával, hogy olyan 23:58 volt az idő az autó óráján...jó érzékkel gondoltam én, hogy nem kéne már csak egy standard éves olajcserével letudni a dolgot, pláne hogy már 262e km felett járunk.
Nem büszke... Az olajcserével valószínűleg meg is gyilkoltam volna szegényt jóindulatból, a friss olaj behordott volna egy csomag retket a kopásokba, és meg is lett volna válasz a fél milliós kérdésre.
Bekerültek új lengők is előre (olajos KYB), új összekötő gömbfejek, de kényszerből kapott jobb oldalra új tengelycsonkot is kerékagy csapággyal együtt...
Remélem egy időre a futómű gondok megoldódnak most...elől...merthogy a hátsó hídszilentek körbe szakadtak, szóval az is móka lesz, de nem most.
Felkészül: a váltó, megyek bontót kutatni és felújíttatni tavasszal...
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Morales72
csendes tag
-
-
rob210
Topikgazda
Na hogy én is feltegyem a mai találós kérdést.
Mission ImpossibleDacia Logan 1.4 75 paci, k7j motor.
Világít a check engin de nincs hibakód!!!
Az egész vezérlőt átnyaltam minden oké.
Az autó szépen megy minden érték tökéletes.Egyszerűen számomra érthetetlen.
Renault power
-
harry
veterán
válasz rob210 #71104 üzenetére
Elromlott a CheckEngine lámpa
Morales72: a család másik kocsija szintén egy 1.4 Focus I, de azt dinamikusabbnak érzem. Eleve nem szenved 1000-es fordulaton sem (nyilván nem is megy / nem gyorsulok innen, de a Meganenak mar 1500-nal is minden baja van, meg joforman gurulasnal is). Ettol fuggetlenul nyilvan nem egy eros motor : \
shifty!
Nálam is olajos volt a váltó alja némileg, gyanús is volt, de nekem arra azt mondták, ez ilyen, ráadásul még a jobbik fajta, másnak tiszta olaj minden...Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
DeFranco
nagyúr
mit lehet tudni jelenleg a 0.9 tce motorokról illetve az ezekkel szerelt cliokról / loganokról
ismerősi körben felmerült az autóvásárlás ötlete, több opció van, cél az 5-6 éves időtávra tervezhető szívás minimalizálása, minél kevesebb kényszerű szervizlátogatás stb.
nagyjából az a közmegegyezés a projektben, hogy 2,6-2,7 millió körül lehetne valami használtat lőni (4-5 éves, nem csilliárd kilométer, benzines, közepes méret) ami elég fiatal és elég megbízhatónak tűnik ahhoz hogy a fenti kritériumot teljesítse (nem csikós értelemben véve, amikor úgy is lesz egy haverkomajóbarát aki délmilánó környékén az árokpartra szállítja a megmihálylott cserealkatrészt és be is húz luigihez aki két pasta között kicseréli, hanem alföldi megyeszékhelyen gyermekeit egyedül nevelő anyuka koordinátarendszerben)
kis matekozás után kijött, hogy ilyen árszint körül már játszana egy szalonúj logan is megfelelően felszerelve, 5 év garival akár, vagy egy picit nagyobb levegőt véve és egy jó akciót találva talán egy clio grandtour, de elsősorban a logan a fókusz.
nagy igények nincsenek, guruljon menjen, lehessen vele biztonságosan előzni 3 emberrel és hozza egy 1.6 szívó 100le motor teljesítményét meg amúgy legyen egyben műszakilag.
motorkínálatban nagy varázslás nincs, van 75 lóerő (Tce75/Sce75) meg 90 lóerő (Tce90)
90 lóerőset próbáltuk clioban, erről írtam, a teljesítménye megfelelő
elsősorban a motor illetve a hozzá kapcsolt váltó megbízhatóságára volnék kíváncsi (tekintettel arra hogy újban nem sok alternatíva van, a használt meg eleve hendikeppes) másodsorban arra (ha lehet itt ilyet) hogy maga a logan mennyivel gyengébb eresztés, ha a beltér pusztulatságát leszámítjuk, mert azt látjuk mi is, illetve tudunk vele kalkulálni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz molnarpeter #71107 üzenetére
-
Gombinyó
őstag
válasz DeFranco #71106 üzenetére
Mennyit mennének vele? 5 évre én a 0.9tce-t csak szalonból merném bevállalni és a gari lejárta előtt eladnám (ami 5 év/100e km, ha sokat mennek bővíthető 150e km-re). Sokat bíró, strapa motor az 1.2 szívó 73le lenne, de az meg gyenge az 1.6 100 le-hez képest, használtan csak ezzel vállalnám be.
Robi elég jól összeszedte már a 0.9tce hibáit, akadt szép számmal. -
shifty!
senior tag
válasz rob210 #71103 üzenetére
Nos igen, számítottam rá hogy nem lesz egyszerű a történet De örülök neki, hogy az összes nagyobb probléma felgöngyölítődik lassan, előbb a lengőkar, most ezek Egy kicsit lassan szeretném élvezni az autót
Időszerű valamilyen felújítás a váltónak szerintem, mert már elég nehezen veszi be az 1-2 fokozatokat, váltóolaj csere volt május elején, minimális volt a javulás, gondolom itt már a rudazat és a szinkrongyűrűk lesznek inkább a bajosak.
(#71110) Na_Ta Tavaly ősszel még édesapámmal ki akartuk cserélni a lengéscsillapítókat. Ez önmagában nem agysebészet, a baj az volt, hogy az az átmenő csavar, ami a lengéscsillapító alját fogja be a csonkállványba, a leszedéskor (természetesen) beletörött a menetbe (a fejénél lepattant), így mivel az autó nem állhatott, ezért a csavart kifúrtuk részint, bekerült egy kisebb csavar, ez így viszont eléggé nem látta el a funkcióját, szóval a béke kedvéért (meg hogy a lengéscsillapító alul rendeltetésszerűen legyen rögzítve és ne legyen játéka) kicserélésre ítéltetett. Csak akkor már a belepréselt kerékagycsapágy is ment.
[ Szerkesztve ]
"Vasárnap ne lopj, ne verj meg senkit, mert hat nap mindenre elegendő."
-
Morales72
csendes tag
Nem, tényleg nem erős. Leginkább attól félek, hogy egyszer kitaposom a lelkét, pl. amikor felhajtok egy főútra és megpróbálok úgy felgyorsulni 90-100-ra, hogy ne érjen a seggembe a többi közlekedő.
Egyébként azt tapasztalom, hogy mostanában inkább 110 körül megy a legtöbb autós főúton. Ezzel tényleg az a gáz (egyebek mellett), hogy egy gyengébb autóval felhajtva a főútra elég jó eséllyel meg fog érkezni az emberre valaki, és akkor kezdődik az anyázás.
Mindegy. Beiratkozok valami terápiára, ahol elhitetik velem, hogy elég nekem az 1.4. Mert ahogy nézem a számokat, nem nagyon fogok tudni másik autót venni a közeljövőben. A hahu-tól pedig 1 másodperc alatt hányingert kaptam. Illetve a kereskedőktől. Még mindig 599-re van kitéve az a Megane I ph2, amit átnézettem, és aminek hulla a motorja...
"I'm too old for this sh.t..."
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Morales72 #71113 üzenetére
Azért ne te érezd már magad szarul, hogy a 90-es táblánál nem tudsz 110-re sprintelni és lassítod a többieket. Reggelente én úgy fordulok a főútra, hogy pár percet jár a motor és végigmegyek egy lassú kb. 500 méteres szakaszon. Nem fogom neki taposni, akkor sem, ha beérnek kb. 70-es tempónál, nem gyilkolom le az autót más lelki nyugalmáért.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
harry
veterán
válasz Morales72 #71113 üzenetére
Nálunk 16 éve van, lehet nem kényelmes a teljesítményszint, de nem is érzem problémának. Városban lehet picit dinamikusabban menni, pályán is megy 130-at, a kettő között persze eltelik némi idő, de hát ez van, ez alapvetően nem "gond". Országúton előzni, na azt macerás vele, máshol nem éreztem nagyobb "gondot". Pár másodperc nyereségért (gyorsulás) variálni (rákölteni, kockázatot bevállalni) teljesen értelmetlen.
DeFranco: esetleg egy Honda Jazz a Becsületesneppertől? Mindig van nála pár kb. ezen az árszinten.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
Lacy6
senior tag
Én vagyok Isten büntetése. Ha nem követtetek volna el nagy bűnöket, Isten nem küldött volna engem büntetésként rátok!
-
DeFranco
nagyúr
válasz Gombinyó #71109 üzenetére
évi 10-12k kilométer, ha újajóaautó akkor lehet felkúszik kicsit de nem jelentősen.
szívesen esne a választás egy kellemes szívóra de a nincsből nem lehet venni.
10+ éves szekereket most szeretné elfelejteni azzal se lenne kevesebb gond mint a mostanival (gond azzal sincs csak 16 éves lesz lassan), ami meg érdemben jobban egyben van az meg kb. ez az árszint amit írtam.
opel, toyota, honda, hyundai, skoda stb. meg plusz egy millió kb. azonos méretkategóriában.
nem tudom én sem hogy jó-e a matek de ezt dobta a közös gondolkodás.
@harry: becsnep nekem minden csak nem szimpatikus, a jazz meg jó autó csak kicsi. hiába istenítik hogy micsoda legó van benne, ha beraksz egy gyerekülést meg két felnőttet akkor pontosan egy átlagos kisautód van.
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #71124 üzenetére
Jogos. Nehéz ügy. Pedig az ökölszabály szerint ha a check engine világít, akkor van hiba. Ha pedig kommunikál a diag az autóval, akkor látnia kellene a hibakódokat. Esetleg megpróbálhatsz egy mezei OBDII szkennert, ha van egy a fiókodban. Csak a vicc kedvéért. Kár, hogy ennél az autónál nem lehet "kivillogtatni" a hibakódot.
"I'm too old for this sh.t..."
-
MC Pite
veterán
harry: Könnyen lehet hogy a szokásos miatt érzed fickósabbnak a fókát: Kevesebb zajszigetelés, rövid váltó. Én egymásmellél a M1 1.4 16V-t és a F2 1.6 101 lovast tenném (F1-et nem vezettem).
10 kollégából 9 (akik többszáz km-es utakat nyomtak le vele) a 101 lovas fókát mondták fickósabbnak mint az 1.8as Civicet. A Civic igazából körbeautózta igazából, de nyugiba, csendben, folyamatos erővel. Keveseknek tűnt fel hogy a focusnál a színház (morgás, billenés) mellé nem társul menés/az hogy gyorsan fogyna a távolság az előtted lévőhöz képest.rob210: Volt pár km és több indítás is már azóta? Opellel cumiztam hogy nem volt aktív hiba, a rögzítettek között sem találtam; néha amikor égett a lámpa tudtam kódot olvasni, de egy rövid ideig előfordult hogy már nem volt aktív, de még világított a lámpa, majd nemsokára az sem világított. Igaz, ez egyszerűbb odb olvasóval történt.
DeFranco: Én nem nagyon találtam problémásnak keresgéllés alapján a 0.9-et, bemerném vállalni - ha hozzá is kell nyúlni, fogyasztásban is kevesebb, plusz ha szívó benzinest vennél hasonlót, fhp jeladó, okoskerék, stb lenne az esélyes.
Lacy6: [hivatalosan] - én ezekből a legjobbat szoktam választani. Én turbós autókba ugyan még kevésbé szívesen raknék csak félszintetikust, ami ráadásul hidegen és melegen is sűrű, gyakorlatilag kb annyi a VI mint a (full )szintetikusnak, de itthon 99%ban úgyis ezt fogják mondani, jó az is amit rob írt.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rob210
Topikgazda
-
Ganz-[HUN]
addikt
válasz LamerGyuri #70974 üzenetére
Egy initiale feliratot véss bele valahova :DDD
Furry /// Psszt, srácok, kértek egy kis szocializmust? - egy random ember a '18-as öszi mondoconon /// ThinkPad T480s, T60 15" FlexView IPS SXGA+ /// Asus P9X79-E WS, Xeon E5-1620v2, Noctua NH-D14, 980Ti, Sony DTC-ZE700 DAT, MX Master 2S, Shure SRH-440A, OLED ToTK Switch
-
Xantomas
őstag
válasz rob210 #71130 üzenetére
Ilyet egyszer csinált a Thalia, de régebbi k7j motorral. Semmi hiba kód, csak check engine lámpa. Kínomban lehúztam a lambda szonda, FHP, és asszem a folytószelep állás érzékelő csatlakozóit, hogy telefossa a hibatárolót, és dobjon egy halom hibát rendellenes működés miatt.
Utána pár indítás, leállás után elmúlt.
Abban maradtam, hogy lehet van valami bug a vezérlő sw-ében, esetleg valamelyik EEPROM valamelyik blokkja döglött, vagy valamilyen környezetvédelmi normának nem felelhetett meg valamelyik számított érték, és dobott néma hibát. Utóbbi esetben elvileg nem is kellene."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
LamerGyuri
senior tag
válasz Ganz-[HUN] #71135 üzenetére
Ott a gyári Limited az oldalán; elég az
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
-
Gombinyó
őstag
válasz #89309696 #71142 üzenetére
Nekem volt pug307. Komolyabb gond nem volt vele. 2004 utánit kell vadászni, előtte az elektronika tele volt hibákkal. Mondjuk mára már ezek is 15 éves autók, bármibe bele lehet nyúlni... Tudnak rügyezni, a hátsó hid is szeret berohadni. Benzinesből az 1.6 a legjobb motor, az 1.4 hengerfejesedésre hajlamos. Az 1.6nak viszont a váltója szét tid esni. 2.0 inkább CC-ben volt, ha jól emlékszem.
Szerelőt lehet hozzájuk találni.
-
Morales72
csendes tag
válasz rob210 #71141 üzenetére
Nehéz ügy. Ha a két diag jó, és már több ilyen autót gond nélkül kifaggattál velük, akkor ez az autó hazudik. Nincs semmi baja. Illetve az a baja, hogy a check engine lámpa akkor világít, amikor nem kellene neki.
A G Astrám szívatott ezzel, hogy nem tárolt el hibakódot, ha spontán gyulladt ki a check engine lámpa, hiába világított egy órán át. De ha lehúztam a légtömegmérőt, akkor természetesen már pár másodperc után tárolta a hibakódot. Nem találtam benne logikát.
"I'm too old for this sh.t..."
-
rob210
Topikgazda
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #71142 üzenetére
307 egyébként jó autó, de facelift (2005) utánit érdemes venni, előtte nagyobb volt a szórás megbízhatóságban. Ha rakattak be riasztót a szalonban, akkor előbb utóbb beázik a BSI, mert szakszerűtlenűl szerelték. Az 1.6 109 lovas benzines (ami szerintem megbízhatóbb mint a K4M; trafó(sor), injektor, fhp jeladó, okoskerék cseréről itt nem nagyon szokott szó lenni) tök jó moci, Breakbe szódával elég, SW-be dupla szódával (5 vagy 7 külön ülés, üvegtető, magasabb felszereltség miatt nehezebb).
Ez úgy jön ide, hogy az automata a kétezres motorral kicsit jobban megy, de meglepő módon alig (Picassoban próbáltam, ott az 1,8asnál egyértelműen szarabbul ment, kb úgy, alig jobban int az 1.6 16V).
Fogyasztásban az plusz másfél liter kb az 1.6 kézihez képest (7,96 vs 9,38 a spritmonitor szerint). Plusz az egy elég régi konstrukció, jobban szeretem a TU családot az EW-től.
Ritkán mondok ilyet, de a 136 lovas HDi-ket is nézheted (ha automatára vágysz) szerintem nyugodtan, nem egy kényes cucc, és dízelhez képest szép puha hangja van és egyenletes teljesítmény leadása, és a FAP foyladék sem annyira vészes.Sajna a kínálat alján a szétgányolt darabok vannak, látatlanban a váltótól a motortól kezdve mindent elhanyagoltak; akarom mondani 'korának megfelelő állapotban' lehet.
rob: Csak azért írtam, hogy a szívónál is van amihez esélyes hogy hozzá kell nyúlni, nem csak a turbósnál; de átlag turbósoktól kevesebb hibalehetőség van a 0.9tc-ben (szívócsőbefecskendezés miatt plÖ.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Xantomas
őstag
Ezt a youtube csatornát találtam minap, egyszerűen nem tudom abbahagyni.
Egy halom VHS rip van fent, reklámok, kiegészítők bemutatása, régi szervizes manualokról, jópár Renault szerelés, köztük Megane CC specifikus is.
A kedvenceim, amikor a frissen a gyártósorról lejött, patikatisztaságú futóművet szerelik.
Mivel francia mindegyik videó, nyelvtudás, vagy szótár nem árt hozzá, vagy csak szimplán nézni az egészet."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
Új hozzászólás Aktív témák
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Formula-1
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- PlayStation 5
- Robogó, kismotor
- Milyen asztali médialejátszót?
- Dell notebook topic
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- További aktív témák...
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- KIA Ceed 1.4 T-GDI Platinum DCT. 2019.
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest