- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Híres régészprofesszor segíti a GeForce-ok eladását
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Házimozi belépő szinten
- Apple asztali gépek
-
PROHARDVER!
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#89309696
törölt tag
válasz Nordik #70198 üzenetére
Nem hülyeség. Ezért adnak meg időtartamot is a táv mellett, 5 évnyi hőingadozás az amit úgy gondol a Renault, hogy a saját számításuk szerinti rövidtávos használattal kibír (hosszútávos használattal meg úgy is belefut a 120ezerbe). Aztán innen jön az, hogy a valóságban másképp alakulnak a dolgok, mert a kikalkulált érték meg a millióféle autóvezetési mód között nincs éles összefüggés.
-
hz0917
tag
válasz LamerGyuri #70192 üzenetére
Jó reggelt, sziasztok!
A képen látható kiszerelésben én is kerestem. Kérhetek egy linket? -
LamerGyuri
senior tag
válasz hz0917 #70204 üzenetére
Parancsolj: [T3 T4.2 T4.7 T5 led]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #70152 üzenetére
Az egész évben télinél sokkal jobb a négy évszakos, én is inkább ezt ajánlanám!
Más kérdés hogy egész évre nem szívesen hagynám fenn. A Nexen házatáján tessék keresgélni ha főként télinek, vagy ne adj isten egész évre kell (vagy Vredestein, de erről megoszlanak a tapasztalatok, 2 ismerősöm imádja, egy utálja, és ebből csak egyet vezettem mindenféle időben 155ös széleséggel, maradjunk annyiban hogy a N-Blue 4Season-t jobban szeretem).
Én a magyar telekre Goodyear/Conti/Nokian 4 évszakost szoktam preferálni, és van használatban több autón a családban, keményebb téli körülmények között is tesztelve, úgy hogy előtte Wintersport és WRD4 volt referenciaként.
Kérném ne szóljon be olyan, aki évente 1× ránéz a tesztek végeredményére; nem pedig a megfelelő összehasonlítási környezetben (jelen esetben téli gumi teszt főként) a mért eredményeket nézi és súlyozza a felhasználás/autó függvényében. Mérésekről, adatokról, tapasztalatokról szívesen értekezek, városi legendákról nem.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
MC Pite
veterán
válasz #89309696 #70203 üzenetére
Letelt a szerkidő...
Pedig most tudnád eladni jó áron a még 1 éves papucsokat, és most keresik őket.Egy kissé unortodox megközelítés, de érdemes lehet átnézni: [link]
Ha pl tyrerevviewson keresel olyan téli teszteket amiben az elébb emlegetett 4évszakosok szerepelnek, sokszor dobogósok. Mifelénk meg sokkal többet van meleg a téligumis szezonban, mint hó (úgy hogy havon is felső közép kategóriás gumik tudását hozzák).
És nyilván, egész évben is jobbak emiatt.Más: M3 (/kombi, nem tudom mi érintett még) tulajok, kik izzót cseréltek hátsó lámpában:
Negyed-fél órás sz*pást lehet megelőzni, ha pl papírtörlővel/vékony ronggyal betömköditek a csomagtér ajtóban a lukat amikor csavarozzátok ki a lámpát... Nem, a föl/le ajtómozgatással nem akar kijönni a beesett csavar.[ Szerkesztve ]
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
rob210
Topikgazda
válasz MC Pite #70206 üzenetére
Apollo 4 G season
Mind a két autón (verso, megane I ), párom ausztriában síelni ment vele problémamentesen.
(pedig ott van hó, meg csúszik.) Nekem is tűréshatáron belül van bőven.
Horvátországot is megjártam vele, nem taknyolt a 45°C ban sem szépen megállt pályán satura. Egyetlen körülmény van amit nem szeret olyankor sincs vele baj, de jobban kell figyelni ez a meleg esős úttest. Hidegben szerintem jobb mint az előtte lévő nokianom, ami nagyon meg is lepett. Egyszóval szerintem best buy. 205ös az egyik 16" on és 185ös a másik 15" on ezekről tudok nyilatkozni.Renault power
-
harry
veterán
Úgy néz ki Febi bakokat tudunk berakni, említettek még pár márkát de nem igazán voltak ismerősek (így a topic alapján, tehát pl. nem TRW, Zimmerman).
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #70206 üzenetére
Mi flottában is használunk 4S gumikat, CC+,A005 bejött minden téren, Nexen kicsit előbb kezd el visítani - pl: asszony is olyat kapott az Aurisra és az RS után az első pár kanyarban szól alattam mindig -, de nincs vele gond, árban pedig utolérhetetlen.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
MC Pite
veterán
Rob: Torx, kicsit mágneses a bitfej, de menet közben mégis leesett (negyedjére, háromszor már kiszedtem rendesen).
Alnac 4G All Season: Mástól is hallottam hogy tűrhető (bár ő korábban télizett egész évben) de engem azért a mérések alapján nem nyűgözött le. Olcsó télinél egész évben tuti jobb.
Korábban a Quatrac5-öt ajánlottam hasonló ársávban (a Vredestein ill valószínű a Nexen is lassabban öregszik)
1. [link]
1st: Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2
Total: 55Dry: 6Wet: 8Snow: 8Comfort: 7Rolling Resistance: 7Noise: 6Wear: 6Cost: 7
3rd: Continental AllSeasonContact
Total: 50Dry: 7Wet: 8Snow: 8Comfort: 6Rolling Resistance: 9Noise: 5Wear: 4Cost: 3
6th: Nexen N Blue 4 Season
Total: 41Dry: 5Wet: 6Snow: 7Comfort: 2Rolling Resistance: 5Noise: 7Wear: 3Cost: 6
8th: Vredestein Quatrac 5
Total: 48Dry: 5Wet: 6Snow: 4Comfort: 6Rolling Resistance: 6Noise: 6Wear: 7Cost: 8
10th: Apollo Alnac 4G All Season
Total: 39Dry: 5Wet: 5Snow: 3Comfort: 4Rolling Resistance: 6Noise: 5Wear: 4Cost: 7
2. [link]
6th: Continental AllSeasonContact
Wet Braking: 14th (+3.2M)Dry Braking: 13th (+2.1M)Wet Handling: 16th (+-4.3Km/H)Dry Handling: 13th (+-2.5Km/H)Noise: 6th (+2dB)
15th: Apollo Alnac 4G All Season
Wet Braking: 18th (+4.3M)Dry Braking: 18th (+3.8M)Wet Handling: 17th (+-4.6Km/H)Dry Handling: 15th (+-2.8Km/H)Noise: 6th (+2dB)
16th: Reference Winter
Wet Braking: 13th (+3.1M)Dry Braking: 16th (+2.6M)Wet Handling: 12th (+-2.6Km/H)Dry Handling: 16th (+-3Km/H)Noise: 2nd (+1dB)Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
Pecc
őstag
Húznék be egy pluszt az erősítőnek az akkuról. Hol lehet frankón bevezetni a beltérbe? 6os kábelről van szó. M1 PH2.
Rob210, Neked tudom van erősítőd hátulKöszi.
[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz MC Pite #70216 üzenetére
Apollot sok gumis szidta, nekem annyi tapasztalatom van vele, hogy a régi twingonkon olyan nyári volt, azzal adtam el sógoromnak, ő is azzal használta. Problémamentes abroncsok voltak. De az ugye egy 75 lovas gépsárkány volt, nem nagyon közlekedtem vele 4 keréken csúszva.
Rob, létezik olyan, hogy fűtés esetén hoz be némi kipufogószagot az autó, sima hideg levegőnél meg nem?
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
#89309696
törölt tag
Szétfröccsent a kuplung. Kielőztem egy autót, pedig nem vadállat módjára csak simán, négyezerig pörgettem háromnegyed gázon. Másodikból átváltottam még, harmadikból negyedikbe feldobtam és csak felordított a motor, vége. Azt hittem először üresbe váltottam, de mondom ennyire balfasz még én se vagyok, aztán se három, se négy, ennyi volt. Gurultam amíg tudtam, félreálltam, hallani is hogy zörög a kuplung kinyomva meg felengedve is, csöpög a váltóolaj is. Hazavontattuk, majd valami lesz vele.
Mondjuk azt már észrevettem régebben is, hogy ha finoman akartam elindulni berángatózott az egész autó ahogy fogni kezdett és megindult, csak ha normálisan indultam el akkor nem, de van mikor akkor is picit. Én motortartó bakokra tippeltem, mert azok tényleg szarok, de ezek szerint kuplung volt, gondolom már szarrá volt kopva meg talán ferdén is azért nem indult meg finoman és most a terheléstől szétrobbant darabokra.
Semmi csúszás vagy fent fogó pedál jellege nem volt, mint lenni szokott. Bár nem ismerem ez mennyire modern már. Majd szétszedésnél kiderül milyen. -
MC Pite
veterán
válasz CactuS #70221 üzenetére
Legtöbbször az első három évben kevés különbséget érezni, átlag magyar aki a 7-10 éves gumi helyet vesz olcsó újat, jobbnak érzi; vagy leszarja.
Aki sokféle autót vezet, és próbálgatja is a határokat (pl beüzemeléshez jár sietősen, családi flottában is több járművet terelget; vagy annyit pofázik bele mások vezetésébe hogy az ő autójukat is sokszor ő vezeti közös utakon ) és/vagy évente jár akciós veztech tréningekre, hamarabb észreveszi a különbségeket gumik között.
Aztán általában a 3. évtől nyílik jobban az olló(gyenge kezdés után erős visszaesés), mikor az olcsó keverékesek kezdenek halkan, majd egyre hangosabban csikorogni és nem annyira tapadni(pl Tesco parkolóban), amíg egy jobb gumi ezt 5-7 éves korban kezdi.
Tipikus példa amit a helyi gumis szokott a Swifteseknek ajánlani Falken, már a 3. szezonban csikorognak, akár amikor hozzánk kanyarodnak be, ahol pedig jó aszfalt van. Meg a Linglong, ami 1-2 évesen is .Nyilván mindent a helyén kell kezelni, anyám az évi 4000km-re egész évre 4 évszakossal jár. De aki évi legalább tizenezret, ajánlott 2 normális szettbe fektetni, mert az olcsó általában pénzkidobás.
Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
hz0917
tag
válasz LamerGyuri #70205 üzenetére
Köszönöm!
-
janez89
csendes tag
Tisztelet Mesterek!
Újabb furcsa kérdésem van. Autómata váltónál 2-es fokozatba reszelő hangot hallani végig a fokozatba hiába gyorsítok, ha felvált utána már nem hallani olyan mint mikor 8-as van a biciklibe de nem gumi hang hanem olyan reszelő szerü cik-cik-cik-cik :D szóval mi lehet a problematika?Tisztelettel köszönöm!
UI: Renault Megane II 1.6 v16 benzin 2004-es autómata
-
Istikee007
tag
Sziasztok.
Van egy Renault Clio II 1.4 benzines (1999) autóm. A problémám az lenne, hogy pl.: megállok piros lámpánál és 2000-2500 között folyamatosan elkezd túrázni a motor. Hiába van üresbe. Leállítottam, újra beindítottam vissza állt szépen az alapjárati fordulatra. Pár nappal később megint produkálta ezt, akkor már hiába állítottam le és indítottam el újra, az alapjárat nem ment le normál értékre. De miután megindultam nem túrázott tovább a motor. Ezután probléma mentesen közlekedtem majd a mai nap a Lidl-be voltam vásárolni, elindítom az autót és alapjárat 2000 körül. Megindultam helyre állt, de piros lett a lámpa megálltam, üres és most 4000 közelébe pördült fel. Ezután megint meg indultam és helyre állt, de kuplung benyomásakor felpörgőt a fordulat, az első 2 percben kb. Azóta megint minden normál.
Vinni fogom szerelőhöz. Esetleg valaki, hogy mire lehet számítani, mi lehet a gond? Vagy volt e ilyen problémája valakinek?
Válaszotokat előre is köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #70228 üzenetére
Valószínű a ketteshez tartozó bolygómű és lamellás szerkezet kezd beszarni. Váltóolaj volt cserélve?
Ha nem csúszik rajta a váltó abban a fokozatban az még jó jel, bár a javítása úgy sem olcsó. Bonyolult a szerkezet és csak spéci műhelyek nyúlnak bele, akik nem dolgoznak olcsón.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #70236 üzenetére
A hagyományos bolygóműves wandleres automata. Az automaták ősapja. Ami a mai napig a legjobb amúgy.
Ha még nincs tünet akkor érdemes lenne elvinni szakszervizhez, hátha olcsón megúszható még. Ha csak akkor van elvíve mikor már komolyabb tüneteket is produkál akkor az drága.
A probléma itt az, hogy nem nagyon ismerünk olyan automatást akit tudnánk ajánlani, aki nem veri át az embert. -
#89309696
törölt tag
válasz janez89 #70238 üzenetére
Fogalmam sincs, nem volt még automata kocsim.
Mivel ezekhez 90%-ban szakműhelyek nyúlnak csak valószínű lesz vagy 10rongy/óra a munkadíj, egy váltót kiszedni, szétszedni, kicserélni valamit, összerakni, visszarakni az sok órás munka. És akkor az alkatrész ár. Ez ilyen 100-200 ezerrel kezd kategória, ha komplett lamellákat kell cserélni minden fokozatban meg pucolni, vezérlő labirintust felújítani akkor benne lehet 300-500-ban is. Ilyen szintű tételekkel kell számolni. Nem tudom milyen típus pontosan, mennyire van elektronizálva és mennyire van mechanikus működésre építve.
Mivel nálunk nem terjedt el az automata régen (sajnos) így piszkos sok pénzt lerángatnak miatta.
Ha ér annyit az autó nektek napi használatban, jó állapotban van, szeretnétek is még sokáig használni akkor van értelme felújíttatni. Gazdaságilag egy autót sose éri meg fenntartani, így azon kell dönteni, hogy mennyire kedvelitek a kocsit meg mennyire van jó állapotban a többi része.[ Szerkesztve ]
-
rob210
Topikgazda
válasz janez89 #70238 üzenetére
A baj az, hohy nagyon valószínű kopott a váltó. Ha le kell szedni és szét kell húzni az 100e nél kezdődik. A plafon 420e, de akkor az egy teljesen felújított váltó le és felszerelve. ;) Csak találj valakit aki ért hozzá és van még idén szabad időpontja. (én egy embert tudok, de ő jövő márciusi időpontokat osztogat jelenleg)
Renault power
-
janez89
csendes tag
válasz #89309696 #70239 üzenetére
Köszi.... Hm.... szerintem akkor egyenlőre pihenni fog a garázsba.... a váltó típusáról nincs információd? Mert próbáltam nézelődni a neten de nem tudom milyen a váltó száma ha felállor a rampára és alánézek azt látom valahol rajta? Rá van írva vagy beleütve? Köszi!
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70244 üzenetére
Úgy rémlik, van képem, hol találod a váltó azonosítóit. Hazaértem, turkálok, aztán teszek képet az enyémről.
K4M a motorkódod? Mert akkor jó eséllyel valamelyik DP0 van benne.
[ Szerkesztve ]
"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
-
Bass
addikt
Sziasztok
Milyen és mennyi olaj kell megane 2 1.6 16v váltójába(sima kézi)? Milyen specifikációnak kell megfelelnie ? Gugliba több eltérő infót találtam. Köszönöm[ Szerkesztve ]
"The gods who light up the sky at the gate of sethu"
-
rob210
Topikgazda
-
LamerGyuri
senior tag
válasz janez89 #70244 üzenetére
Na, meg is van. Motortérbe jobb oldalon a lökhárító mögé felülről benézve keress egy fekete fedelet (1. kép), azon elöl van egy vonalkódos matrica; ha ez már elveszett, akkor a bal első kerék mögött a 2. képen látható felületen van rajta a pontos típus. Előfordulhat, hogy vagy aknára kell állnod hozzá, vagy levenni a kereket.
Én ilyen előzmény után leellenőrizném az olajszintet; jobb a biztos békesség, főleg automatánál. Ha segítség kell, szólj, mert felér egy voodoo szertartással a csere és szintbelövés
Ha DP0-ás váltód van, csak ELF RENAULTMATIC D3 SYN olaj jó bele!"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest