Hirdetés

Aktív témák

  • #40935168

    törölt tag

    válasz aleister #40720 üzenetére

    Többőtökre reagálok: ez nem ilyen fekete fehér szerintem, bár én informatikus vagyok, nem orvos. :DDD

    Az orvos nyilván ha nincs megfizetve, nem fogja csak félig összevarrni az embert, ez mint érv szar és mint poén is :U (bocs)

    Olyan előfordulhat, mint egy nemtúlnagypénzű kedves barátnőmnél, hogy a körzeti fogorvosnál cseréltette TAJ kártyára a 4 amalgám tömését 4 fogszínűre és 3 hónapig járogatott oda rendszeresen (fogtömésre, hangsúlyoznám) ;] Nem az történt, ami mással egy magánklinikán, hogy odamegy és kettesével letudják, három alkalomból mondjuk, a legelső állapotfelméréssel együtt.. ha nincs nagyobb komplikáció ami miatt gyakrabban kellene menni mondjuk.

    De sebészetben sem mindegy, ki varrja össze a sebet, mivel (kapocs vagy varrat), hogyan (szépen, mert van plasztikai végzettsége is, vagy kevésbé szépen, ami éppen célravezető és jó, csak ronda). Ezt onnan tudom, hogy gyerekkori jóbarátomat egy autóbaleset miatt "felvágták" szügytől gégéig (szó szerint, csontfűrész, összes borda) és visszarendezték, de a brutális heget 2-3 éven keresztül plasztikáztatta olyanra, hogy most már nem nagyon látszik és strandolhat.

    Tekintsünk el az alulfizetett orvosoktól: egy Nikon szervizes nem egy emberélettel játszik és nem nagyon fogják azért szénné perelni, ha kicsit úgy spórol a cégnek "okosba" (vagy akár saját idején), hogy pl. úgy dönt, belefér neki a hanyagság. Aztán lehet éretlen folyamat is, ahol vmi elcsúszik és azt hiszik (tényleg!), hogy megnézték és megjavították, mert elkallódott papír, elkallódott email, elkallódott ki tudja még mi (tudnék mesélni, multiéknál az ilyen hogy megy) :DDD

    Informatikusoknál (akiknek én is főnöke vagyok), elmondható, hogy a pénzzel nem feltétlen lehet motiválni, lehet még ezenkívül sok más eszköz is arra, hogy egy adott alkalmazottat megtartsunk. De ez visszafele is igaz: nem feltétlen fog egy valamivel alulfizetett ember még attól rosszabbul dolgozni, és kihagyni egy fontos lépést egy többlépcsős szerver reboot során, mert alul van fizetve. De a dokumentáció már hanyag lesz, a változásmanagement szintén, kollégákkal kiszúr, ha készenlétbe vagy műszakba cserélni kell , beugrani vki helyett, stb.. munkamorált csökkenti viselkedésével (szó szerint elkezdi rontani a levegőt), ki tudja még mi és ez egy lassú, eleinte sunyi, majd később egyre nyilvánvalóbb folyamat amit fent vagy látnak, vagy nem, és ha látják, vagy leszarják, vagy nem. :DDD (Választás minőség és pénzügyi számok stimmelése között).

    A kérdés csak az, Nikon, egy szerviz, aki - véleményem szerint - némileg hasonlít emberi szemszögből nézve fentebbi példához, hol jár ebben a folyamatban. Milyen az elkötelezettsége a szervizesnek a márka iránt..

    .. avagy mint én anno az XYZ cégnél, széjjel vannak kvótázva, hogy max. ennyi és ennyi gépet javíthatnak, vagy X gépre van javítási fix keret, magasan tojva arra, hogy másfélszer annyi szar gép esik be (vagy akár feleannyi).. Ez pü tervezés, management, és még rahedli más faktor, hogy a végén az alkalmazottak miért hibáznak (vagy miért cselekszenek tudatosan úgy, hogy le se szarják a gépet, de "megnéztük").

    Ki tudja, de tippelni hülyéket lehet, jogunkban áll :DDD

    Ilyenkor szoktam azt, ami nem feltétlen a legjobb út: tojok magasra, írok Nikon Düsseldorfnak egy levelet, jön a korrekt, kedves válasz és megy ki a váz egy frankó, pukkasztós nylon-ba duplán csomagolva, eredeti dobozában, papírokkal mindennel, majd visszatér onnan 1-2 hét múlva és öröm és boldogság.

    Pro: megkíméltem magam ügyvédtől, fogyvédtől, szarakodástól, papírozástól, stb. az a kis kiesés meg belefér, 1-2 hét na bumm. (Nekem igen, cOxeR-nek nem biztos, de neki ezért is van több váza) :U

    Kontra:
    1. lehet ez így van kitalálva, h a paraszt elriadjon a fogyvédtől és üljön vissza a helyére csendben.
    2. akár így van, akár nem így, nem kerül a szar az asztalra, soha nem fogja Nikon Japan megtudni, hogy egyik szervize teljesen gebaszos. Kapnak Excelben a nagyok egy kumulált, huszadik kézen átmenő statisztikát és görbéket és lámpákat, hogy minden zöld minden Quality ponton, hurrá, pezsgőbontás, stb. Határon belül az ügyfélpanaszok száma, a pénz.. minden határon belül, egy Nikon Németország meg az ország méretére és vásárlóerejére való tekintettel nem nagyon érzi meg, hogy X darab gép Magyarországról esik be, fajlagosan nem torzítja a mutatóikat, szóval mindenki nyugodt.

    Kb mint egy süllyedő Titanic, odafent minden zöld, eggyel lentebb már 1-2 piros lámpa, legeslegalul meg ömlik be a víz ..

    Sajnos mindenhol működik amúgy. A munkamorál a fő felelős, de magáért a morálért viszont rengeteg egyéb faktor. SZERINTEM.

Aktív témák