Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • joysefke

    veterán

    LOGOUT blog

    válasz csatahajós #20241 üzenetére

    Igen.

    Én úgy vélem, hogy aki vásárlási céllal (szemben a futballszurkolói tesztolvasással) tájékozódik a 6-8-10-10+ magos intel és AMD prociik erőviszonyairól, annál:

    -(1)
    az a kiindulási állapot, hogy a vásárló tud mit kezdeni 6-8-10 maggal és kíváncsi rá, hogy egyrészt az új termék mit gurít a jelenleg használt alkalmazásaival, illetve kíváncsi rá, hogy 6-8-10 magról érdemes-e átszállnia 10+ magra. ennek megfelelően úgy gondolom a review-nak ezt a pontot súlyozottan kéne kezelnie, nem csak egy nyúlfarknyi konklúzió erejéig.

    -(2)
    Aki ki tudja használni 6-8-10 mag párhuzamos erejét, azok többségének (szerintem) single thread terén annyi az elvárása, hogy a single thread applikációk elegendően gyorsak legyenek. Hogy FF-ban vagy Chromeben egy script 4ms vagy 5ms alatt fut le, kb jelentéktelen, amíg maga az egyszálas program érzésre elegendően gyors, tehát nem tart fel a munkában az egyszálas programokra való várakozás.

    Nyilván lehet és érdemes és kell is egyszálas teljesítményt és egyszálas programokat tesztelni, de egy 6-8-10-12 magos tipikusan a user által jól behatárolt célfeladatra vásárolt (fejlesztés, renderelés, tudományos számítások/szimuláció, virtualizáció,etc ) szánt proci tesztelésében ezek a feladatok ne süllyedjenek már el az egyszálas teljesítménytesztek rengetegében. Azoknak is van helye, azok is fontosak, de talán a i3-7100-at, 7600K-t, 7700K-t meg az 1600X-et kéne ezekkel stresszelni, nem tíz+ magos szörnyeket.

    -(2)+1
    Multi thread benchmarkok esetében single thread eredményt mérni és közzétenni szerintem nem az applikációs teljesítmény részben van helye, hanem a cikk elején amikor az architektúrális részleteket (IPC/órajel/skálázódás) elemezgeti a cikkíró. Ezeket a dolgokat szerintem nagyon élesen szét kell választani.

    A valós teljesítményről szóló részben ilyet szerintem hülyeség feltüntetni. Ha valaki videót renderel, hol érdekli, hogy, ha egy szálon futna a renderelés, az milyen gyors lenne? Ha MT applikációs mérések minden második grafikonja egyszálas teljesítményt mutat (ráadásul azt elöl) és csak utána mutatja a tényleges várható sebességet, az számomra visszás.

    -(3)
    Próbáljunk már olyan szoftvereket és teszteseteket keríteni, amelyek relevánsak ezeknek a prociknak. Tíz évvel ezelőtt használt szoftverek, amelyeknek van újabb verziója. Renderteszt, ahol a szoftver csak 6 magig skálázódik etc az kb nonszensz. Tisztában vagyok vele, hogy profi alkalmazásterületet tesztelni sokkal nehezebb, mint játékokat, de ezek a tesztelők elméletileg profik és ebből élnek...

    nem minden az Anandtechről szólt, a pontok többsége minden kommersz számtecholdalra vontakozik.
    SZERK

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák