- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Milyen notebookot vegyek?
- Modding és elektronikai kérdések
- Melyik tápegységet vegyem?
- Hisense LCD és LED TV-k
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen egeret válasszak?
- Fél tucat Core Ultra CPU jöhet az asztali piacra
- LG C4 tévé, a népszerű OLED-sorozat legfrissebb tagja
- Apple notebookok
Hirdetés
-
One UI 6.1 frissítésekkel túlórázik a Samsung
ma Középkategóriás telefon és ütésálló tablet is részesült belőle a hétvége előtt.
-
Senua's Saga: Hellblade II - Ami eddig történt
gp Napokon belül érkezik a folytatás, érdemes lehet megnézni a korábbi rész összefoglalóját.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
energy4ever
addikt
válasz nyogo83 #79849 üzenetére
14 eves? Megmondom oszinten, nem neztem utana pontosan milyen motor, de azt hittem, hogy csak 3-4eves max! Igy mar ertem miert cserelted le!
14ev az a hatar, ahol mar szavatossagi gari miatt meredekebb megtartani valamit. 15evig van garantaltan alkatresz hozza, utana meg vagy van, vagy nincs, ha van, akkorse sokaig.DJGABI:
Gratt hozza! Budapesten csinaltad? Jo olcson megusztad. Nekem ~140 ezer ft korul allt meg mindenbol... -
DJGABI
addikt
-
SoulReaver
veterán
Fú ez a 30 fok eléggé megviseli a 2t robogót.. Mint, ha lett volna mögöttem egy 50kg-s csaj kb...
-
#89309696
törölt tag
válasz SoulReaver #79853 üzenetére
Nem egészen, mert ha van mögötted egy csaj az pozitív lassulás.
-
őstag
A menetdinamikája érdekelne alapvetően. Városon kívül mennyire használható, van benne erő mondjuk egy 90-el haladó kocsi, teherautó megelőzésére? Milyen a rugalmassága 70-90 km/h környékén?
Számomra fontos, hogy ne akadályozzam a forgalmat, és a motorozás sem abban merüljön ki, hogy hosszú kilométereken keresztül kísérek egy adott járművet.
Robogót is úgy választottam, hogy a városi közlekedés tempóját abszolút tudjam tartani, sőt...
-
energy4ever
addikt
Kis teljesitmenyu motoroknal jelentos 20-30-40kilo(vezeto tomege) elteres. Pl leirjuk valaszkent a mostani kerdesedre azt, hogy "igen, siman kielozol egy 90-el kozlekedo jarmuvet", mert mi azt gondoljuk ~60kilo vagy, ha pedig a valosagban 120 kilos vagy, ugy mar nem fog olyan flottul menni vele.
Atlagban elovarosban jol hasznalhatoak ezek a motorok. -
őstag
válasz energy4ever #79857 üzenetére
70-72 kg között mozgok.
-
Pfiucska
aktív tag
Igaz, hogy nem duke hanem TX-125-m van de azert leirom a tapasztalatom.. ha egyedul ulok rajta (75kg) akkor egy kamiont ami elvileg 80-nal megy azt meg ki tudom elozni de mondjuk egy szemelyautot ami 90-t megy azt mar azert joval nehezebben.. szerintem ezek a 125-k tényleg elovarosi motorok; nagyjabol 80ig "dinamikusan" gyorsulnak de utana elfogy a kakao. Persze a forumtars 125-os suzukija ami 15le egy fokkal biztos jobb mint az en 11lovam de sajnos azzal se lehet megvaltani a világot. Ha orszaguton is elozgetni akarsz akkor a 125-os kategoria off.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Tamás9x
őstag
1P52FMI vezérműtengely csere esetén kell változtatnom az szelepfeszítő rugókon is vagy mehet simán? Leállításkor át van forgatva, hogy lezárt szeleppel pihenjen.
https://www.youtube.com/@kisstontour
-
energy4ever
addikt
Tudaz majd vele elozni, ha valoban 90-95el megy valaki, es van boven elore belathato helyed is. Barhol egy fel pillanat alatt viszont nem fogod tudni kielozni. Kanyargosabb resznel en megsem szoktam probalni, ha jon valaki szembol, ott vege a tortenetnek akkor! Nagyobb teljesitmenyu motorokat pedig azon a szakaszon ahol en nem elozok, siman elpakoljak. Gondolok itt a 600-750-1000res motorokra.
A 125os Duke az a kategoria ami jol hasznalhato elovarosi "90es tablas" kornyezetben, autoutra is kitudsz vele mereszkedni, ahol a kulso savban nem Te leszel a leglassabb, autopalyara viszont ne menj vele kategoria mar!A KTM Duke 125 szerintem az A1es motorok Top3 jaban beleesik!
Yamaha YZF 125 vegsebessege ~140, kivalo minosegu motor.
Suzuki GSX-R125/GSX-S125 vegsebessege ~140, indoneziaban ez a blokk van mindenben, igy 125os blokkokbol ezt fejlesztettek a legjobbra!
KTM Duke 125: vegsebessege ~120, gyari kiegeszitok, es gyari tuning cuccokbol ehhez kapsz a legnagyobb mennyisegben mindent! Mai A1es motorok kozul ez a model van a piacon legregebb ota!(igy hasznalt piaci ara is hobban szetterul)Irtam 3db jo sport/naked A1-est. Irok egy ellenpeldat is:
Kawasaki Ninja 125:
Brutalisan tularazott, teljesitmenye hiaba jo papiron, a valosagban az emlitett 3 motor legyorsulja, es meg a vegsebessege is csak ~115km/h(az emlitett km/h-k mind ora szerintiek!)
[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
Topikgazda
válasz molnarpeter #79863 üzenetére
Igen, de ez mar motoroknal is elegge versenytechnika problema, ehhez azert mar eleg sokmindent meg kellene faragni egy utcai blokkon
A masik amikor alkalmazzak, az extremebb toltonyomassal dolgozo turbos motornal hajlamos "visszanyitni" a szelepet.[ Szerkesztve ]
-
#89309696
törölt tag
Pár napja hallom, hogy a murvás úton kegyetlenül zörög az elejében valami. Felraktam sztenderre, megrángattam a kereket, villát, kormányt, minden fasza. Megrángatom a műanyag idomokat, hát azok picit kínaiasan lötyögnek, mondom biztos az. De csak nem hagyott a gondolat, megnéztem megint jobban, hát a féknyereg két úszócsavarjából az egyik teljesen ki volt lazulva, a féknyereg kopogott.
És semmivel nem fogott rosszabbul így se. -
Zoli bácsi
őstag
Nekem sokkal fontosabb egy gépnél az utazósebesség, mint a végsebesség. Tehát egy olyan sebesség, amit a motor kényelmesen, erőlködés nélkül kis fogyasztással elmegy.
Én úgy számoltam, hogy egy 50-es robogó 60-70 km/h max sebességre képes, ezt egy 125-ös kényelmesen alaphangon utazóba hozza, akár kisebb fogyasztással. Ez a gyakorlatban is így van. Úgy gondolom, egy 125-ös 4T gépnek azért sok a 140km/h sebesség. Tudja, de nem hiszem hogy egy ilyen motor nyelezve komoly futásteljesítményre lenne képes, egy hasonlóan felépített de kisebb teljesítményt leadó motorhoz képest. -
őstag
válasz energy4ever #79861 üzenetére
Köszi!
Külsőleg a Keeway RKF és a KTM Duke tetszik. A Keewayt ki lehet próbálni tesztvezetés keretein belül, sztem élek majd a lehetőséggel, és akkor remélhetőleg döntésképesebb leszek. Kapok egy képet, hogy elég-e az nekem.
De először is kell a megfelelő jogsi, gondolom B-vel nem adják a kezeim közé.[ Szerkesztve ]
-
energy4ever
addikt
Malaguti Dune 125-ot meg ird fel a listadra...
Remelem ezzel sikerult bezavarni, hogy letezik valodi 125os turamotor is.
Zoli bácsi:
Ezert irtam bele hogy mennyi a veguk, mert abbol kb lathato, hogy utazoban mennyit tudhat. Ami megy 140-et az hasznalhato autouton is, de elozni mar nem szerencses vele ott. Palyan meg mar kinzas nekik.[ Szerkesztve ]
-
nod1
csendes tag
A menetdinamikája jó, minden levegős 12-13 Le-s "szoft" motorhoz képest meglepetés a vízhűtéses, injektoros, valós 15Le-s teljesítmény. A te hetven kilódat repíteni fogja. És ezt élvezed is városban, és város környékén. 90 fölött viszont elfogy az a lendület, ami mondjuk 70-90km/h-ig megvan.
Tudja a 100-110-et tartósan is, de amint lelassít valami, pl. egy teherautó, akkor kényelmesen nem fogsz beleférni abba a lyukba ami két szembejövő között keletkezik, és előzésre alkalmas idő. Szóval én inkább azt tanácsolnám, hogy vigyél el egy tesztmotort, nézd meg, hogy áll neked. És ha lehet, motorozz főútvonalon, aztán megtapasztalod, hogy ezek a dolgok neked beleférnek e abba, hogy ha túrázol, akkor egyébként sem tényező az idő, ami alatt megteszel távokat. Vagy idegesít annyira egy-egy előzésnél a megtorpanás, vagy egy-egy kigyorsításnál a teljesítmény hiánya, - ami miatt esetleg kevésbé rugalmasan veszed fel a forgalom ritmusát, - hogy ez ellökjön az A2 irányába. Ez abszolút egyéni habitus kérdése.
90-100-at tudja, tehát nem te leszel a leggyengébb láncszem a forgalomban.
Amit még nézz meg: Suzuki GSX-S 125
Itt azért nem az R-et tanácsolom, mert nekem például kifejezetten fárasztó volthosszú távon a csutkakormány, és nem bírta a csuklóm. Illetve nem jött be ez a hasalós, órákig nyomom a heréimet érzés. De ennek a blokkja az egyik legerősebb a kategóriában, és sokan dicsérik. Talán már van belőle használt kínálat is, de nem nézem ezt a piacot. -
FeniX-
aktív tag
válasz energy4ever #79851 üzenetére
140, a B125? Ez komoly? Nemár..
-
FeniX-
aktív tag
válasz energy4ever #79874 üzenetére
Köszönöm, nekem már megvan a sima 'A', csak elcsodálkoztam az árakon.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Pfiucska #79876 üzenetére
"Mi" még mindig ezekben a 60-80 árakban 'gondolkoztunk', mert van egy kedves szomszédom, aki - képzeljétek - már 10.000 km-t tett meg Bp-n egy gyári, fojtott (sic!) 50-es piaggio-val. Nagyon győzködjük, hogy tegye le a B125-öt. Majd mondom neki az árat.
[ Szerkesztve ]
-
Zoli bácsi
őstag
Valamikor 6e. forintért lett A és B jogsim..... Igaz egy havi...még több fizetésem volt. Azóta volt egy gengszterváltás is.....
Amúgy szerintem egy törvénymódosítás, és a B jogsit ki kéne terjeszteni a 125-ös, max 15 lovas gépekre, mindenféle vizsga nélkül.
Mindenkinek jobb lenne, hivatalosan, rendszámozva mennének a mocik.
Úgy ahogy egy törvénymódosítás, és egy-két hónapja vezethetek 3,5 T fölötti mentőautót a B jogsimmal..Amúgy ápoló vagyok, de megvan a PÁV1.... Csak úgy jön ide, hogy egy törvénymódosítás és kész...... -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #79878 üzenetére
Ezt valamelyik totalcar/totalbike kisvideóban taglalták a múltkor, hogy miért nem lenne jó, ha nyakra-főre minden 'B'-s jogsis egyből elkezdene vezetni 125-ös robogót/motort.
Valamiféle alap-motoros képzettséget én is kötnék ehhez a kategóriához. (Mármint, hogy - igen - legyen vizsgaköteles)
Így is nagyon sok a kiskosztümös nő, rövidpólós/flip-flop papucsos idióta, aki rápattan a robogóra, aztán húzza neki. -
macilaci78
nagyúr
válasz FeniX- #79879 üzenetére
kiskosztümös nő, rövidpólós/flip-flop papucsos idióta - amíg nem esik el, addig mindegy, mit visel. Közlekedjen mindenki előzékenyen, körültekintően, útviszonyoknak megfelelően és akkor nem esik el senki.
Zoli bácsi: kevés a mentősofőr, a felszerelt jármű meg nehezebb, mint 3,5 t. Próbálnak könnyíteni az adminisztratív terheken.
Az szerintem viccesebb, hogy B-s jogsival 4,25 t-ig lehet vezetni elektromos kistehert csak azért, mert az akku súlya holt teherként a hasznos teher rovására ment a 3,5 t keretben. Ez viszont már tisztán pénzért módosult.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
DJGABI
addikt
válasz Zoli bácsi #79878 üzenetére
Totalcar ja, a 3 vagy 4-gyel ezelőtti Égéstérben volt talán téma. Hát igen, eredetileg az lett volna a célja ennek az egész B125-nek. Csak hát az hol lett volna nekik üzlet? Osztrákiában, olaszban érdekes mód működik. Mondjuk ja, külön gyakorlat biztos kellene hozzá. Még egy 50-es robogóra is necces ha valaki B-s jogsival 0 tudással felül.
<< "stabil, de mégse" >> << MX440 FTW! >>
-
Pfiucska
aktív tag
válasz FeniX- #79877 üzenetére
Hozzatennem olvastam + hallottam videkrol pozitiv tapasztalatokat ahol nem a lehuzas a cel es ilyen 50-60k korul megallt nekik. De itt bp kornyeken en nem ajanlom a b125-t, ennyi pénzből megcsinalhattam volna az A2-t.. sot az ido is eleg lett volna. (2,5honap)
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
macilaci78
nagyúr
válasz DJGABI #79881 üzenetére
Váltós gépet nem is engednék rutin nélkül, még CVT-t esetleg.
Feleségem már kb 100 km-t elkarikázott a robogómmal gyakorlás címszóval, de még mindig nem mer vele forgalomban közlekedni. Infopark, #maradjotthon időszak alatt, pedig kerékpárral körbetekerte a Balatont is, szóval két keréken nem ügyetlen, B-s jogsi és rutin kb 20 éves, de a robogót veszélyes üzemnek érzi.Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól! Eladó garzonlakás! Budapest III. ker. Tímár utca, 29 m2, galériás. https://ingatlan.com/34130552
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #79884 üzenetére
De ez a jobbik fele, amikor valaki érzi, hogy neki x-y kategória nem való (még).
A többi meg a kínai piacos brain cap-ben simán ráül és húzza neki, merthát egy "kisrobogó" - pláne az övé - megy 70-et, ha kiveszi a fojtást, akkor meg 90-et. :-DDe persze rosszmájú vagyok, hiszen mindig azokat lehet észrevenni, akik a normálistól eltérnek. Talán azért nem annyira rossz az arány, bár tény, hogy kevés az ilyen, mint a szomszédom, aki a 10k kilómétert fojtással tette meg az 50-essel. Panaszkodik is eleget, hogy minden nap van valami veszélyes sávon belüli előzése. (Mármint, hogy őt előzik)
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #79885 üzenetére
Az meg egy külön téma lehetne, de nem fogok rant-elni ezen a szülinapos szerdán, hogy a másik ilyen téma a motorosok integetése egymás közt, amitől agylázat kapok. Lábbal, mint a kutyák, mikor a fát megjelölik, meg 1-2 ujjal a fékkar 'mögül', és nekem akkor azt kéne figyelni? Kösz, nem. Nem integetek senkinek. Benzinkúton max egy 'helló' és kész.
-
Topikgazda
válasz FeniX- #79886 üzenetére
Ezt már kifejtettem valamikor tavasszal én is itt hosszabban, hogy mi a véleményem erről az integetésről meg magáról a nagy motoros összetartozásról.
Vizsga: Unokaöcsém 2016-ban rakta le az A korlátlant. Nem egész 2 hónap alatt megvolt, és 98 ezer volt a vége. A Fővárosiaknak már akkor hihetetlen volt ez az összeg és idő amikor ezt leírtam talán itt. Az oktató megmondta (aki maga volt az iskolavezető is) kerek-perec, hogy rajta nem fog múlni, akár heti 2-3 alkalommal is mehet majd vezetni. És ha nem balf@szoskodik, akkor az összeg sem fog változni. Így is lett. Annak idején én is hozzájártam A korlátlanra, és nálam is hasonló idő alatt megvolt.
Mindig ámulok azon, hogy Budapesten és annak közvetlen vonzáskörzetében milyen nehezen és drágán mennek a dolgok. Pedig én sem falun lakom, itt Esztergom környéke azért igencsak iparosodott résznek számít országos szinten is, tehát pl a lakosság létszáma sem nevezhető gyérnek. Persze nyilvánvaló, hogy így is más világ mint a főváros.
De itt nálunk azért úgy érzem, hogy jobban mennek az ilyen dolgok.--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79887 üzenetére
2014-ben - mindenféle plusz órák, cécó nélkül - nekem is kb. ennyibe került a jogsi pesten.
-
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79889 üzenetére
Szerintem az emberek többsége szívesen kifizetné azt a plusz 20-30, akár 40 ezret, HA tényleg plusz tudást adnának át, és nem csak a bürokratikus "szokásos" kötelező körök miatt kellene pótvizsgáznia, vagy plusz órákat venni.
Pl. fogalmam nem volt róla, hogy az indexelésnél a gomb közepét is meg lehet nyomni, és folyton azzal bajlódtam a rutinpályán, hogy egyik irányból a másik irányba "átindexelésnél" mennyire nyomjam oldalra a kapcsolót, hogy abbamaradjon a pilácsolás. -
Topikgazda
válasz FeniX- #79890 üzenetére
Pedig ez a motorok (legyen az robogó vagy bármi) kb 90%-nál így működik. Talán a régi Jog meg hasonló robogókan kellett ezzel bajlódni. Meg persze a szoci váltós motorok is ilyenek voltak pl. Honda Dio AF18-as is még ilyen volt emlékeim szerint, de pl az AF27-28-nál már ott volt a gomb középen, pedig már ezek is 25 éves motorok.
--albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79891 üzenetére
Tiszta sor, csak nekem ezt az oktató egy árva mukkanással nem mondta.
-
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79893 üzenetére
Igen, így volt. Előtte unokatesóm szimszonját használtam, de azon nem is volt index. :-D
emlékszem, télen mikor párszor megkíséreltem bemenni a munkába (és 4-ből 2x nem jött össze, mert útszéli szerelés majd tologatás lett a vége) akkor 3 mackónadrágot vettem fel, hogy ne fázzak.A tanuló CBF600-as honda meg valami elképesztően nagy dinoszaurusz motornak tűnt az egész jogsizás alatt.
-
Topikgazda
-
FeniX-
aktív tag
válasz sityupityu #79895 üzenetére
Mázlim is volt, ez tiszta sor, a vizsgalapra rá volt írva, hogy bizonytalan motorkezelés, meg még pár ilyen dolog, de átengedtek végülis, úgyhogy egy szavam nem lehet. Ellenben nagyon sok olyan alacsony lánnyal tanultam együtt, akiket megkérdezve már akkor mondták, hogy "igen, én ilyen nagymotort akarok" ... miközben többször elestek a rutinpályán is, meg a fizikai erejük sem nagyon volt meg még a tologatáshoz sem az elején a "8"-asnál.
-
Nessmester
friss újonc
Sziasztok! Nekem egy Malaguti xsm 50-em van és nem ad szikrát, alaplap kimérve és jó, a gyertya új és jó, a gyertya kábel nincs megtörve vagy elszakadva, a cdi ki volt cserélve az sem oldotta meg a problémát. Tud valaki segíteni, hogy mi lehet a gond? Előre is köszi
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Nessmester #79897 üzenetére
Ahogy latom a felsorolasbol csak a trafo maradt ki
Azt kellene megnezni, hogy egyaltalan a trafoig eljut-e a feszultseg. Ha igen, akkor sok verzio nincs, hogy mi lehet a gond.
-
nyogo83
Topikgazda
válasz Nessmester #79899 üzenetére
Nem neztem utana meg, de ennel a tipusnal is egyben van a CDI a trafoval?
Mert vannak tipusok ahol igen, de normal esetben kulon vannak.Ha egyben van, akkor mit jelent az, hogy ki lett merve? Csak ellenallas lett merve a gyujtasjeladotol jovo kabelen, vagy a tenyleg gyujtasjel feszultseg is?
Ha ezek meg vannak merve, akkor azert eleg hamar kibukik, hogy hol "akad el" a gyujtasjel.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs