- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27000 üzenetére
Az a baj, ha már töredezett a gumi, akkor hiába van még akár jó profilmélysége,
a tapadásából biztosan veszített, mert ridegebbé vált az anyaga az évek során...Nővérem Ignisén most cseréltünk gumit: töredezett is volt, meg kopott is, mint a
fene (műszakin csak azért nem szóltak érte, mert télen volt esedékes, és a zsír
új téligumi-garnitúra volt fent), s hát ebből következőleg csúszott - veszélyes volt.
A téli is ugyanolyan f*s volt a csere előtt! Sima tök száraz úton is megcsúszott,
pl. Budakeszi felől bejőve Budapest felé, a hegyről le. Nem is túl erős fékezésre.
Az az igazság, hogy ott 4 kerék van, így egy csúszás nem jár "instant" eséssel,
de azért veszélyes tud lenni. 2 keréken, a sz*r gumi az konkrétan életveszélyes.
Robogóra nem is annyira drága, hogy pont azon kelljen spórolni... Autóra húzós,
de gondolom sportmotorra is... Ill. autónál igen erősen méretfüggő: szívja a fogát
a paraszt, hogy mennyibe lesz egy garnitúra gumi mondjuk Cayenne-re/X5-re.Lényeg a lényeg, hogy a gumi/fék legyen csak rendben: nem véletlen azt nézik
a műszakin. Azt lesz*arják, ha csúszik a kuplung, gyengén indul meg a géped.
Az neked baj, nem nekik. De ha nem tudsz megállni, az már mindenkinek.[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
Gumik megrendelve, nem tudom mikor fog ideérni, semmi választ nem kaptam
Kuplungrugót cserélték tegnap, meg mint kiderült a görgőket is kellett (nem gyári és nem előírt súlyú volt) .
Mondtam a szerelőnek, most már ne ezen múljon legyen akkor minden cserélve ami kell...szíj is cserés lett most így gyárira, mert az sem a megfelelő méretű volt
Fordulatot nézett valami külső kütyüvel, nem volt rendes értéke, valamit állított még...
A motort addig felesleges elhoznom, míg a gumik nincsenek meg.runner 125 tanácsát megfogadva mondtam a szerelőnek, ami nem gyári, azt cserélje.
És akkor most így legalább én is, meg ő is tudja mi az amit most cseréltünk.Mondott valamit, hogy 30-40km/ között a kuplung miatt nem húz rendesen, alatta meg 40 felett viszont húz rendesen, erre azt mondta nem tudja mi lehet
Lehet most hülyeséget írok, de valami ilyesmi, szóval nem kell letámadni[ Szerkesztve ]
-
félisten
-
jaktib
tag
Egy kis néznivaló [Top 10 bukás]
[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
Készen van a motor, a gumi sajna még nem érkezett meg
Amit cseréltek mert rossz volt és nem is volt jó a motorba:
szíj (nagyobb volt az előírtnál), görgő(nehezebb volt az előírtnál), kuplungrugó (tuning valami volt, a szerelő sem látott ilyet) minden most gyárira cserélve.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27009 üzenetére
Én csak most láttam a videót, hát tényleg borzalmas az a hátsó!
Töredezett, mindjárt esik is szét, és profil se sok maradt rajta.Jah, sok pénzt visz egy új gumi, de ha perec van (a kopott miatt),
az idomok javítása is drága, és attól már csak rosszabb lehet, pl.
személyi sérülés/kényszerszabadság/munkából való kiesés, stb.
Főleg, hogy írod, hogy csúszkál össze-vissza, dönteni sem lehet:
gyakorlatilag motorozhatatlan, balesetveszélyes. Ég és föld lesz,
amikor lecseréled, szvsz nem fogod megbánni a rászánt pénzt. -
Bati0501
őstag
válasz Kolondrum #27011 üzenetére
Nem tudom,h a te gumijaid hány évesek,de a gyártók a 10 évnél öregebb gumikra azt mondják,h ki kell dobni/cserélni állapottól függetlenül.Kresz-en is tanítják,h egy 6 évnél öregebb gumit nem lehet(ne) használni...Mondjuk a tesztekben benne lehet a gyártók keze,szóval nekik nem hátrány,ha az emberek 6 évente kidobják a gumijaikat,de akkor is...
Többet nem foglak szekálni a gumikkal kapcsolatban,megértettem,h ki fogod cserélni őket. -
félisten
válasz Criton #27012 üzenetére
Ha úgy alakul megmutatom nektek mi van ha ez csúszik. Maga a gumi rideg, kemény minimálisan lehet megnyomni. Egyes aszfaltokon behúzott fékkel (első) tudom tolni a motort. Földúton mintha úsznék, halál. Tudok olyat, hogy erősebben meghúzom és kicsit megdöntöm már megy a segge. Vicces dolog leírva, de néha kivert a víz.
Megvételkor ennyire nem volt rossz, de valami történt az utóbbi időkben, nem tudom van e köze hozzá, de fújtak bele kis levegőt. Talán azért ilyen.Bati0501! Augusztusban lesz 10 éves.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27014 üzenetére
Hát ha túl keményre van fújva, az is ronthatja a tapadást...
Megvételkor ennyire nem volt rossz,
Mondjuk azok a repedések már a vételkor is rajta kellettek,
hogy legyenek, ami elég komoly "alkualap" (lehetett volna),
hiszen rögtön azzal kell(ett volna) kezdened, hogy új gumi
KELL rá, mert ami rajta van az rögtön kuka. De rá se ránts:
ugyanígy jártam én is, azt néztem, hogy "új" moci, de hogy
milyen"jó", azt már nem nagyon. (Utólag persze drágább,
mert kifizetetted a teljes vételárat, aztán még ráköltöttél.)Amúgy az új gumival is vigyázni kell, mert egész más lesz
a motor viselkedése. Illetve az első pár kilométeren még az
is csúszhat, mert valami védőréteg van rajta, ami lekopik...De utána sokkal jobb, tehát mindenképpen megéri cserélni,
még a perec előtt. Szvsz az nem vicces, ha nincs tapadás:
se leírva, se megtapasztalva; nem driftgépek ezek, vagy mi.
(Meg aztán ott sem a tapadás "hiánya" a cél, sőt, hanem a
nagyon kontrollált csúszás. Kivéve arabéknál, de az más...)Ui: 10 éves? Szóval öreg is, kopott is, és repedezett is: zsír.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz Kolondrum #27016 üzenetére
Ja, hogy még a gyári gumi van rajta...? Akkor simán lehet,
hogy annyira sz*r, hogy a gyári nyomáson már korcsolya:
szoktak (nagymotorosok) alacsonyabb nyomással menni,
hogy jobb legyen a tapadás. Lehet, hogy nálad az segített
korábban. (Gyárilag biztos nem volt így lekopva/repedezve:
szvsz ebben az állapotában a gyári értékhez ragaszkodni
már halottnak a csók...) Úgy kell fújni, ahogy még elmegy,
de leginkább sehogy, mert le kell cserélni mielőbb...Criton: annyit kell bele fújni, amit a gyártója előír... Nem
feltétlen a motor gépkönyve a mérvadó, mert lehet, hogy
egész más karakterisztikájú gumi. Mondjuk robogónál a
felhasználási körülmények általában elég egyformák: az
nem valószínű, hogy valaki elmegy egy 50-es géppel jól
megrakva túrázni, vagy felszalad vele a pályára csapatni. -
vicces
addikt
vettem ma szentendrén olajat. egyből 2 flakonnal. csak itt találtam. minden kisüzlet ki volt fogyva. illetve még pesten egy bárdiban, de ott 3000 lett volna a repsol scooter literje.
az autótékában meg csak 2000 jah és a flakon már teljesen narancssárga.[ Szerkesztve ]
:)
-
g@bo
nagyúr
ahoj urak
a motorban most nincs akku...
ma kicseréltem cirka 3 izzót, ami kiégett.... első, hátsó, talán egy index.húztam egyet a verdát egyenesben, világitott a cucc mint a veszedelem /első lámpa/, majd pikkkkk, kiégett, átkapolcstam távolságira, szinte azonnal az is......
ez hogy?
-
DigitXT
félisten
Tönkrement a fesszab, és túlfeszt küld a generátorod az izzókra...
Szerk: hirtelen azt sem tudom, milyen géped van, a Majesty-n így
néz ki, és szerintem simán cserélhető, imigyen: kábel lehúz, cucc
kivesz, új cucc berak, kábel rádug. (Csak kell belőle egy új sajna.)Valójában a hűtőborda látszik csak belőle, nyilván mert melegszik.
[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
Az meg az index relé lesz, vagy persze lehet, hogy kiégett az az izzó is.
Én amúgy a KOSO hőmérőmmel sz*pok most - nem ad jelet. Kicsit hülyén
néztek rám a mélygarázsban, hogy kint van az ülés és multiméterrel túrom
a gép belét, de hát meg kellett róla győződnöm, hogy nem a kábel rossz...
Lehet, hogy nem volt túl jó ötlet a gyári visszajelző helyére tenni, de éppen
belement és tömít is, szóval ha még mindig működne, nem kéne trükközni.
De nem tudom. Lehet, hogy megszakadt benne valami, mikor "erőltettem".
Eddig ~80 fok környékén tért magához: ki is mértem, hogy az ~1,5K Ohm,
de hazafelé már nem volt semmi, csak a "szakadás" néma csendje.Azon gondolkodom, hogy veszek egy adaptert, és berakom a körbe, a gyári
"forrásjelző", meg megy vissza a helyére. Ettől persze lehet sz*r a szenzor,
de legalább hozzáférhetőbb (?) helyen lesz, könnyebb lesz cserélni (ha kell),
és nem erőltetem beszereléskor, ha új lesz. Már ha attól lett "baja" (egyszer
kicsúszott a kezemből a csavarkulcs, így egy picit megnyomódott, de ennyi:
utána vígan működött az első pár úton, aztán jöttek a "kontaktos" bajok).Szerk: mennyi szokott lenni egy robogónak a normál üzemi hőmérséklete?
Emlékeim szerint ilyen 85 körül szokott a Maja ketyegni, ha jó volt a mérő.
A maximumot leállításkor érte el (megszűnt a menetszél, gondolom azért),
és az sem volt több 90+ fokoknál... Elvileg 100 fölé mehetne nyomás alatt,
de nem tudom, hogy mennyi szokott lenni. Gondolom 100 azért már necc!
Csak lehet, hogy ez a 85 meg picit alacsony? Rossz volt a mérő, vagy ez
az igazság és nincs azzal semmi gond: megfelelő hűtővíz hőmérséklet?[ Szerkesztve ]
-
Criton
veterán
megjött a levél, holnap jön a két új Michelin POWER PURE SC gumim, és hétfőn roboghatok újra
-
Bati0501
őstag
Ajjj,fiúk szoktátok mondani,h a robogók olyan bonyolultak,mint egy faék,de mégis mennyi bajotok van velük.Vagy inkább úgy mondom,h mennyi bajuk lehet...
-
DigitXT
félisten
Ingadozik is, mivel a generátor fordulatszámától függ a töltőfesz:
azért kell oda a fesszab, hogy vágjon, ha túlfeszelne a generátor
mikor pörgeted a motort. (De láttad is, hogy mi történik nélküle.)Más: nem akarok átmenni Critonba, de nem tudjátok véletlenül,
hogy a Majesty-n a hűtővízkör csövének mekkora az átmérője?
Tudom, vegyek tolómérőt, és... De mondok jobbat: leginkább a
belső átmérőjére lennék kíváncsi... Azt meg kívülről nehéz lesz
megmérni... Hirtelen nem találtam rá semmit: hátha...
(Tudom, engedjem le a vizet, vegyem le a csövet, úgy mérjem.) -
veterán
-
runner 125
nagyúr
válasz Tothgera30 #27033 üzenetére
"Szerencsére az enyém is elvitt ma a pizzériába és vissza.."
Úhgecc, ez brutál teljesítmény, már-már Dakar szintű. Tényleg durván bírja a strapát ez a robogó, nem semmi.
"Kinek a pap, kinek a wlan" :-) • A forum arra hivatott, hogy a kérdéseiteket ott tegyétek fel, s ne privát üzenet formájában felém! Köszönöm!
-
Bati0501
őstag
-
veterán
válasz Tothgera30 #27038 üzenetére
Nemrég pesten az árkád elött láttam egy full narancs vespát, meg egye full fehér vespát. Teljesen újak lehettek mert nagyon patika állapotban voltak, illetve a gumikon is lehetett látni hogy nemrég hagyta el a szalont.
Vártam ismerőst és 10-15 percig ottvoltam. igazából megnéztem őket mert nagyon szépek voltak. És fura módon pár fiatalon láttam hogy nagyon csóválták a fejüket hogy milyen szarul néznek ki. Egyiktől még hallottam is hogy mondta hogy a keeway vagy kymco nemis tudom mit mondott hogy mennyivel jobb.
Majdnem beszóltam hogy látom nemvagy tisztában a Vespa szó jelentésével
iPhone 13 Pro Max
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #27038 üzenetére
De a villaszárat remélem szépen megpucoltad a túrázás után!
-
Tothgera30
Ármester
válasz DigitXT #27040 üzenetére
Holnap lefényképezem neked, ezt nem kell pucolni, a zsírt se nyomja, pedig itt sírtok hogy így-úgy sz@r.
#27039 jozsi252: Nem fiataloknak való úri huncutság az. Én még maxi robogó vagy túra motor mellé is simán elbírnék egy 50-es Vespát. Most a melóhely előtt állt egy vajszínű ET2-es (50 2T), az órájában 11042km-rel (szerintem inkább 31042 lehetett az anno ), de még egészen egyben volt, csak a fényezése nagyon fakó.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
rjg
őstag
Ma megvolt az első istenes bőrig ázásom a robogóval. Kispesten, az Europarknál kezdett zuhogni, mire a Vas Gereben utcához értem - kb 5 perc - szó szerint a t©k©mről is folyt a víz. A Vas Gereben utca egyik kereszteződésében állt a víz, nagy bátran belementen, volt vagy harminc centi mély. Utána a motor nekiállt hörögni, majd megállt. Gondolom a gyertya lett vizes, mert nem tudtam beindítani. Elkezdtem tolni, néhány sarkonként meg- megpróbálva beindítani - miközben imádkoztam, hogy az akksi ne merüljön le, amíg a motor ki nem szárad. Kb két km és húsz-harminc perc séta után végre beindult, de kb három - négy alkalommal, 100 méterenként le- leállt, mire rendesen füstölve sikerült magából kiköhögnie a vizet. Érdemes lenne kipucoltatnom, vagy elég, hogy kiszáradt?
MacBook Pro 16" M1 - Galaxy S24 Ultra
-
alba-regia
aktív tag
válasz Tothgera30 #27041 üzenetére
Az én Vespám közel 30 éves, és abban is kb. 12.000 km van (nálam 3. jármű). Nem valószínű, hogy tekergetve volt, legalábbis az állapotából erre következtetek. Az ET fiatalabb, lehet, hogy csak sokat állt a napon, azért fakul.
-
DigitXT
félisten
válasz Tothgera30 #27041 üzenetére
Látom megsértődtél, pedig én olyan jót röhögtem az egészen.
Ha megbántottalak, akkor bocs. Én sose sírtam, hogy milyen
szar a villád, csak az maradt meg, hogy folyton pucolgatod.Miattam elő ne vedd a fényképezőgépet: van a cégnél NRG. És
minden, ami szem szájnak ingere. (Motowell is. Tényleg van.)
De a 650-es Executive Burgman mindent visz: még a SW600-at
is üti. De nem csak robi van, hanem CB1300, meg "supermoto",
meg ilyenek... Fényképezhetnék, de minek: használati tárgyak.
Az egyik legfurcsább, az egy ilyen Sachs Madass. Bejönnek a
projektoros lámpái, persze nem kinézetre, csak technikailag.
Azokba kéne xenont rakni, és akkor nem vakulna senki.Szerk: bocs, a slágert kihagytam: Aerox is van. (És volt egy
180-as Runner 4Road dobbal, de azt már 1 éve nem láttam...)SymbianOS: Madasst, vagy Burgonyát? Utóbbi tényleg állat.
(Mondjuk akkora, mint egy fél autó, szóval nem az a sorok közt
csalinkázós fajta, de nagyon ott van a szeren: úgy egyben van.)[ Szerkesztve ]
-
Denyiro
tag
Üdvözlet a fórumozóknak! Aprilia Scarabeo 50 ccm 2T robogóhoz -motor megpiszkálása nélkül- érdemes sportkipufogóra beruházni vagy nem fog számottevően nőni a teljesítmény csak az orgánuma változik a motornak? Esetleg valakinek személyes tapasztalat van a témában?
Denyiro
-
AndrewTdi
addikt
válasz DigitXT #27048 üzenetére
Én a sárga rettenettel nyomom.
Más:
Van arról tapasztalat, hogy milyen protektor inget érdemes vásárolni?
Elég nagy a szórát. 20K-tól 40-ig, és van, hogy ugyanaz a felszereltség.[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek! Motorkerékpár
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Raktáron! Új, 11kW-os, type2-es, 3 fázisú, 3x16A-es fali töltő, dobozában, 2 év garanciával!
- Bosch SPI25CS03E, 9 terítékes beépíthető mosogatógép