Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Elden Ring: Shadow of The Erdtree - Íme a végső gépigény
gp A kiegészítő érkezése már nincs messze, alig egy hetet kell már csak várnunk a DLC-re.
-
Költséghatékony 4K-s monitorokkal adott magáról életjelet az AOC
ph A 68,58 cm-es, pszeudó-10 bites páros megelégszik a 60 Hz-cel, de azt dinamikusan variálhatja, és a fedélzeti I/O-ja sem olyan rossz.
-
PROHARDVER!
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
horvathkrisz
addikt
válasz Tothgera30 #44695 üzenetére
Akkor befecsisnél mi az az alkatrész a gyertya felett?
-
SzlobiG
félisten
válasz horvathkrisz #44701 üzenetére
Mire gondolsz injektor fejre?
Ugyanúgy működik a kenés mint a karbisnál.
-
Grillo
senior tag
válasz horvathkrisz #44701 üzenetére
"Motorkiállításra" jön valaki hétvégén?
-
huszi.gyb
senior tag
válasz Rico45 #44705 üzenetére
Akkor menet közben is, csak nem veszed észre.
Elhiszem, hogy idegesít, de meg kell keresni a hiba okát! (Esetleg tömítéseket nézd át), valahol hibás a rendszer. Ha kijavítod a hibát, nem fog folyni. Én nem gányolnám össze, mert az csak felületi kezelés.
www.dongosofor.hu
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #44673 üzenetére
A csereperiodus 10k km... Szoval meg jocskan be is tartom...
Ebben ketfele szuro is van. Az egyik kb mint az autokban, a masik nagyon suru szitanak tunik.
8600 es nem is teljes szezon... na de en minden nap ezzel jarok meloba (32km/nap), plusz minden mashova is, mert bkv berletet nem veszek...
Tudom, hogy nem esszeru a topup olajcsere, de van ismerettsegi korben ilyen osi auto 😉 Termeszetesen egy modern finom szerkezetnel ez nem megyen...
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
20k miota?
Miota nalad volt?
Vagy miota beallitottak az orajat?Vagy ujonan vetted?
Csak mert enyemben17k volt megvetelkor, de lehuzott 4evet olaszorszagban, ahol elvileg 14k kilometerrel adtak el a magyar vevonek. Na az a 14 az barmely olasz robinal ordas nagy kamu...
Olaszok also hangon 10k kmt mennek evente. Lenyegeben tobbet, mint autoval. Rohogok is amikor hahun jonnek a 9k kmes, de 5-6eves robik kulfoldo papirokkal. Lenyegeben alig talalni maxi robit 20k felett...
Szoval azt mondom, hogy az ora allasahoz minimum adjunk olaszorszagi evek szama X 10k kmt... Ez nalam +40k km, azaz a futas jelenleg 65k korul jar. Elmeletem szerint...
Persze lehet, hogy ettol is tobb van benne, vagy tenyleg annyi, amit mutat az ora. Utobbi mellett szol a megvetelkori gyari kuplung, gyari szij, gyari fekpofak. Vagy csak gondos es gazdag tulaja volt odakint.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
huszi.gyb
senior tag
válasz longwild #44709 üzenetére
Nekem a Golf 3-ba a múltkor kellett olajat töltenem, mert elengedte a szelepfedél tömítés. 0,7L ment bele, majd 150-200km után, megcsináltattam az olajcserét, pedig még csak 8000 volt a régi olajban (11 hónap). De ha már a tömítés miatt szerelőnél volt... Nem értem azon a pár 1000Ft-on miért kell spórolni. Ha a motornak baja lesz, az sokkal jobban fáj...
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz longwild #44710 üzenetére
Mellé: újonnan vette. Szerk: amúgy semmi baj azzal, hogy
rátöltöttél! Csak az nem olajcsere. 10K-nál komplett olaj le, szűrők
ki, csere, friss olaj feltölt, számláló nulláz: örül, nem idegeskedik.
Na és, ha nem teljes szezon? (Évente több olajcseréd is lehet, ha a
gépet sokat használod: mindig az a mérvadó, ami hamarabb jön...)[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
Huh sracok, Ti itt felettem nagyon felreertettetek valamit. A Piaggion most fogok olajat, szurot cserelni, anyagok itt vannak mar a garazsban...
A topupot az olajfogyasztasi kerdesemhez irtam, miszerint a usermanual ir ilyet, tehat mintha a gyarban is tudtak volna, hogy bizomy a user olykor kevesebb olajat fog talalni a blokkban, mint kéne.
A harmadik szal a folyamatos ratoltogetos auto, melyet mint erdekes tortenetet jegyeztem meg. Soha nem kovetnem ezt a mintat, mar reg szet kellett vna boritani a motort, nem normalis, hogy annyi olajat eszik az az auto.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
longwild
aktív tag
válasz DigitXT #44712 üzenetére
A na es ha nem is teljes szezon? kérdésedre... azt arra a megjegyzesedre irtam, miszerint racsodalkoztal a futaateéjesitmenyre, mert te 2év alatt tettél meg annyit. Kiegészitettem, hogy és nem is teljes szezon, mert majus korul kezdtem napi szinten hasznalgatni a motort.
Azaz semmi koze az oéajcserehez. 😃 Ami elobb eljon:1év v10k km. Ez az olajcsere szabálya.
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz longwild #44710 üzenetére
22k a teljes pontosság kedvéért, beszéltem a vevővel.
2008 (kerek öt évig használtam, ebből utolsó szezonban is állt majd' félévet)
amióta beállították az óráját - nulláramert újonnan vettem
De ha az xcitingban 70k km-van az évi 10k-s szorzód alapján, itt helyben nekiállok zoknit reggelizni. Esztétikai állapotra kb. hasonló, mint a satelis volt 22k km. után
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
Zoknit ne egyel
De a burkolat cserelheto. Viszont, a forumtars elmelete eros szerintem.
Evente 10k lehet bele tesz a motorba, de azt a6.evben nagy szervizre kell vinni.
Szerintem a km ora allas szorozva 2 vel.
De a kintrol jott motorra is igaz. Ami rendbe volt tartva, es gazdaja volt. Az draga. A lerugott szarok, bejonnek, itthon picit szerelenek rajta, hogy muszakin atmennyen, ora vissza teker oszt mehet piacra.
Itthon bevezetett km ora allas rogzitese az adasvetelinel, egy harmatos probalkozas.
Mert ha kell muszaki elott ora vissza es soha nem derul ki a valos futas. -
longwild
aktív tag
Tényleg ujonnan vetted? És eladtad? Szomszéééééééd!!!!!!
csongi! Az elméletem nem elmélet, hanem valóság, legalábbis nápoly környékén... sok olasszal beszelgetesbe elegyedtem és ennyit mennek arrafelé. Lényegében majdnem egész évben tudnak motorozni. Azaz 800-1000km/ho. Ez simán összehozható itthon is, ha valaki alap közlekedési eszköznek használja.
Ráadásul amit kapnak odakint... A tuti az 4 személy volt egy motoron. Teljes csalad...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
kcsa
veterán
válasz csongi #44716 üzenetére
Burkolat cserélhető, gyanús hogy ezen is volt valami, mert a matricák nem éppen úgy vannak a helyükön, ahogy kellene. Viszont amit idáig megbontottam, az 100% rendben volt, fényezésnek nyomát nem láttam, fülek nem voltak töröttek, sőt, alig jött szét, olyan passzosan a helyén volt. A csavarok gyáriak, nem hiányos, nem szedett-vedett bontós csavarkészletből van összerakva. Lehet hogy a matricákat csak sz.rrá szívta a nap, azért jön fel a széle.
Úgy gondolkodtam amúgy én is, hogy ebben van óra szerint 20k, kb. én is ennyit mentem, de ha 50k, akkor se dől össze a világ, valószínűleg kibírja, ha rendesen volt szervizelve. És valószínűleg rendesen volt, mert pl. légszűrő is gyári kymco volt. Két dolgot tudok ezzel kapcsolatban is elképzelni: soha nem nyúltak hozzá, ez esetben rendben van a 20k óraállás, mert annyira nem volt mocskos, ha meg szervizelték, akkor jófajta alkatrészeket kaphatott.
@longwild: hát igen, valamilyen szinten tényleg hiba volt eladni: Minden hibáját, minden zaját ismertem már, viszont öt év után már nagyon keveselltem a 22 lóerőt, főleg hogy eleinte elég sokat jártunk ketten az asszonnyal. És igaz, hogy alulról karcolja az 60 kilót a feleségem, de én már duplája vagyok Úgy néz ki, hogy idén nyáron is sokat fogunk kettesben járni munkába, ezért cseréltem nagyobbra. Újra persze nincs pénzem, de ezt vállalható kompromisszumnak érzem. A fogyasztással kapcsolatosan van némi félelmem, de elég sokat járt ezen is az agyam: lehet hogy 6.5 lesz a fogyasztás, autóé is annyi. Viszont azzal nem 20 perc alatt érek munkába, úgy, hogy még élvezem is.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz DigitXT #44725 üzenetére
Tény, hogy nem olyan mint a tieid: minimum 500 karakter, mindenféle szövegformázás, erős tagolás, esetleg sok képpel
Ebből max a tagolás meg a karakterszám stimmel
szerk.: de irigylem amúgy, mert ilyen hosszú szövegnél a végén elfelejtem mit akartam az elején
[ Szerkesztve ]
-
csongi
veterán
válasz longwild #44717 üzenetére
Simán meg lehet a nagy szerviz. Főleg robogónál.
Magából a használat jellegéből adódik. Ráülsz, nyélgáz és mégy. 10-15 perc robogás és megállsz. Majd ez ismétlődik. Nagy igénybe vétel ez. A fekvő henger kialakítás pedig még hozzá tesz. Mindegyikben el van döntve a henger, mert egyébként nem férne el
60K környékén, bizony gyűrű, lánc, szimmeringek, de akár szelep rugó és szelep csere is benne van.
El lehet menni vele valóban többet is. De mint mondtam aminek olyan az állapota, az sehol sem két forint.
Mind ehhez hozzá tartozik a tulajdonos, hogyan használta, és karban tartás meg volt e.
Mindkettő fontos, ha az egyik kiesik akkor ugyan ott vagyunk. Pl Minden olaj csere meg volt meg tököm tudja minden ami kell, csak éppen 5* forralta meg, hidegen nyélgázzal közlekedett, üzem meleg állapotba ritkán került a vas, mert csak háztól házig tolta neki. De ugyan ez fordítva is igaz. Kímélte, nem hajtotta, csak éppen szar olajat tett bele, vagy tököm tudja bármi.
A 60 ezret azért is írtam, mert bizony 20-30k Között szinte mindegyik robogó blokknál elkezdődik a kipufogó végének a kormosodása. És ez java részt olaj égetésére vezethető vissza. Lehet más is, de ez a valószínűbb.
Ennyi év és kilométer alatt bizony sok minden történik, és elég egy hibás injektorfejjel szaladgálni, a benzines olaj megteszi a maga koptatós hatását.
Nekem 22K nál tart a motor, és szépen kezd jele lenni a fekete színnek. De majd az első hosszabb úton kiderül mi az ábra, mert tavaly szezon vége óta csak helyben járt, és eddig a kipufogó végén fekete színnek nyoma sem volt.kcsa: Ha 6,5 lesz a fogyasztásod, akkor baj van. 4-4,5 Liter között kell lennie. A karbisok ettek 5 litert városi rángatással. A cimbim vasa, 4,5 litert evett hosszútávon, 90-100 as tempónál. Az utazó súlyuk kevesebb volt mint nektek, ez igaz
Nekik összesen: kb 130Kg[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz AndrewTdi #44727 üzenetére
Nem tudom mennyi, most lesz egy első mérés. Aztán hosszú távon meglátjuk
De 5-6 közé saccolom be, egy személlyel, szigorúan városi forgalom, sok dugóval (elindul-megáll, elindul-megáll, elindul-megáll, elindul-megáll, elindul-megáll és így tovább ).
Injektoros, viszont a lambda nem jó, ez is emelhet fogyasztást. A szíjról meg pl. még nincs fogalmam, ez is emelhet fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
-
longwild
aktív tag
válasz Bogyó bá' #44719 üzenetére
Bizony bizony!
Apuka vezet, lába között a 3-5 éves áll, mögötte asszony, de köztük a 6-8 éves ül!Nem Banglades, meg EU tag, de Nápoly az 3. világ. Google street view segítségével (ha van ott) nézzétek meg a Garibaldi tér környékét...
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
Bogyó bá'
nagyúr
-
longwild
aktív tag
válasz csongi #44728 üzenetére
Érdekeseket és tanulságosakat írsz.
Ezek alapján Magyarországon használt nagyrobiban nincs olyan, ami 20e alatt futott volna. Nem óra, hanem valóság szerint. Pl én még nem láttam olyat, aminek a kipufogó vége tiszta lett volna. Vagy rozsdás, vagy kormos, de valami volt vele.
Ráadásul ahogy említed is: az ár. Az olasz oldalakon is a tisztességes kisebbek is 2000Eur környékén kínálódnak, de az még ott van. Ha egy importőr nepper alkudik is, mondjuk 2000Eur-ért itthon van. Aztán jönnek rá az állami sarcok és ott vagyunk, hogy egy 250-es minimum 700e körül van, kereskedő haszna nélkül. .. Szóval a 4-500k-s rendszámos gépek esetében (ide értve az enyémet is) a valós állapotukkal, előéletükkel, egykor valahol, valaki tisztában volt és olcsón túladott rajta, ezért lehet ennyi az ára és nem 700k feletti.Egyébként ha képbe akartok kerülni a gépetekkel, akkor nyugodtan írjatok egy hivatalos, külföldi márkaszerviznek egy alvázszámmal megtámogatva... Én is megtettem
Egyébként ha már felújítás, szerelés:
- mennyire szokták ezt meglépni 200-500ccm robogóknál? Nem inkább elbontják?
- 60k-ig milyen lesz a henger és a dugattyú állapota? Azokkal nem szoktak valamit csinálni?[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
csongi
veterán
válasz longwild #44736 üzenetére
Egyébként ha már felújítás, szerelés:
- mennyire szokták ezt meglépni 200-500ccm robogóknál? Nem inkább elbontják?
- 60k-ig milyen lesz a henger és a dugattyú állapota? Azokkal nem szoktak valamit csinálni?Erre nehéz válaszolni. Típus, használat stb függvénye. De a szervíz könyvben, minden le van írva. Persze minden leírt átléphető. A kérdés mennyire tartja be a tulaj. Ha nincs szét hajtva, oválisra kopva stb. egy gyűrűzés is sokat segíthet. És aztán vannak a gyáritól olcsóbb megoldások, de ezek már szakmai és szerelői titok, ezekkel kapcsolatban kérdezze meg szerelőét, alkatrész besszállítóját
Lehet olaj adalékokkal próbálkozni, lehet beválik lehet nem. Vannak amiknek van létjogosultsága, vannak termékek amik semmit nem érnek.
Persze gyári 0 km állapotba tartani egy motort igen drága és értelmetlen , de jó közepes állapot, meghálálja magát. -
longwild
aktív tag
válasz longwild #44736 üzenetére
Egyébként ha képbe akartok kerülni a gépetekkel, akkor nyugodtan írjatok egy hivatalos, külföldi márkaszerviznek egy alvázszámmal megtámogatva... Én is megtettem
- mármint kérjétek le a gépetek szerviz historyját... Amit találnak róla, azt oda fogják adni nektek. Abból pedig lehet becsülni, hogy mi történt akkor, amikor a márkaszerviz nem látta a gépet többet már. Gondolok itt a km-ek alakulására Mert ha valamibe betekertek első évben X km-t, abba várhatóan a következő évekbe is akörül fog kerülni.
[ Szerkesztve ]
szoftver szakmabeli && Beverly250
-
DigitXT
félisten
Szerk: ez is érdekes ccm, de a szállítható személyek száma sem rossz!
(255 fő. Végülis nem írta oda, hogy egyszerre, hanem mondjuk: hetente?)
De azt meg tudom érteni, hogy kihasználatlan. 254 utasa nincs.[ Szerkesztve ]
-
DigitXT
félisten
válasz runner 125 #44740 üzenetére
Tudod, ha bizonyos feltételek szerint végignézed az aktuális kínálatot
(kerestem ~fél milla alatt az általad javasolt injektoros spórolós gépek
"garmadáját", legalább 300 ccm motorral), akkor vicces a listában 1-2
ilyen nagyon nem odaillő hirdetés. Oké, az 50/500 nem nagy cucc.
De a szállítható személyek számának ilyen "elírása" nem "1-1 szám":
megkockáztatom, hogy pont ez a cél. Lásd anno azt a "f*sságokat"
összehordó hirdetést is hogy felkapták - boldog/boldogtalan posztolta.De amúgy teljesen igazad van: ne írjon senki semmit, mert akkor nem
kéne így a rengeteg elfoglaltságod mellett még linkeket is nézegetned,
és oltogatnod a topikba amúgy általában rendszeresen írogatókat...Szerk: egyébként a Benellis hirdetésre még fel is kaptam a fejem, mert
simán el tudtam volna képzelni, hogy valami olyan gép, mint a Velvet...
Már csak azért is, mert a Piaggionak van 459 ccm blokkja, de mindegy.[ Szerkesztve ]
-
huszi.gyb
senior tag
Bakker... Nézegettem az árakat. Ha DigitXT-nek igaza lesz, és kuplung cserés a robogóm... GTK
Azt hiszem néznem kell még pár helyen.
(Vagy megy bele bontott, az ingyen van).De ha mindent cserélek ~50k? A Golfban 90 volt munkadíjjal, és ott ki kellett venni a motort. LOL.Esetleg van ötletetek, hogy hol érdemes megnéznem?
www.dongosofor.hu
-
DigitXT
félisten
válasz huszi.gyb #44742 üzenetére
Na de miket nézel? A harangot valszeg nem kell cserélni, csak a belsejét.
Felújítani is lehet, bár én ahhoz nem értek, meg ugye szokták a harangot
is felszabályozni, de ahhoz sem. 10K viszont még nem GTK! (Légkulcsod
van, szóval a szerelés sem kerül semmibe. Ha a kuplung csak csúszik, a
varióhoz nem kell nyúlni, stb.) Szét kéne kapni, és megnézni, mi milyen...Az meg a másik ha mindenből van bontottad, ami jobb állapotú, akkor...
Szerk: az meg a harmadik, hogy izibe A2, aztán lesz egy jó motorod.
[ Szerkesztve ]
-
andree04
aktív tag
"rövid levegős fekvő, hosszú levegős álló, vizes fekvő" ROBOGÓ
Sziasztok.Ezek a kifejezések mit jelentenek pontosan,valaki tudna rá válaszolni.Köszönöm -
AndrewTdi
addikt
(Sajnos egy fül is bánja. Holnap mehetek műanyagoshoz)
-
kcsa
veterán
Beigazolódott az előérzetem: 6.5L/100. Pedig öt körül kéne lennie. Mondjuk simán lehet hogy up to 1 literrel többet tankoltam, akkor a fogyasztás is 5.7-re redukálódna. Majd kiderül. Viszont csak be kéne szereznem azt a lambdát.
-
AndrewTdi
addikt
válasz -Mosquito- #44749 üzenetére
Nem sajnos. Legelöl, legalul. A komplett alját le kell szedni, ahhoz sajna ennyire le kell bontani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Erős asztalláb (Steelcase)