- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen TV-t vegyek?
- OLED TV topic
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Házimozi belépő szinten
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- ZIDOO médialejátszók
- Fujifilm X
- Gaming notebook topik
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Xbox Game Pass [2024] - A májusi lista
gp Az elkövetkező időszakban többek között megkapjuk a Kona II Brume című játékot.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
gzbotii
veterán
válasz gzbotii #55050 üzenetére
(#55036) Qru: erre ment a válasz, a kiszáradt tankra, bocs, kicsúsztam a szerkesztésből
(#55051) EQMontoya: én is meglepően jónak találtam, főleg, hogy 35% nagyvárosi forgalom is benne van. Három telitank és 2600km átlaga ennyi. 110Le 1.9 TDI, Golf 4 spritmonitor
[ Szerkesztve ]
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
nagyúr
válasz gzbotii #55050 üzenetére
Én egyelőre még ismerkedek a Subaruval, a 64 lityis tankkal nem feltétlenül kímélő módban, de nem is nagyon taposva olyan 550-580 km körül lesz a hatótáv. Aztán a következő tankolásnál megcélzom a 10-es átlagot (nagyrészt M0).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Qru
MODERÁTOR
válasz tboy93 #55049 üzenetére
Bubival én is elértem Münchent 1 tank benyóval de eléggé ki volt centizve a vége.
gzbotii: Anno a Skodánkkal jártam így (120L), azt hittem nem jó a mérőműszer... hát jó volt.
Szerencsére Szentendre után állt le (Pest felé) pont az OMW kút előtt kb 100 méterre így csak be kellett tolni a kútra. Tankolás persze nem indult... aztán kicsit az ac-t kellett kézzel pumpálni és már gurult is az járgány.tomcsi23: Jah, szerencsére nem marta meg a festéket a kifolyó nyál. Bár annak a csodaszép libafoszöld Skodának a szépségén inkább csak javított volna...
Jorus: Egy tank nektek kímélőben mekkora távra elég a B7-el? Kormival pályán kímélőben letekerek simán 1300 km-t (óra szerint 130 tempomat).
Milyen Subi? Részleteket!!44!!44!
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Asszonyé, főként város és rövid utak, így 6.4 liter most az átlaga, olyan ~1.100 km szokott jósolni a BC, de amikor szerinte 0 km van hátra, akkor még van benne 2-3 lityi.
Az én B6-om helyett egy Outback jött, 3.0R, 6 hengeres szívó boxer, 245 ló.
Van amúgy Subaru topic is, Parci is nemrég vett ugyanilyen Outbacket.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #55062 üzenetére
Bubu, összkerék, nagy szívó, automata... Ez ilyen. Cserébe 250k után is megy.
Same rules apply!
-
Declare
őstag
Meg lehet kerdezni, miert erre az autora esett a valasztas?
Mindenfele hatso szandek nelkül, komolyan kerdezem En ezekkel a subarukkal nem tudok mit kezdeni, egy ilyen benzines szörnnyel meg plane nem
Egy WRX az mondju oke...izig verig egy eleg egyedi sport gep...aki szereti, hogy bamuljak, annak biztosan allat.
Viszont ez az Outback, ezzel a motorral, sokat eszik, varosban nehezkes lehet kezelni es megtöbbet eszik, 240 lo, de ez nem az aszfaltszaggatasrol szol, hossza miatt (es ha jol tudom, nem allithato hasmagassaga miatt) a terep kepessegei sem lehetnek extremek, ahol mondjuk a hires neves összekerekhajtas elönyei kijönnek. Emellett viszont a fenntartasa es üzemeltetese is dragabb ha jol gondolom, mint egy hasonlo volvo vagy VAG.
A design vagy az hogy nem sok van belöle, az ami megfogott?
-
nagyúr
válasz bajnokpityu #55068 üzenetére
Segítek, úgy értette, hogy mindennemű motorhoz nyúlás/javítás/felújítás nélkül. Azért 200k körül a Turbó, kettőstömegű vagy valami hajlamos arra, hogy cserére/javításra szoruljon, ez viszont egy szívó boxer.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
bajnokpityu
félisten
válasz Tsebacsi #55070 üzenetére
szomszédomé is jól bírja ilyen szempontból. ettől függetlenül a 2 literes boxere 4literrel többet eszik. 200k alatt 3M Ft-al költ többet benyára, mint én turbo, kettős nem túl jellemző ezeken. kis fordulaton nincs nagy nyomaték, turbot meg inkább a hülyeség üli meg. viszont 2 vezműláncszett biztos elmegy a hasznomból.
swiftből nagyon irigyeltem, de most már nagyon nem irigylem. 1 dolog van, amin mindig csóválom a fejem, hogy de kéne, a siri csöndes járás..
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
-v-
addikt
Nem túl korszerű motorok
Szívók között azért nem olyan buta .. szívó oldalon változó vezérlés, változó szívócsőhossz.. alu blokk, hengerenként 4 szelep, elektronyos fojtószelep stb. Nem olyan ósdi azért, sokkal tudományosabb szívók nem voltak, még kipu oldalra mehetne változó vezérlés, közvetlen befecskendezés, meg mondjuk bmw vagy alfa féle valvetronic/multi-air okosság, aztán kifújt.
-
Qru
MODERÁTOR
Nyilván nem egy 2T-s trabi motorja igen. Vannak fejlettebbek is de azok már mind fokozott rizikófaktort is hordoznak magukban. Ez egy egészséges kompormisszum sztem amit ezek tudnak. Már viszonylag korszerű de még nem túlbonyolított. Persze itt is van fejlődés, az újabb motorjaik már tényleg nagyon korszerűek (változó vezérlés mind a két oldalon, direkt befecsi).
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #55075 üzenetére
Sajnos még a szívók is kokszosodnak, csak nem annyira, mint mondjuk a Prince.
Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #55067 üzenetére
Fix a hasmagasság (22 cm) nem állítható. Baj? Nézd meg mennyibe kerül egy új légrugó az Óllródba vagy egy XC70-be és abból kelleni fog majd 4 db...
Hosszú? Maradjunk a kategóriájában és nézzük meg: egy XC70/Allroad mennyivel rövidebb?
Fogyi városban sok? Mondjuk egy hasonszőrű 5 hengeres XC70 mennyivel is eszik kevesebbet városban?
Sok Volvos ismim van, egy hasonló Volvo fenntartása sem kevesebb. És akkor az Audi Allroad-ról nem beszéltem...
mod:
Miért ül Subaruba? Szerelemből ez egy életérzés. Nekem is kifizetődőbb lenne egy dízel de egyszerűen akárhányszor átülök a 2.0 TDI-ből vigyorgok. Mert halkan és rezgésmentesen jár, a kormány olyan szögben áll alapból ahogy kell/kényelmes, kézre esik a kézifék. Meg van benne a mechanika elpusztíthatatlan érése, úgy kanyarodik mint az istennyila, vizes úton is úgy elindulsz kb mint szárazon... nem is sorolom tovább.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bajnokpityu
félisten
válasz EQMontoya #55076 üzenetére
bőven ellensúlyozza az esetleges szeleptakarítást az üzemanyag megtakarítást. tudom totálkáros "okosok" szerint 60ezrenként diótréning, de ez marhaság. TSIből tudok olyat, amit épp eladnak 195ezerrel, és soha senki nem bontotta meg. 1 lánc volt eddig, és csókolom.
ami szvsz nem oké velük, az a károsanyag.
[ Szerkesztve ]
eladók: Hifiman HE560V3, Topping DX3PRO+ DX7PRO
-
EQMontoya
veterán
válasz bajnokpityu #55078 üzenetére
ami szvsz nem oké velük, az a károsanyag.
Ezzel teljesen egyetértünk, ugye az elég nyilvánvaló, hogy az égéstérben a kis része rakódik le, a zöme meg kijön.
Nyilván a kokszosodás nagyon sok dolog függvénye, pl. üzemanyag minősége, vezetési stílus, felhasználás. Gyakrabban leforgatott vagy sokat autópályán használt autó nyilván kevéssé fog kokszosodni.
Same rules apply!
-
nagyúr
válasz Declare #55067 üzenetére
Nem próbálok/próbáltam hozzá ideológiát gyártani, amivel meg tudnám magyarázni, hogy miért is volt ésszerű választás, mert racionális elvek mentén nyilván nem volt az. No, de miért kellene mindig, minden esetben racionális döntést hozni?
Évekig dízel Passattal jártam (B5.5, majd 2005-ös B6, majd 2010-es B6), ami egy remek utazó autó, alacsony fogyasztással, és a szokásos problémák/rigolyák (prémium üzemanyag, olajcsere, 250k-ig kettőstömegű és kuplung) orvoslásával kimennek a világból is, ráadásul nekem, aki napi 100km-t ingázik az M0-on (Érd-Reptér-Érd) ideális utazóautók voltak. Ugyanakkor mindig is szerettem volna egy erős benzines autót, mert csak. Erősebb Lexusok, Audik, BMW-k, Subaruk jöttek szóba az egyes típusok külleme, felszereltsége okán. Aztán ahogy szűkült a kör, és egyre több típust volt alkalmam kipróbálni, már csak a Lexusok és a Subaruk maradtak. Kritérium volt, hogy 200 feletti LE legyen, és a beltere kellemes legyen, testre tudjam szabni a kezelőszerveket. A 2010-es B6 Passatot például sehogysem tudtam kényelmesen vezetni, nem azért, mert nem volt benne hely, hanem, mert valahogy a kormány-váltó-ülés kombót nem tudtam úgy beállítani, hogy minden kézre álljon, és az ülése kifejezetten kicsi volt nekem (185 cm / 115 kg). Mivel asszonynak B7 Variant Passatja van, ezért elkezdtem kacsintgatni a crossoverek felé (minek legyen két városi autó ugye ), leszűkült a kör, és mivel a Lexus Rx 400h-ja számomra vállalhatatlan belsővel rendelkezik, plusz a hibrid hajtáslánctól kicsit ódzkodtam is, így a Subaru maradt a kosárban.
WRX-ek között szinte csak lerúgott példányokat találtam, és elég szűk a felhasználási körük a kialakításuk miatt, és formára sem túl bejövősek. Az STi-ktől a Subiklubon tántorítottak el, kihegyezett motorok, durva felújítással összefüggő költségek, és ezeket egybevéve, csak harmadik autónak tudnám elképzelni, de arra nem áldoznék jelenleg. Olyan autó kellett (helyesebben: olyan autóra vágyott a bennem élő kisgyerek ), ami ha kell pakolható, ami ha kell ordítva megy, mint a bolond, amivel el lehet menni egy bakhátas, sziklás-gyökeres úton, ami négykerékkel kaparja magát a havon, és ami ha kell nyugisan elporoszkál minden probléma nélkül, nyugdíjas módjára. Ez volt az Outback.
Utána már csak a megfelelő motorral szerelt Outback változatot kellett kiválasztani a rendelkezésre álló pénzügyi keret és a használtautó piac kínálati viszonyait figyelembe véve. Amikor ez is megvolt, indult a vadászat. Ultra jófej eladót és extra jól karbantartott autót sikerült kifognom néhány hét elteltével, és azóta vigyorgás és örülés és szerelem van.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Declare
őstag
- Az allithato hasmagassagot arra irtam, hogy igy terepen nem lesz nagy bajnok, hiaba a bomba jo összkerek rendszer.
- Ugyanugy hosszu, mint egy xc70 vagy allroad persze, nem vitattam, csak mivel M0 es varost irt hasznalatra igy jött a következtetes, hogy Bp utanna a kerdes, hogy miert ez az auto (csak kivancsisag)
- Fogyi: Persze egy benzines audi vagy volvora is ugyan ugy jönne ez a kerdes....ezert is dobtam fel....miert a böszme nagy benzin a böszmenagy, amugy nem sport autoba? Egy volvo xc70 D5 el vagy egy allroad a 3,0Tdi vel sokkal logikusabb nekem.
- Fenntartas: hat azert esett mar szo a subi fenntartasi költsegeiröl....nem keves....ellenben egy D5 volvesz vagy 3,0 tdi allroad, esetleg 2,0 tdi a4 allroad jo esellyel olcsobb. Bitporknak volt 2db audi allroadja es azokkal jol jart....persze be lehet nyalni ott is ez vilagos....de ahhoz ott pech kell, a subinal meg alapbol olyanak az alkatresz arak, akkor is ha minden klappol...es azert az is elromolhat eppen.
- ülni nem ültem subaruban, kepekröl itelkezem ....viszont hasonlo koru mazda, lexushoz volt szerencsem es nekem az is eleg....nem az en vilagom....es hat a subaru hirböl sem all ezen markak felett belter design es anyaghasznalatban....de ez mondjuk egyeni tetszik/nem ttetszik temakör. Egy WRX ben azt mondom oke, az mindenröl szol csak nem a csilivili belterröl...de ez egy kvazi csaladi/utazos auto.
Szoval a kerdes inkabb annyi volt, ha mar ilyen jellegü auto kell, akkor miert nem egy dizel allroad vagy volvo a d5 mocival vagy hasonlo. Miert egy benzines nagy szivo subaru
(#55086) Jorus vilagos erre voltam kivancsi Nem egy tucat autod van az biztos. Ha a design is klappol es nem zavar a magasabb fenntartasi költseg, akkor biztosan van valami ebben a subaruzasban
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Mintha 1 lenne a sorsunk.
B5.5 1.8T majd B6 TDI (közben egy Skoda 1,8 TSI de azt a szűk 1,5 évet gyorsan ki akarom törölni annyira utáltam) mellé jött a Bubi. Csak annyi, hogy nekem a fogyi miatt a H6 kiesett meg eleve kisebb autót akartam a Lega/OBK-nál ezért lett Impreza végül.
#nincsbennetarcsi
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #55087 üzenetére
itporknak volt 2db audi allroadja es azokkal jol jart....persze be lehet nyalni ott is ez vilagos....
De még ennek ellenére is locsolt rájuk bőven.
Szerintem egy Subarunak a fenntartása azért nincs egy szinten egy prémium kategóriás dízelével, főleg ha utóbbiból is az összkerekest vesszük alapul. Még akkor sem, ha nem futsz bele utóbbival valamilyen irgalmatlan szívásba, pl. üzemanyagrendszer felújítása.
A múltkori A6 3.0tdi cikk nagyon tanulságos volt totalcaron: nem volt az autónak semmi komoly baja igazából, de két év alatt azért ráment vagy másfél guriga.Same rules apply!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Declare #55087 üzenetére
Ez SUV nem terepjáró. XC70/Allroad sem ügyesebb terepen. Jó ha az Allroad torsenes akkor igen.
Parkolás szívás vele. Meg a fogyi is de M0-on még egy H6 se eszik sokat.
Hát drága az alkatrész de egy prémium sem olcsóbb. Sőt... Nézd meg a TC A6 használt tesztet pl... És ebben a OBK-ban nincs ami elromoljon. Fék, futómű vezérlés de ezek kopók. Difikben ha rendesen cseréled az olajat az is örök élet +1 nap.
D5 nagyon finom és a V6 TDI is egész finoman jár de a H6-hoz képest sehol nincs járáskultúrában. Kinek mi a szempont. Mondom ezt úgy hogy ott a 2.0 TDI és mégis H4-et vettem. Pedig amire nekem kell egy 4motion TDI bőven elég lenne de egyszerűen nem vitt rá a lélek... Semmilyen pozitív érzelmet nem vált(ot) ki belőlem.WRX fun, kérdezd Bögrét neki volt egy Mk3-as. Én ültem is mellette és igen jól szedi a pacskert és az a hang mellé... Csak hát ott a minimum fogyi 13 literről indul.
Miért? Más kellett neki. Mint ahogy nekem is.
mod:
Jorus: Yepp. Csak aztán volt egy lábsérülésem ami nehezen jött/jön helyre...
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
gzbotii
veterán
Aro 16 - Aro gyárban, Oltcit alvázra és Dacia motorra épített autó. Minden adott ahoz, hogy a gyárkapun se tudjon kigurulni
When every logical course of action is exhausted, the only option that remains is inaction.
-
Nos 13 és fél év valamint 174.xxx km után (plusz amit még esetlegesen visszatekertek) ma az M0-án, miután elérte az üzemi hőfokot az autó, felütötte a fejét a borostyánsárga rém a műszerfalon.
Nosza OBD2 olvasó elő. P0420-as hiba. Megérezte a fiatal úr, hogy szerdán megy vizitre.
Ami besz@rhatott:
- gyertyák (az amúgy is cserélve lesznek) -> elégtelen gyújtás
- valamelyik lambdaszonda (személy szerint erre gyanakszom, szerdán meglessük)
- katalizátor (nem lenne vicces 120k egy új)Az autó nem rángat, megy rendesen (kopp-kopp), nem fullad vagy köhög. Szerelőm is mondta, hogy több ilyennel volt dolga, amíg szakszervizben dolgozott. Azon akad fenn az ECU, hogy a gyár által megadott -tól / -ig károsanyag kibocsátás túllépte az -ig határt. Járni lehet vele, csak kicsit több dzsuvát nyom a levegőbe.
Szóval egyik szemem sír, a másik meg nevet.
[ Szerkesztve ]
-
Declare
őstag
válasz EQMontoya #55090 üzenetére
Pont ezt akartam irni, amit MunezXBK irt. Ez az "ennyi idö alatt ennyi meg annyi ment a kocsira" ez baromira ember es hasznalatfüggö....szerintem en is 3x annyit költöttem az Astramra, mint mas tulajok 90% -a.
Viszont oke, biztos nagyobb nyugalommal lehet költsegeket kalkulalni egy ilyen szivo subaruval, mint egy 3.0 tdi legrugos A6 avanttal
(#55091) Qru "Miért? Más kellett neki. Mint ahogy nekem is" szerintem ebben van a lenyeg es ezt el is tudom fogadni Ha van az embernek valami "lövese" akkor azzal nem lehet mit tenni van akinek a "japan" van akinek a "szivo" van akinek a "dizel" stb....
-
-
EQMontoya
veterán
válasz Declare #55096 üzenetére
Arra értettem, hogy ezekben a dízelekben azért brutál sok érzékeny elektronika, szonda, ez-az van, aminek a meghibásodása nem okoz nagyobb problémát azonnal, nyilván nem maradsz az út szélén, de egy 10+ éves prémium dezsőnél ebből óhatatlanul be fog esni néhány. Ezekhez képest a 3.0 boxer szívó egy faék, jóval kevesebb komplikált dolog van benne.
Továbbá egy pl. egy korabeli A6, ha nem nagyon fapad, esélyesen több elektromos extrát tartalmaz, mint az Outback, amik ebben a korban szintén hajlamosak azért meghibásodásra. Márpedig az itteniek zöme szerintem rendberakja ezeket.Anyámék is csak két szondát/jeladót (már pontosan nem emlékszem) cseréltek ki egy viszonylag új (mondjuk 5 éves), keveset futott (<100) dízel Mercin, az éves szervízköltségem a Lexuson kevesebből kijön.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Yettel topik
- Jogász topic
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen légkondit a lakásba?
- Milyen TV-t vegyek?
- Marvel Snap
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- További aktív témák...