- Házimozi belépő szinten
- Kipróbáltuk az LG kompakt 4K projektorát, a CineBeam Q-t
- OLED TV topic
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen TV-t vegyek?
- Vezeték nélküli fejhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
Senua's Saga: Hellblade II - Íme a végleges gépigény
gp A folytatás megjelenéséig kicsivel több mint két hetet kell már csak várnunk.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
-
Letartóztatták a bitcoin-Jézust
it Amerikai adókerülés vádjával, Spanyolországban tartóztatták le a bitcoin-Jézusként ismert Roger Vert.
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
raczger
őstag
Mi értelme van azoknak a lámpás kereszteződéseknek, ahol a kanyarodó és a szembe, egyenesen menők is egyszerre zöldet kapnak (főút). Két konkrét hely, ami eszembe jut: [link], [link]
Legtöbb helyen ilyen kereszteződésben ugye úgy van, hogyha a kanyarodó zöldet kap, akkor a szembe forgalom áll. Megtévesztő lehet, pl ha kanyarodnál, zöldet kapsz, de a szembejövő későn reagál, későn indul el, akkor azt gondolod addig, hogy akkor neki pirost mutat a lámpa. Ilyen helyeken minimum valami figyelmeztető táblát kellene kitenni szerintem...
Tudom, több hasonló kereszteződés van, de ez a kettő konkrétan olyan, amit egy nem környékbeli simán benézhet.www.movat.hu - http://bit.ly/2mIziA4
-
bozont
veterán
Üdv
Eljött az olajcsere ideje. Eddig Total Quartz 9000 5w40-es olajat használtam a 2.0 HDi motorhoz (Citroen Berlingo) elégedetten. De azért a kisördög itt motoszkál, lenne értelme valami 0w40-es, mondjuk Mobil1 New Life olajat beletenni? Ha csak kicsit lenne drágább nem gondolkoznék, de dupla annyi mint az 5w40-es.
-
bozont
veterán
Nem is tudom, végül is elég sokszor van az, hogy max a szomszéd városba megyünk, akkor épphogy meleg a motor. Nagyobb távra talán ritkábban. Még végig gondolom, lehet aztán teszek vele egy próbát és a következő cserénél majd meglátjuk marad-e vagy visszatérek az olcsóbbikhoz.
(#20809) TaaT
Az előírás szerint A3/B3(vagy B4) kell, csak olyat teszek bele ami tudja ezt. Nézegettem egy-két videót én is YT-n, ott elég jól szerepelt ez a Mobil1. Persze nem tudom mennyire megbízhatóak ezek a "tesztek". Na meg remélem nem lesz itt -30-40C°-os tél.
[ Szerkesztve ]
-
-
EQMontoya
veterán
-
TaaT
veterán
válasz EQMontoya #20812 üzenetére
A hideg a hideg oldalra vonatkozott
Nem tudom miért 40 és 100 fokon adják meg az értékeket, szerintem is jobb lenne mondjuk egy 0 és 100fok.
bozont: "Na meg remélem nem lesz itt -30-40C°-os tél. "
Hát igen, nem ebbe az irányba változik az időjárás idehaza
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
Skillet
addikt
az első a hideg oldal. a második a meleg. a két összehasonlított olaj eléggé más, a meleg és a hideg oldal is eltér.
hidegen a nullás olaj pedig tutira hígabb (mint az 5-ös). üzem melegen pedig a 30-as olajnál kisebb lesz az olajnyomás, vékonyabb az olaj. a 40-esnél fordítva.[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
TaaT
veterán
válasz tomcsi23 #20814 üzenetére
Ezt a képet lementem
ESP 0W30-on agyaltam legutóbb, de maradt az ESP 5W30.
A Mobil 1 racsingról nem is hallottam még. A 15W50 biztos fincsi lehet, mondjuk fater BMW mocijába valami elmebeteg sűrű olajat ír elő a gyártó (majd előkotrom később).
Give them hell Ukraine!
-
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
Qru
MODERÁTOR
Van vkinek tapasztalata a jakoparts illetve a mahle szűrőkkel?
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
roberto211
őstag
Jakoparts egész korrekt, meg autóalkatrészboltokban is mondják h jó minőségű eléggé..
Nekem légszűrőm, egyik lengőkarom, gömbfejem jakoparts és teljesen jó.. Mahle cuccokkal nincs tapasztalat..
Olajszűrőnek azért meghagytam a mannfiltert.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Qru
MODERÁTOR
válasz roberto211 #20821 üzenetére
Egyiket sem ismerem így végül mindenből Mann-t rendeltem a gyári olaj mellé. Az a tuti.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz mdani01 #20824 üzenetére
Ezt kaptam árajánlatként:
olajszűrő:
mann 1.800,-
bosch 1.800,-
jakoparts 1400,-
mahle 2.800,-levegőszűrő:
mann 5.700,-
jakoparts 2.900,-
mahle 4.000,-
purflux 3.800,-pollenszűrő:
mann 5.500,-
mahle 6.500,-
jakoparts 3.600,-Ezekből választhattam... Végül mann lett mindenből, arról tudom hogy jó.
Meg még mellé az 5 liter 5W30 Motul eco-nergy: 13.500.-[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
veterán
-
Skillet
addikt
olaj 1300ft.
levegő 5000ft
az üzemanyagszűrőt én sokallom, 7-8000ft körül mozog. bár nem kell hetente cserélni, szóval nem akkora probléma.
jövő tavasszal viszont csinos lesz az olajcserém. váltóolaj, difi olaj, ayc olaj baba dolog ez az awd[ Szerkesztve ]
Mess With The Best! Die Like The Rest! 8G GALANT VR4^ever
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Skillet #20836 üzenetére
Difi olaj az nekem is aktuális lesz lassan-lassan. Az első difit a váltó olaja keni tehát a váltó-első difi olaja az egyben van, a hátsóba meg csak 7 vagy 8 dl lötyi kell ha jól rémlik (az STi-be 1 liter kell hátra az tudom).
A középsőről dunsztom sincs de elektro-hidraulikus azokban nem tudom kell-e külön cserélni... A gépkönyvben nem találtam róla semmit.mod:
focvis: Gyáriból nem tudom mi mennyi így fejből. Arra emlékszem, hogy a gyári pollen az 7,2k volt azt kicsit drágának tartottam. Viszont oda a japánság, német feszítőgörgőim vannak már (Ruville), most német szűrőket kap és az olaj meg a gumim francia... Ehh, nesze neked echte japó verda.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
stickermajom
addikt
Letiltották a KÖBE-biztosítások árusítását
ASTRA után a következő lesz?
[ Szerkesztve ]
-
gaborbol
őstag
válasz DonLaca@ #20796 üzenetére
Az esetek nagyreszeben "Csak olajat kellene cserélni benne" -bol szokott a gond lenni.
Ketfele keppen lehet megcsinalni az olajcseret:
1) Kicserelni a szurot ami az automata hazaban szokott lenni, szoktak melle tenni egy magnest ami a vasreszeleket szedi ossze, azt kipucolni, ha mar ennyire szet van kapva akkor tomitesek, csatlakozok is cseresek szoktak lenni.
2) Leengedjuk-kiszivjuk a regi olajat, feltotljuk ujjal aztan ennyi. Ezzel az a gond ,hogy nem szoktak tudni csak leengedni a teljes olajat csak a felet vagy haromnegyedet, mivel se a szuro nincs cserelve se a magnes nincs kipucolva, ilyenkor van hogy kimossa a femreszeleket onnan ahol eddig uplepedett es kart nem okozott, aztan jon a csodalkozas, hogy beszart a valto pedig csereltek benne olajat is.
Itt az en regi volvom tortenete, nezd meg a linkelt videot is benne:
Nem tudom biztosra milyen kocsid van, valahol forenzat irtal, ha jol remlik, otodik hsz, egy szuzuki szerelotol:
Nagyvonalakban azt irja, hogy a szuro bent van a hazban, vagy le kell szedni a komplett valtot a cserehez, vagy legalabb szet kell kapni reszlegesen. Lehetetlen ? Nem, de nem egyszeru.
Amit o csinal ilyenkor, leszivja amit lehet, feltolti lassan , majd kap egy kulso szurot, hogy a belsovel ne kelljen gebegni tobbet.Miutan en csereltem belso szurot, meg toltogettem bele olajat a 8 liter teljes csere vegul 12-14 literrel lett megoldva mivel nem volt szivo berendezesem , szoval a sajat pumpajat haszanalva ki lehet a teljes 8 litert is csalni belole csak ido es olaj igenyes.
Jopar orat el lehet vele tolteni, ha valahol sokat kernek erte,mert a szurot cserelni kell a hazban meg a magnes, meg az olaj is draga, mert nagyreszben a gyari olaj b*szaott draga tud lenni( a teszunk bele valami hasonlot felejtsuk el) akkor jo esetben jo helyen van a kocsi a muvelethez.Az esetleges speci szerszamokrol ne is beszeljuk, mert valami speci kulcs- lofutty mindig kell. Meg lehet csinalni nelkule is, csak vagy tovabb tart, vagy rossz esetleg beszakad valami vagy nem jon ki akkor meg nagyobb szarban talaja magat az ember.
Az itteni szakik azt szoktak mondani, hogy ha 10 eves a kocsi vagy elment 150K Km-t akkor nem erdemes mar cserelni az olajat az automataban, mert sokszor ott lesz a vege a masodik pontban leirtak miatt.
Ha meg elmondjak, hogy a rendes melo mennyibe kerul akkor mindenki dob egy hatast, hogy azt azert kossz de nem.
[ Szerkesztve ]
-
jegenye77
addikt
Újrafutózott gumikról mi a véleményetek?
Itt Németországban nagyon nyomják.Valami szigorú előírásnak kell megfelelniük.Szinte a teljesen újjal egyenértékűvel.
Sok vélemény az,hogy teljesen jók de egy kettő azt mondja életveszélyes.
Lehet ezek már valami jobb eljárással készülnek és azért jók vagy kamu az egész?Sok ember azt hiszi, hogy az anyukája méhéből csúszott ki, mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják, hogy az apjuk t?kéből jöttek!
-
EQMontoya
veterán
válasz jegenye77 #20840 üzenetére
Alapvetően a technológiával nincs baj, csak egyszerűen magában hordozza azt a kockázatot, hogy így egy futózott gumi életének a végére a szerkezet/merevítés már 2x annyit futott.
Az lehet velük a gond, hogy ha elfárad a szerkezet, akkor a futófelület elkopásától függetlenül belefuthatsz egy defektbe.
Same rules apply!
-
jegenye77
addikt
válasz EQMontoya #20841 üzenetére
Na igen.Ki tudja előtte mennyit futott az a gumi.
Teherautóknál látni,hogy az egész újrafutózott rész leválik.Ez a nagy súly miatt lehet?Mert ott nagy sebesség nincs igazából csak a súly.Sok ember azt hiszi, hogy az anyukája méhéből csúszott ki, mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják, hogy az apjuk t?kéből jöttek!
-
do3om
addikt
válasz jegenye77 #20840 üzenetére
Én egyszer használtam.
Azt mondják nem mindegy hol készítik.
Ami nekem volt azt ki sem lehetett rendesen centrírozni, csak hátul tudtam használni. Aztán fogta magát és egy nagy pukkanással széthasadt az oldala. Szerencsém volt mert falun belül, beláthatatlan kanyarban 30-as tábla szóval tényleg annyival is kel ott menni, és nem is mentem én sem többel. Bőven volt még rajta futófelület, még sokáig elment volna, de mégis elkezdett már szétrepedni a mintázat alatt mintha 20 éves lett volna. Amikor vettem mint az új gumi olyan volt.Ha érdekel valami szerelési anyag írj privátot. Eladó Schneider Mágneskapcsoló 18,5kW/38A
-
gaborbol
őstag
válasz jegenye77 #20842 üzenetére
Ez is csak az elvegzett munka minosgetol fugg. Nalunk van jopar kamion/teherauto es az igazan jo minosegu ujrafotzott gumi birja.
A vaz szerkezetet pl rongennel nezik, hogy ne legyen serult/ deformalt, ha szar dobjak is felre mert hasznalt/levetettbol vagonszam van. Viszont le kell oket csiszolni-javitani olyan szintre hogy tokeletes legyen, jo minosegu anyag kell az ujrafutozashoz, a vegen egybesutik az egesszet kemenceben olyan szinten, hogy gyaroklatilag valoban egy uj kereket kapsz.
Valamint a normalis mintant is licenszelik valahonnan, es ez sem olcso. Mire kesz addigra olyan draga, hogy csak 20%-kal olcsobb mint az uj gumi. Sok teherauto eseten ez sok penz eves szinten. Sima kocsi eseten ez nem szokta megerni a tulajoknak, inkabb veszik az ujjat ami fix hogy sokaig kitart.
Kerdes mennyire csinaljak meg rendesen, te mennyit tekersz bele a kocsiba, es hogy az esetleges tudat/riziko megeri ez neked-e vagy sem. Ha sokat mesz az 1-2+ millas kocsival akkor ez nem neked valo. Ha van egy parszazezres kisautod amibe belemegy par ezer egy evben akkor talan.
-
DonLaca@
senior tag
válasz gaborbol #20839 üzenetére
Részben igaz amit írtál. Hetek óta bújom a netet már nem tudom melyik fórumon olvastam amit írni fogok (valami US szerviz volt).
Ott azt írták hogy a Forenzában lévő váltó egy nagyon elterjedt váltó. Sok autógyártó használja pl Toyota, Chevrolet, General Motors, Ford, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Saab, Audi, VW, Volvo, Hyundai, MINI a teljesség igénye nélkül. A szűrőről azt írták hogy 150 000 mérföldre van tervezve ami olyan 240 00km és csak az után kell cserélni. Váltóolajat viszont minden 60 000 mérföldenként. Usában nem ritka a 200 000 mérfölddel árult bontott váltó amire adnak egy év garanciát. Idehaza meg 150e km-nél halnak meg sorban. És ez nem véletlen.
Inkább hiszek egy amerikai szerviz hálózatnak ahol a gépkocsik 99% automata mint a hazai szakiknak. Több autószerelővel beszéltem és mindenki mást mondott. Sok városi legendát hallottam. Haverom S80 Volvójában akart váltóolajat cseréltetni és a szakszervizes 20 éves gyerek azt mondta hogy abba soha sem kell. 240e km van az autójában. -
jegenye77
addikt
válasz gaborbol #20845 üzenetére
Mondjuk egymilla fölötti és évi 20 ezer km.
do3om Elvileg Német előírásoknak kell megfelelnie de persze pont az olyan esetek miatt rizikós,hogy mivan ha pont én fogok ki egy silányabb minőséget.Persze defektet lehet kapni egy "normális " gumival is.
Az az érdekes,hogy néztem egy itteni nagyobb áruházat és a téli gumik mind újrafutózottak voltak!Keresetem de nem találtam ami nem az.Nyáriban persze volt.Most ezzel nem azt akartam mondani,hogy nem találok csak újrafutózottat de ott csak az volt.[ Szerkesztve ]
Sok ember azt hiszi, hogy az anyukája méhéből csúszott ki, mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják, hogy az apjuk t?kéből jöttek!
-
TaaT
veterán
válasz tomcsi23 #20818 üzenetére
Én is innen nézem az adatokat, bár néha átkeveredek az UK oldalukra is.
Jah és megvan milyen olajat vett fater a mocijába [link] Nem akartam először elhinni, mondom ez tuti valami tévedés lesz.
(#20815) Skillet: Ez mind világos, csak én arra gondoltam eddig mindig hogy egy 0-ás olaj mindig hígabb mint egy 5-ös, aztán mégse.
(#20825) Qru:
"Végül mann lett mindenből"
K Norbert felboncolt 3 olaj szűrőt, egy gyári VW-t, egy mann-t, és egy nóném szart. A mann gyak megegyezett a gyári VW-vel, masszív jól megépített darab volt, a nóném vacak viszont botrányos minőségű volt. [link]
Újrafutózott gumi: Csak annyit tudok róla mint amennyit a Roulettkerék No.01-ben olvastam, vagy amennyita hogyan készült-ben (How it's Made) láttam, ez alapján kisebb teljesítményű autóra simán felraknám (pl a melós kettesgolfunkra ami sosem megy 110-nél gyorsabban)
Give them hell Ukraine!
-
trassher
addikt
válasz jegenye77 #20840 üzenetére
Dióhéjban: nem. Én mikor autót vettem azt mondta az eladó hogy van 4 nagyon jó, 1 szezonos téli gumija. Mikor mentem megvenni már a téli kerekek voltak fenn. Utána értettem hogy nála az 1 szezon azt jelentette hogy 1 szezont mentek futózás óta. 90-nél olyan érzésem volt mintha egy sugárhajtómű lenne az autóban. Egyszerűen elviselhetetlenül búgtak a kerekek.
Maga a futózás jó dolog de nem személyautóra van kitalálva hanem kamionra. Például ausztráliában elmennek a keleti partról a nyugatira majd vissza, az összes gumi kuka. Sokkal költséghatékonyabb futózni mint venni 18 új gumit.Redmi Note 7
-
jegenye77
addikt
Köszönöm megértettem.
Igazából gondoltam, hogy nem ajánlott darabok főleg, hogy autópályán megyek viszonylag sokat és sokszor ha lehet 160-al.
Abban bíztam kicsit,hogy valami újabb technológia van és ezek már teljes nyugalommal használhatóak.
És valóban nem sok különbség van árban.Sok ember azt hiszi, hogy az anyukája méhéből csúszott ki, mint valami szépséges medúza, de a bajnokok tudják, hogy az apjuk t?kéből jöttek!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen