- Videós, mozgóképes topik
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- OLED TV topic
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- TCL LCD és LED TV-k
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
Hirdetés
-
Digitális detox a Nokiától
ma Három új, 4G-s készülék közül lehet választani, ha valaki, elérhetőségre, de digitális disztrakció nélküli időtöltésre vágyik.
-
Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
ph Az eredeti VSA-100 lapkára épülő megoldást két hobbista fejleszti, és úgy fest, hogy hamarosan révbe érnek.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stihl024
junior tag
válasz Dolmar ps420 #2651 üzenetére
Köszönöm a bizalma-kicserélheted oda-vissza!
-
Dolmar ps420
lelkes újonc
válasz Stihl024 #2652 üzenetére
Köszi a választ.tegnap kivittem erdöre az átèpített csodát,kiment belöle finomul,pihentetèssel 2 tank,teljesen elègedett vagyok a "dolpina"hengerszettel.szèpen ketyeg.volt egy 40cm átmèrőjű száraz tölgy,nem bírtam ki,beleraktam,szèpen vitte magát a fába.már csak a tartósságára leszek kíváncsi.csak kicsinál a könnyített berántó,kicserèlnèm kompletten,csak különleges a formája ès a többi nem passzol.lásd:[kép]lènyegèben csak a belsejèt cserèlnèm,a műanyag burkolat maradna.szerintem az elöbb hiányosan fogalmaztam a kèrdèsemet.
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz Dolmar ps420 #2653 üzenetére
Ezekben nem csak egy +rugó van hanem egy +tárcsa is. Így akkor már nem fér el. Nem tudod belerakni ,kellene kb 1.5 cm hely
-
Misi87
csendes újonc
Kicsit off de túlélte mindenki ezt a tegnapi viharos szeles napot? Felénk nagyon durva volt. Volt 10 óràs àramszünet, fàk döltek ki, villanyoszlop, csalàdban, baràtnàl, szomszédnàl tető rongàlàs, vasútállomás tetejét is megkezdte, de még a környéken halàlos kimenetelű baleset is volt, egy kis autót àtsodort egy kamion elé. Nem emlékszem lett volna itt ilyen viharos szél is valamikor.
-
Stihl024
junior tag
-
kemenylegeny
csendes tag
Köszi az érdeklődést, itt a Mezőföld peremén, Duna partján, szerencsére a lösz domb fogja a Nyugati, É-Nyugati szelet. Az ártéri erdő viszont hajlott rendesen. Azt elárulhatná Gréta, hogy a Globális felmelegedés ilyenkor hol van? Floridába meg a Mediterrániumban nincs és Szaudi-Arábiába sincs, legalább is a hírek szerint.
-
Tanaka 4501
újonc
válasz kemenylegeny #2663 üzenetére
Ez elég messze van a láncfűrész témától ( bár Árpi karcolgatja a használhatóság, tartósság, fogyasztás vs normák és katalizátor kérdésben), de egy barátom rövid téziseit ajánlom, különös tekintettel a 2. pontra.
Egy hülye kifejezés a globális felmelegedés, mert nem ott tartunk.
A szélsőségek növekednek, 20-30 fok különbség lehet két nap között, több hónapos aszály után 2 óra alatt leesik 200 mm ( az éves átlag harmada), nálunk-20, az északi sarkon meg+30.
A rendszer esik szét, nincs normális működés.
Majd beáll megint, 20-50-ki tudja, mennyi idő múlva.
Az írás:
Mit kell (másképp) tudni a „klímaváltozás”-ról?1. Nem nincs, hanem van. Persze eddig is volt, de ez most más.
2. Nem „globális felmelegedés”, hanem a szélsőségek növekedése.
3. Nem „klímaváltozás”, hanem komplex környezeti összeomlás.
4. Nem csak környezeti összeomlás, hanem gazdasági-társadalmi rendszereink összeomlása is.
5. Nem környezet- és/v. természetvédelmi probléma, hanem értékrendi alapú gazdasági probléma, népjóléti és nemzetbiztonsági kérdés.
6. Nem „majd” baj lesz, ha így haladunk tovább, hanem a baj elkezdődött.
7. Nem a CO2 növekedése a baj, hanem az a rendszer, ami létrehozza a CO2 arányának növekedését – és a többi válságjelenséget.
8. Nem a gázokon múlik, hanem a vizeken, tehát a felszínborításon, tehát a tájhasználaton, tehát az ember-Természet viszony értékrendi szintjén. A klímaszabályozás eszköze a víz. A vízszabályozás eszköze a tájhasználat.
9. Nem lehet a bajt megoldani a tünetek /jelenségek kezelésével, hanem a teljes rendszer átlátásával és átalakításával, az értékrend – struktúra – működés szintjein.
10. Nem számít kezelésnek a tünetekről való beszélgetés, akkor sem, ha az nemzetközi konferenciák sorozata, hanem a másképp gondolkodás és cselekvés (tájhasználat) járna gyógyulással.
11. Nem lehet rendszeren belül megoldást találni, mert a baj rendszerszerű, hanem egy másik rendszer felépítése a megoldás. Rendszeren belül hamis helyzetértékelés van és tehetetlenség, rossz és félmegoldásokkal, aminek tünete a klímaszorongás.
12. Nem igaz, hogy nincs megoldás, hanem van: a megoldás egy új rendszer. A katarzis (szembesülés) majd az értékrend (struktúrák, működés) visszatermészetesítése.Balogh Péter, gazdálkodó geográfus, a SZÖVETség az Élő Tiszáért Egyesület elnöke
#tájgazdálkodás #sivatagosodás #tézisek
Link:
https://www.facebook.com/105227571286440/posts/320207563121772/ -
Stihl024
junior tag
válasz Tanaka 4501 #2665 üzenetére
Mondok egy olyat erre a Co2 ,globális problémára ami nekem furcsa. Van egy olyan ,hogy Co2 üvegházhatás a gépjárművek és az egyéb belsőégésű motorok miatt. Minden autó katalizátoros gondolom ,és azokban nem egy drótszövet van.......Innen már mindent lehet sejteni.... Erről tudnák csinálni egy pofázós videót ,ha legalább 2 ember kíváncsi rá .Talán ez a rend, civilizáció jön-megy és a sok ezer éves maradványaink lesznek a jövő kőolajának az alapja )) talán majd a belőlünk készült benzint is hasonló katalizátorokkal szűrik majd a későbbi civilizáció.. Csak vicceltem-az igazi téma :Az Eus agrártárca sok pénzt költ a növénytermesztés Co2 "permetezésére" -mivel többlet zöldségekre van szűkség ,és nincs elég co2 a levegőben... rátaláltam egy érdekes cikkre.
[ Szerkesztve ]
-
Tanaka 4501
újonc
válasz Stihl024 #2668 üzenetére
Hiába jó a tankszellőző meg a szimering meg a karbi, ha a torokguminál falsol.
Igen, ha minden más rendben, hőmérséklet, csapadék, mikro-makro tápanyagok, akkor több co2 nagyobb mennyiséget okoz.
Ha minden egyéb tényező ideális.
Csak nem nagyon beszélnek a többi tényezőről, mert azt nem tudják profittermelésre használni. Kvótabiznisz, elektromosautó, stb.
A láncfűrészt is ezekkel teszik tönkre, meg az autókat is. Valahol itt kapcsolódik be a fenntarthatóságba a láncfűrész, és ez a hátránya az olcsó kínai gépeknek, hogy pazarlás rossz minőségű alkatrészekből "eldobós" gépeket csinálni, mert az az erőforrások pazarlása. Nem vagyok olyan gazdag, hogy ócska dolgokat vegyek, hát a Föld se olyan gazdag, hogy bóvlit gyártsunk.
A következő kérdés, hogy egyébként többezer üzemórára képes ( nem tudom, hogy gyári állapotban, mondjuk a Stihl nullás szeriája átlagban hány üzemórát bírt, méretének megfelelő munkában) láncfűrészt, vagy ha autó, akkor fél- és egymillió km futás teljesítményre képes autókat miért kell tönkretenni.
A kibocsátási normák, szerkezeti változtatások a futamidőt csökkentik. A 30 éves isuzu motrom nem ad le 40 lóerőt literenként és ezért 30 éves és nem tudom, honnan tekerték vissza 300 ezerre XD
Az új autóknál meg akár 100 lovat is kihoznak 1 literből.
Ugyanannyi alapanyag és energia egy bóvlit legyártani, mint egy tartós terméket.
Szerintem itt kapcsolódik a fórum témájához a fenntarthatóság, nem a növények kapcsán.
Sőt, másik téma, ahol kapcsolódik, az a fenntartható erdőgazdálkodás, mind környezeti, mind társadalmi fenntarthatóság, az az erdőgazdálkodás.
Szálaló vágás, lékvágás, agroforestry ( agroerdészeti rendszerek), örökerdő-koncepció. A láncfűrész nélkül, gépmonstrumokkal nem működik a kisléptékű, emberi méretű, családi kisgazdaságok profiljába illő erdőgazdálkodás. Lehet, hogy holdkórosnak néztek, de ezek a módszerek kézi láncfűrészt, lovas fogatot, qvadot, 10-20 lovas kistraktorokat igényelnek, sok emberi munkával, kevésbé termelekeny3n, de sok embernek megélhetést adva.
Árpi, küldd már el a számod, beszéljünk a 43 ccm-es gépekről!
Tanaka gyanús nekem, efco 4400 meg alapjáraton lefullad. Magas fordulaton teljesen rendben, pörög, harap, aztán visszaengedem alapjaratra és leáll.
A hatarolót ki tudom szedni a karbi kiszerelése nélkül is, oké, tudok neki adni kicsi naftát.
De 3ddig működött, velelmezem, hogy nem a karbi allitodott el, hanem valami más változás történt.
Ja, érdeklődés, érdekel, mit gondolsz ezekről a témákról, de mivel láncfűrészes körökből vannak követőid, szerintem a gépekhez kapcsolódóan tarthatsz számot érdeklődésre. -
kemenylegeny
csendes tag
válasz Tanaka 4501 #2665 üzenetére
Leírtatok mindent, így egyetértünk ebben a témában is. Kiegészíteném a Föld nevű bolygó egy élőlény, energia rendszer, reagál a rajta zajló eseményekre a szélsőséges emberi minőségre, (hiszen az anyagi része belőle van), még törekszik önmaga egyensúlyban tartására, ezt akár pusztító árvízzel, viharos erejű széllel vagy a sarkörön +30 c fok hőmérséklettel, de helyre hozza. Talán a következő civilizáció iteligensebb lesz, vagy nem hagyja magát elbutítani ennyire. Bár a történetek szerint a pattintott kő, meg a barlangi életvitel nem a kezdet, hanem az adott korszak záróakkordja.
-
kemenylegeny
csendes tag
45 ccm gépre szereltem 3/8 pikko 56 szem 1,3 91vlx vágoszettet (tudom az oregon 42ccm-ig javasolja a piccot).
Tettem mindezt azért, hogy a hosszvágás során keletkező ipari mennyiségű forgács mennyisége csökkenjen. Ez vegyes kemény fa. Jó ötletnek tűnt, tetemesen nem csökkent a mennyiség, bár ez volt az elvárás, talán a gép kevésbé erölködik. Kuglizáshoz jó, ott jól szalad. -
Chresh2
újonc
Üdv Mindenkinek!
Szeretnék csatlakozni hozzátok mint lelkes láncfűrész és fűkasza rajongó!
-
Stihl024
junior tag
válasz Btamas81 #2669 üzenetére
Amúgy az üvegház hatásért a Co2 teszik felelőssé,akkor azt mondod az autók meg a fűrészeink olyat nem is tudnak? Miért nem káros ha üvegházhatást okoz..? Fejtsd ki !! Egyébként nagy cikket találtam erről-Co2- pont azért nem linkeltem legyen csattanó!!!
[ Szerkesztve ]
-
Chresh2
újonc
Köszi mindenkinek, képet még nem tudok feltölteni mert távol vagyok a lakhelyemtől.
Vannak Stihlek, Jonsered, Partner, és Mtd gcs 46-os több is amiket én jobban szeretek a "Komatsu" klónoknál! -
kemenylegeny
csendes tag
válasz Stihl024 #2679 üzenetére
A szén-dioxidot megeszik a fák én úgytudom, ha ez nem változott meg. A vízbe is elnyelődik abszorbeál, amiből van pár négyzetméter, és a vízben élő növények is ezt eszik. Az aqváriumokban szén-dioxiddal etetik a növényeket. A tengerek és óceánok növény világa sokkal több szén-dioxidot képesek elnyelni mint a szárazföldi növények. A szén-dioxidra épülő üvegház hatás csak egy elmélet, senki sem bizonyította. Régen a freon gázt tiltották be, hogy üvegház hatású gáz és még ózon lyukat is csinál, 2018 óta nincs ózon lyuk a légkörben, A kén-dioxid sokkal veszélyeseb, ami a földgáz égése során keletkezik. Vízzel keveredve kénsavat alkot. A kondenzátumok ezért eszik meg a tégla kéményeket, a mész reagál a kénsavval és elporlik a vakolat, kihullik a fuga. De lényegében minden kalciummal reakcióba lép, még a fogainkal is. Szén-monoxid tökéletlen égés során keletkezik. Ütöttek vertek a tanárok minket az iskolában, ezeket azért tanulam meg. Kvóta csalás?
[ Szerkesztve ]
-
#72828672
törölt tag
Üdv. Mindenkinek.
Segítségeteket szeretném kérni. Került hozzám barkácsolásra egy straus láncfűrész. A tulaj elmondása szerint amikor lerakta akkor működött (kb. fél éve-egy éve), de most nem hajlandó beindulni. Friss benzin van benne, új a karbit tettem rám próbára, tankszellőző és szívócsonk is új, benzincső nem szakadt. Tanksapkát levéve szisszen. Karbiról a benzincsövet levéve spriccel a benzin.
Beöntésre többszöri rántásra hajlandó néhányat pöffenni, esetenként a kipifogóban durran egyet.Csak kérdés: szimering okozhat ilyen jelenséget? Vagy valami egyéb ötlet?
-
Stihl024
junior tag
válasz #72828672 #2686 üzenetére
Szerintem megadtad magadnak a választ-új üzemanyag ellátás-szikra van (lendkerék nem laza..??) Kompresszió elégséges? -ha mindez rendben csak tömítettség lehet a hiba. Szívócsonk-nem repedt?-bent van -e a fémhüvely,- olajpumpa kiugrik szimering vizit. Lendkerék alattit ki szokta nyomni ferdén
-
Btamas81
csendes tag
válasz Stihl024 #2677 üzenetére
Jók a katalizátorok. Nem ez a baj. Az autókat, motorokat, kisgépeket megfojtják lassan, mert a környezetvédelem. Miközben 10%ban felelősek ezek a co kibocsájtásért. Ja és nem mindenhol ilyen szigorúak a követmények mint az euban.
És csodálkoznak, hogy semmi sem változik. 10en vagyunk egy szobába, 9fingik én nem, de ne legyen büdös. Aha, persze. Továbbra is tartom, hogy ezzel a sok marhasággal tökön szúrja magát az unió. -
Btamas81
csendes tag
válasz Stihl024 #2679 üzenetére
Kifejteném én ha tudnám. Annyi mindent olvasok, de egy két nap és felejtek. Azt tudom, hogy a CO felel a környezetszennyezésért. Az, hogy a CO2 meg az üvegházhatásért, hát ha az okosok ezt mondják biztos úgy van. A növények ha jól emlékszem mindkettőt szeretik, és oxigént csinálnak belőle.
-
pesu
újonc
Üdvözletem a fórumozóknak!
Pár napja regisztráltam, azóta olvasgattam a fórumot. Magamról annyit, hogy több mint húsz éve rám maradt egy fűrész és annak minden nyűgje. Időközben megszerettem a velük való munkát. Igaz csak otthon használom őket. Őket, mivel most már több fűrészem is van. Olyan "fotelfűrészes" vagyok. Szerelni nem szerelek, csak az alapvető karbantartásokat végzem, de azt nagyon szigorúan. Gondolom idővel lesznek is kérdéseim.
-
#72828672
törölt tag
válasz Stihl024 #2687 üzenetére
Köszönöm a megerősítést. Nekem sem volt már más tippem, csak időm nem volt még ránézni. Kompresszió jónak tűnik (berántó egy ideig megtartja a gépet). Kipufogó nyíláson benéztem, a dugattyú szép állapotú. A szívócsonk új, a fémhüvely benne van. Ha lesz egy kis időm szerelgetni, akkor neki esek a szimering vizitnek.
Mégegyszer köszönöm a segítséget.u.i: Tetszenek a szerelgetős videóid. Sokat lehet tanulni belőlük. Csak így tovább.
-
Grafy12
aktív tag
válasz Stihl024 #2687 üzenetére
Végig néztem, szerintem igen tanulságos videó lett! Az a primer pumpa tényleg megszivatott, a karbi átlátszó lapkáját én ugyan láttam, de azt hittem valami gyártási melléktermék A bowdent viszont nem tudtam lefényképezni, mert ugye egy dobozban kaptam meg rapityára szedve, három éve csak lepte a por, innen jött az elhatározás, mert fater ki akarta dobni a kukába! Nem állítom, hogy megérte anyagilag, viszont ahogy mondtam is Árpinak, nem ez volt a szempont, hanem hogy az apámé volt! Most remekül megy a kicsike és boldogság! Még egyszer köszönöm Árpi!
[ Szerkesztve ]
-
#72828672
törölt tag
válasz Stihl024 #2687 üzenetére
Hát nem hagyott nyugodni a dolog, hozzáfogtam a lendkerék levételhez. Nem kis meglepetés fogadott. A szimering védőlemez hűlt helyét találtam, csak a felfogató csavar alatt van egy kis lemez maradvány. A szimering is félig kint lifegett. (Gondolom kinyomta a szimeringet, majd leszakította a lemezt a lendkerék.)
A tulaj állítása szerint nem babrálta a gépet, ami kicsit sántít, mert akkor hová tűnt a lemez. Amikor szétszedtem a gépet semmi lemezmaradvány nem volt benne . Na mindegy...Rendelek hozzá lemezt és mindkét oldalra szimeringet, aztán remélem működni fog.
-
Stihl024
junior tag
-
Peti66
senior tag
válasz Stihl024 #2695 üzenetére
Szia András! Én, mint tudatlan csak ovatosan kérdezném,hogy nem lehetne beragasztani az ilyen laza szimeringeket vagy mondjuk fém külsős-et berakni/beragasztani?
Pio 99r ,Alpi 3539,,,+mrv f407,,, 5' Focal acces,,Hivi dmo 50 közép dóm, Dayton rs 28 f- 4 reference magas...
-
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- RC modell földön, vízen, levegőben
- Videós, mozgóképes topik
- iPhone topik
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Politika
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- LEGO klub
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...