- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- OLED TV topic
- Milyen egeret válasszak?
- Furcsa EPYC CPU-kkal készül az AMD
- E-book olvasók
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Fujifilm X
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
Hirdetés
-
Friss traileren a Commandos Origins
gp A játék elvileg idén debütál, első naptól elérhető lesz Game Pass előfizetők számára.
-
Már a Sparkle is jegyezhet fehérbe öltöztetett videokártyákat
ph A gyártó egy 8 és egy 16 GB-os, inteles modellel jelentkezett, amiket ránézésre nem igazán tudnánk megkülönböztetni egymástól.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
PALEDOG
kezdő
Ismerem a Gajdán videóit.
Egyetlen E5 100asban sincs etanol.
Én a MOL 100 ast veszem. Nincs vele negatív tapasztalatom. Sajnos dizelt hajtok. Az asszony céges 0.9 tce be meg nem merem beleönteni az öreg benzint. Így sokat pancsikolok. Ezért gondoltam alkilát benzinre. Oda vissza számolgatva. Nem sokkal drágább és nincs cetlizés, burogatas, spurizas. Nem mellesleg mindig biztosan hadra fogható a gép és nyugodtabban is aludnék.[ Szerkesztve ]
-
Misi87
csendes újonc
Ha már benzin a téma. Én pár héttel ezelőtt jártam meg vele. Saját gépben háromban is és egy összerakott gépnél is. Olyan szinten megszivatott, jobb nem is beszélni róla. Gépeim mikor beleengedtem a fába megállt a fában volt amelyik le is állt benne. Összerakott gép is, torpant, füstölt, alig indult, leállt stb.A kocsim ledadogott, berángatott. Egy kútról volt a benzin. Aztán akkor nézzük már meg azt a benzint.Fekete kannában volt, így kiöntöttem ablakmosós flakonba. Ja és ez prémiumként tankoltam szóval a drágábbik.De borzalmas a szaga is, semmi köze a benzinhez. Most én is Molnál tankolok hibátlan.Szerintem a kép magáért beszél
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz Satya82 #2900 üzenetére
Osztom a véleményed, fűkaszák főleg Hq szezontól-szezonig ürestank csak azzal jönnek hozzám-minden kiszárad bepöndörödik a karbiban. Van aki 3. éve hozza és csak gyárit teszek neki bele-azt hoz nekem- a boltos még mindig azt mondja neki nem jól járatta ki attól van. Nekem perkál-stabil kuncsaft én nem vitatkozok vele ha ez neki jó akkor nekem is. Tapasztalatom- a legtutibb az x-időnként járatás. Hogy mitől működik vagy mitől nem nem tudom de egy se döglik be, mindegy milyen régi a benzin és a membránok-benzincsövek is maradnak puhák. Ami gépem nem ment fél évet -csövek beton membrán beton . Totál üresen a fűkaszát haqytam az meg csöpögős lett mint neked.Egy haver a vállakozáshoz nemrég vett 5db!! Hq 545 rx kaszát 4 ben azonnal membráncsere volt el se indultak kb 1 évet álltak már raktárban.
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
Erősítsetek meg, a Husqvarna 136 jött ki gumis szimeringel és külön keménnyel is mint a 141 -es. mindkettő egyszerre még nem volt nálam így nem tudom a kartercsésze alja kompatibilis-e mindennél , de ha én vennék rá hengerszettet vennék hozzá új csészét is .
-
Deskó74
újonc
válasz PALEDOG #2896 üzenetére
A katalizátorra semmilyen extra hatással sincs.
Tehát "égéstechnikailag" semmi különbség nincs az Aspen és a hagyományos benzin között.
Gyakorlatilag egy olyan benzin ez, pongyolán fogalmazva, amiből a kőolaj lepárlás során
egy bonyolult és drága eljárással kihagynak minden olyan "járulékos" összetevőt, pl. szénhidrogéneket, etanol...stb... melyek nincsenek jó hatással sem a gépre, sem az emberi egészségre.
Tehát gyakorlatilag az Aspen egy 95 oktános végletekig "lecsupaszított" szín tiszta benzin és csak az van benne,ami kell is a motornak.
Érdekes, a Stihl a Motomix-et 92 oktánra szabályoztatta be. Az Aspen, 95-re.Viszont,van itt egy dolog amiről jó ha tudsz,mielőtt Aspen-re váltasz esetleg.
Én felvettem a kapcsolatot a Svéd gyártóval és érdekeztem velük arról, ami sok kinti fórumon "problémána" az Aspen-el. ( vagy bármi más alkilát benzinnel)Mégpedig az,hogy állandó "csúsztatás",hogy Aspen csak és kizárólag új gépekbe való.
Ez nem igaz. Az Aspen bármilyen korú gépbe való.Ez nem korfüggő.
Viszont az is igaz,hogy minden alkilát benzin erős "tisztító hatással" rendelkezik, tehát idősebb gépeknél, az üzemanyagrendszer egészében a szennyeződés vagy károsodás mértékétől függően sajnos előfordulhat olyan,hogy egy idősebb gépet Aspen-nel használva, feloldja a rendszerben lévő szennyeződéseket és ez eredményezhet akár dugulást is.
Tehát benne van a pakliban,hogy megveszi a mezei felhasználó az aspen-t beletölti,használja majd rövid időre rá, elkezd folyni a gépből az üzemanyag vagy dugulás lép kel a karburátorban és akkor irány a szerviz. Ebből a mezei felhasználó annyit fog megérteni,hogy
megvette a méregdrága benzint és másnap viheti a szervizbe a gépét. Nem lesz őszinte a mosoly.A szervizben meg nagy valószínűséggel,majd jól rá is erősítenek,hogy tényleg át lett b@szva,mert halvány lila fingjuk sincs mi az az alkilát üzemanyag.
Az már nem is fogja érdekelni,hogy azután ha a szervizben kitisztítják a karburátort, vagy elvégzik a szükséges műanyag alkatrész cserét, akkor soha a büdös életbe nem lesz többet
üzemanyagra visszavezethető meghibásodás a gépében.
Tehát soha nem arról van szó,hogy a benzincsövet az Aspen "kinyírta", hanem arról,hogy a cső, ami eddig is sz@r volt, az Aspen leoldotta róla azt a dzsuvát ami még egyben tartotta!
Remélem érthetően fogalmazom, mire gondolok.
Ezért is javasolja az Aspen,hogy idősebb gépeknél, Aspen-re való átállás ELŐTT , érdemes
szervizben átnézetni a gépet, ne érje keserű meglepetés a felhasználót.
Evégett 2 féle ember van:
1. megérti a fent leírtakat és örömmel fogja élete végéig használni az Aspen-t
2. átvágva érzi magát,mert eddig nem "folyt" és mióta Aspen-t használ,azóta "folyik" és
sz@r az egész. -
csiga8
senior tag
Szoktam ajánlani, hogy lehetőleg nagy forgalmú kúton érdemes tankolni, ott mindig friss a benzin. A közelemben MOL, Shell, Envi, Plus, OMV, maszek is van. Egyedül az OMV az, ahol állandóan sor áll.... Én is oda járok, pedig majdnem a legmesszebb van.
10+ éve ugyanazok az alkalmazottak. Meg vannak becsülve ( fizetve), nem mókolnak. Sosem volt semmilyen problémánk, nem is hallottunk róla. ( arról a kútról)
Emiatt is nagyobb a bizallom.. ( szerintem) -
PALEDOG
kezdő
válasz Deskó74 #2912 üzenetére
Ez a probléma asszem nem nagyon érint. Amibe szánom egyikbe sincs 10-15 tank. Hacsak Árpi azóta nem maszekolta fel a környék összes tüzifáját a 621-el
Talán a kaszám ami 4 éves a neccesebb ilyen szempontból. De az sem baj, mert a szerviz hálisten közel van. Úgyis kíváncsi voltam a Kawasaki duplatorkos karbijára.[ Szerkesztve ]
-
pesu
újonc
A fűrész azért van teletankolva, mert gyakorlatilag ritka hét amikor nem kerül valamelyik kézbe. Tehát forog bennük a benzin. A kasza az más káposzta, az színtiszta lustaság. Az nekem már szterotipia, hogy minden gépem használat után megtakarítom, feltankolom ( Mr. Monk a hívónevem otthon). Viszont a kaszák azok bekerülnek a garázs végébe aztán már nem kerülnek elő, mert nem kellenek majd csak tavasszal. Eszembe jut többször is, hogy kihozom, kiöntöm, kijáratom belőlük a benzint és annyi. Úgy maradnak. Persze forog az agyamban közben az is, amit többen írnak, mondanak, hogy beszárad a membrán stb, így aztán az ideológia is megvan a lustaságomra.
-
Stihl024
junior tag
válasz isti732712 #2918 üzenetére
Ha tönkre megy a géped tőle a maradék olajat kiiszom-büntiből!
-
Stihl024
junior tag
Srácok érdekes tapasztalat-Husqvarna szerviz beismerte a hibát , nem kellett megölnöm senkit. Kaptam a mostani vásárlásomhoz 3000ft értékű ajándékot. Nincs amúgy szerelőjük 1 hónapja és a tulaj csinálta. Másik érdekes tapasztalat , Makita szerviz - porlasztó javítószett 7600ft -komplett porlasztó 9800ft a DCS 6400-hoz. Állítólag nincs is drágább porlasztójuk-ez meglepett ,így teljesen felesleges felújítani meg a régit tisztogatni. Még ami meglepett-tulaj szerel nincs szerelő és be lehet dolgozni nekik -ma láttak először ajánlattal jöttem ki a boltból- 126 szerelésre váró gép van bent ennek 50%-a benzines . Ennyit arról ha elmegy egy ember maszeknak szakmával a kezében meg tud -e élni?-nem is akárhogy!!. Az a helyzet így nálunk most 3 cég Stihl-Husqvara-Makita szerelő nélkül van, küldik a központba a nagyobb melót kicsit a boltos megcsinálgatja.
-
csiga8
senior tag
válasz Stihl024 #2921 üzenetére
Mi kis falunkban volt egy Al-ko szervíz, ami barkács bolt volt egyébként.
Amikor végképp eldőlt, hogy megszünik mindkettő, a szervízesük keresett és nagyon hamar talált magának új helyet, így a bolt szerelő nélkül maradt.
A szerződés kötötte a boltost, így lettem beugrós "szervízes" ( meló mellett csináltam másodállásba) 1 évig. ( bő tizen évvel ezelőtt)
Javarészt elektromos eszközök jöttek, amihez a fönök1 értett, ( ampervadász volt a szakmája) sokat segített. Benzines ( nem csak AL-ko) kevesebb volt, de azokkal nagyobb sz.pás is volt nekem akkor. ( nem értett hozzá sem fönök1, sem főnök2, hogy típushibát, bármit elmondjanak, segítsenek)
Amiért érdemes kipróbálni a szervízes életet, hogy megtapasztald az emberi hülyeséget - ami határtalan - kik és milyen gondokkal jönnek a szervízbe.
Egy hibafeltárás is időbe kerül. Mindig tisztítással kelllett kezdeni, mert okádék gépeket hoztak be. Amit elmondtak a hbajelenségről, szó-szó, valamennyire fedte a valóságot. sokszor "füllentettek". ( főleg az olajhiányos gépeknél)
Amikor kiderült a valós ok, és megtudta mibe kerülne a javítás, nem kérte, de fel volt háborodva, hogy a hibafeltárásért is pénzt kért a főnök, meg mi az hogy nem szerelem össze, nem így hozta ide.
Így van. Nem így hozta ide. De nem is fizeti ki azt az időt, amit foglalkoznom kellene majd az összeszereléssel vele...
Kedvencem a WV szervízes szerelő volt.
Patika állapotú, egyszer használt AL-ko fűkasza nem indult neki tavasszal, amit ősszel vett, és egy alkalommal használt.
Miután megkerült a hiba, k.rva anyázásig ment, fenyegetőzött, hogy ez nem az ő gépe, ne verjük át, 30+ évig autókat szerelt, ha ő nem jött rá mi a hiba, akkor mi se, úgyhogy kéri vissza a pénzt, mert ez a gép nem az övé...
A hiba egy eldugult kipufogó vég volt. Engem is sz.patott egy ideig.
Szóval emberünk ősszel, eső után kaszál, majd motorral lefelé leteszi a gépet valaminek nekitámasztva. A kipu csöve belenyomódott a vizes agyagba, az agyag belement jó vastagon a kipufogó csövébe és télen beleszáradt. Nem is látszott egyébként.
Mesélhetnék még, de szerintem szervízesünk több sztorit tudna.
A legrosszabb az egészben, hogy javarészt nem én beszéltem a gép tulajokkal. Behozta a gépet, főnök2 ( aki nem értett a gépekhez) ráírt egy nevet, meg hogy nem jó. Amikor kézbe vettem, ment a fejvakargatás...
Főnök1 ( a villanyász) azért egész jól kikérdezte a gép tulaját, és azt rá is írta a gépre. Ez azért nagy segítség volt.
Tavasszal kisárgállott az udvar, tele volt szivattyúval. Na azok 99%-nak ugyanaz volt a baja.
( Nekem is volt Al-ko benzines fűrészem, használtan vettem szép állapozban, amit még ideje korán eladtam, látván mi is van benne)
Hidd el, ( higgyétek el) barkács-hobbi szinten a gépek hibájának ( garanciálisban is) kb majd a fele user error miatt van. ( volt)
Lehet rám köpködni most, de az akkor is így van.
[ Szerkesztve ]
-
kemenylegeny
csendes tag
Mikor először volt a kezemben fűkasza kettő ment vissza gariba, nem vagyok büszke rá.
Amire nagyon jó az E10 95 az az ecset mosás, mindenféle oldószeres festéket maradéktalanul kiold, és olcsób mint a LB higító.
Amiket írtatok azt hiszem újra használni fogok spurit a kocsiba, mondjuk már így is felesbe tankolom az 95-öst OMV 100-al.
Itt vannak nagyforgalmú diszkontkutak nem állott a 95-ös. Ez a 95 etanolozása önmagában egy elbaszott értelmetlen dolog.
Felesbe tankolással 470 Km a vegyes használat Suzki Ignis 1.3 2007.
A német diszkont benzinnel 520 Km-t mentem mikor kint dolgoztam fulltól sárgáig.
Sima E10 95 420Km.
Aspen már tudom is mire lesz jó nállam, egykezesbe pecához, nem lesz benzinszag a kocsiban. -
Stihl024
junior tag
Ma van az első nap amikor elégedett vagyok a 372 x-t pénztemetőmmel. Felraktam az "Új" hengert meg a tisztított gyári karbit, elsőre pöffent 3. ra indult és máris éreztem nem ugyan az a gép. Agresszívabb ,azonnal visszaáll terhelés után , csak a felömlőkhöz nyúltam minden maradt eredeti-majdnem tökéletes . Hibája még annyi az oldalán a felirat Husqvarna..
-
Stihl024
junior tag
Úgy hogy az asszony is hallja , úgy nem merem . Nincs is már értelme számolgatni. Ha jót akartam volna venni ,háznál nézhettem volna 130 e ft körül de nekem olyan kellett amit én rakok rendbe-ez a mániám és nem tudok leszokni róla... Fickó akitől vettem ,állította eddig ment a gép most valami lett vele neki már nincs pénze megcsináltatni. Pont úgy voltam valamit akartam venni és semmi olyat nem találtam ami érdekelt volna. Vészharang folyamatosan kolompolt ,csávó nem mondott kétszer ugyanazt-tiszta sor volt kamuzik. .De a naivitás győzött a tapasztalat felett-megvettem és pofára estem.. Valójában amit vettem 67 ezerért az a lendkerék ,tarfó-kábel és pipa nélkül, olajpumpa, tank -ennyi tényleg nem több. Többit add össze fejben mennyi lehetett. Most a henger volt a legolcsóbb ,12 ezer postával. Csávó tudta ki vagyok ,azt mondta elküldi ha jó fizessem ki ha nem jó küldjem vissza.
[ Szerkesztve ]
-
Stihl024
junior tag
válasz isti732712 #2928 üzenetére
Van az a pénz amiért megválok tőle Pont most hívott a srác aki megvette tőlem az Ms 361-est kellene neki az enyém is vagy egy másik. Annyit kínált az enyém ért, hogy meg kellett vakarnom a fejem búbját...
-
PALEDOG
kezdő
Sokaknak meglepő, hogy a szerviz a hibafeltárásért díjjat számol fel. Szerintem teljesen korrekt dolog ha nem haromperces ránézésből áll a diagnózis. Itt egy kertigépesre köpködött fél Kanizsa mert elsirta az ember, hogy bevitte a kaszát javítani. Szóltak neki, hogy meg van a probléma nem is kicsi. Teljes motor generál mert odavan, kész csoda hogy beindult így is. Az összeg hallatán nem kérte a javítást. Megkapta kosárban 5000 forint ellenében. És fel volt háborodva, hogy nincs összerakva. A szervizes válasza az volt, hogy az összerakást nem vállalja az ismert hibák tükrében javítás nélkül és a régi tömítésekkel. Van ami már megnyomorodott szétszedéskor. Mert akkor meg az lesz a baj mert elindulni sem fog, hogy beindult amikor hozta úgy kéri vissza. Van ilyen is.....
-
-
csiga8
senior tag
Nem jótékonysági egyletek.
A villanyt, fűtést, bérleti díjat, bért fizetni kell, ahhoz viszont "termelni" kell.
Ha mindenki csak bedobja a gépét, hogy légyszi nézd már meg - ingyen - mi a baja, akkor az egy pillanat alatt anyagi csőd lesz.
De egyébként is. Miért kéne ingyen dolgoznia? Ki dolgozik ma ingyen?
-
Satya82
lelkes újonc
válasz PALEDOG #2936 üzenetére
Teljesen igaza van az ügyfélnek. Úgy adja vissza, ahogy megkapta. Ezt úgy hívják, hogy szándékos rongálás. Ezért van a kompressziómérő. Plusz a kipufogón is meg lehet látni, hogy teljes motorfelújítást igényel a gép. Ez a szöveg egy jól bevált, betanult mese, hozzá nem értők megvezetésére. Ez csak egy pár perces mutatvány. Pillanatok alatt meglehet mondani, hogy nem kap üzemanyagot, nincs kompresszió, falsol, vagy mi van vele. De a teljes szétszedése a gépnek is, csak kb. 15 perc.
-
kopepe
aktív tag
-
PALEDOG
kezdő
Ott volt a lehetőség a szerviznél, hogy megcsinálják. De ember nem élt vele. Szervizes, meg mondta, hogy régi tömígéssel nem hajlandó összerakni nem kíván támadási felületet felkínálni. De az új tömítések árát sem akarta az ügyfél. Mer a régivel még jó volt.
Elírtam nem kasza hanem fűnyíró volt. Soha nem cserélt ember olajat. Mert csak kicsi a telek és alig van évente pár órát használva. -
Stihl024
junior tag
Finom kis ácsfűrész, és tudom miért folyik belőle a benzin-látnok vagyok..... vagyis nem . Inkább ismerem a nyűgjét a kicsinek
[link] -
kopepe
aktív tag
válasz Stihl024 #2946 üzenetére
De én vettem,de az öcsém gépe lett.Egyébként vártam a kérdést!
Szégyenszemre egy "maszek" szerelő ismerősöm csinálta meg.
A benzincső volt csak elrepedve,a karbinál tőben,és azt mondta ezzel elő is fog fordulni ilyen gond.
Ennél nagyon lityilötyi az egész karbi,és környezete.Egy bakon nyugszik.Mutattam neki a 130-ast,kapásból mondta,hogy az jó!!!Az is X torq.
Megnéztem a minap egy 445-öst,és azt láttam benne nagy vonalakban,mint a 130-asban.
Már ami a felfogatásokat illeti,a karburátor tájékán.Látom figyelsz!Ezt szeretem![ Szerkesztve ]
-
emmzolee
csendes tag
Sziasztok, (Szia Árpi).
Nagy nehezen idetaláltam hozzátok a "kamuvideósok nyomában" videóban elmondottak alapján.
Hobbi szinten szabadidő eltöltésből foglalkozok láncfűrészekkel, fűkaszákkal, fűnyíró kapálógép, stb. egyszerűbb gépekkel. -
Fonti86
lelkes újonc
Hibafeltárásnál előre szoktam közölni az ügyféllel,hogy ha szétkell szedni darabokra a gépet milyen verziók vannak. Kap egy ár ajanlatot: 1.ha elfogadja megcsináljuk
2. ha nem kéri a javítást dobozban szétszedve kapja vissza a gépet,többnyire ingyen vagy egy minimális munkadíjat felszámolva (általában 2000ft,de nagyon ritka
eset,ha elkérjük )
3. ha nem kéri a javítást,de szeretné egyben visszakapni a gépet,akkor arra legalább 1 munkaóra díjat felszámolunk,és a gépért nem vállalunk felelősséget,ha nem indul be
Ha meg egyik feltétel se tetszik,akkor nem tudunk segíteni.