Hirdetés
- Milyen TV-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Home server / házi szerver építése
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Limitált, jubileum kiadást kap a PlayStation 5 konzolcsalád
- Zenelejátszó építése, a kiváló hangzásért
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- iGPSport iGS800 kerékpáros óra: egyből a csúcsra tör
Hirdetés
-
Kiderült, mekkora aksi van az iPhone 16-okban
ma Mindegyik telep nőtt, legtöbbet az iPhone 16 Pro hízott.
-
A gépház modding sötét oldala.
lo RGB? Világítós ventik? LCD kijelző a gépházban? Biztos láttál már ilyet és lehet, hogy használod is de utána néztél,...
-
Premier dátumot kapott a Two Point Museum
gp A PC-re és konzolokra szánt játék megjelenése jövő tavasszal várható.
Új hozzászólás Aktív témák
-
concret_hp
addikt
igen, csak az a teljes % az az emberiség kibocsátására van számolva, és mondjuk BP belsőbb kerületeiben gyárból pl. viszonylag kevés van, meg stb, szóval ott 100% közeli a közlekedés, de amúgy nem is a co2 a legnagyobb gond, a város közepén, hanem a minden más gáz... és egyébként nem a kibocsátásról volt szó, hanem hogy nem jutsz el a-ból b-be, mert nincs elég út + százezres mennyiségű autó parkol az utcán egész évben, komplett sávokat elvéve az összes belső kerületben pl.
vagy fullba vagy sehogy :D
-
concret_hp
addikt
válasz Vision #24090 üzenetére
"De a dugót a bevezetőkön az agglósok okozzák, ez szerintem triviális." , ha nem nézel a dolgok mélyére, ugyanis a probléma ott van, hogy a legtöbb esetben amikor lekanyarodsz a fő bevezető utakról, ott kb. mindenhol van egy bottleneck , és 1-2 sávosra szűkül minden, és ezeknek nagy része simán lehetne +1 sáv, ha nem lenne ott egy parkolósáv... pl. átmész budáról pestre a petőfi hídon és hopp, a 3-4 sávból gyakorlatilag 1 marad, mert ott egy parkolósáv + minden irányba 1-1 sávon tudsz lekanyarodni, mert gyakorlatilag minden utcából elvisznek 1 utcát a parkoló autók. ennyi autóval is teljesen élhető lenne az autós közlekedés, ha a közlekedésre alkalmas felület harmada - kétharmada (pl: 1 utca a körúttól) nem veszne el parkolósávokkal gyakorlatilag mindenhol a hungárián belül
vagy fullba vagy sehogy :D
-
Pfiucska
aktív tag
Én hellyel-közzel egyet tudok érteni tapsival, de nem csak az agglosok hanem a budapestiek is okozzak a dugokat. Viszont ez nyilvan azert van mert akarki akarmit mond, hulladek a tomegkozlekedes. Delutan 5kor 19-bol 22-be autoval 23perc, tomeggel 1 ora az ut.. 19-bol aggloba (majd vissza), reggel ha koran indulok 30p, ha “keson” 40-45p az ut, tomegkozlekedve 1o 30p. Amig ilyen kulonbsegek vannak hogyan uljek tomegre? Koran megyek, keson jovok az irodabol es igy a napi ingazasom kb 70p amit tomeggel feltolharnek 180p-re. Aha es ez kinek fer bele?
Belvarosba ismerosokhoz jarunk tobb helyre (5., 6., 8.) es egyszeruen nem adja ki a tomegkozlekedes.. Es ez nem csak a 19. Keruletre vonatkozik, mert amikor a 9.-bol mozdultam akkor ugyanez volt..Laktam aggloban 2 varosban is (mindketto del), csalad meg mindig ezen a kornyeken lakik es BORZASZTO ami ott van. All a dugo ejjel-nappal de ENNEK ELLENERE meg mindig gyorsabb autoval… igy nehez ravenni barkit h hasznalja a tomegkozlekedest. Tehat vagy irrealisan (vagy realisan?) feltoljuk az egekbe az autozas arat vagy egy normalis alternativakent teremtjuk meg a tomegkozlekedest.
iPhone 11, PS5, 18’ cbr500r, 23’ Octavia 2.0 TDI
-
Madwe
nagyúr
válasz Pfiucska #24104 üzenetére
Változó nagyon pedten belül. Nagyon sokáig 11 ker fehérvári út közeli lakásomban laktam, s mindenhova tömegközlekedés volt a valós s gyors alternatíva… meg a bicikli persze
ideiglenesen kiköltöztem újpestre, ameddig vidéki ház elkészül:
na itt kb csak autóval lehet értelmesen közlekedni… elképesztő, de rengeteg olyan hely van innen 2-3 km-re, ahova több mint 1 óra tömeggel eljutni, kocsival meg 15-25 perc dugótól függően! Konkrétan a 11. Keri lakásomból, több mint 10km táv esetén is ugyanannyi volt oda tömeggel az út… nonszensz. Belvárost elérni se sokkal jobb, de azért az ilyen 45p alatt meglehet (ha metro vonala a végcél kb…) ehhez képest bnőm dunakeszin nőtt fel, onnan konkrétan gyorsabban ért be a belvárosba is mint mikor újpestről indult…
vidéki, már nem pest megyés, pesttől 35kmre található falunkból kb ugyanaz a helyzet tömegközlekedéssel kb minden végpont mint újpestről. persze a déli, nyugati budai célpontok (moszkva, móricz stb) majd fél órával közelebb is vannak a faluból… Persze onnan fél óránként van járat újpestről meg 10 percenként kb, ez vitathatatlan előnye, de kb ennyi. Viszont van kötöttpályás nagyjából megbízható vonat meg van autópályán közlekedő busz is, mikor melyik a jobb megoldás, de nagyjából mindig van valami jó alternatíva ami nem dugul be…ha a déli agglo az csepeltől délre, akkor ott valóban élhetetlen a közlekedés, párszor néztünk arra is házat s főleg emiatt (meg normális tömeg hiánya miatt) hamar elvetettük. Mindezt egyébként úgy, hogy mindketten home officeban vagyunk teljesen, de majd ha pl belvárosi gimnáziumba menne a gyerkőc, akkor meg tudja ugrani (s oda pl hamarabb beérne tömeggel mint újpestről… persze éjszakai ide nincs, f1 és 4 között nincs járat, akkor vagy marad az anyataxi vagy jobban megtolja majd az estét, esetleg haveroknál crashel ) már ha addigra lesznek még egyáltalán gimnáziumok…
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz concret_hp #24103 üzenetére
Van egy jobb ötletem. Parkoló sávok kuka, de a helyükre nem forgalmi sáv kerül, hanem egy fasor. na, itt jönnek az érdeksérelmek. Szerintem a leggyorsabb akkor lenne a közoekedés, ha leaszfaltoznánk a Dunát. 2x10 sáv, mint Amcsiban. Azt kéne megérteni, hogy nem az a cél, hogy autóval gyorsabb legyen a közlekedés a városban. Épp ellenkezőleg, az a cél, hogy minél lassabb legyen, ezért inkább tömegközlekedésre üljenek az emberek.
PfiucskaBp tömegközlekedése világviszonylatban is kiemelkedő. Rákosborzasztó és társai ugyanaz a szitu, mint bármely agglo település. Beköltözött egy rakás ember, mert olcsó volt a kecó, most pedig panaszkodnak, mert nincs infra. Hát, sorry.
-
Pfiucska
aktív tag
-
concret_hp
addikt
válasz Vision #24106 üzenetére
én teljesen adom a fasort is még az is lehet hogy bp-n belül lakom olyan helyen ahol elég sok fa van
a parkolósávos példát rohadtul nem ízért írtam, hogy húde jó legyen autózni, csak az okát, hogy miért áll az egész város. pre covid időkben lifetime nem voltam 20x autóval dolgozni összesen (azóta meg 98% HO, szóval főleg nem ) és kb. csak akkor autózok alapból is ha muszáj
vagy fullba vagy sehogy :D
-
A Zéé
addikt
válasz Vision #24106 üzenetére
Alapvetően a legjobb forgalom szabályozó amúgy a parkolási díj kellene legyen, csak nem erre van használva nálunk, hanem egy fix önkormányzati bevételként.
Ha a Kiskörűton belül lenne 2000 Ft egy óra, a nagykörűtok belül 1500 Ft, a Hungárián belül meg 1000 Ft, máris sokkal kevesebben járnának be, és akik bemennek is sokkal kevesebb időt töltenének ott. Persze ehhez az kellene, hogy a főbb bevezető irányokból legyen minden zóna határ környékén olyan P+R lehetőség, ahol mondjuk a zóna ár feléért ott tudod hagyni az autót, onnan fel tudsz szállni legalább 2-3 tömegközlekedési viszonylatra, és akkor van reális opciód eldönteni, hogy mivel mennyit utazol. Ebből az egészből ez utóbbi hiányzik, mert egész Bp-n nemtudom hány olyan parkolóház van, ami nem valami bevásárlóközponté (nekem talán 1 rémlik összesen a Mester utcai Praktiker mellett-mögött)Just a simple Lineman...
-
HdRew
őstag
válasz Vision #24106 üzenetére
"Bp tömegközlekedése világviszonylatban is kiemelkedő."
Haha jó vicc, mondod ezt egy olyan városra, ahol van 3,5 metró. Minimum 1, de szvsz 2 metróvonal hiányzik, és akkor a 4-es metrót is meg kéne hosszabbítani Rákospalotáig, 3-ast kivinni Ferihegyig és Békásmegyerig, plusz a 2-es metrónak is lett volna ugye elágazása korábbi tervek szerint.
Csak az összehasonlítás miatt:
Bécsben a legrövidebb metróvonal is 20 állomással rendelkezik, míg Budapesten 10, és itt a leghosszabb metróvonal áll 20 állomásból. Lakosság és agglo kb. ugyanaz.
Aztán ha van normális metróhálózat, akkor a végállomásokhoz kellene rakni sok P+R-t, és miután mindez megvalósult, AKKOR díjat felszámolni a behajtásért, dugóért, bármiért.
Amíg ez nincs meg, addig csak bosszantani fogjuk az emberek nagy %-át.
Egyetértek azzal, hogy visszább kellene szorítani az autósokat, de amíg nem adunk nekik alternatívát, addig csak magunk ellen fordítjuk őket.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
No offense, de ennek mi értelme? Az a fél metró is tök fölöslegesen épült, már abban a pillanatban bukó volt, amikor átadták. Mindenki megmondta, hogy sosem fog megtérülni, mert kötött pályás vonalak alatt halad (4-es metró). Megtölteni is csak úgy tudták, hogy leépítették a felszíni alternatívákat. Budapesten a kötött pálya nagy része nem metró, hanem villamos/hév. Miért kéne ezek helyébe metrót építeni?
Békásmegyeren van HÉV, Ferihegyre a metró tök fölösleges. Nincs akkora forgalma annak a reptérnek, hogy szükség legyen rá. Oda a vasútvonalat kell bekötni, és csókolom. Rákosborzasztó egy hatalmas családi házas övezet, oda metrót vinni tökéletesen értelmetlen, mert a régesrég elavult ráhordó elv valósulna meg.
...de amíg nem adunk nekik alternatívát, addig csak magunk ellen fordítjuk őket.
Azt nem érted meg te sem, hogy az alternatíva mindig kényelmetlenebb lesz, mint az autó, mivel az autónál nincs kényelmesebb közlekedési eszköz. Azt kell elérni, hogy túl drága/kényelmetlen legyen használni.
Amúgy gyönyörűen kiderült itt is, hogy mindig, mindenkinek van egy kifogása arra, hogy a saját kényelmét még véletlenül se kelljen feladnia, ha egészen abszurd is az. A valóság az, hogy Magyarország annyira csóró hely, hogy az autózás az egyetlen valódi luxus, amire az embereknek lehetősége van. Ha egyszer megközelítjük a Nyugati életszínvonalat, akkor már érzékenyek lesznek az életminőségükre, a környezetükre is. Na, akkor lesz az összes autós bajban, mert ki lesznek picsázva a városból. Ugyanúgy, ahogy mondjuk Amszterdamban.
[ Szerkesztve ]
-
_NCT
őstag
válasz Vision #24111 üzenetére
Nagyon szép gondolatok, és támogatom is, csak sajnos a valóság sokszor távol áll, mint makó jeruzsálemtől. HDRew szerintem arra akart célozni, - és valahol jogosan - hogy ami eszközparkunk van, az is szar, régi, nincs pénz semmire kb. Azt a szerencsétlen 3as metrót, amin nyáron gyümölcsöt lehet aszalni, mióta is újítják fel és szopatják a munkások ezreit? A 3as pótló milyen minőségű és mennyire kellemes mondjuk a deák és kálvin között? (hint, inkább legyalogolom azt a szakaszt). A 4-6-os, 1es sem arról híres, hogy egy igazán pihentető, kellemes utazási eszköz lenne, mivel nincs olyan nap, hogy ne kelljen a tesókat vagy a szarszagú csövit kerülgetni. Szóval amíg nincs megfelelő kontroll ezeken és más járatokon, addig ez lesz, csomóan bliccelnek és még jobban lelakják.
De ugyanez mondjuk budai oldalon, a kamaraerdő felé menő vilire is igaz lehet, bár itt tény kevesebb “élmény” ért, mint a pesti oldalon. De budáról, a nem túl központi helyről csak egy elbaszott 47/49essel tudsz átjutni pestre átszállás nélkül, amit úgy 50-60 éve terveztek és gyártottak, azt is törpékre. Mert hogy 2 ember nem tud egymással szemben leülni, az is fix.Fűtés pedig van télen (néha nyáron is), csak akkora hézag van az ajtóknál/ablakoknál, hogy nem hasznosul.
Szóval szép gondolataid vannak és váljonak valóra, mindenki érdekében azt kívánom, de sajnos a valóság csúf eltérést mutat. Valóban át kellene gondolni a tömegközlekedés modernizálását és mondjuk 1-2 éven belül valós alternatívát adni az autósoknak.
Ha egyszer megközelítjük a Nyugati életszínvonalat
Ezt is várjuk már vagy 30 éve, és inkább az orosz színvonal felé húzunk…
[ Szerkesztve ]
-
Gabró
tag
Remélem, nem kell megvárni a dugódíjjal, hogy az általad felvázolt összes fejlesztés elkészüljön, mert akkor sosem fogjuk bevezetni Budapesten, pedig igény volna rá.
Bécs: tök jó, hogy a budapesti tömegközlekedést a bécsihez méred, mert ott nagyon rendben van a szolgáltatás. A bécsi villamoshálózat irígylésre méltó, de azért érdemes megjegyezni, hogy ott nincs 4/6-os és 1-es villamoshoz hasonló kapacitású villamosvonal, ami nálunk jól kiegészíti a metróhálózatot.
-
veterán
Tényleg még mindig ott tartunk, hogy a kifogásokat keressük. A világ összes nagyvárosának összes villamos/metróvonalán vannak sittes alakok. Na jó, talán Szingapúrban nem, de ott még mindig él a botbüntetés. Az általad felvetett problémák megoldhatatlanok, az elvárásaid irreálisak (hatékony fűtés egy felszíni, nagy nyílású, sűrű megállós vonalon).
A budapesti autóforgalom szignifikánsan nőtt az elmúlt 10 évben. Nyilvánvaló, hogy ezek az emberek nem helikopterrel jártak korábban, hanem valamilyen tömegközlekedési eszközzel. Azért váltottak autóra, mert az ár/érték arányban jobb. Mert az autózás most Budapesten túl olcsó. Ezen kell sürgősen változtatni, mert nincs elég hely. Én is utálom a BKV-t, én is autóval voltam most a 300 méterre lévő Lidlben, de nem keresek ostoba kifogásokat. Azért csinálom, mert megtehetem. Mert olcsó, és kényelmes, és hagyják. Ha alkalmanként 5 ezerbe kerülne, akkor inkább sétálnék, vagy felülnék a bringára. Ezt kéne végre megérteni.
-
Dorian
félisten
válasz Vision #24114 üzenetére
A Bp-i belváros tömegközlekedése kifejezetten jó. Munkaügyben, tehát céges autó és céges üzemanyag helyett is inkább tömeggel megyek a nagykörút vonaláig, vagy kijjebb a metrómegállók közelébe. A szűk belvároson kívüli részekkel vannak gondok.
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
veterán
válasz Dorian #24115 üzenetére
Északon, Keleten, Délen ott a HÉV, még hozzád is kimegy Szentendrére, axiomahoz Pomázra. Kötött pálya fix menetrenddel. Ennél már tényleg csak a privát helikopter lenne jobb. És hja, a HÉV szerelvények le vannak pukkanva, a saját kocsi kényelmesebb. De már megint ott tartunk, hogy van alternatíva, csak az egyéni kényelem az akadály.
-
Árpi001
senior tag
válasz Vision #24106 üzenetére
Bp tömegközlekedése tényleg jó.
Nincsen semmi gond rákosmentével.
Budapest legnagyobb, és valószínűleg legzöldebb ,vagy az egyik legzöldebb kerülete.
És továbbra csodás fővárosunk, Budapest része. Sorry...
KB 20 - 25 perc az Örs tömeggel, kocsival 10-15 perc kb reggel.
Ne legyen már aglónak nézve, mert a bikástól messzebb van...
Ki panaszkodik amúgy?A Föld a Naprendszer elmegyógyintézete.
-
Dorian
félisten
válasz Vision #24116 üzenetére
Természetesen, nem tagadom, hogy kényelmi okokból autózom. Az utazási kényelmet nem kell ecsetelnem, de hévvel ajtótól ajtóig minimum(!) 1:15 az utazási idő,hiszen oda kell menni a hévhez, jó időben rollerrel, rosszban autóval + leparkolni, hévtől pedig séta a mh-re.
Autóval meg ha időben elindulok 3/4 óra, ha nem 1. Ezen kívül tipikusan a pomázi és békásmegyeri megálló a suttyóelosztó, ha lehet nem keveredek velük[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
_NCT
őstag
válasz Vision #24114 üzenetére
Az általad felvetett problémák megoldhatatlanok, az elvárásaid irreálisak (hatékony fűtés egy felszíni, nagy nyílású, sűrű megállós vonalon).
Erre csak annyit, hogy én azt írtam, a régi, öreg villamoson ami van is fűtés kárba vész a HÉZAGOK miatt, tehát gyakorlatilag csukott ajtó mellett is lehűl a villamos menet közben. Az újabb 17-esen pl mégsem fagysz szarrá, mert ott nincs ilyen probléma, nyilván ajtó mellett más. Erre írtam, hogy szar az eszközpark, fejleszteni kellene.
Ezek tények amiket nap-mint-nap tapasztalok, nem kifogások. 2022-ben tényleg irreális elvárás, hogy modernebb, jobb eszközökön utazzon az ember, kényelmesen, ne pedig a lelakott 30-50 éves járműveken? Ez a válasz, hogy csak kifogás? Akkor járjunk konflissal meg lóval, aki nem akar az csak kifogásokat keres és b*zi.
Tökéletesen példázza azok átlagéletkorát, hogy az utolsó ikarus is most vonult nyugdíjba nemrég. Lehet aggódni ezen is, hogy mennyi korszerűtlen dízel autóbusz van még használatban…. No de befejeztem az offot, ez olyan flame aminek sosem lesz vége.
-
veterán
Igen, ezek kifogások, mert sohasem lesz olyan az eszközpark, hogy az autónál kényelmesebb legyen. Mert mindig lesz olyan ember, akinek a villamos túl hideg/túl meleg/túlzsúfolt/büdös. Ha van valós, reális alternatíva, akkor onnantól minden más csak kényelmi szempont. Ahogy Dorian is írta, a HÉV kicsit lassabb, kicsit sittesebb, mint az autó, ezért jár azzal. Én is ezért járok kocsival.
Erre írtam, hogy szar az eszközpark, fejleszteni kellene.
No offense, de ha nem látod a fejlesztéseket, akkor vak vagy. Az összes busz alacsonypadlós végre, a villamosokat is folyamatosan cserélik, metrót újítják. Ez egy ilyen csóró országban hatalmas eredmény. Fonódó villamost is megcsinálták. Ha az értelmetlen 4-es metróra költött pénzt járműbeszerzésre fordították volna, akkor az összes villamos, troli, busz már modern lenne. -
Madwe
nagyúr
Teljesen off az offra, de csak engem zavar, amikor télen nagykabátban sapkában sálban felszállok egy buszra ahol 20 fok van? inkább ez zavar, hogy túlfűtik s mindig le fel kell vetkőzni röviden Tapsi-hoz igazodva: mindenkinek más az igénye, kielégiteni nem lehet, annál mindig kényelmesebb lesz az auto
-
veterán
Leírtam előbb: azért járok autóval, mert olcsó, és mert hagyják (ezek közül melyik a kifogás?). Ha majd nem hagyják, akkor járok BKV-val. Nem vagyok képmutató, nem játszom a szentet, és nem keresek kifogásokat, mint ti. Objektív dolgokat írtam le. 15 évig BKV-ztam, és nem haltam bele. Ha ti is leírtátok volna azt, hogy azért jártok autóval, mert kényelmes, és mert ár/érték arányban ez a legjobb számotokra, akkor egy szavam nem lett volna. Eddig ezt egyedül Dorian tette meg többé-kevésbé.
Hja, ez az autózás azt jelenti ám, hogy 2-hetente 1x azzal megyek be az irodába, különben HO. Amikor minden nap be kellett járni, akkor BKV-ztam. Pedig nekem 3x át kellett szállnom.
[ Szerkesztve ]
-
Drizzt
nagyúr
De hat pont ezt mondja. Jo a bkv, de amig az auto meg jobb, addig nem fog atulni. Viszont ha annyira draga lenne az auto, akkor atulne. Nyilvan ez a hatar mindnekinek mashol van. Lattam olyan felmerest, ami szerint tobb tiz szazalek mar az arsapka eltorlesere is azt mondta, hogy akkor letenne az autot. Kivancsi leszek ebbol a valosagban latszani fog-e valami. Remelem igen. Meg annak ellenere is, hogy a dugoban ules kozvetlenul mar nem igazan erint. Annyira elszoktam tole, hogy majdhogynem jol esik neha.
I am having fun staying poor.
-
attiati
veterán
válasz Vision #24128 üzenetére
Szerintem nem a dugó miatt nem nem szállnak emberek buszra. A kocsi ugyanúgy a dugóban áll. Inkább a tömeg, a várakozás, a kötöttség, az utasközönség.
Nagyon kíváncsi lennék egy számításra, hogy az elmúlt 5 évben mennyibe került az autó fenntartása / év? Mondjuk évi 10k km mellett.
Reális egy 3 milliós autónál a 1,2 - 1,5 misi/év? (benyó, casco, tárolás, kamatköltség, szerviz, amortizáció)Az elszegényedés egyik legfőbb forrása szerintem az autó, akik nem engedhetnék meg maguknak / vagy nem szükséges.
-
Dorian
félisten
válasz attiati #24129 üzenetére
3 millióért vettem 3 éve. Casco, tárolás, kamatköltség nulla, szerviz meg nem nagy tétel, az elromlott krv drága automata kézifék cserén (500e) kívül éves olaj meg ilyesmi csere 3x80e, reoedt szélvédő 100e, minden fékbetét és tárcsa 300e
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
veterán
-
A Zéé
addikt
válasz attiati #24129 üzenetére
Nagyon kíváncsi lennék egy számításra, hogy az elmúlt 5 évben mennyibe került az autó fenntartása / év? Mondjuk évi 10k km mellett.
Reális egy 3 milliós autónál a 1,2 - 1,5 misi/év? (benyó, casco, tárolás, kamatköltség, szerviz, amortizáció)Sztem nagyjából reális. Én 2019-ben vettem 1,6 millióért az autómat. Az első évben írtam a költségeket hozzá, emlékeim szerint nagyjából 900-950k volt, nem emlékszem már rá pontosan. Ebben benne volt az átírás, egy nagyszervíz ~400k értékben (ezzel már a megvételekor számoltam), a Casco/kötelező, az autópálya matrica, és a tankolás (~1100 liter gázolaj), és egy garnitúra téli gumi. ~20.000 km-t megyek egy évben. Tárolásra nekem szerencsére nem kell fizetni. Értékvesztés jelenleg nagyjából 50k lehet/év, mert 100-150... Ft-al olcsóbban el tudnám adni ma is az autót, ami igazából vicc, mert azóta, hogy megvettem belekerült majdnem 60k km...
Valóban az én ismerőseim közül is 10-ből kb. 6 drágább autót tart fenn, mint megtehetné... Na de ez már nagyon off itt.Just a simple Lineman...
-
updog
senior tag
válasz attiati #24129 üzenetére
"Nagyon kíváncsi lennék egy számításra, hogy az elmúlt 5 évben mennyibe került az autó fenntartása / év? Mondjuk évi 10k km mellett."
#24051-ben írtam hogy emlékeim szerint (autó vételár benne állását is számolva de inflációval nem korrigálva) napi 2-3000 ft, de lásd kivel van dolgod, előkutattam a legutóbbi excelem (mivel befizettünk új autóra, ezt beszámíttatjuk úgyhogy összeírtam mindent IS mióta megvan).
2018 májusa óta 53.365km ment az autóba (Ford C-Max, 1.6TDCi motorral), ~5.8L átlagfogyasztással, ez alatt a költésben benne van: 2 teljes szett téli, egy teljes szett nyári, +2 darab nyári gumi (defektem volt), egy vezérlés, egy első pár teljes felfüggesztés, egy generátor, egy akksi, és egy fékszervó, két megyei matricám volt minden évben, néha lementünk Balcsira is, parkolás rendszeres a belváros miatt, és 30-70 arányban tankoltam prémium dízelt / simát.
Egyetlen egyszer hagyott cserben (az akksi miatt, covid alatt kb. hónapokig be se indítottam aztán valszeg amiatt), amúgy megbízható járgány, kizárólag márkaszervizbe hordom (tudom, itt lehetett volna "fogni", köszönöm én nem a családom biztonságán fogok fillérszexelni).
Infla korrigálás és elmaradt hozamok hozzáadása nélkül 4.677.538 Ft október 31-ig, tehát ~2.500 Ft/nap ég el minden egyes nap az autó miatt, akár használom, akár nem. Azért barátok közt bevallva, inflát számolva, állampapírba téve autó helyett stb., évi 1M szevasz, pont azzal a használattal amit felvetettél, és ez még nem is a 3(-5-10)M kategória, amit példaként hoztál és amúgy nem ritkaság a Hungária körúton
Baromira nem jut el idáig az autósok 80%-a hogy ezt be merje vallani magának.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
attiati
veterán
válasz Dorian #24130 üzenetére
3 misid benne áll, kamatköltsége nem lehet nulla
A tárolása hogy lesz nulla? Szabad ég alatt tartod? Ha építettél, vettél garázst, az is költség. Mondjuk a végén megmarad a garázsod, ami értéknövelő tétel.
Szerviz alatt pont ezeket a tételeket gondoltam, amiket felsoroltál, ami elég jelentős.
Must have -ként tekintesz az autóra, jól gondolom?#24132A Zéé
"el tudnám adni ma is az autót, ami igazából vicc"
Igen, ez a legnagyobb torzító tényező az elmúlt időszakban. Ezért gondoltam elmúlt 5 évet nézni, nem bármelyik 5-öt.
Mondjuk az autó értéktartása és a kamatköltség növekedése párhuzamos. Bár az autó jobban tartotta az értékét, mint amennyivel a kamatok nőttek.#24133updog
Itt mennek el lakás önerők az első 5-10 munkás évben.
Köszi a konkrét számítást, bár nem pontosan értem.
"akár használom, akár nem"
Neked ebben benne volt használat ára is (kopás, benzinköltség), nem?4.677.538 Ft az autó vételára nélkül van ugye? Azt egyébként nem is kell hozzáadni, csak a vételár-éppen aktuális ár különbségét (ami lehet plusz, mínusz)
[ Szerkesztve ]
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24116 üzenetére
Kotott palya: jartam 1-es villamossal at az Arpad-hidon munkaba/bol idoszakban, a gyereket majdnem kinyomtak belolem, az a 2 megallo halal volt, sportos harmincasokon kivul [kapaszkodas nelkul birja a 20 fok kilengeseket ellensulyozni] ilyen esetben tekintheto szerintem nemletezonek... regen volt, mostanra jobb lett esetleg, vagy azota se jar arra [itteniek kozul] senki?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz axioma #24136 üzenetére
Erről beszéltem. Ha 5000-be kerülne a behajtás kocsival, akkor ezt a 2-megállónyi kényelmetlenséget elviselnéd, így meg nem. Engem is zavar a sok ember a villamoson, mivel ahogy öregszem, egyre jobban utálom őket. De nem gyártok arra ideológiát, hogy a bkv használhatatlan. Nem az, neked sem, senkinek sem. Csak kényelmetlen.
-
veterán
válasz axioma #24138 üzenetére
Jó, oké, ez már tényleg komolytalan. A végén még kihozod belőle, hogy az 1-es villamoson folyamatos életveszélyben vannak az emberek, és állandóan baleset van. És jah, azért kell autót használni azóta is, mert ezelőtt x évvel terhesen majdnem történt veled egy ilyen. Nemár!
P.s: egy tök értelmes nő vagy, nem értem, hogy miért nem akarod megérteni ezt az egész szitut. De leírom századszor is: azért jársz kocsival, mert megteheted, és mert kényelmesebb (és nem azért, mert a BKV-n életveszélyben vagy. lol). Ha nem tehetnéd meg, BKV-val járnál.
Amúgy tényleg, csak egy dologra válaszolj: ha 5 ezerbe kerülne a behajtás a városba, akkor mit tennél? Nézz magadba, és őszintén válaszolj.
[ Szerkesztve ]
-
Dorian
félisten
válasz attiati #24135 üzenetére
Ne röhögtess, ilyesmire nem számolunk kamatköltséget. Vagy te számolsz azzal is, ha mondjuk nem teszünk konyhabútort a házba, hiszen lehet az edényeket dobozokban is tárolni, akkor mennyit kamatozna az a pénz?
Kint áll a ház előtt. Van garázsom, de van benne egy csomó minden más, és különben is egyszerűbb reggel elindulni, este megérkezni, mintha ki-be kellene járogatni.
Igen, számomra must-have: Azért vettem - épp úgy, mint bármi más eszközöm - mert nagyban megkönnyíti az életem és megtehetem. Ja majd elfelejtettem, van egy másik autóm is, amit a feleségem használ.[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
attiati
veterán
válasz axioma #24136 üzenetére
1-es vilin inkább rossz arcok vannak, de tömeg nincs.
Mondjuk melyik villamoson, buszon nincsenek kétes arcok?"azota se jar arra [itteniek kozul] senki?"
Ekkora fekete bárány, aki bkv-zik? Mintha extrém sport lenne
Be se ülnék kocsiba, mert tömegközlekedésen legalább tudok olvasni vezetés helyett.#24140Dorian:
Egyetértünk, nem lehet pénzben mérni, ha kell az autó, akkor kell, nem nézegeti az ember.De szerintem sok fiatalnak tényleg itt úszik el a lakás önerő, hogy erején felül nyújtózkodik.
5-10 év alatt 5-10 misi a régi lakásárak mellett rohadtul hiányzik.....
Elbukik az egész mutatvány és nem értik hol. Utána pedig frusztráció jön, hogy nem jut minden egyszerre, autó, lakás, nyaralás.
Nem rólad van szó természetesen.
Torzítok én is, mert mindig közel laktam a munkahelyhez, így a besétálás is játszik + HO.[ Szerkesztve ]
-
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24139 üzenetére
Attol fugg, hogy van-e a bevezeteskor alternativa. Ha jelen allapot mellett vezetne'k be, akkor vszinu az mar olyan egyeb faszsagokkal egyutt jonne, hogy az orszag elhagyasat kell megszervezni, addig meg kitalalnank a munkahelyen hogy mi legyen a lokalis strategia.
Igen, azt valoban tartom hogy egyes bkv jaratok [ido es helyszin kombinacioban] veszelyesek, pl. te felengednel egy 17 eves lanyt egy 23.20-as hev-re? En inkabb erte mentem e-autoval, es ha ez - nem parkol, nem dugoidosen kozlekedik, nem fustol - az adott rendszerben megeri az 5000 buntetest, akkor itt tenyleg elszabadult az agyfasz allapot van es menekulni kell.
Abban igazat adok, hogy lehet olyan rendszer, hogy a maganautommal nem megyek be, de akkor is [nezd meg a maps ajanlasait, mar ma is tele van vele!] a megosztos autok az elsodlegesen hasznalhato alternativa, es ugye a piac alkalmazkodik, tuti lenne hataron cserelos megoldas 1 honapon belul... vagy [maps] minden harmadik esetben beirja az ebike-roller athidalast, mashogy nem jutsz at egyes 'akadalyokon' egyikfajta megallobol a masikba. A tomegkozlekedes csak egy szuk szeletere jo az igenyeknek, es e-autohoz kepest tul draga is.[ Szerkesztve ]
-
updog
senior tag
válasz attiati #24135 üzenetére
De, beleszámoltam a teljes vételárat is, így van benne össz. 4.6M 5.5 év alatt (még mindig: infla és elmaradt hozamok nélkül).
Ez olyan mint a Wolf of wall streetben, addig valójában tündérmese hogy el tudnám adni X-ért és annyival beljebb lennék, amíg valójában nem adom el. Lehet hogy elvi hiba de szerintem felesleges levonni az össz költségből a lehetséges eladási árat. Áll benne a vételár (valami 1.3M) és ha holnap felgyújtják a nyugdíjasok, GTK-ra töröm, betiltják az Euro6 alatti dízeleket az országban stb., akkor pont 0-ra esik az értéke.
"akár használom, akár nem"
Neked ebben benne volt használat ára is (kopás, benzinköltség), nem?Összeadtam a vételár, összes szerviz, összes tankolás, összes parkolás, utolsó autómosás(!) árát is, és leosztottam a 2018 májusa óta eltelt idővel (lehet hogy nem napra pontosan, tökmindegy). Így jött ki hogy éjjel-nappal, parkolóban állva vagy napi 800 kmt menve átlag napi ~2.500-ba kerül, de mondjuk inkább úgy hogy havi 75.000 ha mindent beleszámolok, úgy több értelme van De dobd be egy átlagos autós témájú facebook bejegyzés alá hogy egy megbízható, alacsony költségű családi egyterű is elvisz havonta 75.000-t, és olyan tündérmeséket kanyarítanak a költségmentes autózásról hogy ihajj
De szóljatok ha (a vételár dolgot nem számolva, amellett kitartok) valahol nagyon hibázik a számításom.
"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"
-
veterán
válasz axioma #24143 üzenetére
Amit fontos megérteni, hogy az e-autó is szennyez (csak lokálisan kicsit kevesebbet), az is helyet foglal, annak is van ökolábnyoma, nem is kevés. BP vonatkozásában nem a légszennyezettség a legnagyobb probléma, hanem az autók száma. Ha minden kocsi elektromos lenne, akkor is ki kéne őket szorítani a városból. Az elektromos autód is emisszióval jár, csak nem Bp-n, hanem a Mátrai Erőműben. Szóval kiszervezed a kibocsátásodat csóró Egriekre. És ne gyere a napelemeddel, mert télen nem a napelemmel töltöd az elektromos verdákat. Egyértelműen az egyetlen fenntartható megoldás a tömegközlekedés, annak a legkisebb az ökolábnyoma (ennél csak az a jobb, ha ki se mozdulsz otthonról, tehát a HO)
akkor itt tenyleg elszabadult az agyfasz allapot van es menekulni kell.
Nincs hova menekülni, esetleg Azerbajdzsánba, ugyanis Nyugaton mindenhol ez (lesz) a politika a nagyvárosokban. Ez nem egy magyar agyrém lesz, hanem a sztenderd a fejlett országokban, mert nincs más megoldás....te felengednel egy 17 eves lanyt egy 23.20-as hev-re?
Persze. Szerinted azok a tinédzserek, akikért nem mennek a szülők otthon dekkolnak 0-24-ben? Ez megint egy jóléti/kényelmi jelenség, hogy a kölyköket taxizni kell. -
axioma
Topikgazda
válasz Vision #24146 üzenetére
sztenderd fejlett orszagokban fejlett a tomegkozlekedes... szoval de.
Paksbol toltok [0:05-6:00 kap aramot]
tinik: a varoson belul tobbedmagaval mehetne, de ott az autom se fizetne a te rendszeredben... csak a belepesert, szoval: felengedned a lanyod a 23:20-as a varoshataron tulra?[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz axioma #24147 üzenetére
Nálunk is fejlett a tömegközlekedés. Elég sok nagyvárosban voltam már, Budapest járműpark tekintetében középmezőnyben, járatsűrűség, lefedettség tekintetében az élmezőnyben van. Ezt nem csak én mondom, hanem számtalan elemzés is.
felengedned a lanyod a 23:20-as a varoshataron tulra?
Erre írtam, hogy persze. Miért, tartsam buborékvilágban, aztán majd felnőttként csodálkozzon rá a valóságra?a varoson belul tobbedmagaval mehetne, de ott az autom se fizetne a te rendszeredben.
Dehogynem fizetne. Korábban írtam: kerülethatár átlépése 3000 a belül ingázóknak. -
Dorian
félisten
válasz attiati #24141 üzenetére
"sok fiatalnak"
Mert képtelenek célokat meghatározni és ahhoz igazítani az életüket. Amikor elkezdtem dolgozni elhatároztam, hogy 30 éves koromra lesz lakásom és autóm, de amíg nincs lakásom, nem veszek autót. Amíg a haverok nyaralgatni meg telelgetni jártak ide-oda én inkább önerőre spóroltam. 29 évesen költöztem a saját lakásba és 31 évesen vettem autót.Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen