- Milyen TV-t vegyek?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Computex 2024: az Akasa mágneses burkolatot ad, az SSD-t te rakhatod bele
- Xiaomi Pad 5 - hatásos érkezés
- Milyen notebookot vegyek?
- Autós kamerák
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Computex 2024: az ASRock monitorok is a gaming szegmens krémjét vették célba
- GoPro Topic
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
ma Csak épp nem hivatalos forrásból érkeztek. Merre vagy, Z Fold Ultra?
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
it Sürgős hatósági beavatkozást sürgeti a NOYB, ugyanis június 26-tól a személyes bejegyzéseink, privát képeink és online követési adataink alapján is tréningezné az AI-t a Meta.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz parandroid #283604 üzenetére
Nekem kormányon lakik már évek óta a telefon, köszöni jól van. 5 számjegyű kilométer, eső, fagy, napsütés, néhány borulás. És a telefon még mindig tart.
Ja, és pont navigálásra f*sza, mert nem egy 2x3 pixeles egérmozit kell bámulnom, ami szökőévenként frissíti a képet. -
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #283895 üzenetére
eső, vihar, 16 fok.
Tiszta bringás idő, vagy miItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tin
veterán
válasz parandroid #283933 üzenetére
Ha úgy tennék, valószínűleg más dolgok zavarnának. De ahhoz nekem még sokat kell alakulnom, és országúti kell, hogy tartósan kimerészkedjek az autók közé. Nem magamban nem bízom, hanem bennük, és te pontosan tudod, milyen arcok közlekednek az utakon.
De amúgy igazatok van, ez az én problémám, azért is raktam OFF-ba, és most engedem is el a témát
-
Tin
veterán
válasz parandroid #283937 üzenetére
Lejárt a szerkesztési idő, de beírom ide amit hozzá akartam adni.
A vasárnappal nincs bajom, nem népszerű úton kell menni. Hétköznap 16-18 között kerülni kell az autókat (türelmetlen ingázók és balfék anyukák), szombat délelőtt az autósok többsége béna, de ilyenkor a bringautak jók. Ma jöttem le a dombról, az stabil 50 feletti sebesség beletekerés nélkül, nem lefeküdve (fordított irányban mászva kellemes ), fordulnék be balra a mellékutcába, nekik kell elsőbbséget adni, kijött egy paraszt "még beférek", majd még egy, a harmadik öreg meg észre sem vett szerintem. Teli torokból üvöltöttem rá, 1 centin múlt, hogy nem ütött el, és fel sem fogta, mi történik körülötte. Tudod, miről beszélek, mert ezeknek már jogsija sem kéne, hogy legyen, de ugye a hagyomány... A hegyekben meg a 30% céges kedvezménnyel lízingelt gépsori összeszerelő s.ggfejek tolják az AMG-nek meg a Porschének. Utóbbi még ritkább, de itt a környéken drága mercit látsz, abban tuti egy maradék pénzre kiszámolt törlesztőrészletes bronzer gyári munkás ül, formára vágott és balzsamozott szakállal. Na, ezek közé én egyelőre nem akarok kimenni.
#283934 fulton: érdekes, fittségben ugyanott vagy, az átlagos távod rövidült, a sebességed viszont azért észrevehetően nőtt. Azért nem lennék a helyedben, te így hamar elérheted a lehetőséged határait, aztán az unalom miatt kezdhetsz utazgatni, ha egzotikumra vágysz. Na az lesz a drága, nem a karbon felni
#283941 lsebestyen: na, ezt már süvegelem
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #283969 üzenetére
a polaris p42-esnél (ami széles felni más profilnál) 600W-nál van 3 (három) watt különbség.
200W fölötti FTP-nél már annyira nem, de ez nem mindneki sportja.
mivel nem lineáris a leadott teljesítmény és a sebesség közötti összefüggés, úgy pont kevesebbet számít a 10W difi sebességben. amúgy ha nem versenyzel (mert a többség egyértelműen nem), akkor nem a teljesítmény (a fejlődés) a lényeg?+ a szélesebb gumi egyben magasabb is, ami meg jó aerodinamikai szempontból (de nyilván ezt csak konkrét külső+felnipárosnál lehet megnézni)
rendes országúti gumikat
lol.ez a nem jó a széles gumi, meg nem is kell, hogy kényelmes legyen eléggé old man yells at cloud szintű dolog. (csak hamarabb biciklizni kezdők a 21c tubularra esküsznek, amiben 10-12 bar a minimális nyomás, a tárcsafék is csak marketing hype)
ott a másik real life teszt - How wide is too wide? , ahol konkrétan gyorsabb volt (!) a nagyobb külső (még a 34-es is)
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #283969 üzenetére
szerencsére az előbbi rétegnek is ott a gravel...
Szerintem ezt olvasva pár érintett kiköpte a reggeli kávét a MacBook Prora...lehet a Rapha Gravel Specifikus bajuszkötő is Fair Trade Arabicás-Rukkolás szójatejes Decaf Latte Macchiatós lett... -
Csápájev
őstag
válasz parandroid #283981 üzenetére
Ez a 4 év élettartam,amit írtam reális?
Nyáron (májustól szeptemberig) majdnem minden nap bringázom kb. egy órát, télen semmit. -
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #283997 üzenetére
Milyen igaz.
Meg egy negativum az outi mellett. Szeles idoben iszonyat idegesito. Mig erdoben altalaban szelvedett helyen tekerhetsz, kozuton azert durvan ki vagy teve az elemeknek. Persze, lehet vonatozni, hogy aztan hatszelezz, de az sem mindenhol adott.
En tegnap vegig szivtam a szellel, ma mar koszonom nem kerek belole.Ma feltettek egy Trek Emonda SL3 Pro -t aprora. Meg nincs 1 eves sem, Di2, igaz csak 105, de Bontrager Aeolus karbon kerekszettel. Es ugy nez ki, mintha uj lenne. Szerintem a bicaj nincs 7,5kg sem, ismerve a Trek vazainal hasznal karbon technologiat. 1.2 milla.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
-
Tin
veterán
válasz parandroid #284022 üzenetére
Ma nincs kedvem, reggel óta bicikliket pucoltam meg pakolásztam. A hsz-t meg azért írtam, mert mennek a "mivel szedjük le a waxot" meg "milyen gyakran forgassunk láncot" témák (ugye fulton? ), gondoltam írok egy korrekt tapasztalatot fotókkal.
Ebből már azért ki lehet találni, hogy mivel mennyit érdemes foglalkozni. Szerintem amíg csöpizünk rendszeresen, nagy baj nem lehet, még akkor sem, ha kő mocskos a lánc és a hajtás.
#284020 Speedy007: oké, de a közlekedős bringánál mások a szempontok, neked az nem plusz súly, hanem hozzáadott érték Nálam a kitámasztó és a csomagtartó, meg a lezáró mind csak felesleges súly lennének. Egyeseknél már a nem aero lámpám is bűnnek számít
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz parandroid #284144 üzenetére
-
Weareus
addikt
válasz parandroid #284146 üzenetére
Neked tökéletesen igazad van. Az mtb is becsípődés. Használtan vettem, jó àllapotú, igènyeimnek tökéletesen megfelel, néhány apró kivèteltől eltekintve. Tudom, hogy mtb alu vàzhoz a telós villa jól jöhet, de nekem nem kell. Országúti is lesz majd egyszer, de most abból kell élni ami van. Amúgy számomra a lényeg: könnyű merev villa előre. Ezzel cca 100k ráfordítással 1-1,5 kg-ot tudnék hálásítani a bringa súlyán. A fő kérdés egy jóféle karbon merev villa. Ebben van esetleg ajánlásod, tipped? Köszönöm, ha igen.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
dom1n0
senior tag
válasz parandroid #284196 üzenetére
Az en montim (Cube Analog, 1x12), 14kg viz pedal nelkul.
-
itouchfan
senior tag
válasz parandroid #284196 üzenetére
Giant XTC1, az egyik legkönnyebb alu HT bringa "L" méretben full gyári felszereltséggel 12-12,5 kg között van.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #284196 üzenetére
12 kilós színesfém XC már a legjobbak közül való. Lemaradtam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #284196 üzenetére
9-16kg között van minden, egy belépő rugós telós xc pedállal 16kg-t is elérheti, de ez pl 10.20kg úgy, hogy ennél a váznál vannak könnyebbek. Egy xc teló is lehet 2,6kg és 1.3kg is, a karbon merev villa ennél sokkal könnyebb. Fitnessre országúti gumik mennek? Az gondolom egy szett kb. 500g, xc-re egy pár belépő gumi az 1800g-ot is elérheti, de ideális esetben is minimum 1200g, ha normális oldalfalai vannak és nincs szénné könnyítve. Ezek elég nagy súlykülönbségek és rögtön látszik, miért nehezebb egy azonos szintű xc 2 kilóval. Váz fronton vegyük pl. a Specialized-et:
- outi, cx, gravel, karbon: 750-800g
- xc: 750-800g...vagy
- alu Allez Sprint outi: 1500g
- alu Chisel xc: 1400gNem igazán értem én sem, hisz terepen nagyobb terhelésnek vannak kitéve a vázak, szal nehezebbek kéne legyenek, de a vázak súlya csak a trail-enduro bringáknál kezdenek emelkedni, az xc vázak még outi súlyban vannak.
#284199 Hasaggymeg: akkor az én alu xc-m acera hajtással, deore váltóval, alivio fékekkel, 2 kilós Recon telóval és nehéz kerekekkel a maga 12.5 kilójával a legjobbak közül való?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz parandroid #284271 üzenetére
Jó ide feljönni fórumozni, veszel egy pedált, valaki meg közli veled, hogy dobd ki.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #284271 üzenetére
mi baj van a bbb trailride pedállal?
---
1 gonddal kevesebb, az attain gtc már nincs fent a hirdetések között. nem baj, majd lesz másik[ Szerkesztve ]
-
ígyvanferi
addikt
válasz parandroid #284276 üzenetére
Áh, csak 790 euró volt outletből, extra évvégi 10% kedvezménnyel. Így maradhat a pedál?
Maradjunk annyiban, hogy egyelőre használgatom ezzel, aztán egy kétoldalas még szóba jöhet. Az lenne talán a felhasználásomhoz a reális. De tényleg minimális a sport jellege a tekeréseimnek, mégha meg is lószolom a körúton lámpától lámpáig becsülettel, azért az évi ~3000 km futott táv, ilyen kis pár km-es etapokból összeadogatva nem igényel komolyabb hardvert. Vagyis nem tudom hogy egy 10-12 ezres, ránézésre nagyon hasonló taposó mit adna hozzá. Mondjuk ha tartósabb, akkor persze oké, de akkor is széttaposom előbb ezt a mostanit.
-
tisn
addikt
válasz parandroid #284284 üzenetére
szerintem ez decas alap fem pedal, szerintem nekem is ilyen van a neuzeren, alapvetoen bevalt, kb. 4-5 evente (20k km) kellett cserelni.
ilyesmi:
[link] -
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #284306 üzenetére
Ezek a Conti belsok egy forintot nem ernek. MTB vonalon katasztrofa volt, magatol szetnyilt a hegesztesuk hosszaban es a szelep korul is. Es ahogy nezem, az outis modell is kapja az ivet rendesen a userektol.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz parandroid #284306 üzenetére
B24-en szerintem a vastagabb súlya szerepel.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
fulton
addikt
-
addikt
válasz parandroid #284409 üzenetére
Na, igen, így már nem sok értelme van saját bringát vinni. Kivéve ugye a nem konfekció méretűeknek Bár néztem, elvileg van az én magasságomhoz Cube Attain, 2024-es ráadásul.
Baszki, elég, ha egzotikus helyen laksz, veszel pár bringát, aztán dől a lé
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
SteveAd
tag
válasz parandroid #284409 üzenetére
+ repteri poggyaszdobalo orkok szives kozremukodesevel azert nincs kizarva az sem, hogy a sajat bico kart szenved oda- vagy visszauton. Nagyon massziv szallito kell ennek a kockazatnak a minimalizasahoz
-
nagyúr
válasz parandroid #284453 üzenetére
Ja, a 45-50mm-es karbon felni gondolatával én is el szoktam játszani de tök fölösleges lenne nekem annyi pénzért. Most egy kicsit a futós cuccaimat fejlesztgetem, bringára nem akarok költeni csak a szervizre.
Més que un club!
-
őstag
válasz parandroid #284464 üzenetére
Hozd haza , beállítjuk... meg legalább kipróbálom végre...
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
balintbaba
tag
válasz parandroid #284464 üzenetére
Azért nem tudják beállítani, mert a kormánycsapágyban van elvezetve a bowden az Orbeádban. Lehet próbálkozni a legdrágább Jagwire bowdenekkel/bowdenházakkal, de szerintem a mechanikus váltásnak megvannak a határai. Én sem tudtam 105-ös első átdobót úgy beállítani, hogy 4 fokozatban lehessen használni. A trimmelés egyszerűen nem működött, 2 fokozat maradt, a kis, meg nagy tányér. A Tribanomon meg a Microshift R8-as első váltó is tökéletesen megy
#284466MPowerPH: Itt is ugyanez van, mint amit parandroidnak írtam, attól függ, hogy milyen vázon van a váltó. Egy külső kábelvezetéses váznál alig surlódik a bowden, nem kell hozzá nagy erő, hogy a kis tányérról a nagyra "kimard".
-
dom1n0
senior tag
válasz parandroid #284476 üzenetére
Hát ha azután elektromos kábelekkel akarsz jatszani bowdenkabel helyett igen
(rejtett sram fanboyozas volt, bocsanat) -
rétisün
veterán
válasz parandroid #284476 üzenetére
én azt mondom, át kell építeni 1x11-re.....(persze ha csak annyi domb van a környéken, mint errefelé, hegyekben már alighanem kevés lenne)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Tin
veterán
válasz parandroid #284471 üzenetére
Mi ezt állítgattuk a Nulane-en, hogy az első tányérnál a trim ellenére beleért a lánc az átdobóba (Ultegra 2x11). Végül úgy lett beállítva, hogy a keresztbe váltásnál érjen inkább bele, de az meg elvileg normális. Amúgy az első átdobó oldala és a hajtókar között nekem így konkrétan és szó szerint 1 mm van, és már nem lehet odébb tolni.
Amúgy a Hyde-on (Alivio 3x9) a nagy lánctányér és a hátsó 4-5 kis keréknél darál kicsit a lánc, vagyis amikor gyorsan megyek. Az elején zavart, aztán ráhagytam. Ott már elég a sebesség, sokszor úgyis elnyomja a szélzaj
-
őstag
válasz parandroid #284490 üzenetére
Ha gondolod jöhetsz a Giant-l is majd a PH ride+ra , elviszem ha kell..1x10... 40 elől 11/40 hátul...
nem fog beleérni sehová az első váltó 28-s conti sport a Cube kerekeivel................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #284471 üzenetére
Az első váltó maga a rossz, nem szabadna darálnia, ha teljesen jól működik és kompatibilis a hajtással.
Nekem nincs gondom a szereléssel, pont most van az asszonynak egy építési prodzsekt a nulláról. Azt elhiszem, hogy nem mindenkinek való a szerelés, de egyáltalán nem agysebészet. Mondjuk centrírozást nem csinálok egyedül, ahhoz már nekem sincs türelmem. Egyébként szeretek szerelni.
Az első váltót üeg sosem szeretem, így a legjobb ötletnek tartom MTB-n az 1x rendszert. Sajnos outi vonalon nem tud kihalni.
[ Szerkesztve ]
-
Jester01
veterán
válasz parandroid #284510 üzenetére
Na nem azért, hogy ismét felszítsam a PSI vitát de vegyük észre, hogy a gyártó is bőven kerekített. Az 5 bar az 72,5 psi (vagy a 70 psi az 4,82 bar) és nem dőlt össze a világ.
balintbaba: Kompakt hajtással és 28-as sorral el szoktak lenni az emberek. 44-es tányérral ahhoz még csak 36-os sor kell ami azért nem fűrészlap.
Jester
-
Friczy
senior tag
válasz parandroid #284464 üzenetére
Trimmelni természetesen kell néha, de mindkét 2x11-es bringámon rendesen be lehet állítani a váltást. A 2x9-es Ultegrát nem tudtam annak idején úgy beállítani, hogy kistányéron a két legkisebb hátsó fokozaton ne érjen az átdobóba a lánc. Persze ez amúgy is durva keresztbeváltás lett volna.
-
avl
aktív tag
válasz parandroid #284471 üzenetére
-
MPowerPH
félisten
válasz parandroid #284654 üzenetére
En mar jartam meg nemetekkel is.... BikeDiscount -rol keson kuldtek el, ultek rajta 4 napot, mire elpistaztak. Kozben megvettem r2bike -rol. Megjott, kuldtem is vissza. Meg a 15 euros postakoltseget is elutaltak az ingyen return mellett. Most epp az r2bike szivat, 3 napja ulnek a rendelesemen.
Don't Tread On Me
-
addikt
válasz parandroid #284778 üzenetére
Fogom használni, csak előfizetés nélkül.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz parandroid #284802 üzenetére
Már gondoltam rá, hogy végül külföldről kell majd bringát beszerezni...
-
mauimagic
aktív tag
válasz parandroid #284862 üzenetére
ez Gravity Gravel, bikeparkokba, ahol lifttel mész fel, tök felesleges rá a lánc, csak összezavarna
-
őstag
válasz parandroid #284911 üzenetére
Akkor szerintem egyelőre veszek egy ilyen nadrágot, próbálok többet tekerni, aztán, ha nem jó, akkor megpróbálom a mérést és másik nyerget, ahogy ajánlották korábban.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #284932 üzenetére
gyári, félkilós palacktartók
gázpalacktartó nem szokott olyan könnyű lenni! -
Tin
veterán
válasz parandroid #284966 üzenetére
Szerintem vedd meg! Én meg nem rendelek be próbából egy 85€-s Stormchasert, hanem egy nyugodt mozdulattal egy mély levegő kíséretében kikapcsolom a gépet, és remélem, hogy holnap sem emlékeztet erre senki, ha még akciós lenne
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz parandroid #284963 üzenetére
Rudyval nem nyúlsz mellé. Nekem már sok éve van egy Tralyx ImpactX2 lencsével és még mindig tökéletes.
Més que un club!
-
Ka999
tag
válasz parandroid #284909 üzenetére
Kelly's soot 30-as gravelen cserélnék mindent, ha már eljön az ideje. Itthon nem találtam kompletten ezt a szettet, de ha össze akarnám legózni, akkor ennél jelentősen többre jönne ki.
-
Kro
tag
válasz parandroid #285111 üzenetére
Igen, én is ezzel nyugtattam magam, hogy nem egyforma szinten műveljük a kerékpározást.
Bő 1 éve, hogy komolyabban elkezdtem a tekerést, közben leadtam kb. 27 kilót, normálisabban étkezem, mondhatni nagyot fordítottam az életemen.
Ezek távlatában nem szégyenkezem a teljesítményemre, csak nem számítottam rá, hogy egy komolyabb bringás rámver 10km/h átlagban, dehát ez van. Sőt nyilván nála is vannak még jobbak, ez nem egy országos hírű rendezvény volt ez.
Nem gond, azért túlélem.#285112Tin: Túlzásba nem viszem azért, de ezek itt voltak 20km-es körzetben. Egy kis kitekintésnek jó volt. Lett volna egy vezetett túra opciója is ennek, de jobb szeretek a saját tempómba menni, így a verseny részét választottam.
És ahogy fulton és rétisün mondja, én is élvezem a bringán töltött időt és még az egészségemért is teszek legalább, akármilyen eredményeket is érek el. -
dom1n0
senior tag
válasz parandroid #285120 üzenetére
Ez vagany benne 🫡
-
.LnB
titán
válasz parandroid #285130 üzenetére
Áhh köszi.
De ez esetben akkor a Strava is korrigál még rajta? Mert a komputer-ben még így van: [kép]„A kerékpározás első szabálya, hogy szenvedned kell, és senki más nem teheti meg helyetted. Semmilyen számítógép vagy edző által kitalált program nem tudja elérni, hogy kevésbé fájjon.”
-
fulton
addikt
válasz parandroid #285144 üzenetére
Hat nem éppen. Ki lehet próbálni. Ha a garmin autopause venné a megallasi adatokat, vagy a szenzortól a sebesség adatokat ,mikor megallsz a bringával stb....a végén akkor talan egyezne a garmin es a strava útstatja . Utána lehet olvasni mindenkinek akit érdekel.
Állitsd be az autopauset 30km/, es menj egy 40 50 km..állj meg itt ott....a vegen vesd össze a strava es a garmin út átlagsebessegét. Látni fogod mirol irok.
De meglep h ezzel nem vagy tisztában.
Szerintem elbeszéljünk egymást mellett..[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz parandroid #285147 üzenetére
Igen, hidratálás számít, ezért a reggeli súlyomat szoktam alapul venni.
Már csak azért is, mert esténként vagy ugyanannyi vagyok, mint reggel, vagy volt rá példa, hogy több, mint 1 kilóval nehezebb voltam.
Röviden: a reggeli súlyom kevésbé ingadozik, talán mérvadóbb.Bringázás közben/után amúgy is vedelek, szóval a tiszta számokat nézve gyakorlatilag biztos, hogy mindig nehezebb vagyok
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs