- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Hobby elektronika
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen monitort vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Androidos tablet topic
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Vezeték nélküli fejhallgatók
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Napfénysüti #44246 üzenetére
A kérdés, hogy mit hívunk pörgetésnek?
Amióta van csapásszám mérőm tudom, hogy 80RPM alatt kényelmetlenül lassú (konditerem szobabringáján tűrtem egyedül a lassabb hajtást, ott viszont fél órán át folyamatosan ment), 90 kb jó, 100-nál már fáradok, 110-el meg csak rövid ideig bírom.
A következő szettben (jó előre megvettem ) a korábban említett sor van, illetve SRAM-ok mellett a szintén említett Shimano lánc is, meglátom, hogy fogja bírni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
nagyúr
válasz -=RelakS=- #44251 üzenetére
90 szerintem már pörgetősnek mondható. a lényeg hogy nem ilyen 60-nal nyomod erőből.
Én is azért akarok pedálfordulat mérőt hogy lehetpség szerint kb 90-el pörgessek síkon.
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Because
őstag
válasz Hasaggymeg #44234 üzenetére
Beszelek en is ostobasagot, de amit mondasz egy hatalmas suletlenseg. Ha az en boltom lenne az illeto bizony tobbe nem lenne ott kiszolgalva.
[ Szerkesztve ]
-
atok666
őstag
válasz Napfénysüti #44252 üzenetére
Sztem a porgetes lehet egyenfuggo is, nekem pl a 90mar picit gyors, de a 86-87 meg tok oke - aztan lehet, hogy fugg az ember anatomiajatol is, nekem a ~2 meteremmel nehezebb 90+et porgetni a hosszu labaimmal, mint egy 175cm emberkenek
Atok
[ Szerkesztve ]
-
D.Orion
veterán
válasz -=RelakS=- #44244 üzenetére
Nekem az említett Shimano kombo volt anno gyárilag az 500crs-en. A lánc heti takarítás mellett elment 3000km-t. Hetente 100km ment bele munkába járás címen, és 200km "edzés" szinten. A sort a harmadik lánccal dobtam ki, mert 9ből 3/4/7/8 elkopott.
-
HEAHEA
aktív tag
válasz K Norbi #44172 üzenetére
Szia!
Nem tudom sikerült-e a bringa vásárlás, de próbált ki előtte, hogy milyen az adott bringa. eltérőek lehetnek a Én 176 vagyok, szintén 78-as átlépési magassággal.Számomra a 19"-a jó. Gyártónként eltérő lehet a méretezés geometria miatt. Na meg attól is függ milyen üléspocícióban szeretsz tekerni. Ha túrásabban kisebb, ha sportosabban nagyobb is lehet picivel. Na meg a végtagok is eltérő hosszúságúak egyénenként.
Összegezve: Próbáld ki vásárlás előtt. Bár lehet azóta már meg is találtatd a megfelelőt. -
-=RelakS=-
veterán
válasz D.Orion #44255 üzenetére
Ez azért sokkal jobban hangzik.
Az nem tudom, mennyire számít, hogy erdőben is szoktam tekerni régebben, és olyankor már 50km után bizony kellett takarítani/olajozni a láncot (szinte nem láttam a láncot a mocsoktól), pedig sárban nem tekertem.
Mondjuk ha te is tekertél ilyen terepen, akkor tárgytalan
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
D.Orion
veterán
válasz -=RelakS=- #44257 üzenetére
Nem! Én a crs-el akkoriban csak országúton tekertem. Hétvégén mindig levettem a láncot(patent szem a legjobb dolog a világon) és kimostam, a sort meg letakarítottam a helyén.
(#44207) Th3Ac3: 70.000Ft újonnan boltból? Meg!
(#44118) iszilard: 130kg alá fixi? Amit linkeltél Hr Design fixi az valami gagyi joytech aggyal van szerelve meg valami noname felnivel.. Az én 80kg-om se bíznám rá! Nem véletlen, hogy nincs ott semminek a márkája, mert az oldalon az alkatrészeknél amit meg lehet találni az mind-mind a legalja gyerekjáték kategória. Szépnek szép, de kb. ugyanott van ahol a Csepel fixi. Nem akarok megbántani egy Csepel fixi tulajt se, de amit gyárilag adnak azokhoz a gépekhez... annyi pénzért gyalázat.
[ Szerkesztve ]
-
-=RelakS=-
veterán
válasz D.Orion #44259 üzenetére
igen, ez is sokat tud segíteni
Láncot gyakorlatilag két éve olajozok, nem sokkal korábban kezdtem, hogy a mostani gép megvan.
Az előző bringán néztem is, hogy egyik-másik láncgörgő törött
Meg még nagyon régen kaptam használt olajat, jó lesz az. Igen... jó olajos lettem, az tényItt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
zoli03
őstag
válasz D.Orion #44259 üzenetére
Nekem régen 12e Ft-os kerékszett volt a fiximben. Noname felnikkel, elöl valami noname, hátul tárcsafékes Promax elsőaggyal. Simán bírta 1-2 évig városban, nem kímélve, pedig 85-90 kg vagyok+hátizsák (szóval sokszor több, mint 100 kg volt a biciklin). Minden gond nélkül ment, amíg egyszer el nem estem, aztán beletérdeltem az első kerékbe. Kitört pár küllő, meg akkora nyolcas lett a felniben, hogy kuka lett. Aztán át lett fűzve mindkét agy másik felnibe, de az agyak még mindig eredetiek.
Inkább az a legnagyobb baj azokkal az agyakkal, hogy a porvédelmük gyakorlatilag 0, szabadon van bennük a csapágy.
-
syberia
veterán
válasz Tothgera30 #44205 üzenetére
Az sem rossz, na de majdnem ugyanezt kicsit 3 kiló felett ami meglepő számomra mert ez a bolt k*rva drága.
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
#48525824
törölt tag
válasz Napfénysüti #44252 üzenetére
en ertek felre valamit de az a 90 rpm akar lenni? mert en a 23E utan 150-et porgetek ki kb vegig a soroksarin. Az a 90 kevesnek tunik.
-
entropy
tag
válasz ígyvanferi #44250 üzenetére
Nem számít sokat, de nem jelentették ki határozottan, hogy nem vihetem be, csak motyogták. Mivel nem volt határozott ellenállás gondoltam lehet, hogy nem nézik jó szemmel, de nem is ártok nekik azzal, ha betolom arra a nagyjából 1.5 percre. Amúgy meg nem kell itt az autós hasonlat, teljesen ostobaság hasonlítgatni bármihez is. Egy üres pékség volt, ahol volt hely, senkit nem zavart stb., nem pedig "áruház sorai közé" hajtottam be egy autóval...
Na de mindegy, megtörtént, ez van szerintem kár több szót pazarolni erre a témára. -
Kickass
őstag
válasz -=RelakS=- #44244 üzenetére
ugyanez a kombó van most nekem fent, kíváncsi leszek mennyit bír, szintén 100kg körül mozgok.
-
Gedeon31
addikt
válasz Runner_fxr #44193 üzenetére
Köszönöm . Meglestem ,de itthon nem igen lehet venni vagy nem jól néztem?
-
zoli03
őstag
Innen melyik felnit ajánljátok hobbi XC felhasználásra? Kritériumok: tárcsafékes legyen és a tartósság fontosabb, mint a súly. Sun Inferno27-et akartam, de az csak illesztettben van, én meg hegesztettet akarok.
-
Gedeon31
addikt
válasz Runner_fxr #44279 üzenetére
Köszönöm meglesem.
-
szjoci
őstag
Vettem ilyen Motip zsírspray-t(?) a teszkóban. Egy picit sliccentettem a láncra próbaképp, de csapja össze-vissza a habot. Aki ilyesmit használ, az mosás után felteszi a láncot és úgy keni, vagy először lefújja és utána rakja fel?
-
zodo
nagyúr
válasz concret_hp #44274 üzenetére
Kérdésem előtt rákerestem és olvastam az általad említett témáról de gondoltam hátha változott a hozzáállásuk. Nekem javarészt a szervizükre lenne szükségem de lehet hogy előbb a másik boltba ugrok be mielőtt hozzájuk mennék.
-
karis
tag
Erre valaki? Egy igen vagy egy nem is elég
-
szatocs
őstag
Tárcsafék szerintem Deore-nél kezdődik, ha fékváltókart is akarsz cserélni, akkor elég jó költség jön össze a végére, szerintem nem érdemes. Lefeléken persze nagyobb biztonságot ad a tárcsa meg hosszabban tudod használni, de haverom mindenhol lejön V fékkel is, ahol én tárcsával, legfeljebb kicsit lassabban. (Mondom ezt azután, hogy nemrég vettem XT fékszettet, és imádom. Sosem volt jobb fékem, de megtehettem, hogy lecserélem és ki is akartam próbálni.)
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
szjoci
őstag
Először azt kellene megnézni hogy a vázon és a villán van-e tárcsafék felfogatási lehetőség (mondjuk mivel Cube-ról van szó, több mint valószínű hogy van). Még az említett fékváltókarokon felül kell olyan agy is, amire fel tudod szerelni a féktárcsát vagyis át kell fűzetned a kereket (vagy új kerekeket venni). Nem tudom megéri-e ennyit belefektetni még a gépbe, az én véleményem az hogy nem.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Because #44253 üzenetére
Gondolom a csávó fogyatékosnak titulázása is rendben van szerinted. Még jó,hogy nincs boltod.
(#44252) Napfénysüti...én is pörgetős lévén,minap agyaltam azon hogyan is kopik jobban a lánc,mert ugye a nyúlás az csak egy hasonlat. Nem vagyok biztos,hogy nem a pörgetéssel koptatod jobban az adott idő,vagy kilométer alatt a csapszegek körül nagyságrendekkel többször elforgó láncszemeket.
(#44269) maummamut ...."140 km-en 30-32-es atlagom van fixin." Ezt vagy 20 kilométerenkénti szakaszokban gondoltad,pihenéssel közötte,vagy te tulajdonképp egy álruhás Contador vagy,aki csak szórakozik itt velünk. Már egyhuzamban letekerni 140km-t fixivel is rettentő sok lehet...hacsak nem velodromban gondoltad.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #44289 üzenetére
Ó FB-on ma már bejelentkezett egy önjelölt Contador utód.
Láncnyúlás dologhoz: oké hogy pörgetéssel többször fordul körbe viszont kisebb erőhatás éri. Én úgy hallottam a lassabb, nagyobb erővel történő tekerés jobban árt ezeknek a dolgoknak az nagyobb mértékben strapálja a patenteket.
Més que un club!
-
ivana
Ármester
Most belefutottam egy elég rejtélyes esetbe, szerintetek mitől lehet? Elég összvér a bringa elől biopaci hajtás, hátul 8-as uniglide dura ace sor, A váltó valami régi nagyon masszív suntour (japán...), a láncot most vettem. Az a probléma tárgya, hogy 8-asban ugrik a lánc terhelés alatt ami azért furcsa mert a 7-es cog sokkal jobban kopott, de az se vészesen és ott nem ugrik, a 8-as viszont tökéletesen néz ki. Mi okozhatja ezt? Láncvonal? (A hajtás teljesen újnak néz ki)
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Napfénysüti #44290 üzenetére
Hát igen,a nagyon nekifeszülő,agyonterhelt csapszegek vs. a kevésbé terhelt,de sokat mozgatottak.Ördögi kör ez,így is úgy is elkoptatod! ...tény,hogy a kenőanyagban ragadt homokszemcsék eszik meg mindegyiket,így ha nem takarítod ki hiába olajozod! Sheldon Brown még azt is felveti,hogy egyesek vitatják még a kenés értelmét is! Lényeg,hogy szerinte a láncot ha a bringán van,a belső oldaláról kell inkább kenni,mert a külsőről több dörzs-anyagot "mosol" be a csapszegek közé.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
gergo5991
őstag
Ti egy héten mennyi KM-t nyomtok a pedálba? csakmert múlthéten 170-et nyomtam, csütörtökön 70-et, pénteken 60-at, de pénteken már majdnemhogy a legkönyebb sebességben se birtam tekerni, annyira ki voltam fáradva, lehet nem ettem eleget aznap vagy a csütörtöki fárasztott ki, bár csütörtökhöz képest 1,9km/h-el javult a sebességem de totál nem birtam, aztán itt ahogy nézem többiek nyomnak ilyen vagy még hosszabb távokon 27-35km/h-s átlagot.
Hozzáteszem idén csak 420km-t tekertem, lehet még nem jöttem formába, de ennyire low nem lehetek lol..[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
válasz Hasaggymeg #44292 üzenetére
Én azt tapasztaltam hogy ha teljesen kimosom a láncot akkor kicsit gyorsabban nyúlik, ha csak kívülről tisztogatom és áttörlöm olajozás után akkor lesz a legtartósabb. Szvsz sokkal fontosabb a rendszeres olajozás, mint hogy milyen fordulatszámmal pörög a lábad
(#44293) gergo5991: 35-ös átlagot a MÁV tud
[ Szerkesztve ]
https://howbad.info/
-
#48525824
törölt tag
válasz Hasaggymeg #44289 üzenetére
egy kulacsfeltoltos 10 perces megallassal. amugy nem ertem mi olyan hihetetlen ezen
-
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz syberia #44294 üzenetére
Rosszul fogalmaztam,ugyanis én soha nem vettem le és mostam át egyik láncomat sem...na jó,de igen,mikor megnyúlt és lecseréltem. Mivel nem tudtam elképzelni,hogy mosás után hogyan lehet az oldószert tökéletesen eltávolítani a kis résekből,így féltem a maradék majd kioldja a friss olajat is,ezért kezdetektől fogva Weldtite TF2,majd most már WD40 Specialist PTFE használok a láncra,melyet nyomással a csapszegekbe fújok,kvázi kenőanyaggal mosva ki a szutykot.Ezzel csak egy baj van,hogy mivel be kell mindenhova hatoljon ezért híg,és gyakran kell kenni vele a láncot.Ezt 80-200km-ként ismétlem meg és egy láncom (pl.HG70) durván 5-7000 km-t is elbír.A mostani KMC xxSP láncomban kábé 2000 km van,de nyúlásnak még semmi nyoma.
[link]
[link](#44296) maummamut ...azt kérded mi hihetetlen abban,hogy 140 kilométert 30-32km/h átlaggal letekersz egyszerre fixie-vel?! (vagy amúgy bármivel,vonatozás nélkül?) Te biztos viccelsz!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz concret_hp #44295 üzenetére
Pláne úgy, hogy ha jól emlékszem műteni kéne a térdét mert valami meniszkusz sérülése van...
-
#48525824
törölt tag
válasz Hasaggymeg #44298 üzenetére
miben másabb fixivel letekerni, mint outival átlag 90-100 rpm-mel? azért 30 fölött picivel az bp-mezőtúr, tehát nem egy emelkedős vidék, 28-29 az bp-velencei tókör-bp. outival azért ennél sokkal, de sokkal jobb átlagot lehet menni.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest