- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen TV-t vegyek?
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Lunar Lander Beyond teszt
gp Nagyon sok évtizeddel az eredeti Lunar Lander megjelenése óta ismét ezen a címen jelent meg Atari logóval egy játék. Vajon mennyit javult a játékdesign a hetvenes évek óta?
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
bajtokarpi
senior tag
Sziasztok!
Mivel lassacskán beköszönt az ősz, és jön az esős, nyálkás idő, ezért szeretnék vásárolni olyan gumiabroncsot, ami ilyen időjárási körülmények között is "jól teljesít" aszfalton. Mtb kerékpárról van szó. Mit ajánlanátok?
Köszönöm
battletag: bossi#2666
-
Teasüti
nagyúr
válasz bajtokarpi #34601 üzenetére
Sokszor szóba került már, de én még nem láttam egyik gyártó termékénél sem, hogy milyen keménységű gumikeverékről van szó. A negatív mintázat lényegtelen, de a gumikeverék tudna különbséget tenni.
A híresen gyorsan kopó gumik teljesítenek valószínűleg a legjobban, már ha nem zavar, hogy pár ezrenként új szett kell belőle.Egyébként magára a biciklizésre gondolva sztem nem indokolt külön figyelmet fordítani különböző időjárási viszonyokra gumiválasztás szempontjából.
A híresen tartós (kemény keverék - előbb öregszik el, mint hogy elkopna) CST Tracer semislick gumim sem csúszkál az úton, vagy ha mégis megcsúszik, akkor ott már nem a gumikeveréken múlik a dolog. Jellemzően eddig három jelenség hatására csúszott meg első keréken: poros/homokos kanyarban bedöntve, eső kezdetén a nyálkás úton bedöntve, télen a lefagyott aszfalton bedöntve. Ebből le lehet vonni a következtetéseket.
Nem a gumi lesz a gyenge láncszem.[ Szerkesztve ]
-
szatocs
őstag
Azért a birka kerékpárosokat se felejtsük el, akikkel pl ma (is) találkoztam. Megyek a kerékpárúton, látom, hogy velem szemben 300 méterre jön 5-6 bringás, természetesen az isten barmai az egész kerékpárutat elfoglalják. Közeledünk egymáshoz, egy kis mozgolódás náluk, de csak nem sikerül sorba rendeződni. Aztán mikor egymás mellé értünk, én lekényszerültem a földre a bringaút mellé, mert se csengőre, se a lámpámra nem tudtak reagálni, látszólag a két hátsó előzte az egész sorukat, de nem lát előre egyik sem. Morzsoltam nekik egy ku@nyátokat. Türelmes szoktam lenni, de ennyire buta bringásokat sem szeretnék látni az utakon, mert általuk is lehet olyat esni, hogy csuda. - mindezt vidéken sikerült összehozni, két város közötti kerékpárúton.
Pesten pl pont meglepődtem (persze rá is játszottam, hogy ne legyen baj, a korai indulással), hogy a Petőfi hídon nem lefele akarnak tolni, hanem szépen át tudok menni, utána a Móricz körtéren is szépen átengednek. Persze Pesten nem merek mindenhol az autók között bringázni még.
[ Szerkesztve ]
=== Szatocs ===
-
veterán
-
r3dsnake
nagyúr
Volna valakinek ötlete hol tudnék venni olyan vékony piros matricacsíkot bringafelnire, ami nem fényvisszaverős? Csak egy tök egyszerű piros csík legyen.
Köszi!
-
lsebestyen
addikt
válasz hoffman_ #34605 üzenetére
Az új GoPro HERO 43k
-
imyourfriend
őstag
válasz lsebestyen #34611 üzenetére
Az orszagutim megkivant egy ilyent, csak ido kerdese.
-
D.Orion
veterán
válasz lsebestyen #34611 üzenetére
Az SJ4000 pedig 30.000Ft. Biztos azt venném inkább, mint ezt a LIDL-s cuccot. Megnéztem róla a reklámvideót, elég gyatra.
[ Szerkesztve ]
-
anorche1
őstag
válasz D.Orion #34613 üzenetére
Csak ~23 239,11Ft. Angliából jön, ezért se vám, se áfa nem terheli, és az sj4000 topic szerint megbízható az eladó, eredetit árul. Ha végre lesz elég pénzem, én is tőle veszem.
[ Szerkesztve ]
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
#90933760
törölt tag
-
hoffman_
nagyúr
válasz lsebestyen #34611 üzenetére
de az gopro, ez meg lidl minőség. linkelgetsz itt mindenféle felesleges vackot...
ez már jó ár, azt hittem, hogy a gopro húzósabb.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
nrk
tag
válasz anorche1 #34614 üzenetére
Sj4000-et ajánlani tudom, nálam 3 darab van kb 1 éve használom őket, és mind tökéletesen működik és millió alap kiegészítő jár hozzá.
Ez egy pack, igaz ebben nem csak az alap kiegészítők vannak.
Ha van vele kapcsolatban bármiféle kérdés szívesen válaszolok.
[ Szerkesztve ]
i7-6700K - 32GB DDR4 - MSI GTX1080G - 1,75TB SSD
-
rii
nagyúr
ezzel a "kerékpárút" szakasszal nem akarnak kezdeni semmit a jóemberek?
télen mókás lenne itt csúszkálni a géppel ki a kocsik elé-mögé
és persze most sem veszélytelen itt átkelni
a trsanszparensnek köszönhetően semmit nem lehet látni, jön-e valaki ....
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
válasz beleszólok #34625 üzenetére
"hivatalosan" erre megy a kerékpárút ...
átketlés:
a lenti képen, mikor át kell menni a betonfal, meg a transzparens között, és semmit se látok abból, hogy nem jön-e szemne valalki 20-al, 30-cal[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
beleszólok
senior tag
Ja, hogy a beton és a reklám közt "út" van???
Mondjuk ha nincs kitáblázva kerékpárútként és a Rákócziról sem vagy kitiltva (rég jártam ott, nem tudom, még szabad-e bringázni rajta), akkor _elvileg_ nem jöhet szemből biciklis.szerk: nem akarok kötekedőnek tűnni, de az a kerékpárút a temetőnél véget ér, utána meg nem találtam a streetview-n nyomát újabb táblának.
[ Szerkesztve ]
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
rii
nagyúr
válasz beleszólok #34627 üzenetére
Budáról szoktam menni Halásztelekre .... és Budatétény felé, az M0-snál földcsuszamlás volt, akkor lezárták a kerékpárutat ... az útlezáró táblák még most is ott vannak csak félre vannak dobálva, de nem tudhatom, mikor kezdik el , és milyen mértékben helyrehozni, mert ha alapos munkát alarnak végezni, akkro gondolom relül a kerékpárút, a földet megerősítik, majd visszateszik a betonutat ... és ha én ebbe pont belefutok, akkor vissza kell mennem 11 km-t a lágymányosi hídig, ami összesen egy 22 km-es kerülő.
ezért megyek csepel felé ...
persze ... ott már lehet hogy nincs kitáblázva, de arra vezet a kerékpárút. és arra van végig a folytatása egész Halásztelekig.
szóval muszájból megyek csepelen át.
ha arra vezetik a kerékpárosokat, akkor meg kellene oldaniuk azt a nagyon veszélyes szakaszt ....
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
joeid
tag
Sziasztok!
SPD-vel kapcsolatban lenne kérdésem, most akarok váltani:
Jelenleg egy kölcsönkapott Kross 1 oldalas pedálom van, Mavic Cruize cipő, Shimano SM-SH56 stopli.Gondolom mielőtt felpattintom és nekivágok a Körútnak azért érdemes kicsit gyakorolni vele
Neten próbáltam keresni hozzá okosságokat, de kb annyit találtam, hogy otthon gyakoroljam a be-ki lépést, hogy megszokjam aztán hajrá.
Valami egyéb ötlet, hogy minimalizálhassam a krumplizsák-effektust ?
Stoplit középre állítottam, pedál legkisebb ellenálláson.Köszi előre is !
-
szjoci
őstag
Nekem könnyen ment a hozzászokás, kb 1 hónapja használok SPD pedált+cipőt. Eleinte minden lassításkor mondogattam magamban hogy kiold-kiold, el ne felejtsem . Most már amikor sima cipővel tekerek melóba (csak 2,5km, erre a kis időre nem veszem fel az spd cipőt) megállás előtt már annak is kifordítom a sarkát Szokni kell, de nem a legforgalmasabb szakaszon kezdenék el a helyedben gyakorolni.
-
nagyúr
válasz szjoci #34630 üzenetére
Én is így voltam, szerencsére a kioldásra hamar rá lehet érezni. Én még annyit tanácsolnék a kedves fórumtársnak hogy ahol már előre látja hogy meg kell állni ott pár méterrel előbb csatolja ki nehogy aztán ne menjen neki az utolsó pillanatban és eldőljön.
Egyszer azért már nekem is sikerült krumpliszsákként oldalra dőlnöm.Més que un club!
-
LonGleY
veterán
válasz Pttypang #34632 üzenetére
Ezt miért mondja mindenki? Engem is ezzel ijesztegettek, mivel előtte nem használtam hasonlót. Egyszer estem vele, mikor illuminált állapotban eldőltem oldalra, mint egy zsák. Ennyi.
A Time rendszer jobb, de ha az SPD jól be van állítva, ugyanúgy nem lesz semmi baj, ha odafigyel (aztán hamar úgyis automatává válik). A fordított hátsó váltóra is mindenki mondta, hogy hozzászokást igényel, de teljesen instant magától értetődő volt a használata (amúgy szerintem jobb is, mint a sima).
[ Szerkesztve ]
-
beleszólok
senior tag
Ahogy Napfénysüti is írta: ne az utolsó pillanatban jusson eszedbe az oldás.
Saját rossz tapasztalat az eredeti, XLC pedáljaimmal: mielőtt forgalomba mész velük, 40-50km-t próbálj amennyire lehet, forgalommentes területen tekerni és változóan hosszabb-rövidebb tekerések után megpróbálni kilépni belőle. Akár csak menet közben is, megállás nélkül.
Én konkrétan kétszer estem el és egyszer kényszerből kihajtottam egy stop táblánál egy érkező autó elé, mert a pedálom megbízhatatlan volt és néha beleakadt a stopli valami lehetetlen helyzetben. (mintha egy kampón lógott volna, kb. úgy nézett ki a dolog) Mióta shimano pedálom van, azóta nem volt ilyen gondom, de azóta erősen bizalmatlan vagyok minden más, shimano stoplis pedállal szemben.
Ja! És volt egy borulásom, még a legelején, mikor lenyeltem valami repkedő rovart és megijedtem, hogy darázs... Szerencsére csak légy volt.
Kell néhány hét, mire reflexszerűen megy, de általában több az előnye, mint a hátránya.
Én akkor szoktam félni tőle, amikor hirtelen kerülök meredek emelkedőre. Ha megáll a bringa, már nincs idő oldani. Így épp ott, ahol nagyon nagy segítséget jelent (ha jól van beállítva), általában nem használom, hanem kioldom és vagy fel tudok mászni taposva vagy tolom.
Tiszavirág: http://youtu.be/YdcsiW0kfso
-
szjoci
őstag
válasz Napfénysüti #34631 üzenetére
"ahol már előre látja hogy meg kell állni ott pár méterrel előbb csatolja ki"
Már jártam úgy hogy így csináltam, csak nem léptem ki a pedálból hanem a stopli orrát benne hagytam gurulás közben, majd véletlenül bele is léptem. Na akkor majdnem volt taknyolás .[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Pho3bus
tag
Sziasztok,
KLS kiegészítőkkel kapcsolatban szeretnék tanácsot kérni. Azt olvastam már, hogy a km órát és táskát nem ajánlottátok, viszont én most stucni vásárlásban gondolkodom. Helyi webshoptban csak ezt a márkát forgalmazzák és meglehetősen elfoghadható áron. A kérdésem az lenne, hogy igazából minőségileg egy ilyen "statikus" alkatrésznél van-e számottevőbb különbség a súlyon kívűl? Gondolom ezeket is bevizsgálják gyártáskor, etc. Használ valaki esetleg ilyen stucnit (KLS Maste vagy Race)? Testbike-on sem panaszkodtak rá. Előre is köszi.
-
Kickass
őstag
Teoretikus kérdés következik:
XC felhasználásra mennyire lenne kényelmetlen full face sisak? nyilván inkább csak a ventilláció miatt főleg melegebb időben.Az ok: pár évvel ezelőtt volt már egy bukásom, ->kormány->föld arccal megtámasztva orrcsont törés, agyrázkódás, pár fog kitört stb...szóval nem volt kellemes.
Ezt szeretném elkerülni ezért merült fel a full face mint opció, egy sima bukó ettől nem fog megvédeni, nem loccsan szét a fejem az egy dolog, attól még nem leszek boldogabb a traumán kitamponált orral szívószállal eszegetve a pürésített rántott húst
-
szjoci
őstag
válasz Pho3bus #34639 üzenetére
KLS master hajlított kormányom van, na az nem érte meg az árát. Hülye szokás, de szoktam a lámpa és a km óra felfogatása alá tekerni 1-2 menet szigetelőszalagot hogy véletlenül se csessze el a festést. Legutóbbi óracserénél leszedtem a szigszalagot, és jött vele a festék is. Mondjuk ez kormány, és az is lehet hogy kifogtam egy selejtes darabot. KLS hátizsákkal viszont meg vagyok elégedve.
-
joeid
tag
válasz szjoci #34630 üzenetére
Hát a munkahely nekem is csak kb. 3,5km , de nem is feltétlenül emiatt kell, hanem szoktam azért távolabbra is menni, ott meg már azért számíthat. Ill. a rövidebb távon az is szempont, hogy a taposón állandóan keresem a megfelelő nyomáspontot, hogy az erő is átmenjen és ne fájduljon meg a lában. Az SPD meg megoldaná ezt elméletileg.
Napfénysüti: Ezt már most is így csinálom, kioldás nélkül, nem "rohanok" én sehová És köszi a linket, bújtam már a youtube-ot, de érdekes módon nagyon kevés videót találtam ebben a témában...Pedig biztos hasznos lenne kezdőknek.
LonGleY: megnéztem ezt a Time rendszert, még lehet is benne valami, de nekem ez már kicsit túl profinak (és drágának) tűnik...talán majd legközelebb, előbb barátkozok az SPD-vel
Amúgy az nem számít, hogy én jobbal szoktam előbb lelépni ? Csomó videón azt látom , hogy előbb ballal szálnak le, vagy ez egyéni ízlés kérdése ?
És köszi mindenkinek a segítséget ! Azt hiszem este felpattintom és otthon próbálgatom majd .Egyszer el kell kezdeni
-
nagyúr
Szerintem egyéni ízlés kérdése melyikkel lépsz le. Bár van olyan helyzet amikor talán célszerű akár a szokásostól eltérő lábbal: például ha van padka amire rá tudsz lépni. Onnan mégiscsak kényelmesebb indulni.
Még ennek a srácnak a videóját néztem meg többször amikor nem volt meg a pedálom: [link]
De a GCN-es videókat amit korábban linkeltem előszeretettel figyelem mert más kérdésben is ad tippeket.Més que un club!
-
Mukorka
addikt
válasz Napfénysüti #34643 üzenetére
Már én is kitanultam tőlük "mindent".
tegnap mentem 65 k-t. Eső is volt és nem estem el. Jó dolog ez a pedál, persze leglazábbra van állítva meg a stoplim is engedékeny fajta...
Mukor#2214 --- "Ezt nem én gondolom így, EZ EGY TÉNY!"
-
fpeter07
veterán
Mióta meg van az új montim (kb. 2 éve), azóta spdt (is) használok. Egy teljesen alap cipőt vettem elsőnek, most adta be a kulcsot a nyár végén. Hát a Speci anyaghasználata és konstrukciója fényévekre van tőle. Egyszerűen rátapad az ember lábára, és brutál merev. Oldáskor nem a cipő csavarodik, hanem maga a stopli. Még egyszer sem estem vele, pedig volt pár necces helyzet. Najó egyszer összejött, amikor a 20%-os lejtőn elemelkedett az első kerék.
-
Maximum1
őstag
Nálam pont ma volt az éles teszt.
Én például a jobb lábamat akasztottam ki és letámasztottam az aszfaltra, figyelgettem valamit a bringán, elvesztettem az egyensúlyomat és baloldalra dőltem.
Bepánikoltam hogy nem mozdul a lábam és sikerült a testsúlyomat átvinni, és zakó.
Nekem kifelé nem ment az oldás, így egyelőre befelé próbálgattam.
Sajnos most egy kis időre félre rakom mert a stopli csavarján a menet megszakadt, nem is értem hogyan.
Nem is tudtam kioldani a cipőt, mezítláb mentem haza, vállamon a bringával.
Holnap veszek csavart.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Két rövid de érdekes videó:
Colnago karbon váz készítése
Colnago acél váz készítéseEgy pedig a fényezésről: [link]
[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
jackbacsi87
senior tag
keress valami furcsát a képen
tovább fejlesztett verzió -
rii
nagyúr
válasz jackbacsi87 #34648 üzenetére
így fékezik a fixie-t?
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Új hozzászólás Aktív témák
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- World of Tanks - MMO
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ukrajnai háború
- Stellar Blade
- AMD off topik: VGA, CPU, APU és minden, ami AMD
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Linux felhasználók OFF topikja
- Bemutatkozott a Moto G32 4G
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Tidradio td-h3 rádiót keresek!
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen