Hirdetés
-
PowerWash Simulator - Már több mint 12 millióan próbálták ki
gp Sokak szerint abszurd a játék alap témája, mégis nagyon sokan döntöttek arról hogy kipróbálják a programot.
-
Május 7-én lesz az új iPadek bemutatója
ma Online termékbemutatót tart az Apple május 7-én, a közvetítésen iPadek és hozzájuk tartozó kiegészítők lesznek a téma.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tothgera30
Ármester
válasz FIREBLADE78 #35800 üzenetére
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Manitou #35790 üzenetére
Fox olaj? Nincs értelme ilyeneket venni, motorex is tökéletes, én most liqui molly racing olajat használok. Vízszinte fullszintetikus olaj, tökélesen jó. Nyílt olajosoknál a viszkozitás se annyira befolyásoló tényező.
Fox Fuliod nagy kiszerelésben meg szoktunk venni a műhelybe, nagyon sok ideig jó. 250ml van azt hiszem egy kannában, 6 ezer körül volt, egy villába meg kell maximum 15ml. 5-5 a szivacsgyűrűkhez, 5 a légkamrába, de elég oda 3ml is, kevésbé progresszív.
Én max 2000km ig húztam el a szervizt a teleszkópomnál, nyílt olajos F100 as. Nem volt vele semmi probléma, alig volt kosz a szivacs gyűrűkben. Ez kb 100 üzemóra. De a sárral vigyázni kell, az első szervizt 600km nél csináltam, előtte kapott egy két alkalom sarazást, és akkor volt egy kis sár a szivacsgyűrűben.Az a legveszélyesebb mikor a fékhíd és a becsúszó közé beül a felhordott sár, ez garantáltan hazavágja a villát nagyon rövid idő alatt.
Ha valaki ennyire szeret sárban menni, mindenképp szereljen fel kis műanyag sárvédőt, ami nem engedi az említett helyre jutni a sarat. -
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Because #35788 üzenetére
Ez nem így van. 25 órás szerviz szerintem túlzás, csak azért írják rá, hogy kevesebb garanciális probléma legyen.
Egy ilyen komolyabb teleszkóp ára 150-300 ezer ft körül van. A FOX-ok most nagyon drágák, itthon is 250-300 közt van a kisker áruk, de kint is közel 1000 euró.
Szervizelés nélkül sarazással felkophat a becsúszó 2-3 ezer km alatt is, extrém esetben 1500 km alatt is. A becsúszó cseréje csak felső rész cserével történhet, amelyik általában egy már egyébként is ráfordításokkal javítható villánál gazdasági csődöt jelent. Mehet fel az apróra 20 ezer ft ért.
Normális használat mellett a szervizelést kb 2000 km ig ki lehet húzni. Ha vigyázol rá és szervizeled, akkor egy ilyen villa teljes élettartama kb 25 ezer km. Valamint a szervizelt villa sokkal finomabban működik.
Tehát mindenképp érdemes szervizeltetni. Csak a vásárláskor azt figyelembe kell venni, hogy a villának a vételárát újra rá fogod költeni a szervizre a teljes élettartama mellett.Becsúszóba zárt csillapítású villáknál, pl Rock Shox, régebbi Manitou, végezhető kis szerviz, melyek keretében csak a láb kerül lehúzásra, és az van csak kitakarítva, újrakenve. A csillapításhoz és a rugózó részhez nincs nyúlva, ezt kb a teljes szerviz feléért elvégezzük több másik szervizzel együtt. Viszont a leglényegesebb részek így is karban vannak tartva.
[ Szerkesztve ]
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #35804 üzenetére
A Fox eleve kevesebbet ír rá, meg igénybevételtől is függ hogy mikor kell szervizbe küldeni (amit amúgy otthon is lazán meg lehet csinálni), és persze valami 40 óra lehet egy komolyabb felhasználás, de ismerősi körben XC-n használja, van aki kb. 100 óránként húzza szét otthon, ez 1,5-2 szezont jelent, és nem volt vele gond. Bár szerintem a topicban ténykedők nagy része soha nem fogja kihasználni egy drágább Fox adta lehetőségeket (tehát felesleges, mert olcsóbban ott egy Sid vagy Reba), mint mondjuk nekem egy carbon merev villa untig elég. Szervizelés költségei meg ha ügyesek vagyunk (és van szervizes ismerős/barát), kis mértékben térnek el. Valahol olvastam hogy RockShock, Manitou és társai nagyobb ü.o.-t határoznak meg, de nem is olyan jó a hírnevük az aktívabb felhasználók (verseny célok) körében.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #35805 üzenetére
Ez a kihasználjuk-e vagy sem kérdés is nézőpont kérdése, meg azért jó tudni mik a villák közt a gyakorlatban tapasztalható különbségek..
Én a nyílt olajos régi foxokra alapozó villámat azért szeretem mert nem láttam még érzékenyebb, lágyabb levegős villát, mellesleg könnyű is. (1554 gramm)
Új FIT es csillapítású FOX -oknak, főleg amelyik CTD csillapításúak, nem látom értelmét, szerintem abszolút zsákutcák, annyira gyengén mozognak, hogy nem érdemes megvenni őket. Nem egy embertől hallottam hogy megvásárolta és utána szabadulni akart tőle, mert az előtte levő sokkal olcsóbb villájuk is kellemesebben mozgott.
Merevség, súly-teherbírás arányokban pedig teljesen elhanyagolható a különbség a többi gyártóhoz képest.
Én konkrétan a láb tervezésénél egy tényleges pozitívumot fedeztem fel a foxnál, hogy az ejtő papucs előre fele meg van döntve, ezáltal az idiótán szabványosított féknyereg pozíció miatt nem fordul ki a saruból a kerék. Volt szerencsém olyan rebához, amiben volt egy egyszerű mavic kerék, hozzá egy avid elixir fék, és nem lehetett annyira meghúzni a gyorszárat hogy ne fordítsa ki a kereket a villából a fék egy erősebb fékezésnél.
Sajnos a fox egyébként egyre jobban kopik kifele a versenysportból, itthoni XC sek egyre kevésbé használják. Az új modellek lassan csak a terralogic rendszer miatt lesznek kecsegtetőek a versenyzők számára, mozgásban már nem hozzák a vártat, egyéb különbségek meg kiegyenlítődtek az évek alatt. Aki saját pénzből épít biciklit inkább vesz egy a foxnál olcsóbb rebát vagy sid-et, ugyan olyan jól működik, egyszerűbb karbantartani, kevesebb vele a gond.[ Szerkesztve ]
-
cashback
őstag
Sziasztok.
Kis segítséget kérnék...
Vázat szeretnék vásárolni a közeljövőben... legfeljebb 15ezer forintig. 186cm magas vagyok
Aszfalton (bicikli úton... kisebb nagyobb kátyúkkal)... napi ~30km (15-15)
A jelenlegi vázam McKenzie Hill fully 19" [link]Van esetleg valami ami fizikai szempontból valami hasonló kaliber mint ez, de fix váz?
Nézegettem használt piacon... de nem vagyok biztos a döntésben. Pl.: Neuzer Cougar 21"Esetleg ha konkrét hirdetés linket kapok annak nagyon örülnék.
[ Szerkesztve ]
Istenem, adj türelmet a hülyékhez... mert ha erőt adsz, megölöm őket.
-
tome0001
senior tag
Nem tudtok véletlenül olyan magyar céget/honlapot aki foglalkozik egy/többnapos külföldi, országúti bicótúrák szervezésével? Köszi
-
313313
addikt
Napi humor
HP 250 G5, Creative Surround 5.1 USB, Genius 5.1 Home Theater 5000, Kona Blast Deluxe + Shimano LX, Torpado T2000 + Campagnolo Veloce, Motorola Edge 30 Neo 8/256GB
-
Gyufaaa
veterán
válasz Napfénysüti #35811 üzenetére
Anyám. Ez beteg.
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Napfénysüti #35811 üzenetére
Ezmiaf.sz ?! Azt mondja 600 ezret érnek az alkatrészek használtan... még ha 10 el osztod az is nagyon erős túlzás... készen van...
(#35816) Crytec210, fpeter07 (#35815)
Mi nem spórolunk, múlt héten: 47, 43, 27 km terepen tegnap meg 64km, abból olyan 20 volt betonon.
Holnap szedhetem is szét a biciklit, lóg a kerámia középrész meg valami recseg, plusz van rajta egy kis plusz súly az edzéshez (sár).[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz ---Lasali--- #35817 üzenetére
Penteken kapott tolem is egy 120 vegyes, de foleg aszfaltos kort, nem is volt gondja
Everybody lies.
-
fpeter07
veterán
válasz ---Lasali--- #35817 üzenetére
Elég rég láttam már terepet... De én speciel annak is tudnék örülni, ha lennék olyan formában, hogy a Balatonhoz lejussak. Próbálok kigyógyulni, csak lassan megy ez a folyamat.
-
Tothgera30
Ármester
válasz ---Lasali--- #35806 üzenetére
Akkor nem értünk egyet. Egy alap Fox a Reba mellé téve ég és föld lesz. Ezt elfogulatlanul írom, mert merev villa párti vagyok. Az viszont igaz, hogy hobbi szinten felhasználók, főleg anyagi okok miatt nem vesznek drága villát. De azt azért nem mondanám hogy "ugyan olyan", mert van közte egy kis lépcső.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Tothgera30 #35822 üzenetére
Milyen alap FOX? és mit értesz azon hogy ég és föld?
-
anorche1
őstag
Használ valaki kompakt oúti kormányt? Kérhetek egy képet hogy hogyan van beállítva, mi milyen szögben áll, a fékváltókar hogy helyezkedik el, stb.
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
m1sk4r
aktív tag
Üdv.
Első, hátsó lámpát szeretnék venni a látni és láttatni elv alapján.
Követelmények:
-Nagy fényerő, akár állítható is
-Vízállóság
-Töltöttség kijelzésAz első kettő fontos lenne, a harmadik kevésbé.
Ezt találtam: INFINI USB LAVA
Használ valaki esetleg ilyet?
Aurea mediocritas
-
dany27
őstag
Sziasztok!
Heti 3 alkalommal járok Spinningre és már baromira rühellem mindig befűzni a lábamat, így úgy döntöttem hogy veszek SPD cipőt. Viszont stoplit ugye nem adnak hozzájuk, így ha már külön kell vennem és nincs SPD pedál a bringámon akkor már veszek pedállal együtt aztán akkor tudom majd használni a bringámmal is
Két kérdésem lenne ezzel kapcsolatban.
Mi a véleményetek a Shimano SLX (PD-M530) SPD pedálról?
A másik pedig, hogy találtam eBayen jó pár eladót belőle, pl.: [link]
Ez mennyire lehet fake? Majdnem 10k feedbackje van az eladónak...Előre is köszi a válaszokat.
-
Berguson
tag
Szevasztok!
A segítségeteket szeretném kérni. Kinéztem egy Shimano rt76-os féktárcsát. (180mm)
Most a hétvégi bringázás során beszéltem egy sráccal,akinek lenne egy ilyen tárcsája eladó,mert cserélni szeretné a saját 180mm-es tárcsáját 203mm-esre.
Amúgy jelenleg is ezt a tárcsát használja,eddig kb.250km-t futott.
Amit észrevettem a tárcsán,hogy kicsit feketés színű a fékfelülete,mintha egy kicsit meg lenne égve. Ezt leszámítva a tárcsa jó állapotú,nyolcas és repedésmentes,sőt még mély barázdát sem éreztem a körmömmel a fékfelületnél.
Kipróbáltam a bringát,amin még rajtavan ez a tárcsa,és úgy fog mint egy állat,szóval nagyon harapós. (Egy slx tárcsafékkel használja a srác,én xt-hez tenném fel.)
Kérdésem,hogy ha ilyen a fékfelülete a tárcsának,van-e ezzel valami hibája,illetve ez a későbbiekben járhat-e valamiféle hátránnyal? Ezt a "feketeséget" el lehet valahogy tüntetni a tárcsáról?Köszönöm a segítségeteket!
[ Szerkesztve ]
-
szjoci
őstag
válasz dany27 #35826 üzenetére
Szia!
Fekete PD-M530-at használok, eddig (két hónapja nyúzom) semmi gondom nem volt vele. Egyik fórumtárs mondta -ha jól emlékszem- hogy a keret miatt nehézkes volt a dokkolás valamelyik cipővel amíg be nem kopott. Ilyen gondom a Northwave Spike Pro cipőmmel nem volt. Én ajánlom
Üdv,
Joci[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #35822 üzenetére
Azért szerintem nem kell elájulni a Fox-tól se. Volt idő amikor köröket vert a többi gyártóra, de ma már ez nem igaz. Nekem az xfusion velvet villám ugyan olyan szépen mozgott mint a zsír új fox 32-es. És ezt nem csak én állítom, hanem jó pár ember aki kipróbálta. Ebből kiindulva a Fox bő kétszeres ára nem igazán indokolt.
A Rock Shox villák is nagyon feljöttek. Például az új Rock Shox Pike. Itt már nem igazán van lépcső, kicsi se. -
nagyúr
-
hegyimorc
senior tag
válasz Napfénysüti #35834 üzenetére
Gumicsere előtt kipróbáltad a másik gumival is? Van különbség?
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
nagyúr
-
Maximum1
őstag
válasz m1sk4r #35825 üzenetére
Kollégámnak ilyen szettje van, szereti.
A hátsó az brutál jó, az első városban jó, túrára, sötétebb helyeken járásra tegyél mellé egy ilyet, vagy ha gyorsba kell.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Manitou
addikt
válasz ---Lasali--- #35803 üzenetére
Ja, pont azt írtam, hogy fox olaj helyett jó más gyártó villaolaja is, töredék áron.
Én felesbe vettem egy ismerőssel a 250ml fluidból, így kb 10 olajcserére elég lesz. 5ml-es kiszerelésben horror az ára.Ki lehet kicsit tolni ezeket a cseréket, szerintem a tiédnek is 50 óra az olajcsere periódus, mikori évjárat a tiéd ? 2009? Meg az se mindegy milyen körülmények között telt el a használat.
Jah szivacsgyűrűt se árt megkínálni egy kis fluiddal
A sár az szívás tud lenni, főleg ha belemegy és rászárad és úgy dörzsöli a becsúszót.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz Manitou #35846 üzenetére
2011 es az enyém a könnyű vállas, könnyített fékhidas. Nyílt olajos. Én kicsit túl is töltöttem.
Ez az aminek nehezebb rommá szedni a csillapítását mint az előzőeknek mert nincs rajta alul lapolás, és ebben volt már ajakos tömítésű a légkamra, ami miatt volt is egy típushibája. De egy másik ellentétesen álló tömítéssel orvosolni tudtam.[ Szerkesztve ]
-
Babajenks
csendes tag
válasz Zola007 #21914 üzenetére
Hali!
Nem okoskodni szeretnék,vagy okvetetlenkedni,távol áll tőlem
de hozzászólnék korábbi látott kerékpárho,, ,és szerintem létezik egy 3."eset" is: mégpedig a képen látható drótszamár nem Specialized!http://www.fust.jp/IMG_0104.JPG
amúgy pont csajnak való freeride gép,,
DH ra nemvalami költség hatékony a D.o.p.e rendszerüdv!
Babajenks