-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csápájev
őstag
válasz Hasaggymeg #305346 üzenetére
Most valahogy addig bszogattam,míg visszaugrott a legnagyobb tányérra. Egyébként ha nem javul meg,akkor azért cserélhető,ugye?
Lenne még egy olyan kérdésem,hogy létezik nem rámtapadó biciklis felső,ami jól szellőzik? Nem akarok mamilként nyomulni a városban viszont marhajó lenne valami szellőző felső.
Illetve muszáj lesz cipőt vennem,mert fáj a lábam ott,ahol taposom a pedált
Szerintetek FLR ENERGY MTB vagy
Decathlonos a jobb választás?
Taposó pedállal használnám,azért akarok ilyen sportcipőset.[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Garmin 530 térkép tudja mutatni hol van ivóvíz, nem volt valami update rá mostanság?
(1050 még ezt is tudja ) -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #305350 üzenetére
Nem hiszem a sor is kuka lenne.
Csápájev...Weimostart az Aliról ajánlom mint nem tapadó, szellős mezt. A váltókar meg cserés, feltéve, hogy megjavult.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csápájev
őstag
válasz Hasaggymeg #305353 üzenetére
-
arcitec
addikt
válasz DonThomasino #305334 üzenetére
A méretezés igen jól írod, ott az oldalon van magasság és belépő adatok megadásával
méret kalkulátor. Ha bizonytalan vagy mindenképp célszerű vásárlás előtti próba.
Szerintem kolléga ezt neked szánta: #305341Fall-N
#305356fulton : Na igen, a pingvinnek szeretik a vízet ...[ Szerkesztve ]
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
mauimagic
senior tag
válasz Ringman #305333 üzenetére
A hosszabb trail ennyire érezhető/zavaró?
Főleg ha bikepackinges, vagy nem arra használod?Én meg szétszedtem a lomis gravelt, bár ne tettem volna...
Az egypálcás ahead átalakító beengedte a vizet a villanyakba, el is kezdett szépen rohadni, cserélni kéne az egész stucnit egy hattyúnyakasra, ami 31.8-as befogású...na ez még a kínaiaknál is durva árban megy.
Ha már hozzányúlnék, cserélném a kormánycsapit is, abból azt se tudom létezik e még normális... első kantnifék tartó bizbaszból se ártana új, de lehet a fékekből se, ha hosszú távra tervezek...
Sajna értelmetlen ezekre pénzt locsolni, főleg hogy bótbajárós...de a vége úgyis az lesz
Az Avid Shorty Ultimate koppintás pl mindig szembejön valahogy...[ Szerkesztve ]
-
Csápájev
őstag
Szerintetek ez ennyiért jó vétel?
Kb ennyit szánnék rá,igaz L-es kéne nekem,de lecsapok rá,ha azt mondjátok jó vétel és lesz L-es méretben.
Elég fura,hogy szinte semmi részletet nem írnak róla.
Itt több a részlet.[ Szerkesztve ]
-
Zizmand
aktív tag
válasz Hasaggymeg #305346 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Én sem tudom mit tettek ezzel a lánccal. Ami fura nekem, hogy a full alumínium bringa tele van korrózió nyomokkal, mintha valami sós/savas helyen használták/tárolták volna. Lehet, hogy a lánc is ezért gyengült el ennyire?
Majd teszek fel róla képet, de már teljesen darabokban van a kerékpár átnézés céljából. Ami kelleni fog még: egy komplett hátsó V fék, egy pár külső gumi és egy lánc.Ha valakit érdekel, 1:1-ben ugyanilyen bringát vettem én is, csak 20 ezer forintért: [link]
Számomra egyébként ismeretlen ez a Staiger márka, sok mindent nem találtam róla a neten sem. -
Ringman
nagyúr
válasz mauimagic #305360 üzenetére
ja, az elég drága, 450-ért a karbon silex 7000 az még azt mondom, hogy belefér (~1150eur)
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Friczy
senior tag
válasz fulton #305352 üzenetére
Megnéztem a 1040-en a keresés alatt van mosdó, WC, illetve van 'Vízi megállók', ami elég hülye név, de egyébként kutat jelent. Térképen nem láttam, hogy mutatná, de nyilván meg lehet nézni, hogy hol van a legközelebbi. Ami kicsit kellemetlen, hogy keresés esetén persze megad távolságot, de ez a távolság légvonalban értendő, lehet, hogy a gyakorlatban teljesen elérhetetlen helyen van.
-
Mezga Aladár
veterán
-
Csápájev
őstag
válasz Tothgera30 #305365 üzenetére
igen,éreztem én,hogy ez túl szép lenne
-
Maximum1
őstag
válasz Friczy #305366 üzenetére
"Térkép részletezettsége" menüben feljebb állítod akkor sem?
Nekem is 1040 van, de ezen sem látom az ilyen pici ikonokat , nyitott szemmel járok ha faluba érek, de ha nagy tré van akkor "közkutak app".
Feltettem ma a béta szoftvert, ígéretes lesz, remélem megkapunk mindent mint a 1050.
Mentem ma valami alsóbbrendű úton, be volt jelölve a kátyú jelezte is. -
szuszinho
őstag
Főni, csak Neked
mozgó térdes -
roseben
kezdő
válasz chubby2o6 #305297 üzenetére
Abból indultam ki, hogy most is fémgyűrűk vannak a kormányszár alatt, amiket a kormányszár alól a kormányszár fölé is lehet helyezni ezzel van egy kb. 8cm-es állíthatósági lehetősége a kormánynak. A méretezést illetően pont akkora lett volna a belső és a külső átmérője a csőnek mint a mostani fémgyűrűknek csak egy darabból állt volna. A geometria esztétikájának csorbítása annyira nem zavarna mint a kormány mostani pozíciójának kényelmetlensége.
[ Szerkesztve ]
-
Ijk
nagyúr
Valaki használt már weldtite defekt szalagot? 1-2cm atlapolast ír, de nekem az a pukli sehogy sem biztató. Természetesen lekerekitettem a sarkokat ollóval.
/人◕ ‿‿ ◕人\
-
fulton
addikt
válasz szuszinho #305370 üzenetére
feketenek lattam a vazat, hirtelen azt hittem Race-d lett
:Friczy
Pedig a 1050/1040 egész nagy kijelző
Eddig a honlapot lestem ha kellett, de kiprobalom ezt az app ot.
A múltkorában egyik helyen (megannyiszor jártam már arra) de most pont ott fel kellett volna tankolnom a további út miatt, mind az ott lévő két kút le volt szerelve. Egyik házlakó kisegített.[ Szerkesztve ]
-
roseben
kezdő
válasz kenguru99 #305306 üzenetére
Sajnos valóban a trekking az én stílusom. 40kg-mal kevesebb testtömeggel és 20 évvel fiatalabban már rájöttem erre, de ez most egy ajándék kerékpár ezért eddig nem akartam eladni illetve elcserélni. De lehet, hogy az lesz belőle ahogy olvasom a gondolataitokat. Gondoltam egy kis átalakítással megoldom a dolgot. Katalógus szerint ez egy L-es vázméret (50cm) és van XL-es méret (54cm) is ebből a modellből.
-
Steady74
addikt
Egyelőre gyenge puhatolózás, még petting szakaszban vagyok vonóhorogra szerelhető kerékpárszállítót keresek. Jelenleg 3 db bicónk van, kb 17-18kg darabja. Mit bírnak a vonóhorgos szállítók? 4 db bicaj mehetne rá? Legtöbbször kettő, néha 3, mégnéhább 4 biciklit kellene vinni (sima, nem e-bike). Mi lenne ajánlott? Köszönöm.
-
ZavaBalazs
őstag
válasz itouchfan #305376 üzenetére
mondanám, hogy az activity címe ellenére nem, mert a cikk tegnapi, a strava meg mai, de a cikk azt írja, hogy "a sérült alig 150-200 méterre van a Csóványostól", és neki is pont 200 méterre a végétől van egy 5 perces szünete
wir haben pflichtmitten unter heimblatt - savanyú káposzta van a bőrgatyámban
-
chubby2o6
senior tag
válasz roseben #305372 üzenetére
Nem érted. A fémgyűrűk - nevezzük őket hézagolónak - belső átmérője akkora, mint a kormányszáré, pont akkora, hogy rá lehessen őket húzni a villanyakra, ahogy a kormányszárat is. Ha a villanyakra húzol egy akkora belső átmérőjű csövet, ami pont rámegy, annak a felső részére már biztos nem húzol rá egy kormányszárat, hacsak nem kúpos kialakítású a cső. De írtam, ez csak a legkisebb seb, amiből vérzik ez az egész sztori. Nézz meg pár videót a villa-kormánycsapágy - kormányszár kapcsolatról, mert ha nem vagy vele tisztában, ezek hogyan is jönnek össze, nem biztos, hogy el tudom magyarázni, de megpróbálom.
A homlokcső aljában/tetejében vannak a csapágyak, ezeknek ugye van egy ideális csapágyhézaguk. Ezt a hézagot az összeszereléskor be kell állítani. A villanyakban a tetejétől 5-10 mm-re be van ütve egy csillaganya. A villát alulról beledugod a homlokcsőbe ( tételezzük fel, hogy a csapágyak már a helyükön vannak ), ráhúzod a központosító gyűrűt, a porvédőt, hézagolókat, majd a kormányszárat. Ha jól csináltad, a kormányszár teteje kb. 3 mm-el túllóg a villanyakon. Ilyenkor kell az A-head kupak, benne a csavarral, amit a villanyakba ütött csillaganyába csavarsz, és ezzel a csavarral állítod be a csapágyhézagot, kvázi összehúzod őket annyira, hogy ne kotyogjon, de a kormány is könnyen forduljon, tehát ne szoruljon. Ha ez megvan, a kormányszárban lévő két csavart meghúzva fixálod.
Namármost, ha a villanyak fejcsőből kilógó részére ráhúzol egy csövet, annak a csőnek a teteje - ahová a kormányszárat tennéd - tuti vastagabb lesz, mint kéne, hiszen a kormányszár belső átmérője akkora, hogy a villanyakra rámenjen, tehát a villanyakra húzott csőre nem fog rámenni. De még ha találnál is egy kúpos kialakítású és megfelelő hosszúságú csövet, akkor sem tudnád rögzíteni még egy hosszabb ( sokkal hosszabb ) csavarral sem, hiszen a cső kúpossága miatt a kormányszárral nem tudnád összehúzni a csapágyakat, tehát megemelve a bringa elejét egyszerűen kiesne a villa. Engedd el, ez nem járható út.
Vannak erre a célra kitalált toldók, Speedy kolléga biztos tud segíteni, ha visszaolvasol, képeket is találsz tőle a témában. Az állítható kormányszár működhet, de inkább egy más geójú bringát keress. Ha ennyire kényelmetlen/megszokhatalan számodra a montis pozíció, akkor a monti nem a te bringád. -
6030D
Ármester
válasz itouchfan #305376 üzenetére
Nem, ez tegnapi, én ma, de ugyanott, a zöldön a keresztbe fánál. 30 cm fa, nem volt hátul a súlypont, érkezéskor átestem a kormányon, jobb vállra érkeztem. Éreztem, hogy valami kiáll, meg fáj, haver elöl ment a folyóig, de nem volt térereje. Visszajött amíg lett, megbeszéltük hova tud jönni kocsival, addig lesétáltam. 1,5 óra. Kulcscsont nem törött, hanem a kulcscsont és a lapocka (?) közötti izület szakadt (?, kétszeres távolság), meg a szalagok nyúltak. Műteni elvileg nem kell, azért a héten még ránéz más is. Fáj.
majom, eszembe jutott az mennyibe kerülhet.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #305382 üzenetére
Ez töri el a kulcscsontod, nem? Az majdnem ment egyedül is.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
chubby2o6
senior tag
Weldtite-ot nem, de Zefalt sokáig. Asszem talán nyolc évig volt a kerekekben, soha nem szúrta át semmi. Lekerekítve, 2-3 cm-t átlapolva, nem volt gond. Aztán az idő megette, a végei betöredeztek, de ez csak akkor derült ki, mikor külsőt cseréltem. Vettem másikat, szintén Zefalt ( ez lila volt, a régi meg zöld ), ugyanúgy lekerekítettem, 2-3 cm-t átlapoltam, használgattam, használgattam...aztán egyszer kivágta a belsőt . Ironikus, mi? Amikor a defektgátló szalagtól kapsz defektet .
-
mauimagic
senior tag
válasz Steady74 #305377 üzenetére
Nekem Pro User Amber III van, ajánlom.
60kg a teherbírása, és olcsóbb mint a Thule.
Szerk. Neked a 4-es kell[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #305350 üzenetére
Jó a SunRace olcsó láncban és sorban. Nekem volt 7 és 8 sebességes is itthon, a 8 sebességest én használtam napi szinten több, mint fél évig, most az asszony nyúzza a 8-as sorral együtt és még mindig nem kopott el. Patentszem nem jár egyik mellé sem, de fillérekért vettem hozzájuk az aktuális SunRace változatot. Sok rosszat hallottam a nagyon olcsó Shimano és KMC láncokról azért lett SunRace.
Igaz 10 sebességes Deore mellé Deore sort és láncot vettem, de nem hiszem, hogy a SunRace rossz lett volna 10 sebességesből. Egyébként az sem titok, hogy azért rosszak az olcsó KMC és Shimano láncok, mert a Deore szint alatt a KMC gyártja nekik, így nem gyárt olcsó 6-7-8-9 sebességes láncokat már a Shimano.
Ahogy olvastam még az Acor és a BBB láncok sem rosszak, de nem próbáltam őket. A SRAM láncokat is dícsérik, de azok nem olcsók.
-
roseben
kezdő
válasz chubby2o6 #305380 üzenetére
Nagyon köszönöm a magyarázatot. Valóban nem járható út az egyedi emelőcső. Teszek egy próbát a kormány emeléssel mielőtt eladnám. Elsőnek az állíhatóval aztán ha nem lenne elég akkor a nem esztétikus emelőt is beszereltetem, és a bowdeneket is hosszabra cseréltetem. Ennyit érdemel a dolog.
-
őstag
Ma Ausztriában csatangoltunk Asszonnyal, egy 60-t terveztünk, majdnem 68 lett belőle, egy hídfelújítás miatt..... Kb délben indultunk Szentgotthárdról, hogy 12:30-ra más essen az eső... de kb 15 perc után elállt, és folytattuk az utunkat, majd jött a hídlezárás, és a kavirnyálás, mire újból úton voltunk....
volt minden, országút, erdei aszfaltos, erdei gravel, erdei patchvörk út... meg pár mászás is, az vicces volt amikor egy rövid, de 14%-s részt még csak mászásnak sem gondolt a Garmin....
tempó az moderált volt, de nem is volt baj...
A 30 mm-s vittoria corsa next jól bírta a kiképzést....
asszem lesz takarítás is a héten....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Fall-N
veterán
válasz Tothgera30 #305365 üzenetére
Sajnos egy alu vázért is röhely. A reális értéke maximum 100-120 ezer Ft (még a gravel felárral is!), de bekaphatja a Merida, előbb vennék 80-ért tárcsafékes Csepel Rapid ALU vázat abban a szép kékes szürke színben. Abból is lehetne egy jó kis gravelt építeni.
Itt a link, itt csak 70ezer, igaz hibásan írják, hogy patkó fékhez van csak, ott az IS felfogatás a féknek, ami érdekes, mert egyenes kormányos fitnesst is lehetne építeni belőle PostMont MTB fékkel. [link][ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Fall-N #305393 üzenetére
Én nagyon gondolkodok egy ilyen Csepel rapidon téli bicónak.... csak a sima fékesen van egy 3*10-s 105-s szettem, meg kerékszettem, meg kormány, ülés ilyesmik...
egy mini v fék kéne ,sárvédők, meg a sallang....
csak az a bajom, hogy az 510 mm-s nek is 545 a felső csöve, és az lehet hosszú lenne, persze 490-s az nincs is belőle................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
itouchfan
senior tag
válasz 6030D #305381 üzenetére
Jobbulást, kemény, hogy még ennyit gyalogoltál. A Vállízület sajnos nagyon kényes, ha javasolhatom, tényleg érdemes energiát, időt, (pénzt) nem kímélve utánajárni a pontos diagnózisnak és kezelésnek, mert különben hosszú távon megbosszulhatja magát ennek a hiánya...
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest