Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz trialboj #151644 üzenetére

    Próbálj ki egy Trail fully-t, csak az íze kedvéért. :)

    Hasaggymeg: Nyilván próbálják minél látványosabbra megcsinálni az ilyen videókat. De a durva terepezés az gumi gyilkos sport. Szerintem egy profi DH/Enduro bringás egy hétvége alatt kukázik egy hátsó gumit. Ez ilyen, akárcsak a motorsport, egy pályanapon legyalulsz egy hátsó gumit.

    trialboj: Minek? :D Egy valagnyi olyan hazai terepet mutatok neked ahol simán ki
    lehet használni egy Enduro bringát. Még épített részek is vannak. Amiben jóval szerényebbek vagyunk, azok a szintek. Egyben nem tudsz annyit gurulni lefelé mint mondjuk egy osztrák vagy német terepen, az igaz. De ha van rásegítésed, akkor 10 perc múlva újra a hegytetőn vagy, ha kell 10 szer egymás után. Így már viszonylag gyorsan össze lehet szedni nem kevés szintet. Győzd erővel.
    Ezzel az arcoskodás dologgal egyáltalán nem értek egyet, mint mindenben, itt is megvannak az arcoskodók, de alapvetően nem felesleges hazai terepre az Enduro, pláne nem az E-Enduro. És, hogy mennyire van rá igény? Nem tudom merre bringázol, de egyszer nézz fel ide a Budai hegységbe, Normafa, HHH, János-hegy és társai. Egy rakás Enduro-t láthatsz, elektromos is van bőven. Dobogókőn, 10-12 fős csapatokat lehet látni, mindenki E-Enduro-val.

    A gyártók pont azokra a bringákra fókuszálnak amit az átlag bringás szeretne, csak más fizetésből él egy magyar és másból mondjuk egy osztrák. Ausztriában már inkább azokat a bringákat veszi az átlag bringás is, amire itt azt mondjuk, hogy az átlagnak elérhetetlen. Nézőpont kérdése. Bár hozzáteszem Magyarországon is szép számmal fogynak pl a minőségi elektromos bringák, nyilván nem összehasonlítható a Nyugat-Európai számokkal.

    Nyilván nincs olyan bringa aminek csak előnye van és hátránya semmi, de ha annyira nagy problémák lennének, mint ahogy írod, akkor nem adnának el évi 1,5 millió darabot csak Ausztriában meg Németországban.
    Gyakorlatilag több fogy belőlük mint hagyományosból.

    Miért ne menne el 100km-t? Vannak 700-as akkuval szerelt gépek, ezekből ki lehet hozni a 100km-t, közepesen erős rásegítéssel, kb 1800-2000m szint mellett. Szerintem ez már azért bőven több mint amire az átlag bringásnak igénye van. Arról nem is beszélve, hogy 500g súlyú a töltő, és elég egy órára megállni valahol, kajálsz, közben töltöd, belemegy 30%.
    Akinek ez a hatótáv kevés, az szerintem kis százaléka a kerékpárvásárlóknak, legalább is a MTB-nál maradva.

    Szakértelem egy másik kérdés, alapvetően nem agysebészet ez. A motort, akkut, vezérlőt kompletten cserélik ha baja van, számítógépes diagnosztika után. Ezeket a főegységeket kiszerelni nem nagy kunszt egy rutinosabb kerékpár szerelőnek. Magyarországon 160 kerékpárbolt végezte el a paul lange shimano steps és az ebikeshop bosch képzését! Nem azt mondom, hogy ezek mind értenek is hozzá, de jó szervizes nagyon hamar hozzátanulja ezt is. Fontos inkább az, hogy amikor kerékpárt veszel, azt olyan üzletbe tedd meg ahol jó a szerviz is, sok drága bringát árulnak. Ne csak azt nézzük, hol olcsóbb valami 20-30 ezerrel.

    Szerintem simán meg lehet szokni a 25-öt, pláne ha terepezel. De amúgy a shimano esetében elég átállítani a régiót USA-ra, és akkor 32km/h lesz a 25-ből.

    A súly kérdés, én is örülnék neki ha könnyebb lenne, de azért szerintem ez is épp elég komoly mérnöki bravúr amit eddig csináltak. 70-90Nm-es motorok, ami kivéve a 2 tenyeredbe elfér és 3kg alatt van a súlya, 2,5-3kg súlyú 500-700Wh-s akkuk.
    Kicsit erősebb vázat igényel, itt még lehet pluszban fél kiló. Összesen kb 7kg plusz. Figyelembe véve mit tudnak, szerintem ez egyáltalán nem vészes így se. Egy felső kategóriás analóg Enduro is van, hogy belenyal a 15 kg-ba. De a 14kg általános adat. Ehhez mérten nem sok a 22-23.
    Van ma már rengteg kerékpár szállító ami e-bike kompatibilis. Én egy sima Thule clipon szállítóval vittem, 1db pedelec és még egy analóg kerékpárt, az ég világon semmi baj nem volt. Simán bírta, vonóhorog sem kellett.

    Szerintem ezek a problémák amiket mondtál, laikus módon eltúlzottak. Ha mindenáron negatívumokat akarnék mondani az e-bike ellen, akkor az az lenne például, hogy ha valami oknál fogva nincs időd rendszeresen használni, akkor a drága akku könnyebben fog öregedni, mintha rendszeresen használnád. Analóg bicónál ilyen probléma nincs. Illetve gyorsabban eszi a láncot, sort, gumit, fékbetétet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák