- Milyen TV-t vegyek?
- Kompakt vízhűtés
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Házimozi belépő szinten
- Havi kétszáz leégett tápcsatlakozó fut át egy Los Angeles-i szervizen
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hisense LCD és LED TV-k
- LG LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
PlayStationre is megjelent a Dave the Diver
gp A tervek szerint jövő hónapban érkezika Godzilla DLC, amelyet már a Sony konzol tulajok is megkapnak.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Inteles VGA-val jelentkezett a Biostar
ph Egy gyárilag húzott, 8 GB-os Arc A750 landolt a cég kínálatában.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mclovin
senior tag
Sziasztok,
Sikerült vennem egy szép Csepel Royal 4*-t,. Egyetlen baja, hogy a nyeregcső beragadt. Bármi tip, ötlet? Szerintem kap egy wd40 áztatást, aztán fingers crossed. Max marad a satupad.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #151652 üzenetére
Néha én is rákívánok egy fullíra, de tartok is tőle, hogy mivel sokat sarazok, sokkal több lenne vele a macera is.
Na de fulí vs merev és pedelec vs analóg viták helyett mé nem tekertek?? Nekem egy rövidebb 30km/247m ma is összejött, montival, nobby nic-el, 144bpm-el, 26.3km/h átlaggal. Ahhoz képest, hogy a tegnapi havas tekerésen téli ruhában is kockára fagytunk, ma vicces volt rövidnadrágban csapatni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #151653 üzenetére
Itt is annyi volt,de 16,5-ös átlaggal és ~450 m szinttel...és én is sz@rrá izzadtam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #151655 üzenetére
Jó, de gondolom te terepen
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
rétisün
veterán
válasz jjeahh #151653 üzenetére
"mé nem tekertek??"
mer' egy lusta dög vagyok, meg így legalább befejeztem amit tegnap elkezdtem. bandázs lett feltekerve (markolat helyett) meg kellett barkácsolnom kicsit, hogy a váltó nélküli konzolra is legyen láncleesésvédő.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
trialboj
őstag
válasz Runner_fxr #151649 üzenetére
A canyon elkaszálta az elektromos bringáit, nem találom a kedvenc NeurON modellemet.
Sok mindennel nem értek egyet, pl szerintem osztrákiában sincs kolbászból a láncvilla, ott sem alap dolog hogy valaki 4-5000 eurós gépet vesz, persze ott ez már elérhető az átlag osztálynak is, de még így is JÓVAL nagyobb az a réteg, főleg világviszonylatban, akik nem igénylik ezt a csúcstechnikát, csak szeretnének sokat bringázni, gyengébb kondival is, úgy hogy valamivel kevesebbet költenek a gépre.
Ezeknek az embereknek van opciójuk? Milyen márkára, v modellre kellene figyelni?"Vannak 700-as akkuval szerelt gépek, ezekből ki lehet hozni a 100km-t, közepesen erős rásegítéssel" Ez gondolom megint az +5000€ kategória, egy átlag ebike, jól tudom hogy csak eco módban tudja a 120km-t, efölött már csak 100 alatti, és boost v turbó, még alig 40 v 50km?
"ha valami oknál fogva nincs időd rendszeresen használni, akkor a drága akku könnyebben fog öregedni, mintha rendszeresen használnád"
Erről hol olvastál, v mi ennek az alapja? Milyen akkuk ezek, ha mindig félig töltött állapotban tartod, akkor romlik az élettartama úgy is hogy nem használod 3 hétig? Hetente 2 tekerés minek számít? Ha ez igaz, akkor tényleg elég erős ellenérv, ilyenről még az életben nem hallottam, szóval mégsem 1000 ciklus az az 1000 ciklus? kisbetűs részben ott van, h 1000 ciklus v 3 év, utána kuka bármit is csinálsz vele? Ez egy igen fontos infó, ami valahogy eddig egyetlen videóból sem derült ki.Na ami neked probléma "gyorsabban eszi a láncot, sort, gumit, fékbetétet." azt meg én tartom elhanyagolhatónak, persze ez is pénz, de mégis bárki számára elérhető, és attól függően jönnek elő mennyit tekersz, általában nem egyszerre, és még amatőrkén is könnyű őket szervizelni.
Én továbbra is azt tartom, hogy nehéz szervizt találni, nyilván nem új bringákról beszélünk, ismeretségi köromben sincs még csak 1 ember sem, aki valaha vett volna egy említésre méltó milla feletti bringát, aki ilyet szeretne az használtat vesz, hogy megússza a vásárlás utáni értékvesztést. És lehet azt mondani hogy a motorral meg az aksival nem lesz gond, de mi van ha mégis, kihez fordulsz ha nincs garid, és 150km körzetben senki nem látott még élőben szétkapott elektromos motort, v szoftvert v bármit.
Kicsit vonatkoztassunk el a te fővárosodtól, ahol 2+ millió ember van összetömörülve, és mindenre van igény."Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
-
zoli669
tag
Sziasztok!
Akinek Bryton Ride 10 GPS órája van, le tudná írni, hogy a "D1" és "D2" távolságot. hogy lehet nullázni?
Köszi:
-
zoli669
tag
Sziasztok!
Tudtok olyan kerékpár szervizt, ahol egy Alivio szettel felszerelt MTB kerékpát első és hátsó váltóját úgy betudják állítani, hogy az szépen és csöndesen tudjon le és fel váltani? Vagy ez csak szép álom számomra?
Köszönettel:
-
rétisün
veterán
válasz nemeth989 #151661 üzenetére
kösz! asszem, megvan a következő bringám
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli669 #151662 üzenetére
You Tube-nak hívják és ott a szobádban. Egy órácskát szánj rá,tanuld meg a működési elvét és elfelejtheted a szervizt,egy lépés amit ha komolyan gondolod a bringázást előbb utóbb úgyis illene meglépni,váltóállításért nem járunk szervizbe.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Runner_fxr #151649 üzenetére
"Magyarországon 160 kerékpárbolt végezte el a paul lange shimano steps és az ebikeshop bosch képzését! "
ez az adat honnan van?“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
zoli669
tag
válasz Hasaggymeg #151665 üzenetére
Igazad van, de egyelőre még nem sikerült tökéletesre fejlesztenem a tudásom!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz zoli669 #151667 üzenetére
Tényleg nem atomfizika,megtanulható és nemcsak hogy jól működő váltód lesz,hanem sikerélmény is jár majd hozzá...de ha mondasz 1-1 tünetet akkor segít itt is valaki a lehetséges diagnózis felállításában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
samujózsi
tag
válasz Hasaggymeg #151668 üzenetére
Azért állvány nélkül váltót szerelni, eléggé orosz-rulett fíling.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
emiki6
veterán
válasz emiki6 #151669 üzenetére
#151670, Hasaggymeg: Nem, azért sírok, mert senki nem válaszol.
Idén amúgy sikerült időben elkezdeni a hideg zuhanyt és a hideg fürdést is, most a gyömrői tófürdőbe járok (vasárnap 9 óra, szoktunk lenni kb tizen). Ma mondjuk elég szar volt az idő és a víz is hűlt. Mondhatjuk, hogy ehéten kezdődött a szezon.
Persze a franc fog kimenni télen tekerni, inkább veszek görgőt.A blue twist 25k újszerűen, az aldilidlis csodák 20k- és valószínű rosszabbak. Valaki, hozzáfűznivaló
Kívánom neked, hogy mindent megkapj az élettől, hogy rájöjj, nem elég.
-
maximilian4
addikt
válasz rétisün #151664 üzenetére
Egy alapból 13-15 kilós analog enduró bicajnál megértem az elektromos kivitelt, mert alapból is nehéz és ki akar ekkora súllyal mászni, meg amúgy is lejtőzésre lett elsősorban kitalálva az elől hátul 150-160 mm-es rugóúttal (ha super enduro, akkor akár 180 mm is lehet). De egy fitness bringán vagy egy outin nagyon nem szimpi az elektromos rásegítés.
[ Szerkesztve ]
Maxi
-
rétisün
veterán
válasz maximilian4 #151678 üzenetére
annyi idős leszel, meg olyan lusta, mint én, majd megérted
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz maximilian4 #151678 üzenetére
Csak receptre engedném felíratni 60 fölötti,korábban is bringázóknak,vagy fiatalabb de lesérülteknek.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zoli669
tag
válasz samujózsi #151671 üzenetére
Állványom van, csak a pincébe szűk a hely, kint pedig nem túl szívesen, mert lakótelep.
tünet: Zajosan vált le és fel, illetve nem mindig, de néha a váltás elég nyögvenyelősen megy. Amúgy mindegyik fokozatra fel, meg le tudok váltani, első és hátsó váltónál egyaránt! -
samujózsi
tag
válasz zoli669 #151681 üzenetére
Jó, én magamból indultam ki. Közel tízezer forintom bánta, hogy mindenféle irományok, videók alapján, mégis felkészületlenül estem neki a váltó piszkálásának. Azóta annyival előrébb vagyok, hogy ha lenne állványom, akkor talán kevésbé lennék szervizekre szorulva, de pince nincs, a lakásban meg nem fér el egy állvány, még összecsukva sem.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Maximum1
őstag
Cube Nuroad Race 2020 Lengyeleknél
Végre normális, nem műtermi fotók a bringáról és a GRX-ről.Nem csúnya, de nem bírtam kivárni és elcsábultam, pedig már le is előlegeztem egyet.
Elcsíptem egy ideit, első látásra szerelem el kellett hoznom, sokkal letisztultabb, szebb az összképe, legalábbis nekem.
Sokáig agyaltam de a végén a 105 győzött, többet megyek aszfalton.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz trialboj #151659 üzenetére
Megmondom őszintén, hogy nem teljesen értem hova is akarsz kilyukadni? Ne érts félre, nem muszáj egyetértenünk, csak próbálom megérteni. Sok mindent el lehet mondani a kerékpár iparról, de azt nem, hogy nincs választék. Tudom, hogy osztrákiában sincs kolbászból... dolgoztam ott, Németországban meg Svédországban is, ha annyira bejött volna, akkor most is ott lennék. Szerintem mindenkinek arra van pénze amire szeretné, magam példáját tudom idehozni, 850 ezerért vettem autót, de 1,5 millióért bringát, kinek mi, van aki 1 millióért épít pc-t, van aki minden évben megveszi a legújabb iphone-t 400 ezerért, van aki minden nyáron száz ezreket költ fesztiválokra, és nem feltétlen gazdag emberekről van szó, csak költenek a hobbijukra. Szerintem jelenleg Magyarország sem annyira siralmas, hogy ne lehetne összespórolni egy komolyabb bringára pénzt, ha tényleg valakinek ez a fontos.
Abban egyetértünk, hogy a tömegek nyilván nem a prémium kategóriát keresik, miért is keresnék? Ilyet nem is állítottam. Tömegek trekkinget vesznek 100-250 ezerért. De nem elhanyagolható a prémium szegmens sem.
Aki nem igényli a csúcstechnikát, de szeretne elektromos kerékpárt, olyat ami azért minőségileg rendben van, van rendes szerviz háttere is, bőven kap, szerintem elérhető áron.
[link]Hatótávra azért nehéz válaszolni, mert rengeteg tényezőtől függ. Terepen elég szokott lenni 40-60km a legtöbb embernek, 100km és felette távokat ritkábban mennek átlag montisok. Pláne ha sok a szint. És a max rásegítési fokozatok a legtöbb esetben feleslegesen erősek, tehát ez sem feltétlen indokolt, hogy maxon hajtsd a gépet.
Az 500-as akku ma már általánosnak mondható pedelec bringák között, ilyen akkuval én simán megyek 1300-1500 szintet, 60-80kmt. Nyilván okosan használva a rendszert.Teljesen mindegy milyen akkuról van szó, ha keveset használod, tarthatod azt 50%-on, akkor sem fogja addig bírni mint amit rendszeresen használsz, nyilván nem 3 hét nem használattól fog tönkremenni, de soha nem tudhatod mit hoz az élet, mennyi időd lesz bicajozni. Nekem ment már tönkre lithium akkum 1-2 év alatt, mert keveset, alig használtam, igaz nem pedelec aksi volt. A tönkrement nyilván nem azt jelenti, hogy használhatatlan lett, de jelentősen veszített a kapacitásából. Heti két használat szerintem elég.
Én azt nem mondtam, hogy nekem probléma, tudtam mire számíthatok, de el tudom képzelni, hogy sokaknak probléma lehet. 20-25 ezerért külsőt venni, 20 ezerért láncot 30-50 ezerért sort, stb. Én nyújtottam le 20 ezer ft-os láncot 600-800km alatt. Persze ha nem prémium kategóriát veszel, akkor ezek az alkatrészek is olcsóbbak.
A szerviz probléma nem pedelec sajátosság, ha nincs a közeledben megbízható szerviz, akkor teljesen mindegy mit viszel oda, mindent elb@sznak. Szerintem aki prémium kerékpárban gondolkodik, mert igényes a hobbijára, az igényes annyira, hogy maga szervizel sok mindent. Persze azt is megértem, hogy vannak emberek akik igényesek a bringájukra, de nem akarnak vele tökölni, meg idejük sincs rá, nem is értenek annyira hozzá. Ezek az emberek elviszik a boltba ahol vették a bringát és ott mindent megoldanak, csak fizet a végén.
Ezért fontos, hogy olyan boltban vásároljunk ahol komoly az árukészlet, sok ilyen gép megy át a kezük alatt.
Az, hogy a Te ismeretségi körödben nem vesznek milliós bringákat, semmit nem jelent. Mások meg vesznek.
Ha nincs garid, akkor is tudod hova vinni, de értelem szerűen saját költségre.
Ha valamelyik nagy gyártó termékét veszed meg, nem kerülhetsz olyan helyzetbe, hogy nem lesz alkatrész. Ha Shimano motoros a bicód, akkor írsz a Paul Lange-nak, biztos, hogy foglalkoznak a problémáddal. Ha Bosch rendszerű, akkor elmész egy olyan kerékpár boltba akik rendelkeznek Bosch zertifikat-el. Ilyen is van szép számmal, ha árulnak Bosch rendszerű bringát, akkor valószínűleg kapcsolatban állnak a Bosch-al, tehát alkatrészt is tudnak szerezni. De talán a legjobb, ha oda mész ahol a Te bringád márkaképviselete van! Tehát foglalkoznak az adott kerékpár márkával. Akkut tudsz rendelni netről, motorhoz már a forgalmazót kell keresni.Tesztekben azért látsz leginkább prémium gépeket, mert az az érdekes és a gyártók közti különbségek is itt jönnek ki főleg.
f4lcon: Az info onnan van, hogy én is elvégeztem ezeket a képzéseket, és az oktatók mondták.
[ Szerkesztve ]
-
Maximum1
őstag
válasz 6030D #151687 üzenetére
Köszi!
Stucnit most fordítottam meg, erdőben lejtmenetben ornehéz volt, olyan érzésem volt hogy átesek rajta, így stabilabb.
FVK nem tudom mi. , szerk. jaa, gondolom fékváltókar, ez simano luxus, minél drágábbat veszel annál hosszabb hogy dropból kényelmesebb legyen elérni
SPD pedál van, csak cipőm nincs, rajta vagyok az ügyön.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
-
Maximum1
őstag
válasz 6030D #151689 üzenetére
Pest környéke, Pilis, Börzsöny, Szob, Esztergom meg amerre a vonat elvisz.
Kapott új gumikat + kap még egy pedált és kész.
Nekem meg fel kell nőnöm hozzá az agyváltós bringa után.Napfénysüti: nem 105 mindene, az utolsó alkatrészig, olyannyira hogy hátra 11-32 kapott, na az egy kicsit még erős nekem, le fogom cserélni 11-34 re
áttételtartomány változásaHasaggymeg Köszönöm
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #151696 üzenetére
Én sokáig felfordított kerékpárral állítottam be a nagyját,majd felültem 1-2 szerszámmal és elvégeztem a finombeállítást élesben.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Maximum1
őstag
válasz Jester01 #151694 üzenetére
Nem csak a 34 miatt, a táblázat szerint jobban kitudom használni a közepét , kevesebbet kell kistányéroznom, legalábbis én így gondolom, érteni nem értek hozzá, egy próbát megér.
probáltam egy ilyen sort, de ott 48 volt elöl, az úgy tetszett, de lassúnak tűnt betonon, ebből gondolom hogy nekem pont ideális lesz az 50-nel. -
ZolkoW
őstag
Nekem sem volt sokáig állványom, mégis állítottam váltót
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786