- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Mini-ITX
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Ülésezik a hardveregylet
- Notebook / laptop alkatrészek cseréje (processzor, RAM, HDD)
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
ph Az ASTRIA 600 ARGB ráadásul a hűtési teljesítmény szempontjából sem szégyenkezhet.
-
PROHARDVER!
Honda topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Micsurin
nagyúr
válasz tboldi #66100 üzenetére
Erről a mondatról nekem az jut eszembe mikor haverom akarta megemelni az egyes* Golfot mert hazafelé defektet kapott, hát... annak rendje és módja szerint az emelő pont emelőstől a kaszniban kötött ki.
edit.: nekem meg megjött a főfékhengerem a CB-re. ...komolyan annak örülök és nem a motorosban kirobbantott "sztoritimenak".
[ Szerkesztve ]
The Separatists have no regard for innocent life. They don't care who walks away from war and who doesn't. That's why we move on them now, Commander……and Wolfpack leads the hunt.
-
tboldi
nagyúr
válasz Micsurin #66101 üzenetére
Van küszöb, nincs küszöb.
Az autós topikban írtam még egy kicsit a szerelésről.
-
Qru
MODERÁTOR
Helyre állítottam az összefoglalót.
Boldinak frissítettem is a képét.
#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
válasz BigBlackDog #66106 üzenetére
Idővel leül majd, még el kell törnie ennek is.
-
Qru
MODERÁTOR
-
tboldi
nagyúr
válasz tboldi #66111 üzenetére
6-ot említettek az előzetes listámból.
Egyébként azt mondta a főnök, hogy jól ismerik a típust, de akkor miért nem tudja, hogy melyik az az egy bizonyos csapágy a váltóban, ami zúgni szokott?
Habár a videó hangja nem igazán adja át, pedig tudom, hogy mit kellene kihallani, mert az enyémnél is megvan.A Becsnep is pontatlan volt, nem az EGR szelep dugul el, hanem a fémlap csatornái a hengerfej és a szívócső között.
És ez már csak szőrszálhasogatás, de nem a csomagtartó miatt van az első ülések alatt a tank (legalább az nem rohad, műanyag), hanem a Magic Seat miatt.
-
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz FollowTheORI #66113 üzenetére
A műszaki dolgokat még megérné rendbe tenni, de a kasztnit már nem túl rentábilis. Ha nem lenne ennyi rozsda, akkor megmenteném, de így elengedném inkább.
-
MPowerPH
félisten
Tudtok nekem mondani ajanlott guminyomas erteket?
Meg mindig 2007 Accord sedan, 225/45 R17, nem XL teligumi. Auto megrakva, csak autopalya.Don't Tread On Me
-
nagyúr
válasz MPowerPH #66118 üzenetére
Pedig annyi.
Télire sem kell keményebbre fújni. Csak a hőingadozás miatt érdemes gyakrabban ellenőrizni.
Max azt tudom elképzelni, aki nagyon tutira akar menni az fújja keményebbre, hogy ha melegebb lesz (mint pl most) akkor se essen 2 alá pl.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FollowTheORI #66119 üzenetére
Igazából mindig a külső hőfokhoz kell(ene) igazítani a guminyomást, mert a gázok térfogata változik a hőmérsékletük függvényében (ezért szoktak tiszta nitrogént használni a versenysportban, mert annak a térfogata/sűrűsége viszonylag állandó, szemben a körlevegőével).
Egyébként ha maximalista vki: a guminyomás értéket a gyártó általában pincehőfokra adja meg (tehát olyan kb 16 fokos hőmérsékletre). Ettől eltérő hőfok estén +/-6 fokonként +/-0,1 bar diffivel szokás számolni. Mivel ugye a gázok tárfogata nő ha a hőmérsékletük is nő, ezért melegben alacsonyabb nyomásértékre kell állítani, mint hideg esetén. Pl ha a gyár 2,2 bar-t ír (ez +16 fokra vonatkozik) akkor +22 foknál 2,1 bar kell bele, míg +10 foknál meg már 2,3 bar.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Szerintem meg ez nem jó gondolat menet (pont azért mert tanultam fizikát. ), pont azért mert fújni sem szobahőmérsékleten fújod.
Tehát ha most 0 fok körül állítassz be 2.2-őt, az így télire kb oké végig... aztán amikor melegebb lesz pl 15 fok, akkor ott megint 2.2-őt állítassz be, az megint jó egy darabig.
Ha úgy csinálnám ahogy mondod akkor nyáron egyre keményebb gumival mennék és pattognék, télen meg lapos lenne.
A lényeg, hogy mindig minden időszakban kb 2.2 bar legyen.
Térfogat adott, nyomás adott... a levegő tömege/"menyisége" ami mindig változik.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Qru
MODERÁTOR
válasz BigBlackDog #66121 üzenetére
Igen, a súrlódás miatt felmelegszik a gumi (ezért kell induláskor ellenőrizni amikor még "hideg" a gumi), amit a gyártók belekalkulálnak az előírt nyomásértékbe.
#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FollowTheORI #66122 üzenetére
De ennek pont az a lényege, hogy a külső hőmérsékletnek megfelelően mindig optimális a nyomás. És akkor még nem beszéltünk külön az autó terhelésétől (súlyban és tempóban egyaránt). Amúgy is a te metódusod csak akkor lenne valid, ha a gumi nem vesztené folyamatosan a nyomását. De ugye veszíti, mert ha nem így lenne akkor elég lenne 1x felfújni amikor felrakod a felnire és kész.
#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
Nem az én metódusom nem ez, az enyém az hogy minden évszakban mondjuk beállítod 2.2-re hidegen.
Vagyis a hőmérséklet függvényében utántöltöd (hidegebb), vagy leereszted (melegebb). Pont azért mert a levegő tágul/zsugorodik.
De sem nyáron nem járok 2.5 ös gumival, sem télen 1.8-1.9-essel, ha a te hőmérséklet nyomás logikádat követném... előbbi túl sok lenne, utóbbi meg túl kevés.
[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
Qru
MODERÁTOR
válasz FollowTheORI #66126 üzenetére
De pont telen kell kemenyebbre fujni es nyaron kevesbe kemenyre hidegen.
Pl mikor volt ez a -7 fok most, kialltam a kb 16 fokos garazsbol es be is jelzett a tpms mert a hideg miatt leesett a gumiban a nyomas. Mentem is a kutra fujni, es az eloirt 2.4 helyett 2.6 bar ment bele. Hazafele nem is volt gond pedig akkor is hideg vt kint a garazsban meg meleg.#nincsbennetarcsi
-
Qru
MODERÁTOR
-
Winner_hun
félisten
-
nagyúr
-
Clark78
tag
Jó kis teszt lett
-
nagyúr
válasz Clark78 #66134 üzenetére
Ez a fekete betét továbbra is szarul néz ki elől. De ízlések és pofonok, tudom. Nekem nem jön be.
Úgylátszik egyezik az ízlésünk, szerintem is túltolták a "csicsát" idomokat itt-ott.
Mondjuk "szerencsére" ? nem fenyeget a veszély, hogy ilyet veszek mostanában.[ Szerkesztve ]
Steam/Origin/Uplay/PSN/Xbox: FollowTheORI / BF Discord server: https://discord.gg/9ezkK3m
-
KrAt
veterán
Tegnap Iminél volt az Accord kisszerviz + első fékcserén, majd (egy téves rendelés okán) kapott egy 280-300-as tárcsa upgrade-et is, mivel csak a konzol különbözik, így hamár lúd alapon megfejlesztette ezt is.
Bár soksoksok szerelő akárcsak megközelítené az ő mentalitását... -
Új hozzászólás Aktív témák
A nem szakmai témák megvitatására: Honda OFF topik
- Vezetékes FEJhallgatók
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Ukrajnai háború
- Windows 10
- Drum 'n' bass
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...