Hirdetés
-
Alig egy év után leáll a Boundary című zéró gravitációs FPS támogatása
gp A teljes változat PlayStationre is megjelent volna, de már tavasszal megtudtuk, hogy a konzolos verziónak is lőttek.
-
Több Redmi, mint kolbász
ma Újabb premier készül, a Redmi 13 5G-n a sor.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
PROHARDVER!
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Batman2 #32161 üzenetére
Szinte meg is válaszoltad magadnak az egyenáramú kisebb motoroknál van állandó mágnes(autók ablaktörlő motorja,fűtő motorja,ablakmosó szivattyú motorja) de a nagy terhelésre készített motorok mint pl a "régebbi" autók indítómotorja már tekercselt állórésszel rendelkezik(kivéve az áttétel házas újabb autó indítói ahol erős állandó mágnes van)Nagyobb fordulatú ezen indítók motorja de a bendix kerék egy átétel után csak 1/3 annyit fordul de 3x-os erővel...
Vissza kanyarodva az elejére a dinamó forgó rész is a kommutátorral "válassza" le a feszültséget így lesz egy + és egy - kefe ha erre feszültséget adsz akkor csak áramot vesz fel de ha a dinamó állórészének is adsz feszültséget akkor jön létre a forgó mozgás.
Az említett motornál a főtengely végére ékkel/kúppal csavarral rögzített dinamó forgórésznek akkor erőt kellett kifejtenie,hogy könnyedén át tudja fordítani a nem kis ellenállást képező kompressziót is.Ha rántottál már be 125cm3 körüli gépet akkor érezhetted is,hogy nem is kis erő kell hozzá.Ja még annyi,hogy a dinamó az öngerjesztés elvén működik de ehhez szükség van némi visszamaradó mágnesességre a vasmagban amit motor kénti forgatással lehet polarizálni(rossz bekötés esetén rossz irányú lesz a mágnesesség polaritása és nem tud legerjedni a dinamó)
[ Szerkesztve ]
Üdv:Attila