Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • totya694

    őstag

    válasz Batman2 #32161 üzenetére

    Szinte meg is válaszoltad magadnak az egyenáramú kisebb motoroknál van állandó mágnes(autók ablaktörlő motorja,fűtő motorja,ablakmosó szivattyú motorja) de a nagy terhelésre készített motorok mint pl a "régebbi" autók indítómotorja már tekercselt állórésszel rendelkezik(kivéve az áttétel házas újabb autó indítói ahol erős állandó mágnes van)Nagyobb fordulatú ezen indítók motorja de a bendix kerék egy átétel után csak 1/3 annyit fordul de 3x-os erővel...
    Vissza kanyarodva az elejére a dinamó forgó rész is a kommutátorral "válassza" le a feszültséget így lesz egy + és egy - kefe ha erre feszültséget adsz akkor csak áramot vesz fel de ha a dinamó állórészének is adsz feszültséget akkor jön létre a forgó mozgás.
    Az említett motornál a főtengely végére ékkel/kúppal csavarral rögzített dinamó forgórésznek akkor erőt kellett kifejtenie,hogy könnyedén át tudja fordítani a nem kis ellenállást képező kompressziót is.Ha rántottál már be 125cm3 körüli gépet akkor érezhetted is,hogy nem is kis erő kell hozzá.

    Ja még annyi,hogy a dinamó az öngerjesztés elvén működik de ehhez szükség van némi visszamaradó mágnesességre a vasmagban amit motor kénti forgatással lehet polarizálni(rossz bekötés esetén rossz irányú lesz a mágnesesség polaritása és nem tud legerjedni a dinamó)

    [ Szerkesztve ]

    Üdv:Attila

Új hozzászólás Aktív témák