- Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- A középkorra és a pokolra is gondolt az új AMD Software
- Új gyártástechnológiai útitervvel állt elő a TSMC
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Házimozi, és Hifi kábelezés!
- Milyen TV-t vegyek?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- A Gigabyte is visszaveszi alaplapjainak alapértelmezett tuningját
- Mini-ITX
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
PROHARDVER!
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shufny
őstag
válasz baluka26 #16693 üzenetére
Az egy dolog, hogy nekem is hasonló DR -rel rendelkeznek a kedvenceim, ettől még lehet probléma.
Nem vagyok oda Guttenberg -ért, de most idézek tőle:
"Engineers worry that if they don't compress their recordings the music would seem too soft and low. That is, if a music listener went from really loud, compressed music to quieter, uncompressed music they probably wouldn't like uncompressed music--unless they turned it up! "Ennek lesz az eredménye, hogy van az előadó, aztán népszerű lesz.
(10 vs 4 dB)Viszont ez a hatása a dolognak még mindig 1000x zavaróbb. (hogy az a ... vokál. Váááá)
-
#92251648
törölt tag
"Ha "mindent felhangosítanak" akkor nem változik semmi. Csak az erősítő teljesítmény-igény nő és a túlvezérléstől torzít minden mint az állat..."
Természetesen nem erről van szó. Gondolj egy hangos gitárra, ami alatt halk konga dolgozik. Zajos környezetben nem hallanád a kongát, ezért a keverésnél jobban megtolják, mint ahogy az élőben hallatszana. Hangszerarányok alatt én végig erről beszéltem, nem a hangfelvétel kivezérléséről, hiszen azt így is, úgy is felhúzzák 0 dB környékére.
"A dinamika attól nem változik, hogy a hangerőt növeled. Ha kis hangerőn pl. 90dB átlagos hangnyomás esetén a dinamika 40dB, akkor ha feljebb tekered a kivezérlést, azaz az átlagos hagnyomás szintet emeled, (a zaj miatt ugye) a dinamika akkor is csak 40dB marad. Nem lesz sem több sem kevesebb."
Nem egészen így van ez. Minden készüléknek van némi komprimáló hatása, a hangsugárzóknak még több, tehát azt a dinamikát soha nem fogod visszakapni, ami a felvételen elvileg rajta van. Továbbá a zenehallgatási közegnek (pl. lakószoba) van egy alapzaja (ami általában jóval magasabb, mint a felvétel alapzaja). Az annál kisebb energiával megszólaló hangokat nem fogod hallani, tehát csökken a dinamika. Ahogy emeled a hallgatási hangerőt, úgy nő az érzékelhető dinamika tartomány. 90 dB átlagos hangnyomás szintet már nem neveznék átlagosnak egy lakószobában, az már majdnem koncert feeling.
"A rádiók ugye nem ezt csinálják sajnos, mert ezt miért tennék, hiszen ez egyenértékű lenne a lejátszó oldalon a hangerőpoti feljebb tekerésével. Ugyanis ebben az esetben seperc alatt túlvezérlődne a stúdiótól az adón át a vevőig minden. A rádiók (is) a dinamika limitert alkalmazzák "
Elég nagy baj lenne, ha néhány dB szintemeléstől túlvezérlődne egy broadcast átjátszó lánc. Van dinamika kompresszor és van limiter. Olyan nincs, hogy dinamika limiter.
"Ma már szoftver csinálja online módban a rádióknál (is). Emiatt nem szólnak ma a ezek a módosított felvételek annyira sz@rul, mint régen az egyszerű limiteres/kompresszált anyagok."
Azok a szoftverek is kompresszorok, tehát nem értem a gondolatmeneted. A fejlődés inkább abból áll, hogy ma már több sávra bontják a spektrumot és külön komprimálják őket, ezzel csökkentve sok problémát. Ezt nevezzük multiband kompresszornak. Régebben nem voltak ilyenek, a teljes spektrumot együtt kezelték, aminek voltak bőven mellékhatásai.
-
#92251648
törölt tag
"Végülis miért kezdték el? Ha a rádiók úgy is "összenyomják", miért kellett mégis alapból felnyomni mindent?"
Miért akar a nagy mellű nő még nagyobb melleket?
Ne feledjük, a 80-as években járunk! Egy felvevő stúdióban akkor sokkal több lehetőség nyílt a dinamika kezelésére, mint egy rádióban. Ma már komoly broadcast processzorok vannak a rádiók jelútjaiban, de régebben nem voltak ilyenek.
"Az előbb linkelt Fleetwood Mac - The Chain-t tök jó hallgatni az SE W200-as telefonommal és egy alap agybadugós fülessel és nem érzem, hogy kicsi lenne a dinamika vagy részletek tűnnének el."
Zajos környezetről beszéltem. Gondolj egy nyüzsgő irodára, vagy egy városi forgalomban haladó autóra! Az emberek jellemzően ilyen körülmények között hallgatnak rádiót, ahol az alapzaj és a műsor hangereje között alig néhány dB különbség van. Itt a halkabb részek simán elvesznek az éterben. A fülhallgatós zenehallgatás nem mondható zajos körülménynek. Viszonyítani meg csak akkor tudsz, ha ugyanazt a felvételt meghallgatnád egy igazán gyors és erős rendszeren.
"Egy "befutott" előadónak akinek van egy rakat pénze simán kifizethetné"
A stúdiódíjat jellemzően nem az előadó fizeti, hanem a kiadó, aki próbál minden fillért megfogni.
"Egy jó rendszeren egy 4dB átlagdinamikás számot is meg lehet hallgatni pl. 8-szor egymás után mindenféle fáradás nélkül?"
Nem tudom, milyen az a 4 dB átlagdinamika. Szerintem olyant én még soha nem hallottam.
"Egyébként sokan tök mást értenek a dinamika alatt."
A hifisták nagyon sok szakkifejezést tévesen használnak, ettől még azoknak megvan a hivatalos jelentésük.
[ Szerkesztve ]
-
titán
Bocs, DDL és Fapaci, de azt hiszem olyan köröket futtok egy téma körül ami fölösleges. Ha alaposan elolvassátok egymás hozzászólásait, akkor hamar kiderül, hogy minden ugyanaz. Mindkettőtöknek igaza van, hiszen mindketten ugyanazt mondjátok. És ez nem változik/változhat a hozzászólások darabszámától, szóval ez egy tök meddő vita.
Amúgy annyira nem bonyolult téma a dinamika.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
#92251648
törölt tag
válasz schawo #16705 üzenetére
Bocs, de én nem vitázom. Azért írtam le az iméntieket, mert talán valakit érdekelhet, ha már egy fórumon vagyunk... Nem tudom, mennyire bonyolult téma a dinamika, de rengeteg félreértés létezik vele kapcsolatban, így talán nem meddő vállalkozás tisztába tenni dolgokat.
[ Szerkesztve ]
-
baluka26
veterán
válasz #92251648 #16704 üzenetére
Nem igazán értem ez miért következik abból amit leírtam.
A dinamika egy zene, mondjuk 1%-a az én szememben. Nem is igazán figyelek oda rá. Sokkal jobban számít nekem, hogy a hangszerek szépen szóljanak egymás mellett, egymást nem elnyomva, és szvsz ez nem áll szoros kapcsolatban a dinamikával.Egyébként valóban, ugyanarról beszéltek, de szerintem kár túlmisztifikálni ezt az egészet. Akkor lehet bosszankodni, ha hallgathatatlanná tesz egy egész albumot. Erre egy példám van, Bloc Party: Intimacy. Egy-két számot leszámítva borzasztóan szól.
They said I once was lost, but now I'm truly found. || Eladó Eastpak hátizsák: http://tinyurl.com/balutaska
-
orbano
félisten
válasz baluka26 #16707 üzenetére
Ezt tippem szerint azért írod, mert tudod mit nyújt egy jobb dinamikájú rendszer: sokkal élethűbbek, részletgazdagabbak úgymond a hangszerek, az egész "presence" érzés jó részét ez adja. 1%? Tévedés. Csak nem hallottál még jó, vagy éppen rossz dinamikájú rendszert szerintem.
Ezt a "nem figyelek oda rá" dolgot meg nem értem. Ha eszel egy sótlan ételt, hogy nem tudsz odafigyelni rá, hogy sótlan?A vér nem válik VAZZE!™
-
AMDFan
addikt
"A túl nagy dinamika az miért baj????"
Azért mert a zene bizonyos részeit alig hallom, bezzeg amikor "belecsapnak a lecsóba" akkor meg túl hangos. Ez egyébként bizonyos komolyzenéknél zavart engem, bár a Klipscheken még nem hallgattam klasszikust, lehet, hogy ezekkel már sokkal élvezetesebb lenne.
-
#92251648
törölt tag
válasz baluka26 #16707 üzenetére
Ezzel nagyjából azt mondod, hogy nem érdekel, milyen motor van a kocsiban, csak gyorsan menjen.
Nehéz eldönteni, mi számít misztifikálásnak. A legtöbb zenehallgató ember számára már az is őrültségnek számít, mikor DAC-ok hangját hasonlítgatják össze a hifisták. Néhányan a hangfelvételek hibáiban látják a fő problémát, mások pedig a készülékek lelki világában keresik a megoldásokat. Mindegyikre rá lehet fogni kívülről, hogy misztifikálás.
-
DDL
őstag
válasz #92251648 #16702 üzenetére
"Hangszerarányok alatt én végig erről beszéltem, nem a hangfelvétel kivezérléséről"
Eddig dinamikáról beszéltél. Ha hangszerek arányairól tetted volna akkor nem szóltam volna semmit. De ez nem dinamika. ill az, ha leegyszerűsítjük a dinamika fogalmát két szélső érték közötti különbségre. Egyébként ha csak ennyit csinálnának akkor ezzel nem lenne akkora baj, de a hangszerek saját megszólaló dinamika tartományát is változtatják. Na ettől lesz igazán fos a megszólaló hang...
" Minden készüléknek van némi komprimáló hatása, a hangsugárzóknak még több,... "
Igen van. De ez torzítás. Amennyiben ez jelentősen befolyásolja a végeredményt akkor azt az eszközt ki kell kukázni. A hangszórók is csak akkor működnek limiterként ha túl vannak hajtva.
" Továbbá a zenehallgatási közegnek (pl. lakószoba) van egy alapzaja (ami általában jóval magasabb, mint a felvétel alapzaja)."
Már megint keveredés van a dologban. Egy felvétel alapzaját hogyan lehet összehasonlítani egy lehallgató közeg saját zajával???
"Ahogy emeled a hallgatási hangerőt, úgy nő az érzékelhető dinamika tartomány"
Ez így megint ok. De ha a környezeti zajküszöböt meghaladja a megszólaló legkisebb hangerejű hang, akkor a további hangerő növekedés nem hoz "érzékelhető dinamika tartomány" növekedést (fizikailag lehetetlen). Sőt egy bizonyos hangnyomás szint felett az emberi fül lesz az ami már kompresszorként fog működni. Azaz erősítő teljesítményben követel lényegesen többet a rendszer...
"Elég nagy baj lenne, ha néhány dB szintemeléstől túlvezérlődne egy broadcast átjátszó lánc."
Nem is ha analóg lenne a cucc. De nem az....
Üdv: DDL
Messziről jött ember azt mond amit akar. http://logout.hu/blog/ddl/index.html
-
orbano
félisten
válasz schawo #16711 üzenetére
Vagy pl. az utcazaj (bár ez a lakhelyét ismerve kizárható tényező)
Sajnos az otthoni hifimen nálam is ez van a komolyzenékkel. De a kocsiban már minden rendben. Tippem szerint az erősítőm gyenge ezekhez a hangszórókhoz. Jó lenne itthonra is egy olyan bivaj méregzsák mint a genesisA vér nem válik VAZZE!™
-
DDL
őstag
-
#92251648
törölt tag
"Eddig dinamikáról beszéltél. Ha hangszerek arányairól tetted volna akkor nem szóltam volna semmit."
Végig jeleztem, hogy mikro- és makrodinamika a téma. A felvétel dinamikájában erősen benne értendő a hangszerek megszólalási aránya is."Már megint keveredés van a dologban. Egy felvétel alapzaját hogyan lehet összehasonlítani egy lehallgató közeg saját zajával???"
Nem összehasonlítjuk, hanem kénytelenek vagyunk figyelembe venni őket, mint a megszólaltatható dinamika egyik korlátját."De ha a környezeti zajküszöböt meghaladja a megszólaló legkisebb hangerejű hang, akkor a további hangerő növekedés nem hoz "érzékelhető dinamika tartomány" növekedést (fizikailag lehetetlen). Sőt egy bizonyos hangnyomás szint felett az emberi fül lesz az ami már kompresszorként fog működni. Azaz erősítő teljesítményben követel lényegesen többet a rendszer..."
Ez így korrekt, csak azt hiszem, igen kevesen hallgatnak olyan hangerőn zenét otthon, hogy ott ne legyen hatása a zajküszöbnek."Nem is ha analóg lenne a cucc. De nem az...."
Valóban ritka az analóg lánc, de a digitálisban is szoktak némi tartalékot hagyni pont a túlvezérlés elkerülése céljából. TV és rádió stúdiókban sem a 0 dB a cél, hanem általában -12 dB. A végső jelszintet csak a feladó ponton adják meg valamilyen processzor segítségével."Nincs vita, csupán szerintem ennél lényegesen összetettebb a dolog (pl. felvétel zajszint vs. lehallgató környezet zaja, hangszer arányok vs. felvétel dinamika tartomány stb.)"
[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
válasz schawo #16711 üzenetére
Abszolút nem. Hiába tudná kezelni a legnagyobb hangerőket is a lehallgató lánc, akkor is zavaró tud lenni az ember számára a túl nagy hangerő. Nagyon nagy dinamikával rendelkező zenéknél van, hogy kénytelen vagyok a szám közben halkítani, mert nem egyedül élek egy kertes házban...
(#16712) DDL:
"A hangszórók is csak akkor működnek limiterként ha túl vannak hajtva."Szerintem meg mindig, hiszen a kitéréssel ellentétes erő hat mindig a membránra. Ez józan ésszel már azt jelenti, hogy csökken a dinamika, nem kell ehhez túlhajtás.
-
titán
válasz orbano #16720 üzenetére
Pont ez egy fontos tesztelési szempont egy audiórendszernél, hogyan reagál nagy abszolút dinamikájú felvételekre (pl Boléro). Belövöd a a kis hangosságú részen, hogy a részletek jól hallatszanak, és ha a nagy hangosságú részeinek még élvezhetőnek kell maradnia.
De az abszolút dinamika szerintem sokkal kevésbé érdekes téma, mint a mikrodinamika, tehát milyen gyorsan tud váltani hangosságot.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Auratech
őstag
A valós dinamika minden láncon kritikus lehet. Egy nagyzenekar karmesteri pultja mögött mérve, hallgatva a dinamika épp olyan elviselhetetlen az utcáról becsöppenve, mint egy rendes leképezésű hifinél. A koncertesemény teszi normálissá.
A technikailag jó lehallgatás akkora hangerőn(végerősítési csillapításon) történik, hogy a felvétel dinamikája beleférjen a sugárzók paramétereibe/felbontásába fenn és lenn. Nagy hangtisztaságú lesugárzásnál a "hangerő" élmény, nem kínos. Ha egy nagyzenekar szól a szobámban, bakker az bizony hangos lesz!Auratech Field Recording
-
KMT
addikt
válasz orbano #16722 üzenetére
Ha szerinted a 717 és a 718 nem ugyanaz, akkor inkább hagyjuk. Nyilván azért hangos nagy kivezérlésen, mert a halk részekhez van belőve a hangerő.
(#16723) schawo:
Mi az, hogy élvezhető?
Abban egyetértünk, hogy akkor "jó" a rendszer, ha a felvételen lévő dinamikát teljesen visszaadja. De az, hogy nekem arra kell "figyelni", hogy mikor csönget be a szomszéd, az minden, csak nem élvezhető zenehallgatás. Sajnos én ezt nem tudom kikapcsolni. Még rosszabb, ha nem egyedül vagyok itthon. -
PuMbA
titán
válasz orbano #16687 üzenetére
Az eddigi legjobb cucc amit hallottam az Audinst HUD-MX1 + AKG K601, de én nem vettem észre, hogy sokkal több lenne a dinamikája, mint a Videotonnak vagy a telefonos überbrutál láncomnak.
"És azért a W200 + agybadugós füles... nem akarlak megsérteni, de nem éppen a dinamika és részletgazdagság csúcsa"
Ez így van, de én részletességi szintet nem tudok megkülönböztetni valamiért (vagy csak szar számokat hallgatok), mert nekem az AKG K601 sem adott több részletet, mint a Videotonom vagy az agybadugós fülesemmel közepeket összehasonlítva (a mély és a magas tartomány erősen hiányos) Majd valamikor meghallgatok egy hi-end cuccot, hogy mi a helyzet, mert ha ott sem lesz változás akkor tényleg hülye vagyok.
"De ha a mikrodinamikát akarod kóstolgatni, akkor ajánlatosabb mondjuk egy Muddy Waters - Folk singer. Na abban vannak neszek elég rendesen, ahogy épül a rendszerem, úgy jönnek elő a kis zörejek"
Már le is szedtem, ütős master és a zene is jó
KMT: "Amúgy nem tudom, mi olyan nagy szám azon a doboláson. Ennél még a Phil Collins - In The Air tonight-ban lévő dob is jobban odaszab."
Szerintem ugyanolyan jók
Shufny: Hát igen, régen még a rap-nek is volt dinamikája.
baluka26: Nekem is sok kis dinamikájú kedvenc zeném volt, de áttértem ezekre a dinamikusabb számokra. Egyre jobban kezdett fáradni a fülem (érdekes, hogy régen semmi bajom nem volt tőlük) és többet kezdtem hallgatni nagyobb dinamikájú számokat. Ezek után meg már...
-
orbano
félisten
csak egy példa: rengeteg erősítőnek javul a dinamikája, amikor feltekered a hangerőt. jobbak kisebb hangerőn is tudják hozni ugyanazokat a viszonylatokat, nem vesznek el a semmibe úgymond a halkabb részek. simán lehet, hogy a Te rendszeredben is ez a helyzet. komolyzenét az itthoni rendszeren, ahogy Te sem, én sem tudok élvezni olyan esetekben, amikről beszélsz. A kocsimban pedig este a szomszédom ablaka alatt kussban is hihető hangerő-arányokkal tudom hallgatni a zenét.
A vér nem válik VAZZE!™
-
orbano
félisten
Most ez így csak egy vak tipp, de szerintem az az Audinst messze nem az a kategória. Aminek így látatlanban nem örülök, mert van egy olyan érzésem, hogy drágább lesz megetetni a fülesemet zenével, mint gondoltam
Egyébként fura: feltekertem az erősítőmet 2/3 hangerőre, így mint ha jobban szólna a hangfalakkal. Viszont így meg a füles szól eszement élettelenülegyébként el tudom képzelni, hogy azért nem hallod a difit, mert nincs akkora nagy még, és egyszerűen nem tudod valójában mire kéne odafigyelni. Nekem is csak úgy tűnt fel, hogy a kocsiba csúcskategóriás erősítő került, ami óriási kontrasztot mutat az itthoni kis soványsághoz képest.
[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
KMT
addikt
válasz orbano #16729 üzenetére
Nono, akkor te nem a szó helyes jelentésében használod a dinamikát. Az erősítő max nagy hangerőn csökkent dinamikát.
Kis hangerőn az alapzaj (nem a lejátszó láncé, DDL...), ami a korlátozó tényező. Ehhez jön még hozzá a hallásod átvitele, ami miatt jobbnak érzed a zenét hangosan. De ez nem a szó szerinti dinamika.[ Szerkesztve ]
-
AMDFan
addikt
válasz Shufny #16737 üzenetére
Katasztrófa. Sajnos az In Flames a R2R óta szerintem egyre rosszabb felvételeket ad ki.
De az idei album zeneileg se egy nagy szám. Semmi előremutató, semmi egyedi. Pedig nagyon reméltem, hogy a Pendulummal való közös munka után megint dobbantanak egy nagyot és tátva marad az emberek szája. Sajnos nem -
ManY
senior tag
Muddy Waters - Folk singer-t meghallgattam es nagyon szepen szol szo koszi
rafogok szokni
In Flames az egy elvadult hallgathatatlan.....
Kicsit ertekelhetetlen fobbkepp hogy nem ertem mit mondd, bar ez az en bajom...
gondolom vannak itt bizonyos emberek akik szorol szora ertik...
De zeneileg nem tetszik meg melle nem is ertem, igy nekem tok felejtosJaaa... Tudtatok hogy Bruce Willis zenel es nem is rosszul ?
erdemes rakeresni...[ Szerkesztve ]
-
L4D1K
őstag
In Flames az egy elvadult hallgathatatlan.....
Kicsit ertekelhetetlen fobbkepp hogy nem ertem mit mondd, bar ez az en bajom...
gondolom vannak itt bizonyos emberek akik szorol szora ertik...
De zeneileg nem tetszik meg melle nem is ertem, igy nekem tok felejtosEsetleg próbáld meg elolvasni a szövegeiket, hidd el nagyon jók! Ha csak a szöveg miatt értékelhetetlen számodra, tessék: [link].
AMDFan
Mi az új album címe? A Pendulum mix óta nem hallottam felőlük...
[ Szerkesztve ]
# ANTAL Tuning #
-
SZKEBE75
senior tag
Szevasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni.
Keresnék hangkarit v. bármit 10-20e között csak sztereó zene hallgatásra,mit ajánlnátok?pc/N100DC-MZ/X-JCAT-MZ/X-Daphile--RME ADI 2 DAC fs-MZ/X---Focal Alpha 50 Evo---IE 900 -- viablue
-
SZKEBE75
senior tag
Hangkártya után érdeklődnék,a v. valami alatt pedig a külső dac-ra gondoltam,erősítő hangfalak megvannak.
Kollégámnak rakok össze gépet ,ennyi a kerete rá.
Auratech
jó topikban járok,v. van külön ezzel a témával foglalkozó?
[ Szerkesztve ]
pc/N100DC-MZ/X-JCAT-MZ/X-Daphile--RME ADI 2 DAC fs-MZ/X---Focal Alpha 50 Evo---IE 900 -- viablue
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- Dell 7920 2x Intel Xeon Gold 6148 (80 szál, 3,7GHz), 192GB - 1,5TB DDR4 ECC, 1TB NVMe SSD 1400W, ÁFA
- Exklúzív! Ilyen SEHOL MÁSHOL NINCS! MAGIC MOUSE KÉK! BLUE!
- HP OMEN Gaming 16-xd0009np - ÚJ 16" FHD GAMER laptop - Ryzen 7-7840HS, 16GB, 512SSD, RTX4050 (6GB)
- ARCTIC Liquid Freezer 360 II A-RGB rev.3 ( Garancia )
- NAD M25 7Ch Master Series végfok végerősítő