- A Panasonic is nyit a TiVo okostévé rendszer irányába?
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Computex 2024: teljesen integrált hibrid hűtéssel közeleg az MSI új csúcs-VGA-ja
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- GoPro Topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- TCL LCD és LED TV-k
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Hobby elektronika
- Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
Hirdetés
-
Még erősebb lehet a Dimensity 9400
ma A legfrissebb információk alapján a forgalomba kerülő szett órajele magasabb lehet a teszteken látottnál.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rengeteg csatlakozó van a HP legfrissebb, irodai célú monitorgóliátján
ph A Series 7 Pro termékcsalád 24:10-es képarányú képviselője ugyan 60 Hz-es, de rendkívül jó felszereltséggel büszkélkedhet.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SunMount3r
nagyúr
Azért a "kettes" képen nagyon előjön a különbség. Itt megint csak a natív SDR-re szavaznék. Lehet tovább folytatni a szokásost, hogy "ez már ízlés kérdése", de szerintem ezen már pont annyira, hogy nem.
-
thomasrc
tag
válasz SunMount3r #33102 üzenetére
Ha már felmerült a színbeli eltérés (egyébként tök jó, hogy ezt valaki észrevette ), akkor csináltam összehasonlító képeket arról is, ezúttal már contrast recovery nélkül.
https://imgsli.com/MTUwOTA4/0/1
Ezek random képkockák az első epizódból. Arra próbáltam csak figyelni, hogy legyen olyan tartalom a képen, aminél szerepet játszik a színárnyalat (arc, homok, égbolt, tűz).
Amit látni kell, hogy az SDR változat képe vöröses árnyalatú, míg a HDR->SDR konverzió képe zöldes.
Én jelenleg lum_method-nál a sep custom beállítást használom, ami nem deszaturálja a képet (legjobban a tűz lángnyelvein látszódik), ezért egyértelműen látszódik a zöldes árnyalat.
Egyébként az a megfigyelésem, hogy SW filmeknél a deszaturáló dumb + hue corr. közelíti legjobban az SDR képi világát, annál a zöldes árnyalat nem érvényesül annyira a deszaturálás miatt, de a vöröses árnyalatot az sem rakja rá. Nekem az a következtetésem, hogy az SDR kiadás képe tudatosan vörösbe van húzva, hogy a bőrszínt feldobja, én legalábbis nem tudom elképzelni, hogy az összes algoritmus hibásan zöldbe húzná a vöröset a HDR verzió tone mappingje során... De az valóban tény, hogy a HDR->SDR változatnál nem annyira kiemelkedő a bőrszín.
-
thomasrc
tag
válasz Khaosz55 #33104 üzenetére
Így van nálam most beállítva:
A legnagyobb különbség, amin változtattam, az talán jobb oldalon az alternative histogram bekapcsolása. Egy pöppet világosít a csúcsfényeken.
A lum_method továbbra is ízlés kérdése szerintem. A sep custom, a norm, a max mind jónak tűnik, egyikre sem tudom azt mondani, hogy van közöttük legjobb vagy legrosszabb. A különbség a nagyon szaturált színeknél és a csúcsfényekben van, ahogy nézem.
https://imgsli.com/MTUwOTk2/0/1
(lényegi rész: háttérben a függöny)A dumb+hue-t is beraktam az összehasonlításba érdekességképpen. Az olyan értelemben jó, hogy természetes képet ad, de deszaturálja a képet. SW sorozatoknál azt tapasztaltam, hogy ez közelíti meg legjobban az SDR kiadás képi világát, de csak emiatt szerintem nem érdemes fixre beállítani. A stim-et is csak érdekességképpen raktam be, mert az sem tűnik rossznak. A többit vagy nem próbáltam vagy világosítanak a képen, ami nekem nem tetszik.
Ui.: Egyébként tényleg jó az imgsli, nekem is tetszik. Régebbről már emlékeztem rá, hogy volt ilyen képfeltöltő oldal, de csak azután találtam meg újra, hogy valamelyik av forumon így linkelte be a képét.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
Én azt szörnyen egyszerűen csinálom. MPC-BE van nálam. A "Vegyes" beállításoknál be van pipálva a "Gyors keresés (kulcspozícióban)" és a "Lejátszó" beállításoknál az "Új folyamat minden fájlhoz", legalábbis ameddig így mentegetek, hogy tudjak ugrálni a fájlok között.
A kép mentése annyi, hogy a videót nem indítom el, csak rábökök egy időpontra az idősávon, majd ALT+I-vel elmentem a képet. Ezután megnyitom a film másik verzióját és ugyanarra az időpontra rábökök a keresősávon és azt is kimentem. Ha a két videón azonosak a keyframek, akkor a két kép ugyanaz lesz. Ha eltérés van, akkor macerásabb, mert CTRL+nyilakkal lehet keresgélni az egyező frame-t, ha precíz akarsz lenni. Olyat láttam még, hogy valamelyik verzió néhány másodperccel hosszabb vagy rövidebb, olyankor ezt az eltolást bele kell kalkulálni, de esélyes, hogy olyankor a keyframek is mások lesznek.
-
SunMount3r
nagyúr
válasz tutitibi #33111 üzenetére
Épp arról szól itt a fáma, vagy már hetek óta, hogy az összehasonlítások alapján, nagyon nem mindegy, milyen render-előt használunk és főleg az nem, milyen beállításokkal a HDR->SDR konverzióhoz. Én már kb. meggyőződtem róla (lásd feljebb), hogy az MPC renderer konverziója hagy jócskán kívánni valót maga után (legalábbis az egyéb alap videó beállításokkal).
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz SunMount3r #33112 üzenetére
Én sem használom, nem jött be. Maradtam a madvr-nél.
-
Atomgeszi
veterán
Mit lehet kezdeni azzal, ha ilyen fura képarányú a lejátszott film/sorozat? Olyan mintha bele lenne közelítve, pedig madVR-ben a zoom controlnál nincs pipálva semmi. A jobb klikk, képaránynál pedig alapértelmezett van, a nagyításnál sincs semmi.. de mégis valamiért mintha bele lenen közelítve az egészbe, hogy kitöltse a képernyőt. Mi állíthatódott el?
-
-
Atomgeszi
veterán
válasz Khaosz55 #33117 üzenetére
Köszönöm. Sajnos csak teljes gyalu segített.. szimpla restore nem.
Most viszont elment az összes beállításom, és már nem tudom, hogy mik voltak azok.
A chroma upscaling
image downscaling
image upscaling
résznél mit kell állítani a legjobb képminőség elérése érdekében, már amit még bír a hardver? -
tutitibi
senior tag
válasz SunMount3r #33112 üzenetére
Miért kell HDR-SDR konverzió ? Pl. , nekem van HDR kijelzőm , ha nem lenne lehet akkor lenne értelme ?
-
SunMount3r
nagyúr
válasz tutitibi #33120 üzenetére
Az egyik oka LEHET, hogy nincs HDR-es megjelenítő, de az UHD jobb kodek-je, nagyobb bitrátája és felbontása miatt van aki úgy gondolja, hogy érdemes lehet az UHD HDR-t SDR-re konvertálni.
A másik oka meg az LEHET, hogy van ugyan "valamilyen" HDR-es megjelenítő, de az nem képes eléggé jó minőségben megjeleníteni a HDR-es videókat. Így lehetséges, hogy a HDR->SDR konverzióval jobb képminőség érhető el.Azért írtam, hogy csak LEHET, mert ezek eléggé bizonytalan és kérdőjeles dolgok a konverzió technikai bonyolultsága miatt.
-
Khaosz55
addikt
KB 5-10X kevesebb lumen van a projektorban a TV-hez képest. A projektor gyártóknak is van saját belső szoftvere, hogy meg tudják jeleníteni valamilyen mód a HDR-t. Tehát ott is van konverzió vagy átalakítás-módosítás. Ha jól tudom a JVC-nek a legjobb ebben, viszont ott sincs annyi lehetőség mint a madvr-ben.
-
m3ss
veterán
hello, egy kis madvr dmt?
van-e vkinek 1060 gtx kartyaja? kivancsi lennek, hogy mennyivel jobb, mint a 1050 ti madvr-re. (hdrmeasure165)
fo problemam az az, hogy a rendering / trade quality for performance ful alatt levo "compromise on HDR tone & gamut mapping accuracy" cuccot be kell pipalni ahhoz, hogy a hdr ful alatt a "highlight recovery" aktiv legyen.
highlight recovery nelkul nalam sok hdr film alatt kiegnek a csucsfeny kozeli tonusok.
ha viszont bekapcsolom ezeket, es mellette a contrast recovery is be van kapcsolva akkor mar nem birja a 1050ti. pedig a contrast recovery is kell, mert szemmel lathato a hatasa..ilyen beallitasokkal meg Jinc kornyekere rakott chroma upscaling, image up/downscaling mellett is elfogy a kartya.
ha "compromise on HDR tone & gamut mapping accuracy" es highlight recovery disabled, akkor NGU sharp aljat is tudja.
szoval ha vki esetleg reszelgette a 1060 gtx-et, vagy hasonlo kategorias kartyat meselhetne nekem..https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
válasz Atomgeszi #33118 üzenetére
ebben a tutorialban irjak, hogy kb melyik beallitas mekkora terhelest jelent. de ki kell kiserletezned. nezed ctr+j-vel lejatszas kozben a rendering idoket.
#33105thomasrc avsen lattam a beallitasaidat mar korabban, en is azokbol indultam ki
a dynamic target nits meg a no compression limit beallitast mi alapjan lotted be, mik ezek pontosan?[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
m3ss
veterán
hmm megnezem majd kikapcsolt contrast recoveryvel a vilagos jeleneteket, amiket irtok korabban. latom ti lelkesen screenshotolgattok, en ennyire nem merultem bele. de eloszor ezt a dynamic target nitst szeretnem megerteni, hogy a display peak luminance-hez kepest ezt hogyan erdemes allitani.
ti amugy ilyen villogast nem tapasztaltatok? neha latom arcborokon, sargas/feheres megvilagitasu dolgokon..olyasmi mint projektor izzoknal a "bulb flickering" csak nem erinti egesz kepernyot. minap mintha eltunt volna, lehet a flicker protection? azt bekapcsoltam par napja.https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
-
thomasrc
tag
Én a papírformából indultam ki, tehát először a display peak luminance-hez beírtam, amit a colorimeter kimért a projektoron.
Utána fogtam több filmet, aminek beszereztem az sdr és a hdr változatát is, majd az sdr-t referenciaként használva elkezdtem nézegetni, hogy mit mutat a hdr->sdr konverzió. Láttam, hogy a kettőnek köze nincs egymáshoz...
Szóval a dynamic target nits sorral elkezdtem játszadozni, hogy érzetre megközelítőleg azonos legyen a konverzió képe az sdr-ével a lehető legtöbb jelenetben.
Úgy érdemes kísérletezni, hogy a filmben keresel nagyon sötét, nagyon világos és vegyes megvilágítottságú jeleneteket és azokat hasonlítod az sdr képéhez, már ha ugyanez a célod, mint ami nekem is.
Én azt tapasztaltam, hogy a dynamic target nits a világos jelenetek expoján változtat sokat, a no compr limit pedig a sötét jeleneteken, ezért ilyen jeleneteknél állítottam be első körben, ha jól emlékszem ilyen 30-120 körüli értéket. Utána újracsekkoltam több jeleneten, majd néztem vegyes megvilágítottságú jeleneteket, ahol a két értéket variálva próbáltam még az árnyékos területeket és a világosakat sdr-hez minél azonosabbra belőni. Nekem így az jött ki, hogy 48 nits mellé a 20-80 ad hasonló eredményt a filmek többségénél egy-két kivétellel (amiket eddig megnéztem).
Ha nem az a célod, hogy az sdr képét utánozd le, akkor is áll ez, tehát hogy ha az árnyékos részek expoján akarsz emelni, akkor csökkentsd a no compr limitet, ha a világos részek expoját akarod növelni, akkor csökkentsd a dynamic target nits-t és fordítva (expo csökkentéséhez növeld az értékeket).
Hogy pontosan milyen algoritmust paramétezel ezzel, azt szerintem csak a fejlesztő tudná megmondani... A legjobb leírás amit találtam róla az annyit mond, hogy "a hdr effekt mértékét állítod vele".
Amivel még lehet játszadozni expo ügyben az a don't add peak nits (előnye, hogy csak a világos részek expoja nő meg tőle, az árnyékos részek maradnak érintetlenül, de ez úgy tapasztaltam, hogy nagyon szórt eredményt ad; valamelyik filmnél jó, valamelyiknél már zavaróan fényes képet eredményez) és jobb oldalon az alternative histogram (csúcsfényeket egy kicsit világosabbá teszi).
Illetve a lum method-oknál van amelyik sötétít, van amelyik világosít kicsit a képen, de hamarosan jön az új teszt build, amiben elvileg lesz valami variálás itt, szóval ne menjünk bele.
-
thomasrc
tag
GTX 1060 3GB-os változat van nekem. Nyugodt szívvel nem tudom ajánlani. Nekem a hdr filmek lejátszása már kimaxolja a gpu-t, igaz én 3dlut-al és a copy-back módban használom, mert a feliratpozicionáló részét is használom. A kimaxolás azt jelenti, hogy 24 fps uhd anyagot még elbír 25 ms körüli renderidőkkel, de a hfr demoanyagok már szaggatnak. Az említett compromise... bekapcsolásával még talán éppen elbírná a hfr-t is megfelelő beállításokkal, de nem vagyok hajlandó bekapcsolni, mert teljesen elrontja a színeket.
Egyébként a highlight recovery-vel vigyázz, mert látszólag állít vissza részleteket, de én azt vettem észre, hogy belenagyítva kiégéses artifacteket is generál a képre. Lehet, hogy lum_method függő és adhat jó eredményt is, ezt viszont már nem teszteltem.
Ha nem tűröd a kiégéseket, akkor esetleg próbáld meg valamelyik max lum_method-ot használni, hátha segít. A fejlesztő a napokban azt írta, hogy max-ok közül a max3-at és a max3 54-et fogja megtartani valószínűleg a jövőben, de lehet, hogy átnevezi a következő build-ben, mert vak tesztet akar csináltatni... Szóval ez a komment sem biztos, hogy jövőtálló lesz.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
válasz Khaosz55 #33133 üzenetére
Mindent én sem tudok, de ha nyárig nem születik ilyen iromány, akkor összedobok valamit. Igazából én egy wiki-re gondoltam, mert a test buildek változhatnak és annyi témakör van madvr-el kapcsolatosan, hogy egyetlen írásban lehetetlen összefoglalni. Szerintem a fő probléma itt az, hogy a neten fellelhető írások nagy része nem naprakész. A test buildekről meg konkrétan semmi nincs, ott egy 800 oldalas fórumtopikot kellene átolvasni, hogy teljesen képbe kerüljön az ember mindennel (ilyenre még én sem vállalkozok, pedig 200 oldalnyi hozzászólást már átnyálaztam belőle).
-
m3ss
veterán
válasz thomasrc #33132 üzenetére
na alakulunk
nullara rakott no compression limittel meg max fenyerore allitott dynamic target nitsel vegre a vilagos jelenetek is jok. egyelore olyan f*szan nezett ki, hogy nem is akartam allitgatni.
dumb+hue tenyleg alulszaturaltnak tunik, max 3 54-et hasznalom most...de ahogy latom kijott uj hdrmeasures? linketek van hozza?
contrast recoveryvel tenyleg vigyazni kell..de ahogy latom vilagos jeleneteknel ez nem kimondott klasszikus kontraszt..sotet jeleneteknel meg csak-csak, de vilagosabb jeleneteknel olyan mintha plusz reszleteket is elohozna..mint a dynamic contrast nik software foto editalo progiban.
ugyhogy most log very low-on vagyok..igy sztem nem kell highlight recovery sem. ami durvan megeszi a gpumat jelen beallitasok mellett..
compromise hdr gamut tenyleg off-on az igazi.
vajon chroma upscaling, image downscaling, image upscaling harmasbol hogyan erdemes priorizalni 2160p tartalomhoz? sok helyen azt olvasom, hogy kar a chromat tolni, mert nem lesz eszreveheto film kozbenamugy miert 25 ms koruli renderidoket celzol meg? nalam most 38-39 ms korul van, ez vsync mellett kb 80 percenkent eredmenyez egy frame dropot.
performance tradeoffok hdr luminance kivetelevel untick, dithering error 2,
chroma jinc, image down ssim 2d 100%, image up ngu sharp.
viszont nvidia control panelt nem tudom 12 biten hasznalni rgb mellett., csak 8 biten. vmiert nem ad kepet a vetito, csak 23hz mellett 2160p-n. nem ertem mi miatt. vajon ezzel veszitek vmit erdemben?[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
thomasrc
tag
Hétvégére ígérték az új buildet, de mivel febr. 1-én lejárt a mostani, ezért írja ki az üzenetet.
A legfrisebb info az, hogy a dumb várhatóan ki lesz véve, mert a konszenzus alapján valóban nem jó algoritmus. A max3 54 tűnik a befutónak, de alatta green: 1000, red: 850, blue: 600, max3 lum: 150 paraméterekkel (most vagy ezek lesznek a default értékek vagy ezek lesznek hardcode-olva állíthatatlanul; számomra nem volt teljesen világos a tájékoztatás ezen része). A red-nél még megy a dillema, hogy 850, 900 vagy 875 legyen. Ezen kívül a sep-et tervezik még biztosan megtartani meg még talán 1-2 algoritmust.
Scaling: Chroma-ra én NGU-t használok, Downscaling-re SSIM-et, Upscaling-re a régi időkből Jinc van beállítva, de ez utóbbiban bizonytalan vagyok, hogy a legjobb-e. Nagyon nem nézek alacsony felbontású videókat, így nem igazán foglalkoztam vele tüzetesebben.
Egyébként ha fullhd a kijelző és módosítatlan méretben nézed a videót, akkor uhd hdr releaseknél már nem történik chroma upscaling. ctrl+j-vel meg is tudod nézni, hogy csak image scalinget ír ki, chroma-t nem (persze rakd ki teljes képernyőre előtte a videót). Chroma downscaling-et meg, ha szükség van rá, akkor nem tudod külön állítani, arra ha jól tudom, akkor az image upscaling-ben beállítottaktól függően bicubic-ot vagy dxva-t fog használni.
> "amugy miert 25 ms koruli renderidoket celzol meg?"
Hát, igazából 10-13 ms-ot céloznék meg, mert projektor mellett ott van egy monitor is, amin a smooth motion-t használom. Olyankor ugye a vsync ideje is fontos, nem csak a frame interval. Most ez úgy alakult, hogy ha uhd hdr filmeket lejátszik 20-25 ms renderidővel a kártya, akkor hagyományos/gyengébb kódolású tartalmaknál még megvan ez a 10-13 ms körüli érték, így még jó vagyok a monitoron is, mert ott amúgyis olyan tartalmakat nézek, nem filmeket. Lehet, hogy lenne értelme még extra profilokat létrehozni és még jobban kimaxolni a videokártyát, de egyelőre nem tudom érdemes-e foglalkozni ezzel. Én inkább videokártya vásárlás irányába gondolkodom, mert a magas frame sebességű uhd hdr tartalmak kompromisszum nélkül amúgy sem mennek, márpedig a jövőben azt is szeretnék majd nézni néha. Jön majd pl. az Avatar 2, jó lenne újranézni a Hobbit-ot is hfr-ben, stb.
[ Szerkesztve ]
-
m3ss
veterán
válasz thomasrc #33136 üzenetére
attol mukodik meg gondolom, hogy kiirja ezt az uzenetet
max3 54 tűnik a befutónak, de alatta green: 1000, red: 850, blue: 600
akkor ezeket az ertekeket erdemes hasznalnom az elozo builddel amig ki nem jon az uj?2160p-ben nezem a filmeket, 2160p-t is, 1080p-t is felkonvertalva. amugy csak pixel shiftes vetito, nem nativ 4k.
akkor azert jobban birja a 1060 a madvr-t, ha te ilyen jo rendering idoket kapsz. lehet nekem is megerne cserelnem, alig dragabb ez a kartya, mint a 1050ti. kerdes azok mennyire csendesek, mert ennek szerencsere nem hallom a hangjat film kozben. most jut eszembe te nem 2160p-n vagy, valszeg kevesbe terheli neked a gput.
en azert a 3 filmert nem vennek kartyat. plane, hogy ezeket 3d-ben kell nezni visszabutitom majd a madvr-t ha veletlen hfr tartalmat neznek...ha jatszanek pc-n rogton maskepp gondolkodnek[ Szerkesztve ]
https://www.instagram.com/jozsef.beko/
-
thomasrc
tag
Kipróbálhatod azt a paraméterezést is, ha gondolod... Kicsit fényesebbé teszi a világos területeket és más a bőrszín, ez a két legnagyobb különbség, amit én látok. Majd kiderül tényleg bekerül-e a következő buildbe.
Ha felkonvertálva nézed, akkor az NGU az bőven jó a chroma-hoz. Általában az Anti-Alias és a Sharp szokott elhangozni mindenhol, de én bevallom nem látok képi különbséget közöttük. Megszokásból a Sharp-ot használom High-on, de ahogyan írtad, a színre nem annyira érzékeny a szem, ezért ez lenne az első, amin spórolnék renderidőben.
Ha jól értem, akkor 2160p-t fogad a kijelző, tehát nálad uhd hdr anyag esetén nem is kell image downscaling, mert natív felbontásban megy a film? Ha ez így van, akkor megspórolod a leskálázást, ami elég sok renderidőt jelent. Lehet, hogy nálad a GTX 1060 így jobb renderidőt adna.
[ Szerkesztve ]
-
Atilla001
senior tag
tudom hogy csak kötözködés, de igen csak meg kell kérdenem valamit. Van egy (nagy valószínűséggel) letöltött film. Valaki valahogy x paraméterekkel elkészíti a konténert. Ti elkezditek bitenként állítani, hogy hogy lesz szép a film az aktuális megjelenítőn? Mert ha állandó a konfig, akkor egyik film sem lesz jó. Ha mindenhez állítani kell akkor fél nap konfig 2 óra filmnézés. Nomeg mi az etalon? Mihez konfigoljátok a lejátszót? Nekemígyteccikre? Vagy van alapja, mint a kalibrálásnak? Olvasom a litvániákat, de nekem úgy tűnik mindenkinek a saját izlése jelenik meg akár jelenetekre bontva. Néztek filmet is? Mindig az jut eszembe mikor a hifista a legbaróbb cuccot akarja összedobni, de még csak a demo konfig lemez szólt a rendszerben.
[ Szerkesztve ]
Védd a természetet!
-
Khaosz55
addikt
válasz Atilla001 #33139 üzenetére
Ezt adom is, és igazad is van, csak egy dolgot kell érteni, hogy natív 4K projektoron jobb a kép natív 4K anyaggal mint FHD-vel. A natív 4K anyagok meg szinte mind HDR. A TV-ben is van tone to map illetve az összes HDR projektorban, hogy valahogy mégis elfogadható képet csináljanak. Most annyi történik véleményem szerint, hogy nem a projektorra van bízva a tone to map, hanem a PC-re. És nem kicsit működik jobban szerintem.
A HDR nem én akartam hanem a nép képébe tolták.
Tehát akkor fordítva is fel lehet tenni a kérdést. Ha nem használom a PC-n tone to map-ot hanem HDR-ben küldöm ki a jelet és a projektorra bízom az mennyivel eredetibb megjelenítés ? A projektor a vagy TV-ben lévő tone to map is belenyúl a HDR képbe, azt a gyártó konfigurálja a neki tetszik értékre és sok lehetőség nincs a változtatásra. A JVC új FW, kapott egy opciót hogy a tone-to map 3 fokozatban állítható és ennyi. Váltogathatsz, hogy melyik világosítás tetszik HDR-ben.Amúgy is ha eljutunk majd oda, hogy kb 120"-ban 1000nites HDR filmet tone to map nélkül meg lehet nézni mert megvan a fényerő legyen az TV vagy projektor, akkor az első film megnézése után kb megvakul mindenki, de hogy nem fogja magát jól érezni az tuti. A 4K-ról meg lemondani nem akarok.
[ Szerkesztve ]
-
thomasrc
tag
válasz Atilla001 #33139 üzenetére
A problémakör összefoglalva a következő:
* Mai világban már elterjedtnek számít az UHD kiadás.
* Az UHD kiadás magasabb színterű, de egyben HDR is.
* Projektorok és TV készülékek között is van már, ami megközelíti vagy tudja a P3 színteret.
* Aki abban a szerencsés helyzetben van, annak már natív 4K a megjelenítője.Ebből következik, hogy:
1) Aki ki akarja használni a natív 4K felbontását a megjelenítőjén, az elfelejtheti a FullHD kiadást a felskálázás szükségessége miatt.
2) Aki ki akarja használni a megjelenítőjének a nagyobb színtér lefedettségét, az elfelejtheti a FullHD kiadást, mert azok rendre BT 709-ben vannak.
És az 1) és 2) kombinációja, ha valaki olyan szerencsés helyzetben van, hogy mindkettőt teljesíteni tudja a megjelenítője.
Mi marad, amiből dolgozni lehet? Az UHD kiadás, ami balszerencsénkre HDR.
Itt jön a dilemma, hogy akkor vagy nézi natívan HDR-ben a filmet a néző, amit vagy nem szeret a fényáradat miatt vagy a megjelenítője nem képes rá, ezért muszáj tone mappelni a képet.
Tone mapping: Ha a néző elégedett az úgymond gyári megoldásokkal, pl. JVC, MPC VR, stb., akkor örül, mert itt megáll a történet.
Ha nem örül, akkor madVR-nél lyukad ki, azt viszont be kell konfigurálni normálisan, mert a gyári beállítás arra megy rá, hogy kimaxolja a HDR effektet a képen belül, ami eléggé fura képvilágot eredményez (szerintem, de elfogadom, hogy valakinek ez is tetszhet és akkor a történet nála itt áll meg).
Tehát odáig eljutunk, hogy bekonfiguráljuk rendesen. De a leírások rendszerint elavultak, nem a hdr->sdr konverzióra mennek rá (ami nekem a célom) és dokumentáció sincsen.
Marad az, hogy kiindulunk egy elfogadhatónak tűnő konfigurációból és végigteszteljük az opciókat, hogy melyik milyen hatással van a képre. Ehhez idő kell, tesztelés és igényesség, hogy a végeredmény ne egy képi hibáktól hemzsegő tone mapping legyen.
Szerintem a madVR van annyira jó, hogy megérje ezzel tökölni, csak a test build kezdete óta 800 oldalnyi fórumoldal telt el, ezt beérni nagyon sok idő kell. Igazából az járt a legjobban, aki a kezdetek óta részt vett a tesztekben, mert így tisztában van vele, hogy mikor hova nyúljon és mikbe lehet belefutni.
> "Nomeg mi az etalon?"
Nekem az SDR kiadás az etalon, sőt, szerintem nincs is más, amit annak lehetne használni. A mozikba szánt konverziók nem érhetőek el, konszumereknek szánt konverzió sincs, pedig ezek lennének a legjobbak, ha léteznének, mert akkor nem kellene foglalkozni ezzel.
Elvi szinten az SDR kiadás tükrözi a rendezői szándékot a szabványossága lévén, tehát ha azt próbáljuk megközelíteni, akkor nem gondolom, hogy nagyon mellényúlnánk... Nekem ez a célom, hogy a kép közelítő legyen, amennyire lehet és filmnézés után néhány jelenetet át is szoktam nézni, hogy lássam mit mutat az SDR kiadáshoz képest. Most az, hogy az árnyékok kicsit sötétebbek, a világos részek kicsit világosabb, az nem érdekes annyira, de nagyjából ha hasonló, akkor az irány jó. Ebből látom, hogy a beállításaim lefedik-e a nagy átlagot vagy sikerült egy totál rossz filmet alapul vennem, ami eltér a többitől. Ha nem tartanék review-kat, akkor az kb. a vakban tapogatózás esete. Előbb-utóbb el lehet majd felejteni ezt az összehasonlítósdit, de ameddig nem biztos valami, addig jobb belenézni.
Pl. van, hogy egy filmnél meglepődök, hogy mennyire nem látszódik semmi a sötét jelenetekben a konverziós képen. Olyankor utólag rá szoktam nézni, hogy SDR kiadásban is ugyanígy ennyire nem látszódik semmi? Ha igen, akkor elkönyvelem, hogy OK a beállításom (néha egyébként ezen meg is szoktam lepődni, mert én a jelenetet máshogy fényeltem volna). Vagy ott van az a Boba Fettes kép, amire írtad, hogy nincs benne fekete. Arra én is pont azért néztem rá, mert nem tudtam eldönteni, hogy a félhomályt akarják érzékeltetni a fátyolosággal vagy a konverzió emeli ki hibásan a feketét. Ez egy kicsit paranoia, de minél többet hasonlítgat az ember, annál biztosabb lesz benne, hogy jók-e a beállítások. Én sem tervezem mindig ezt csinálni, csak így az elején, ameddig megjön a tapasztalat.
Egyébként lehet tényleg erős volt elvinni ebbe az irányba a topikot, ezzel egyetértek, de majd igyekszem kevesebbet hozzászólni a jövőben és lényegretörőbben.
-
thomasrc
tag
válasz Khaosz55 #33140 üzenetére
Hétvégére ígérték az új build-et, de febr. 1-én járt le a test build időtartama, ezért írja ki. Ha ritkán kilép lejátszás elindításakor, akkor azért van, mert lejárt a test build, ne foglalkozz vele, indítsd el újra a filmet... Azt olvastam, hogy volt, hogy egy rendezvényen a konkurencia madVR-t használt a saját HTPC-jének a demozásához, amit a licenszelése amúgy nem enged és utána tette bele ezt az időszakos korlátozást, hogy az ilyesféle visszaéléseket kiszorítsa. Ha jól tudom, akkor fél évig érvényesek a test buildek vagy ilyesmi.
[ Szerkesztve ]
-
Atilla001
senior tag
válasz thomasrc #33143 üzenetére
jaj, nem azt akartam mondani, hogy zavar a téma itt vagy nem ide való, sőt, én is szeretném a 1080p projektoron az UHD HDR filmet megnézni HDR-SDR konverzióban, de hogy nem akarok és itt a kulcsszó!: "Ez egy kicsit paranoia" azon pörögni hogy amit nézek 100% színhelyes az biztos. Én falusi módon az MPC-BE sajátját kapcsoltam be és a fényerőt megnöveltem 7 re és jól közelített az SDR-re. Ennyi.. jöhet a film (speciel ez a bullet train volt, hogy a többire mi lesz jó nem tudom még)
[ Szerkesztve ]
Védd a természetet!
-
thomasrc
tag
válasz Atilla001 #33146 üzenetére
Ja, igen, egy kicsit lehet, hogy elveszett a lényeg a sok összehasonlításban.
A színeket én önmagában nem nézem, azt szerintem nem is szabad nézni, mert az eltérő színterek miatt amúgy sem lehetnek azonosak. A tone mapping színpontosságában megbízok, hogy jó, amennyire jó lehet, hiszen az szénné van tesztelve már mások által.
Amivel foglalkozni érdemes az a kép tulajdonságai: Milyenek az árnyékos részek, milyen a minkrokontraszt a póló apró részletein, milyenek a csúcsfények a visszatükröződéseken, stb. Szerintem aki foglalkozott már fotószerkesztéssel az érti mire gondolok.
Például a lum_method-oknál az egy dolog, hogy milyen színt adnak, engem inkább az érdekel, hogy képi hibát ne okozzanak. A sep-nél például Khaosz (talán jól emlékszem) észrevett valamit, és utána már én is észrevettem a Boba Fettes képen hibát keresve, hogy jéé eltünteti az asztalon lévő tárgy árnyékánál a finom átmenet. Utána tudatosan rá tudtam már keresni avs forumon és kiderült, hogy igen, ez ismert jelenség, mert valamelyik színcsatornát klippeli (cserébe így tud világosabb csúcsfényeket adni). A max algoritmusok viszont ebben a jelenségben nem érintettek, tehát logikus volt azzal folytatni a tesztelést. A napokban olvastam, hogy várhatóan a max3 és a max3 54 lesz megtartva, mert az a max-nak az utódja, akkor már miért ne azt állítsam be, így jelenleg itt tartok. Csak így példaként írtam ezt, hogy lásd milyen gondolatmenet vezet ahhoz, hogy átállítsak valamit. Szerintem egy 50-100 körüli film után már lesz egy nagyon jó alapbeállításom, amihez már tényleg nem kell hozzányúlni, most idáig próbálok eljutni.
Egyébként nem vettem zokon a kritikát, de az is igaz, hogy nagyon elment a topik madvr irányába, így próbálok a jövőben kevesebbet írni ezzel kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
Khaosz55
addikt
válasz thomasrc #33147 üzenetére
Nyitni kell neki topikot, hiába UHD lejátszás része, ez már másról szól. Tegnap a gyerekekel a fekete párduc 2-t néztük. Én nem szeretem az ilyen filmeket, inkább nekik való. Volt egy rész a tóparton két sötét bőrű színésznő dumált éjjel. Átkapcsoltam HDR-re. Konkrétan kb alig láttam valamit a fejükből. A projektor nem gagyi, ALR vászon meg sötét környezet, ennek ellenére a részletek elvesztek.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topicban tilos a warez mindennemű formája!
Ennek értelmében nemkívánatos témák:
- filmek, sorozatok torrent- és egyéb letöltőoldalakon való fellelhetősége
- ki, mit, hogyan, mikor, milyen minőségben warezolt magának
- a különféle release-ek, illetve az azokat készítők munkásságának kitárgyalása
- másolási és egyéb védelmek kikerülése, rip-készítés, letöltött tartalmak konvertálgatása, szerkesztése
- Diablo IV
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Mikrokontrollerek Arduino környezetben (programozás, építés, tippek)
- Napelem - 100%-os támogatású pályázat
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Router gondok
- GoPro Topic
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- További aktív témák...
- Dell Latitude 7480,14",FHD,i7-6600U,8GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 - i5-7GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" HD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- iPhone 11 Pro 64 GB 88% aksival, hibátlan állapot (kártyafüggetlen)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest