- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Ülésezik a hardveregylet
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Házimozi haladó szinten
- Gaming notebook topik
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- OLED TV topic
- Vezeték nélküli fülhallgatók
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
gp Továbbra is szeptemberi premierrel számolnak a fejlesztők, reméljük több halasztásra már nem kell számítanunk.
-
PROHARDVER!
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
#31600896
törölt tag
1 szezont futott nyárigumi szettemet lecserélném nagyobbra. 195 65 R15, Matador Hectorra 3 típus. Szerintetek mennyibe tudnám elpasszolni kb.? Még újnak mondhatók, nagyjából 4000 km-t gurultam velük.
-
Anulu79
addikt
Szerintetek mitől néznek ki így a gyertyák a kocsiban? Ezekkel vettem de már tettem bele újakat.
Mk2 2007 1.6 benzin Ti-VCT az alany
-
nagyúr
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Anulu79 #16863 üzenetére
Arra valószínű ez a válasz (linkelt cikkből):
"Az olajos elszennyeződött gyertya figyelmeztet minket motorunk kopottságára. Az elkopott dugatyúgyűrűk miatt a motor felhordja az olajat. Jobb esetben ’’csak’’ a szelepszár szimeringeket kell cserélni esetleg a szelepvezetőkkel együtt. Érdemes ellenőrizni a motorolaj szintet, nincs-e túl töltve."
⭐ Stella
-
nagyúr
válasz Anulu79 #16863 üzenetére
Nekem kb. 2 hónapja volt ilyen a jobbról az első gyertya, meg egy picit a második. Nem annyira mint neked, de én az olaj túltösre gondoltam. Cserékor mindig a jelzés fölé tölöttük az olajat és szerintem felkapta.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
félisten
válasz Mágus2 #16862 üzenetére
Ilyet idehaza honnan tudok rendelni?
Vagy gyári burkolatot kérjek inkább?"Csak egy dologtól félek. Ha meghalok, az asszony eladja a gépeimet annyiért, amennyit bevallottam neki." KERESEM: Lian Li PC-C50, Silverstone Milo ML03 ..............................................................................................
-
Synthwave
HÁZIGAZDA
válasz molnarpeter #16801 üzenetére
Pár utcával arrébb pont volt egy eladó A3 6 kilóért egy elég igényes tulajtól, de arról sajna lecsúsztam.
Most éppen arrafelé dől a mérleg nyelve, hogy ócóér hozatok be németből egy 2 literes Probe-ot (a kasztnin kívül gyakorlatilag egy (MX-6-os) Mazda) egy jóbarátom ismerősének révén, és akkor még maradna bő 1-1,5 kiló a honosításon felül a vásárlás után esedékes kopó alkatrészek cseréjére.
Amúgy nagyon tetszetős járgány, csak úgy üvölt róla a '90-es évek - és szívesen, elégedetten (egyelőre legalábbis) gurulnék benne.
[ Szerkesztve ]
SKILLNUDGE - it kinda ownz you.▐ My Quake Live/DOOM PoVs(YT): http://tinyurl.com/oe5zwa2▐ 3dfx / Glide & SGI 4EVER▐Golden '80s-'90s▐▐▐▐▐▐▐▐ SZÁNKÓVAL A GERINCEDBEN NEM VIDÁM A KARÁCSONY.
-
nagyúr
válasz Anulu79 #16869 üzenetére
Még nem tudom, mert most csak rá lett töltve egy deciliter és a jelölés felett volt. Mikor gyertyát cseréltem, akkor láttam én is ezt. Majd február végén lesz cserélve az olaj, de tuti nem töltöm túl most. Eddig volt 2 olajcserém, mindig túl lett öntve.
Én a link alapján erre következtetek, meg a szerelő végzetségű kolléga is mondta, hogy ha túltöltöd akkor felkapja az olajat."Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
Hó'nap reggel áttolom a gépet szerelőhöz. Még át sem vittem, de már most várom, h visszakapjam. Xar lesz megint a fapad rönyó. Még utasként is.
Hátulja lesz cserélve: komplett lengőkarok (szilenteket nem volt "humorom" külön-külön megvenni), lengéscsillapítók. Elől pedig a szervokormány szivattyú. Majdnem elfelejtettem olajat venni hozzá.
Kézikönyv nem írja sajnos mennyi kellhet bele, de gondolom elég a literes. Vagy? Javítsatok ki ha tévedek.[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nagyúr
válasz Anulu79 #16873 üzenetére
Akkor te előbb kapsz választ erre, mert nekem még szerelőnél van a kocsi.
"Ha egyedülállóval találkozunk, mindegy, mit mond, de biztos, hogy nem azért van egyedül, mert élvezi a magányt, hanem mert már megpróbált beilleszkedni a világba, de az emberek újra meg újra kiábrándítják."
-
kcsa
veterán
Szerelő-szezon van? Nálam ma kormányműcsere-projekt zajlik.
Nincsen gondja? Legyen Fordja!
-
kcsa
veterán
válasz DeFranco #16877 üzenetére
Ez van. Hideg időben balra fordításnál kattog, és nagyobb az erőszükséglet is.
Tavaly télen felhívtam kormányműjavítós céget (ugye csak hidegben tudom produkálni a hibát, amíg be nem melegszik a hidraulikafolyadék), vázoltam a szitut, majd:
- tudom, tudom, telefonban nem lehet diagnosztizálni, de mégis... hátha...
- hát igeen, telefonban neeem leheeet, (ez még negyed óráig), de milyen autó is ez?
- mk3 Mondeo
- jaa, akkor tudom....innentől tudtam hogy típushiba, és drága
-
kelly416
veterán
Komolyan nem tudom, mit tegyek. Az enyém még festőnél, még utána majd szerelőnél is lesz, de amint vissza kapom, igyekeznék a seggére verni. Csak kérdés, hogy mire költsem a zsetont utána? Mondeókat nézegettem (mert nagy kombi kellene), de Fordot nem nagyon merek venni már. Viszont mi mást, ami nem öreg mint állat, nem Rönyó vagy más Francia, és nem fapados? Ja? Meg vállszélesség is van benne hátul. Igazából C Vectra jöhetne még szóba, de az sem különösen ajánlott (Zafira, Mazda 5 és társai felejtősek, túl nagyok már), ott van a V70 talán, de alig van belőle nem szétült benzines (merthogy csak benzines jöhet szóba), és vissza is értem a Mondeóhoz, amiből milla alatt kicsivel már van MK3FL közepesen felszerelve nagy puttonnyal, hátul váll és lábtérrel. Úgy néz ki, mégsem hagylak el Titeket.
Illetve Nissan Primera Wagon van még kilátásba, de lehet, hogy amint egybe bele ültünk próbából, már nem is lesz... meg Avensis T22 kombi, de kevés van, ami nem rohad, úgyhogy még mindig a Mondeó a legaktuálisabb. -
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16879 üzenetére
én is nagyon meg vagyok lőve mit vennék, kotványt nem akarok, elegem van a kedvesuramozásból, sk szerelni nem tudok és nem is akarok, ami meg relatíve fiatalabb és megbízható az meg nincs, mert 2008-nál fiatalabb itthoni autó úgy általában nincs. ha van akkor drága vagy kétes előéletű...
úgy hogy nagyon erősen hajlok rá hogy 2,5 millió egy full extrás logan 3 egy kombi logan mindennel, 3,5 egy sandero és akkor 5 évig napszemüveg. ezek árlistás árak a honlapról kérdés mit lehet még alkudni.
szinte biztos hogy minimális bukóval el lehet adni 4 évesen mert ennyiért akkor sem lehet majd autót kapni.
használtan meg nem mernék kb. semmibe beleugrani 2 millió alatt de annyiért se lehet csodát várni.
[ Szerkesztve ]
-
kelly416
veterán
válasz DeFranco #16880 üzenetére
Sokat nézegettem a dákiákat, de igazából egyetlen bajom van, Logan-t pl. csak literes meg 900-as motorral adnak. Na most a Kawasakim 800-as... fázom nagyon az ici-pici bengás turbós motortól is, mert gyanúsan garanciaidő+2nap és kuka. A Lodgy 1.4-ese kellene minimum a Loganba szerintem. S-Cross-t vett ismerős 1.4 turbó benzinest, majdnem ugyanazt tudja, mint a Fókám (2.0TDCI, 136LE). (Szerk. Ha már új autónál tartunk, Eger mellett lakik, és vagy Szegedre vagy Székesfehérvárra hordja a Szuzit, mert helyben szakbarbárok dolgoznak és mindenért pénzt kérnének, amit Székesfehérváron kedvesen garanciában megcsináltak Neki, meg többeknek abból a csoportból, amiben ki szokták beszélni ezeket. Úgyhogy wellcome új autó... vagy nem?) Hát... az a motor is eléggé harmatos szerintem akkora kasztniba, mint ahogyan a Mondikba is az 1.0 ECOboost, vagy mekkorákat tesznek mostanában bele.
Egyébként ha Dacia, a Logan lenne nekem is ideális, nem kell a magasított üléspozíció a Sandero-ból, de az alacsonyra pakolhatóságnak remélem nemsokára nagy hasznát vesszük babakocsi terén, meg amúgy is, ne kelljen nagyot emelni semmin, a gyerekek is könnyebben boldogulnak még, mert bár felérik a magasabbat is, 1-1 táska vagy bevásárlószatyor lehet nehéz is. A kutyát beugranak akár jeep-be is (bár az sincs otthon sajnos), úgyhogy nekik mindegy a magasság. Csak majd kollégáméba bele kell üljek a hátsó ülés szélességét meglesni, milyen is lenne az ott három gyereknek?! Insigniába hátra például nem kényszerítenék be három gyereket sem, azt tapasztalatból tudom. Meg egy dologtól félek, ha véletlen ikrek lesznek, adtam a kakinak egy pofont, mert akkor 6-an leszünk, bár egyikünk családfájában sincs iker csillagjegyet leszámítva, úgyhogy ez talán nem akkora rizikó.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz kelly416 #16879 üzenetére
MK3 Mondeóból csak FL2 benzinest szabad venni szvsz, ha cél a (mázlifaktortól függően potenciálisan) olcsó(bb) üzemeltetés. Persze láttam már 5-600k-t futott dízlit is, de belenyúlósabb.
Enyémben van szinte teljesen biztosan 210k, ami eddig fájt egy rugótörés (akkor már legyen lengéscsillapító is és toronycsapágy...), megelőző jelleggel ki lettek berhelve a légterelő lapocskák, és most egy kormányműcsere. A többi az fogyó-kopó (még úgy is, hogy egy hátsó féktárcsa pár az én szerelési hibámból ment a kukába)
Igazából mostanában én is nézegettem új(abbacska) autókat, de mindig oda térek vissza, hogy ez nagy, kényelmes, nem perverz a fogyasztása sem, hát igen 13 éves lesz, kell rá költögetni, de még így is olcsóbb, mint hitelt fizetnem új autóra.
SX4-re és Dusterre vagyok ráizgulva, de nyilvánvalóan SX4 a jó vétel kettő közül, de az 4.5m :/
(úgy néz ki a zárójel a kedvenc írásjelem)
[ Szerkesztve ]
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16881 üzenetére
nem próbáltam még és nem is kérdeztem utána de szerintem abba a kasztniba a 100 lóerő talán elég, ha tudja azt menettulajdonságban mint az 1.6 szívó a fókában a fóka kasztnijával akkor jók vagyunk.
megalapozatlan még ez a dolog mert nem is ültem benne, nem is érdeklődtem, de sokat agyalok az alternatívákon mert a piacról nem sok jót hallok.
-
kelly416
veterán
Csak benzin, de azokból is láttam már 500k felett futottat bevallottan. Az FL2 az a szögletes ködlámpás, vagy még más is van, amiről nem tudok?
Én meg amit most végig szívtam a Fókával (szegénynek szinte semmi köze hozzá, de múlt pénteken elmeséltem kollégának az együtt töltött majd egy évet, a végén már visítva röhögött kínjában), azt mondom, inkább fizetem a hitelt, de van egy garis valami a fenekem alatt, amivel kimehetek Németbe tesómékhoz, mert a no DPF Fóka állítólag a sógorok egyik kedvenc pénzforrása, meg ha megvettem, nem az az első dolgom, hogy költök rá és költök rá és költök rá váratlan meglepetésekkel, hanem legalább tudom, hogy mire költök.
De igen, most még 4 évig nagyon meg kellene húzzam magam, vennem kellene egy 500-700k közötti nem roncsot, és amikor az addig betervezett hitelek, kiadások és egyebek véget értek, akkor már látom, meddig nyújtózkodhatok. Merthogy garázs építés, házfelújítás (aljzatbetonozástól) és pár egyéb apróság vár még rám. Addig ki kellene húzni a Fókával, az lenne a legjobb, de szerencsétlen csak az udvaron állva is megkapta a magáét, így már sehol nem merem otthagyni.DeFranco:
Nem ott van a gond, hogy alföldön mit hoz, mert itt még el-el mászkálsz vele. Ott van a gond, ha kimész Erdélybe, elindulsz Görögbe, vagy akárhová, ahol van emelkedő (a régi 626-om Hungaroringre menet majdnem meghalt, csak 1-esben tudtam felmenni a parkolókhoz, bár ott más volt a hiba) és nem csak síkság, lemarad, meghal, és egyszercsak azt látod, hogy hátrafelé mész nem előre. Na jó, nyilván túlzás, de ha 5 személy elindul nyaralni egy hétre, a literes bengás vért fog izzadni.Akárhogy nézem, a leginkább reális döntés az lenne, ha maradna a Fóka, de én fogom saját magam tökön döfni rozsdás kötőtűvel, ha szerelőtől elhozva megint baja lesz, és az eddigi sztori alapján most beletolatnak a parkolóban, ráparkolnak a motorházra teherautóval, vagy valami hasonló fog történni, amit megint én fizetek ki...
-
DeFranco
nagyúr
amíg lehet foltozgatni addig ok, én sem vagyok a saját pénzem ellensége nem cserélném most még amíg megy rendesen, de semmi nem tart örökké, kell egy b) terv
ide ezekre az utakra meg erre a közlekedési morálra én 4+ milliós autót biztos nem vennék, főleg addig nem amíg garázs sincs, alatta meg nem sok minden van
használttal meg már nem szeretnék nagy kockázatot vállalni, 10 év fölé menni, behozottba, cégesbe ugrani semmiképpen nem.
a kettő között meg elég szűk a rés.
-
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16884 üzenetére
1: nem tudom pontosan a sztoridat de nekem is volt sírva röhögős időszakom a fókával pedig csak "benne van" és "kopó" dolgok mentek el
2: próbáltad amúgy ezeket a motorokat vagy csak a saját megítélésedre hagyatkozol? nyilván nem egy nyomatékos nagydízel, ezért mondtam hogy mi a viszonyítási pont amit ismerek. ha annyit tud, akár emelkedőn vagy akárhogy akkor OK. arra nem fogok felköhögni +2 milliót hogy majd egyszer a hegyekbe felmegyünk. a hímpotenciálomat meg nem emelkedőn előzésben mérem.
nem védem a motort mert nem ismerem, de valahogy az ecoboostokat se látom visszagurulni a gödöllői emelkedőről
btw. pont azért dobtam fel a témát hogy beszélgessünk az alternatívákról, hogy egyáltalán merre lehet indulni ma ha nem egy betegágyat akarsz amit még ideig óráig valahogy életben tartasz hanem egy olyan kocsit amivel a szomszéd gyagyás pesta is el merne indulni amesterdamenba és vissza. meg nem 5+ millió.
[ Szerkesztve ]
-
kcsa
veterán
válasz kelly416 #16884 üzenetére
FL1 2003. június
FL2 2005 nemtommikor, emlékeim szerint valódi jele a krómszegélyes hátsó lámpa. (kivéve ha valaki berakta bontóból a régebbi darabjába)Már FL1-nél is megkapta a szögletes ködlámpát, de pl. hátsó féknyavaját csak 2004-ben javították, tehát erősen javallott tutira menni FL2-vel.
Anyám férje is mondta, hogy minek szívatom magam, állandóan szerelőhöz hordom blabla, az övét persze nem kell. Ja persze, én rendesen leszervizelem évente (néha én, néha szerelő), asszony megtörte első lökhárítót, persze az is szép munka volt, mindig van valami, de nagy dolog tényleg semmi extra. Cserébe össze nem lehet hasonlítani a két autót
BTW én is győzködöm magam új autó feleslegességéről, de pár hónapja túrom a hahut, és egyelőre ott tartok, hogy 1-2 éves autónál egyszerűen nem engednek annyit az árból, hogy az legyen az év vétele, mínusz 2-300ezerért már inkább megveszem az újat, akkor is, ha hitelre.
[ Szerkesztve ]
-
Jenne
senior tag
Sziasztok!
Használ valaki ilyet ?
Nyomásmérős szelepsapka a neve, ha igaz. Érdemest ezt felrakni? Arra az autóra amire tenném, oda értékben nem igazán jó, mert oda a gyári guminyomás előírás elöl 2,1 bar hátul 1,9 bar.A gonosz győzelméhez nem kell más, csak annyi, hogy a jók ne tegyenek semmit.
-
DeFranco
nagyúr
nem használok nem is tervezem, feleslegesnek is tartom. néha rámérek kézi mérővel a gumira
*kézi mérő: ebből egy pontosat ismerek, az a családban van valakinél, az enyém 3 tizedet csal felfelé de szerencsére azt stabilan. ha tud valaki egy jó mérőt ami nem 83 ezer forint akkor azt bedobhatná.
-
Csaby25
senior tag
Sziasztok!
Focus mk2, 2006-2007, 1.6, 16V.
Check engine miatt kolléga elvitte szerelőhöz, azt mondta lambda szonda, katalizátor után, de kettő van belőle és cserélni kell mindkettőt. Szóval azt mondta, hogy ezeknek 4 szondájuk van, 2 katalizátor előtt és 2 utánna. Tényleg így van ez?A kis emberek más emberekről beszélnek, a középszerű emberek eseményekről, a nagy emberek pedig ötletekről beszélnek.
-
kelly416
veterán
válasz DeFranco #16886 üzenetére
Dióhéjban megvettem, vezérlés csere, két nappal később nem akart úgy menni, ahogy kell. Volt tulajt is felhívtam, mindenki "nézd át a szilikon csöveket" mondattal kezdte. Elvittem olyan szerelőhöz, aki elméletileg megyében elismert a szaktudásáról és régről ismerem, nem nyert. Kiolvasta, légtömegmérő csere, DPF regenerálás, nyomáskülönbség érzékelő csere, stb... eljutottunk a DPF kiiktatásáig és akkor már egyúttal EGR-t is, aztán a számítógépes srác, aki elektronikusan kiírta ezeket, megmutatta a lyukas csövet. 18-ért berendeltem eBay-ről, minden király, csak egy dpf mínuszom van, meg némi kp. elment a tárcámból. Persze közben voltam másik szerelőnél, ott megvigasztaltak, hogy porlasztócserés, 200 minimum, de ebbe nem ugrottam bele. A csövet kicseréltem én magam, máris minden király, se porlasztó baj, se DPF baj, se semmi. A fenti szerelőkhöz soha többet nem megyek, de drága tanulópénz volt.
Mivel nem minden nap kell az autó, az udvaron ácsorogva egy patkány alá menekült a kutyák elől, a golden szétkarmolta a lakkozást pár helyen és foga nyoma is maradt a lökösön meg a motorháztetőn. Az egész nem volt 2 perc, elzavartam a kutyát, beindítottam az autót, patkány el, két nappal később hozta is a kutya boldogan. Egész nyáron úgy hagytam, mert időm, pénzem idegzetem nem volt hozzá. Aztán szembe jött egy távoli kolléga, akinek autófényező a szakmája. 3 hétig volt nála az autó, gyakorlatilag úgy könyörögtem vissza, nem festette le (bár a hibákat kijavította a lökösben is szépen), de legalább 150km-t ment az autóval és mint később kiderült, még gyorshajtott is. Nagy nehezen autó vissza, másik festő keres, mert így nem maradhat télire, 40ért megfújta, a gyorshajtást is sikerült kifizettetni a másik idiótával nagy nehezen. Délután 3kor elhoztam a festőtől, este 7kor fogtam egy őzet. Kb. 30-al koppant, éppen csak a bal lámpám tört, a lökös sérült és a motorháztető. Ja? Meg a hűtőrács tört ronggyá. Holnap hozom el a festőtől, viszem vissza a szerelőhöz, össze gombolja amit kell még (lököst újat vettünk rá, töröttet hoztak, maradt a régi szépen meghegesztve), és szombaton ha nem jönnek megvenni a motoromat, megyek Pestre autót keresni. Délután átbeszéltük még egyszer a feleségemmel, nem marad meg, végig szerencsétlenség volt a közös múltunk. Bár tény, hogy Erdélybe kirepített minket, és haza is teljes kényelemben és megelégedéssel. De ez nem változtat azon, hogy nem akarunk még egy váratlan kiadást.
Nem, ezeket a motorokat nem próbáltam, de millió helyről hallottam, olvastam, hogy alföldön jó, de megpakolva ne indulj el kirándulni vele. Egyébként is gondolj bele, 80lógyenge motor kombiban megpakolva? Még a Ford féle ECOboost legalább teljesítményt nyújt, ezekben már elméleti síkon sincs teljesítmény. Sajnos. Kollégát kérdeztem, Logan-ja van, azt mondta az ő tatás tempójához tökéletes.
Egyébként a céges S-Cross amit néha hajtok 1.6 dízel turbóval, majdnem produkálja a fókám tudását, csak félő, hogy meddig? Persze, hogy csak azért nem dobsz ki plusz 2 misit, de az is kérdéses, hogy beállsz 75-80km/h-val a sorba mindig, vagy ha előzni akarsz, akkor nem kell 4km egyenes hozzá. Valahol a köztest meg kell célozni szerintem. -
DeFranco
nagyúr
válasz kelly416 #16892 üzenetére
amúgy nem vitatom amit írsz mert nem tudom, de a tce az 90 lovas. (plusz turbós de soha nem volt turbós autóm, nem ismerem a karakterisztikáját)
az a 80-hoz képest észrevehető különbség azért, (bár én folyamatosan 100-ra emlékszem nem tudom miért) hondás mértékegységben minimum két lángnyelves matrica meg egy légterelő...
nem tudom. biztos hurka amúgy, ki kell próbálni.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
-
Anulu79
addikt
Mk2 2007 1.6 benzin Ti-VCT-n hozzá leeht férni az üzemanyagszűrőhöz könnyen?
(#16897) gabor9991
Látom a gyári ára itt is kiemelkedő.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Költségmentes! 61xxx KM, Jaguar XE L4D Prestige 2.0D Automata.
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek