- Kábeleket és csövezést rejtő "kirakatház" a GameMax logójával
- Felvarrták az Arctic rackmount rendszerekhez szánt CPU-hűtőjének ráncait
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákkal Kínát
- Havazáshoz igazított kiadás kap a Steam Deck OLED
- Házimozi belépő szinten
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- 3D nyomtatás
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Háromféle kivitelben, és nem kis kapacitásokkal jönnek a Micron 6550 ION SSD-i
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Azonnali processzoros kérdések órája
- Milyen széket vegyek?
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
tuzpenge
őstag
Hello!
Tudja valaki hogy a shell recharge töltőit hogy lehet használni? Nekem nem engedi az alkalmazás hogy fizetési kártyát adjak hozzá és nem is tudok rendelni így fizikai kulcsot se amivel töltést indítanék. Az írja hogy “magyarország-hamarosan” és szürke a “tovább/folytatás” opció. Most raktak le a városunkban a tesco parkolóba egy villámtöltőt, de ha a képernyőn lévő qr kódot leolvasom akkor hívni próbálja csak a számot ami természetesen nem is jó formátum, és így töltést se indít. Az appban szintén nincs/nem találok qr leolvasási lehetőséget.
Valaki tudja ennek a töltésnek a folyamatát?
Köszi!ˣ
-
biker
nagyúr
válasz abrtom87 #8699 üzenetére
van persze, hiszen az árammegosztó sem ad több ampert, csak beosztja, de minimum 6A kell fázisonként töltésre, így ha 10A már el van használva, nem lesz töltés
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Chereiose
addikt
Ebben az ABRP appban a Wh/km adatot hogyan kéne megadni? Tegyük fel 13 kwh-t fogyaszt a Spring, akkor itt mi lenne az átváltás?
-
Chereiose
addikt
válasz cinemazealot #8704 üzenetére
Igen így gondoltam, világos, köszi
-
Sundesz
őstag
Sziasztok. A Volkswagen ID.3 miért olcsóbb relatív használtan mondjuk egy Leafhez vagy nagy akkus Ioniq-hez képest? Van valami buktató benne? 58 kWh-s 1-2 éves ID.3 9-10 között megy, kb majdnem ennyi egy 38 kWh Ioniq, a nagy akkus Leaf meg 10 felett van.
Hörcsög Powa'
-
Semin
senior tag
válasz Sundesz #8706 üzenetére
A fapad iD3, nagyon fapad. Ha szinkronba hozod a felszereltségi szinteket, azért sokat drágul.
Elég sok gond volt indulásnál a SW oldalon, de úgy tudom mára már a hibák nagy részét sikerült orvosolni.
Persze ez lehet, hogy sokat rontott a típus megítélésén.[ Szerkesztve ]
-
titán
A csúcs felszereltésgű id.3 és a közepes felszereltségű ioniq vannak majdnem egy árban [link] Az emberek képtelenek megérteni, hogy az ioniq csak az (alapvetően olcsó alap)árához képest jó autó, nem általánosságban. Elhitték az zinternet bugyrainak, hogy AZT KELL VENNI
A két szoftver meg egy másik kávéház. Az id.3-é nem az ioniq ősi vacak szarjához képest problémás, hanem ahhoz képest, hogy Tesla jellegű szoftvert akartak. Az nem jött teljesen össze, de a IQ és a id3 szoftvere nem is említhető egy lapon.
AZ ID.3 minden egyes porcikája sokkal jobb autó, mint az ioniq.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Sundesz
őstag
Köszi a válaszokat. Nekem is az ID.3 lett most ami tetszik. Azért nem néztem eddig, mert azt hittem jóval drágább.
Hörcsög Powa'
-
Sundesz
őstag
válasz FIREBLADE78 #8713 üzenetére
Az engem kevésbé zavarna, dizájnra jónak tűnik. Vicc viszont, hogy újonnan 17. Majdnem ennyi a Model 3, ami azért más kategória.
Hörcsög Powa'
-
chungey9
tag
válasz FIREBLADE78 #8713 üzenetére
De nem is egy 2023-as swift hanem egy 98-as. És az Id4 is ilyen belül, és az is van már 10M-től, gondolom ugyanez az ok.
-
Swarcz
újonc
Sziasztok,
Résztvevőket keresek a Falmouth Egyetem UK, felhasználói élménytervező mesterképzésem részeként.
Ennek a projektnek a címe: „Elektromos jármű (EV) hatótávolság: A töltőállomások hiánya kihívást jelent a közúti utakon?”Ezen túlmenően a tanulmány célja annak meghatározása, hogy a távolsági szorongás hozzájárul-e az EV negatív megítéléséhez.
Továbbá, hogy megtudja, hogy az elektromos járművek töltőalkalmazásai segíthetnek-e megbízható támogatást nyújtani a töltők helyének meghatározásában és az elektromos járművek töltésében.
Link a survey-hez: https://forms.gle/TbNm5qvn5qypgoWM9
Köszönöm előre is mindenkinek![ Szerkesztve ]
-
Swarcz
újonc
válasz Balázzs #8717 üzenetére
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf4dqk7iON8XIj94fFZ4EwWf2baL3eNOf-LjFaoDYVsAJGT3A/viewform?usp=sf_link
próbáld ezt, fura, mert nekem megy az előző link is.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
(milyen bátran kattingattok teljesen ismeretlen linkekre... Nem akarok mondani semmit csak hangosan gondolkodom)
https://marharepaszerint.blogspot.com
-
titán
What do you do to mitigate range anxiety? "I charge when I have to."
My final comments: "I drive electric cars for 5 years. I had 4 different models, and 5 different cars. EV range anxiety is a common feeling of ICE drivers."
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Balázzs
senior tag
Gondolom nem csak ide rakta be, viszont érdekes, hogy bárki, aki meglátja, hogy tisztán elektormos autóval érkezem két kérdést tesz fel szinte azonnal:
- Mennyit megy el?
- Mennyi idő a töltés?Alapvető gond, hogy az ICE-s tapasztalatokat, rutinokat, pl. tankolás 5 perc nem lehet átültetni elektromosra egy az egyben.
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8730 üzenetére
Azt nem láttam, de a Kia EV9 bemutatóját igen. Olyan mint egy tank. Viszont akkora a csomagtartó, hogy brutál. De ilyen formval autópályázni...ez sem a fogyasztásáról lesz híres.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
bigdigit
addikt
ide találós.
[ Szerkesztve ]
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #8735 üzenetére
Ha tippelnem kellene, egy Scott transzformátor lehet benne... a méret is kb stimmel a teljesítményéhez.
Ha a Niagara Falls erőmű lassan 100 éve egy ilyenen termel rá az USA villamos hálózatra, akkor gondolom tekinthetjük megbízhatónak...
Persze nem kizárt egy frekiváltó (3F AC - DC - 1F AC) ... de akkor kisebb lenne...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
bigdigit
addikt
Köszi közben már lehet el is vetettem azért töröltem. Egyenlőre csak egy Dacia Spring érkezik majd ami úgy egy fázison tud tölteni. 3x16 amper van nálunk. Hátul a garázs környékén van egy 380-as csatlakozó is. Keresem mi lenne a legjobb megoldás...amit linkeltél nem tudom minden csatlakozás is benne van-e a szettben mert gyártói oldalon uyganennyibe kerülnek csak a tartozékok. Meg persze a jövőre is szeretnék gondolni mert ki tudja ha lesz másik autó ami 3 fázison is tud tölteni mégis csak jobb előre gondolni rá. Egyébként lehet úgy is fejleszteni a hálózatot 1x32+2x16? Bár ez biztos jóval később lenne mert akkor minden csere mert még a mérő doboza is csak fából van olyan régi cucc az órákkal együtt. Érdemes egyáltalán 11kw vagy 22kw vallboxot kiépíteni? Úgy értem ilyenkor a gyengébb töltési képességű autó töltése tud működni? Vagyis azt használja ki belőle amit tud?
-
gorbep
senior tag
válasz bigdigit #8737 üzenetére
Kérhetsz teljesítmény bővítést aszimmetrikusan is, semmi akadálya... akár 32 + 6 + 6 is lehet. Az autó és a töltő egyeztet töltőáramot, semmi akadálya hogy a 22KW-os fali töltővel akár 1 fázis 6 A-el tölts, ha úgy van éppen igény. Ha csak nem autózod ki a kocsit naponta 0-ra, vagy nem kell napközben nagy út miatt rátölteni, nem feltétlenül lesz szükség nagy otthoni töltő teljesítményre. Itt inkább a kényelem ( csak leakasztod és bedugod) meg a robosztusság ( nem kell félni hogy leolvad és rádgyullad a ház) ami előnyt ad a vésztöltőhöz képest.
Ha olcsó megoldást keresel ez a Delta elég jó áron van...
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
2x16A-ból 1x25A amit tud, a weblapjuk szerint veszteség nélkül, miközben 1kW veszteséggel megy
Ezert hülye aki megvesziElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #8737 üzenetére
az autó csak szimmetrikusan tud tölteni, ezért ha 3f terhelésmegosztós töltő van fent, azt 32+16+16 esetén 16A-re lehet állítani.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz bigdigit #8737 üzenetére
a spring csak egy fázison tölt, 1x32 lehet jó ötlet, de drága és nem logikus fejleszteni
eleve, 1x16A 3,6kW ezzel egy éjjel 0-100% lehet tölteni azt a kis akkut. Felesleges túlgondolni
fel kell tenni egy 11kW vagy nagyobb töltőt, terhelés megosztóval, és bedugod, elfelejted, megoldja az elektronika a többit.van olyan ami vezeték nélkül kommunikál a töltő és az elosztó közt, nem kell külön vezetékelni sem
(Te írtál messengeren is ugye?)
[ Szerkesztve ]
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Hát ha csak 2 fázist terhel, akkor az hol szimmetrikus??? Akkor az csak egy vonali-fázis autotrafó... de abból is valahogy extrém szar, ha 1 kW a veszteség...
Én erre gondoltam amúgy... ez 3F 2F konverter, a 2F oldalról vonaliként levehető az 1 Fázis.... és ez a 3F oldalt tökéletesen szimmetrikusan terheli... HMKE-sek használják, az aszimmetrikus terhelő oldal szimetrizálására... 3x 32A-ból csinál 1x 96A bemenetet.... mondjuk 22kW-nál már van súlya...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
A rajzod sem szimmetrikus
Ilyet árult egy szlovák tag, az első prototipushoz én gyártottam töltőt
16-10-10A kellett neki, az 36A ebből tudott 1x28 A-t, az meg 1600W minimum veszteség maxon
28kg volt és 1200€
Vagyis kurva sok pénzért drágán tölthetsz
WowElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
Akkor bátran számolj utána, ez egy pont szimmetrikus rendszer... a fazor diagram gondolom megy... A T1 és a T2 trafó 90° fázistolással működik egymáshoz képest, azért van 2 teljesen külön magon...
De nem nyitok vitát erről, a Napelemes topicban is megkaptam emiatt a magamét... Olvassatok utána, nem szégyen sosem tanulni.... úgy hívják, hogy Scott transzformátor, és 95% felett van a hatásfoka, ha jól van leméretezve...
Annyira, hogy egy nem kicsi erőmű működik így... A Niagara Falls generátorai 2fázisúak, nem akarták emiatt cserélni, amikor az USA 3 fázisú rendszerre váltott... akkor találta ki a GE. Lehet kapni is. BME-s professzorom is értette... biztos mi nem értünk hozzá ... apropó Téged nem tanított a Veszely? Elméleti Villamosságtan Tanszék? Vagy csak én vagyok ilyen régi bútordarab? Tudom ezt ma mindenki frekiváltóként oldaná meg, de minek? Annak csak egy előnye van, könnyebb... de nem akarom hordozni...
Szerk: amiről te beszélsz az egy aszimmetrikus változat ami 1 EI magon van.... az tényleg szar hatásfokú. Olyat hoztak hozzám is, melegedik mint a grillsütő... csak pislogtam melyik észlény találta ki... 1200 EUR? akkor csúnyán átb@..tak vele...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
biker
nagyúr
A kétfázisú motorok állandó teljesítményt vesznek fel, csakúgy, mint a háromfázisú motorok, így a kiegyensúlyozott kétfázisú terhelés kiegyensúlyozott háromfázisú terheléssé alakul. Ha azonban egy kétfázisú terhelés nincs kiegyenlítve (az egyik fázisból több áramot vesznek fel, mint a másikat), a transzformátorok semmilyen elrendezése (beleértve a Scott-T transzformátorokat is) nem tudja helyreállítani az egyensúlyt: A kétfázisú oldalon lévő kiegyensúlyozatlan áram kiegyensúlyozatlan áramot okoz. a háromfázisú oldal. Mivel a tipikus kétfázisú terhelés egy motor volt, a Scott-T fejlesztés során a két fázis áramát eredendően egyenlőnek feltételezték.
A modern időkben az emberek megpróbálták újraéleszteni a Scott-kapcsolatot, hogy az egyfázisú elektromos vasutakat háromfázisú közüzemi tápegységekből táplálják. Ez nem eredményez kiegyenlített áramot a háromfázisú egyenlőségen. A két szakasz terhelésének pillanatnyi különbsége a háromfázisú táplálás kiegyensúlyozatlanságának tekinthető; transzformátorokkal nem lehet kisimítani. [4]
Akkor kérdem én, miért mondod azt, hogy egy fázis vételezés esetén a három fázist szimmetrikusan terheli?
Nem tanított az adott tanárElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
gorbep
senior tag
nagyon egyszerű a válasz.... kösd sorba a kétfázisú tekercseket és használd így a kétfázisú vonali feszültséget 1 fázisként ( U2-t a V1-el összeköt, U1 V2 között ott az egy fázisod, mivel a két fázis 90°-ot zár be egymással)... máris azonos a két fázisod árama... tökéletes szimmetria... Csak ugye így a feszültség gyök kettőszörös, azaz a rajzon lévő méretezést módosítani kell, a kétfázisú tekercsek szekunder oldalait gyökketted akkora menetszámra kell tekerni... így a szekunder oldalon felvett áramod a primer oldalon szépen elharmadolva fog szimmetrikusan terhelni. (96A -> 32A, 32A, 32A)
Akik 2014-ben létesítették a HMKE -jüket már kattognak ezen, nekik ez vérre fog menni a bruttóba átlépés miatt... Én két toroid trafóra kértem az ajánlatot.... (11-11 kVA) nagyon remélem nem 1200 EUR lesz...
Mondjuk a jogalkotónak leeshetne, hogy ennél egyszerűbb lenne átprogramozni az órákat, hogy ne fázisonként töltsék az 1.8.0, 2.8.0 regisztereket, hanem a valódi 3F teljesítmény definíció alapján...
Bár lehet hogy egy cég már építi a Scott gyártó kapacitást... 10 éven belül lesz 200e biztos ügyfele...
Szerk: Némi veszteséget okoz a szekunder oldalon, hogy mindkét áram a feszültségtől 45 fokot eltér, az egyik + a másik -... de az eredő meddő 0. A primer oldalon minden rendben lesz.... remélem nem gondoltam valamit el... Bakker... le kéne modellezni, vagy mérni... ez a fáziseltérés most esett le...
[ Szerkesztve ]
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
Semin
senior tag
Kissé bugyuta cikk, de a mondanivalója elgondolkodtató. [link]
-
Vesa
veterán
Valójában nem sok újdonság van benne. Számomra az egyetlen talán az volt, hogy hamarabb látszik kifulladni az érdeklődő réteg, mint gondoltam. Még pár év felfutást vártam volna, mielőtt falnak mennek a cikkben is említett tömegeknél (nem tud otthon tölteni, drága számára az EV stb.). A többi probléma az EV-vel egyidős. Némileg a hatótáv növekedés javított pl. a töltéssel kapcsolatos problémákon, de a -tömegek szintjén- még mindig rettentő siralmas töltőhálózat, a kényelmetlenség, és egyebek nem nagyon változtak. Ugyanakkor ott vannak az előnyök is, viszont az ár nagyon meghatározó. És ne feledkezzünk meg a használtpiac problémáiról sem.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest