Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Amatőr0

    kezdő

    válasz grabber #69095 üzenetére

    Aztán passzív hajtásnál hogy tudod beállítani? :)Segítek, ezt sehogy, csak ha belenyúlsz a váltóba. És mivel nem hinném, hogy van kedved egy oda illő váltót tervezetetni, ami figyelembe veszi a távolságok, és a szögek miatti eltéréseket, marad a kísérletezés azzal amit írtam. Egy normálisabb egyedi passzív váltó sok százezer Ft.. Amit te megérteni véltél, az nagyon nem ok. A mély frekik hossza bele se fér az autó méretében, így szerencsés esetben a hullámhossz valahanyad része kell hogy egyszerre érjen oda a füledhez. A sub helyzete, iránya, autó akusztikája ezt erősen befolyásolja. Az asszimetrikusan vágás azért fontos, mert a két oldalt teljesen másképpen kell vágodnod a távok, és a szögek miatt. A kick és a mélyláda jó esetben átfedéssel dolgozik, ezért vágod pl a mély tetej3t 40Hz_en,a kick alját meg mondjuk 80-on. Függ a vágási meredekségtől, hogy hol kereszteznek. Ha ott a két hullám ugyan abban a fázisban találkozik, akkor kiemelés jön létre. Ha eltérő fázisban, akkor kioltás. Optimális esetben a kiemelés mértéke lineárissá teszi a frekimenetet, mert a két vágásból adódó halkulás mértéke megegyezik a kiemeléssel. A kiemelés mértéke függ a vágás meredekségétől. Na de ez egy nagyon hosszú téma :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák