Hirdetés
-
The Thing játék jön a Nightdive csapatától?
gp Úgy tűnik, hogy végre kapunk egy remaster kiadást a több mint húsz éves játékból.
-
Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
ma Sokáig hallgatott az Apple a frissítésekről, most viszont megtudtuk, mennyit garantál.
-
Computex 2024: látogatóban a Chieftecnél (videóval!)
ph Mélynyomót formázó microATX ház, egy ígéretes üvegtorony és vízhűtések is előkerültek a standon.
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #61997 üzenetére
Akkor ez valami olyasmi, hogy a GDDR6X a GDDR6 bruteforce továbbfejlesztése jelentős felárral, míg a GDDR7 ugyanazokat a képességeket fogja hozni, mint a GDDR6X, csak jobban átgondolt és ennélfogva kevésbé költséges alapokon (PAM3 vs PAM4)?
Vagy a +20% hatékonyság vagy +33% teljesítmény a GDDR6X-hez viszonyítva értendő?Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
félisten
válasz Alogonomus #62069 üzenetére
A 4070 Ti ellenfele a 7900XT . 5 % eltérés van a kettő között átlagban.
Bármilyen lassabb SKU felesleges kör a 4070 Ti ellen ,mert azzal a 7900XT nek is konkurencia nem csak a 4070Ti nek.
A 7900XT szerintem teljesen jó ellenfél és jó választás mai felhozatalba, nekem kifejezetten szimpatikus SKU.
Miből veszed hogy csökkentett órajele van vagy fogyasztása?
Mert valami biztos van még a memórián kívül,( IF cache? ) mert ha ugyan az a TDP keret akkor akár még minimálisan gyorsabb is lehetne a GRE mint a7900XT, kivéve sávszél limit esetén.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
válasz Alogonomus #62069 üzenetére
A 16 vs 20 GB mellett a sávszélesség is kevesebb és 16MB Infinity Cache is megy a levesbe az egyik MCD-vel. Azért ezeknek is érezhető hatása lehet, már a 7900XT-nek is fájt néha a kiesett MCD az XTX-hez képest. Ha a TDP keret is csökken, akkor az órajel is érezhetően fog, hiszen a 7900XT sem volt TDP ügyileg eleresztve...
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62076 üzenetére
Az NVIDIA oké, hogy reklámozza, de sosem tiltották e mellett semmilyen AMD-s dolog alkalmazását és ezt hivatalosan is kommunikálták FSR benne van, RT is benne lehetne simán, de az AMD-vel dolgoznak a megoldáson, ez a cég hivatalos közleménye, nem sunyulnak. Az AMD a kérdésesebb, hiszen a Starfield DLSS hiányra, csak egy no comment választ adott.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62087 üzenetére
Az nem olyan egyszerű, mert az NV VGA-i szabványos interfészen kapcsolódnak. Ezt nem tudják csak úgy "nemszabványosítani" az AGESA-ban.
A szabvány az azért szabvány, mert a gyártó akaratától függetlenül is működni fog.
#62088 FLATRONW : A Starfielddel is főleg NV kártyán fognak játszani, és mégis az AMD-től rendelik bele a teljesítménycentrikus kód nagy részét.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62138 üzenetére
"Minden jel arra mutat, hogy ez a GRE verzió valóban a kimondottan gyengére sikeredett Navi 31-ek kiszórásáról szól, ezért is célozzák vele főleg a kínai piacot, bár állítólag érkezik pár kártya a fejlett piacokra is."
Elég sajnálatos, ha/hogy a 7900XT/XTX formában bemutatott - a szóbeszéd szerint 3Ghz fölé célzó - példányokon kívül még létezik egy olyan nagyobb - selejtes - termékcsoport, ami még azoknál is gyengébb frekvenciára képes.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #62138 üzenetére
Vajon mekkora lehet ezeknek a gyengébb gpu-knak az aránya gyártásban?
-
HSM
félisten
válasz Alogonomus #62143 üzenetére
Ugyanaz a GPU, Navi31...
Az ECC is benne szokott lenni a normál verzióban is, kikapcsolva. Nem éri meg külön verziót gyártani belőle. Ahogy a memória méret is elég nagy baj lenne, ha külön memóriavezérlőt igényelne. -
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62164 üzenetére
Gondolom még tesztelik, mert a driver tegnap jött ki Ha a Nixxes-nél oké lesz, már adják is ki a feloldási javítást. Mivel a Spider-Man játékok esetén működik ezzel a motorral ez a fajta RT AMD kártyákon is, így itt sincs semmiféle indok a visszatartásra.
[ Szerkesztve ]
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Alogonomus #62169 üzenetére
latom kepbenvagy.
nem ez volt a kerdes, hanem az, hogy mennyire tud besegiteni a directstorage folyamatba az a sok "E" vitamin.Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
bitblueduck
senior tag
válasz Alogonomus #62172 üzenetére
röviden arról volt szó ebben a témában hogy az nvidia esetén állítólag emulált működés lehetséges ami a processzort terheli. és arról volt szó, hogy akkor erre pont jók lesznek az E magok. ha jól párhuzamosítható meló (és mivel VGA-n futhat valószínűleg igen) akkor miért ne mehetne E magra? pont azért nem P magról volt szó, mert az ott van a combosabb single thread teljesítményt igénylő folyamatoknak. így kb pont nincs igazad.
An open mind is like a fortress with its gates unbarred and unguarded.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62307 üzenetére
> vagyis nincs hova rohanni az asztali RDNA 4 fejlesztésével.
Ez a kijelentés vitatható. Bár továbbra is azt gondolom, hogy az nvidia piaci részesedésének nagyobb részét a OEM/Notebook eladások jelentik, ahol nem közvetlenül a fogyasztók "jól átgondolt" preferenciái döntenek. De igenis több szempontból szükség lenne a hátrány behozatalára és erre - eddig úgy tűnt - az Nvidia eltolása alkalmat teremt.
- energiahatékonyság
- abszolút teljestmény
- RT
- DLSS/FSRElképzelhető, hogy a nagyobb asztali példányok elengedésével a felsorolásból végül csak az abszolút teljesítményt nem fogják tudni hozni a megmaradt RDNA4 lapkákkal
Már csak az a kérdés, hogy vajon akkor RDNA4 helyett lesz-e esetleg mégiscsak RDNA3.5 alapú frissítés/javítás?Azért furcsa.... és egyben nehéz is megítélni, hogy mi maradt akkor az RDNA4-ből, mert persze az ember rámondaná, hogy biztos a Navi24 és Navi33 termékkategóriák N4P alapú felfrissítése lehet. Lapkaméret szempontjából bizonyára ezek jelentik azt a szintet, ahol érdemes lehet inkább monolitikusan építkezni. De vajon mi szükség lenne 100-150mm2-es lapkára, miközben arról beszéltünk, hogy Strix Halo-val tényleg eljuthatunk már oda, hogy a belépőszintet elviszi az APU?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Pug
veterán
válasz Alogonomus #62309 üzenetére
Ettol meg az AMD egyertelmu hatrannyal kuzd a GPU vonalon.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62309 üzenetére
Szerintem a fejlesztés iránya eddig is a vastag profittal kecsegtető profi, HPC, supercomputing, valamint a nagy értékesítési volumennel kecsegtető OEM, notebook, konzol volt. A doboz termék mindkét másik fókuszban levő piacnak a selejtjét, melléktermékét, morzsáit kapja.
Szerintem az se feltétlenül igaz, hogy csökkenne az igény az 1500-3000 lakossági kártyákra. Elképzelhető, hogy ez a piacnak csupán egy kis, de szerintem növekvő méretű szegmense lehet. Ezzel együtt csak ez nem fog fenntartani egy céget.
Bennem az merült föl kérdésként, hogy vajon az AI - és azzal együtt a GPU - meg fog-e járni egy olyan kört a kliensgépen, mint a grafika. Lesz-e vajon olyan fontos az adatbiztonság, vagy a késleltetés egy AI szoftver (modell) futtatásában, hogy az indokolja azt, hogy bizonyos célokért, emberek széles köre erősebb gyorsítókártyát akarjanak venni, vagy ezt teljesen kimarad és minden vagy egy mobiltelefon, vagy asztali processzor képességeit fogja igényelni, minden mást pedig eleve felhős szolgáltatások fognak lefedni a cloud gaming mintájára?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62313 üzenetére
> Így viszont nem igazán oldható meg a HPC "selejt" elhasználása a home computing vonalon.
Nem is feltétlenül arra gondoltam, hogy a két piacra közös lapkát fejlesztenek. Ma már inkább technológiai transzferről, esetleg közösen használt chipletről lehet beszélni.
Erre talán legjobb példa a Zen chiplet, ami nem csak abban nyilvánul meg, hogy képesek a chipleteket egyik piacról átterelni a másikra, ha váratlan keresleti korlátba ütköznének, hanem a válogatás révén a különöző piacrok eltérő minőségű vagy képességű lapkákat vihetnek.
Persze nem tudom, hogy a CDNA és az RDNA között ilyenfajta chiplet-megosztás lesz-e valaha.> Az újabb kártyák AV1 dekódere jelentősen segítheti a cloud gaming terjedését
Érzek ebben a mondatban némi önellendmondást. Én nem vennék azért dGPU-t, hogy utána cloudban futtassam a játékot. De az persze igaz lehet, hogy az AV1 hozzájárulhat a cloud gaming terjedéséhez, de ebben szerintem az APU-k (ide értve bármilyen intel vagy AMD megoldást, amiben van IGP vagy legalább AV1 dekóder) fognak szerepet játszani.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Z_A_P
addikt
válasz Alogonomus #62313 üzenetére
minden mást pedig eleve felhős szolgáltatások fognak lefedni a cloud gaming mintájára
Inkabb konzol lesz ebbol...OK
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62319 üzenetére
Igazad van. Talán a Navi24 miatt emlékezhettem úgy, hogy az RDNA2-ben nincs AV1 dekóder, merthogy abból tényleg kihagyták.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62327 üzenetére
AV1 kódolást és az FSR3-at adom - ezek közül engem mondjuk egyik sem érdekel -, de a fejlettebb RT nem jön át a gyakorlatba, ahogy láthatod a 7900 GRE tesztben vagy a 7600 tesztekben. Ezek alapján a Navi 32 sem lesz gyorsabb RT-ben az RDNA2-höz képest.
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
válasz Alogonomus #62331 üzenetére
Ebbe mar en is beleszaladtam...
Mert a felbontas osszesitonel az FPS, hanem szazalek
FPS-ben csak a jatekokra lebontott tablazatban latod.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62331 üzenetére
" A 7900 XT és XTX határozottan jobban viseli az RT bekapcsolását, mint a Navi 21-es kártyák."
Igen, pont ez a baj, hogy csak a csúcskártyák viselik jobban A Navi 32-nél erősebb 7900 GRE meg már nem és azt is tudjuk, hogy a Navi 32 szendvics alján a Navi 33 sem.
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz Alogonomus #62341 üzenetére
"Megint beütött a ComputerBase-effektus, és sok esetben jelentősen alacsonyabb értékeket közöltek ugyanazon játék kapcsán."
Mas utvonal/resz van hasznalva a teszteknel a HUB-nal es mas a CB-nelPrivat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz Alogonomus #62345 üzenetére
Es milyen anomalia van a CB teszben mester? Az aranyok ugyanazok ezekben a jatekokban az adott tesztben fuggetlenul a nyers szamoktol. A HL-ben ugyanugy 6950XT->7900GRE->3080 a sorrend ugyanzokkal a % elteresekkel peldaul.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
félisten
válasz Alogonomus #62345 üzenetére
És konkrétan mit jelent az hogy "prioritize graphics"? Mert CB konkrétan megadja minden játéknál a használt beállítást:
RE 4 :
bis Ultra HD: Maximum-Preset
RT: Reflexionen „Hoch“Valószínűleg itt van a kutya elásva, de ha azonos beállításokkal tesztelik a kártyákat az arányoknak ugyan azoknak kell lennie. HU valószínűleg nem mindent maximalizált....
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62483 üzenetére
Valószínűleg nem tudod, de a másik két gyártó is erre az Intel-es PresentMon szoftverre támaszkodik a saját szoftvereiben (NVIDA FrameView és AMD OCAT) Tehát ez egy minden VGA gyártó által használt és elismert mérő szoftver, aminek nincs párja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #62483 üzenetére
Mire alapozod ezt az állítást? Nem mondom , hogy nem így van, csak érdekelne mit nyerne ezzel Intel...
Nyílt forráskóddal rendelkező szoftver . Intel hardver nélkül is használható.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62485 üzenetére
Könnyen beazonosítható lenne a csalás, ha más PresentMon-t használó szoftver eredményével összehasonlítod. Ennek így semmi értelme, ráadásul az Intel örökré elásná magát a GPU szegmensben ezzel a húzásával, az ő érdeke pedig a felhasználók szerzése.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62488 üzenetére
Az Intel szoftverében is. Ennek az oka, hogy a PresentMon csak erre használható.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62490 üzenetére
"Intel szemszögéből történő értelmezéséhez."
Vannak ezek az fps szám adatok: 24,25,26,25,24. Intel szemszög az mi? Kiírják erre, hogy ennek az átlaga 30? El vagyok képedve, hogy ilyet olvasok egy szakmai topikban. Ez nem egy gyíkember, laposföld összeesküvés elmélet topik.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62490 üzenetére
Ezek a szoftverek, amik a PresentMont használják azért léteznek, mert van egy alapszoftver, ami köre lehet rakni valami extrát. De a sebességmérés ettől még ugyanúgy működik.
A PresentMon is módosítható egyébként igény szerint, de az képkockasebesség például pont ugyanaz lesz akármelyik szoftverrel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
válasz Alogonomus #62488 üzenetére
Ez a lényege a szoftvernek, pont ezért érthetetlen az állításod.
Megjeleníti ugyan azokat az adatokat egy overlay felületen , mint ahogy az AMD-nél és Nvidiánál, erre találták ki.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
válasz Alogonomus #62495 üzenetére
Nem teszteredményekről van szó , te sem erről hadováltál feljebb, hanem arról, hogy ha ugyan azona gépen ezzel a szoftverrel jelzed ki az eredményt vagy a másikkal akkor is ugyan az jön ki.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
válasz Alogonomus #62495 üzenetére
Azt dobtad be, hogy a harmatgyenge ARC sebességét valamilyen új mérési metódussal akarja kozmetikázni az Intel.
Továbbra is várjuk a választ, hogy ez miképp történik meg a kék színű overlay segítségével.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
félisten
válasz Alogonomus #62497 üzenetére
Hát persze.
idézet tőled :
"Ez inkább csak az aktuális fejezete az inteles "nem jól mértek, mérjetek inkább a mi eszközünkkel" próbálkozásnak. Az Intel az érintett terméke fejlesztése helyett megint a tesztelési módszerek irányából próbálja előnyösebb helyzetbe hozni magát, mint azt tette már többször a CPU-k esetén."
Ezt még Göncz Árpi bácsi sem értelmezné másként és Pumba is pontosan úgy értelmezte ,ahogy én .
Tehát érdekelne hogy csinálja ezt az Intel.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
FLATRONW
őstag
válasz Alogonomus #62609 üzenetére
Nekem nem tűnik merésznek.
A 122 fps 1080p render és generált képkockákkal jön ki.
-
hahakocka
senior tag
válasz Alogonomus #62659 üzenetére
Én is inkább a kevesebb FPS néha több elvet követném, legyen jobb a képminőség. 140 helyett 120 fps hát adja fene, ha sokkal szebb a kép!
-
adr0001
tag
válasz Alogonomus #62659 üzenetére
A ghosting alapvetően nem a DLSS/FSSR hibája, hanem a RT denoiser kb csak úgy ad elfogadható végeredményt ha visszamenőleg akár 10-20 képkockábból is tud mintát venni. A Cyberpunk-ban pl. upscale nélkül is van szellemkép .
Majd ha a középkategória RT teljesítménye úgy RTX4090 x 2 körül alakul, na akkortól lesz talán nem komolyabban orvosolandó probléma. Addig marad a DLSS 3.5, meg a FSR 3, meg a remény.Egy HD5870->Vega64 arányú teljesítmélnyugrással már lehetne 10-20 rays/pixel-lel kalkulálni, és akkor vizuálisan ugyanott tartanánk ahol most, csak szellemkép néllkül...
Ha az RT/(PT - haha) lesz a jövőben meghatározó, akkor legelsősorban nem a brute-force tejesítményt kell/fogják növelni (bár az mindíg segít), hanem az állandónak mondható és a nem elegendőség miatt kialakuló képi hibák (artifact) sikeres ellfedése lesz a nyerő stratégia.
"If you think [***]* was a Grade A asshole liar, wait 'til you get gaslit by a mainframe"
-
félisten
válasz Alogonomus #62666 üzenetére
Nem elkerülhetetlen az egyáltalán. Az általad említett játékba szarul van beépítve. Ne egyetlen játéka lapján ítéld meg az eljárást mert van mellett 300, amiben kiválóan teljesít..
Ha meg a framegenről magáról beszélsz az nem egyenlő a DLSS 3.0 val..[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Alogonomus #62659 üzenetére
Az Immortals of Aveum esetében azért van sok ghosting, mert egész új DLSS3-at használ. A fejlesztők szerint a régebbi verzió csökkenti a jelenséget. Igazából a hiba komplex, de ismeri az Epic és az NV is, tehát javítható. Az kérdés, hogy mikorra. Nyilván az UE5-ös játékok esetében vissza lehet nyúlni az 1.x-es frame-gen verziókhoz, az eléggé csökkenti a jelenséget. Az újabb frame-gen verzióknál ezzel nem lehet mit kezdeni, amíg az NV nem hozza rendbe.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62691 üzenetére
Nem kizárt.
De már háromnegyed éve hallgatjuk a javított verzióról szóló pletykákat. EGy új stepping valóban ugyanannak az ASIC-nek számít. Én is örülnék, ha mondjuk év vége táján egy új steppinggel és 3D stackelt MCD-vel mozgatnák meg a versenyt, de nekem sajnos valószínűbbnek tűnik egy Navi33-ra épülő 7500 XT, meg még 1-2 GRETalálgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62706 üzenetére
"Az biztos, hogy az Infinity Cache megint segíthet az AMD számára kitolni a GDDR7-re váltás határidejét."
Már nem. Az Infinity Cache előnyét az NVIDIA hatástalanította a nagy L2 cache-sel. Nézd meg az RX6600 kontra RTX3050 esetét, amikor az AMD simán nyert, mert az NVIDIA-nak nem volt válasza az Infinity Cache-re. Most az RX7600 kontra RTX4060-nál már elolvadt az AMD előnye hála a nagyban megnövelt L2-nek.
[ Szerkesztve ]
-
Ribi
nagyúr
válasz Alogonomus #62708 üzenetére
Nem tudom miért akarsz kutyát macskával hasonlítani. Ott a 4060 vs 3060. Kb pont annyival gyorsabb a 4060 mint amennyivel magasabb az órajelés és amennyivel kevesebb számoló egység van benne. Látszólag a több cache nem hozott túl sokmindent. Kisebb mem miatt néhol még a 3060 meg is veri.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #62710 üzenetére
Nvidia a termek oldalon 1080p kartyanak szanja inkabb a 4060-t, szoval a QHD teljesitmeny annyira nem relevans.
-
Pug
veterán
válasz Alogonomus #62742 üzenetére
RDNA3-nak jobban fekszik a Timespy, mint az Ada-nak...
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62797 üzenetére
Tényleg Bár most akkor megint ott van a kérdés, hogy az NVIDIA hogy hozza ugyanazt a sebességet 4K felbontásban kisebb cache-sel és kisebb memória sávszélességgel, mint az AMD? Az NVIDIA architektúrája nem kap akkora figyelmet, mint az AMD-é, de szerintem nagyon érdemes lenne róla beszélni, mert látszik, hogy ők a csúcs és sok dolgot okosabban csinálnak az AMD-nél.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #62800 üzenetére
Megint megkérdezem , mint a múltkor mi alapján gondolod, hogy ez az IF cache miatt van nem pedig CPU Limit.
Mert Starfieldben és Baldurs Gate-ben az AMD káryáit a CPu limit érinti 1080 P-n ,jobban mint az Ada-t. BG ben is 1440P-n szinte előrelépés történik az 1080 P eredményekhez képest. Nagyon úgy néz ki, hogy a CPU ra érzékeny a 7900XTX mert erős kártya, kakaó kell kimaxolni 1080 P-n, ez nem IF cache vagy sávszél probléma...
[link][ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #62800 üzenetére
Azt én is érzem, hogy az új játékokban már az AMD fele kezd billenni a mérleg.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Alogonomus #62808 üzenetére
A 4 K ra lépésről beszéltél azért írtam hogy 4 K ban azért jön ki már jobban a 4080 hoz képest 1080P hez nézve,mert CPU limit van ott és az RTX 4080 ott még jobban bírja de a 4090 nél hasonló szituáció van mint az XTX nél. ha megnézed az XT-t ott is ez látszik, hogy jobban is lassul a feljebb lépéstől ,kevésbé érinti a CPU limit. A 7900XT 17-18 % ot lassul 1080 P ről 1440P re,az XTX csak 11-12 % ot. a 4090 például 0,5 % ot 1,2 FPS-t veszít ott.
A 7900XTX egy erős kártya, CPU éhes a 4080 kevésbé érzékeny erre. Raszterben az XTX akár jobb választás is lehet de vegyes használatban inkább a 4080.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
jimpo
aktív tag
válasz Alogonomus #62810 üzenetére
Csak pislogok, hogy 7900XTX 1080P felbontás mellé
Mert a 7800 XT még oké FullHD felbontás mellé, de ágyúval verébre...Stryd Next Gen
-
félisten
válasz Alogonomus #62810 üzenetére
1440P-n sem futja ki magát a 7900XTX még minden esetben, míg a 4080 már úgy néz ki igen. Ezért írtam, hogy a CPU limit kiiktatása hoz rajt még, de nem az IF cache. Szerintem egyszerű CPU limit, a 7900XTX gyakorlatilag 4 K kártya . hasonló a felállás, mint az Ampere esetében, csak fordítva.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Raymond
félisten
válasz Alogonomus #62838 üzenetére
"A friss MLiD videó eléggé kerek választ ad arra a kérdésre, hogy a Bethesda miért az AMD-t kérte fel szakértőként."
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Milyen TV-t vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Formula-1
- Revolut
- Nyaralás topik
- Gyúrósok ide!
- Megpróbálják a spanyolok: megvédenék a gyerekeket a közösségi médiától
- Computex 2024: az MSI és a Mercedes-AMG frigyéből két laptop született
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen