- OLED TV topic
- Videós, mozgóképes topik
- Még mindig új Ryzeneket kap a Socket AM4
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Milyen monitort vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 10.4 - az, ami
- Házimozi belépő szinten
- Gaming notebook topik
- Már a Samsung sem szolgálja ki modern AI lapkákka Kínát
-
PROHARDVER!
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alogonomus
őstag
-
PuMbA
titán
válasz Alogonomus #61801 üzenetére
Meglátjuk Az amúgy nagyon durva és hülyeséget mondtam pár hónapja, hogy most az NVIDIA kártya dömping (2,5x több Ampere hirdetés van a Hardveraprón, mint RDNA2) az AMD-k alá nyomta le a használt áraikat. Ezt nem hittem volna, hogy az AMD-k jobban fogják tartani az árukat. Bár az NVIDIA-nál a közép kategória már megjelent, de nem hiszem, hogy ez a teljes oka ennek.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
válasz ScomComputer #61806 üzenetére
Egyet se, viszont ezeknek a modelleknek a sebessége van egymáshoz a legközelebb a tesztek alapján és ezért is szokták összehasonlítani tesztelők. Az áruk pedig pár hónapja még nem így viszonyult egymáshoz.
#61808 ScomComputer: Így van De minek legyen nálam fizikailag, ahhoz hogy az árukat és az ármozgásuk változásait megállapítsam? Nem értem.
[ Szerkesztve ]
-
ScomComputer
veterán
Szóval egy db sem volt nálad fizikailag, a kezedben, amit teszteltél,fogtál,és láttad ??
Köszönöm az információt...most nem ez a lényeg, a jövőbeli egy két dologhoz gyűjtünk emberekről a dolgokat akit szoktak tájékoztatást adni más topikokban információkat vásárlás szempontjából és egyébből...köszön szépen ![ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
-
KAMELOT
titán
válasz ScomComputer #61808 üzenetére
+1 kicsit jobban kéne tájékozódni az embereknek.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
PuMbA
titán
válasz KAMELOT #61810 üzenetére
Megjegyzem, hogy én most jónak látom a Milyen videókártyát vegyek topikba az ajánlásokat Már nem írok oda emiatt, csak nagyon-nagyon ritkán. Amikor anno elkezdtem oda írni, akkor szerintem kevésbé kiegyensúlyozott ajánlások voltak (AMD helytelenül alulértékeltebb volt és a VRAM is kevésbé volt figyelembe véve), de végbementek változások.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
lesz egy kis verseny ..
https://www.semianalysis.com/p/amd-ai-software-solved-mi300x-pricing
(csak a blogpost első fele ingyenes )MosaicML : "We profiled training throughput of MPT models from 1B to 13B parameters and found that the per-GPU-throughput of MI250 was within 80% of the A100-40GB and within 73% of the A100-80GB."
"We agree, it’s funny to run `torch.cuda` on an AMD machine, but it works!"
Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
S_x96x_S
addikt
George Hotz: Tiny Corp, Twitter, AI Safety, Self-Driving, GPT, AGI & God | Lex Fridman Podcast #387 ( 30 Jun 2023 )
video: 53:24 - NVIDIA vs AMD
transcript: https://lexfridman.com/george-hotz-3-transcript/#chapter7_nvidia_vs_amdGeorge Hotz(00:58:39) I’m still exploring. I want to deliver a really good experience to people. What GPUs I end up going with, again, I’m leaning toward AMD. We’ll see. In my email, what I said to AMD is, “Just dumping the code on GitHub is not open source. Open source is a culture. Open source means that your issues are not all one year old, stale issues. Open source means developing in public. If you guys can commit to that, I see a real future for AMD as a competitor to Nvidia.”
Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #61817 üzenetére
Ezt már az AMD is belátta, hogy amit eddig csináltak az nem volt jó. Elég ebben a hivatalos cikkben a FidelityFX és az SDK közötti várható különbségek táblázatra ránézni: GDC 2023: Introducing the FidelityFX SDK
Ami kimaradt eddig a cuccaikból az a könnyű használhatóság, részletes dokumentáció
Nem csodálkozok, hogy a Forspoken egy javításából egyszerűen kidobták a Fidelity FX CACAO-t és visszatértek az eredeti AO (Ambient Occlusion) megoldásra, amivel egyébként szebb is lett a játék.El kell felejteni azt a hozzáállást, hogy nyílt kód = biztos jó, zárt kód = biztos rossz. A valóság mint mindig, ennél árnyaltabb. Mindkettő lehet jó.
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
> El kell felejteni azt a hozzáállást, hogy nyílt kód = biztos jó, zárt kód = biztos rossz.
a helyes kifejezés: a zárt kód = kockázat.
Nem véletlen, hogy a zárt kódú gaming enginek tere szükül.
pl. ha program hibát kell keresni vagy teljesítményt kell optimalizálni, akkor a nyílt kód sokkal jobb.Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #61819 üzenetére
Nem így látom. Nézd meg a GTA IV és V játékokban használt Euphoria fizikai motort, amit lelicenszeltek. Akkoriban nem volt párja ennek, így ha nem használták volna be kellett volna érnünk rosszabb fizikával.
bartos96: Az Euphoria az a karakterek fizikája, tehát ahol eltalálod úgy rogyik össze a test, mindig másképp
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
válasz S_x96x_S #61819 üzenetére
En forditva latom a tapasztalatok alapjan, a nyilt kod kockazat, mert altalaban mar meglevo dologbol merit, illetve nagyon sokszor elofordult hogy "mindenki hozzaadhat" aztan az lesz belole hogy senki nem foglalkozik vele.
Zart kod altalaban epp azert zart, mert annyi fejlesztes ment bele hogy azt a beleolt munkat vedeni kell.
-
S_x96x_S
addikt
> Nem így látom. .... Akkoriban nem volt párja ennek
és 2017 óta már nem licenszelik külsős fejlesztőknek,
vajon miért ?
vagyis ez egy jó példa a kockázatra .. amit jeleztem.Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz Busterftw #61822 üzenetére
> En forditva latom a tapasztalatok alapjan, a nyilt kod kockazat,
ha minden más változatlan, akkor a nyílt kódnak határozott előnye van.
és célszerű azt választani.
Aztán ha fizetsz a licenszért vagy a supportért az már egy külön ügy, de ha komoly a meló akkor fizetsz .. mert ez is a kockáat csökkentésének a módja.én már debuggoltam több olyan rendszert, aminél a két (zárt forásskodú) beszállító egymásra mutogatott, mert volt olyan extrém eset amikor nem müködött együtt ...
és én ezt nevezem kockázatnak ...Mottó: "A verseny jó!"
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #61824 üzenetére
Ezért mondom, hogy létezik mindkettőből jó és rossz is Sok játékban használnak zárt dolgokat, nem véletlenül. A nyíltság nem egy spanyol viasz.
"én már debuggoltam több olyan rendszert, aminél a két (zárt forásskodú) beszállító egymásra mutogatott,"
Pont ezért fizetsz a zárt forráskódért. Szólsz és javítják. A szerződésben gondolom ez benne volt. Nekem volt olyan, hogy jeleztünk hibát a cégnek és megküldték a javított dll fájlt. Ezen felül egy csomó nyílt kóddal szívtam, mert egy összetákolt érthetetlen katyvasz volt. Tehát még mindig tartom, hogy nem a nyíltság meg a zártság számít, hanem az, hogy akik programozzák azok mennyire szakértők, segítőkészek, támogatóak.
[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Nyílt kódnál ha jó vagy, ki tudod javítani magadnak"
Ha a nyílt kód rosszul szervezett és a dokumentáció hiányos, akkor előfordulhat, hogy a javítás nagyon sok időbe telik. És tesztelned is neked kell...
"Zárt kódnál meg megkérded a srácokat, aztán?"
Ha fizetsz és van szerződés, akkor meg kell csinálniuk. Nincs aztán. De sok lesz az off, úgyhogy visszavonulok
Abu85: Ez is előfordulhat, de remélem nem sok ilyen nem becsületes cég létezik, hogy nem ismerik el, ha tényleg övék a hiba.
HSM: Egy olasz céggel voltunk kapcsolatban, jeleztük a hibát, mondták, hogy igen, az ő hibájuk és javították a zárt DLL-t. Ez nekem egy jó tapasztalat volt a zártságról.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz S_x96x_S #61819 üzenetére
A játék maga is egy zárt kód.
Ezeket az eljárásokat szorosan összekötik a a VGA gyártók nevével.
FSR = AMD, DLSS = Nvidia stb...
Marketing értéke van. A gyártóknak érdeke , hogy az az eljárás jó legyen.
Általában a mostanában kiadott bugtenger játékoknak pont a VGA gyártói megoldások voltak talán a biztos pontjai, pl a DLSS viszonylag jól működött mindegyik mostanában kiadott címben miközben trágya volt maga a megvalósítás.
Bárcsak a felskálázás lenne a leggyengébb pontja a mostani címeknek , hogy az miatt perre kellene menniük, hogy elrontja a játék szinvonalát de sajnos pont fordítva van. Nem tudom milyen hátrányt látsz egy DLSS megvalósításban egy játékban az FSR rel szemben te mint felhasználó, mert én előnyét látom csak, hiába zárt.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Attól, hogy fizetsz még nem jelenti azt, hogy javítva lesz, mert mondhatja a beszállító, hogy nem náluk van a hiba. És akkor meg vagy lőve, mert nem tudod őket a bíróságon sem megtámadni. Megpróbálhatod persze, de jó eséllyel veszítesz.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
"Ha fizetsz és van szerződés, akkor meg kell csinálniuk."
Aha, persze. Biztos jó lesz, olyanok szoktak lenni a javítások, a tapasztalat azt mutatja.
Persze, lehet, hogy én vagyok csak ilyen fejlesztő, hogy az van biztosan jól megcsinálva határidőre, amit én magam csináltam meg. -
S_x96x_S
addikt
>> aminél a két (zárt forásskodú) beszállító egymásra mutogatott,
> Pont ezért fizetsz a zárt forráskódért. Szólsz és javítjákvannak komplex esetek .. és vannak egyszerű esetek ..
én most egy komplex esetet említettem .. te meg egy egyszerűvel próbálod cáfolni.pont azért írtam, hogy nem egyértelmű a felelősség,
mert "mindkét cég a másikra mutogat"
ha bebizonyítom, hogy "pont" az egyik rendszerben van a probléma, akkor esetleg nekiállnak a problémát elemezni .. de amúgy nem ...ahhoz hogy jogilag is érvényesíteni lehessen bármilyen szerződést,
ahhoz ki kellene mutatni, hogy pontosan mi a probléma oka .. de mivel ebben egyik zárt rendszer szállítója se volt érdekelt .. maradt a szívás a köbön ...de a jó hír, hogy akkor nem mindenkinek volt olyan szar tapasztalata
az életben mint nekem ..Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
> Pont ezért fizetsz a zárt forráskódért. Szólsz és javítják.
<Ironia ON>
és ez szerencsére ez minden játéknál és programnál így is van,
és emiatt nincsenek már bugok a játékokban, vagy hamar megjavulnak
...
<Ironia OFF>amúgy a gyakorlatban minden szoftver licensz tele van felelősség áthárítással ..
és sokszor a "reverse enginering" is jogilag szürke terület ..
szóval szívás a köbön ...Microsoft Win 11 terms
"Restrictions. The device manufacturer or installer and Microsoft reserve all rights (such as rights under intellectual property laws) not expressly granted in this agreement and no other rights are licensed to you. For the avoidance of doubt, this license does not give you any right to, and you may not(and you may not permit any other person or entity to):"
...
(vi) reverse engineer, decompile, or disassemble the software, or attempt to do so, except and only to the extent that the foregoing restriction is (a) permitted by applicable law; (b) permitted by licensing terms governing the use of open-source components that may be included with the software; or (c) required to debug changes to any libraries licensed under the GNU Lesser General Public License that are included with and linked to by the software; and
....
"""> Tehát még mindig tartom, hogy nem a nyíltság meg a zártság számít,
> hanem az, hogy akik programozzák azok mennyire szakértők, segítőkészek, támogatóak.akkor eltér a véleményünk ..
Mert ettől még önmagában kockázat a zárt kód ..
és aki egyszer már megégette magát .. az óvatos lesz ..https://news.ycombinator.com/item?id=12518036
https://web.archive.org/web/20160919001847/http://stephaniehurlburt.com/blog/2016/9/16/closed-source-engines-are-a-big-risk"""
(2016)
In short, this was far from a vacation and in fact using Unity put the entire project at risk of not shipping. Developing in Unity involved months of hunting down obscure, black-box bugs that were fixed by switching versions, we had to trash weeks of work for this. It was not fun. It was well worth the high rates we charged. It didn't help that we're still in the early days of VR, I'm sure.
It's the black box nature that's most troublesome to me. With source code, it's still a huge codebase that's hard to parse and has plenty of problems, but at least I can hunt down my bugs.
This project was able to build up really quickly at first, but almost couldn't launch because of Unity issues. And this is with two engineers on the project with tons of engine and game development experience.
I know not every project runs into this issue, but it made me never want to use Unity in production, ever. Prototypes are fine. Anything beyond that is a risk I don't need to take as a programmer perfectly capable of digging into the innards of engines.
In production-quality projects I lead tech direction on, I will only use an engine with source access, or build my own. I can't take this risk.
"""Mottó: "A verseny jó!"
-
hahakocka
senior tag
Nagyon agresszív most a Starfieldes Amd marketing S sponzoràció. Napló külön csak Amd re bejelentettèk a 60fps 4K 1440p Fhd konfigokat proci VGA.meg további tàmogatást ígèrtek. FSR stb optimumot talàn a Cyberpunk nem volt ennyire egyoldalú. Amd procikhoz ès vgakhoz Rx 6600 tól felfelè ingyen Starfield jàr sokszor Prémium Edition.
A sima kiadott gèpigèny csak 30 FPS re van
[ Szerkesztve ]
-
S_x96x_S
addikt
csak lesz valami haszna a ZEN4 (AVX-512)-nek is egyes játékoknál ...
"Introducing Compressonator v4.4 with AVX-512 support for BC1 Encoding"
https://gpuopen.com/learn/compressonator-avx-512-bc1-encoding/
( CPU SIMD support in Compressonator Core )"Three variations of the SIMD code exist using different instruction set extensions (SSE4, AVX2, and AVX-512). The appropriate variation is automatically chosen by selecting the most modern instruction set extensions supported by the CPU running the code, but a few new functions have also been added to the Compressonator Core interface to allow for manual setting of the instruction set to use if desired."
https://github.com/GPUOpen-Tools/Compressonator
https://compressonator.readthedocs.io/en/latest/developer_sdk/index.htmlMottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
> a FidelityFX és az SDK közötti várható különbségek táblázatra ránézni:
> GDC 2023: Introducing the FidelityFX SDKközben szerencsére megjelent az 1.0 -ás verzió is.
"The AMD FidelityFX™ SDK 1.0 is now available on GPUOpen"
https://gpuopen.com/learn/fidelityfx-sdk-available-now/linkek:
- https://gpuopen.com/amd-fidelityfx-sdk/
- https://github.com/GPUOpen-LibrariesAndSDKs/FidelityFX-SDK
- https://gpuopen.com/manuals/fidelityfx_sdk/fidelityfx_sdk-index/Mottó: "A verseny jó!"
-
S_x96x_S
addikt
válasz Yutani #61835 üzenetére
> Starfield
> ha az AMD kártyákon jobban fut, mint a szokásos NV párjaikon. De ezt kötve hiszem."AMD is Starfield’s Exclusive PC Partner"
és az FSR 2.0 -át direkt ki is emelik ... (1:19-től)
https://youtu.be/9ABnU6Zo0uA?t=78
vagyis ez a játék - elméletileg - kap egy átlagosnál erősebb AMD optimalizációt.
a gyakorlatban meg majd meglátjuk, hogy ez mire elég ..remélem, hogy az RDNA3-as APU-kon is jól fog futni .
Mottó: "A verseny jó!"
-
-
PuMbA
titán
válasz S_x96x_S #61837 üzenetére
Jujúú, na most már talán rákapnak a fejlesztők is jobban, mert ez egy szép SDK lett Az Euphoria-t egyébként igaz, hogy nem licenszelik 2017 óta, de annyira bejött a Rockstar Games-nek, hogy a saját motorjuknak a szerves része lett, azaz a GTA IV óta minden játékába bekerült és folyamatosan fejlesztik. Legújabban a Red Dead Redemption 2-ben volt és valószínűleg benne lesz a GTA VI-ban is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz S_x96x_S #61840 üzenetére
Miért intő jel ez bárkinek is?
Ez mit takar? vagy ez miért jó bárkinek is?
Egyértelmű, hogy egy AMD szponzorált címbe FSR-t tesznek bele mert a DLSS ugye only Nvidia.
Ami problémásabb, hogy ha csak FSR lesz benne. Egy "A" kategóriás címben elvárható lenne, hogy mindhárom felskálázást támogassák, főleg ha valóban ennyire egyszerű a beépítés, ha az egyik már bent van.
És ez igaz akkor is, ha csak DLSS van egy játékba , sőt akkor fokozottan igaz.
Felhasználói szemmel kellene gondolkodnia mindenkinek.
Drágák a játékok és drágák a hardverek, a cégek meg ott húznak le minket ahol tudnak, kartellel és átnevezésekkel. AMD is.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A legtöbb játékban azért van mindhárom felskálázás, mert a GPUOpenes FSR2 van benne, és arra már sok olyan wrapper érhető el, amire jól ráilleszthető a DLSS2 és az XeSS is. A Starfield nem a GPUOpenes FSR2-t használja, hanem azt, ami az Xbox GDK-ban van, és az elég sokban különbözik az AMD-féle megoldástól, így a tipikus wrapperek, amiket akár a Bethesda megírt korábban, nem működik vele. Írni kell rá egy másikat. A kérdés az, hogy megéri-e ezt a befektetést, vagy inkább költik az erőforrást az extra adatokkal való etetésre.
Jellemzően azokban a játékokban nincs DLSS2 vagy XeSS, amelyben az Xbox GDK-ból van az FSR2. Azokban van, ahol az FSR2 az AMD-től származik. Sajnos ez nem mindegy, mert hiába ugyanaz a két eljárás neve, az implementáció eltérő.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
S_x96x_S
addikt
Starfield - AMD hw javaslat:
https://www.amd.com/en/gaming/featured-games/starfield.html#readyLegendary Experience: 4K:
For the no-compromise 4K gamers who want the absolute best Starfield™ experience.
AMD Ryzen™ 7 7800X3D + AMD Radeon™ RX 7900 XT + AMD X670Epic Experience: 1440p:
Ideal for hardcore 1440p or widescreen gamers to deliver max visual settings and high fps. AMD Ryzen™ 7 7700X + AMD Radeon™ RX 6800 Series + AMD B650Heroic Experience: 1080p
The perfect entry specs for 1080p gamers to experience great visuals and framerates.
AMD Ryzen™ 5 7600 + AMD Radeon™ RX 7600 + AMD A620
mivel mindegyik javasolt konfig zen4,AM5, RDNA2/3
szerintem minden AMD-s újdonságot betolnak a játékba :
pl. "AMD Smart Access Memory Technology" + AVX-512 optimalizáció + ...Mottó: "A verseny jó!"
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Gumi és felni topik
- BestBuy topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- OLED TV topic
- iPhone topik
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen program, ami...?
- Információbiztonság, kiberbiztonság, adatvédelem
- Még mindig új Ryzeneket kap a Socket AM4
- További aktív témák...
- MSI GeForce RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO 8GB (ingyen posta)
- SAPPHIRE NITRO+ RX 580 OC 8GB GDDR5
- GIGABYTE RTX 2060 OC 6GB (GV-N2060WF2OC-6GD rev. 2.0)
- NVIDIA RTX 3060 Ti Founders Edition 8GB használt videókártya eladó garanciával!
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest