- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Logitech Z906
- Vezetékes FEJhallgatók
- Milyen egeret válasszak?
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen alaplapot vegyek?
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joshi
titán
Tudom, csak leírtam hogy miket kell figyelembe venni mérésnél, különben nem lesz összehasonlítható más kártyákkal. Egyébként a Project Carst Radeonnal majd csak a DX12-es patch után lesz érdemes mérni, de addig is jó lenne egy DX11-es mérés is hogy mennyi az annyi. Szerintem a Radeonoknak kedvezni fog a DX12.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz #45185024 #1247 üzenetére
Mindegyik low-level API alatt választható a programozó számára, hogy hogyan működjön a motor. Erre jó példa most is számos Mantle program. Például a Dragon Age Inquisition úgy van paraméterezve, hogy Mantle alatt gyakorlatilag 95%+ mindegyik mag, és ettől tényleg szépen nő a fogyasztás is, de a sebesség is magas. A Sniper Elite 3 már másképp van paraméterezve. Itt nem nő háromszorosára a sebesség a saját rendszeremen, hanem inkább olyan 60-70%-os a gyorsulás, de a processzormagok 15% körül terhelődnek, míg DX11-ben az egyik mag mindig 95%. Ez azt okozza, hogy a fogyasztás egy jó 100 wattot esik, ami nem rossz úgy, hogy 60-70%-kal gyorsabb így is.
A lényeg a fejlesztői döntés. Lehet gyúrni a teljesítményre és a fogyasztásra is.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
YencYke
tag
Project Cars
Mitsubishi Lancer, Brands Hatch indy, 12:00 Storm, 2 kör utolsó helyről indulva
Fraps
2015-08-12 07:43:22 - pCARS64
Frames: 6233 - Time: 152953ms - Avg: 40.751 - Min: 27 - Max: 65"Soha ne tartsd vissza a szellentést, mert végigfut a gerinceden, be az agyadba, és innen jönnek a szar ötletek."
-
daveoff
veterán
-
rocket
nagyúr
LN2 tuning 1400/1000mhz, 1TB/s a memoria savszelessege
[ Szerkesztve ]
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
#45185024
törölt tag
válasz velizare #1262 üzenetére
Úgy érted ?
if ( Videocards=AMD) Delay 2RBX be van A Sapphire Pro
204.520 Ft Személyes átvátellel vagy 1490 házhozszállítás.
Ez eddig a legkorektebb ajánlat.[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #1257 üzenetére
A fejlesztők nem fogadták el az AMD javaslatát az optimalizálásra, és egy jóval drágább, jóval haszontalanabb utat választottak, amiről az AMD már az elején elmondta nekik, hogy nem fog működni, és ne verjenek el rá egy évet a fejlesztésből. Most, hogy ez kiderült az AMD javaslata szerint optimalizálják az új motort, és abból lesz egy frissítés. Azért beszélek a fejlesztők 40%-os pluszokról átlagosan, mert az AMD javaslata tényleg működik.
(#1262) cain69: Manapság megszaporodtak az olyan fejlesztők, akik nem fogadják meg a gyártók tanácsait, és inkább egy évet elvernek a semmire, bízva abban, hogy talán jönni fog az eredmény. Mivel az ő pénzük és idejük, úgy rontják el az optimalizálást, ahogy akarják. Maximum fél évvel a kiadás után jön egy patch, a gyártói javaslatra építve.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz daveoff #1265 üzenetére
Az NV-n is limites (20%-át nem használja a GPU-nak) ott is jönni fog a gyorsulás. Persze az AMD-n jóval nagyobb jön, de itt az a lényeg, hogy egy évet elvertek a semmire, amikor két hónap munkával többet lehetne kihozni. Rengeteg fejlesztő ilyen fafejű ma, és ezért jön sok rossz port, mert nem hallgatnak az okosabbra. A gyártók (most éppen az Intel és az AMD) nem akarnak nekik rosszat, de nem tudnak pisztolyt szorítani a fejükhöz, hogy márpedig működő optimalizálást implementáljanak. Ha valaki nem akarja, hogy segítsenek, akkor nem tudnak mit tenni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
válasz #45185024 #1263 üzenetére
erre a hszre gondoltam, csak rosszul emlékeztem a tartalmára.
[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
rocket
nagyúr
Urban legend.
Project Cars-ban ha az NV kartyai nem gyorsulnank DX12 alatt, es atlagosan 40%-ot gyorsulnank az AMD kartyai, az meg mindig csak kb. egal lenne, 6-8 honappal a jatek megjelenese utan."A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Azért, ha egy fejlesztő azt mondja, hogy a DX11 kódhoz képest 40%-kal gyorsul a DX12 kód, akkor ott elég komoly optimalizálási probléma van DX11-ben.
Azért DX12-ben nem pont ilyen szorosan gyorsulnak a rendszerek, hogy mindenre 40% és kész. Itt különböző limitek vannak, amelyeket az új API kiüt, és nem mindegyik konfiguráció ütközik ugyanazokba a limitekbe. A Project Cars vizsgálatánál azt láttam, hogy egyrészt nagyon regiszterpazarlók az übershaderek, ezért gyorsul simán csak a Win 10 telepítésétől, mert a driverek használhatnak egy beépített D3D bytecode konverziót. A másik probléma, hogy nem igazán megy a GPU-k kihasználása 10-20% fölé, ami valami komoly rendszerlimitre utal.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
vaakuum
addikt
válasz Yllgrim #1271 üzenetére
A nano megjelenése nem mostanában esedékes valamikor? Vagy valamire rosszul emlékszem?
"Asszony kell a házba!" - Kőműves Kelemen - Szerintem is, csak nem pont úgy, waze! -----------------------------------------Az ideális nő függvénye: x=3ylog(y)-{(1/36)exp[-(36y-36/e)^4]}
-
Joshi
titán
válasz #45185024 #1276 üzenetére
Mit hallani? A Nano előreláthatóan mennyibe fog kerülni?
Csak azért kérdezem, mert ha a teljesítménye nagyjából egy R9 290x-é lesz, akkor az ára is valahol ott kellene lennie. Ha drágább lesz akkor igazság szerint a kompakt méretért, és mondjuk a GCN újabb változatáért fogunk fizetni?[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
DX12-őre pont ideális. Sok SP, alacsony frek, hatalmas sávszél. Az is lehet, hogy bizonyos esetekben úgy mehet, mint a Pro. Viszont ezen esetekben már úgy fog menni mint fánk alatt... pörögni fog az a kis venti
Meg kérdés, fizetnének-e a userek a még meg sem jelent DX12 játékokért.Abu azt mondta a kiadásra már lesz egy csomag, HW-SW együtt. Win 10 már kijött, tehát valami DX12 content kellene már csak, amin megmutatják mit tud.
Ha kijön, és leteszteli 10 újság DX11-re, akkor kutya se fogja venni.[ Szerkesztve ]
-
-
Ren Hoek
veterán
Kitudja mire értették, lehet DX11 átlagra, vagy nyers adatokra, vagy DX12-re stb... Én arra tippelek, hogy DX11-es játékokra gondoltak, hogy az alatt megy egy 290X/970 szintet. DX12-ben meg úgy is abszolút minden játék és kódfüggő. Eleve a GCN 1.2 és a HBM miatt máshogy viselkedik a két GPU. Volt róla szó, hogy meg lehet írni egy programot, hogy keveset fogyasszon, vagy hogy gyorsan fusson extrém kihasználtsággal.
Simán lehet, hogy bizonyos játékban majd 290X szintet hoz, máshol meg Fury Pro-t.DX12-vel alapból (szerintem) nem lesz egyszerű tesztelni a kártyákat és különböző architektúrákat majd Egyre nehezebb lesz egy adott kártyára általános átlagteljesítményt megadni...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ha ~20%-os GPU terhelés jól működő kódra utal, akkor kiegyezhetünk abban, hogy a piac felfogásával van a legnagyobb baj. Én olyan ~50%-os terhelésre mondanám a jól működő kódot, mert más elér ennyit, például a Codemasters.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Joshi
titán
válasz Ren Hoek #1281 üzenetére
Igen ez így logikusan hangzik. Benchmarknál eddig soha nem volt cél a fogyasztás és szerintem ezek után se lesz az, egy Benchnél mindig az a lényeg hogy kihozzuk a maximumot és ez az fps-ben és a pontszámban mutatkozik meg. Ha valóban fekszik a GCN 1.2-nek a DX12 és egy Benchmark tényleg ki is használja majd azt, akkor a Radeonok szépen teljesíthetnek. Szerintem játékoknál meg marad minden a régiben, ha AMD-és játék akkor azon megy jól, ha nv-és akkor meg azon.
-
HSM
félisten
Ha írnak egy benchet, ami mondjuk 8-10 munkafolyamatot futtat a GPU-n, és szétzabálja magát sávszélességtől, és mondjuk meg se nyekken alatta a Maxwell, akkor meg egyből jönni fog a kritika, hogy persze, mert AMD-re lett írva... És nem is lenne alaptalan, mert a játékok nagyja nyilván olyan dolgokat fog csak használni, ami alatt a konkurencia kártyái sem esnek teljesen össze.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
Én nem értek a programozáshoz, de az biztos hogy a DX12-nek már nem csak az AMD-én kell jól teljesítenie. Ha a Maxwell2 nem teljesít jól DX12 alatt az nem az AMD és a Microsoft hibája. Azt mindenki tudja hogy a DX12 a Mantle alapján készítette a Microsoft és ezért nem meglepő ha ebből az AMD profitál majd a legtöbbet. Szerintem tettek is érte nem keveset. Az már egy más kérdés hogy ilyen formában lehet-e készíteni egy jó általános DX12-es Benchmarkot. Pont az imént fejtette ki Ren Hoek ezzel kapcsolatban a véleményét, és van is benne valami.
-
HSM
félisten
Én úgy gondolom, az AMD-nek lényegesen jobban fog feküdni a DX12, de az olyan dolgokat vélhetőleg jó darabig kerülni fogják a fejlesztők, amik durvábban kinyírnák a Maxwell-eket.
Szóval ilyen szempontból nehéz jó benchet készíteni, mivel nem tudjuk, a fejlesztők mennyire másznak mélyre a "valódi" programokban. Szóval én majd a játékokra fogok várni, azok mit mutatnak.[ Szerkesztve ]
-
rocket
nagyúr
Ha a ~20%-os GPU kihasznaltsag 35-50%-kal kisebb teljesitmenyt eredmenyez a Radeonokon, akkor kiegyezhetunk abban, hogy az AMD termektamogatasa egy nulla, mind driver, mind szoftver oldalrol.
Annak tudataban gaz az egesz, hogy Kickstarter projektrol van szo, nehany euroert hozza lehetett ferni a fejlesztes soran a buildekhez.
Ez nem a "jaj szegeny AMD-t kizartak a fejlesztesbol es megjelenes napjan szembesultek a koddal" tortenet.Persze tudom biztos azert lassuak a Radeonok, mert az NV reklam tablak,a palya menten a fakon levo harkaly keszitette oduk, es a vakond turasok 64x tesszellacioval lettek megcsinalva
"A lower resolution generally means that there can be more quality per pixel."
-
TTomax
nagyúr
Lefordultam a székről a röhögéstől... Az utolsó mondat aláírás gyanús...
[ Szerkesztve ]
★★★★★ I got too much soul, rhythm and blues R&B ya see, all that's cool, but hip-hop and rap yeah that's where my heart's at Even back when I used to break on a box ★★★★★ "Chief Rocka"
-
HSM
félisten
válasz YencYke #1289 üzenetére
A topik nevében előre is köszönjük.
(#1290) Joshi: Szerintem meg gyökeres változások lesznek. Az Nv eddigi legnagyobb előnye fog elúszni, azaz az ügyesebb, gyorsabb DX11 driver.
(#1292) rocket: "Ha a ~20%-os GPU kihasznaltsag 35-50%-kal kisebb teljesitmenyt eredmenyez a Radeonokon, akkor kiegyezhetunk abban, hogy az AMD termektamogatasa egy nulla, mind driver, mind szoftver oldalrol."
A kettőnek az égvilágon semmi köze egymáshoz. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Sajnos rendkívül szelektíven látod már ezt az egészet, mint valami rossz fanboy. Ma minden problémát az AMD nyakába varrsz, akkor is, ha a fejlesztéshez semmi közük nem volt. De nem veszed észre, hogy pont azokkal a játékokkal van mindig probléma, amelynél az AMD vagy az Intel nem vállalt/vállalhatott szerepet.
Nem zárták ki a Project Cars fejlesztéséből az AMD-t. A gond az, hogy az AMD és amúgy az Intel javaslatait nem fogadták meg, amelyek jobban optimalizált játékot eredményeztek volna.
Írtam, hogy a legtöbb baj a shaderekkel van. Azok rendkívül regiszterpazarlók.A problémára való rámutatással csak azt akarom kifejezni, hogy ha egy OS váltástól begyorsulnak a hardverek a játékprogram módosítása nélkül, akkor az nagyon rossz fényben tünteti fel az optimalizálást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Természetesen a DX12 vállat valóban nyomja majd az a teher, hogy mindenen jól kell teljesítenie ennek az iránynak, mert a Mantle is csak gyártón belül, sőt, alaparchitektúrán belül működött, tehát valójában gyakorlati képünk még arról nincs, hogy egy konzolszerű API gyökeresen eltérő architektúrákkal is üzemképes-e. Az előzetes eredmények viszont biztatók.
Szerintem ezért sem sürgeti a Microsoft a tesztprogramokat, mert többet árthat ha nincs kész valami, mintha csúszna pár hetet.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
nagyúr
Írtam, hogy a legtöbb baj a shaderekkel van. Azok rendkívül regiszterpazarlók.
Regiszterekből jobban állnak a GCN chipek, nem?
Amúgy a tesztek azt mutatják, hogy a fő gondot a platform oldali limitáció jelenti, ettől nem elég gyors nVidián sem, és ettől megy olyan gyászosan AMD-n. A különbség pedig csak a driverek miatt lehet...
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...