- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
Közben kijött a Lenovo Mirage Solo is.
Előnyei:
- 6dof
- 72Hz stabilan
- psvr-hoz hasonló fejpánt, azaz a hmd nem nehezedik az arcodra (bár ez szubjektív)Hátrányai:
- $400
- nincs rendes kontroller, csak valami távirányító szerűség
- gyenge tartalomkínálat
- és még azok közül is csak alig pár szoftver támogatja a 6dof-otSzvsz az lesz az önálló daydream hmd-k legnagyobb hátránya, hogy nem tudnak kitörni a "tyúk vagy tojás" dilemmából, azaz amíg nem fogy elég hardver, addig nem lesz tartalom, amíg nincs elég tartalom, addig nem fogy a hardver. Az oculus ügyesebben csinálta, mert a gearVR miatt már induláskor van több száz használható program a Go-ra, ráadásul a fejlesztés is gördülékenyen megy, ráadásul a $200 az a határ, amit az emberek könnyebben bevállalnak.
Ráadásul az android platform töredezettsége sem segít a daydream terjedésén, mert aki daydreamre fejleszt, annak fel kell készülnie x különböző droid verzióra és n+1 hardverre, mert hiába adja ki ajánlásként a google, hogy csak a "daydream ready" matricás telefonokon az igazi, ha az emberek mindenféle olcsó kínai szutykon próbálgatják és azok alapján ítélik meg. -
#54625216
törölt tag
válasz Johnny_vT #13360 üzenetére
Csak azokról tudok nyilatkozni, ami riftre is van és próbáltam:
Herobound Spirit Champion
Witchblood
BlazeRushA Herobound és a Witchblood klasszikus platformer kaland játékok, amolyan zelda stílusban, fix kamerás nézettel. Nekem nagyon bejöttek, mert jó a sztori és a hangulat, korrekt játékidő és jól skálázódó nehézség.
A BlazeRush régi kedvenc, őrült matchbox szerű kisautókkal kell versenyezni külső nézetben a la mario kart. Vicces játék, jó grafika, pörgős, jó a fizikája és hosszú single player kampány.
Ezekhez mind célszerű beszerezni egy gamepad-ot is ha még nincs, mert ha jól tudom csak azzal mennek, meg amúgy sem érdemes a gearVR kontrollerrel szenvedni velük.Elméletileg holnap jön meg a Go (lekopogom), már van egy listám, amit ki akarok próbálni a review-k alapján:
gyerekeknek:
Coaster Combat - hullámvasút lövöldözéssel
Pet Shop - különböző fantasztikus állatokat lehet kikelteni, keresztezni, tanítgatni és versenyeztetni egymással (alapjáték ingyenes, az extrák micropayment alapúak)
Zombie Invasion - zombi wave shooter vicces, rajzfilmes stílusban, upgradelhető fegyverekkelAugmented Empire - erről jókat olvastam, rpg szerű külső nézetes platformer, a játékmenet és a harc körökre osztott, állítólag 10+ óra tartalom van benne.
-
#54625216
törölt tag
Na megjött a Go.
Csak rövid ideig volt lehetőségem próbálgatni, mert munkahelyen vagyok, az első benyomásaim tehát inkább ösztönösek, mint megalapozottak:- A képminőség érezhetően jobb a Rifthez képest. Nagyobb felbontás, élesebb kép, nagyobb sweetspot.
Szinte semmi glow effekt, csak a totál fekete alapon fehér betűknél látszik valamennyi, de az is elhanyagolható. A szélek felé erősebb a kromatikus abberáció, mint a Riftnél, de ha jól tudom ezt a rift is szoftverből oldja meg, azaz nem a lencse jobb, hanem úgy rendeli a képet, hogy a színösszetevőket ellenkező irányba tolja a szélek felé. Valószínű, hogy idővel a direkben Go-ra írt appok is ezt fogják tenni.- A 3dof a Rift után elsőre zavaró, de csak pár percig, mivel az alkalmazások nem igénylik a mászkálást. Így csak akkor tűnik fel, hogy nincs pozíció követés, amikor mondjuk hátradőlsz a székben és veled együtt mozdul a világ.
- A kontroller okés, érzésre olyan, mintha laser ponterrel hadonásznál. Sajnos a Rifthez adott Xbox one kontroller nem tudja a bluetooth-t így be kell szereznem egy másikat az olyan játékokhoz, amik igénylik a gamepadot.
- Maga a HMD kényelmesebben fekszik fel az arcra, mint a Rift, viszont nekem a tartó pántok túl gyengének tűnnek. Így erősen orrnehéz és a HMD-t első sorban a pofacsontok és a homlok tartja, ami hamar fárasztó lehet. (Nem próbáltam olyan sokáig, hogy zavarjon, de így is feltűnt.) Mivel maguk a gumipántok nem képezik részét a hmd-nek (szemben a Rifttel), ezért cserélhetők. Remélem, hogy idővel vagy maga az oculus vagy valami kínai gyártó csinál majd hozzá jobb pántokat, akár PSVR szerű merev megoldással.
- Szemüveggel is próbáltam, egész jól használható így is, a szemüveg keretestől szépen elfér a HMD-ben, bár kell egy kicsit bénázni, amíg magadra veszed.
Eddig a következő programokat próbáltam:
Coaster Combat - ez tényleg jópofa, gyerekeknek ideális, hullámvasúton nyomulsz és lövöldözni kell.
Gun Sight - lövöldözős platformer, teljesen jó
Sour Patch Kids: Zombie Invasion - wave shooter rajzfilm stílusban, szintén gyerekeknek, ez tetszett talán a legjobban, erőltetnem kellett maga, hogy abbahagyjam (munkahely miatt).Jurassic World: Blue - 3D 360 film meglepően jó minőségben.
Összességében elmondható, hogy a játékok grafikában inkább a kézi konzolokhoz állnak közelebb (ami jó), míg játékmenetben, bonyolultságban inkább a telefonos játékhoz (ami már kevésbé).
A Blue-t csak pár percig néztem, de a PC-s VR filmekkel 100%-osan tartja a szintet - kérdés persze, hogy ez kinek elég. Itt is furcsa volt a 3dof, mert ahogy körül nézegetsz a dzsungelben ösztönösen mozgatod a fejed, de amíg nem lesznek lightfield alapú 360 filmek, ez egyelőre hmd-től függetlenül így lesz.Összefoglalva: funkcióiban a Go azt hozta, amit elvártam tőle, a telepítés szuper egyszerű és gördülékeny, a képminőség pedig bőven felülmúlta az elvárásaimat.
Szvsz a Go ideális ajándék lehet gyerekeknek, akik ráfüggtek a VR-ra de apának nincs pénze PC-re és Riftre.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz s:zozo #13392 üzenetére
Ha a VR filmnézésre jellemző kb. 480p-720p körüli felbontás belefér, akkor a Go mindenképpen a felső kategóriában van képminőség szempontból. Szvsz elég sokan rá fognak feküdni a video lejátszásra, mert ez lesz az egyik leggyakoribb felhasználási módja.
Kényelem szempontból két dolog van: magának a hmd-nek a szivacsa és a formája sokkal jobb, mint a Rift-é, azaz kényelmesebb az arcon, van hely szemüvegnek és nem csak a perem, hanem az egész belső szövet kiszedhető, mosható, cserélhető.
A felfogatás a fejre viszont elég gagyi, azaz a gumipántok gyengék és inkább az arcod tartja a szemüveget, mint a homlokrész, ami huzamosabb időn át elég kényelmetlen.
Feljebb már írtam, hogy szerintem hamarosan meg fognak jelenni alternatív felfogatás-megoldások, mert szerencsére a pántok cserélhetők és igény mindenképpen lesz rá.A magam részéről amúgy semmilyen VR hmd-ben nem néznék hagyományos filmeket, ebből a szempontból konzervatív vagyok, viszont 360 sztereo filmnézéshez szerintem ez most a legjobb eszköz főleg ár/érték szempontból.
SunRise:
Sajnos az EU-ban egyelőre nincs hivatalos viszonteladója a Go-nak, így csak közvetlenül az oculus.com-ról lehet rendelni, ahonnan nem szállítanak Magyarországra. Ami alternatív lehetőséget eddig láttam az vagy kamu, vagy brutális lehúzás (értsd: dupla ár) és valószínűleg az oculustól rendelt cuccot passzolják tovább felárral.
A legjobb megoldás, ha külföldön élő rokonnal, ismerőssel, kollégával vetetsz egyet ottani bankkártyával ottani címre és onnan postáztatod magadnak.A másik opció, ha az amazon.com-ról rendelsz, úgy nekem 245EUR árat ír ki. Elméletileg az árban benne van 52EUR vám, de nem tudom, hogy jön-e még rá valami, pl. magyar ÁFA.
Ebben az esetben viszont csak úgy tudod érvényesíteni a garanciát, ha az USA-ba postázod vissza.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz SunRise #13395 üzenetére
Hát a hivatalos oculus supportra még várhatsz egy darabig, max. másodlagos importból lesz magyarországon, azaz a magyar kereskedő beszerzi külföldi kiskerből és itthon továbbadja drágábban. Az alza.hu-n pl. 127000 forintért hirdetik (ha lenne raktáron) a kb. 68000 forintos eredeti árhoz képest.
Minden esetre ha itthon veszel bármilyen oculus terméket előtte mindenképpen tisztázd a bolttal, hogy legyen rá min. 1 év eladói garancia, azaz hiba esetén semmiképpen se passzoljanak tovább az oculushoz, mert ha nem hivatalos viszonteladótól veszed, illetve amíg az ország nincs rajta hivatalos support listán, addig az oculus semmilyen gyártói garanciát nem ad. -
#54625216
törölt tag
válasz Raymond #13397 üzenetére
Az amazon visszafizeti a touch árát, az újat már meg is vettem - az oculustól, mivel az amazon már nem forgalmaz külön kontrollert. Már csak vissza kell küldenem a hibásat az anazonnak és utalják a pénzt.
Az oculus support persze továbbra is csak a bullshitet ismételgeti, de még nem válaszoltam nekik, mert meg akartam előbb kapni az új touch csomagot.
-
#54625216
törölt tag
Ha akármilyen telefonos VR-t hasonlítasz a Go-hoz, akkor azt kell mérlegelni, hogy:
1. van-e már VR-re alkalmas telefonod
2. minőségileg mennyiben tér el a Go-tól
3. milyen a platform szoftver ellátottságaHa tehát van már pixel xl-ed, akkor nézz körül, hogy megfelel-e az igényeidnek a daydream szoftver szempontból. Ha igen, akkor daydream. Ha nem, akkor is érdemes beszerezni egy daydream hmd-t és kipróbálni, mert daydreamnél a telefon a nagyobb tétel és később még bővülhet a kínálat.
Ha még nincs pixel telefonod, akkor elsőre mindenképpen érdemes a Go-val kezdeni, mert kevesebb, mint felébe kerül egy pixel xl-nek és ha nem jön be a Go képminősége vagy szoftver ellátottsága, még mindig gond nélkül el tudod adni akár árán felül is. -
#54625216
törölt tag
Annyi biztosan elmondható a Go-ról, hogy a 2 óra játékidőt bírja és nincs túlmelegedés. Ha töltőn van és használod is, egy kicsit melegebb az eleje, de ebből a hmd-ben semmi sem érződik.
A Go egyik érezhetően nagy előnye, hogy tényleg csak felkapod fejedre és megy. Azaz nincs telefonkijelző pucolás, berakás, matatás, füles rádugás. Egészen más élmény így a VR, mert használatra csábít: van felesleges 5 percem, beledugom a fejem egy 3D videóba
A képminőségről csak azt tudom elmondani, amit mindenki: a Rift-hez, Vive-hoz és a GearVR-hoz képest a lencse minősége komoly előrelépés, a panel minősége jó, de mivel LCD a feketék kicsit világosabbak az oledhez képest.
Hogy ez számodra jó vagy rossz, azt csak Te tudod megmondani. Találkoztam már itt a fórumban olyannal, aki szerint a VR felbontás legyen az utolsó, amin fejlesszenek (magam is ezek közé tartozom), meg olyanokkal is, akik egy nap után eladták a Riftet, mert számukra 4K alatt nincs élet.A Lenovo szvsz akkor fogja megérni a dupla árat, ha lesz elég 6dof-ot támogató tartalom daydreamre és a standard daydream "távirányítón" túl lesz hozzá valami trackelt kontroller megoldás.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Keep Talking and Nobody Explodes magyar kézikönyv.
Így már olyanoknak is jó party játék lehet, akik nem tudnak angolul. -
#54625216
törölt tag
válasz Carlas #13445 üzenetére
A tartalom kérdés attól függ, hogy mi jön be neked.
AAA VR címek igazából csak szimulátorokból vannak (az egyszerűség kedvéért ide sorolnám az Elite Dangerous-t is).
Ezen kívül van még a Fallout 4, aminek a VR adaptációjára elég sok a panasz és a Skyrim, amiben a VR adaptácó az egyik legjobb, csak maga a játék kissé koros (bár modokkal fel lehet tuningolni).Ugyanakkor a VR olyan új élmény, amit mindenkinek magának kell kipróbálnia, hogy meg tudja ítélni, hogy megéri-e neki többet invesztálni bele.
Kb. olyan, mint amikor az xbox360 és a PS3 mellett megjelent a Nintendo Wii: akinek bejött a gyökeresen új játékélmény, az istenítette és lazán túltette magát a grafikai hiányosságokon, akinek nem, az nem is értette, hogy miért rajonganak a többiek.
Rengeteg olyan VR játék van, amit 2d-ben még ingyen sem töltenél le, VR-ben meg napokat el tudsz játszani vele.A kérdés tehát, amit első sorban Neked kell eldöntened, hogy általában érdemes-e "early adopterként" beszállni a PC-s VR-ba.
Ha erre igent mondasz, akkor már nyugodtan lehet ajánlani a Riftet, mert jelenleg az a legjobb ár/teljesítményű hmd a piacon (legalábbis az EU-ban) és arra van a legtöbb elérhető tartalom.A géped bőven megfelel VR-hoz, legfeljebb csak a szokásos inateck usb kártyát kell extraként beszerezned.
-
#54625216
törölt tag
válasz Carlas #13455 üzenetére
Hogy kell-e usb kártya az úgyis kiderül pár nap használat után.
Elmélegileg az én alaplapomnak is bírnia kellett volna két szenzort, de mivel egy 20EUR alkatrészről van szó, nekem a kevesebb hibalehetőséggel járó kevesebb idegeskedés megért annyit, hogy látatlanba is megrendeljem a rifttel együtt.
Amúgy mekkora játéktérrel számolsz? Alapvetően a játéktér méretének függvénye, hogy hány darab szenzor kell és három szenzornál már érdemes külön usb kátyát használni (afölött meg kb. kötelező), hogy eloszd az usb chipset terhelését.
A játéktér függvénye továbbá, hogy érdemes-e esetleg rift helyett vive-ot venni. -
#54625216
törölt tag
Oculus Go update:
Vettem egy Xbox one bluetooth gamepadot és szuperül működik. A fix kamerás, külső nézetes játékok gyakorlatilag kompromisszum nélkül játszhatók a Go-val.
A Herobound, Witchblood, Blazerush simán hozza a Rift minőségét mind grafikában, mind játékélményben. Az egyetlen különbség, hogy nincs supersampling és a 3d objektumokon erősebb az aliasing. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #13461 üzenetére
A 3dof inkább csak a PC-s roomscale VR után fura egy ideig, mert ösztönösen beindul a "már megint mi a f..sz van a trackingel" reflex.
A fix kamerás játékoknál ugyanakkor a 6dof hiánya nekem semennyire se zavaró.Apropó, újabb gamepaddal játszható gyöngyszem: Bomb Squad - zseniális
Lassan de biztosan azért alakul a teljes értékű, azaz a "nem csak demo vagy agyhalott wave-shooter" játékok listája.Amúgy a Lenovo Mirage Soloban van 6dof de kb. minek, ha nincs szoftver, ami kihasználná és nincs pozíció-trackelt kontroller hozzá. Kb. 200 dollár extrát kifizetsz, hogy abban a 3 programban, ami támogatja, ha mozgatod a fejedet, akkor rendesen működjön a térérzet.
Daydreamre pedig csak szórványosan fog kijönni 6dof tartalom, mert alapvetően az is egy telefonokra épülő 3dof platform, így amíg nem adnak el 6dof hmd-ket érdemi mennyiségben, nem éri meg a vesződést a 6dof támogatással.
Ráadásul a 6dofnak igazából csak roomscale programoknál van értelme, azzal viszont a fejlesztő eleve csak a 6dof piacot célozhatja. Namost ha a PC-s VR tartalom is ilyen lassan indul be több millió eladott hmd után, akkor mire lehet számítani egy pár tíz- legjobb esetben százezres példányszámú célhardvernél?Szvsz még azon is nagyon sokat kell az oculusnak dolgoznia, hogy a Santa Cruz sikeres legyen és nem csak a hardveren, hanem az ökoszisztémán. Ha a megjelenés előtt minimum fél-egy évvel kiadják az sdk-t és a fejlesztői példányokat, hogy a riftes játékokat minél hamarabb portolni lehessen rá (már amelyiket lehet) és lesz néhány szponzorált cím is, akkor a startkor talán már lesz rá tartalom is és akkor lesz reális esélye, hogy elterjedjenek a 6dof mobil hmd-k.
Persze azt is lehet csinálni, hogy a 6dof hmd-k árát leviszik a 3dof árszegmensbe (lásd: fullHD vs. 4K tvk) és akkor tartalom nélkül is előbb-utóbb elterjedne a hardver, ami meghozná a kedvet a tartalomkészítéshez, de szvsz ez lesz a legutolsó megoldás, amit bevetnek.
Ami még nagy durranás lehetne, ha a mobil 6dof hmd-ket drótos megoldással PC-s VR módban is lehetne működtetni, mert akkor a mobil vásárlókat be lehetne húzni a "nem kötelező hozzá a PC" marketing szöveggel, majd ezerrel kampányolni, hogy de azért mennyivel jobb a PC-s VR minősége.
-
#54625216
törölt tag
válasz Citroware #13469 üzenetére
Jelenleg nem a hmd technológia limitált, hanem a videokártyák tudása.
Ha a monitorokon megszokott grafikai szinvonalat akarod VR-ben, akkor még legalább 3-4 év, mire a GPU-k elérik azt a szintet, hogy a megfizethető kategóriában is ki tudják szolgálni a szemenként 4K displayeket.A VR ma olyan, mint a PS3 megjelenésekor a Nintendo Wii volt. Az egyik konzol extra tudása a fullHD támogatás volt, a másiké az addig sohasem tapasztalt játékélmény.
Ha egy játékban fontosabb számodra a grafika, mint a játékélmény, akkor sajna nincs más, mint kivárni, amíg a PC-k felnőnek az igényeidhez.
Ezt nem lesajnálásként mondom, mert ahogy a PS3 és a Wii is megfért egymás mellett, úgy a VR és a highend AAA játékpiac is, csak jó tudni, hogy a kettő között még egy jó darabig nem lesz jelentős átfedés. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #13479 üzenetére
A Keep Talking and Nobody Explodes is tipikus party játék. Az egyiknek VR-ben kell hatástalanítania a bombát, de a többieknél van a leírás. A tűzszerésznek kell mondania, hogy mit lát, a többieknek meg hogy mit csináljon.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #13486 üzenetére
Mindenek előtt fontos tisztázni, hogy a Go-t sosem szánták a PC-s VR alternatívájának.
A Go sokkal inkább olyan, mint a konzol piacon a Nintendo Switch: más műfaj, más célközönséggel és más prioritásokkal.A Go előnyei:
1. Egyszerű, mint a faék... de tényleg: csak felkapod a fejedre és már bent vagy a VR-ben. A kontrollert meg könnyebb kezelni, mint egy tv távirányítót.
2. Olcsó: 219EUR, nincs "milyen vga-t vegyek" para, jó-e a proci, elég-e a ram, stb. Megveszed és ott a VR a kezedben.
3. Hordozható: berakod a táskádba és viszed, ahova akarod. Haverokhoz, utazásra, ügyfélhez. Egész más lépték, amikor nem kell magyarázni a munkatársadnak, hogy mi az a VR és hogy egyszer jöjjön el kipróbálni, hanem a fejére húzod a Go-t és azon nyomban ott a "wow" hatás.A fenti előnyökért természetesen kompromisszumokat kell bevállalni, de ezek a kompromisszumok egyrészt csak akkor érződnek, ha van mihez hasonlítani, másrészt minél többet használom, annál kevésbé számítanak.
Roomscale hiányában csak egyes műfajok játszhatóak vele, általában a fix kamerás, gamepados játékok, ezek viszont ugyanolyan élményt adnak, mint a Riften. Igazából a szokásos waveshooter játékok is teljesen élvezhetőek, kicsit erősebb az aliasing és rosszabb a textúrák felbontása, de kb. ez minden.3dof: igen, a Rift után a 3dof zavaró. Kb. fél órát, aztán észre se veszed. Egyszerűen megszokod, hogy előbb leülsz és aztán rakod a fejedre a HMD-t, pont fordítva mint a Riftnél, ahol előbb elpakolsz a játéktérből, felveszed az alapállást és aztán lépsz be a VR-be.
Összességében a Go tényleg olyan, mint egy kézi konzol: adott játék műfajokra tökéletes, másra meg nem kell használni. Switch-en se kezd el az ember Starcraftozni, a Go-n se kell Lone Echo-t tolni.
Látva a "VR szűz" emberek reakcióit egyáltalán nem kell attól aggódni, hogy a Go majd a VR gagyi oldalát mutatja az embereknek, aláásva a műfaj iránti bizalmat.
Éppen ellenkezőleg: a Go határozottan pozitív hatással van a kezdőkre, egyszerű az irányítása a 3dof teljesen természetes a számukra, mert nem láttak még jobbat. Azaz a VR nem úgy jön le nekik, mint a papírdobozos, kínai telefonos, panorámakép nézegetős kísérletezéseknél, hogy "ha ez a VR, akkor ikább hagyjuk", hanem "wow ez tényleg f..sza... és a PC-s VR tényleg még ennél is jobb?"Szvsz a Go-t kapudrognak fejlesztette az Oculus és eddig úgy tűnik, hogy működik.
Na most akinek már van PC-s VR-je, azokra is a konzol-kézi konzol analógia érvényes. Van, aki azért nem vesz Switch-et, mert már van PS4-e vagy gamer PC-je. Más meg pont azért vesz, mert ha úton van, hiányzik neki a játék. Cserébe elfogadja, hogy nem 4K meg 60 fps.
Azaz erősen felhasználó függő.
(Én pl. nem játékra, hanem ügyfél prezentációkhoz vettem a Go-t és arra gyakorlatilag nincs alternatívája.)Ami a Steam streamelését illeti, szvsz azt is hamarosan meg fogják oldani. Hogy lesz-e hivatalos app rá, azt nem lehet tudni, de mivel a developer mód bekapcsolásához gyakorlatilag egy ingyenes regisztráció és a szintén ingyenes android adb kell, kb. olyan patkolt droidos programot töltesz fel magadnak, amilyet csak akarsz, azaz házibarkács megoldás biztos lesz.
6dof prototípus pl. már van hozzá -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #13501 üzenetére
Senki sem állította, hogy a mobil VR jobb lenne, mint a rendes roomscale PC-s VR.
A mobilitásnak megvannak a maga praktikus előnyei, amiért cserébe persze kompromisszumokat kell bevállalni. Sem az előnyöket, sem a kompromisszumokat nincs értelme alulbecsülni.
Tapasztalataim szerint pl. a párezer forintos cardboardba szigszallagozott kínai telefon rossz kompromisszum, a Go pedig jó. -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #13513 üzenetére
A windows 1803 update kérdezés nélkül frissíti az nvidia drivert, de pont a szutyok 390...valamennyire. Frissítsd az nvidia drivert, az nálam megoldotta.
-
#54625216
törölt tag
Úgy tűnik a Mirage Solo-hoz, illetve általában a Google Daqydream-hez nem terveznek a jövőben sem kiadni 6dof kontrollereket. Innentől viszont kb. el is dőlt, hogy nem sok értelme van kiadni dupla árat egy 6dof daydream hmd-ért, mert nem lesz valódi roomscale a daydream alatt, legalábbis a közeljövőben biztosan nem.
-
#54625216
törölt tag
Animációs stúdióban dolgozom, 3d animációs sorozatokon és a VR prezentációt kísérleti jelleggel használjuk, hogy elfogadtassuk a díszleteket az ügyféllel.
Azaz kirenderelünk néhány 360 sztereo panorámát több pozícióból, a sorozatdesigner meg körülnézhet a díszletben, hogy minden a helyén van-e és tetszik-e a világítás.
Na most eddig ezt csak amolyan parasztvakítás jelleggel tudtuk megoldani, azaz ha az ügyfél idejött, akkor rá tudtuk rakni a Vive-ot, ő meg hű-ha de faszán néz ki, de valódi produkciós haszna így nem volt.
Most viszont náluk is lesz pár Go és csak át kell küldenünk a képeket ők meg véleményezhetik az anyagot, azaz a VR valódi produkciós eszközzé válhat.
Persze eddig is valahogy össze lehetett volna szenvedni gearVR-al vagy Rifttel, de egy ügyfelet nem nagyon lehet rávenni, hogy ruházzon be akármibe, ha az első sorban az alvállalkozó munkáját könnyíti és nem az övét. Most első körben kölcsön adunk nekik (értsd: megvesszük helyettük) egy Go-t és ha működik a módszer, akkor vesznek maguknak többet.
A másik haszna a Go-nak, hogy potenciális ügyfeleknek is lehet mutogatni a referencia rendereket, mert elviszel pár Go-t a megbeszélésre, a fejükre rakod és már ott is a "wow" hatás.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Ami a kesztyű kontrollereket illeti: lehet mindenféle izgalmas cuccot csinálni, csak ha nem válik szabvánnyá, akkor kb. semmi értelme.
Van pl. fps-ekhez mellény, ami ott rezeg, ahol találatot kaptál, stb.
A legvadabb, amit hallottam: a japánok csináltak étel szimulátort, amiben alapízekből kikever a rendszer valami löttyöt, azt ráfolyatja egy ostyára, ami két pöckön lóg és ha ráharapsz, akkor a két pöcök amolyan force-feedback jelleggel szimulálja az "étel" keménységét. Így neten keresztül meg tudsz osztani másokkal ízeket.
Tehát ötletből meg prototípusból van a világon n+1 darab, mégse terjednek el, mert a legtöbbnek csak akkor van az öncélú kísérletezgetéseknél több értelme, ha van hozzájuk szoftveres támogatás. A támogatáshoz meg vagy az kell, hogy a felhasználóbázis elérje a kritikus tömeget, hogy érdemes legyen fejleszteni rá vagy valami nagyobb ipari szereplő (MS, Valve, Apple, stb.) előálljon egy szabvánnyal, amihez mind a hardver- mind a szoftvergyártók csatlakozni tudnak. -
#54625216
törölt tag
Ha a fej pozícióját trackelik, akkor a test mozgását már nem kell, mert a rendszer szempontjából mindegy, hogy miért mozdul el a fej. Ha felállsz, arréb mész, vagy csak a nyakad nyújtogatod, az a trackingnek ugyanaz, neki csak az kell, hogy mekkora a hmd elmozdulása az origohoz képest.
A player karakter mozgatásához roomscale-ben három dolog kell: a hmd követése, a talaj pozíció beállítása és a kontrollerek követése. Erre már rá lehet építeni a player karaktert, mert adott a fej távolsága a talajtól és a kezek távolsága a fejtől.Nincs értelme tehát 6-nál több dofról beszélni, mert a rendszer szempontjából nincs a mozgásnak több szabadságfoka.
Pontosabban a 9dof matematikailag még értelmezhető, mert a három pozíció és három elfordulás mellé elméletileg hozzá lehetne adni a nagyítást is, de a gyakorlatban viszonylag elég ritkán forul elő, hogy a user fizikai kiterjedése menet közben változik.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
VR-ben nem a 6dof a varázsszó, hanem a roomscale, azaz amikor a fizikai valóságban be tudsz járni egy adott játékteret és a program precízen leköveti azt.
Roomscale egyelőre csak PC-s VR-ben létezik, mobilban talán a Santa Cruz ilyen lesz, majd ha lesz.
A feljebb linkelt cikkből viszont kiderül, hogy a Google nem is tervezi, hogy a Daydream platform valaha is roomscale lesz, mert nem akarnak 6dof kontrollereket adni a rendszerhez.
Azaz ami a Daydream-ben 6dof, az a játékélményt tekintve nem sokban különbözik a 3dof tartalmaktól, legfeljebb ha mozgatod a fejed, akkor hitelesebb a térhatás a parallax miatt, de kb. ez minden. -
#54625216
törölt tag
Appok és programozás:
Ez attól függ, hogy amatőr, profi vagy félprofi célra használnád-e.
Ha amatőr, saját szórakozásra, akkor vagy alkalmazkodsz a neten található, kulcsrakész megoldásokhoz vagy sajna nincs más megoldás, mint hogy alap szinten megtanulod a játékmotorok használatát. Unrealhez pl. még kódolni sem kell, csak node-okat kötözgetni, de azért eltarthat pár hétig, amíg tutorialokból elsajátítod az alapokat. Ilyet akkor érdemes bevállalni, ha amúgy érdekel a játékmotor programozása és az is része a hobbinak.
Profi szinten vagy megbízol egy céget vagy felveszel néhány programozót, akik összreakják és menedzselik nem csak a szofvert, de a tartalmat is. Ilyenkor nem kell formátumok, stb. miatt aggódnod, csak leadod az anyagot a megbeszélt szabványban és megkapod a működő megoldást.
Félprofi szinten, azaz amikor tudsz valamennyit fizetni, de amit lehet, magad végzel pedig keresel egy egyetemistát, aki olcsóért összerak neked egy rendszert, amit csak tartalommal kell ellátnod.
Előnye, hogy megfizethető, hátránya, hogy megbízhatatlan, azaz minden funkcióbővítés vagy bugfix esetén extra kiadásokkal kell számolni.Google foto 360:
Nem ismerem a szabványt, de általában a 360-as panoráma képeket viszonylag egyszerű átkonvertálni más formátumba, elvégre azok file szinten sima 2D képek.
A photoshop 2018-ban pl. már van gömbpanoráma szerkesztés mód, azaz úgy tudsz a képen javítani, hogy a változtatást automatikusan igazítja a 360-as formátum torzításához. -
#54625216
törölt tag
válasz Tigerclaw #13555 üzenetére
"Le kell szokni a szem "mozgatásától"...szóval nem érdemes szemmel nézelődni, mert csak középen egy területen megfelelő a kép."
Ez az összes VR hmd-nél így van, legfeljebb az sde, kromatikus abberáció, fov és sweet spot mértéke változik, általában egymás rovására, azaz valamilyen kompromisszumot mindenképpen be kell nyelni.
"A 3D-s mező gyakran "összeomlik" ha túl közel van a kamerához valami."
Jelenleg a VR-ben - a fix lencsék miatt - 2 méternél kezdődik az éles tartomány. Csak akkor lehetne közelre és távolra is éles képed adni, ha a lencsét oda fókuszálod, ahova éppen nézel. Ehhez viszont a rendszernek egyrészt tudnia kellene, hogy hova nézel, másrészt kell valami mechanika, ami átfókuszálja a lencséket. Kísérleti jelleggel már léteznek írisz követő lencse mozgató rendszerek, de még legalább 3-4 év, mire kész termékekben is felbukkanhatnak.
-
#54625216
törölt tag
Szerintem elsőnek próbáld meg azt, hogy minden mást usb2-re kötsz, az összes usb3-as csatlakozót szabadon hagyod, és úgy dugod rá a hmd-t.
Mivel az usb2 és az usb3 garantáltan más hardveren keresztül megy, nem kell a csatalkozók végtelen variációit végigpróbálgatnod, mire felszabadul az erőforrás a hmd-nek.
Ha már működik, akkor egyesével visszadugdoshatod a többi usb3-as eszközt is és ki fog derülni, hogy hol léped át a rendszer tűréshatárát.
Az usb3 hub használatát a hmd-nél mindenképpen kerülném. Ha még a táp is az alapvető probléma, amit az aktív hubbal ki tudsz küszöbölni, nem tudhatod, hogy milyen más hibába futsz bele a hub miatt (zaj, lag, stb.). Amúgy ha nincs más az alaplapi usb3-ra dugva, akkor a tápellátásnak is elégnek kellene lennie.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Gondolom próbáltad már, de azért rákérdezek:
Az usb driverek mind a microsofttól vannak? Azaz az eszközkezelőben az usb vezérlők alatt minden, aminek a nevében az áll, hogy "eXtensible Host Controller" annak a végén ott van, hogy "(Microsoft)"?
Ha nem így van, akkor az usb driver a gyártótól van és nem az MS-től, ami a wmr cuccoknál jó eséllyel hibát eredményez. -
#54625216
törölt tag
Kiderült, hogy bár nincs hivatalos Minecraft a Go-ra, a gearVR-osat simán fel lehet rakni adb-vel és tök jól működik.
Szvsz a hivatalos Minecraft megjelenés előtt lesz valami nagyobb marketing kampány, mert a Minecraftból simán lehet "system seller app", ha megoldják a locomotiont benne, hogy ne okozzon hányingert. Igazából csak át kell venni a megoldásokat skyrim-ből: opcionális free locomotion és teleport, beszűkített fov mozgásnál, stb. -
#54625216
törölt tag
válasz unrealnoise #13670 üzenetére
Ha van rendes PC-d (1060 vagy jobb) és nem utazol sokat, akkor nem érdemes a Rift helyett a Go-t választani.
Hogy mi a drága, az ugyebár relatív. A Rift jelenleg 450EUR, ami egy jobb 27" monitor ára, ezt nem nevezném drágának a többi PC komponenshez képest.A Go egy önálló, ARM alapú hmd, értelem szerűen nem lehet PC-re kötni, ahogy a telefonodat sem használhatod második monitornak ugye. De ha lehetne sem lenne sok köszönet benne, mert nincs pozíciókövetés.
Ettől függetlenül a Go remek kis cucc, ha nincs VR-ready PC-d és nem akarsz százezreket VR-re költeni, akkor nagyon is megéri. Nem kell hozzá más, mint egy xbox kontroller és fix kamerás játékoknál közel teljes VR élményt ad. Olyan, mint egy handheld játék konzol annak minden előnyével és kompromisszumaival.
-
#54625216
törölt tag
válasz #87145728 #13673 üzenetére
Fejkövetés alatt a 6dof-ot érted?
Mert igazából pont a 6dof veszti el az értelmét normális roomscale és trackelt kontrollerek nélkül.
Ha a tartalmak 99%-a fix kamerás, ülős élmény, akkor a 6dof valamivel immerzívebb élményt ad ugyan, de messze nem akkora a minőségi különbség, hogy megérje érte bevállalni az olyan kompromisszumokat mint a magasabb ár, a tartalom hiánya és a pozíciókövetés extra erőforrás igénye.
Ez a Lenovo Solo legnagyobb baja is: 6dof tartalom alig lesz daydreamre, mert azért a max. pár tízezer userért nem fogják a fejlesztők a teljes szoftverparkot áttúrni, hogy érvényesüljön a 6dof, amikor a játékmenetet egyáltalán nem befolyásolja. A 6dof-ot rendesen kihasználó roomscale tartalom meg azért nem lesz daydreamre, mert nincsenek és nem is lesznek pozíció követett kontrollerek. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #13681 üzenetére
Ezért mondtam, hogy a 6dof kétségtelenül immerzívebb élményt ad.
Ugyanakkor a mobil VR tartalmaknál ez a többlet alig érvényesül. Az igaz, hogy a szimulátorok megvannak teljes roomscale nélkül, de a jelentős többségük zabálja az erőforrásokat így a szimulátorozás eleve nem mobil műfaj. -
#54625216
törölt tag
válasz #87145728 #13684 üzenetére
Azt akarom neked mondani, hogy egy 6dof-os készülék hiába tud 6dof-ot, ha 99.9%-ban csak fix kamerás tartalmat fejleszenek rá. Mert hogy a daydreames cuccokkal ez a helyzet.
Valójában nem a 3dof - 6dof között van a minőségi ugrás, hanem a fix kamerás és a roomscale VR között.
Mivel a daydream alapvetően telefonos platform és nem is tervezik a roomscale támogatást, a legjobb, ami várható, hogy egyes 3dof játékokat kicsit átdolgoznak, hogy minimálisan reagáljanak a fej pozíció elmozdulásra, de továbbra is fix kamerás tartalmat fog mindenki fejleszteni, azaz a 6dof csak minimálisan nyújt majd jobb élményt. Így viszont a daydreamben a 6dof csak egy drága, erőforráspazarló és kihasználatlan feature lesz, aminek az egyetlen előnye, hogy a dobozra rá lehet írni, hogy van benne 6dof.
-
#54625216
törölt tag
válasz Imre077 #13758 üzenetére
Én is azt tanácsolom, hogy várjál, de várakozás alatt min. fél-egy évről beszélünk, mert addig sem az nvidia nem fog újabb gpu generációval előrukkolni, sem a vga árak nem mérséklődnek a ... ... bányászok miatt.
Addig ha eleinte beéred roomscale nélkül is, akkor vehetsz egy Oculus Go-t Xbox kontrollerrel az 250EUR-ból kijön.
Van pár fix kamerás játék, ami teljesen jól élvezhető vele, sőt játék élményben egyáltalán nem maradnak el a riftes verzióiktól.
A Keep Talking and Nobody Explodes pl. tökéletes party játék és Go-val még jobb is, mint Rifttel, mert nem kell a társaságnak a PC köré gyűlni.
Persze a Go erősen limitált a rendes PC-s roomscale VR-hoz képest, de első lépésnek (kapudrognak) szerintem megfelel és ha mégis úgy döntesz, hogy bevállalod a PC fejlesztést, akkor egy-két hónapon belül még simán el tudod passzolni veszteség nélkül. -
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #13830 üzenetére
Ezt a fény szivárgást általában negatívumként szokták emlegetni, de nekem mindig jól jön, hogy ki tudok kukucskálni az orromnál, ha valami gebasz van a gépen. Pl. elveszti a fókuszt az alkalmazás és rá kell klikkelni az egérrel, vagy a windows random átvált más hangeszközre és elmegy a hang a hmd-ben, stb.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #14053 üzenetére
Rift Cat-el elméletileg lehet SteamVR játékokat játsszani Oculus Go-n, azt írják a késés 1-2 frame.
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #14053 üzenetére
Technikailag megoldható a PC és a Go összekötése, de az Oculus nem fogja hivatalosan támogatni, első sorban óvatosságból és nem pénzügyi megfontolásból.
Hivatalosan pl. nem ajánlják, hogy töltés közben rajtad legyen a hmd, mégis lazán végig lehet tolni 4-5 órát is töltés közben és még csak nem is melegszik (nagyon). Az Oculusnak azonban egyetlen eset is csúnyán betenne, ha valakinek az arcán robbanna fel egy hibás aksi, így a hivatalos kommunikációban határozottan lebeszélnek a töltés közbeni használatról, fű alatt meg azért elismerik, hogy töltés közben is simán használható.Ugyanez a helyzet a kísérleti, DIY megoldásokkal: léteznek már mindenféle trükkös megoldások pozíciókövetésre, extra kontrollerekre, steam vr tartalom megjelenítésére, stb.
Ezek nagy részét azonban az Oculus nem tudja hivatalosan támogatni, mert akkor egyrészt felelősséget kellene vállalnia a technikai problémákért és az élmény minőségéért, másrészt ki kellene dolgozniuk felhasználóbarát megoldásokat, ami idő és pénz, miközben a terméket eleve nem azokra a funkciókra szánták.
Így ugyanazt csinálják, mint a töltéssel: simán megtehetnék, hogy firmware-ben letiltják az eszközt, ha töltőn van, de nem teszik, ugyanígy meghagyják a kiskaput a DIY megoldásoknak, de hivatalosan nem állnak be mögéjük. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #14092 üzenetére
A probléma nem a jelerősségben van, hanem a windows wireless-kontroller támogatásában. Azaz nem a jelet veszti el az eszköz, hanem a windows random lekapcsolja.
A drótos megoldásnál ilyen nincsen, ezért a rendszer sem szivat vele.
Szvsz nem éri meg a wireless móddal szenvedni, mert ha kontrollert használsz, akkor amúgyis ülsz, kábel a hmd miatt úgyis megy a géphez, tehát veszel egy 2 méteres mikro usb hosszabbítót és gond letudva.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Redit fórumot nézted már?
A legtöbb esetben az installer valamilyen windows permission miatt nem tud adott file-okat telepíteni és azon akad el.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz fulton #14162 üzenetére
Előbb az új gpu generációt várd és csak aztán a 4K HMD-ket.
Ahogy a vga topicokat olvasom az nvidia és az amd nem nagyon törik magukat az új generációkkal, mert verseny nélkül is egész jó forgalmat bonyolítanak a bányászattal, az elszabadult memória árak miatt pedig amúgyis csak csillagászati áron jönnének az új vga-k. -
#54625216
törölt tag
válasz fulton #14178 üzenetére
A forint árfolyam nem sok vizet fog zavarni, mert ha holnap bejelentene az nvidia egy új gpu generációt, holnapután meg az oculus egy 4K-s hmd-t, a legideálisabb esetben is másfél-egy év, mire egyáltalán lehetőséged lenne vásárolni belőlük megfizethető áron.
Másfél évvel előre pedig semmilyen valuta árfolyamát nem lehet megjósolni.Értsd: előbb mindig a csúcsvga jelenik meg (1x80), utána a legjobb ár/teljesítmény arányú (1x70), aztán a megfizethető (1x60) végül a max. teljesítmény max. áron (1x80ti / titan), ezek között pedig 2-3 hónapot is várni kell. A boltokba kerülő első széria ráadásul a prémium árú "founders edition" és csak utána jönnek ki a jóárasított egyedi tervezésű modellek.
A hmd-knél is ugyanez a trend: előbb kijön jó drágán, majd ha már lehúzták a korali belépőket, akkor a karácsonyi szezonra mérséklik az árakat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Viber: ingyen telefonálás a mobilodon
- Locus Map (Free és Pro)
- World of Tanks - MMO
- Filmvilág
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Synology NAS
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs