- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Androidos fejegységek
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen egeret válasszak?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
Hirdetés
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #7558 üzenetére
Csak találgatok, de lehet, hogy nem a trackingel, hanem a program optimalizálásával van baj. A trackinget az oculus driver végzi, a programnak csak a kamera adatokat adja át, azaz ha bármi baj lenne vele, akkor az a többi programnál is előjönne.
Azt tudom elképzelni, hogy ha nem mozgatod a fejedet, akkor a játék be tudja cachelni a várható tartalmat, mivel fel tud készülni, hogy mit kell a következő frameken megjeleníteni. Ez monitoros módban jól működhet, mert nem kell váratlan kamerafordulásokra számítani. Míg az autó fordulása kimatekolható az engine számára, azt már nem tudja megmondani, hogy merre fogod elrántani a fejed a következő pillanatban, ilyenkor tehát nagyon gyorsan kellene betöltenie az addig kidobált részleteket, illetve újra kell számolnia a következő framek cache-ét és ez fekteti meg pár pillanatra a rendszert.
A fő kérdés az, hogy miért csak elszórt esetekben jön elő a hiba, ez viszont rengeteg paramétertől függhet, pl. kevés ram vagy vram, vagy valami játékon belüli paraméter van rosszul beállítva, ami monitorra optimizálja a cachelést VR helyett, vagy a videokártya drivere van rosszul optimalizálva a játék vr verziójához.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz #48967168 #7581 üzenetére
Ha van touch-od és telepítve van, működik, stb. akkor az ingyen játékoknál a store-ban azt kellene látnod, hogy "purchased". Azaz a telepítéssel egy időben már az accountodhoz kötötte a rendszer, akár letöltötted őket, akár nem.
Ami minden touch-hoz jár:
Robo Recall
Dead and Burried
Quill
MediumEzen kívül van jópár mindenkinek ingyenes cucc, ezeknél azt látod, hogy "free".
Ha demózni akarsz, akkor a legjobb, ebben a sorrendben:
1. Introduction to Virtual Reality - minőségi 360 videók, rövid, látványos, csak nézni kell
2. First Contact - a touch tutorialja, maga az élmény is szuper és közben megtanítja a touch használatát
3. Bullet Train - a Robo Recall ingyenes demójaInnentől attól függ, hogy mit szeret:
- ha a First Contact tetszett neki jobban, akkor Toy Box és The Lab (Steamen kell telepíteni és indítani)
- ha a Bullet Train volt a favorit, akkor természetesen Robo Recall
- ha csak nézelődni akar, akkor van pár minőségi experience: Lost, Surge, Dear Angelica
Illetve érdemes még megmutatni a Google Earth VR-t, kreatívabbaknak pedig a Medium-ot.
(A Google Earth egyetlen hátránya, hogy nem tükrözi a látványt a monitorra, így nem nagyon tudsz segíteni a haverodnak, hogy mikor mit nyomjon, de általában hamar rájönnek maguktól is.)Ezek közül egyikért sem kell fizetni.
-
#54625216
törölt tag
válasz Fehercsoki #7592 üzenetére
Szvsz az oculus is hibás annyiban, hogy nem lehet lekérdezni, hogy egy adott széraszámot regisztráltak-e már, illetve hogy a viszonteladók nem tudják lejelenteni, hogy egy adott terméket visszaküldtek és ismét kereskedelmi forgalomba került.
-
#54625216
törölt tag
Valószínűleg azért elég az usb2 a követéshez, mert kicsi a helyed. Az usb2-n tömörítve megy át a videojel a kamerákból, ami a zajon felül tömörítési hibákat is rak a kontroll pontokra. Ha nem kell nagy teret követni, akkor ezzel együtt is elég az adat a pontos követéshez. Minél nagyobb területet kell belátniuk a kameráknak, annál kisebb a kontrollpontok mérete a kameraképen és minél kisebb a pont, annál kritikusabb a zaj és a tömörítés az adott pont követésénél.
A szoftvereknél esetleg nézz rá a monitorra, hogy megkapta-e a fókuszt a program. Azaz a játék ablakának kell felül lennie és bele is kell clickelni az ablakba. Ha így sem indul el, akkor egyedi problémáról lehet szó, körül kell nézni a neten, hogy másoknál is előfordul-e. Nálam még egyetlen program sem problémázott az indulással, leszámítva a fókuszt.
A godrays tud zavaró lenni, de idővel megszokható. Érdemes a lencséket rendesen pucolni, mert már minimális zsiradék (pl. ami a hajadról kerül a lencsére, amikor felveszed a hmd-t) is képes felerősíteni a hatását.
Azt is meg kell szokni, hogy többet kell a fejedet mozgatni, mint normálisan, mert a lencsék csak egy adott tartományban élesek és hiába látsz rá egy dologra a szemed sarkából, ha nem fordítod rá a fejed, akkor a lencse széleinél erősebb torzítás, kromatikus abberáció és erősebb godrays is rákerül a látványra.
Gyakorlatilag ugyanaz a szoktatás kell, mint amikor valaki először kap szemüveget és meg kell tanulnia, hogy hol vannak a szemüveg határai. -
#54625216
törölt tag
Ha el sem indul az app, akkor valami más gebasz van, innentől már max. a debugban tudunk segíteni.
Töb mint valószínű, hogy valami hibával elszáll a program és vagy nem dob fel hibaüzenetet, vagy az oculus nem engedi, hogy az üzenet megjelenjen.
Először tehát érdemes a játék exe-t indítani, hátha úgy megmondja, hogy mi a baja.
- csukd be az oculus appot,
- indíts cmd-t
- grand canyon esetében pl. a program .exe-je a
oculus install könyvtár\Software\immersive-entertainment-inc-the-grand-canyon-vr-experience\Canyon.exe
ezt indítsd el
- ilyenkor az oculus appot majd a játék indítja el
- ha szerencséd van, akkor látsz felugró ablakot, vagy hibaüzenetet a parancssorban és onnantól már lehet keresgélni a megoldást.
Ha nem látsz hibaüzenetet, akkor érdemes kipróbálni, hogy maga a játék száll-e el valami windows vagy egyéb probléma miatt, vagy a játék és az oculus driver veszik össze. A Grand Canyon fejlesztői is azt javasolták a "nem indul" hibára, hogy indítsd el a játékot steamen keresztül steamvr-el. Ha úgy működik, akkor az oculus driverrel van baja.
(Figyelj, hogy Steamvr indításához az oculus app setting/general tabon az "Unknown Source" kapcsolót be kell kapcsolni!)
Ha így sem megy, akkor sajnos ugyanaz a mágia marad, mintha bármilyen hagyományos játékról lenne szó: windows, directx és vga driver frissítés, overclock, stb. visszafogása, és kétségbeesett keresgélés a fórumokban. -
#54625216
törölt tag
válasz wolfhgb #7613 üzenetére
Csak kamerával együtt árulják, mert a touch-hoz minimum 2 kamera kell. Mondjuk ha csak a kontrollerek kellenek, akkor az egész csomagból a felesleges kamerát a legkönnyebb eladni itthon.
Ettől függetlenül én nem tenném, mert így később bármikor tudsz 3 kamerás setupra bővíteni. -
#54625216
törölt tag
válasz wolfhgb #7615 üzenetére
Jah a kérdésedből arra következtettem, hogy touch-t akarsz venni kamera nélkül.
Maguk a kontrollerek párosíthatóak a rendszerrel a hozzájuk adott szenzor nélkül is, persze egyszerre csak kettőt lehet használni.
Azt nem tudom, hogy az ingyenes játékok a kontrollerek párosításakor adódnak-e a rendszerhez, vagy a szenzor is kell-e hozzá (a szenzor szériaszáma látszik a oculus accounton).
Ha csak pót kontrollernek kellenek, esetleg beszélj s:zozo kollégával, hogy regisztráljátok nála a kontrollereket, hátha úgy megkapja az ingyen játékokat. -
#54625216
törölt tag
válasz Menthirist #7646 üzenetére
A hosszabbításnak mi a konkrét célja? Növelni akarod a játékteret, vagy egy másik szoban akarsz játszani, mint ahol a PC van?
-
#54625216
törölt tag
válasz Menthirist #7649 üzenetére
A szenzorok és a hmd hosszabbításához léteznek 5m-nél hosszabb kábelek is, ami ezen a listán van, annak a hosszabb verziója is jó eséllyel működik.
Kisebb kábelekből nem érdemes legózni, mert nagyobb az esély a hibára, adatvesztésre, stb.
Ha a HMD hosszabbításánál biztosra akarsz menni, akkor beszerzel egy vive-hoz való breakout boxot és a hozzá való tápot, és beiktatod a hosszabbító kábelek és a hmd saját zsinórjai közé (ez esetben a hmd hosszabbításához papa-papa kábeleket kell használni). Ennek az is az előnye, hogy így a boxot fixen oda rakod a szobában, ahova akarod így az eredeti 4.5m-es hmd kábel biztosan elér mindenhova és nem kell játék közben egy 10m-es kábelköteget rángatnod.Amúgy ha csak az alap felállást (asztal szélein a két szenzor) akarod 360 roomscale-re váltani és elég a kb. 2mx2m játéktér, akkor 1 db. 5m-es usb hosszabbító kábel elég. Az egyik szenzort a gép közelébe kb. fejmagasság fölé 30-40cm-re szereled, a másikat pedig átellenbe (a játéktér átlójában) nagyjából 4-5m méter távolságba. A két szenzor ilyen felállásban kényelmesen leköveti a játékteret.
Ha ennél nagyobb játéktér kell, akkor nem csak a hosszabbítást kell megoldani, hanem egy harmadik szenzor is kell 3x3m-ig és még egy a 4x4m-hez (+ ezek hosszabbítása).[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz GFerr56 #7688 üzenetére
Filmnézésre nem ajánlom egyik VR szemüveget sem, mert maga a szemüveg viselése fog lefárasztani és a screendoor miatt zavarni fog az alacsony felbontás. Sokkal jobban jársz egy 27"+ minőségi monitorral.
Ami a VR-t illeti, a legjobb ha üzletben, ismerősnél, stb. kipróbálsz egy VR szemüveget. Ez klasszikusan olyan műfaj, amit meg kell tapasztalni, hogy el tudd dönteni, hogy érdekel-e. -
#54625216
törölt tag
Szerintem futtasd az egyik játékot nem VR módban és nézd meg, mekkora fps-t tudsz elérni milyen beállítások mellett mekkora GPU-CPU kihasználtsággal.
Ha az eredmény hasonló, akkor vagy a játékkal van baj, vagy valóban belefutottál valami hardver limitbe. Ha viszont hagyományos üzemmódban a rendszer jól muzsikál, akkor az oculus beállításaival, vagy magával az oculus driverrel van a baj. -
#54625216
törölt tag
A célkeresztet szerintem felesleges használni, az oculus home bőven jó, ha ott jó neki az életlenség, akkor arra a rövid időre a játékban is jó lesz.
Egyébként az oculus gombra (xbox kontrolleren a fehér x gomb) behozza a settingset és vissza is tudsz lépni az app-ba, de én nem szeretem vendégeknél használni, mert a settingset nem tükrözi a monitorra és nem tudom, hogy mit lát a páciens. -
#54625216
törölt tag
Ha ugyanazt a programot próbálgatják egymás után az emberek, akkor a legegyszerűbb, ha minden cserénél kilazítod a szíjakat, felrakod a fejére, addig mozgatod, amíg azt nem mondja, hogy éles, meghúzod a szíjakat, állítasz a visszintes lencsetávolságon ha kell és kész. Nem tart tovább fél percnél és emiatt nem kell kilépni a programból, meg behozni a kereszteket, elvégre ugyis az a fontos, hogy az a program nézzen ki jól, amit mutogatsz.
Amúgy én azt vettem észre, hogy kezdőknél nem olyan kritikus a pontos élesség. Nálam sokan mondták, ahogy állítgattam rajtuk, hogy ja, tök jó így, a végén meg hogy hú de szuper volt, stb. Aztán felveszem utánuk a HMD-t és tiszta kosz a lencse, full életlen az egész, őket mégsem zavarta. -
#54625216
törölt tag
A HMD fülese azért felhajtható, hogy változó fejméretnél és hmd pozíciónál is a füledre tudd igazítani.
Én akkor szoktam felhajtani, amikor a párom beszél hozzám, miközben rajtam van a hmd és úgy csinálok, mintha figyelnék
Amúgy elég könnyen visszabillen, de ha nem csak fel, hanem oldalra is tekered, akkor nem takarja a füledet.Szivacs cserére én a vr-cover oculus rift basic set-et ajánlom. Ehhez jár egy mosható szövet feltét is és jobban szabadon hagyja az orrot, mint az eredeti.
-
#54625216
törölt tag
Én azért vettem a vr covert, mert sokszor jönnek hozzánk gyerekek és eléggé leamortizálják a szivacsokat, a mosható feltét pedig megoldja a gondot. Annyival jobb a vr cover, hogy tépőzáras az alapja és nem csak a szövet feltét, hanem alatta a műbör szivacs is cserélhető, illetve kicsit keskenyebb az eredetinél, így valamivel nagyobb a fov.
-
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
válasz Dyingsoul #7915 üzenetére
Fejlesztési szempontból az UE majdnem, hogy kulcsrakész megoldásokat ad, azaz amikor egy játékot VR-re (is) fejlesztenek, akkor első sorban nem technológiai, programozásbeli feladatokat értenek alatta, hanem game-design problémákat, azaz player mozgatása, interakció a környezettel, kontrollerek kezelése, a világ méreteinek beállítása, motion-sickness problémák elkerülése, stb.
Ez persze csak a prototípus fejlesztésre igaz, ha már több platformot kell támogatni, hardverre optimalizálni, render beállításokat tweakelni (supersampling, stb.), akkor már a programozókat is fingatják a VR-al, de alapjáraton mind unrealben, mind unity-ben meglepően egyszerű vr-re fejleszteni: kb. beállítod, hogy vr támogatás on, melyik api (oculus, steam, google, stb.) és kész.
Az unreal annyival tart előrébb, hogy nem csak a játékodat tudod vr-ben tesztelni, de magának az unreal editornak is van vr módja, azaz a pályákat eleve vr-ben tudod összerakni. -
#54625216
törölt tag
válasz MlbMatic #7927 üzenetére
A szenzorok száma nem a tracking mértékét segíti (180 vs. 360 fok), hanem a játéktér méretét lehet velük növelni. Ha a játéktér kicsi, akkor elég a szenzorokat átlóba rakni és meglesz a 360 fokos követés.
Nálam a minimál 1.5mx1.5m játékteret simán leköveti a két szenzor átlóba rakva.
2.2-2.5m körül érdemes beszerezni egy harmadik szenzort, 3m fölött pedig egy negyediket. -
#54625216
törölt tag
válasz kiskuplung #7919 üzenetére
Köszi a leírást, jó volt olvasni. Már jó ideje szemezgetek a Lone Echnoval, csak a sok egyéb kiadás (gépház csere, vr-cover, vr-lens) miatt várnom kell vele.
-
#54625216
törölt tag
Az Elite Dangerous megy DK2-vel (ha jól tudom) és nem kell hozzá touch. Xbox kontrollerrel és hotassal és működi.
A scifi-röpködős szimulátorokból jelenleg ez a legkomplexebb játék. Demózásra annyira nem ajánlanám, mert végig kell csinálni néhány tutorialt, mire ráérzel az irányításra, de akit érdekel a dolog, az már az első 2 tutorialt is tudja élvezi. -
#54625216
törölt tag
válasz MlbMatic #7958 üzenetére
Nálam 1.5x1.5m-en két szenzorral semmi baja a trackingnek. Hibatűrés alatt nem igazán értem mire gondolsz, mert sem a kontrollerekkel, sem a hmd-vel nem érzek bizonytalanságot a követésben, azaz nem "remeg" a kontroller vagy produkál furcsa ugrásokat, pont ott van a térben, ahol lennie kell.
Igaz, hogy ehhez pár órán át vacakolni kellett a szenzorokkal, pl. fejmagasság fölé rakni kb. 30-40 centivel és centiméter pontosan beállítani őket egymással szembe.A kényelem résszel egyetértek: nagy hülyeség az élességállítást a szíjak húzogatására hagyni, vagy hogy nincs függőleges lencseállítás és cserélhető, dioptriás lencse. Szvsz ha az oculus új hmd-n agyal, akkor elsőként ezeken kellene javítani és csak utána foglalkozni a felbontással, retinakövetéssel, stb.
-
#54625216
törölt tag
Blaze Rush csak 5 USD a hétvégén, ha még nincs meg, nagyon ajánlom. Apró, őrült matchboxokkal kell versenyezni és közben lövöldözni egymást. Touch nem kell hozzá.
-
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8000 üzenetére
A jelenleg a nem telefonos vr-ek közül psvr-ból adtak el a legtöbbet, pedig annak kisebb a felbontása, mint a riftnek vagy a vive-nak. Azaz a felbontás harmadrangú kérdés a vr térnyerésében, fontosabb a platform egysége, a tartalom kínálat, az eszköz megbízhatósága és a teljes rendszer ára.
Crowdfound kampányban igazából mindenki azt mond, amit akar, a Pimax pedig azt mondja, amit az emberek hallani akarnak attól függetlenül, hogy az eredmény mennyire lesz használható, ha egyáltalán lesz.
A brainwarp amúgy annyit jelent, hogy felváltva rendereli a két szemet a képfrissítés rovására (kb. mint az aktív 3D TV-k), azaz vagy a 90Hz lesz valójában 45Hz, vagy a gépnek mégiscsak 2x 4K-t kell számolnia (nem pedig 8K-t, mert az ugye 4x 4K lenne).
De még ha minden klappolna vele és a jelenlegi hardverekkel is elfogadhatóan működne, ott van még maga a platform, mint szűk keresztmetszet. Attól, mert rámondják, hogy SteamVR kompatibilis, könnyen lehet belőle amolyan "kínai kompatibilis", azaz papíron minden szép, a valóságban meg csak ha szerencséd van.
Ha megnézed, hogy az oculus és a valve mekkora erőfeszítéseket tesz, hogy a vr címek legalább a vr-ready pc-k nagy részén tényleg fussanak és még így is mennyi a bug, milyen sok ember vergődik különböző kompatibilitási problémákkal, akkor most gondold el, hogy egy közösségileg finanszírozott noname kínai gyártó milyen nívójú terméktámogatást tud a cucca mellé rakni. -
#54625216
törölt tag
Én a helyedben így raknám a szenzorokat (narancssárga háromszögek az ábrán).
Ha nem túl nagy a belmagasság, akkor a plafonra is rakhatod, pl. ilyen konzollal.
Fontos, hogy előbb valami ideiglenes megoldással kísérletezz - fotóállvány, kislétra, akármi -, és ha sikerült megtalálni a szenzorok ideális helyét és rendesen bekalibrálni, pár napig tesztelni a trackinget, csak akkor kezdj neki a véglegesítésnek, felfúrásnak.
Én ilyen usb3 hosszabbítót használok, ez teljesen jól működik.[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
Nálam 210cm magasan vannak a szenzorok, úgy azt is követik, ha a kontrollert lerakom a földre. 260-as belmagasságnál azt kell kitapasztalnod, hogy mennyit kell a mennyezetről lelógnia, hogy ne vesszen el a tracking, ha túl közel hajolsz a talajhoz. Meglehet, hogy 250cm magasan is tök jól működik még, de ezt nehéz előre megmondani.
Az asztalhoz közel lévő szenzort (ami a függöny elé kerül) rakd kb. 15cm-re asztal szélétől befelé az ablak irányába, akkor az asztal minimálisan árnyékolja csak le a talajt, viszont ha beülsz eléje, akkor is érzékeli a hmd-t. Ha túl hátra rakod, akkor az asztal be fog takarni a roomscale-be, ha túl előre, akkor nem tudsz az asztalhoz ülve játsszani. Ezt sajnos csak ide-oda pakolgatással lehet pontosan beállítani.Ami a kábelt illeti: szerintem nem érdemes az aktív kábelen vagy a hosszon spórolni, mert ha később át kell variálnod az elrendezést, legalább lesz mozgástered.
[ Szerkesztve ]
-
#54625216
törölt tag
válasz #48967168 #8012 üzenetére
Elképzelni sem tudom, hogy miért párásodik nálad a lencse. Én is eléggé izzadós vagyok, ráadásul szemüveg előtét lencse is van benne, amitől közelebb kerül az arcomhoz, mégsem párásodik különösebben, még dead and burried közben sem, pedig az izzaszt rendesen.
A lencsék tisztítására az alkoholos cuccokat nem ajánlják, gondolom tönkreteszi a tükröződésgátló bevonatot, tehát az oldószeres páramentesítő is jó eséllyel rongálja a lencsét.
Az autó szélvédőkhöz való páramentesítőt amúgy már csak azért sem ajánlom, mert megmarhatja a szemedet, elvégre szabadtérre lett kitalálva nem egy zárt dobozba pár centire az arcodtól.
A lencséket nem lehet cserélni, pótlencséket sem forgalmaznak, azaz ha elrontod, akkor a legjobb esélyed, ha az oculus szerviz kicseréli neked, te meg - mivel nem garanciális - kipengedet az árát, ami akár több is lehet, mint egy új rift ára, szal szerintem ne kísérletezz.
Esetleg a szemüvegekhez való páramentesítő-tisztítófolyadékokkal lehet próbálkozni, de olvass utána rendesen, hogy milyen szemüvegekhez ajánlják, azaz hogy károsítja-e a speciális bevonatokat. -
#54625216
törölt tag
válasz izomman1 #8055 üzenetére
A youtuberek, fórumozók, vélemény írók (értsd: hivatásos fikkerek) pont nem számítanak ebben a kérdésben, mert a VR terjedéséhez az kell, hogy az átlag felhasználó rákapjon.
És ez egyáltalán nem esélytelen, mert az élmény a többséget elvarázsolja, azaz az AIDA (attention, interest, desire, action - figyelem, érdeklődés, igény, cselekvés) marketing négyesből a letöbben már az igénynél tartanak, csak a konkrét vásárlást fogja vissza a VR Ready PC-k magas ára. Tehát tök mindegy, hogy ki mit okoskodik, ha maga az élmény eladja magát.
A VR még nem jutott túl a "korai felhasználók" korszakon, azaz drasztikusan csökkenteni kellene a rendszer árát és megfelelő tartalmat kellene kínálni. Ehhez pedig egyszerűen idő kell, hogy a vr-ready grafkártyák ára a megfizethető kategórába csökkenjen és beérjenek a futó szoftver fejlesztések. -
#54625216
törölt tag
válasz proci985 #8061 üzenetére
A rendszer instabilitása és bonyolultsága szerintem általában a windows PCk instabilitásból és bonyolultságból származik. Én pl. egy sima windows-os pc-t sem mernék anyámnál hagyni, mert tutira minden email megnyitáskor hivogatna, hogy éppen mi nem működik. Ugyanakkor tavaly kapott egy iPadot és azzal vígan skypeozik, emailezik, filmet néz, zenét hallgat, stb.
A VR is akkor lesz a mindennapi élet része, ha eljut az egyszerűségnek erre a szintjére.Kimaradt még a hátralévő feladatok felsorolásából, hogy valahogy meg kellene oldani a helyi multiplayert, azaz hogy legalább ketten tudjanak egyszerre ugyanabban a szobában VR-el játsszani.
Jelenleg az egyik komoly hiánya a rendszernek, hogy nem tudod megosztani a személyes élményt a körülötted lévőkkel, mert az egész egy felhasználóra és online jelenlétre van kihegyezve, mint általában a PC-s játékok. (Jelenleg ha pl. gyerekek vannak nálunk, akkor stopperrel kell mérnem az időt, hogy ne vesszenek össze a VR-en, mert egymásról kapkodják le a hmd-t.)
Ebben és az egyszerű kezelhetőségben szvsz a következő (vagy azutáni) konzolgenerációk hozhatnak igazi áttörést, ha legalább a jelenlegi roomscale minőséget el tudják vinni a nappalikba valamiféle multiplayer megoldással. -
#54625216
törölt tag
válasz proci985 #8063 üzenetére
Nem a windows vagy a pc szokásos bugjai problémásak nála, hanem hogy azt sem tudom megértetni vele, hogy mi az a file, könyvtár, hogy nyitja meg, hogy menti el, miért kell egyáltalán elmenteni, stb. IPad-on meg úgy érzékeli, hogy a kép kép, a levél levél, a zene zene, stb.
Ez az az egyszerűség, ahova a VR-nek el kellene jutnia. A user felveszi a hmd-t és utána minden úgy működik, ahogy a való életben elvárná. Pl. ha beül egy moziba, akkor elindul a film és nem valami letöltő alkalmazás vagy file browser. A filmet még az "ajtóban" választja ki, hogy mi legyen a műsoron.
Na ettől még igen messze vagyunk.
Legutóbb pl. megvettem a sketchboxot, telepítettem, elindtottam és a program rögtön az elején egy szöveggel leállt, hogy vegyem le a hmd-t és jelentkezzek be az oldalukon, mint kiderült azért, hogy később "ajánlatokkal" spamelhessenek. (Eddig egyik szoftverhez sem írtam reviewt, főleg nem 1 csillagosat, na ez megkapta.) -
#54625216
törölt tag
válasz tobias88888 #8071 üzenetére
Amazon.de-n érdemes nézni a használtakat, mert néha ki lehet fogni egy-egy jobb vételt. Touch nélkül nem érdemes már riftet venni, mert most, hogy alaptartozék, egyre több program fogja igényelni. Ebayről, hardverapróról csak akkor vegyél, ha az eladó beleegyezik, hogy intézi neked a garanciát, mert a gyártói garancia csak a hivatalos viszonteladóktól vett riftekre érvényes.
-
#54625216
törölt tag
-
#54625216
törölt tag
Ha valaki Oculus Store-ból telepítette az Elite Dangeroust, akkor előfordulhat, hogy a 2.4 update nem települ rendesen. Megáll a telepítés 97%-nál és némi vergődés után crashel a telepítő. Ilyenkor az Oculus App-ban az Elite visszakerül az update listára és kezdődik az egész elölről.
Megoldás: az Oculus Appban letörtlöd az Elite-t (uninstall) és 0-ról újratelepíted. A beállításaid megmaradnak, de indításkor kérni fogja a logint. -
-
-
#54625216
törölt tag
válasz aerosmith #8250 üzenetére
Már nem azért, de ha a valóságban zöldfülüként végigmész egy kört egy profi rallissal, akkor jó eséllyel kidobod a taccsot menet közben, pedig az egyensúlyszerved korrekt mód érzékeli a gyorsulást. Ugyanez hatványozottan igaz a kisrepülőgépekre is. Azaz a kezdeti hányinger a szimulátorokban valójában az immerzió része.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elveszítette az egyik legnagyobb kínai partnerét az Intel és a Qualcomm
- Házimozi haladó szinten
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- nVidia tulajok OFF topikja
- YouTube
- Filmvilág
- Windows 11
- Építő/felújító topik
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- MECHANIC PCB repair PAD - 2. generációs kialakítás
- DC csatlakozós ventilátor kábel - 1 utas vagy 3 utas változat
- ÚJ, bontatlan iPad PRO 13 (2024) M4 CHIP! 256GB WIFI asztrofekete, 1 év Apple garancia!
- Samsung Galaxy S22 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Victus 16-r1019nt - ÚJ 16" FullHD IPS GAMER notebook - i7-14700HX, 32GB, RTX 4070
- ASUS Radeon RX 6600 8GB GDDR6 Videokártya
- Kingston FURY Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 - ALZA garancia 2028.04.12.
- Dell G3 3590 gamer notebook (i7, 16GB, NVIDIA GeForce GTX 1650)
- Eladó ÚJ, bontatlan Spider Man 2 Playstation 5 játék
- Olcsó/modded/kishibás/hiányos tápok: FSP Hexa 500, TT 850, Corsair VS550, Seasonic 450
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen