Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz kiskuplung #13486 üzenetére

    Mindenek előtt fontos tisztázni, hogy a Go-t sosem szánták a PC-s VR alternatívájának.
    A Go sokkal inkább olyan, mint a konzol piacon a Nintendo Switch: más műfaj, más célközönséggel és más prioritásokkal.

    A Go előnyei:
    1. Egyszerű, mint a faék... de tényleg: csak felkapod a fejedre és már bent vagy a VR-ben. A kontrollert meg könnyebb kezelni, mint egy tv távirányítót.
    2. Olcsó: 219EUR, nincs "milyen vga-t vegyek" para, jó-e a proci, elég-e a ram, stb. Megveszed és ott a VR a kezedben.
    3. Hordozható: berakod a táskádba és viszed, ahova akarod. Haverokhoz, utazásra, ügyfélhez. Egész más lépték, amikor nem kell magyarázni a munkatársadnak, hogy mi az a VR és hogy egyszer jöjjön el kipróbálni, hanem a fejére húzod a Go-t és azon nyomban ott a "wow" hatás.

    A fenti előnyökért természetesen kompromisszumokat kell bevállalni, de ezek a kompromisszumok egyrészt csak akkor érződnek, ha van mihez hasonlítani, másrészt minél többet használom, annál kevésbé számítanak.
    Roomscale hiányában csak egyes műfajok játszhatóak vele, általában a fix kamerás, gamepados játékok, ezek viszont ugyanolyan élményt adnak, mint a Riften. Igazából a szokásos waveshooter játékok is teljesen élvezhetőek, kicsit erősebb az aliasing és rosszabb a textúrák felbontása, de kb. ez minden.

    3dof: igen, a Rift után a 3dof zavaró. Kb. fél órát, aztán észre se veszed. Egyszerűen megszokod, hogy előbb leülsz és aztán rakod a fejedre a HMD-t, pont fordítva mint a Riftnél, ahol előbb elpakolsz a játéktérből, felveszed az alapállást és aztán lépsz be a VR-be.

    Összességében a Go tényleg olyan, mint egy kézi konzol: adott játék műfajokra tökéletes, másra meg nem kell használni. Switch-en se kezd el az ember Starcraftozni, a Go-n se kell Lone Echo-t tolni.

    Látva a "VR szűz" emberek reakcióit egyáltalán nem kell attól aggódni, hogy a Go majd a VR gagyi oldalát mutatja az embereknek, aláásva a műfaj iránti bizalmat.
    Éppen ellenkezőleg: a Go határozottan pozitív hatással van a kezdőkre, egyszerű az irányítása a 3dof teljesen természetes a számukra, mert nem láttak még jobbat. Azaz a VR nem úgy jön le nekik, mint a papírdobozos, kínai telefonos, panorámakép nézegetős kísérletezéseknél, hogy "ha ez a VR, akkor ikább hagyjuk", hanem "wow ez tényleg f..sza... és a PC-s VR tényleg még ennél is jobb?"

    Szvsz a Go-t kapudrognak fejlesztette az Oculus és eddig úgy tűnik, hogy működik.

    Na most akinek már van PC-s VR-je, azokra is a konzol-kézi konzol analógia érvényes. Van, aki azért nem vesz Switch-et, mert már van PS4-e vagy gamer PC-je. Más meg pont azért vesz, mert ha úton van, hiányzik neki a játék. Cserébe elfogadja, hogy nem 4K meg 60 fps.
    Azaz erősen felhasználó függő.
    (Én pl. nem játékra, hanem ügyfél prezentációkhoz vettem a Go-t és arra gyakorlatilag nincs alternatívája.)

    Ami a Steam streamelését illeti, szvsz azt is hamarosan meg fogják oldani. Hogy lesz-e hivatalos app rá, azt nem lehet tudni, de mivel a developer mód bekapcsolásához gyakorlatilag egy ingyenes regisztráció és a szintén ingyenes android adb kell, kb. olyan patkolt droidos programot töltesz fel magadnak, amilyet csak akarsz, azaz házibarkács megoldás biztos lesz.
    6dof prototípus pl. már van hozzá :DD

Új hozzászólás Aktív témák