- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen videókártyát?
- Amazon Fire TV stick/box
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen házat vegyek?
Hirdetés
-
Bezárt a Wizard With a Gunt fejlesztő stúdió
gp Alig kilenc évvel a megalapítása után sajnos feloszlott a csapat.
-
OneSport OT05 - finomhangolás
ma Mit hiányoltunk eddig a kedvező árfekvésű kínai bringákból a leginkább? A nyomatékszenzort. A OneSport újdonsága végre megkapta ezt a megoldást.
-
Megérkezett Magyarországra a Samsung új OLED gaming monitora
ph Az Odyssey OLED G8 32 hüvelyes, sík OLED panellel dolgozik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
adp
őstag
Igen de ez is behozott, és állítólag mivel ezek siman mennek akár 400-500-ezret hiba nélkül siman tekergetik őket 400-ról 200-ra. Ami itt fura, hogy 1 éves S-es rendszámú pár ezret tettek bele, minek adják tovább.
Neked milyen van, és mikor tervezed eladni? Privátban is jöhet a válasz ha tényleg komoly.
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
Bevittem a T6-ot Pécsre az Amrein szervizbe. Töben jókat mondtak róluk, azonkívül Mohácson a szerelő bácsi azt mondta a műszer rádugása után, hogy ezt olyanhoz, aki látott már ilyet... a srác pedig Volvo-szervizes volt előtte. Ő nekiáll az automata váltónak is, szerencsére azt még nem kell.
Mindenesetre a váltómosást és olajcserét pedzegette.Az obd-n turbónyomás-szabályozást ír, nagy turbó 4000 körül nem jön meg és reduced performance módba kapcsolt az autó.
Légtömegmérő-hiba a csere után eltűnt.
A szerelő egyből kérdezte a fojtószelepház miatt, hogy mi a helyzet. Igen, mondom: Magneti Marelli, de pucolva lett. Azt mondta, szoftverfrissítés akkor is kell neki.Szoftver. Egy fojtószelepházban.
Hát itt tartunk.
És 2000-es az autó.
Remélem, a mai autók fojtószelepházának külön ip-címe is van már, nem venném a szívemre, ha megállna a fejlődés.Szerk.: nyilván a szoftver az ECU része, de gondolom a fojtószelepházban akkor is kell legyen elektronika/nyáklap, aminek segítségével vezérelni/szabályozni lehet.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
aneda
aktív tag
-
Weareus
addikt
Btw napra pontosan 1 éve volt, hogy elértem a T6-tal a fogyasztás minimumát. 19.9 literről eddig ment le:
[kép]
A hivatalos adat:Fuel Consumption - Economy - Combined: 11.1 L/100km
Fuel Consumption - Economy - Open road: 8.3 L/100km
Fuel Consumption - Economy - City: 16.0 L/100kmNa, a középső adatot kell majd alulmúlni.
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
Hívtak a T6 miatt a szervizből.
Pillangószelep: csere. cca 150k + 20k felprogramozás + szerelési munkadíj.
Turbónyomás-szabályozó: csere. 20-30-40k, pontosan még nem tudni (+ munkadíj).
Van még pár vákuumcső, ami repedt, csere. Ár: ?
Kézifékjavítás: ?
Műszaki vizsgadíj 22k.
Egyik szemem sír, a másik nevet.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
-
Weareus
addikt
válasz FireFox1996 #12810 üzenetére
Hát igen.
Jó hogy mondod, a szerelő erősen javasolta az automata váltóban az átmosást + olajcserét.
Ezt fentiek után meg fogom ejteni nála.
Ez a váltó törődéssel és óvatos használat mellett sem a megbízhatóság Csimborasszója, de ennél többet nem tudok tenni "érte".[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
-
tibor.sz
tag
válasz FireFox1996 #12810 üzenetére
Hova viszed az autót ezeket megcsináltatni? Az összkerékhajtásban nekem is kellene cserélni olajat. Mostanában olvasgattam, hogy a haldexban 30 ezer km-enként illene. Az enyémben van 150k és még nem volt... Az árban már benne van az olajok és szűrők ára is? Mert már önmagában azok sem olcsók.
-
válasz tibor.sz #12813 üzenetére
Igen az árban minden van benne.
Volverk-ben cseréltettem váltóolajat, csak olaj csere volt, kb 70-80e ft volt (06309334183, 2049 Diósd Vadrózsa út 19)
Haldex olajat meg Csepel művek főbejáratnál, azonnal balra (Pawlik Károly, 0630 2406064)<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
tibor.sz
tag
válasz FireFox1996 #12814 üzenetére
Köszönöm!
-
adp
őstag
Sziasztok. Szerintetek mit érdemes tankolni v50 2.0D-be (D4204 T). A szerelőm azt mondta kizárólak OMV max motiont
-
FeRRaR1
őstag
Nekem meg sokan ajánlották a Vpowert, de nem jött be. Legalább nem olcsó. Nincs értelme csak ezt vagy azt tankolni, pláne nem utazni érte. Frekventáltan használt megbízható kutakról tankolj, illetve cseréld az üzemanyag szűrőt gyakran, dízeleknél nagyon fontos. Amennyiben jobb a lelkednek tegyél bele prémiumot, és csak a benzines kocsijaimba teszek azt, dízelbe csak simát. Gondom soha nem volt belőle*. (*Kivéve mikor a lukoilnál vizes taknyot tankoltam és rángatott mint az isten amég nem tankoltam rá egy teletank shell v power dízelt)
-
adp
őstag
-
Weareus
addikt
Mi is sima gázolajat tankolunk a V70 D5-be, párom ÖMV-nèl tankol, esetleg MOL-nál, ha úgy jön ki.
Shelles benzintől a 850 t5-öm dadogva ment. Azóta én azt nem....Más
Kész lett a T6.
380k volt.
Cserèlve lett a fojtószelepház (Magneti Marelliről Volvo márkájúra),
[kép]
fel lett programozva, kapott egy új turbónyomás-szabályzót, vákuumkábelek lettek cserélve, kézifék meg lett csinálva, + az automata váltó kapott egy átmosásos gépi olajcserèt, amihez 14 liter olajat kellett kifizetnem (2x7). Utána adaptálták a váltót az új olajhoz.
Meg a műszaki vizsga.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
To FeRRaR1: btw üzemanyagszűrő. Rohangálósnak van egy 1.0 benzines kézi 3 ajtós kis Micra, ami egy jó ideje megáll, leállogat a motorja. Folyamatosan javítom.
Egyre javul is.
Először kapott új gyertyákat, majd üzemanyagszűrőt. Ez utóbbit 1 hèt eltolással 2x. Ui az elsőt amikor lehúztam, a kifolyó ágon konkrétan folyékony aszfalt jött ki belőle. (szénfekete trutymó). Átpucoltam még a fojtószelepházat, meg kapott injektortisztító adalékot. Így tkp egyre kevesbedik a spontán motorleállások száma. Mèg az üzemanyagpumpát akarom megnézni, de ehhez gyűjtöm a lelki erőt, mert a hátsó ülès alatt van...
tkp az egèsz üzemanyag ellátó rendszert át kellene nyomás alatt takkerolni. Ennyit tesz egy elhanyagolt benzinszűrő...[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
adp
őstag
válasz Weareus #12820 üzenetére
Én az előző kocsimba (polo c. 1.4 16v) 18 évesen cseréltem ki vsz a gyári szűrőt, de ha nem is gyári volt fixen 10+ éves, nálam akkor csak shell v power 95-öt kapott, soha semmi baja nem volt.1-1szer tankoltam bele sima 95-ös shellt, mikor fent volt az üzemanyag ár. Aztán az e10 mizéria kezdetével tértem rá a madaras kúton a 98-asra.
D5 volvo motor, az enyém meg ugye francia, így nem annyira összehasonlítható
[ Szerkesztve ]
-
Weareus
addikt
Jó lett bizony.
Amreinéket ezúton is csak ajánlani tudom. Most még kap egy olaj + olajszűrő + légszűrő + klímafilter cserét takarítással, ( üzemanyagszűrőt is cserélem ) majd jövő héten utánanéznek, hogy mikor volt vezérléscsere. Fékfolyadékot akarok még méretni rajta víztartalomra. Ha ezek megvannak, akkor még a klímaventilátor nem működését kell kinyomozni. Hiába tekerem fel, nem pörög. Pedig a hideg érezhetően jön (szivárog) a rostélyokon. Ez konkrétan ventilátor/érintkezès lesz, nem tett jót neki, hogy egy évet állt.to adp: nálam ez a Shelles dolog becsípődés, sajnos. Nem tankolok ott. Pedig könnyen lehet, hogy az üzemanyaguk minősége nem volt összefüggésben a motor járásával. De ahogy rátankoltam másik kútról, azonnal megszűnt. Szóval gyanús azért. Lehet az is, hogy a kúton nagyon a tartály aljáról kaptam épp benzint. Nem tudom. Prémium üzemanyaguk bizonyára jó.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
Nem tudom. Mohácsi vagyok. Nagyon nem járok arra. Amúgy meg a fórumos Volvo-topik mellett nem ártana némileg több/régebbi ismeretség ahhoz, hogy ilyen dolgok működjenek (részemről legalább is).
Szóval én ettől eltekintenék, ha nem baj.Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
tvrobi
csendes újonc
Sziasztok!
A legelejéről elkezdtem olvasni, a hatezredik hozzászólásnál járok.
Autóm egy Volvo S80, 2002-ből, d5, automata, 163 lovacska.
6 éve vettem 300ezer kilométerrel, viszonylag olcsón, ma már tudom hogy nem így kellett volna...
400ezer kilométernél járok, nagyon sok pénzt költöttem rá, szinte új a fél kocsi...
Őszintén szeretem őt mert 2x megmentett már, egyszer visszatett az útra mikor én már egy sziklán landolásra gondoltam, illetve egy 300 kilós szarvast sikerült elcsapni de karc nélkül kiszálltam.
Nos ugye az automata váltó gyakori téma, vétel után ha nem vert át a szerelő akkor olajat cserélt benne de ugye nem voltam ott...illetve eladó állította hogy nemrég 420ezret költött a váltóra.
Nos most 100ezer km megtétel után hidegen ránt 2-3-ba, valamint visszaváltáskor néha.
Melegen pedig ha R-be kapcsolok, igen nagyot üt. A hideg időt kedveli, a 30+ fokokat nagyon nem.
Mivel megoszlanak a vélemények, itt is megkérdezném, érdemes- e 90ezerért átmosással olajcsere, vagy a másik nézet szerint inkább ne, mert kimossuk a szemcséket amik tömítenek?
Laikus vagyok, nekem így mondtàk.
Érdemi válaszokat megköszönök, üdv, Robi -
válasz tvrobi #12826 üzenetére
Először egy automata váltóval foglalkozó szakembert kell kérdezni. Mert ha olajat cserélsz, és még sem lett jó, akkor felújítás kell, ami miatt megint ki kell fizetni az olajcserét.
Tehát ha a szakember pl. szeleptömb cserét javasolna, akkor 2 dolgot egyszerre megcsináltatod.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
tvrobi
csendes újonc
válasz FireFox1996 #12827 üzenetére
Az van vagy 300-400ezer.
Az egész kocsi alig ér többet, főleh hogy törve is van a szarvas miatt. -
válasz tvrobi #12828 üzenetére
Világos. És ha olajat cserélsz, és még sem lenne jó, akkor merre tovább? Kidobod? Helyre hozod? Tovább használod így?
Tehát első körben a szakemberrel kell beszélned, hogy ő mit mond, azzal, aki automataváltó javítással foglalkozik, és volt már dolga a váltóddal.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
tvrobi
csendes újonc
válasz FireFox1996 #12829 üzenetére
Autószerelő szedte gatyába mikor megvettem, ő olajat cserélt ha cserélt, akkor még tökèletes volt.
Miskolci Volvo szervíz adott ajánlatot 3x30ezerről olajcserére, 3 átmosás ez. Ha picit tempósabban megyek vagy nagyon meleg van, akkor elég nagyot üt R-be rakva, na ettől félek inkább hogy ez szeleptömb lehet? Reggeli hűvösben semmi ütés. Csereérett olaj megmelegszik? Itt lehet összefüggés? Pár szerelővel konzultáltam, de mindenki mást mond sajnos.
Igazából ha kifekszik, lehet egy opció egy angol bontott lutri, friss olajjal, hát nem tudom.
A Bükkben élek, napi 100 kilométert járok, a falumból Miskolcra és vissza, át a hegyen + Miskolc belvárosba be.
Van céges kocsi, azzal elég gyakran jöhetek haza, így mondjuk a Volvóba havi 1200-1500 km megy csupán.
Belül ha nem is szalonállapot, de igencsak szép állapotban van így lassan 20 évesen, kívül nulla rozsda, tulképp a bal ülésfűtés rendetlenkedik, más baja (most) nincs, 12ezrenként kap olajat, szűrőket, vigyázok rá nagyon. -
adp
őstag
Van egy hajszálrepedés a V50 2.0D kiengyenlítő tartályán? Ezt akkor vettem észre mikor felnyitottam a géptetőt és sziszegett valami. Ez SOS cserés? Holnap délután indulnék pályán kb 250 km-t
Milyen tartályt kéne hozzá venni? -
Weareus
addikt
válasz tvrobi #12830 üzenetére
Százezer kilomètert mentél automata váltóval olajcsere nélkül, vagy félreértek valamit?
to Nesa: köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
nesa
veterán
Típus hiba, van V50 hez tartály 15-20k ér, vagy megveszed ugyan azt ford focushoz az 3500ft ill még azt hiszem citro c5 ben volt ugyanez a tartály de Fordhoz kell kérni, és olyan kell aminek vízcsövei mind a három előre néz.
Nem sos de nézni kell a vízszintet, azért cseréld mielőbb, a vízcsövek nem most fognak szétrobbanni.
Ha nem sürgős holnap délután szólj rám és megnézem a dobozon a cikkszámot úgy egyszerűbb venni.[ Szerkesztve ]
-
FeRRaR1
őstag
válasz Weareus #12820 üzenetére
Ez szerintem egyedi eset vagy "kitudja mit" tankoltak bele korábban. Az XC90 V8 szűrője mikor cseréltem volt 11 vagy 12 éves, 200e + km, még a gyári volt fent. Direkt szétvágtam a fémházat hogy megnézzem milyen a régi és meglepően tiszta volt. Ha valaki azt mondja egy éves, elhiszem. Persze mindig prémiumot kapott. Ehhez képest ha megnézem az évente cserélt dízel szűrőt okádék trutymó az egész.
-
Weareus
addikt
válasz tvrobi #12837 üzenetére
Menj fel youtubera, írd be, hogy automata váltó olajcsere, és nézd meg az első három videót. Ha nem akarsz másik autót venni és járni akarsz ezzel egy költséges váltójavítást megúszva, akkor igen sürgösen cseréltesd ki az olajat.
De csak magánvélemény.Szerk.: "ha nem javul meg, akkor kidobtam 90 e ft-ot az ablakon"
De 100 ezrenként amúgy is csetèlni kell ( nàlam jó lesz az 50 ezernek is). 100k-t mentél vele, az olaj elhasználódott, a váltó elkezdett fura dolgokat produkálni. 90e ft bakfitty, ha a további/rosszabb eshetőségeket nézzük.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
válasz tvrobi #12837 üzenetére
Youtube videó szerint nem tűnik nehéz, csak időigényes, és anyagköltségért megcsinálod magadnak, így még se 90e ft, hanem mondjuk a fele.
Ha nem tudod a jelenlegi állapotával használni (zavaróak az ütések, nincs meg a komfort érzet), akkor vagy eladod, vagy kénytelen leszel egy automataváltó javítóhoz vinni. Ha monjduk 300-400e ft-ért megcsinálják, és gond nélkül 5 évig működne, megéri?
Értem én, hogy többe kerülne a javítás, mint maga az autó értéke. De ha veszel másikat, akkor nem fogsz rákölteni? Sőt, még többet, mert maga a másik kocsira is kell költeni a vételárért, az átírásért, aztán annak a karbantartása a vásárlás után (vezérlés csere, olaj csere stb.)Szép az S80, lehet megérdemli, hogy 300-400e ft-ot költs rá a javításért, feltéve, hogy nincs más baja, mert ha van, akkor azoknak a javítása még többe kerülne... így meg pláne nem éri meg foglalkozni vele.
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Weareus
addikt
válasz FeRRaR1 #12836 üzenetére
"Ez szerintem egyedi eset vagy "kitudja mit" tankoltak bele korábban."
Tökéletesen így van. Mivel a Micra-ban a motortérben van a benzinszűrő, szereléskor a fekete kifolyás láttán erőteljesen körülnéztem, hogy biztos a benzinszűrőt szedtem e le...
Mondjuk tény, hogy nagyon gyorsan és nagyon olcsón kellett akkor autó, és a nepper, akitől 105 ezer ft-ért vettem... nos ja. Szerintem érted.
De amúgy 60k-t beleraktam vegyesben, fogyi 5.8 liter, és a leírtaktól eltekintve teljesen jó kis igavonó, fanyűvő autócska.
[kép][ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
tvrobi
csendes újonc
válasz FireFox1996 #12839 üzenetére
Igen, mindig ez győz hogy javítsuk mert másik kocsira nincs pénz.
Horrornak tűnhet, de 6 év alatt már 2 millió felett járok, amit költöttem rá a vételáron túl.
Minimális ütés van még, nem a zavaró kategória, de tudom hogy nem kéne halogatni.
Csak mikor azt hiszem higy na most rendben van, jön mindig valami (és jónni is fog mindig).
De egy új autó még többet elvinne értékvesztéssel, kamattal. -
válasz tvrobi #12841 üzenetére
Ez így van, egy használt, főleg 1x-2x éves, akkor mindig költeni kell, és sokba is kerülnek az alkatrészek. Mert ha tudod bontóban szerezni az alkatrészt, az sem biztos, hogy elbír 6 hónapot, és aztán megint veszel egy másikat, de akkor lehet, hogy már újat vennél, mert nem akarod megint 6 hónap múlva költeni rá. Így már elsőre inkább veszel új alkatrészt, ami ugye nem olcsó, főleg, hogy nincs utángyártott
És volvo alkatrész (talán/általában) drágább többi népmárkánál.(elmúlt 1 évben, én már több mint 1M-t költöttem a kocsimra, és nem is volt semmi nagy hibája, pedig csak kopott alkatréseket cseréltem. Motor, váltóhoz még nem kellett nyúlni)
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
zgospel
őstag
válasz tvrobi #12841 üzenetére
Öreg prémium fenntartásához sok pénz kell. Azt kell eldöntened, neked mennyit ér meg.
Egy H Astrára vagy Kia Ceedre ennek a töredékét kellett volna költened, a kötelezőket is beleszámolva. Persze nem ilyen komfortos, nem ilyen csendes, kézzel kell kapcsolgatni, nincs rajta Volvo embléma, de sokkal gazdaságosabban fenntartható.Nekünk a második autó egy ugyanilyen S80 mint a tied, csak 2001-es, még a 140 lovas verzió. Megy amíg megy, de amint valami nagyobb összeget kell ráfordítani megy a háztól is, mert nekem nem ér annyit.
Apám Kia Ceedje az elmúlt 6 évben budapesti taxiként ütve sem kért 2 millió forintot.
Én a H Astrára egy év alatt 300 ezret költöttem, ezáltal rendbetéve egy csomó mindent. Előtte G Astrám volt, arra 5 év alatt ment el durván 500 ezer, a kötelezőket is belevéve. Persze ezek sokkal-sokkal zajosabb és kényelmetlenebb autók az öreg Volvóhoz képest, szóval tökre megértem, jó a Volvóban ülni, más a színvonal. De más a matek is.El kell döntened, hogy meddig és mennyit ér meg neked és megborítja-e a büdzsédet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
tvrobi
csendes újonc
válasz zgospel #12843 üzenetére
Így van ahogy írod.
Évekig 2 hetente jártam Svédországba és Norvégiába, az az életstílus, életforma, nyugalom és lassúság életem részévé vált, ahol a népautó a Volvo ugye, akkor döntöttem hogy nekem Volvo kell és kész.
Ha ezt cserélném, csakis Volvora. Nekem ez a beltér tetszik, a sokak által őskövület műszerfal és konzol is, nincs érintőképernyő szarakodás, vakon megtalálok minden gombot. Tehát ami a legifjabb ebből, az 2010 s60. Ha cserélném, valószínű az jönne szóba. Amivel amúgy szép lassam kezdhetnék mindent előről :)
Mint lejjebb írtam, 2x megmentett már, nekem bőven elég ennyi a márkahűséghez. -
-
tvrobi
csendes újonc
válasz FireFox1996 #12845 üzenetére
Egyetértek.
A szarvas tulajdonképp ráugrott a kocsira, bal oldala, motorháztető kuka, lámpa is, szélvédő is csere volt, ha az beszakad és megrug, lehet hogy nem írogatok itt...
Minden erős, masszív, ezekbe van anyag kérem🙂 -
Piftuka
veterán
Sziasztok Saab & Volvo rajongók!
Érdekel a véleményetek az alábbiakkal kapcsolatban:
Egy 17 éves, Saab 9.5, 2.3t típusú, full extrás személyautót mire cserélnétek, ha max. 2,5 millióért egy valamelyest újabb, és nagyjából ugyanazokat a jellemzőket és élményt nyújtó autót szeretnétek helyette?
"Aquila non captat muscas."
-
nesa
veterán
válasz Piftuka #12847 üzenetére
Lépj szintet, ha megteheted miért ne, én valami hasonlót néznék volvobol.
Én most második autónak egy dízel V8 at álmodtam de abból a vonalból most csak 2db ot hirdetnek itthon, az egyik pénzügyileg nagyon távol áll tőlem a másik meg nem is tetszik, pedig régóta be van kattanva ez nálam.
-
Piftuka
veterán
Nem zárjuk ki a Volvo-kat, viszont egyáltalán nem ismerem, hogy melyik motorral szerelt változat a megbízható, melyik nem. Mire kell figyelni az egyes típusoknál, stb.
A Saab kapcsán tudjuk, mire érdemes figyelni, melyik motornak milyen jellemzői, milyen típushibái vannak. Milyen gyakran kér olajat a motor, hogyan érdemes üzemeltetni.
Csak manuális sebváltó, és csak benzines motor jöhet szóba a sok városi használat miatt, és egyéb okokból.
Nyilván ez a Saab feladta a leckét, mert nagy, kényelmes, kiválóan felszerelt, biztonságos, és még erős, dinamikus is.
A dízel autók tengerében adott típusokból erős, benzines szívós motorral szerelt példányokból alig van választék, illetve nagyon drága, ami egyáltalán kapható.
Amit lehetett, és kellett mindig ráköltöttük a Saab-ra. Az elmúlt 1-2 évben volt motorgenerál (szerencsére a megcsavarodott főtengely hiba nem jött elő), kapott gyári, új Saab turbót, új fékeket, új légkondit... most viszont a szervót is javíttatni, és még a kipufogót is cserélni kell, mert rozsdás, lyukad ki több helyen a katalizátornál és a dobnál. (A kasztni és alváz rozsdamentes viszont.)
Ezekre most megint költhetünk jócskán.
A kérdés, hogy hol van az a pont, amikor már inkább nem javíttatjuk, hanem lecseréljük...
Ott a dilemma, hogy ha ezt valami kereskedésnél most beszámíttatjuk, mennyit adnak érte.
És hogy ha ez már nem lesz, akkor mi legyen helyette..!?
"Aquila non captat muscas."
-
nesa
veterán
válasz Piftuka #12849 üzenetére
Volvo V8 az szerintem nem lesz kézi váltóval, úgyhogy akkor ez kiesett, valószínűleg a 3.2 sor 6 is csak automatával van, maradnak a "kismotorok" 2.4 - 2.5 sor 5 az van kézivel, igazából amit kerülni kell benzinesbe az az 1.8 és a 2.0 benzines mazda L motorok de ezek csak c30 c70 s40 v50 ben vannak ha jól tudom meg az utolsó S80 ban turbóval.
5 hengeres szívó benzin szerintem mindenre elég a mindennapokban.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- sziku69: Szólánc.
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- További aktív témák...
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Sharp ES-NFH814 8kg os inverteres 3. eves mosogep
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!