Hirdetés

Vulkan API-ra ugrik a Path of Exile

Az új leképezővel a fejlesztők a játék egy problémáját szeretnék kezelni.

A Path of Exile nem tekinthető új címnek, hiszen 2013-ban jelent meg, de a folyamatos fejlesztésnek hála állandóan kap új tartalmakat, így még ma is népszerűnek tekinthető a játékosok körében. A Grinding Gear Games az új, 3.10.2-es frissítéssel egy technikai előrelépést is tesz, ugyanis az eddigi DirectX 11-es leképező mellé behozzák a Vulkan API támogatását is.

Hirdetés

A fejlesztők szerint a Path of Exile alapjául szolgáló videojáték-motort az elmúlt években folyamatosan fejlesztették, így a többmagos processzorokat is ki tudják használni, de az alkalmazott dinamikus shader rendszerekkel a shaderek betöltése viszonylag sűrűn megtörténhet a játékmenet közben, ami igencsak rontja a teljesítményt. Bár a DirectX 11-es leképezőben az erre vonatkozó munka a háttérben futó szálakra van helyezve, a működéshez szükség van a grafikus meghajtók kernel szerver szálaira is, hogy a GPU-k tudják használni a feltöltött shadereket. Utóbbira egyszerűen a DirectX 11-es API-n belül nincs semmi ráhatása a programnak, és a fejlesztők tapasztalata szerint az elmúlt években beépített többszálú optimalizálás csak rontott a helyzeten. Maga a jelenség igazából nem tekinthető egyedinek, gyakorlatilag mindenki hasonló dolgokra panaszkodott még az explicit API-k bevezetése előtt. Egyszerűen a korábbi modellek nem teszik lehetővé a teljesítmény szempontjából kritikus folyamatok kontrollálását, így a programfejlesztők nem tehetnek semmit.

A megoldás egy explicit API, amely a fentebb leírt gondtól mentes, mivel a problémát előidéző komponens, vagyis a grafikus kernel meghajtó nem létezik, mindent a fejlesztő kontrollálhat a programból.

A Grinding Gear Games a Vulkan API-t választotta, és az ezt biztosító leképező egyelőre még béta állapotú, de már most konzisztensebb teljesítmény leadására képes, mint a DirectX 11-es opció. Mivel az elsődleges cél a shaderek betöltésével kapcsolatos problémák kezelése volt, így egyelőre elképzelhető, hogy bizonyos helyzetekben gyorsabb marad a sebesség DirectX 11 mellett, viszont a minimum tempó már most jobb Vulkan API-val. A későbbi 3.11-es javítócsomagnál fókuszálnak majd a Vulkan leképező általánosabb optimalizálásra, amivel az átlagos sebesség javulni fog.

Egyelőre a DirectX 11 marad az alapértelmezett leképező, de a beállítások menüben opcionálisan át lehet váltani a Vulkan API-ra. Ehhez a fejlesztők természetesen a legfrissebb eszközillesztőket javasolják. A 3.11-es frissítéstől azt tervezik, hogy a Vulkan lesz az alapértelmezett leképező, és onnantól kezdve az explicit API-ban rejlő lehetőségekre koncentrálnak.

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények