Hirdetés

Vulkan API-ra ugrik a Path of Exile

Az új leképezővel a fejlesztők a játék egy problémáját szeretnék kezelni.

A Path of Exile nem tekinthető új címnek, hiszen 2013-ban jelent meg, de a folyamatos fejlesztésnek hála állandóan kap új tartalmakat, így még ma is népszerűnek tekinthető a játékosok körében. A Grinding Gear Games az új, 3.10.2-es frissítéssel egy technikai előrelépést is tesz, ugyanis az eddigi DirectX 11-es leképező mellé behozzák a Vulkan API támogatását is.

Hirdetés

A fejlesztők szerint a Path of Exile alapjául szolgáló videojáték-motort az elmúlt években folyamatosan fejlesztették, így a többmagos processzorokat is ki tudják használni, de az alkalmazott dinamikus shader rendszerekkel a shaderek betöltése viszonylag sűrűn megtörténhet a játékmenet közben, ami igencsak rontja a teljesítményt. Bár a DirectX 11-es leképezőben az erre vonatkozó munka a háttérben futó szálakra van helyezve, a működéshez szükség van a grafikus meghajtók kernel szerver szálaira is, hogy a GPU-k tudják használni a feltöltött shadereket. Utóbbira egyszerűen a DirectX 11-es API-n belül nincs semmi ráhatása a programnak, és a fejlesztők tapasztalata szerint az elmúlt években beépített többszálú optimalizálás csak rontott a helyzeten. Maga a jelenség igazából nem tekinthető egyedinek, gyakorlatilag mindenki hasonló dolgokra panaszkodott még az explicit API-k bevezetése előtt. Egyszerűen a korábbi modellek nem teszik lehetővé a teljesítmény szempontjából kritikus folyamatok kontrollálását, így a programfejlesztők nem tehetnek semmit.

A megoldás egy explicit API, amely a fentebb leírt gondtól mentes, mivel a problémát előidéző komponens, vagyis a grafikus kernel meghajtó nem létezik, mindent a fejlesztő kontrollálhat a programból.

A Grinding Gear Games a Vulkan API-t választotta, és az ezt biztosító leképező egyelőre még béta állapotú, de már most konzisztensebb teljesítmény leadására képes, mint a DirectX 11-es opció. Mivel az elsődleges cél a shaderek betöltésével kapcsolatos problémák kezelése volt, így egyelőre elképzelhető, hogy bizonyos helyzetekben gyorsabb marad a sebesség DirectX 11 mellett, viszont a minimum tempó már most jobb Vulkan API-val. A későbbi 3.11-es javítócsomagnál fókuszálnak majd a Vulkan leképező általánosabb optimalizálásra, amivel az átlagos sebesség javulni fog.

Egyelőre a DirectX 11 marad az alapértelmezett leképező, de a beállítások menüben opcionálisan át lehet váltani a Vulkan API-ra. Ehhez a fejlesztők természetesen a legfrissebb eszközillesztőket javasolják. A 3.11-es frissítéstől azt tervezik, hogy a Vulkan lesz az alapértelmezett leképező, és onnantól kezdve az explicit API-ban rejlő lehetőségekre koncentrálnak.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés