Nagy változások előtt áll az EVE Online leképezője

A DirectX 12-re való átállás az év végéig megtörténhet, de az AMD FidelityFX CAS eljárása beépítése sokkal hamarabb elérhető lesz.

Az EVE Online című, népszerű sci-fi MMO már megjárt egy nagyobb váltást a leképező tekintetében, hiszen anno még a DirectX 9-es API-ra készült, de azóta már DirectX 11-en fut, illetve már 64 bites maga az alkalmazás is. Az MMO-k esetében ez nem tipikus fejlődésnek mondható, ugyanis ezek a játékok évekig kiszolgálják a játékosbázist, viszont a technológia fejlődésével folyamatosan lépést kell tartaniuk.

A következő állomást a DirectX 12 jelenti majd, amelyet már régebben bejelentettek a fejlesztők, de nyilván erre az API-ra azért sokkal nehezebb átállni, tehát komolyabb változásokat kell eszközölni magában a videojáték-motorban is. A fejlesztés azonban aktívan zajlik, és várhatóan még az év végéig megérkezik a frissítés, amely végre biztosít egy explicit API-t az EVE Online számára. Itt persze majd nem áll le munka, a DirectX 12 beépítése csak az első lépcső, amely olyan eljárások előtt nyitja meg a lehetőséget, mint például a sugárkövetés, de ez egyelőre távolabbi célként létezik.

A DirectX 12 bevezetésével egyébként a DirectX 9-es leképező lehetősége elvész, tehát visszaváltani majd csak a DirectX 11-ig lehet. Ez egy karbantartásra vonatkozó döntés, ugyanis két grafikus API-t sem könnyű egyszerre támogatni, hát még hármat. Ennek a költségei túl magasak lennének, miközben valós előnyt nem biztosítana.

Rövidebb távon az EVE Online fejlesztői az utófeldolgozás minőségén javítanak, így a ma érkező frissítésbe beépítik az AMD FidelityFX eszközkészletének CAS (Contrast Adaptive Sharpening) eljárását. Ez alapértelmezetten bekapcsol majd, ha játékban a Post Processing beállítás High értékre van konfigurálva.

AMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolvaAMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolva AMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolva [+]

AMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolvaAMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolva AMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolva [+]

AMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolvaAMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolva AMD FidelityFX CAS kikapcsolva és bekapcsolva [+]

Különösebb újdonságot ezzel kapcsolatban nem lehet leírni, mivel már egy tucatnál is több játékban megtalálható a szóban forgó effekt, és ugyanazt a célt szolgálja mindenhol: lényegében élesíti a képet anélkül, hogy megjelenítésbeli hibákat eredményezne. Erről az EVE Online fejlesztői kiadtak pár összehasonlítást.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés