Nagyot megy a Vulkan API a Ghost Recon Breakpointban

A kiadó szerint gyakorlatilag minden körülmény között teljesítménynövedés várható.

A tegnapi napon számoltunk be arról, hogy a Ghost Recon Breakpoint egy új frissítésben megkapja a Vulkan API-t, amely így kiegészíti a meglévő DirectX 11-es módot. A kiadónál érdeklődtünk a változásokról, és megtudtuk, hogy elég jól jár majd mindenki, mivel a játékot eléggé korlátozta az eddig használt API, így nagyon sokszor fordult elő processzorlimites szituáció.

A Vulkan API-val ezek kezelhetővé válnak, mivel a parancsgenerálás explicit párhuzamos formában történhet meg, és emiatt a korábban problémás szituációkon sokkal kényelmesebben futtathatók a meglévő processzormagokon. A teljesítmény persze a CPU erejétől függően változhat, de gyakorlatilag minden körülmény között sebességnövekedés várható. Még a nagyon erős processzorokon is lehet nagyjából 10%-os előrelépésre számítani, de a legtöbbször ennél több jöhet. Ugyanakkor kritikus fontosságú a legújabb eszközillesztők használata, ezek ugyanis fel vannak készítve a játék új frissítésére.

Némi extra információ, hogy az Ubisoft a Vulkan API mellett még beépíti az AMD FidelityFX Contrast Adaptive Sharpening, azaz CAS eljárását, ami szabványos kód miatt akármilyen hardveren működőképes. Emellett elérhetővé válik AMD FreeSync Premium Pro módban működő HDR is, ami biztosítja a közvetlen tone mapping lehetőségét. Utóbbi már gyártóspecifikus, vagyis AMD Radeon VGA és egy FreeSync Premium Pro (leánykori néven FreeSync 2 HDR) hitelesítésű kijelző szükséges hozzá.

Érdeklődtünk azzal kapcsolatban is, hogy kapnak-e a régebbi címek Vulkan támogatást, ha már a Rainbow Six Siege és a Ghost Recon Breakpoint kapcsán így belelendült a cég. Sajnos konkrétum ezzel kapcsolatban nincs, de annyit megtudtunk, hogy a Google Stadia miatt több játék esetében kiértékelik ezt a lehetőséget, és megfelelő időben bejelentést tesznek.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés