A Unity néven ismert grafikus motor az ultramobil piacra szánt programok között igen nagy sikernek örvend, de az elmúlt évben bemutatott 4.0-s verzió a modern PC-s igényekhez is alkalmazkodik. A fejlesztők mára rendkívül átfogó fejlesztőkörnyezetet hoztak létre, így a Unity támogatja a Windows, a Mac, az iOS, az Android és a Linux operációs rendszereket, rendelkezik saját webes lejátszóval, vagy éppen megoldható az Adobe Flash támogatása a Stage 3D felületen keresztül, illetve a három legerősebb asztali konzol sem jelent akadályt. Ennyire átfogó támogatással kevés motor rendelkezik, így nem véletlen, hogy a fejlesztők körében sikeres megoldásnak számít.
Hirdetés
A legnagyobb kérdés azonban, hogy a Unity 4.0 fel tud-e nőni a PC-khez, hiszen a mobil piactól eltérően a jóval többet fogyasztó hardverekben bizony nem kevés lőerő van, amit ki lehetne használni. A fejlesztők éppen ezért meghirdettek egy versenyt, melyen belül a nevezőknek egy DirectX 11-es technikai demonstrációt kellett alkotniuk, ami tükrözi a Unity 4.0 képességeit. A győztesnek 10 000 dollár járt, és az eredmény ismeretében úgy néz ki, hogy jó helyre került a pénz.
The Museum of the Microstar [+]
A versenyt a The Museum of the Microstar nevű alkotás nyerte, mely a művészi munka tekintetében nem mutat kiemelkedőt, de a technikai szempontok szerint a bemutatott effekteket szívesen látnánk több játékban is. A technikai demó narrátorral vezeti végig a nézőt az adott effekt értelmén és megvalósításán. Főleg a GPU-val gyorsított részecske szimuláció meggyőző, amit compute shaderen keresztül oldottak meg a fejlesztők. Ezenkívül a tesszellálás kapott nagyobb szerepet, így számos lehetőséget prezentáltak, melyek igen érdekes látványt nyújtanak.
The Museum of the Microstar, azaz a győztes alkotás
A RUST LTD. a technikai demónak létrehozott egy külön oldalt is a saját portáljukon belül, emellett maga a program is letölthető az alábbi linkről. A The Museum of the Microstar szabadon is bejárható, ha esetleg erre volna igény. Sajnos teljesítménymérés nincs beépítve, de mivel a narrátor mód fix útvonalat követ, így a FRAPS segítségével lényegében tesztelni is lehet. A program futtatásához DirectX 11-es API-t támogató grafikus processzor szükséges, emellett minimum ajánlott a Windows 7 operációs rendszer.
Kurt Loeffer Voxel Cone Tracing demója
A versenyre nevezők közül a Unity fejlesztői még további hat alkotást emeltek ki, amelyekről nagyon röviden az alábbi oldalon lehet olvasni. A dobogó második fokára Kurt Loeffer Voxel Cone Tracing demója futott be, míg a harmadik helyre Davit Naskidashvili alkotása kapaszkodott fel.
Davit Naskidashvili alkotása