Hirdetés

Impozáns technikai demó nyerte a Unity DirectX 11-es versenyét

A Unity néven ismert grafikus motor az ultramobil piacra szánt programok között igen nagy sikernek örvend, de az elmúlt évben bemutatott 4.0-s verzió a modern PC-s igényekhez is alkalmazkodik. A fejlesztők mára rendkívül átfogó fejlesztőkörnyezetet hoztak létre, így a Unity támogatja a Windows, a Mac, az iOS, az Android és a Linux operációs rendszereket, rendelkezik saját webes lejátszóval, vagy éppen megoldható az Adobe Flash támogatása a Stage 3D felületen keresztül, illetve a három legerősebb asztali konzol sem jelent akadályt. Ennyire átfogó támogatással kevés motor rendelkezik, így nem véletlen, hogy a fejlesztők körében sikeres megoldásnak számít.

Hirdetés

A legnagyobb kérdés azonban, hogy a Unity 4.0 fel tud-e nőni a PC-khez, hiszen a mobil piactól eltérően a jóval többet fogyasztó hardverekben bizony nem kevés lőerő van, amit ki lehetne használni. A fejlesztők éppen ezért meghirdettek egy versenyt, melyen belül a nevezőknek egy DirectX 11-es technikai demonstrációt kellett alkotniuk, ami tükrözi a Unity 4.0 képességeit. A győztesnek 10 000 dollár járt, és az eredmény ismeretében úgy néz ki, hogy jó helyre került a pénz.

The Museum of the Microstar The Museum of the Microstar
The Museum of the Microstar [+]

A versenyt a The Museum of the Microstar nevű alkotás nyerte, mely a művészi munka tekintetében nem mutat kiemelkedőt, de a technikai szempontok szerint a bemutatott effekteket szívesen látnánk több játékban is. A technikai demó narrátorral vezeti végig a nézőt az adott effekt értelmén és megvalósításán. Főleg a GPU-val gyorsított részecske szimuláció meggyőző, amit compute shaderen keresztül oldottak meg a fejlesztők. Ezenkívül a tesszellálás kapott nagyobb szerepet, így számos lehetőséget prezentáltak, melyek igen érdekes látványt nyújtanak.


The Museum of the Microstar, azaz a győztes alkotás

A RUST LTD. a technikai demónak létrehozott egy külön oldalt is a saját portáljukon belül, emellett maga a program is letölthető az alábbi linkről. A The Museum of the Microstar szabadon is bejárható, ha esetleg erre volna igény. Sajnos teljesítménymérés nincs beépítve, de mivel a narrátor mód fix útvonalat követ, így a FRAPS segítségével lényegében tesztelni is lehet. A program futtatásához DirectX 11-es API-t támogató grafikus processzor szükséges, emellett minimum ajánlott a Windows 7 operációs rendszer.


Kurt Loeffer Voxel Cone Tracing demója

A versenyre nevezők közül a Unity fejlesztői még további hat alkotást emeltek ki, amelyekről nagyon röviden az alábbi oldalon lehet olvasni. A dobogó második fokára Kurt Loeffer Voxel Cone Tracing demója futott be, míg a harmadik helyre Davit Naskidashvili alkotása kapaszkodott fel.


Davit Naskidashvili alkotása

Hirdetés

Fotóznál vagy videóznál? Mutatjuk, melyik okostelefon mire való igazán!

PR Vásárlás előtt érdemes megnézni, mit kínálnak az aktuális telefonok, ha igazán ütős képeket vagy profi mozgóképeket szeretnénk készíteni.

Azóta történt

Előzmények