2017. március 24., péntek

Szó szerint az Unreal Engine lesz a Nintendo Switch motorja

  • (f)
  • (p)
Írta: | | Forrás: PROHARDVER!

A portolás az Xbox One és a PlayStation 4 konzolokról igen drága lesz, de az ultramobil piacra legalább több minőségi tartalom jöhet.

A Nintendo még ezen a héten megoszt pár fontos részletet az elmúlt évben már bemutatott, Switch névre keresztelt kézikonzolról, amelyről amúgy is igen sokat tudni már. A megjelenéshez közeledve persze folyamatosan futnak be az információk, és azt lehet a friss adatokból leszűrni, hogy az egyik legfontosabb eleme a konzolnak az Unreal Engine 4 lesz.

A Nintendo természetesen biztosítja majd a Switch kézikonzolhoz a saját, házon belüli tartalmakat, de egy ilyen eszköz sikeréhez szükség van a gyártó által nem támogatott fejlesztők programjaira is, amit a japán cég testközelből tapasztalhatott meg a Wii U kapcsán. A Nintendo Switch ebből a szempontból furcsa szerkezet, mivel az Xbox One és a PlayStation 4 konzolokról igen drága és időigényes lesz portolni rá. Nagyrészt nem csak a programkódon kell módosítani, hanem lebutított modelleket és játékteret kell tervezni.

A Nintendo ugyanakkor már régóta jobban figyel az ultramobil piac felé, és ezen a ponton még hasznos is lesz a Switch, elsődlegesen azért, mert az Unreal Engine 4 általánosan egy kifejezetten kedvező licencfeltételekkel beszerezhető videojáték-motor, amivel egy fejlesztő a Switch mellett célozhatja az iOS, valamint az Android platformokat (opcionálisan a PC, Xbox One és PlayStation 4 triót is). Az egész azért nagyon fontos a fejlesztőknek, mert az iOS és Android, illetve a Nintendo Switch közötti portolás rendkívül egyszerű lesz.

A konstrukció hatása kétirányú. Egyrészt a már elérhető iOS és Android játékok befuthatnak a Nintendo Switch kézikonzolra, de utóbbiról is érkezhetnek alkotások a vezető ultramobil platformokra. A második lehetőség ráadásul a teljes piacnak jót tenne, mivel a Switch egy kifejezetten játékra szánt rendszer, vagyis a vásárlóbázisa nyilván erre fogja használni, így az átlagosnál többet fognak szoftverekre költeni. Emiatt megéri jobb minőségű tartalmat tervezni, aminek a portolásából profitálhat az iOS és az Android is.

Itt fel lehet hozni azokat a korábbi híreszteléseket, amelyek alapján az okostelefonon játszók lesznek a célközönség, és ezen belül az új tartalomszolgáltatási rendszer kialakítása is fontos tényező.

Gyártók, szolgáltatók

Hirdetés

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.